Cambuur Online

Cambuur => Algemeen => Topic gestart door: sunderland op mei 21, 2013, 21:33:18

Titel: Anti kunstgras
Bericht door: sunderland op mei 21, 2013, 21:33:18
Wat een vieze tegenvaller dat we vlgnd seiz op kunstgras moeten voetballen .Ik zou bijna zeggen ''hadden we maar eerste div gespeeld''
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op mei 21, 2013, 21:37:54
 ;( ku(ns)tgras
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCC-J op mei 21, 2013, 21:39:32
Nu wurd dokkie boos!  :rodekaart
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: sunderland op mei 21, 2013, 21:45:18
Gien reet aan .We hewwe de slechste jaren ook op dat pruts spul speeld
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 21, 2013, 21:50:26
Citaat van: SCC-J op mei 21, 2013, 21:39:32
Nu wurd dokkie boos!  :rodekaart
:_schater :_schater En niet om de actie anti kunstgras want die kan ik ook nog wel begrijpen ;)
Twee topics is alleen te veel eer hiervoor :D
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Sampdoria op mei 21, 2013, 22:28:31
Citaat van: sunderland op mei 21, 2013, 21:45:18
Gien reet aan .We hewwe de slechste jaren ook op dat pruts spul speeld

Jup en we werden ook kampioen op een kunstgrasmat!  |:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 21, 2013, 22:31:28
Citaat van: sunderland op mei 21, 2013, 21:45:18
Gien reet aan .We hewwe de slechste jaren ook op dat pruts spul speeld
Nou, dat hevve we seker. Met een topseleksie die minimaal om Europees had mutte speulen :devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Daddy T. op mei 21, 2013, 22:45:18
Citaat van: Dokkumer op mei 21, 2013, 22:31:28
Met een topseleksie die minimaal om Europees had mutte speulen :devil
Beetje respect voor onze toppers destijds he, zoals Harvey Bischop, Lionel Drol, Thiesje Heldens, Jelmer Slager, Chatouani.. met een echt veld waren we destijds zeker bij de eerste 3 geeindigd  :insane
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op mei 21, 2013, 23:18:46
Citaat van: sunderland op mei 21, 2013, 21:45:18
Gien reet aan .We hewwe de slechste jaren ook op dat pruts spul speeld

dat was een beton plaat kerel er zijn nu topmatjes te krijgen
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 22, 2013, 06:02:35
Citaat van: V.A.B. op mei 21, 2013, 22:45:18
Beetje respect voor onze toppers destijds he, zoals Harvey Bischop, Lionel Drol, Thiesje Heldens, Jelmer Slager, Chatouani.. met een echt veld waren we destijds zeker bij de eerste 3 geeindigd  :insane
Alle respect voor die helden, ik heb hun spelerskaarten met handtekening nog steeds boven mijn bed hangen :D
En uiteraard de mega poster van Joris van Rooijen :D
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 22, 2013, 09:50:45
Citaat van: denistel op mei 21, 2013, 23:18:46
dat was een beton plaat kerel er zijn nu topmatjes te krijgen

Jazeker, maar ze mutte toch lette op de centjes dus dan ook daar maar op besparen, su goedkoop mogelijk......KU(NS)TGRAS :rodekaart
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCC-J op mei 22, 2013, 09:52:40
Citaat van: denistel op mei 21, 2013, 23:18:46
dat was een beton plaat kerel er zijn nu topmatjes te krijgen
Dat zeiden ze toen ook al.
Maar nog altijd staan de kunstgrasvelden onderaan de veldenranglijst .  :clint
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 22, 2013, 09:57:33
Citaat van: SCC-J op mei 22, 2013, 09:52:40
Dat zeiden ze toen ook al.
Maar nog altijd staan de kunstgrasvelden onderaan de veldenranglijst .  :clint

Enige en juiste antwoord, tis niks en zal ook nooit wat worden!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: MP4L op mei 22, 2013, 10:02:05
WTF is dit allemaal voor onzin over wel of geen kunstgras? Dat gezeik op dit forum houd ook nooit op he? We willen geen bus-combi. Prima komt de uit kaart. Nee dat willen we ook niet.

Wij willen promoveren. Prima, maar daar zitten eisen aan. Om die kosten te verminderen nemen we kunstgras. Nee! dat is ook niet goed.

Wij willen voetbal zien tegen prachtige clubs als Almere en Emmen. Op een zandvlakte met plukjes gras hier en daar. En bij elke stap willen wij een zand wolk zien!

Eerlijk... ik vind het jammer maar om er een probleem van te maken. Wij hoeven persoonlijk niet te spelen op dat gras.. de spelers die dat al veel vaker doen moeten dat doen. Denk je dat hun daar echt een probleem mee hebben?

