Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur in de media

Gestart door punkman, april 16, 2013, 18:05:38

Vorige topic - Volgende topic

punkman

Was nog niet echt een topic over Cambuur in de Media.
Zoals in Sparta achter de deuren van het kasteel bijvoorbeeld waar Cambuur ook in voor kwam.
Of als we eens genoemd worden in VI of de pers (zowel geschreven als uitgezonden) en het niet in een bepaald topic past.
Of omdat het makkelijker is om terug te lezen.
Geef toe, mijn voorbeeld kon onder het topic Sparta-Cambuur, maar is op deze manier misschien wat makkelijker te vinden.
Maar voor wie het gemist heeft, hier de link, ging gisteren het eerste gedeelte over de wedstrijd Sparta - Cambuur en hoe het daar ging.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/e3242495-390a-3a2f-a609-03917e95e172


ForzaCambuur1

Prima topic om dit soort zaken kwijt te kunnen. Zag bij het fotoverslag op de KvC site ook een foto van de artikelen in het LC van maandag. Toevallig iemand die dit ingescand heeft?

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Ruppppert

gister gezien dat van sparta, A. Arts schopte een mooi gat in dat kasje hahaha

Destroyer

Kwam nog een leuk stukje tegen in het media archief.... 1982 Cambuur - Den Haag vergeleken met de rellen in Haren jl.

De gebeurtenissen in Haren deden me
denken aan die op11 september 1982.
Toen speelde FC Den Haag in Leeuwarden tegen Cambuur. Het was aanvankelijk een tamelijk gewone zaterdagavond. Tot
wat supporters van Den Haag stoeltjes van de
tribune sloopten en ze enthousiast naar de
vijandelijke vakken wierpen.
Dat was het begin van een roerig avondje,
dat Leeuwarden en omstreken toen net zo
verbijsterd achterliet als nu Haren en heel het
land. Naar het voetbal keken we al snel niet
meer. We zagen Cambuur-supporters oprukken naar het Den Haag-vak onder het motto:
wie an ônze stoeltsjes komt, komt an ôns.
Territoriumdriftis de basis van veel supportersgeweld.
De ME kwam binnen gemarcheerd, maar
het kan ook gewone politie zijn geweest. In
ieder geval: ze waren in uniform. Staande de
rellen werd bedacht, dat de Haagse lieverdjes
Verbijsterend
maar niet meer per bus op het Leeuwarder
station moesten worden afgeleverd. Daar
stonden honderden wraakzuchtige Cambuursupporters hen op te wachten. De bussen
konden maar beter naar Grou rijden.
De volgende dag, het was zondag, belde ik
met de Grouster stationschef De Vries. Hij had
die avond late dienst op het doorgaans zo
vredige station van Grou gehad. Hij had nog
een uurtje te gaan, dacht aan een biertje,
straks voor de buis. Toen zag hij de drie bussen aankomen.
Hij kreeg niet de tijd om zich te afte vragen
wat die bussen kwamen doen. Ze stonden nog
niet stil of er vloog al een steen door de ruit
van het kantoor van de stationschef. Vijf minuten later was er geen raam meer heel. De
Vries zocht dekking onder het bureau.
Ik herinnerde me datik ergens in het verslag – van de rellen en niet van de voetbalwedstrijd natuurlijk – de woorden 'moe maar
voldaan' had gebruikt. Het waren de woorden
die me zaterdagmorgen te binnen schoten,
toen in Haren de zaak weer onder controle
was en de relschoppers al weer op bed lagen,
moe maar voldaan.
Dertig jaar, datis wel heel lang geleden. Ik
zocht het artikel op en het staat er: ,,Moe maar
voldaan keerden de Den Haag-supporters
terug naar huis.'' Dat was, nadat ze het stationsgebouw van Grou hadden gesloopt en in
de trein naar Den Haag collectiefin slaap
waren gevallen.
Een collega had met een van de buschauffeurs gesproken. Die heette Harry Pit en hij
zou die avond helemaal niet werken. Maar ze
hadden een vrijwilliger nodig op de derde bus.
Pit reed achteraan en had geen aanwijzing
nodig om te weten hoe te rijden. Hij volgde
het spoor van glasscherven, zittingen, complete banken en luiken.
Zijn eigen bus werd ook helemaal gestript.
Meegereisde politiemensen beschermden de
chauffeur met hun jassen tegen rondvliegend
glas. In Grou had hij de deuren van de bus nog
geopend, maar toen waren de inzittenden er
via de luiken en ramen allang uitgekropen.
Je zal het maar meemaken, in die bus ofin
de anders zo kalme villawijk in Haren,trauma's liggen op de loer. En toch, ik kon enig
gegrinnik niet onderdrukken,toen niet en nu
niet. Vooral niet, omdat Harry Pit zijn verbijsterend relaas besloot met de woorden: ,,Ik
hield al niet van voetbal en nu helemaal niet
meer.''
> bonne.stienstra@lc.nl
** Poolwinner 18/19 - 21/22

