Was nog niet echt een topic over Cambuur in de Media.
Zoals in Sparta achter de deuren van het kasteel bijvoorbeeld waar Cambuur ook in voor kwam.
Of als we eens genoemd worden in VI of de pers (zowel geschreven als uitgezonden) en het niet in een bepaald topic past.
Of omdat het makkelijker is om terug te lezen.
Geef toe, mijn voorbeeld kon onder het topic Sparta-Cambuur, maar is op deze manier misschien wat makkelijker te vinden.
Maar voor wie het gemist heeft, hier de link, ging gisteren het eerste gedeelte over de wedstrijd Sparta - Cambuur en hoe het daar ging.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/e3242495-390a-3a2f-a609-03917e95e172 (http://www.rtl.nl/xl/#/u/e3242495-390a-3a2f-a609-03917e95e172)
Prima topic om dit soort zaken kwijt te kunnen. Zag bij het fotoverslag op de KvC site ook een foto van de artikelen in het LC van maandag. Toevallig iemand die dit ingescand heeft?
Leuk topic. :scc
gister gezien dat van sparta, A. Arts schopte een mooi gat in dat kasje hahaha
Kwam nog een leuk stukje tegen in het media archief.... 1982 Cambuur - Den Haag vergeleken met de rellen in Haren jl.
De gebeurtenissen in Haren deden me
denken aan die op11 september 1982.
Toen speelde FC Den Haag in Leeuwarden tegen Cambuur. Het was aanvankelijk een tamelijk gewone zaterdagavond. Tot
wat supporters van Den Haag stoeltjes van de
tribune sloopten en ze enthousiast naar de
vijandelijke vakken wierpen.
Dat was het begin van een roerig avondje,
dat Leeuwarden en omstreken toen net zo
verbijsterd achterliet als nu Haren en heel het
land. Naar het voetbal keken we al snel niet
meer. We zagen Cambuur-supporters oprukken naar het Den Haag-vak onder het motto:
wie an ônze stoeltsjes komt, komt an ôns.
Territoriumdriftis de basis van veel supportersgeweld.
De ME kwam binnen gemarcheerd, maar
het kan ook gewone politie zijn geweest. In
ieder geval: ze waren in uniform. Staande de
rellen werd bedacht, dat de Haagse lieverdjes
Verbijsterend
maar niet meer per bus op het Leeuwarder
station moesten worden afgeleverd. Daar
stonden honderden wraakzuchtige Cambuursupporters hen op te wachten. De bussen
konden maar beter naar Grou rijden.
De volgende dag, het was zondag, belde ik
met de Grouster stationschef De Vries. Hij had
die avond late dienst op het doorgaans zo
vredige station van Grou gehad. Hij had nog
een uurtje te gaan, dacht aan een biertje,
straks voor de buis. Toen zag hij de drie bussen aankomen.
Hij kreeg niet de tijd om zich te afte vragen
wat die bussen kwamen doen. Ze stonden nog
niet stil of er vloog al een steen door de ruit
van het kantoor van de stationschef. Vijf minuten later was er geen raam meer heel. De
Vries zocht dekking onder het bureau.
Ik herinnerde me datik ergens in het verslag – van de rellen en niet van de voetbalwedstrijd natuurlijk – de woorden 'moe maar
voldaan' had gebruikt. Het waren de woorden
die me zaterdagmorgen te binnen schoten,
toen in Haren de zaak weer onder controle
was en de relschoppers al weer op bed lagen,
moe maar voldaan.
Dertig jaar, datis wel heel lang geleden. Ik
zocht het artikel op en het staat er: ,,Moe maar
voldaan keerden de Den Haag-supporters
terug naar huis.'' Dat was, nadat ze het stationsgebouw van Grou hadden gesloopt en in
de trein naar Den Haag collectiefin slaap
waren gevallen.
Een collega had met een van de buschauffeurs gesproken. Die heette Harry Pit en hij
zou die avond helemaal niet werken. Maar ze
hadden een vrijwilliger nodig op de derde bus.
Pit reed achteraan en had geen aanwijzing
nodig om te weten hoe te rijden. Hij volgde
het spoor van glasscherven, zittingen, complete banken en luiken.
Zijn eigen bus werd ook helemaal gestript.
Meegereisde politiemensen beschermden de
chauffeur met hun jassen tegen rondvliegend
glas. In Grou had hij de deuren van de bus nog
geopend, maar toen waren de inzittenden er
via de luiken en ramen allang uitgekropen.
Je zal het maar meemaken, in die bus ofin
de anders zo kalme villawijk in Haren,trauma's liggen op de loer. En toch, ik kon enig
gegrinnik niet onderdrukken,toen niet en nu
niet. Vooral niet, omdat Harry Pit zijn verbijsterend relaas besloot met de woorden: ,,Ik
hield al niet van voetbal en nu helemaal niet
meer.''
> bonne.stienstra@lc.nl
Citaat van: Ruppppert op april 16, 2013, 21:26:59
gister gezien dat van sparta, A. Arts schopte een mooi gat in dat kasje hahaha
Ik hoop toch dat het er bij Cambuur anders aan toe gaat in de kleedkamer dan bij sparta. Wat een stel ouwehoeren, die Nieuwendaal vooral. En die trainer :_schater die valt echt van de ene cliché in de andere. Trapt een paar open deuren in, niet normaal, wat een ouwehoer. "Goed beginnen", "kom op, we kunnen veel beter", blablabla.
@ Destroyer,
leuk stukje om te lezen.
Vooral omdat het de eerste wedstrijd was die ik samen met me pa bezocht.
Die wedstrijd tussen Cambuur en Den Haag zal ik nooit vergeten.
Citaat van: punkman op april 16, 2013, 21:56:56
@ Destroyer,
leuk stukje om te lezen.
Vooral omdat het de eerste wedstrijd was die ik samen met me pa bezocht.
Die wedstrijd tussen Cambuur en Den Haag zal ik nooit vergeten.
_O_ en velen meer...
Cambuur directeur Gerald van den Belt over de toekomst van de Jupiler Leageu:
http://www.omropfryslan.nl/nijs/jupiler-leaque-op-de-skop (http://www.omropfryslan.nl/nijs/jupiler-leaque-op-de-skop)
Mooi stukje van Henk de Jong over opwachtende fans op soccernews.
http://www.soccernews.nl/news/193818/Exclusief:_Henk_de_Jong_over_opwachtende_Cambuur-fans:_Een_gekkenhuis (http://www.soccernews.nl/news/193818/Exclusief:_Henk_de_Jong_over_opwachtende_Cambuur-fans:_Een_gekkenhuis)
Citaat van: punkman op april 16, 2013, 21:56:56
@ Destroyer,
leuk stukje om te lezen.
Vooral omdat het de eerste wedstrijd was die ik samen met me pa bezocht.
Die wedstrijd tussen Cambuur en Den Haag zal ik nooit vergeten.
Was niet mijn eerste wedstrijd, maar wel een van de meest enerverende wedstrijden die ik ooit meegemaakt heb :D
FC Volendam - SC Cambuur: 9-2
De botter waarop FC Volendam feestviert, heet niet voor niets de 'Heen en Weer': na negen promoties vanuit de Jupiler League volgden ook weer een gelijk aantal degradaties uit de Eredivisie. SC Cambuur overkwam dit slechts twee keer. Een overzicht.
De recordhouders van de Jupiler League:
1. FC Volendam
Negen promoties: 1959, 1961, 1967, 1970, 1977, 1983, 1987, 2003, 2008
Negen degradaties: 1960, 1964, 1969, 1972, 1979, 1985, 1998, 2004, 2009
2. Excelsior
Zeven promoties: 1970, 1974, 1979, 1982, 2002, 2006, 2010
Zeven degradaties: 1973, 1976, 1981, 1987, 2003, 2008, 2012
3. De Graafschap
Zeven promoties: 1973, 1981, 1991, 1995, 2004, 2007, 2010
Zeven degradaties: 1977, 1982, 1992, 2003, 2005, 2009, 2012
SC Cambuur promoveerde in de seizoenen 1992, 1998 en 2013 In 1994 en 2000 viel het doek weer in de Eredivisie.
Na het promoveren in mei 2013 zal de slapende reus voorgoed ontwaken, om regelmatig mee te spelen voor europees voetbal de komende decennia in het altijd sfeervolle en tot de nok gevulde Cambuur drome! ;)
Bron: Jupiler League
Heen en weer? Af laten zinken in het Ijsselmeer die baggerschuit :devil
:0=WIJ WUDDE KAMPIOEN DIT SEIZOEN
En twitter meldt:
SC Cambuur @SCCambuurLwd
Trainer Henk de Jong is binnen. #cambuur http://ow.ly/i/21P4M
O O O WAT UN SPANNING, WAT UN GEKTE
|:) 8P |:) 8P
Zo weer 5 minuten reclame voor Cambuur in VI.
Gaat het een keer over Cambuur in vi moet Genee het weer verpesten om over de gay parade te lullen ... :_spank
Hans Kraay zeer postief over cambuur, en dan vooral de supporters. Leuk |:)
Citaat van: punkman op augustus 05, 2013, 20:37:49
Gaat het een keer over Cambuur in vi moet Genee het weer verpesten om over de gay parade te lullen ... :_spank
Oh was er nieuws uit dkv?
Citaat van: Yellow Army op augustus 05, 2013, 20:48:57
Oh was er nieuws uit dkv?
:_schater
Nee, daar komen allemaal lijken uit de kast, geen homo's zover bekend... :devil
Lukoki in VI's sterrenelftal van de week!
Citaat van: scclwd op augustus 05, 2013, 21:09:57
Lukoki in VI's sterrenelftal van de week!
Bij VI hebben ze er verstand van ! |:) |:) |:)
Citaat van: punkman op augustus 05, 2013, 20:51:24
:_schater
Nee, daar komen allemaal lijken uit de kast, geen homo's zover bekend... :devil
Homolijken? :devil
VI trok afgelopen week naar Leeuwarden, waar SC Cambuur de rentree in de Eredivisie groots vierde. In de kroniek Balverliefd leest u een uitgebreide reportage over een sfeervolle anti-Friese club, waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. 'Cambuur heeft de blues.'
|:)
Dat moet de moeite van het lezen waard zijn.
Citaat van: Bernardo op augustus 06, 2013, 18:33:40
een uitgebreide reportage over een sfeervolle anti-Friese club
_O_ _O_ _O_
'Cambuur heeft de blues.'
_O_ _O_ _O_
Wat een fantastisch mooi geschreven stuk. Over hoe Cambuursupporters dat schijtdorp mijden. En dat verhaal met die duiven, schitterend.
Prachtig stuk. _O_
Ga hem zo gelijk maar halen
Citaat van: gobo op augustus 07, 2013, 13:44:19
Ga hem zo gelijk maar halen
En scannen? Dat scheelt mij weer een ritje namelijk 8)
Citaat van: Yellow Army op augustus 07, 2013, 15:27:15
Komt ie paupers
http://imageshack.us/photo/my-images/23/mu3l.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/23/mu3l.jpg/)
http://imageshack.us/photo/my-images/819/tpj6.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/819/tpj6.jpg/)
http://imageshack.us/photo/my-images/841/zbfh.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/841/zbfh.jpg/)
http://imageshack.us/photo/my-images/692/6rls.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/692/6rls.jpg/)
Voor deze pauper, hoe was Cambuur tv deel 2 ?
Citaat van: punkman op augustus 07, 2013, 17:13:50
Goudn Punkman, superbedankt. Geweldig artikel! :scc _O_
Citaat van: papagaaiensoep op augustus 07, 2013, 17:36:37
Goudn Punkman, superbedankt. Geweldig artikel! :scc _O_
Komt niet van mij, heb dit bericht van Yellow Army alleen even naar hier gekopieerd...
Alle dank gaat uit naar Yellow Army, niet naar mij.
Yellow army is degene die het heeft ingescand en geplaatst.
Dankjewel Yellow Army! |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:)
Citaat van: punkman op augustus 07, 2013, 17:47:05
Komt niet van mij, heb dit bericht van Yellow Army alleen even naar hier gekopieerd...
Alle dank gaat uit naar Yellow Army, niet naar mij.
Yellow army is degene die het heeft ingescand en geplaatst.
Dankjewel Yellow Army! |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:)
Van wie had je dit stuk nou? :X
Citaat van: pvanbuijtene op augustus 07, 2013, 18:20:24
Van wie had je dit stuk nou? :X
Sorry, dacht dat ik het erbij had gezegd ... :devil :_schater
Jelle Olé! |:)
2 leuke filmpjes over Cambuur....
Persconferentie na PEC - Cambuur.
Audio stukje over Cambuur op vi:
http://www.vi.nl/radio/psv-heeft-wel-degelijk-gevraagd-om-ploeg-buiten-topzes.htm (http://www.vi.nl/radio/psv-heeft-wel-degelijk-gevraagd-om-ploeg-buiten-topzes.htm)
Wat een geweldig stukje in vi over cambuur!!!
Eindelijk krijgt Cambuur een keer de eer. Overal las je hoe slecht PSV was.
Van der Gijp heeft geNOten van Cambuur.
Was een stuk beter dan in studio ajakkes..
Boer bij VI :_schater
Genee |:)
'Als u een kantineheld weet die WEL voor Cambuur is...'
Citaat van: scclwd op september 09, 2013, 21:07:05
Genee |:)
'Als u een kantineheld weet die WEL voor Cambuur is...'
Richard! |:)
http://www.rtlxl.nl/#!/voetbal-international-197775/cb14b8a5-73ae-3ee2-a27b-b717d4a59905
Vanaf minuut 32:00
Citaat van: Stiens op september 10, 2013, 10:52:29
http://www.rtlxl.nl/#!/voetbal-international-197775/cb14b8a5-73ae-3ee2-a27b-b717d4a59905
Vanaf minuut 32:00
Kat int bakkie zegt ie :_schater
Slopen die Boeren |:)
http://www.omropfryslan.nl/nijs/cambuur-traint-aldehou (http://www.omropfryslan.nl/nijs/cambuur-traint-aldehou)
http://nos.nl/video/553229-volksclubs-treffen-elkaar-in-eredivisie.html (http://nos.nl/video/553229-volksclubs-treffen-elkaar-in-eredivisie.html)
Cambuur morele winnaar in Deventer
http://www.goal.com/nl/match/108966/go-ahead-eagles-vs-sc-cambuur-leeuwarden/report (http://www.goal.com/nl/match/108966/go-ahead-eagles-vs-sc-cambuur-leeuwarden/report)
http://www.vi.nl/radio/cambuur-heeft-goede-kans-in-derby-tegen-heerenveen.htm
http://www.omropfryslan.nl/nijs/cambuur-untspannen-foar-derby (http://www.omropfryslan.nl/nijs/cambuur-untspannen-foar-derby)
Ik weet niet wat ik lees: LC voor het eerst in z'n bestaan objectief en stelt in de krant van vandaag dat Cambuur minstens 1 punt had verdiend. Een zeer positief stuk en interviews met Bijker en Droste. Dat we dit nog mogen meemaken. _O_
http://www.vi.nl/radio/leuk-sc-heerenveen-is-nog-te-fragiel-om-echt-mee-te-doen.htm (http://www.vi.nl/radio/leuk-sc-heerenveen-is-nog-te-fragiel-om-echt-mee-te-doen.htm)
Anders dan de kop doet vermoeden, gaat het hier meer over Cambuur
Ja, leuk verslag. Alleen we weten nu wel dat dkv finboergason heeft. Zal in de winter vast verkocht worden.
Ik hoop na de gunning dat we nu ook weer eens drie punten gaan pakken |:)
Citaat van: scclwd op september 30, 2013, 06:35:25
Ik weet niet wat ik lees: LC voor het eerst in z'n bestaan objectief en stelt in de krant van vandaag dat Cambuur minstens 1 punt had verdiend. Een zeer positief stuk en interviews met Bijker en Droste. Dat we dit nog mogen meemaken. _O_
Ben niet de enige die is geschrokken zo te zien..
Volgens AD:
NAC steelt zege na zwakke vertoning tegen Cambuur
Dat is nu al de tweede diefstal in 2 wedstrijden. Misschien moet er toch meer politie op de been om dit te voorkomen :P
Weer weinig over Cambuur in Studio Ajax ...
Maar toch nog even het Voetbal Kijken, dat dan weer wel ..
Wat een lul met zijn negatieve stukje in de vi...
Citaat van: peter op februari 20, 2014, 11:45:33
Wat een lul met zijn negatieve stukje in de vi...
:?
Citaat van: dizzhead op februari 20, 2014, 11:52:15
:?
nico dijkshoorn heeft altijd een column.
Daarin steekt hij de draak met onze spelers wb de
manier hoe zij eerste doelpunt vieren.
hij noemt dat zielig en geeft aan dat er bij ons
al zo weinig valt te vieren.
zielig mannetje
Meneer Dijkshoorn is ooit gedoopt in een bad zuur en krijgt dagelijks een tray azijn naar binnen gewerkt.
Deze man is zo negatief, dat hij als weerman alleen depressies zou kunnen voorspellen.
Verstuurd vanaf mijn spambox
Dat blijkt dan wel uit zijn column.
Wat een azijnzeiker! :R
Ach...het is een column. Dan neem je elke actie onder de loep met een aantal snedige opmerkingen.