En als je echt gras wil. Hou een collecte en ga de deuren rond. als jij die 5 ton bij elkaar ken halen zullen ze het misschien nog overwegen om te investeren in een oud stadion wat op de plannen staat om gesloopt te worden. Kom op jongens wees ff realistisch
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCC-J op mei 22, 2013, 10:08:25
Citaat van: MP4L op mei 22, 2013, 10:02:05
WTF is dit allemaal voor onzin over wel of geen kunstgras? Dat gezeik op dit forum houd ook nooit op he?
Wat doe je hier op het forum dan? daarnaast meng je jezelf ook in de discussie. "wtf" praat jij onzin!


Citeer
als jij die 5 ton bij elkaar ken halen zullen ze het misschien nog overwegen om te investeren in een oud stadion wat op de plannen staat om gesloopt te worden. Kom op jongens wees ff realistisch

:O verschil is geen 5 ton! dus wie is er realistisch??
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 22, 2013, 10:10:18
Citaat van: SCC-J op mei 22, 2013, 10:08:25
Wat doe je hier op het forum dan? daarnaast meng je jezelf ook in de discussie. "wtf" praat jij onzin!


:O verschil is geen 5 ton! dus wie is er realistisch??

|:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: MP4L op mei 22, 2013, 10:15:06
Citaat van: SCC-J op mei 22, 2013, 10:08:25
Wat doe je hier op het forum dan? daarnaast meng je jezelf ook in de discussie. "wtf" praat jij onzin!

Ik kom graag op voor mijn club. En praat graag over de positieve dingen van Cambuur. En niet alleen zeiken. Zouden meer mensen moeten doen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 22, 2013, 10:18:15
Citaat van: MP4L op mei 22, 2013, 10:15:06
Ik kom graag op voor mijn club. En praat graag over de positieve dingen van Cambuur. En niet alleen zeiken. Zouden meer mensen moeten doen.

Meedenken is beter en dan moet je ook wel eens negatief zijn om mensen wakker te maken zie ontslag arts _O_
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Grijskijkert op mei 22, 2013, 10:34:28
Citaat van: richard op mei 22, 2013, 10:18:15
Meedenken is beter en dan moet je ook wel eens negatief zijn om mensen wakker te maken zie ontslag arts _O_
Applaus voor Richard... Sla je zelf ook nog even op je borst,je bent namelijk de beste :R
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: kapseltje op mei 22, 2013, 11:34:50
Ik zie ze liever op normaal gras (lees: zandvlakte) spelen en één eredivisie waardige speler minder in de selectie, dan op ku(ns)tgras met één extra eredivisie waardige speler erbij.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op mei 22, 2013, 14:06:49
Citaat van: grijskijker op mei 22, 2013, 10:34:28
Applaus voor Richard... Sla je zelf ook nog even op je borst,je bent namelijk de beste :R

Ik krijg echt steeds meer het idee dat jij Hans bent, die had ook altijd van die irritante posten...  :X
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: el haj op mei 22, 2013, 14:07:40
Citaat van: SCC-J op mei 22, 2013, 10:08:25

:O verschil is geen 5 ton! dus wie is er realistisch??

Mwah, jawel eigenlijk. Of verwacht jij dat het nieuwe stadion er binnen 6 maanden staat?
Ga je uit van vier jaar -lijkt me wel realistisch- kost het je toch een half miljoen extra ten opzichte van kunstgras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 22, 2013, 14:34:53
Citaat van: Ronnie tng op mei 22, 2013, 14:06:49
Ik krijg echt steeds meer het idee dat jij Hans bent, die had ook altijd van die irritante posten...  :X

Precies dezelfde gedachte hier!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: gewoon een fan op mei 22, 2013, 14:47:57
Citaat van: kapseltje op mei 22, 2013, 11:34:50
Ik zie ze liever op normaal gras (lees: zandvlakte) spelen en één eredivisie waardige speler minder in de selectie, dan op ku(ns)tgras met één extra eredivisie waardige speler erbij.
Ik blijf liever in de Eredivisie met kunstgras dan degraderen op een klote grasmat  :proost
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 22, 2013, 15:13:52
Citaat van: Ronnie tng op mei 22, 2013, 14:06:49
Ik krijg echt steeds meer het idee dat jij Hans bent, die had ook altijd van die irritante posten...  :X
Dan is het de reïncarnatie van Hans, onze Hans is namelijk een paar jaar geleden al overleden.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: sunderland op mei 22, 2013, 15:50:41
Dat meegelul over geld .Dan maar een speler minder .Kunstgras is geen reet aan .Niet echt voetbal
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: sunderland op mei 22, 2013, 15:52:24
Citaat van: grijskijker op mei 22, 2013, 10:34:28
Applaus voor Richard... Sla je zelf ook nog even op je borst,je bent namelijk de beste :R
ja niemand van de arts kontkruipers komt op zijn mening terug hier .Toen reageerde men steeds
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op mei 22, 2013, 17:09:32
Citaat van: sunderland op mei 22, 2013, 15:52:24
ja niemand van de arts kontkruipers komt op zijn mening terug hier .Toen reageerde men steeds