brambo3004

Citaat van: Ruppppert op april 16, 2013, 21:26:59
gister gezien dat van sparta, A. Arts schopte een mooi gat in dat kasje hahaha

Ik hoop toch dat het er bij Cambuur anders aan toe gaat in de kleedkamer dan bij sparta. Wat een stel ouwehoeren, die Nieuwendaal vooral. En die trainer  :_schater die valt echt van de ene cliché in de andere. Trapt een paar open deuren in, niet normaal, wat een ouwehoer. "Goed beginnen", "kom op, we kunnen veel beter", blablabla.

punkman

@ Destroyer,
leuk stukje om te lezen.
Vooral omdat het de eerste wedstrijd was die ik samen met me pa bezocht.
Die wedstrijd tussen Cambuur en Den Haag zal ik nooit vergeten.

Destroyer

Citaat van: punkman op april 16, 2013, 21:56:56
@ Destroyer,
leuk stukje om te lezen.
Vooral omdat het de eerste wedstrijd was die ik samen met me pa bezocht.
Die wedstrijd tussen Cambuur en Den Haag zal ik nooit vergeten.
_O_ en velen meer...
** Poolwinner 18/19 - 21/22

punkman

Cambuur directeur Gerald van den Belt over de toekomst van de Jupiler Leageu:
http://www.omropfryslan.nl/nijs/jupiler-leaque-op-de-skop


Dokkumer

Citaat van: punkman op april 16, 2013, 21:56:56
@ Destroyer,
leuk stukje om te lezen.
Vooral omdat het de eerste wedstrijd was die ik samen met me pa bezocht.
Die wedstrijd tussen Cambuur en Den Haag zal ik nooit vergeten.
Was niet mijn eerste wedstrijd, maar wel een van de meest enerverende wedstrijden die ik ooit meegemaakt heb :D

Cambuur Liwwadden



FC Volendam - SC Cambuur: 9-2




De botter waarop FC Volendam feestviert, heet niet voor niets de 'Heen en Weer': na negen promoties vanuit de Jupiler League volgden ook weer een gelijk aantal degradaties uit de Eredivisie. SC Cambuur overkwam dit slechts twee keer. Een overzicht.

De recordhouders van de Jupiler League:

1. FC Volendam
Negen promoties: 1959, 1961, 1967, 1970, 1977, 1983, 1987, 2003, 2008
Negen degradaties: 1960, 1964, 1969, 1972, 1979, 1985, 1998, 2004, 2009

2. Excelsior
Zeven promoties: 1970, 1974, 1979, 1982, 2002, 2006, 2010
Zeven degradaties: 1973, 1976, 1981, 1987, 2003, 2008, 2012

3. De Graafschap
Zeven promoties: 1973, 1981, 1991, 1995, 2004, 2007, 2010
Zeven degradaties: 1977, 1982, 1992, 2003, 2005, 2009, 2012

SC Cambuur promoveerde in de seizoenen 1992, 1998 en 2013      In 1994 en 2000 viel het doek weer in de Eredivisie.

Na het promoveren in mei 2013 zal de slapende reus voorgoed ontwaken, om regelmatig mee te spelen voor europees voetbal de komende decennia in het altijd sfeervolle en tot de nok gevulde Cambuur drome!   ;)

Bron: Jupiler League
Why these little hearts on your shirt,
are you a gay club?

Dokkumer

Heen en weer? Af laten zinken in het Ijsselmeer die baggerschuit :devil

:0=WIJ WUDDE KAMPIOEN DIT SEIZOEN

oost058

En twitter meldt:

SC Cambuur ‏@SCCambuurLwd
Trainer Henk de Jong is binnen. #cambuur http://ow.ly/i/21P4M


O O O WAT UN SPANNING, WAT UN GEKTE
|:) 8P |:) 8P


punkman

Zo weer 5 minuten reclame voor Cambuur in VI.