En ik vond die actie ook nergens op slaan. Ga een doelpunt normaal vieren. Het leek wel of ze bij Ernst, Bobbie en de rest zaten. :devil
Citaat van: peter op februari 20, 2014, 12:21:11
Dat blijkt dan wel uit zijn column.
Wat een azijnzeiker! :R
Lees je Ijn columns altijd? Hij zoekt zulke zaken.
Bovendien, ik vond het ook verschrikkelijk en zielig.
Wel genoten van hoe Barto dat deed na de 3-0.
Maar zaterdag mogen ze best nog 3 keer zo juichen :devil
Citaat van: zeewolde op februari 20, 2014, 12:27:37
Lees je Ijn columns altijd? Hij zoekt zulke zaken.
Bovendien, ik vond het ook verschrikkelijk en zielig.
Wel genoten van hoe Barto dat deed na de 3-0.
Maar zaterdag mogen ze best nog 3 keer zo juichen :devil
het doelpunt vieren was nav grap van lukoki en manu op
facebook.ik vond het wel grappig.
Ieder zijn smaak nou!
lachen toch
There's no such thing as bad publicity :clint
Het begin is wel leuk:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=208960
Geneer zit te glunderen. Werd zelfs op de vingers getikt door Derksen, hij mag niet teveel de supporter uithangen |:)
Haha, ja ik heb het stukje net terug gezien. Zeker een aanrader.
Telegraaf heeft het bericht van gister gecorrigeerd! Staat nu dat het een Ajax supporter is.
Toch prachtig die Genee!
programma begint en hij begint meteen over Cambuur op
een geweldig positieve manier.
pure reclame voor onze geweldige club.
Citaat van: peter op maart 11, 2014, 09:11:14
Toch prachtig die Genee!
programma begint en hij begint meteen over Cambuur op
een geweldig positieve manier.
pure reclame voor onze geweldige club.
Stukje gezien echt prachtig!
Wim kieft is een held. Noemt Cambuur terloops in een zin met Ajax Feyenoord en psv
Citaat van: dizzhead op maart 17, 2014, 20:40:42
Wim kieft is een held. Noemt Cambuur terloops in een zin met Ajax Feyenoord en psv
Ik heb het 4 keer terug gekeken.
Was een geweldige tekst van Wim. |:)
Vond cambuur beste club van het weekend.
niks minder als een ajax..psv..etc.
Deze man heeft er verstand van!
De allereerste keer dat Kieft wat zinnigs zegt :_schater
En dan vond ik dit ook nog 1 van onze mindere thuiswedstrijden. :insane
Citaat van: Dokkumer op maart 17, 2014, 20:58:43
De allereerste keer dat Kieft wat zinnigs zegt :_schater
Ja, lekker dan nu je dit zegt.
Nu weet ik niet meer of ik het als een compliment moet opvatten. :( :devil
Citaat van: punkman op maart 17, 2014, 21:11:28
Ja, lekker dan nu je dit zegt.
Nu weet ik niet meer of ik het als een compliment moet opvatten. :( :devil
ik betrap m wel vaker op zinnige uitlatingen. Hij komt er alleen taaltechnisch niet altijd zo goed uit.
Cambuur wil technisch manager aanstellen
LEEUWARDEN Cambuur wil bij handhaving volgend seizoen een technisch manager aanstellen. Dat zei algemeen directeur Gerald van den Belt dinsdag.
De aanstelling van een technisch sterke man moet het takenpakket van Van den Belt verlichten. Van den Belt: ,,Ik doe het er nu nog allemaal bij, maar kijk er naar uit om dat technisch verhaal af te stoten. Een goede technisch manager verdient zichzelf terug.'' Cambuur werkt dit seizoen met een begroting van 5,5 miljoen euro. Van den Belt: ,,We willen enkele tonnen stijgen in de begroting en dat geld dan steken in de spelersgroep en een technisch manager.''
Cambuur speelde dinsdagavond op eigen veld een oefenwedstrijd tegen zondaghoofdklasser SC Joure. Cambuur won met 8-0, na een 6-0 ruststand. Michiel Hemmen scoorde vier keer. Ook Jody Lukoki en Alexander Christovao scoorden. In de tweede helft bepaalden gastspeler Aboube en Bartholomew Ogbeche
de eindstand op 8-0.
Citaat van: Yellow Army op maart 19, 2014, 10:16:43
Cambuur wil technisch manager aanstellen
LEEUWARDEN Cambuur wil bij handhaving volgend seizoen een technisch manager aanstellen. Dat zei algemeen directeur Gerald van den Belt dinsdag.
De aanstelling van een technisch sterke man moet het takenpakket van Van den Belt verlichten. Van den Belt: ,,Ik doe het er nu nog allemaal bij, maar kijk er naar uit om dat technisch verhaal af te stoten. Een goede technisch manager verdient zichzelf terug.'' Cambuur werkt dit seizoen met een begroting van 5,5 miljoen euro. Van den Belt: ,,We willen enkele tonnen stijgen in de begroting en dat geld dan steken in de spelersgroep en een technisch manager.''
Cambuur speelde dinsdagavond op eigen veld een oefenwedstrijd tegen zondaghoofdklasser SC Joure. Cambuur won met 8-0, na een 6-0 ruststand. Michiel Hemmen scoorde vier keer. Ook Jody Lukoki en Alexander Christovao scoorden. In de tweede helft bepaalden gastspeler Aboube en Bartholomew Ogbeche
de eindstand op 8-0.
Ik meende dat Lodeweges nu ook al een dubbelfunctie (trainer en technisch directeur) vervulde? Anders hem maar aanstellen en Henk de Jong langzaam laten toewerken naar de positie van hoofdtrainer!
Misschien iets voor Johan Groote?
Laat Lodeweges dat maar doen. Henk de Jong kan prima de trainingen met elSANvaDOR en Bruininho doen. Deze oplossing kost geen extra geld, kunnen we daar weer een nieuwe Manu of Ritz voor huren.
Opgelost.
Citaat van: Len Cantello op maart 19, 2014, 10:37:26
Laat Lodeweges dat maar doen. Henk de Jong kan prima de trainingen met elSANvaDOR en Bruininho doen. Deze oplossing kost geen extra geld, kunnen we daar weer een nieuwe Manu of Ritz voor huren.
Opgelost.
was ook mijn eerste gedachte.
Bovendien weet dwight ook wel waar de goede en betaalbare
spelers zitten.
henk mooi hoofdtrainer en sandor en jan ernaast.
mooi paar jaar zo doorgaan!
Lodeweges prima, maar als hij liever veldwerk wil blijven doen zou ik Koolhof daar wel willen zien. Enorm netwerk en zeker een voetbalvisie
Verstuurd vanaf mijn spambox
Citaat van: Dokkumer op maart 19, 2014, 10:49:59
Lodeweges prima, maar als hij liever veldwerk wil blijven doen zou ik Koolhof daar wel willen zien. Enorm netwerk en zeker een voetbalvisie
Verstuurd vanaf mijn spambox
Ik dacht zelf gelijk aan Marco Bogers. Presteert als Technisch Directeur bij Dordt al jaar in jaar uit al heel aardig. Dit seizoen zelfs zwaar boven verwachting...
Citaat van: moodygrunn op maart 19, 2014, 10:57:07
Ik dacht zelf gelijk aan Marco Bogers. Presteert als Technisch Directeur bij Dordt al jaar in jaar uit al heel aardig. Dit seizoen zelfs zwaar boven verwachting...
Die Boogers weet de talenten ook heel goed te vinden!
maar vraag me af of hij uit zijn vertrouwde omgeving weg wil?
Citaat van: peter op maart 19, 2014, 10:49:56
was ook mijn eerste gedachte.
Bovendien weet dwight ook wel waar de goede en betaalbare
spelers zitten.
henk mooi hoofdtrainer en sandor en jan ernaast.
mooi paar jaar zo doorgaan!
Hoezo zou hij dat moeten weten, spelers bellen hem wel op heb ik gehoord :_schater
Iwan van Duren is een held. Heel stuk over de rellen bij ajax. Waar hij de schuld bij burgemeester, me en ajax legt.
Citaat van: zeewolde op maart 19, 2014, 12:15:34
Iwan van Duren is een held. Heel stuk over de rellen bij ajax. Waar hij de schuld bij burgemeester, me en ajax legt.
waar valt dat te lezen?
In de VI van deze week. Weet niet of het mij lukt om dit te scannen.
Citaat van: zeewolde op maart 19, 2014, 12:22:26
In de VI van deze week. Weet niet of het mij lukt om dit te scannen.
Ligt ie vandaag al in de winkel?
Citaat van: zeewolde op maart 19, 2014, 12:15:34
Iwan van Duren is een held. Heel stuk over de rellen bij ajax. Waar hij de schuld bij burgemeester, me en ajax legt.
Percies zoals het is !... Gewoon even dat blad kopen, ook een mooi stuk over Ogbeche
Citaat van: Yellow Army op maart 19, 2014, 10:16:43
Cambuur wil technisch manager aanstellen
LEEUWARDEN Cambuur wil bij handhaving volgend seizoen een technisch manager aanstellen. Dat zei algemeen directeur Gerald van den Belt dinsdag.
De aanstelling van een technisch sterke man moet het takenpakket van Van den Belt verlichten. Van den Belt: ,,Ik doe het er nu nog allemaal bij, maar kijk er naar uit om dat technisch verhaal af te stoten. Een goede technisch manager verdient zichzelf terug.'' Cambuur werkt dit seizoen met een begroting van 5,5 miljoen euro. Van den Belt: ,,We willen enkele tonnen stijgen in de begroting en dat geld dan steken in de spelersgroep en een technisch manager.''
Cambuur speelde dinsdagavond op eigen veld een oefenwedstrijd tegen zondaghoofdklasser SC Joure. Cambuur won met 8-0, na een 6-0 ruststand. Michiel Hemmen scoorde vier keer. Ook Jody Lukoki en Alexander Christovao scoorden. In de tweede helft bepaalden gastspeler Aboube en Bartholomew Ogbeche
de eindstand op 8-0.
paar ton maar? dacht dat ze eerst aangeven dat de begroting een stuk groter zou zijn voor volgend seiz.
Dacht dat lodeweges daarvoor was gehaald?
Citaat van: Cambuur058 op maart 19, 2014, 15:54:46
paar ton maar? dacht dat ze eerst aangeven dat de begroting een stuk groter zou zijn voor volgend seiz.
Jij had verwacht dat volgend seizoen miljoenen extra zou worden binnen geharkt?
Citaat van: Yellow Army op maart 19, 2014, 16:06:07
Jij had verwacht dat volgend seizoen miljoenen extra zou worden binnen geharkt?
Nee, maar ik dacht dat vd Belt dat had aangegeven
Dat verhaal over Ogbeche is zeeeeeeekeeeer de moeite waard :thumbsup _O_
Zoveel in de begroting zullen we niet omhoog gaan. Dat kan dus niet meer in dit stadion. Dat is het grote probleem.
We hebben het komende seizoen echter niet meer te maken met het eredivisiewaardig maken van het stadion (tribunes, entrees, gras etc) dus die kosten kun je je besparen en in de spelersbegroting opnemen. En dat waren enkele tonnen begin dit seizoen.
Derksen _O_
Citaat van: brambo3004 op maart 21, 2014, 22:03:22
Vertel eens even :)
het is leuker om het zelf te kijken zegmaar, was redelijk lang stuk over cambuur!
dat leeuwarden een prachtige stad is en dat derksen het hier leuk heeft gehad in zijn tijd,, dat cambuur en kowet aanwinsten zijn voor de erdeivisie en het heel knap doen etc etc etc
dat we zomaar eens zo groot kunnen worden als het "boerendorp" verderop en fc groningen, zoals derksen het noemde, en het was behoorlijk grappig stukje
kijk het maar s terug!!
Genee ziet het wel zitten directeur te worden bij Cambuur, waarop Derksen hem uitlachte en zei dat het hoogst haalbare voor hem was met een microfoon op het veld te staan. :)
En dat Dersken op de bordineweg heeft gewoond en toen Genee nooit is tegengekomen omdat het nog een klein jongetje was. Derksen sluit het niet uit dat Cambuur nu definitief gaat doorbreken.
Kijk maar eens, echt heel leuk stukje. |:)
Citaat van: scclwd op maart 21, 2014, 22:33:24
Genee ziet het wel zitten directeur te worden bij Cambuur, waarop Derksen hem uitlachte en zei dat het hoogst haalbare voor hem was met een microfoon op het veld te staan. :)
En dat Dersken op de bordineweg heeft gewoond en toen Genee nooit is tegengekomen omdat het nog een klein jongetje was. Derksen sluit het niet uit dat Cambuur nu definitief gaat doorbreken.
Kijk maar eens, echt heel leuk stukje. |:)
ik zat met een big smile op de bank
Citaat van: Cambuur058 op maart 21, 2014, 22:42:44
ik zat met een big smile op de bank
Wij ook! Echt trots |:)
http://www.vi.nl/media-vitv/cambuur-en-go-ahead-zijn-aanwinsten-voor-de-eredivisie.htm?channel=phone
SCHIJNBAAR ging het over cambuur bij studio voetbal
weet iemand wat er gezegd werd/het fragment laten zien
Citaat van: Cambuur058 op maart 23, 2014, 23:00:29
SCHIJNBAAR ging het over cambuur bij studio voetbal
weet iemand wat er gezegd werd/het fragment laten zien
Ik kwam daar ook net achter, schakkel net wat te laat in.
Naar wat ik op twitter vond ging het over dat studio sport terugkwam op dat wij zouden degraderen :P
Eerst even oude beelden, die sukkel van een Vermeulen die dus zei dat Cambuur wel zou degraderen, Willem Vissers zei dat ook. Zaten er mooi naast. Baas Mossou had gewoon gelijk natuurlijk. Nou, prima allemaal.... toen zei Co Adriaanse (die zinnige dingen zegt altijd) dat Lodeweges goed voetbal speelt, goede linksbuiten met Manu, Ritzmaier dit en dat, Nienhuis ondanks fout probeert te voetballen, Vd Laan oud linksbuiten volgens hem, en Ogbeche die van een 3e klasser uit Spanje komt is in zijn eerste wedstrijd bij Cambuur meteen de beste. Toen zei Jan Mulder, 20 van die waardeloze verdedigers uit de Juup sturen naar de PL en daar zijn ze ook de beste. Nou, je hebt niks gemist.
Citaat van: Cambuur058 op maart 23, 2014, 23:00:29
SCHIJNBAAR ging het over cambuur bij studio voetbal
weet iemand wat er gezegd werd/het fragment laten zien
Zelfde zo'n beetje als Derksen, alleen Co doet aan scorebord journalistiek.
Had het over dar Opbetsje de ster van Cambuur was en dat het onvoorstelbaar was voor het Nederlandse voetbal.
Dom praat natuurlijk. Hoeveel minuten heeft Opbetsje gespeeld? 150??
Eindelijk Jack van Gelder is positief over Cambuur, dit duurde een half jaar. Eindelijk spreekt men in Studio Voetbal over de goed voetballende nummer 10!!
gevonden::
Kijktip; Het fragment in Studio Voetbal over SC Cambuur: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1406316 ... [Vanaf ongeveer 34:25] #cambuur
Citaat van: PePe op maart 23, 2014, 23:22:16
Eindelijk Jack van Gelder is positief over Cambuur, dit duurde een half jaar. Eindelijk spreekt men in Studio Voetbal over de goed voetballende nummer 10!!
Wel frappant dat hij dit uitgerekend in een weekend doet waarin wij niet voetballen.... Vage gast die Jack.
Citaat van: TM op maart 24, 2014, 01:17:20
Wel frappant dat hij dit uitgerekend in een weekend doet waarin wij niet voetballen.... Vage gast die Jack.
stelletje flapdrollen daar je...
met die demente mulder.
ajax was weekend vrij dus moest het half uur
toch ingevuld worden.
kunnen we het ook even 2 minuten over Cambuur hebben.
De Jong voor Utrecht - Cambuur:
http://foxsports.nl/video/203713-de-jong-ik-kan-niet-opstappen-dan-zit-ik-in-de-schuldsanering.html (http://foxsports.nl/video/203713-de-jong-ik-kan-niet-opstappen-dan-zit-ik-in-de-schuldsanering.html)
Derksen bij p&w vanaf min. 13:00-22:00
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408503
Citaat van: moodygrunn op april 03, 2014, 00:27:56
Derksen bij p&w vanaf min. 13:00-22:00
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408503 (http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408503)
Wat een gelul van die Derksen.
Agressie komt alleen van Cambuur.
Weet niet hoe vaak ik ruzie tot aan slaan toe van hun kant kwam.
Zegt een man die een vuile overtreding maakte op een "vriend" waar hij jaren lang bij ouders had gewoond.
En dan nog het spuug incident dat hij door Troelstra op het matje werd geroepen.
En dan dkv, keurig de directie weggestuurd ?
Volgens mij zijn daar meerdere dreigbrieven geweest met weinig leuke teksten.
DL is een sieraad voor de club ?
Hij heeft hem altijd neergezet als saai en niks zeggend.
Bah.
Citaat van: punkman op april 03, 2014, 00:56:26
En dan nog het spuug incident dat hij door Troelstra op het matje werd geroepen.
