Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur in de media

Gestart door punkman, april 16, 2013, 18:05:38

Vorige topic - Volgende topic

Ruppppert

Interview Henk de Jong over zijn aanstelling als hoofdtrainer bij Cambuur
http://www.omropfryslan.nl/nijs/de-jong-no-echt-haadtrainer

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: speculeter op april 28, 2014, 17:41:30
Vanavond maar even vi kijken.
volgens welingelichte kringen komen er wat bekende lieden in beeld. |:)

In ieder geval wel bij Koning Voetbal (maar hij heeft zijn mooie doekje niet mee)  _O_
Henk, held, bedankt

speculeter

Denistel was mooi in beeld bij vi.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: speculeter op april 28, 2014, 22:56:25
Denistel was mooi in beeld bij vi.

Hilversum bij Koning Voetbal 

(en dat bij Cambuur in de media  :_schater)
Henk, held, bedankt

HilversumOnTour

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 28, 2014, 23:02:07
Hilversum bij Koning Voetbal 

(en dat bij Cambuur in de media  :_schater)

:D :D :D

Viper

Geel & Blauw Zit In Mijn Bloed

Cambuur – Vitesse op 12 april 2014: een belangrijke wedstrijd voor Cambuur. Bij winst kunnen de Leeuwarders ook volgend seizoen weer op het hoogste podium van het betaalde voetbal in Nederland spelen, de eredivisie. Fryslân DOK volgde interim-coach Henk de Jong van Drachten en de fans Chris Paassen en Jan Hollander uit Leeuwarden rondom de wedstrijd Cambuur – Vitesse. De clubkleuren geel en blauw zitten hen in het bloed.

Cambuur verrast dit seizoen vriend en vijand, want op voorhand werd de club met de laagste begroting gezien als één van de degradatiekandidaten voor dit jaar. De club promoveerde vorig seizoen door op de laatste wedstrijddag van de Jupiler League kampioen te worden. Het gevolg was een spontaan volksfeest in Leeuwarden.

De beleving in het stadion valt in heel Nederland op. Tot hoofdcoach Dwight Lodeweges bekend maakt om het volgende seizoen over te stappen naar rivaal SC Heerenveen. Supporters verstoren de training en Lodeweges kiest ervoor om direct op te stappen. Henk de Jong moet de klus afmaken, want Cambuur is nog niet veilig in de eredivisie. Het zal een historische wedstrijd worden tegen de miljoenenploeg van Vitesse uit Arnhem. In een ware thriller wordt het 4-3 voor de Leeuwarders. De ontlading is groot bij zowel de supporters als de clubleiding.

Na de handhaving op het hoogste niveau is de selectie voor het komende jaar de nieuwe uitdaging voor Cambuur-directeur Gerald van den Belt. De huurlingen van PSV, Ajax en Feyenoord verlaten de club en ook andere Cambuur-spelers staan in de belangstelling. Op de achtergrond speelt ook nog de wens om een nieuw stadion te krijgen. Maar waar dat moet komen is nog maar de vraag. Eén ding voor het volgende seizoen is al wel duidelijk: Henk de Jong wordt de nieuwe hoofdtrainer.

Zondag 18 mei om 17:00 uur en daarna vanaf 18:10 uur ieder uur op Omrop Fryslân Televisie.

Ook te zien op zaterdag 17 mei om 10:30 uur en zondag 18 mei om 15:25 uur op Nederland 2.

Eewal

Citaat van: Viper op mei 16, 2014, 20:14:40
Geel & Blauw Zit In Mijn Bloed

Cambuur – Vitesse op 12 april 2014: een belangrijke wedstrijd voor Cambuur. Bij winst kunnen de Leeuwarders ook volgend seizoen weer op het hoogste podium van het betaalde voetbal in Nederland spelen, de eredivisie. Fryslân DOK volgde interim-coach Henk de Jong van Drachten en de fans Chris Paassen en Jan Hollander uit Leeuwarden rondom de wedstrijd Cambuur – Vitesse. De clubkleuren geel en blauw zitten hen in het bloed.

Cambuur verrast dit seizoen vriend en vijand, want op voorhand werd de club met de laagste begroting gezien als één van de degradatiekandidaten voor dit jaar. De club promoveerde vorig seizoen door op de laatste wedstrijddag van de Jupiler League kampioen te worden. Het gevolg was een spontaan volksfeest in Leeuwarden.

De beleving in het stadion valt in heel Nederland op. Tot hoofdcoach Dwight Lodeweges bekend maakt om het volgende seizoen over te stappen naar rivaal SC Heerenveen. Supporters verstoren de training en Lodeweges kiest ervoor om direct op te stappen. Henk de Jong moet de klus afmaken, want Cambuur is nog niet veilig in de eredivisie. Het zal een historische wedstrijd worden tegen de miljoenenploeg van Vitesse uit Arnhem. In een ware thriller wordt het 4-3 voor de Leeuwarders. De ontlading is groot bij zowel de supporters als de clubleiding.

Na de handhaving op het hoogste niveau is de selectie voor het komende jaar de nieuwe uitdaging voor Cambuur-directeur Gerald van den Belt. De huurlingen van PSV, Ajax en Feyenoord verlaten de club en ook andere Cambuur-spelers staan in de belangstelling. Op de achtergrond speelt ook nog de wens om een nieuw stadion te krijgen. Maar waar dat moet komen is nog maar de vraag. Eén ding voor het volgende seizoen is al wel duidelijk: Henk de Jong wordt de nieuwe hoofdtrainer.