Was dat niet Anne Vondeling?
Citaat van: clint op april 03, 2014, 07:38:20
Was dat niet Anne Vondeling?
Klopt, je hebt gelijk.
voor het eerst dat jan in studio voetbal wat nuttigs zegt
Jan Mulder snapt ons..topper!
Heel positief (onverwacht)
Hij verwoord het PRECIES goed, hoe is het mogelijk. Normaal komt er ook veel onzin uit.
Ah ik wist niet waar ik t neer moest zetten. Ik heb voor de man staan klappen! :thumbsup
_O_
gelezen op twitter:
Prima column over kruiperige reactie van #Cambuur bestuur inzake geweld tegen #Lodeweges. @pmiddendorp morgen in #Volkskrant
het zal ook weer 's niet :zucht
Citaat van: Unknown op april 06, 2014, 22:58:18
Jan Mulder snapt ons..topper!
http://nos.nl/uitzendingen/17188-nos-studio-voetbal-6-april-2014.html
Van 39.40 tot 43.20
Gullit: Dus je kunt het vergelijken met Figo toen die naar Real Madrid ging (van Barcalona)?
Mulder: Ja dat gevoel en dan is dit nog een stukje erger!
Mulder: Zoals die Cambuursupporters woedend zijn, dat is precies zoals die rivaliteit moet zijn!Vind het vaak een oude zeur, maar dit snijdt hout _O_
In VI ook weer het terechte commentaar dat het een verademing is om naar clubs als Cambuur en Go Ahead te kijken in tegenstelling tot NEC, NAC etc..
'Een bedreigde trainer laten gaan is als een altaar oprichten voor geweld' - Peter Middendorp - VK
http://m.volkskrant.nl/vk/m/nl/6242/Peter-Middendorp/article/detail/3630269/2014/04/07/Een-bedreigde-trainer-laten-gaan-is-als-een-altaar-oprichten-voor-geweld.dhtml?originatingNavigationItemId=2
Citaat van: Utekleitrokken op april 07, 2014, 20:58:57
'Een bedreigde trainer laten gaan is als een altaar oprichten voor geweld' - Peter Middendorp - VK
http://m.volkskrant.nl/vk/m/nl/6242/Peter-Middendorp/article/detail/3630269/2014/04/07/Een-bedreigde-trainer-laten-gaan-is-als-een-altaar-oprichten-voor-geweld.dhtml?originatingNavigationItemId=2
Wat een stakker die kerel, die snapt er echt niks van.
Heerlijk net, Gijpie helemaal weg van Henkie _O_
Citaat van: Bernardo op april 07, 2014, 21:31:44
Heerlijk net, Gijpie helemaal weg van Henkie _O_
Ja, weg is het negatieve gelul over Cambuur na VI van vanavond en Jan Mulder in Studio Voetbal.... Heb nu alweer zin in volgend seizoen... 8.000 seizoenkaarten en een aantal hele leuke nieuwe spelers :)
Gijpie _O_ _O_ _O_
"ze hebben daar in h**renveen de verkeerde genomen", aldus Gijp. :_schater
Fantastische opmerking :_schater :_schater :_schater |:)
Henk, topper!
Citaat van: Eewal op april 07, 2014, 21:33:37
Ja, weg is het negatieve gelul over Cambuur na VI van vanavond en Jan Mulder in Studio Voetbal.... Heb nu alweer zin in volgend seizoen... 8.000 seizoenkaarten en een aantal hele leuke nieuwe spelers :)
Haha, inderdaad. Het was al behoorlijk flauw aan het worden vorige week met die stukjes over het voorval, komt die fluim op maandagmiddag nog even naast het potje pissen met z'n artikel.
:thumbsup Gijp in VI
Citaat van: dizzhead op april 07, 2014, 21:41:04
"ze hebben daar in h**renveen de verkeerde genomen", aldus Gijp. :_schater
Haha jaja prachtig xD
Citaat van: dizzhead op april 07, 2014, 21:41:04
"ze hebben daar in h**renveen de verkeerde genomen", aldus Gijp. :_schater
Weet het wel zeker. Het vrijblijvende is er voor DL volgend seizoen goed af. En als 'mogen', veranderd in 'moeten', geeft de man vaak niet thuis of vertrekt...
Wij hebben Henk.
Mooi interview met Vd Belt deze week in VI.
Citaat van: scclwd op april 09, 2014, 19:06:03
Mooi interview met Vd Belt deze week in VI.
Is er iemand die deze kan plaatsen voor de niet abonnees? |:)
Citaat van: nulachtenvieftig op april 09, 2014, 21:55:31
Is er iemand die deze kan plaatsen voor de niet abonnees? |:)
Hij is ook te koop hè! :)
Column van Derksen gaat ook over Cambuur.
Sjoerd Mossou vindt, dat Dwight Lodeweges pas na dit seizoen met SC Heerenveen mag praten. Er bestaat echter een spreekwoord "Je moet het ijzer smeden als het heet is". Het is niet onwaarschijnlijk, dat, als Lodeweges zou wachten tot mei, dat de plek tegen die tijd al verzegd is. Hij zou bij zijn aantreden bij Cambuur 1 á 2 seizoenen blijven, aangezien Henk de Jong voorbestemd was en is om hoofdtrainer te worden. Lodeweges zou dan overtollig worden zodra De Jong het trainersdiploma heeft. Lodeweges zou mogen blijven tot en met het seizoen 2014 - 2015. Dat kost geld voor Cambuur. Dus het kan Cambuur heel goed uitgekomen zijn dat Lodeweges na het einde van het seizoen 2013 - 2014, dus 1 jaar eerder, een nieuwe club zou vinden. Het zou best kunnen, dat het Cambuurbestuur bij het Heerenveenbestuur heeft geïnformeerd, of Lodeweges Marco van Basten mag opvolgen. Vervolgens vindt het Heerenveenbestuur dat prima, mits snel besloten zou worden. Vervolgens krijgt Lodeweges van het Cambuurbestuur te horen, dat Heerenveen hem graag wil inlijven, mits hij dat spoedig met Heerenveen regelt. Het bestuur zegt dat niet in de pers, want dan krijgen ze supporters op hun dak. Wat nu is gebeurd, is, dat niet het bestuur de zwarte piet heeft maar Lodeweges. Lodeweges lijkt mij een eerlijk man toe. Hij zal niet gauw de zwarte piet doorschuiven. IK zeg niet, dat het zo is gebeurd, maar dit scenario acht ik verre van onmogelijk.
Je wilt het gewoon niet snappen he :O :O :O :O
Citaat van: stadgroninger op april 09, 2014, 23:41:47
Sjoerd Mossou vindt, dat Dwight Lodeweges pas na dit seizoen met SC Heerenveen mag praten. Er bestaat echter een spreekwoord "Je moet het ijzer smeden als het heet is". Het is niet onwaarschijnlijk, dat, als Lodeweges zou wachten tot mei, dat de plek tegen die tijd al verzegd is. Hij zou bij zijn aantreden bij Cambuur 1 á 2 seizoenen blijven, aangezien Henk de Jong voorbestemd was en is om hoofdtrainer te worden. Lodeweges zou dan overtollig worden zodra De Jong het trainersdiploma heeft. Lodeweges zou mogen blijven tot en met het seizoen 2014 - 2015. Dat kost geld voor Cambuur. Dus het kan Cambuur heel goed uitgekomen zijn dat Lodeweges na het einde van het seizoen 2013 - 2014, dus 1 jaar eerder, een nieuwe club zou vinden. Het zou best kunnen, dat het Cambuurbestuur bij het Heerenveenbestuur heeft geïnformeerd, of Lodeweges Marco van Basten mag opvolgen. Vervolgens vindt het Heerenveenbestuur dat prima, mits snel besloten zou worden. Vervolgens krijgt Lodeweges van het Cambuurbestuur te horen, dat Heerenveen hem graag wil inlijven, mits hij dat spoedig met Heerenveen regelt. Het bestuur zegt dat niet in de pers, want dan krijgen ze supporters op hun dak. Wat nu is gebeurd, is, dat niet het bestuur de zwarte piet heeft maar Lodeweges. Lodeweges lijkt mij een eerlijk man toe. Hij zal niet gauw de zwarte piet doorschuiven. IK zeg niet, dat het zo is gebeurd, maar dit scenario acht ik verre van onmogelijk.
Ja. En het zou ook zomaar eens zo kunnen zijn dat de Russische mafia hierachter zit. Dat ze met getrokken pistolen de betrokken partijen gedwongen hebben zaken te doen en te tekenen. :wall
Je bent superirritant om nu de 3 e keer een topic te openen en hetzelfde te vertellen. Ga nou maar weer met ja handje andere puberspelletjes doen en flikker hier op :(
Als ik er niet uit was gegooid, had ik geen nieuw topic begonnen. Jullie kunnen er gewoon niet tegen, dat ik er anders tegen aan kijk dan jullie. Het is gewoon mijn zienswijze. Mag dat niet? Ik probeer een logisch verhaal te houden en het op een fatsoenlijke manier te brengen, zonder beledigingen enz. Jullie, utzonderingen daargelaten, weten niets anders te brengen als uitdrukkingen als bullshit, Dweil, enz., zonder enige onderbouwing.
Als het Cambuuirbestuur Lodeweges heeft geadviseerd contact op te nemen met Heerenveen, dan vind ik, dat het bestuur juist gehandeld heeft. Dan heeft het bestuur het goed willen maken met hem, die geen verre toekomst meer had bij Cambuur, want zijn opvolger stond immers al klaar. En wat is er op tegen dat het toevallig Heerenveen is? Daar was immers een vacature. En dat anti-Heerenveen gedoe, daar koop ik niets voor. Cambuur en Heerenveen kunnen beter elkaar steunen in het wederzijdse streven om zo hoog mogelijk te eindigen in de competities met mogelijk Europeesvoetbal.
Jouw laatste zin toont aan dat je er niks van snapt.
Ik vind dat hij gelijk heeft :devil
l0l
Maar wat wil je dan? Dat we je gelijk geven? Ga je dan weg?
:0= KOFFIE :koffie
Citaat van: dizzhead op april 10, 2014, 00:00:33
Ja. En het zou ook zomaar eens zo kunnen zijn dat de Russische mafia hierachter zit. Dat ze met getrokken pistolen de betrokken partijen gedwongen hebben zaken te doen en te tekenen. :wall
Bron?
Slotjeeeeeeeeeer!
Vriend, blijkbaar werkt subtiliteit niet zo goed voor je. Op CO openen wij niet zomaar topics. Het heeft helemaal niets met je mening te maken, plaats het onder 'oud spelers' en het blijft vast staan.
Citaat van: stadgroninger op april 09, 2014, 23:41:47
Sjoerd Mossou vindt, dat Dwight Lodeweges pas na dit seizoen met SC Heerenveen mag praten. Er bestaat echter een spreekwoord "Je moet het ijzer smeden als het heet is". Het is niet onwaarschijnlijk, dat, als Lodeweges zou wachten tot mei, dat de plek tegen die tijd al verzegd is. Hij zou bij zijn aantreden bij Cambuur 1 á 2 seizoenen blijven, aangezien Henk de Jong voorbestemd was en is om hoofdtrainer te worden. Lodeweges zou dan overtollig worden zodra De Jong het trainersdiploma heeft. Lodeweges zou mogen blijven tot en met het seizoen 2014 - 2015. Dat kost geld voor Cambuur. Dus het kan Cambuur heel goed uitgekomen zijn dat Lodeweges na het einde van het seizoen 2013 - 2014, dus 1 jaar eerder, een nieuwe club zou vinden. Het zou best kunnen, dat het Cambuurbestuur bij het Heerenveenbestuur heeft geïnformeerd, of Lodeweges Marco van Basten mag opvolgen. Vervolgens vindt het Heerenveenbestuur dat prima, mits snel besloten zou worden. Vervolgens krijgt Lodeweges van het Cambuurbestuur te horen, dat Heerenveen hem graag wil inlijven, mits hij dat spoedig met Heerenveen regelt. Het bestuur zegt dat niet in de pers, want dan krijgen ze supporters op hun dak. Wat nu is gebeurd, is, dat niet het bestuur de zwarte piet heeft maar Lodeweges. Lodeweges lijkt mij een eerlijk man toe. Hij zal niet gauw de zwarte piet doorschuiven. IK zeg niet, dat het zo is gebeurd, maar dit scenario acht ik verre van onmogelijk.
De tering wat ben jij vermoeiend. Bedankt voor je mening, nu maar weer verder gaan met je Startrek serie vriend...
Citaat van: stadgroninger op april 09, 2014, 23:41:47
Sjoerd Mossou vindt....etc
Ik vond de eindconclusie van Sjoerd heel bepalend en daar was ik het compleet mee eens: 'het is een kwestie van fatsoen aan de zijde van Lodeweges'.
Hij had gewoon tegen die gierbeffers moeten zeggen dat ze na de competitie maar terug moesten komen om te onderhandelen.
Citaat van: stadgroninger op april 10, 2014, 03:18:27
Ik probeer een logisch verhaal te houden
En dat anti-Heerenveen gedoe, daar koop ik niets voor. Cambuur en Heerenveen kunnen beter elkaar steunen in het wederzijdse streven om zo hoog mogelijk te eindigen in de competities met mogelijk Europeesvoetbal.
1. Nee, je verhaal is niet logisch.
2. Je hoeft er ook niks voor te kopen en het te snappen. Maar in dat geval hoef jij je toch helemaal niet druk te maken over deze gebeurtenissen? Je bent namelijk helemaal geen Cambuur supporter.
Citaat van: stadgroninger op april 10, 2014, 03:18:27
Als ik er niet uit was gegooid, had ik geen nieuw topic begonnen. Jullie kunnen er gewoon niet tegen, dat ik er anders tegen aan kijk dan jullie. Het is gewoon mijn zienswijze. Mag dat niet? Ik probeer een logisch verhaal te houden en het op een fatsoenlijke manier te brengen, zonder beledigingen enz. Jullie, utzonderingen daargelaten, weten niets anders te brengen als uitdrukkingen als bullshit, Dweil, enz., zonder enige onderbouwing.
Als het Cambuuirbestuur Lodeweges heeft geadviseerd contact op te nemen met Heerenveen, dan vind ik, dat het bestuur juist gehandeld heeft. Dan heeft het bestuur het goed willen maken met hem, die geen verre toekomst meer had bij Cambuur, want zijn opvolger stond immers al klaar. En wat is er op tegen dat het toevallig Heerenveen is? Daar was immers een vacature. En dat anti-Heerenveen gedoe, daar koop ik niets voor. Cambuur en Heerenveen kunnen beter elkaar steunen in het wederzijdse streven om zo hoog mogelijk te eindigen in de competities met mogelijk Europeesvoetbal.
gast, je onderbouwd zelf niks. Wij kijken naar feiten en jou verhaal is gebasseerd op vreemde filosofische gedachtenkronkels. Dat het Cambuur niet slecht uit komt, wil ik nog wel ff in meegaan (want Henk is een topper) maar als jij echt denkt dat t bestuur hier op heeft aangestuurd, terwijl Henk zijn papiertje nog niet eens heeft, dan ben je echt een naïeve kulprater.
Citaat van: stadgroninger op april 10, 2014, 03:18:27
Het is gewoon mijn zienswijze.
wat ?
ik vind groningen prima maar jij denkt echt dat wij hier op deze CAMBUURsite willen weten wat een groninger hier van vind ?
ga je denkbeeldige gelijk ergens anders halen.
tip ;
soccerquest of voetbalzone
Citaat van: stadgroninger op april 10, 2014, 03:18:27
Als ik er niet uit was gegooid, had ik geen nieuw topic begonnen. Jullie kunnen er gewoon niet tegen, dat ik er anders tegen aan kijk dan jullie. Het is gewoon mijn zienswijze. Mag dat niet? Ik probeer een logisch verhaal te houden en het op een fatsoenlijke manier te brengen, zonder beledigingen enz. Jullie, utzonderingen daargelaten, weten niets anders te brengen als uitdrukkingen als bullshit, Dweil, enz., zonder enige onderbouwing.
Als het Cambuuirbestuur Lodeweges heeft geadviseerd contact op te nemen met Heerenveen, dan vind ik, dat het bestuur juist gehandeld heeft. Dan heeft het bestuur het goed willen maken met hem, die geen verre toekomst meer had bij Cambuur, want zijn opvolger stond immers al klaar. En wat is er op tegen dat het toevallig Heerenveen is? Daar was immers een vacature. En dat anti-Heerenveen gedoe, daar koop ik niets voor. Cambuur en Heerenveen kunnen beter elkaar steunen in het wederzijdse streven om zo hoog mogelijk te eindigen in de competities met mogelijk Europeesvoetbal.
Beste stadgroninger... Lodewegesverhaal kon in oud spelers. Dit verhaal kan in Cambuur in de media. Het gaat niet om jouw kijk op bepaalde zaken of waar je vandaan komt, maar dat je EERST eens kijkt WAAR je je ei kwijt kunt.
Dit topic wordt verplaatst naar Cambuur in de media.
Wat een korte lontjes weer hier :zucht
Wel een beetje apart dat op OF staat dat we nog niet helemaal veilig zijn omdat RKC ons nog theoretisch kan inhalen. En dat Nienhuis in zijn interview ook aangeeft dat ie denkt dat de handhaving nog niet zeker is. 8P Ze moeten toch wat vaken op Cambuuronline komen!
Bij Studio ajax gaat het geen moment over Cambuur-Vitesse bij VI beginnen ze ermee :P
Citaat van: Marc S op april 14, 2014, 20:49:47
Bij Studio ajax gaat het geen moment over Cambuur-Vitesse bij VI beginnen ze ermee :P
1, 2 en 3 bij speler van de week :_schater :_schater
Een en al Cambuur vanavond! |:) |:) |:) Bij vi.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 14, 2014, 20:59:05
1, 2 en 3 bij speler van de week :_schater :_schater
4 man in het team van de week!! :thumbsup :thumbsup :thumbsup
Wat praat die Wim Kieft voor een onzin, met dat arrogante amsterdamse dialect bah :R
Die heeft alleen maar zinnige uitspraken als die positief over ons clubke zijn :devil
Derksen: Genee, jij bent geen objectieve journalist, jij bent alleen een cambuursupporter. Genee: ja, en ik ga er gewoon mee door. |:)
Het geweldige weekend werkt nog even door zo.... |:)
En iedereen is dat gezeik met Dwight alweer vergeten, zoals verwacht! Club staat er weer positief bij de media en dus ook in NL! |:)
Henk Albers @HenkAlbers1970
Tussen half 6 en 6 óf/en rond half 12 een reportage van #Cambuur op het open kanaal van #FOX
Opnames worden nu gemaakt in het stadion.
Heren van VI waren weer positief over Cambuur vandaag.
Alleen moest Derksen weer even het geval DL aanhalen vanwege het vuurwerk van de Ajakkes supporters ....
Citaat van: punkman op april 22, 2014, 00:09:11
He Punkman, is dat Rotten Himself die daar staat te schreeuwen?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 22, 2014, 00:10:49
He Punkman, is dat Rotten Himself die daar staat te schreeuwen?
Yep, as Rotten he can be .. :P
Merk dat ik met een kenner te maken heb .. :D
Citaat van: punkman op april 22, 2014, 00:24:03
Yep, as Rotten he can be .. :P
Merk dat ik met een kenner te maken heb .. :D
Was meer een Stranglers-man. Maar wel het vroege werk, Rattus Norwegius en No more heroes, en even later natuurlijk Joy Division :y (Oja en de Hey ho, Let's go Ramones voor de lol 8P)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 22, 2014, 00:38:42
Was meer een Stranglers-man. Maar wel het vroege werk, Rattus Norwegius en No more heroes, en even later natuurlijk Joy Division :y (Oja en de Hey ho, Let's go Ramones voor de lol 8P )
Lol, Ramones, 1,2,3,4 ...
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 22, 2014, 00:38:42
Rattus Norwegius
de mierenneuker in mij: Rattus Norvegicus :zweep
Citaat van: brambo3004 op april 22, 2014, 00:59:28
de mierenneuker in mij: Rattus Norvegicus :zweep
Shit, Mierenneuker is echt met dubbel N...
(maar ik sprak het altijd uit als Norwegius :y)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 22, 2014, 01:08:29
Shit, Mierenneuker is echt met dubbel N...
(maar ik sprak het altijd uit als Norwegius :y )
Allemachtig, op verkeerde knopjes drukken hier bij CO, spelfouten maken en ook nog eens
mierenneuken hier.
Lekker bezig hier. :devil :insane
Citaat van: punkman op april 22, 2014, 01:14:50
Allemachtig, op verkeerde knopjes drukken hier bij CO, spelfouten maken en ook nog eens mierenneuken hier.
Lekker bezig hier. :devil :insane
Never mind.......
(the Bollocks)
Citaat van: punkman op april 22, 2014, 00:09:11
Heren van VI waren weer positief over Cambuur vandaag.
Alleen moest Derksen weer even het geval DL aanhalen vanwege het vuurwerk van de Ajakkes supporters ....
En daar praatte Genee weer direct doorheen :P
Mooi stukje van Iwan van Duren op VI Radio.
Vanaf 1.55 een stukje over de Cambuur supporters in Amsterdam.
Volgens van Duren lag de schuld WEL bij Ajax en politie Amsterdam.
http://www.vi.nl/radio/van-der-sar-was-voor-mij-de-man-van-het-weekend-.htm (http://www.vi.nl/radio/van-der-sar-was-voor-mij-de-man-van-het-weekend-.htm)
Gemeente Leeuwarden & SC Cambuur voorbeeld op maatschappelijk gebied
De gemeente Leeuwarden is door NOC*NSF en SterkTeam op basis van de positieve activiteiten op het terrein van sport en arbeidsmarkt gevraagd voorbeeldgemeente te zijn. Op dit moment lopen er in de gemeente meerdere projecten, waarbij werkzoekenden werkervaring en training opdoen bij sportclubs. Dit gebeurt bij zowel BVO SC Cambuur als bij amateursportclubs. Vanochtend tekenden wethouder Andries Ekhart (Sport) en wethouder Harry van der Molen (aanpak Jeugdwerkloosheid) in het Cambuur Stadion een intentieverklaring sport- en arbeidsmarktbeleid met Harrie Been (NOC*NSF), Mirjam Sterk (landelijk ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid) en UWV.
Eind 2013 lanceerde SC Cambuur de maatschappelijke stichting 'Cambuur Verbindt'. Deze stichting biedt onder andere het project 'Warming Up' aan. Dit is een kortdurend intensief programma, waarmee jongeren terug worden begeleid naar school of een baan. Dit project wordt ingezet voor werkzoekende jongeren in de gemeente Leeuwarden. Daarnaast draaien sportverenigingen mee in de werkcarrousel, zoals deze door het Talent Centrum Fryslân wordt aangeboden.
NOC*NSF zorgt voor het delen van best practices vanuit het hele land en spant zich in voor de facilitering van de sportclubs. Denk aan een toolbox en een vacaturebank. SterkTeam spant zich in om ook andere arbeidsmarktregio's te inspireren sportclubs een rol te geven bij de aanpak van jeugdwerkloosheid. Leeuwarden is trots dat zij deze gemeente als voorbeeld hierin zien.
Bron: www.cambuur.nl
Komen we toch weer mooi positief in het nieuws!
Tevens:
SC Cambuur @SCCambuurLwd
Een 4-pagina's groot interview met 'Bondscoach van Leeuwarden' Henk de Jong lees je deze week in #VI! #Cambuur pic.twitter.com/RpbntxXjXp
Vanavond maar even vi kijken.
volgens welingelichte kringen komen er wat bekende lieden in beeld. |:)
Interview Henk de Jong over zijn aanstelling als hoofdtrainer bij Cambuur
http://www.omropfryslan.nl/nijs/de-jong-no-echt-haadtrainer
Citaat van: speculeter op april 28, 2014, 17:41:30
Vanavond maar even vi kijken.
volgens welingelichte kringen komen er wat bekende lieden in beeld. |:)
In ieder geval wel bij Koning Voetbal (maar hij heeft zijn mooie doekje niet mee) _O_
Denistel was mooi in beeld bij vi.
Citaat van: speculeter op april 28, 2014, 22:56:25
Denistel was mooi in beeld bij vi.
Hilversum bij Koning Voetbal
(en dat bij Cambuur in de media :_schater)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 28, 2014, 23:02:07
Hilversum bij Koning Voetbal
(en dat bij Cambuur in de media :_schater)
:D :D :D
Geel & Blauw Zit In Mijn Bloed
Cambuur – Vitesse op 12 april 2014: een belangrijke wedstrijd voor Cambuur. Bij winst kunnen de Leeuwarders ook volgend seizoen weer op het hoogste podium van het betaalde voetbal in Nederland spelen, de eredivisie. Fryslân DOK volgde interim-coach Henk de Jong van Drachten en de fans Chris Paassen en Jan Hollander uit Leeuwarden rondom de wedstrijd Cambuur – Vitesse. De clubkleuren geel en blauw zitten hen in het bloed.
Cambuur verrast dit seizoen vriend en vijand, want op voorhand werd de club met de laagste begroting gezien als één van de degradatiekandidaten voor dit jaar. De club promoveerde vorig seizoen door op de laatste wedstrijddag van de Jupiler League kampioen te worden. Het gevolg was een spontaan volksfeest in Leeuwarden.
De beleving in het stadion valt in heel Nederland op. Tot hoofdcoach Dwight Lodeweges bekend maakt om het volgende seizoen over te stappen naar rivaal SC Heerenveen. Supporters verstoren de training en Lodeweges kiest ervoor om direct op te stappen. Henk de Jong moet de klus afmaken, want Cambuur is nog niet veilig in de eredivisie. Het zal een historische wedstrijd worden tegen de miljoenenploeg van Vitesse uit Arnhem. In een ware thriller wordt het 4-3 voor de Leeuwarders. De ontlading is groot bij zowel de supporters als de clubleiding.
Na de handhaving op het hoogste niveau is de selectie voor het komende jaar de nieuwe uitdaging voor Cambuur-directeur Gerald van den Belt. De huurlingen van PSV, Ajax en Feyenoord verlaten de club en ook andere Cambuur-spelers staan in de belangstelling. Op de achtergrond speelt ook nog de wens om een nieuw stadion te krijgen. Maar waar dat moet komen is nog maar de vraag. Eén ding voor het volgende seizoen is al wel duidelijk: Henk de Jong wordt de nieuwe hoofdtrainer.
Zondag 18 mei om 17:00 uur en daarna vanaf 18:10 uur ieder uur op Omrop Fryslân Televisie.
Ook te zien op zaterdag 17 mei om 10:30 uur en zondag 18 mei om 15:25 uur op Nederland 2.
Citaat van: Viper op mei 16, 2014, 20:14:40
Geel & Blauw Zit In Mijn Bloed
Cambuur – Vitesse op 12 april 2014: een belangrijke wedstrijd voor Cambuur. Bij winst kunnen de Leeuwarders ook volgend seizoen weer op het hoogste podium van het betaalde voetbal in Nederland spelen, de eredivisie. Fryslân DOK volgde interim-coach Henk de Jong van Drachten en de fans Chris Paassen en Jan Hollander uit Leeuwarden rondom de wedstrijd Cambuur – Vitesse. De clubkleuren geel en blauw zitten hen in het bloed.
Cambuur verrast dit seizoen vriend en vijand, want op voorhand werd de club met de laagste begroting gezien als één van de degradatiekandidaten voor dit jaar. De club promoveerde vorig seizoen door op de laatste wedstrijddag van de Jupiler League kampioen te worden. Het gevolg was een spontaan volksfeest in Leeuwarden.
De beleving in het stadion valt in heel Nederland op. Tot hoofdcoach Dwight Lodeweges bekend maakt om het volgende seizoen over te stappen naar rivaal SC Heerenveen. Supporters verstoren de training en Lodeweges kiest ervoor om direct op te stappen. Henk de Jong moet de klus afmaken, want Cambuur is nog niet veilig in de eredivisie. Het zal een historische wedstrijd worden tegen de miljoenenploeg van Vitesse uit Arnhem. In een ware thriller wordt het 4-3 voor de Leeuwarders. De ontlading is groot bij zowel de supporters als de clubleiding.
Na de handhaving op het hoogste niveau is de selectie voor het komende jaar de nieuwe uitdaging voor Cambuur-directeur Gerald van den Belt. De huurlingen van PSV, Ajax en Feyenoord verlaten de club en ook andere Cambuur-spelers staan in de belangstelling. Op de achtergrond speelt ook nog de wens om een nieuw stadion te krijgen. Maar waar dat moet komen is nog maar de vraag. Eén ding voor het volgende seizoen is al wel duidelijk: Henk de Jong wordt de nieuwe hoofdtrainer.
Zondag 18 mei om 17:00 uur en daarna vanaf 18:10 uur ieder uur op Omrop Fryslân Televisie.
Ook te zien op zaterdag 17 mei om 10:30 uur en zondag 18 mei om 15:25 uur op Nederland 2.
ik kwam er zonet net te laat in, maar even in uitzending gemist kijken...
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1417623
Citaat van: papier op mei 17, 2014, 12:35:25
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1417623
mooie docu!
Citaat van: papier op mei 17, 2014, 12:35:25
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1417623
ook mooi om te zien dat bij het interviewen van vd Belt op zijn computer op de achtergrond het forum van Cambuur Online (onderdeel nieuwe spelers) open staat!
Citaat van: Eewal op mei 17, 2014, 13:23:14
ook mooi om te zien dat bij het interviewen van vd Belt op zijn computer op de achtergrond het forum van Cambuur Online (onderdeel nieuwe spelers) open staat!
Ik zie ook dat het topic De ondergang van Hoerenveen (http://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=43.0) open staat. :P
Leuke documentaire. Drietalig zelfs. :y
Cambuur is een paradijs voor huurlingen
Met Albert Rusnák (Manchester City) en Dejan Meleg (Ajax) huurt Cambuur dit jaar weer twee spelers van topclubs. Vorig jaar waren Jody Lukoki, Elvis Manu en Marcel Ritzmaier succesvol in Leeuwarden. Cambuur is het paradijs voor huurlingen die hun carrière nieuw leven willen inblazen.
Het succesvolle WK werkt ook door bij SC Cambuur. Dat zit zo: door de succesvolle eindronde is Feyenoord bijvoorbeeld leeggekocht en is het voor de club uit Leeuwarden afwachten tot eind augustus. Dan hebben de grote clubs hun selectie weer op orde en kunnen ze beslissen welke spelers elders ervaring mogen opdoen.
Het plaatje dat Cambuur-trainer Henk de Jong van zijn club dan aan die spelers schetst, is fraai. 'Natuurlijk wijs ik de ze op Manu. Die kwam hier in de winterstop en liet direct zien wat ie kon. Ritzmaier en Lukoki deden dat toen al een halfjaar eerder. Nou, als we dan met Dejan Meleg van Ajax om tafel zitten dan zeg ik: Zo kan dat ook met jou gaan jongen.'
De Jong heeft nog niet meegemaakt dat het soort jongens die de luxe van de Arena gewend zijn, schrikken bij de eerste aanblik van het Cambuur-stadion. 'Nee hoor, daar merk ik niks van. Rusnák hebben we dit jaar. Die komt van Manchester City. Hij was onder de indruk van de sfeer hier. En van het spelsysteem.'
Scheve verhoudingen
Algemeen directeur Gerald van den Belt vindt dat niet zo gek. 'Die jongen was al twee keer uitgeleend in Engeland. Aan een club in de tweede en een in de derde divisie. Hij speelde alleen maar tegen kerels van twee meter met één voortand. Dan is hij dus blij dat hij hier kan spelen. Ik merk dat het dit jaar al makkelijker is spelers te overtuigen dan vorig seizoen. De meesten zijn bang dat ze uit beeld raken. Daar ligt ook een taak voor de topclubs. Die moeten benadrukken dat ze die spelers blijven volgen.'
Tot scheve verhoudingen in de spelersgroep leidt de komst van huurlingen niet, beweert Van den Belt. 'Dat ze meer verdienen dan de andere spelers is goed, zo lang die merken dat die spelers het niveau opkrikken. En dat doen ze.'
Van den Belt is inmiddels bedreven in de wereld van de huurconstructies. Hij zag alles al voorbijkomen. 'De ene topclub geeft korting als ze zoveel wedstrijden spelen, de ander wil hem terughebben als ie er maar zoveel speelt. En weer een ander belooft ons om mee te profiteren als ze de speler daarna doorverkopen. Zo gaat dat, daar moet je een beetje tussen schipperen. We hebben in elk geval nooit een constructie gehad waarbij we een speler per se moesten opstellen terwijl we dat niet wilden.'
Kortetermijnoplossing
En Cambuur heeft zelf ook wat voorwaarden: 'Je moet altijd voorkomen dat er zoiets gebeurt als met Room, die door Vitesse plots werd teruggehaald van Go Ahead Eagles. Want dan zit je dus opeens zonder keeper.'
'Hier krijgen ze speelminuten die ze bij grote clubs niet krijgen', vult De Jong aan. Met Meleg is hij heel blij. 'Even wennen nog voor die jongen, maar aan alles zie ik dat hij heel doelgericht is. Hij scoort makkelijk.'
Huren blijft wel een kortetermijnoplossing. De Jong: 'Het zit er meestal niet in dat ze blijven. Bij Manu en Ritzmaier was het snel duidelijk dat ze terug zouden keren naar Feyenoord en PSV.'
Daarom is het elk jaar weer opnieuw zoeken.
Bron: AD.nl
Citaat van: dizzhead op augustus 08, 2014, 16:04:22
Ik plaats hem hier maar. In het verleden hebben we volgens mij ook een 'cambuur in de media' achtig topic gehad, maar die kan ik even niet terug vinden:
http://www.vavel.com/en/international-football/376231-sc-cambuur-201415-season-preview.html
Is Cambuur TV niet meer actief dit seizoen?
Ik dacht dat Henk de Jong in studio voetbal kwam gisteravond? Ik zou het net even terugkijken, maar geen HdJ... :zucht
NOS vond het verhaal van Pastoor belangrijker. Begrijpelijk ook wel, Henk de Jong is volgende week ook nog wel relevant. Pastoor niet.