Zondag 18 mei om 17:00 uur en daarna vanaf 18:10 uur ieder uur op Omrop Fryslân Televisie.

Ook te zien op zaterdag 17 mei om 10:30 uur en zondag 18 mei om 15:25 uur op Nederland 2.

ik kwam er zonet net te laat in, maar even in uitzending gemist kijken...

Eewal

Citaat van: papier op mei 17, 2014, 12:35:25
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1417623

ook mooi om te zien dat bij het interviewen van vd Belt op zijn computer op de achtergrond het forum van Cambuur Online (onderdeel nieuwe spelers) open staat!

Viper

Citaat van: Eewal op mei 17, 2014, 13:23:14
ook mooi om te zien dat bij het interviewen van vd Belt op zijn computer op de achtergrond het forum van Cambuur Online (onderdeel nieuwe spelers) open staat!

Ik zie ook dat het topic De ondergang van Hoerenveen open staat. :P

Goudvinger

Leuke documentaire. Drietalig zelfs.  :y

Stiens

Cambuur is een paradijs voor huurlingen

Met Albert Rusnák (Manchester City) en Dejan Meleg (Ajax) huurt Cambuur dit jaar weer twee spelers van topclubs. Vorig jaar waren Jody Lukoki, Elvis Manu en Marcel Ritzmaier succesvol in Leeuwarden. Cambuur is het paradijs voor huurlingen die hun carrière nieuw leven willen inblazen.

Het succesvolle WK werkt ook door bij SC Cambuur. Dat zit zo: door de succesvolle eindronde is Feyenoord bijvoorbeeld leeggekocht en is het voor de club uit Leeuwarden afwachten tot eind augustus. Dan hebben de grote clubs hun selectie weer op orde en kunnen ze beslissen welke spelers elders ervaring mogen opdoen.

Het plaatje dat Cambuur-trainer Henk de Jong van zijn club dan aan die spelers schetst, is fraai. 'Natuurlijk wijs ik de ze op Manu. Die kwam hier in de winterstop en liet direct zien wat ie kon. Ritzmaier en Lukoki deden dat toen al een halfjaar eerder. Nou, als we dan met Dejan Meleg van Ajax om tafel zitten dan zeg ik: Zo kan dat ook met jou gaan jongen.'

De Jong heeft nog niet meegemaakt dat het soort jongens die de luxe van de Arena gewend zijn, schrikken bij de eerste aanblik van het Cambuur-stadion. 'Nee hoor, daar merk ik niks van. Rusnák hebben we dit jaar. Die komt van Manchester City. Hij was onder de indruk van de sfeer hier. En van het spelsysteem.'

Scheve verhoudingen
Algemeen directeur Gerald van den Belt vindt dat niet zo gek. 'Die jongen was al twee keer uitgeleend in Engeland. Aan een club in de tweede en een in de derde divisie. Hij speelde alleen maar tegen kerels van twee meter met één voortand. Dan is hij dus blij dat hij hier kan spelen. Ik merk dat het dit jaar al makkelijker is spelers te overtuigen dan vorig seizoen. De meesten zijn bang dat ze uit beeld raken. Daar ligt ook een taak voor de topclubs. Die moeten benadrukken dat ze die spelers blijven volgen.'

Tot scheve verhoudingen in de spelersgroep leidt de komst van huurlingen niet, beweert Van den Belt. 'Dat ze meer verdienen dan de andere spelers is goed, zo lang die merken dat die spelers het niveau opkrikken. En dat doen ze.'

Van den Belt is inmiddels bedreven in de wereld van de huurconstructies. Hij zag alles al voorbijkomen. 'De ene topclub geeft korting als ze zoveel wedstrijden spelen, de ander wil hem terughebben als ie er maar zoveel speelt. En weer een ander belooft ons om mee te profiteren als ze de speler daarna doorverkopen. Zo gaat dat, daar moet je een beetje tussen schipperen. We hebben in elk geval nooit een constructie gehad waarbij we een speler per se moesten opstellen terwijl we dat niet wilden.'

Kortetermijnoplossing
En Cambuur heeft zelf ook wat voorwaarden: 'Je moet altijd voorkomen dat er zoiets gebeurt als met Room, die door Vitesse plots werd teruggehaald van Go Ahead Eagles. Want dan zit je dus opeens zonder keeper.'

'Hier krijgen ze speelminuten die ze bij grote clubs niet krijgen', vult De Jong aan. Met Meleg is hij heel blij. 'Even wennen nog voor die jongen, maar aan alles zie ik dat hij heel doelgericht is. Hij scoort makkelijk.'

Huren blijft wel een kortetermijnoplossing. De Jong: 'Het zit er meestal niet in dat ze blijven. Bij Manu en Ritzmaier was het snel duidelijk dat ze terug zouden keren naar Feyenoord en PSV.'

Daarom is het elk jaar weer opnieuw zoeken.

Bron: AD.nl

Dokkumer

Citaat van: dizzhead op augustus 08, 2014, 16:04:22
Ik plaats hem hier maar. In het verleden hebben we volgens mij ook een 'cambuur in de media' achtig topic gehad, maar die kan ik even niet terug vinden:
http://www.vavel.com/en/international-football/376231-sc-cambuur-201415-season-preview.html

Oebieman

Is Cambuur TV niet meer actief dit seizoen?