Geinige topic gevonden, voetbalsupporters geven hun mening over iedere eredivisieclub. We komen er goed vanaf :)
http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/nationaal/49194-geef-hier-je-mening-over-andere-eredivisieclubs.html
Citaat van: scclwd op september 25, 2014, 16:47:19
Geinige topic gevonden, voetbalsupporters geven hun mening over iedere eredivisieclub. We komen er goed vanaf :)
http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/nationaal/49194-geef-hier-je-mening-over-andere-eredivisieclubs.html
Alleen wat DKVers die er niet overkunnen dat we eredivisie spelen ahaha en een paar vinden het kunstgras een minpunt, wat begrijpelijk is.
90% van de reacties zijn voor mij nietszeggend. Lijkt wel alsof ik daar 234 accounts heb :zweep
Citaat van: Marc S op september 25, 2014, 18:53:06
Alleen wat DKVers die er niet overkunnen dat we eredivisie spelen ahaha en een paar vinden het kunstgras een minpunt, wat begrijpelijk is.
ook al zijn het vooral groningers die zelf een toendra hebben....
Citaat van: marrumer op september 25, 2014, 19:10:16
ook al zijn het vooral groningers die zelf een toendra hebben....
Klopt
Wel leuke reacties pleur je het nieuwe stadion in een industrieterrein zul je de reactie en lovende woorden niet meer hebben. Dan is het voor hun 1 in een dozijn.
Citaat van: SCC-J op september 25, 2014, 19:42:25
Wel leuke reacties pleur je het nieuwe stadion in een industrieterrein zul je de reactie en lovende woorden niet meer hebben. Dan is het voor hun 1 in een dozijn.
Precies! Hoop dat gemeente Lwd en bestuur ook meelezen.
Citaat van: SCC-J op september 25, 2014, 19:42:25
Wel leuke reacties pleur je het nieuwe stadion in een industrieterrein zul je de reactie en lovende woorden niet meer hebben. Dan is het voor hun 1 in een dozijn.
dus jij vindt dat alleen ons stadion en de locatie daarvan ons uniek maken?
Citaat van: Eewal op september 25, 2014, 19:57:03
dus jij vindt dat alleen ons stadion en de locatie daarvan ons uniek maken?
Ja. In combinatie met de fanatieke supporters.
Citaat van: Eewal op september 25, 2014, 19:57:03
dus jij vindt dat alleen ons stadion en de locatie daarvan ons uniek maken?
Go ahead eagles - Cambuur, Volksclub prima sfeer.
Groningen was een volksclub nu een provincieclub met matige sfeer.
ADO is er nog iets van over?
Locatie en en stadion hebben wel degelijk van grote invloed op de club en sfeer.
Citaat van: SCC-J op september 25, 2014, 21:23:20
Go ahead eagles - Cambuur, Volksclub prima sfeer.
Groningen was een volksclub nu een provincieclub met matige sfeer.
ADO is er nog iets van over?
Locatie en en stadion hebben wel degelijk van grote invloed op de club en sfeer.
Vitesse
Az
genee: "alleen higler maakte een foutje, waren we heel blij mee" vi
:_schater :_schater :_schater :_schater
Hoerenveen: Altijd leuk om er een suffe breiclub in de hoedanigheid van voetbalvereniging bij te hebben zitten. Heerlijke uitwedstrijd, lekker 50 jaar terug in de tijd. En hebben altijd leuke spelers. Het lijkt me een doodsaaie bende om er elke twee weken te moeten zitten, maar voor 1 keer per jaar is het énig.
Aldus een 020 supporter op die website. Kan me hier prima in vinden :zweep
:_schater
Tafelgast Henk de Jong bezocht door cameraploeg VIHenk de Jong schuift vrijdagavond aan bij het televisieprogramma Voetbal International.Vandaag was een cameraploeg in het stadion om alvast een item met De Jong te draaien.
Henk de Jong was uiteraard het stralende middelpunt. Met Anneke Douma op gitaar, een clubje vaste volgers om hem heen en bijrollen voor Jan Bruin, Bartholomew Ogbeche en Dejan Meleg werd het gezellig op de westtribune.
Er werd zelfs nog even happy birthday gezongen voor Meleg (20) en Ogbeche (30) die vandaag allebei verjaren.
De uitzending van Voetbal International begint vrijdag om 20.30 uur.
Plaatsvervangende schaamte. Lijkt wel een of ander scouting clubje. Veel mensen zullen het er misschien niet mee eens zijn maar Anneke Douma is geen Cambuur.
:_schater :_schater :_schater
Dit is wel heel erg triest! Tenenkrommend!!
Die Anneke Douma moet lekker in friesland blijven! Wat een wief je!! 8P
Ik schrik hier van. Dat ze hier aan mee werken ;(
Lijkt wel of dit een heel slecht aftreksel is van voetbalfans, terwijl dat al slecht was.
Krijg je de kans om je mooi te laten zien, komt dit kansloze gebeuren op tv :(
Snap überhaupt niet waarom deze supporters hieraan mee hebben gewerkt! :R
Nu ik er overna denk verbaasd het me eigenlijk niks, aangezien deze supporters altijd met tenen krommende verwoordingen en visie's komen op tv, bij omroep abe, of documentaire over Henk.
Anneke had er helemaal niet moeten zijn, als je het echt origineel had willen doen, had je Irish Stew uit moeten nodigen.
Citaat van: Galdiano op oktober 02, 2014, 08:14:25
Ik schrik hier van. Dat ze hier aan mee werken ;(
Lijkt wel of dit een heel slecht aftreksel is van voetbalfans, terwijl dat al slecht was.
Krijg je de kans om je mooi te laten zien, komt dit kansloze gebeuren op tv :(
Snap überhaupt niet waarom deze supporters hieraan mee hebben gewerkt! :R
Nu ik er overna denk verbaasd het me eigenlijk niks, aangezien deze supporters altijd met tenen krommende verwoordingen en visie's komen op tv, bij omroep abe, of documentaire over Henk.
Anneke had er helemaal niet moeten zijn, als je het echt origineel had willen doen, had je Irish Stew uit moeten nodigen.
Na t lezen van de berichten hierboven vind ik t wel meevallen. Tevens zal slechts een montage te zien zijn. Maar die Douma trekt de show wel naar dr toe hé, met dr Henk is niet kaal. :zucht
Ach je kan het dat clubje ook niet kwalijk nemen.. Die tv lui zoeken juist dit soort mensen op omdat 'normaal doen' niet interessant is..
ipv dat ze een serieus item over de club en stad maken doen ze liever dit zodat Gijpie weer even kan lachen.
Citaat van: Viper op oktober 02, 2014, 00:25:08
:_schater
Tafelgast Henk de Jong bezocht door cameraploeg VI
Henk de Jong schuift vrijdagavond aan bij het televisieprogramma Voetbal International.
Vandaag was een cameraploeg in het stadion om alvast een item met De Jong te draaien.
Henk de Jong was uiteraard het stralende middelpunt. Met Anneke Douma op gitaar, een clubje vaste volgers om hem heen en bijrollen voor Jan Bruin, Bartholomew Ogbeche en Dejan Meleg werd het gezellig op de westtribune.
Er werd zelfs nog even happy birthday gezongen voor Meleg (20) en Ogbeche (30) die vandaag allebei verjaren.
De uitzending van Voetbal International begint vrijdag om 20.30 uur.
Hier laat je je toch gvd niet voor lenen.
:| :| :|.
ik hoop dat er ook een normaal, serieusl stuk komt ;(
Hij doet het erg goed bij VI |:) _O_
Prima stukje over Cambuur verder, op 10 tenenkrommende seconden na ;)
Allemaal weer paniekzaaierij voor niks. De uitzending was gewoon zeer goed en onze club werd uitstekend in beeld gebracht!!!
Citaat van: sccleeuwarden op oktober 03, 2014, 23:12:22
Allemaal weer paniekzaaierij voor niks. De uitzending was gewoon zeer goed en onze club werd uitstekend in beeld gebracht!!!
Snap je dan niet dat de paniekzaaierij op dit forum ervoor gezorgd heeft dat het zo minimaal uitgemeten is in de uitzending? :zucht :P
Johan Derksen snapt er ook niks van! :_schater
Gelukkig countert Henk het goed. _O_
Citaat van: Kunstgras op oktober 02, 2014, 02:30:20
Plaatsvervangende schaamte. Lijkt wel een of ander scouting clubje. Veel mensen zullen het er misschien niet mee eens zijn maar Anneke Douma is geen Cambuur.
Nee joh, tuurlijk niet, daarom draaien we haar nummer ook na ieder thuisdoelpunt...
Dat wief treed net zo goed op bij Dkv. Echt geen Cambuur dat mens.
Citaat van: SCC-J op oktober 04, 2014, 12:20:43
Dat wief treed net zo goed op bij Dkv. Echt geen Cambuur dat mens.
vanavond ook maar boycotten als we scoren, mondje dicht dan tijdens het zingen he!
Citaat van: Cambuur Groningen op oktober 04, 2014, 12:05:11
Nee joh, tuurlijk niet, daarom draaien we haar nummer ook na ieder thuisdoelpunt...
http://www.youtube.com/watch?v=1futFr0ZGLc
Tja, t woanskip is traditie, maar ik vind het , net als ons volkslied helemaal niks, toch galm ik het altijd mee. En AD is absoluut geen cambuur.
Citaat van: Cambuur Groningen op oktober 04, 2014, 12:33:04
vanavond ook maar boycotten als we scoren, mondje dicht dan tijdens het zingen he!
Als je denkt dat Anneke douma de orginele versie is... Mondje dicht he
Citaat van: SCC-J op oktober 04, 2014, 13:02:10
Als je denkt dat Anneke douma de orginele versie is... Mondje dicht he
Kun je me even vertellen waar ik zeg dat het de originele versie is? Ik weet ook wel dat die niet van Anneke is, maar ik word een beetje moe van de negatieve toon van een aantal lui hier. Op werkelijk alle slakken worden zout gelegd. Maar ach misschien zie ik het glas wel gewoon altijd meer dan half vol :)
Citaat van: Kunstgras op oktober 04, 2014, 12:37:40
http://www.youtube.com/watch?v=1futFr0ZGLc
bedankt voor het lesje in historie. Is dit de versie die vanavond ook gedraaid wordt? :) En helaas, het origineel is het ook niet. Dat is van Anne van der Mark, in het Fries nog wel
Is die uitzending van gisteren ergens terug te zien?
Rtl gemist.. Is app van en anders via internet..
Citaat van: speculeter op oktober 04, 2014, 16:14:55
Is die uitzending van gisteren ergens terug te zien?
http://www.rtlxl.nl/#!/voetbal-international-197775/e4e289eb-47cd-383c-b049-d9d20e25416d (http://www.rtlxl.nl/#!/voetbal-international-197775/e4e289eb-47cd-383c-b049-d9d20e25416d)
Citaat van: speculeter op oktober 04, 2014, 16:14:55
Is die uitzending van gisteren ergens terug te zien?
och nee he, moest je met de vrouw meekijken met the voice;)
Citaat van: Eewal op oktober 04, 2014, 16:59:09
och nee he, moest je met de vrouw meekijken met the voice;)
nou nee.....bedrijffeest op de euromast.
Heel wat anders dus :_schater
Loop eens stage bij PEC en Cambuur
PEC Zwolle weer zien spelen tegen Ajax? Cambuur zien winnen van Dordrecht? Twee van die ploegen die we heel lang met de eerste divisie afficheerden. Zo lopen er nóg wel een paar mee in de Eredivisie.
De andere, zoals Willem II, Excelsior en Go Ahead, verrassen af en toe, zoals het kleinere clubs wel vaker vergaat. Maar door Cambuur en PEC wordt een liefhebber vrijwel elke speelronde vermaakt. Ze spelen voetbal dat leuk is om naar te kijken. Hoe lang hebben we daar niet op gewacht?
Ajax, Feyenoord en PSV hebben de budgetten om aan dat soort verwachtingen te voldoen. FC Twente en Vitesse ook enigszins. Maar Cambuur en PEC? Ze hebben dit jaar respectievelijk zo'n zeven en tien miljoen te besteden, de nummers drie en vier op een kwart van het seizoen en ze spelen het aantrekkelijkste voetbal van de Eredivisie.
Bij het zien van Ajax-PEC Zwolle drong de vraag zich op of 'dit PEC' wel weet wat er allemaal mogelijk is bij die club. Je kunt die vraag ook in een ander perspectief zetten. Beseffen 'kleine' clubs wel genoeg wat er met weinig geld bereikbaar is?
Ga met zijn allen stage lopen in Zwolle en Leeuwarden, in plaats van ver over de grens. In Overijssel en Friesland staan de laboratoria waar aan de nieuwe Eredivisie gesleuteld wordt.
Ad.nl
Citaat van: waldkip op oktober 06, 2014, 08:16:22
Loop eens stage bij PEC en Cambuur
PEC Zwolle weer zien spelen tegen Ajax? Cambuur zien winnen van Dordrecht? Twee van die ploegen die we heel lang met de eerste divisie afficheerden. Zo lopen er nóg wel een paar mee in de Eredivisie.
De andere, zoals Willem II, Excelsior en Go Ahead, verrassen af en toe, zoals het kleinere clubs wel vaker vergaat. Maar door Cambuur en PEC wordt een liefhebber vrijwel elke speelronde vermaakt. Ze spelen voetbal dat leuk is om naar te kijken. Hoe lang hebben we daar niet op gewacht?
Ajax, Feyenoord en PSV hebben de budgetten om aan dat soort verwachtingen te voldoen. FC Twente en Vitesse ook enigszins. Maar Cambuur en PEC? Ze hebben dit jaar respectievelijk zo'n zeven en tien miljoen te besteden, de nummers drie en vier op een kwart van het seizoen en ze spelen het aantrekkelijkste voetbal van de Eredivisie.
Bij het zien van Ajax-PEC Zwolle drong de vraag zich op of 'dit PEC' wel weet wat er allemaal mogelijk is bij die club. Je kunt die vraag ook in een ander perspectief zetten. Beseffen 'kleine' clubs wel genoeg wat er met weinig geld bereikbaar is?
Ga met zijn allen stage lopen in Zwolle en Leeuwarden, in plaats van ver over de grens. In Overijssel en Friesland staan de laboratoria waar aan de nieuwe Eredivisie gesleuteld wordt.
Ad.nl
_O_
Aan welke stagiares is dit gericht trouwens? 8P
Gisteren toch stukje gezien van studio voetbal.
Haha..die lul van van Gelder wou het steeds over die kutclub uit Adam hebben maar hij werd steeds onderbroken Door de gasten die het over Cambuur wilden hebben.
Citaat van: speculeter op oktober 06, 2014, 09:06:17
Gisteren toch stukje gezien van studio voetbal.
Haha..die lul van van Gelder wou het steeds over die kutclub uit Adam hebben maar hij werd steeds onderbroken Door de gasten die het over Cambuur wilden hebben.
BAM Gewoon GJV die er samen met van Halst overheen klapte en die AD kerel die mooi mee ging.
GJV blijft natuurlijk enorm besmet door zijn lange verleden in het dorp, maar zegt heel vaak wel zinnige dingen over voetbal. En mooi hoe hij het voor de kleinere clubs (en dan vooral de onze) opneemt.
Citaat van: speculeter op oktober 06, 2014, 09:06:17
Gisteren toch stukje gezien van studio voetbal.
Haha..die lul van van Gelder wou het steeds over die kutclub uit Adam hebben maar hij werd steeds onderbroken Door de gasten die het over Cambuur wilden hebben.
Hahaha, was fantastisch! Die Verbeek raakte niet uitgepraat over Cambuur.
Citaat van: Dokkumer op oktober 06, 2014, 11:51:37
BAM Gewoon GJV die er samen met van Halst overheen klapte en die AD kerel die mooi mee ging.
GJV blijft natuurlijk enorm besmet door zijn lange verleden in het dorp, maar zegt heel vaak wel zinnige dingen over voetbal. En mooi hoe hij het voor de kleinere clubs (en dan vooral de onze) opneemt.
Moet toch nog even opmerken dat Verbeek nog niet eens zo heel lang geleden opmerkte niet zo heel veel met
Cambuur te hebben.
Even wat leuke quotes van een fc groningen forum:
Ik moet bekennen dat ik wel met enige jaloezie kijk naar cambuur, die club heeft veel wat wij hadden. Elke wedstrijd is er een en elke winst is een groot feest, overleven is het credo. Alleen dat kunstgras...
Kutcambuur. Waarom kan dat hier niet?
Voetbal moet vermaak zijn, 90 minuten strijd. Dus neem een voorbeeld aan bvb Cambuur. Daar is ook niks ingewikkelds aan en de spelers daar hebben wel plezier en gaan door het vuur voor elkaar.
:) :)
We gaan in het hele land positief over de tong.
Mooi houden zo!!
Vanavond maar even naar Genee kijken.
Citaat van: speculeter op oktober 06, 2014, 19:47:15
We gaan in het hele land positief over de tong.
Mooi houden zo!!
Vanavond maar even naar Genee kijken.
Ik hoop niet dat we nu met z'n allen meegaan in die hype. En een beetje normaal blijven doen.
We zijn en blijven een kutclub :_schater
Maar wel een mooie en gezellige kutclub :_schater
En een passionele kutclub 8)
Citaat van: Len Cantello op oktober 06, 2014, 20:15:44
Ik hoop niet dat we nu met z'n allen meegaan in die hype. En een beetje normaal blijven doen.
We zijn en blijven een kutclub :_schater
Moet ik er persoonlijk voor zorgen dat die hype weer even afneemt? Denk dat ik wel een potentieel slachtoffer weet :devil
Lekker snel weer positief gepraat over ons clubke |:)
Narsingh vi speler vd week
Alles en iedereen is positief over ons. Geweldige trainer. Beste elftal ooit. We staan boven dkv. Onwerkelijke situatie dit.
Geniet er maar van!!
En dat het het hele seizoen maar zo mag blijven |:)
Citaat van: speculeter op oktober 06, 2014, 22:03:43
En dat het het hele seizoen maar zo mag blijven |:)
Alles boven plek 12 is voor mij al genieten. Ja ik heb een laag verwachtingspatroon :P
Beetje matig verhaal, maar wel weer in de belangstelling:
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1298.photobucket.com%2Falbums%2Fag58%2Ftoydamsma%2FP1040924_zps6625c9c0.jpg&hash=cef9f297a950726d4e2f03db5897f37e034f3516) (http://s1298.photobucket.com/user/toydamsma/media/P1040924_zps6625c9c0.jpg.html)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1298.photobucket.com%2Falbums%2Fag58%2Ftoydamsma%2FP1040925_zps37bc05f8.jpg&hash=ddd92a8d0b88fc492825b57601ec28c962f68fe4) (http://s1298.photobucket.com/user/toydamsma/media/P1040925_zps37bc05f8.jpg.html)
hest de wedstrijd opgenomen kuzman?
Volgens mij wel. Ben even bezig met filmkes, ga de hele nacht kijken zo.
De andere clubs hebben echt veel moeite om hun stadion vol te krijgen :_schater
Nu doet Willem II al aan een Groupon actie mee, dat ze dan de wedstrijd tegen Cambuur gebruiken maakt het dat het toch een beetje Cambuur in de media is :proost
http://www.groupon.nl/deals/leeuwarden/willem-ii/47200274?p=13&nlp=&CID=NL_CRM_1_0_0_293&a=646&utm_source=newsletter&utm_medium=email&sid=9a1f1628-d514-4ba1-90db-8f5651be95f8&division=leeuwarden&uh=2107c34f-c72e-468d-8030-eb207e9b20b8&date=20142010&sender=rm&s=body&c=deal_title&d=deal-page&utm_campaign=willem-ii-47200274
Er zijn al 94 verkocht :_schater
Commentatoren Jeroen Grueter en Jeroen Elshoff over beide derby's van zondag:
Eredivisiederby's weer "heel bijzonder" (http://nos.nl/audio/711796-eredivisiederbys-weer-heel-bijzonder.html)
Citaat van: gewoon een fan op oktober 20, 2014, 09:07:12
De andere clubs hebben echt veel moeite om hun stadion vol te krijgen :_schater
Nu doet Willem II al aan een Groupon actie mee, dat ze dan de wedstrijd tegen Cambuur gebruiken maakt het dat het toch een beetje Cambuur in de media is :proost
http://www.groupon.nl/deals/leeuwarden/willem-ii/47200274?p=13&nlp=&CID=NL_CRM_1_0_0_293&a=646&utm_source=newsletter&utm_medium=email&sid=9a1f1628-d514-4ba1-90db-8f5651be95f8&division=leeuwarden&uh=2107c34f-c72e-468d-8030-eb207e9b20b8&date=20142010&sender=rm&s=body&c=deal_title&d=deal-page&utm_campaign=willem-ii-47200274
als t buscombi blijft met zn allen maar een vakje uitkiezen waar we kunnen zitten?
Citaat van: SC Cambuur Twitter
Vanavond om 22.45 veel #cambuur in #pownews @PowNed #npo3 #nienhuis #henk #reijnen
Mooie column van Nico Dijkshoorn in de nieuwe vi.
Het is verschrikkelijk genieten op het ogenblik.
We zijn Hot. ..en dat voelt heerlijk.
Citaat van: gewoon een fan op oktober 20, 2014, 09:07:12
De andere clubs hebben echt veel moeite om hun stadion vol te krijgen :_schater
Nu doet Willem II al aan een Groupon actie mee, dat ze dan de wedstrijd tegen Cambuur gebruiken maakt het dat het toch een beetje Cambuur in de media is :proost
http://www.groupon.nl/deals/leeuwarden/willem-ii/47200274?p=13&nlp=&CID=NL_CRM_1_0_0_293&a=646&utm_source=newsletter&utm_medium=email&sid=9a1f1628-d514-4ba1-90db-8f5651be95f8&division=leeuwarden&uh=2107c34f-c72e-468d-8030-eb207e9b20b8&date=20142010&sender=rm&s=body&c=deal_title&d=deal-page&utm_campaign=willem-ii-47200274
Fc Cambuur :zucht :gelekaart
Heerlijk ook om iedereen zijn bijdehante bek te snoeren op bijvoorbeeld het werk. Maar goed, nu is er veel belangstelling en lof voor SCC. Verliezen we van Feyenoord en Ajax, dan weten ze ons ook wel weer te vinden. Echter dan met negativiteit ;)
Citaat van: Leovardiascc op oktober 23, 2014, 10:35:48
Fc Cambuur :zucht :gelekaart
:_schater wat een flater :wall
Citaat van: scclwd op oktober 23, 2014, 09:46:24
Mooie column van Nico Dijkshoorn in de nieuwe vi.
Niks moois aan. Hij maakt de Friese cultuur belachelijk en dat is terecht, maar hij maakt geen onderscheid tussen Cambuur en DKV, waardoor ik er van uitga dat hij Cambuur tot dezelfde cultuur rekent.
Citaat van: Bascambuur op oktober 23, 2014, 12:15:17
Niks moois aan. Hij maakt de Friese cultuur belachelijk en dat is terecht, maar hij maakt geen onderscheid tussen Cambuur en DKV, waardoor ik er van uitga dat hij Cambuur tot dezelfde cultuur rekent.
Lees eens tussen de regels door.
Citaat van: Bascambuur op oktober 23, 2014, 12:15:17
Niks moois aan. Hij maakt de Friese cultuur belachelijk en dat is terecht, maar hij maakt geen onderscheid tussen Cambuur en DKV, waardoor ik er van uitga dat hij Cambuur tot dezelfde cultuur rekent.
Het onderscheid niet kunnen maken is typerend voor veel mensen die de achtergrond van Leeuwarden vs. provincie niet kennen en ongefundeerd maar wat blaten zonder zich daadwerkelijk te verdiepen in de materie.
Iemand toevallig een scan van deze column zodat die met de grond gelijk gemaakt kan worden?
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Foi58.tinypic.com%2Fvcwas5.jpg&hash=c6d82fa455fe08bf474c54aa84646a9b7133e1d2)
Citaat van: Dokkumer op oktober 23, 2014, 12:23:01
Het onderscheid niet kunnen maken is typerend voor veel mensen die de achtergrond van Leeuwarden vs. provincie niet kennen en ongefundeerd maar wat blaten zonder zich daadwerkelijk te verdiepen in de materie.
Iemand toevallig een scan van deze column zodat die met de grond gelijk gemaakt kan worden?
Ik heb hier geen scanner, maar ik kan wel een stukje quoten:
''Er vloog godzijdank geen drone met een Hollandse vlag het stadion binnen. Friezen doen niet aan moderne onzin. Ze zijn nog van de lullige woordspeling achter een vliegtuigje.
Anti-Fries las ik. Verzint u de rest zelf maar.''
Bij deze:
"Ik vind het heel raar als je trots bent op de plek waar je werd geboren. Mensen die trots zijn op hun geboorteplek doen alsof ze daar samen met het gras uit de grond zijn gegroeid. Alsof ze opeens naakt in een weiland lagen, neergeworpen door De God van Drenthe, of een willekeurige God van een andere provincie.
Ik zie het zo: je wordt meestal geboren op de plek waar je moeder negen maanden eerder verveeld op haar horloge lag te kijken, terwijl je vader tussen haar dijen lag te zwoegen. Niet iets om trots op te zijn, lijkt mij, dat je vader tijdens het carnaval, met zijn broek op zijn schoenen en verkleed als Mickey Mouse, je moeder, vlak achter een flipperkast, heeft bevrucht. Ja, je bent een Brabander, maar voor hetzelfde geld had je nu, met vierhonderd vliegen om je mond, ergens in Midden-Afrika naar een man in een plastic pak zitten loeren.
Het is allemaal toeval. Als de moeder van Frank de Boer de tram had gemist, dan zou ze de vader van Frank nooit zijn tegengekomen en dan voetbalde Ajax nu dus avontuurlijk in plaats van verkrampt. Het toeval wordt te opzichtig genegeerd. Als Robin van Persie was geboren op de Fiji-eilanden, dan was hij nu onbetwist de eerste spits van het nationale team. Maar omdat Robin nu eenmaal in Nederland is geboren, moet hij met lede ogen toezien hoe andere spitsen hem aan alle kanten voorbijlopen.
Wat ik wil zeggen is: als u trots bent op de plek waar u werd geboren, dan bent u trots op niets. Maar vertel dat in godsnaam niet aan de Friezen. Laten we net doen alsof het heerlijk is een Fries te zijn. Dat we allemaal wel een Fries willen zijn, desnoods part-time. Laten we met z'n allen doen alsof er niets fijner is dan over die fucking Afsluitdijk te mogen rijden en dan te mogen aankomen in een provincie die bestaat uit horizon en kerkjes. Laten we die Friezen wijsmaken dat we gewoon stikjaloers zijn op hun geboortegrond.
Ik, als geboren Amsterdammer, wil daarin wel een voortrekkersrol spelen. Ik ga tegen de eerste Fries die ik tegenkom zeggen: 'Ja man, echt, haring en een tamp ossenworst, dat Amsterdamse gedoe, ik schaam me ervoor. At ik maar iedere ochtend mijn gebit zwart met een Fries suikerbrood. Kon ik maar huilen om een klomp. Was ik maar in Sexbierum uit de schoot van mijn moeder gevallen.'
Het is voor het Nederlandse voetbal van groot belang dat we die Friezen een beetje masseren in hun Gezonde Volksgevoel. We hebben afgelopen zondag weer gezien wat dat oplevert. Een legendarische wedstrijd, bekeken door een legendarisch publiek. Van mij mogen Friezen tot in de eeuwigheid aan mij gaan staan uitleggen hoe fijn het is te skûtsjesilen, als ze er maar ook bij blijven voetballen. Ik wil tot aan mijn dood wedstrijden tussen SC Cambuur en SC Heerenveen zien. Het liefst zes keer per week. En dan op zondag PEC Zwolle tegen Go Ahead Eagles. Wat Ajax heeft gedaan, lees ik wel in de krant.
Ik heb, voor het eerst in mijn leven, zo verschrikkelijk genoten van ongegeneerde provincietrots. Zondag kregen we in de rest van Nederland een lesje voetbalbeleving van de Friezen. En dat werd een keer tijd. Dat eeuwige gelul over de Elfstedentocht, laten we dat nu voor eens en voor altijd achter ons laten. Dat emotionele, onverstaanbare geouwehoer over Sietse Kruipma die met een oude krant onder zijn shirt de beroemde tocht uit 1734 reed en daar nog steeds heel bewogen over praat. Hoe hij bijvoorbeeld bij Bolsward zijn linkeroog even in de hand nam om te kijken of alles het nog deed, dat weten we nu wel.
Schaatsen is te individueel. En de toeschouwers vinden iedere deelnemer een held. Dat schiet niet op. In échte sport moet je de ander een beetje kunnen haten. Dat hebben we afgelopen zondag gezien.
Ik vond het zo lief, alleen de aanloop naar de wedstrijd al. Honderden volwassen kerels hebben zondagochtend, samen met hun zoon, een shawl gekocht met daarop de tekst: 100% tegen SC Cambuur. Volwassen mannen hebben zondagochtend een grote C op hun voorhoofd laten verven. Honderden Cambuur-supporters hebben zondagochtend staan schreeuwen naast een weiland dat ze uit Leeuwarden komen en hoorden in de verte duizenden mannen schreeuwen dat zij uit Heerenveen kwamen. Ik heb zondag geleerd daar nu eens gewoon van te genieten.
Ooit verbood Leo Beenhakker de spelers van Feyenoord mee te doen aan het Friese volkslied-ritueel. Ik heb het altijd een dappere daad gevonden. Midden in dat nationalistische gekkenhuis lekker de Donald Duck gaan zitten lezen als de spelers van Heerenveen hun shirt nat staan te huilen tijdens een onverstaanbaar hoempapa-lied. Nu twijfel ik. Ik neig ernaar het oogluikend toe te staan. Als het maar wedstrijden zoals die van afgelopen zondag oplevert.
Want het was magisch. Normaal zet ik de televisie uit als ik een gedeelte van het stadionpubliek een rood stuk plastic boven het hoofd zie houden, zodat het vanuit de lucht net lijkt of ze een rode klomp zijn, maar zondag vond ik alles goed.
Er werd door al die rare emoties namelijk eindelijk weer eens gevoetbald alsof er iets van afhing. Het was weer eens een wedstrijd die niet mocht worden verloren. Het was erop of eronder. En dat zijn de mooiste wedstrijden. De supporters waren rauw en oprecht. Heerlijk ouderwets waren de aanmoedigingen. Er vloog godzijdank geen drone met een Hollandse vlag het stadion binnen. Friezen doen niet aan moderne onzin. Ze zijn nog van de lullige woordspeling achter een vliegtuigje. Anti-Fries, las ik. Verzint u de rest zelf maar.
Friezen, het was fantastisch. Jullie hebben mij laten juichen voor een televisie. Ik heb mijn vriendin geroepen dat ze moest komen kijken. Ik heb mensen gebeld en geprobeerd ze uit te leggen waar ik naar zat te kijken. Naar de leukste voetbalwedstrijd van de afgelopen dertig jaar. En vooruit dan maar, jullie je zin: die werd niet geheel toevallig in Friesland gespeeld."
Citaat van: Bascambuur op oktober 23, 2014, 12:15:17
Niks moois aan. Hij maakt de Friese cultuur belachelijk en dat is terecht, maar hij maakt geen onderscheid tussen Cambuur en DKV, waardoor ik er van uitga dat hij Cambuur tot dezelfde cultuur rekent.
Eerlijk is eerlijk, na het lezen vind ik het juist heel erg meevallen. Ik ga mijn eerdere woorden terugnemen en niks met de grond gelijk maken.
Heb het gisteren gelezen en vond het juist een mooi stuk.
Mooi overzicht van aantal seizoenkaarthouders in Nederlandse gemeenten:
http://www.tubantia.nl/extra/datajournalistiek/voetbalkaart (http://www.tubantia.nl/extra/datajournalistiek/voetbalkaart)
Reportage over onze stadionspeaker in Nieuwsuur npo2. Uitzending is al begonnen, het item nog niet
Citaat van: Westerpark op oktober 27, 2014, 22:13:00
Reportage over onze stadionspeaker in Nieuwsuur npo2. Uitzending is al begonnen, het item nog niet
http://nos.nl/video/714800-cambuurspeaker-71-still-going-strong.html
Mooie docu op GPTV over ut Woanskip met een mooie rol voor oanse Baksteen! _O_
Hoe kan het ook anders :|
Overal waar een camera is is baksteen ook :wall
Heeft iemand hier een link van?
Internationale erkenning
http://www.espnfc.com/dutch-eredivisie/11/blog/post/2129002/cambuurs-man-city-loanee-albert-rusnak-is-tearing-up-the-eredivisie
one might call them the tiki-taka team of Holland. 8)
Citaat van: Spine op oktober 31, 2014, 19:07:57
Mooie docu op GPTV over ut Woanskip met een mooie rol voor oanse Baksteen! _O_
Iemand een link? Staat ook niks op hun youtube kanaal..
Citaat van: Sander Scc op november 05, 2014, 14:53:34
Iemand een link? Staat ook niks op hun youtube kanaal..
https://www.youtube.com/watch?v=1dPs0Kt3xSs
Wilfred Genee over Utrecht-Cambuur:
http://www.538.nl/gemist/22059/wilfred-genee-over-het-afgelopen-voetbalweekend-4 (http://www.538.nl/gemist/22059/wilfred-genee-over-het-afgelopen-voetbalweekend-4)
Citaat van: Viper op november 24, 2014, 11:14:09
Wilfred Genee over Utrecht-Cambuur:
http://www.538.nl/gemist/22059/wilfred-genee-over-het-afgelopen-voetbalweekend-4 (http://www.538.nl/gemist/22059/wilfred-genee-over-het-afgelopen-voetbalweekend-4)
"Ik wordt steeds uitgenodigd voor uitwedstrijden van Cambuur, het zal wel uitgelekt zijn op één of andere manier.... " :_schater :_schater
Kan ie wel mooi buiten de combi om. 8P
Dat doet die Genee best leuk!
Heerlijke samenvatting van de geschiedenis van Cambuur, vooral de uitspraak is lekker (heb geen flauw idee waar dit vandaan komt):
Barbara leest de Engelstalige Wikipediapagina van Cambuur op. Maar waarom ze dat doet, geen idee.
Citaat van: brambo3004 op december 20, 2014, 12:06:20
Barbara leest de Engelstalige Wikipediapagina van Cambuur op. Maar waarom ze dat doet, geen idee.
Moest van ...
De bijna failliete LC komt weer eens met een topstuk op de proppen inzake het jaaroverzicht van SCC. Je zou bijna gaan denken dat de 'journalist' in kwestie een persoonlijke aversie tegen de club heeft. Lachwekkend schandelijk.
Citaat van: Len Cantello op december 29, 2014, 13:17:39
De bijna failliete LC komt weer eens met een topstuk op de proppen inzake het jaaroverzicht van SCC. Je zou bijna gaan denken dat de 'journalist' in kwestie een persoonlijke aversie tegen de club heeft. Lachwekkend schandelijk.
Moet je even aan zijn aanstaande schoonzoon, alias de stagiaire vragen :devil
Citaat van: Dokkumer op december 29, 2014, 16:09:51
Moet je even aan zijn aanstaande schoonzoon, alias de stagiaire vragen :devil
Dat is toch niet die Smid, ofwel?
Citaat van: Galdiano op december 29, 2014, 16:12:32
Dat is toch niet die Smid, ofwel?
Naar wat ik uit betrouwbare bron vernomen heb wel.
Hmm, het begint me nu op te vallen.. Ik heb iets met/tegen de naam zeker 8P
Citaat van: Dokkumer op december 29, 2014, 16:09:51
Moet je even aan zijn aanstaande schoonzoon, alias de stagiaire vragen :devil
Als je het vertrek van DL zo naar voren haalt in een terugblik op een van de meest succesvolle jaren van SCC, ben je niet goed bij de wekker. Die eindredacteur van dat suffertje is trouwens ook geen knip voor de neus waard als je zo'n stuk broddelwerk opneemt. Geen wonder dat ze op de rand van bankroet staan....
Su... LC maar opseit.
Reden: De immer negatieve en vaak onjuiste berichtgeving omtrent Cambuur afkomstig uit de pen van de heer Kloosterman. De druppel was het artikel "jaaroverzicht Cambuur" in de LC van 29 december. Waar men verwacht een mooie terugblik te lezen van Cambuurs meest succesvolle jaar ooit vindt eerdergenoemde persoon het nodig om, op de laatste 2 regels na, het gehele artikel te wijden aan het vertrek van Lodeweges. Erg jammer van de LEEUWARDER Courant
Citaat van: Len Cantello op december 29, 2014, 17:07:34
Als je het vertrek van DL zo naar voren haalt in een terugblik op een van de meest succesvolle jaren van SCC, ben je niet goed bij de wekker. Die eindredacteur van dat suffertje is trouwens ook geen knip voor de neus waard als je zo'n stuk broddelwerk opneemt. Geen wonder dat ze op de rand van bankroet staan....
En wat nog het allerminste is, geen woord over het schandalig handelen van DL en die jarretankjes verderop.
Citaat van: Dokkumer op december 29, 2014, 17:39:22
En wat nog het allerminste is, geen woord over het schandalig handelen van DL en die jarretankjes verderop.
Dat hoort ook niet thuis in een SCC terugblik.
Ben trouwens best wel nieuwsgierig wat er in het hoofd van zo'n man omgaat om dit verhaal voor de 10e keer in de krant te zetten. Terwijl er zoveel andere, leukere, minder benoemde, zaken gepasseerd zijn.
Citaat van: Len Cantello op december 29, 2014, 22:44:11
Dat hoort ook niet thuis in een SCC terugblik.
Ben trouwens best wel nieuwsgierig wat er in het hoofd van zo'n man omgaat om dit verhaal voor de 10e keer in de krant te zetten. Terwijl er zoveel andere, leukere, minder benoemde, zaken gepasseerd zijn.
Het handelen van DL wel degelijk, hij was op dat moment nog wel in dienst van onze mooie club. Nu wordt het wederom buiten beschouwing gelaten.
Ik zou zeggen, vraag het zijn aanstaande schoonzoon, die stuitert hier ook wel eens rond.
Op twitteraccount van een LC ' journalist' gelezen: reden om het DL gebeuren wederom uit te vergroten is 'omdat het gebeurt is, moet het worden benoemd'. Die sjimmies snappen er dus wederom geen snars van.
Nogmaals, heren stukjesschrijvers. Je mag het best benoemen, maar het behalen van de sportieve en financiële hoogtepunten maken het jaar. Niet het vertrek van DL. En als je wel het verhaal van DL voor de tiende keer in de krant zet, vertel dan het hele verhaal. En niet de helft.
Prutsers.
Je doelt op "stageloper" Rene Smid? Zie wel verdedigende woorden op twitter inderdaad.
Misselijk makend mannetje, die tot zijn elleboog bij Kloosterman in zijn reet zit! :R
Ja die inderdaad.. Zal me inhoudelijk niet te veel uitlaten over de persoon René Smid, anders lijkt het of ik bezig ben met een vendetta jegens mensen met die achternaam (inclusief Jan en Monique SmiT) :devil
Nee. Die bedoel ik niet. Zoek maar ff op 'cambuur' op twitter, dan kom je het wel tegen.
En buiten dat, ik heb geen moeite met de mensen die dit soort verhalen verdedigen onder het mom van 'het verhaal dient te worden verteld'. Slechts medelijden. Omdat ze zich zelf als verheven nieuwsbrengers zien. Terwijl ze niets anders kunnen dan ouwe koeien uit de sloot halen. En halve verhalen brengen alsof dat het enige was wat er in een jubileumjaar is opgevallen.
dat het is gebeurt en je het benoemd daar kan ik mee leven, maar niet als je het hele artikel er aan wijd dat is trieste aandacht zoekerij. we moeten alleen wel begrijpen dat die fodden gerecycled toiletpapier verkocht moeten worden en voor de neutrale (lees niet cambuursupporter/geïnteresseerd in voetbal) is het een stuk interessanter om een sensatieverhaal te lezen en dat zijn nou eenmaal vaker negatieve gebeurtenissen, daarom. hoor je ook vaker slecht nieuws dan goed nieuws. want goed nieuws in geen nieuws zeggen ze. Vooral media met een hoog telegraaf gehalte
Ik ben gestopt met lezen van lc.nl en zoek mijn heil voor lokaal nieuws wel op andere websites.
Niet alleen brengen ze Cambuur als LEEUWARDER courant negatief in beeld alles wat ze bij DKV doen wordt min of meer verdraaid.
Afgelopen week Heerenveen in de landelijke media:
Heerenveen lijdt fors verlies - Telegraaf.nl - 26 dec. 2014
4,2 miljoen euro verlies voor sc Heerenveen - NU.nl - 25 dec. 2014
Verlies voor SC Heerenveen - Financieele Dagblad - 25 dec. 2014
SC Heerenveen heeft nettoverlies van 4,2 miljoen euro - Blik op Nieuws - 25 dec. 2014
Sc Heerenveen boekt ruim vier miljoen euro verlies - De Morgen - 24 dec. 2014
Heerenveen zwaar in het rood - AD.nl - 24 dec. 2014
Heerenveen dik in rode cijfers - Sportdome - 24 dec. 2014
Heerenveen lijdt nettoverlies van 4,2 miljoen euro - NUsport.nl - 24 dec. 2014
SC Heerenveen schrijft fors verlies in de boeken - FCUpdate.nl - 24 dec. 2014
Rode cijfers in jaarverslag sc Heerenveen - ELFvoetbal.nl - 24 dec. 2014
Heerenveen boekt 4,2 miljoen euro verlies - BD.nl - 24 dec. 2014
Voetbalclub Heerenveen boekt 4,2 miljoen euro verlies - RTL Nieuws - 24 dec. 2014
Nu staat er in de jaarcijfers wel dat er mogelijk dit lopend jaar wel winst wordt gemaakt vanwege een aantal verkochte spelers. Wat maken ze er dan maar bij de dkvlc.nl van?
SC Heerenveen: winst dankzij transfers - lc.nl - 24 dec. 2014
Hallo! dat is niet het nieuws, maar een verwachting! Het nieuws is dat ze NU 4,2 miljoen verlies hebben geleden en VOLGEND JAAR misschien weer wat winst kunnen schrijven! Hebben ze bij de lc een stage in Rusland gevolgd: Hoe verdraai ik het nieuws?
lc.nl :rodekaart
Treffende weergave van het niveau waarop de LC zich bevind. Geen weergave van nieuws, maar een weergave van eventueel nieuws. De LC doet dus aan 'glazen bol journalistiek'.
:_schater
Dat de LC de h**renveense versie van Telegraaf is wisten we toch allang. :insane
Dat is pas oud nieuws.
Van Gaal waakt voor onderschatting: 'Het is de Death or the Gladioli'
"We weten dat onze klassering in de Premier League niets zegt in de beker, dat hebben we in de Capital One Cup wel kunnen zien. Maar zo was het ook bij Ajax en Barcelona", vervolgt Van Gaal. "Met Ajax verloor ik in 1996 eens van Cambuur en met Barcelona verloor ik van een derdeklasser. De kritiek was enorm. In Nederland zien we de FA Cup als een van de mooiste competities."
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 03, 2015, 12:31:03
Van Gaal waakt voor onderschatting: 'Het is de Death or the Gladioli'
"We weten dat onze klassering in de Premier League niets zegt in de beker, dat hebben we in de Capital One Cup wel kunnen zien. Maar zo was het ook bij Ajax en Barcelona", vervolgt Van Gaal. "Met Ajax verloor ik in 1996 eens van Cambuur en met Barcelona verloor ik van een derdeklasser. De kritiek was enorm. In Nederland zien we de FA Cup als een van de mooiste competities."
Hier is het interview ook in beeld.
http://www.offside.nl/nieuws/404167/taalvirtuoos-louis-van-gaal-goochelt-weer-met-engelse-taal.html
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 03, 2015, 12:31:03
Van Gaal waakt voor onderschatting: 'Het is de Death or the Gladioli'
Hij doet wel heel erg zijn best om een nieuwe Nederlandse uitspraak te introduceren in Engeland. Probeerde hij in Duitsland ook al.
Cruijff werd een legende in Spanje met de uitspraak 'Un Momento Dado' (Op een gegeven moment)
Maar v. Gaal maakt m zelf compleet belachelijk. Wat een figuur je... :_schater
prachtige column van Nico Dijkshoorn in de VI.
Citaat van: carlo de leeuw op februari 18, 2015, 17:27:26
prachtige column van Nico Dijkshoorn in de VI.
Net de VI gelezen. Geweldige column over Cambuur-dkv, moet je gelezen hebben! Daarnaast een interview met Martijn Barto, een verslag over de wedstrijd en een heel verhaal over Marinus Dijkhuizen. Waarin zijn maat en oud-Cambuurspeler Roy Hendriksen vertelt dat iedereen wel weet dat het een droom van Dijkhuizen is om trainer bij Cambuur te worden en dat hij gek van Leeuwarden is. :thumbsup
Foto vd column? :y
Ben in het buitenland, dus als iemand het hier kan plaatsen, dan graag!
CiteerCafé de cactus
Ik moet even mijn zondagmiddag met u delen. Ik reed naar Hengelo om op te treden in Café de Cactus en zette om 12.30uu de radio aan. Voetbal op de radio is het fijnste voetbal. Je kunt er zelf de beelden bij bedenken. Bijvoorbeeld de legendarische Dennis Bergkampdiarree-aanval van Jack van Gelder. Toen ik die hoorde (dennis bergkamp, dennis bergkamp etc. etc.) zag ik ze meteen voor me, Dertien Dennis Bergkamps, hijgend op het veld. Balen. Ze moeten na het toernooi met z'n allen in een busje terug naar Nederland, omdat Dennis Bergkamps niet durven te vliegen.
Dat heb je alleen bij een radioverslag. Op de televisie liggen er zes spelers op elkaar of doen ze een raar dansje en daar moet je dan wel naar kijken, of je wilt of niet. IN de auto, met de radio aan, zie je de euforie na een doelpunt heel anders voor je. Zoals je het zelf wilt. Fijner. Volkser.
Maar goed, zondagmiddag. IN het radioprogramma Perstribune was NOC*NSF-directeur Gerard van Dielessen aan het woord. Hij legde uit dat het bezoek van Vladimir Poetin vorig jaar aan het Holland Heineken House achteraf misschien niet helemaal in orde was geweest. Ik schreeuwde door hem heen. Nee, lulletje, dat wa vooraf al helemaal niet in orde. Een Holland Heineken House hoort niet in een land te staan waar ze homo's naar een werkkamp sturen. Het directeurtje kwekte vrolijk door. Hij legde uit dat het dan wel om homo's ging, maar zo erg als nu, met de neergeschoten MH17, was het toen niet geweest. Weer schreeuwde ik. Naakt moet je! Naakt op je buik moeten ze je zestienhonderd kilometer door de toendra trekken!
Het mannetje legde uit dat hij al heel goede gesprekken had gehad in Rio de Janeiro over de huisvesting van de atleten in 2016. Hij zat er deze keer bovenop. Daarna werd hij onderbroken. Er was nieuws uit Leeuwarden. Mijn vriendin keek me aan. Ze hield me in de gaten. Er was binnen enkele minuten al gescoord in het duel SC Cambuur-SC Heerenveen (note van overschrijver: Excuus, ik schijf over).
Op de achtergrond hoorde ik het stadion kolken. De reporter ter plekke moest schreeuwen om erbovenuit te komen. ''Wat een begin zeg...'
Daarna mocht het mannetje weer wat zeggen. Hij had in Rio de hotels... Weer werd hij onderbroken. Er was gescoord in Leeuwarden. Mijn vriendin vroeg of ik een broodje wilde. Probeerde mij af te leiden. Ik zweeg en luisterde. Ik hoorde de verslaggever voetbalfeest, unieke sfeer, en legendarische opening zeggen. Ik verheugde me op het olympische manfiguurtje.
Ik wist hoe het was gegaan. Die had zich al de hele zaterdagavond en zondagochtend verheugd op zijn interview. Uitleggen hoe hij de wereld overvliegt en op bedden gaat zitten om te kijken of ze niet te hard of te zacht zijn. Het glamoureuze leven van een directeur die - alles natuurlijk in dienst van de topsport - kijkt hoe het licht binnenvalt op de kamer van een kansloze Nederlandse atleet. En die moest opeens concurreren met De Moeder Aller Wedstrijden.
Weer deed hij een poging. 'Ja, het is veel reizen in mijn baan en ....' Opnieuw een onderbreking. Een orkaan van geluid. Vaag verstaandbaar commentaar. 'Cambuur, oh Cambuur! Drie doelpunten in zeven minuten. Deze wedstrijd krijgt van mij nu al een 10.'
Ik parkeerde de auto aan de kant van de weg en zette de radio uit. Ik zweeg. Keek naar het voorbijrazende verkeer. Mijn vriendin probeerde zo zacht mogelijk het papier van een sandwich af te halen. Zo zaten we daar, een minuut of vijf. 'Gaat het een beetje', vroeg zij. Ik knikte. Maar het ging helemaal niet. Ik reed naar Hengelo en ik had in Leeuwarden po de tribune kunnen zitten. Dubbele afspraak. En het optreden ging voor.
Ik voelde mij daar, in de auto, als iemand die vlak voor de maanlanding in slaap sukkelt. Als de man die net de andere kant op kijken als Janet Jackson haar tepel laat zien. Ik wist nu hoe de man zich voelde die de Beatles niet contracteerde. Ik had bij SC Cambuur op de tribune kunnen zitten. Alles was geregeld.
'Drie doelpunten in zeven minuten, is dat weleens eerder voorgekomen', vroeg mijn vriendin. Ik schudde van nee. 'Zo te horen zijn ze er blij mee daar. Maar Hengelo, dat is ook heel leuk ( :_schater ). Of je nu in Café de Cactus staat of tussen duizenden huilende mannen die een leven lang hebben gewacht op zo'n wedstrijd, wat maakt het uit?'
Ze stopte toen ze mijn traan zag. Dik en zwaar hing-ie aan mijn ooglid en daar ging-ie, richting kin. Daar zat ik, columnist van een voetbaltijdschrift, en ik was niet in Leeuwarden. Onvergeeflijk, lezers. Ik had daar moeten zijn. Voor u. Maar toch vooral voor mijzelf. En wat zou ik daar mijn best hebben gedaan onpartijdigheid te veinzen, maar dat zou me nooit zijn gelukt. Mijn vriend Jacco, die de kaartjes voor me had geregeld, begon met te sms'en. 'Wat een begin. We staan voor. Oh man, Nico, je mist wat.'
Ik ben uitgestapt en naar de kant van de weg gelopen. Daar lag een tak. Ik hen die tak opgepakt en heb er de snelweg mee geslagen. Bijna tien minuten lang. Pang, pang. Mijn vriendin keek vanuit de auto hoe ik de stok steeds weer optilde en dan sloeg. Al sik het asfalt raakte, schreeuwde ik: "Klootzak! Ja, jij Dijkshoorn, met je gitaartje. Lulletje! Jezus man, klootzak dat je er bent, de neten voor je.'
Na een kwartier ben ik weer ingestapt en zijn we naar Hengelo gereden. Het was een fijne kroeg en een geweldig publiek. Er was soep voor iedereen. 's Avonds reden we terug naar huis. Mijn vriendin zei: 'Er is niet meer gescoord. Je hebt verder niets gemist.' Ik knikte. Maar ik wist wel beter. Want muziek maken in volle kroeg is mooi. Soep in een café is mooi. Maar het allermooiste is een Friese derby en dat de thuisclub Cambuur wint. Een leven lang zal dit knagen.
/edit: Typo's
|:)
Dank je. Fantastisch stuk
Net vi teruggekeken. Genee: voordat we naar de reclame gaan: we staan achter. Derksen: jij maakt je belachelijk, ze nemen je niet meer serieus als journalist. Genee: je kunt beter uitspreken waar je houdt, ik hou van Cambuur.
|:)
Morgen komt die foxsports docu over de friese derby op tv (19.30) . Kan iemand die opnemen en delen?
Citaat van: moodygrunn op maart 02, 2015, 16:55:45
Morgen komt die foxsports docu over de friese derby op tv (19.30) . Kan iemand die opnemen en delen?
8) Tuurlijk
Weet iemand waar ik de docu van de friese derby kan downloaden?
Citaat van: IsmailvanEssen op maart 31, 2015, 13:42:08
Weet iemand waar ik de docu van de friese derby kan downloaden?
Jep. :)
http://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=1031.0
Weet niet of dit al eens geplaatst is..
http://hitdeporte.com/2015/05/29/el-sueno-del-cambuur/ (http://hitdeporte.com/2015/05/29/el-sueno-del-cambuur/)
Internationale aandacht wordt steeds groter
Ik weet niet of deze hier al eens geplaatst was, maar ook een mooie docu.
Citaat van: punkman op januari 07, 2016, 23:02:01
Ik weet niet of deze hier al eens geplaatst was, maar ook een mooie docu.
Mooi. I was there.
prachtig, thanks voor het delen, moest ik nog zien. Wat een topwedstrijd was dat zeg. Gezien vanaf west destijds, mooie tijden!
Ik weet niet of deze al geplaatst was, maar kwam em tegen op youtube
inmiddels alweer een poos geleden (2009) maar hij blijft mooi.
Ligt het aan mij en heb ik wat raars met mijn instellingen gedaan of zijn de You Tube filmpjes echt weg/niet zichtbaar meer.
In het sfeer topic zie ik ze ook niet meer, alles weg ...
Citaat van: punkman op april 06, 2016, 13:13:56
Ligt het aan mij en heb ik wat raars met mijn instellingen gedaan of zijn de You Tube filmpjes echt weg/niet zichtbaar meer.
In het sfeer topic zie ik ze ook niet meer, alles weg ...
Niet meer zichtbaar inderdaad.
Citaat van: Galdiano op april 06, 2016, 13:19:45
Niet meer zichtbaar inderdaad.
Ik heb ze allemaal nog
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 06, 2016, 13:20:51
Ik heb ze allemaal nog
Raar, bij alle posten waarin YT filmpje stond krijg ik nu een leeg vak.
Maar jij ziet ze dus nog wel ?
(https://i.gyazo.com/65ff63b694bd52a5e93980a7fe451bf6.png)
Ja en kan ze ook nog afspelen
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 06, 2016, 13:37:56
Ja en kan ze ook nog afspelen
Oké, dank je.
Dan moet even kijken wat ik verkeerd heb staan of gedaan. :_schater
Ik heb niks gedaan en bij mij is het plotseling ook leeg - meerdere browsers geprobeerd.
Bij mij ook alles weg.
Zijn dus meerderen die er last van hebben.
Of is Kuzmanovic-Apeldoorn de enige die ze nog wel kan zien. :_schater :_schater
Misschien dat heer Dokkumer hier een antwoord op heeft.
Citaat van: punkman op april 06, 2016, 16:21:52
Of is Kuzmanovic-Apeldoorn de enige die ze nog wel kan zien. :_schater :_schater
Ok ik geef het toe |:) |:)
Ik gebruik Firefox en daar zie ik ze nog wel.
Snel ff via IE gekeken en daar zijn ze idd weg.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 06, 2016, 18:21:03
Ik gebruik Firefox en daar zie ik ze nog wel.
Snel ff via IE gekeken en daar zijn ze idd weg.
k gebruik chroom en dat gaat goed bij IE zijn ze ook bij mij weg
Heb er de testikels verstand van, maar denk dat er drie opties zijn.
1. Update Interknurft Explorer
2. Update Youtube zodat dit conflicten geeft met IE
3. TaurusJr vragen, die heeft hier meer verstand van!
Zometeen Barto, Ype Smid en Gerard Bos in Bynt.
Ype, Ype... Uitstraling van een zak hooi. Zoals gewoonlijk.
Is wel opvallend positief over het nieuwe stadion.
('Ziet er verrotte goed uit. Moet wel raar lopen als we het niet voor elkaar krijgen.')
Barto kan het 10x beter verwoorden dan Ype.
Respect voor Martijn. Man wat zie je d'r moe uit.
Snel op vakantie en tot bij dtd !!
Inderdaad te zien dat hij onder de situatie lijdt. Ongeacht zijn voetbalkwaliteiten een echte Cambuur-man.
Nu we weer Jupiler League spelen, zouden er dan ook weer liveverslagen op de radio komen? Zou mooi door Omroep Leo gedaan kunnen worden.
Was nou toch ook gewoon live op radio bij Omrop F en NOS Langs de lijn. ;)
Citaat van: Bernardo op mei 28, 2016, 12:35:34
Was nou toch ook gewoon live op radio bij Omrop F en NOS Langs de lijn. ;)
Langs de Lijn houdt nu op, en OF deed geen 90 minuten lang commentaar toch? Ik dacht dat zij alleen af en toe flitsen deden, maar ik kan me vergissen.
OF deed lange flitsen met af en toe een stukje muziek. Leo had geen uitzendrecht voor de Eredivisie. Zal eens horen hoe ze dit komend seizoen gaan aanpakken.
Ze zenden op Fox ook af en toe wel wedstrijden uit van de JL, denk dat we daar ook nog wel eens live op te zien zijn.
Anders gewoon old school radio aan, of gewoon bezoeken natuurlijk. :koffie
op vrijdag is er een schakelsyteem bij FOX. Is heel leuk om naar te kijken. Ik zou de wedstrijden trouwens gewoon bezoeken, in de Jupiler is het voor cambuur (bijna) altijd feest.... de laatste paar jaar iig ;)
Tevens worden er ook nog een paar complete wedstrijden uitgezonden op de andere FOX zenders.
Momenteel Sipke bij OF. Zal straks wel herhaald worden ofsu.
Citaat van: Utekleitrokken op oktober 28, 2016, 18:31:38
Momenteel Sipke bij OF. Zal straks wel herhaald worden ofsu.
Heeeee dikke prima Sipke.
Ut was weer gewoan een DKV Cambuur gelul op omrop Abe.
Hij het um dur goead deur heen praten met die gierrieders.
Je mutte wat, mar ik su un hadde skeet laate en segge fan de groeten an Abe want die is al jaren hatstikkene doad.
Bij gebrek aan een wedstrijd is dit misschien wat:
http://omroepleo.nl/vanavond-speciale-leo-cambuur/
O.a. te gast Gerard Bos en supporterscoördinator Zoltan Szomoru.
Top opmerking van Derksen bij VI over shirtjes ruilen!
Vraag was of hij bij Cambuur ook wel eens een DkV shirt aan had gedaan. Ten eerste staat daar de ddodstraf op en zo'n stinkend DKV shirt wilde hij ook helemaal niet aan.
Cambuur is weer enigszins 'hot':
- Vanavond in Fox Sports Vandaag een stukje over de seizoenstart met Hake, Rossi en Schilder.
- Morgen een stuk in de Voetbal International met als titel: 'SC Cambuur klaar voor toekomst'
- Later deze week ook op Fox nog een voorbeschouwing op Cambuur-RKC.
Citaat van: Collingwood op september 04, 2018, 13:18:28
Cambuur is weer enigszins 'hot':
- Vanavond in Fox Sports Vandaag een stukje over de seizoenstart met Hake, Rossi en Schilder.
- Morgen een stuk in de Voetbal International met als titel: 'SC Cambuur klaar voor toekomst'
- Later deze week ook op Fox nog een voorbeschouwing op Cambuur-RKC.
da's netjes indd
Gister ook even door Johan Derksen kort besproken.
Bij Frisia moeten wel betere spelers lopen dan oa. onze grote vriend Mbende en (de) andere buitenlanders
Alleen had de media iets beter moeten opletten en tellen voordat ze Kwakman gingen nablaten... .
2 spelers in het veld die uit het buitenland zijn gehaald: Mbende en Schindler.
(Mbende inderdaad erg zwak tegen Veldwijk maar de eerste wedstrijden een prima stand-in voor Steenvoorden geweest.)
Daarnaast 3 spelers die we uit de beloftes hebben overgeheveld: El Baad, Boerlage en Conraad.
Dus dat er meer spelers uit het buitenland speelden dan uit de eigen gelederen kwamen klopt gewoon niet.
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2018, 20:17:41
Alleen had de media iets beter moeten opletten en tellen voordat ze Kwakman gingen nablaten... .
2 spelers in het veld die uit het buitenland zijn gehaald: Mbende en Schindler.
(Mbende inderdaad erg zwak tegen Veldwijk maar de eerste wedstrijden een prima stand-in voor Steenvoorden geweest.)
Daarnaast 3 spelers die we uit de beloftes hebben overgeheveld: El Baad, Boerlage en Conraad.
Dus dat er meer spelers uit het buitenland speelden dan uit de eigen gelederen kwamen klopt gewoon niet.
Derksen doelt op de gehele selectie en heeft volgens mij daarin het gelijk aan zijn kant.
En Mbende is gewoon voetballend een beperkte speler met een draaicirkel van een tanker, snelheid te kort komt een alleen fysiek sterk is.
Natuurlijk hebben ze een punt maar kort door de bocht is het uiteraard ook weer. Immers; Cambuur is nog steeds rustig financieel gezond aan het worden met als gevolg dat de jeugdopleiding pas enige tijd weer functionerende is. Daar kun je nu nog niet de vruchten van plukken. Dat kost wat tijd.
Er mag weleens een pluim worden gegeven aan de mensen van Cambuur Verbindt, die Cambuur met mooie maatschappelijke projecten geregeld positief op de kaart zetten. Bijvoorbeeld deze week de G-voetbaldag (zie ook: https://daphneswereld.com/2019/04/12/cambuurdag/https://daphneswereld.com/2019/04/12/cambuurdag/).
Bij deze dus: :thumbsup
Hele middag uiteraard aanwezig geweest.
Bij een ieder zag je het genieten.
Van het bezig zijn in het stadion en vooral de ontmoetingen met de spelers.
Natuurlijk was die van mij weer niet weg te slaan bij meneer Steenvoorden.
Maar ook bv een Kallon die een opmerking maakt in de trend van:Mooi doelpunt...je kan wel bij Cambuur komen voetballen.
De meesten hebben de middag van hun leven.
En deze Pappa?Die kreeg ook de hele dag zijn grijns niet meer van zijn gezicht af.
Citaat van: speculeter op april 12, 2019, 14:24:08
Hele middag uiteraard aanwezig geweest.
Bij een ieder zag je het genieten.
Van het bezig zijn in het stadion en vooral de ontmoetingen met de spelers.
Natuurlijk was die van mij weer niet weg te slaan bij meneer Steenvoorden.
Maar ook bv een Kallon die een opmerking maakt in de trend van:Mooi doelpunt...je kan wel bij Cambuur komen voetballen.
De meesten hebben de middag van hun leven.
En deze Pappa?Die kreeg ook de hele dag zijn grijns niet meer van zijn gezicht af.
Ik was er ook, Was geweldig om te zien :D
Ik was er om een vriend van me aan te moedigen
Heeft de hele dag met een Smile rond gelopen; Hier doe je het voor en dat straalde op iedereen af en uit
Chapeau voor de selectie en de club!
https://www.vi.nl/pro/sc-cambuur-de-best-voetballende-ploeg-van-de-kkd#_=_ (https://www.vi.nl/pro/sc-cambuur-de-best-voetballende-ploeg-van-de-kkd#_=_)
Mooie analyse in VI (pro artikel)
Citaat van: Dokkumer op november 18, 2019, 14:56:16
https://www.vi.nl/pro/sc-cambuur-de-best-voetballende-ploeg-van-de-kkd#_=_ (https://www.vi.nl/pro/sc-cambuur-de-best-voetballende-ploeg-van-de-kkd#_=_)
Mooie analyse in VI (pro artikel)
_O_ _O_
"we" staan dr weer mooi op !
:zucht
https://www.dumpert.nl/item/7835999_0bc64582 (https://www.dumpert.nl/item/7835999_0bc64582)
ik link de clip maar niet rechtstreeks.
Iemand die een VI pro abonnement heeft?
Staat een stuk over de 20 grootste talenten in de KKd die niet bij de Jong teams spelen.
Ben wel benieuwd wie er van Cambuur bij staat.
Citaat van: zeewolde op maart 27, 2020, 19:53:37
Iemand die een VI pro abonnement heeft?
Staat een stuk over de 20 grootste talenten in de KKd die niet bij de Jong teams spelen.
Ben wel benieuwd wie er van Cambuur bij staat.
Jamie Jacobs
Robert Mühren is de vedette van titelkandidaat SC Cambuur, Jamie Jacobs is de architect van het elftal. Via Purmerend en FC Volendam meldde hij zich op zijn negentiende bij AZ. In het Alkmaarse beloftenteam ontwikkelde hij zich in drie seizoenen tot een middenvelder met oog voor zijn medespeler en een neusje voor de goal. Jacobs had bij AZ te maken met veel concurrentie. Cambuur bood uitkomst en legde hem afgelopen zomer voor twee seizoenen vast. De AZ-achtergrond van Jacobs is zichtbaar in zijn spel. Bij Cambuur zal hij zijn kans in de Eredivisie gaan krijgen. Nederlandse subtoppers zullen benieuwd zijn hoe hij zich op dat niveau houdt. Jacobs is toch al 22 en zal zelf de twijfels moeten wegnemen. Zoals hij dat deze jaargang overtuigend doet.
Mees Hoedemakers
AZ-huurling in Friesland. SC Cambuur heeft een optie tot koop bedongen en de verwachting is dat technisch directeur Foeke Booy daarvan gebruik zal maken. Hoedemakers toont aan dat je met een gedegen opleiding bij een van de vooraanstaande clubs in Nederland voor iedere andere ploeg een meerwaarde kunt zijn. Slim gezien van de leiding in Leeuwarden, want Hoedemakers is het cement van het elftal. Altijd offensief denkend, altijd op zoek naar de voetballende oplossing. Dankzij Hoedemakers kunnen de aanvallende middenvelders excelleren en weten de spitsen dat de opbouw verzorgd is.
Citaat van: zeewolde op maart 27, 2020, 19:53:37
Iemand die een VI pro abonnement heeft?
Staat een stuk over de 20 grootste talenten in de KKd die niet bij de Jong teams spelen.
Ben wel benieuwd wie er van Cambuur bij staat.
Dat waren Jacobs en Hoedemakers
Citaat van: michello op maart 27, 2020, 20:04:22
Jamie Jacobs
Robert Mühren is de vedette van titelkandidaat SC Cambuur, Jamie Jacobs is de architect van het elftal. Via Purmerend en FC Volendam meldde hij zich op zijn negentiende bij AZ. In het Alkmaarse beloftenteam ontwikkelde hij zich in drie seizoenen tot een middenvelder met oog voor zijn medespeler en een neusje voor de goal. Jacobs had bij AZ te maken met veel concurrentie. Cambuur bood uitkomst en legde hem afgelopen zomer voor twee seizoenen vast. De AZ-achtergrond van Jacobs is zichtbaar in zijn spel. Bij Cambuur zal hij zijn kans in de Eredivisie gaan krijgen. Nederlandse subtoppers zullen benieuwd zijn hoe hij zich op dat niveau houdt. Jacobs is toch al 22 en zal zelf de twijfels moeten wegnemen. Zoals hij dat deze jaargang overtuigend doet.
Mees Hoedemakers
AZ-huurling in Friesland. SC Cambuur heeft een optie tot koop bedongen en de verwachting is dat technisch directeur Foeke Booy daarvan gebruik zal maken. Hoedemakers toont aan dat je met een gedegen opleiding bij een van de vooraanstaande clubs in Nederland voor iedere andere ploeg een meerwaarde kunt zijn. Slim gezien van de leiding in Leeuwarden, want Hoedemakers is het cement van het elftal. Altijd offensief denkend, altijd op zoek naar de voetballende oplossing. Dankzij Hoedemakers kunnen de aanvallende middenvelders excelleren en weten de spitsen dat de opbouw verzorgd is.
super dank je :thumbsup
Ikhoorde dat er een docu over cambuur op espn is, weet iemand daar wat van?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 24, 2023, 21:30:13
Ikhoorde dat er een docu over cambuur op espn is, weet iemand daar wat van?
deze bedoel je? Heb m nog niet gezien, dit is de opwarmer..
https://www.youtube.com/watch?v=bAT0ont5iJs
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op juni 26, 2023, 18:59:15
deze bedoel je? Heb m nog niet gezien, dit is de opwarmer..
https://www.youtube.com/watch?v=bAT0ont5iJs
Ja zou kunnen, ging ook over het nieuwe stadion zei een vriend