Dat ging bijna nooit over de kwaliteiten van Arts, maar in negen van de tien gevallen over de manier waarop sommigen hem hier voor alles uitmaakten en dat blijkbaar heel normaal vonden.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Grijskijkert op mei 22, 2013, 17:35:59
 :scc
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Kunstgras op mei 22, 2013, 18:29:33
Vent loop niet zo te janken over respect! Ronnie heeft duidelijk niet door dat Hans overleden is.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Kunstgras op mei 22, 2013, 18:30:25
Verder trek je de lijn goed door. Weer een flink irritante reactie.. :X
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 22, 2013, 18:32:42
Citaat van: grijskijker op mei 22, 2013, 17:35:59
Beter dat jij dit zegt , dan iemand die er toe doet (geldt ook voor je aars kruiper).. En leuk om een dode erbij te halen getuigt van veel respect!
Grijskijker, er waren niet veel forumgangers die dit wisten. Ik heb het ook maar via een andere forumganger doorgekregen. Dus in dit geval kon Ronnie er weinig aan doen, die was niet op de hoogte.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Grijskijkert op mei 22, 2013, 18:46:04
Citaat van: Kunstgras op mei 22, 2013, 18:29:33
Vent loop niet zo te janken over respect! Ronnie heeft duidelijk niet door dat Hans overleden is.
Daar zal je gelijk in hebben, hoe ik hem ken zal hij dit niet bewust doen.Een onnodige reactie van me..
Nu maar weer on topic lijkt me..
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op mei 22, 2013, 19:07:52
Citaat van: grijskijker op mei 22, 2013, 18:46:04
Daar zal je gelijk in hebben, hoe ik hem ken zal hij dit niet bewust doen.Een onnodige reactie van me..
Nu maar weer on topic lijkt me..

Daar had ik geen idee van, dan had ik die opmerking natuurlijk nooit gemaakt.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: jeff op mei 22, 2013, 19:53:58
Hoe zit het eigenlijk met de mensen die Cambuur certificaten hebben gekocht, die mogen toch mee beslissen bij grote investeringen?
Nu lijkt mij de aanschaf van kunstgras of veldverwarming een grote investering, dus moeten deze mensen dan daar niet over mee beslissen?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: punkman op mei 22, 2013, 20:23:59
Ben ook geen kunstgras fan.
Maar heb wel vertrouwen in de mensen die nu het voor het zeggen hebben binnen Cambuur.
Sinds de play-offs tegen roda zitten we er met zijn allen tegen aan te hikken om naar de ere divisie te promoveren.
Nu is dit eindelijk gelukt en alleen maar gezeik hier ...
Het was al duidelijk dat er extra kosten zouden komen als we op het hoogste niveau zouden komen.
Ik vertrouw op onze beleidsbepalers en TS en die moeten doen wat ze denken te moeten te doen.
En zoals iedereen weet worden ze afgerekend aan het eind van het seizoen over de prestaties.
Ik weet ook wel, wij liwwarders bin kritisch, maar houd er rekening mee dat niemand van ons even een paar ton in gaat stoppen.
Maar hun zijn nu aan zet en 70.000 euro lijkt niet veel maar is wel weer een extra speler die je misschien kan aantrekken.
En zo blijf je misschien in de eredivisie en kan je per jaar steeds een stukje meer.
Hoe je het ook went of keert, het blijft behelpen financieel bij onze club.
Stapje voor stapje zal je vooruit moeten.
Daarom: laat het bestuur zijn ding doen en de rekening volgt later wel.
En misschien zijn we volgend jaar wel heel dik tevreden over het beleid en de structuur waarvoor gekozen is.
Maar laten we ook eens positief zijn.
We spelen eredivisie volgend jaar, er moeten nieuwe spelers bij en er moet het nodige aan het stadion gebeuren, hij/zij die de kennis en het geld heeft om het allemaal perfect te maken stap in zou ik zeggen.

Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 25, 2013, 00:10:23
Hebben met 3 ondernemingen gesproken over kunstgras eerste offerte is al binnen afwachten, vanavond nog met ype smid over gesproken maar qua financiën is een normaal veld een te grote kostenpost.......hij vind het enorm jammer en heeft het liever niet maar ja voor de club is het op dit moment beter!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 0517 op mei 25, 2013, 09:35:35
Citaat van: richard op mei 25, 2013, 00:10:23
Hebben met 3 ondernemingen gesproken over kunstgras eerste offerte is al binnen afwachten, vanavond nog met ype smid over gesproken maar qua financiën is een normaal veld een te grote kostenpost.......hij vind het enorm jammer en heeft het liever niet maar ja voor de club is het op dit moment beter!!

Dat hebben wij ook in de pers kunnen lezen....
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 25, 2013, 09:54:54
Citaat van: 0517 op mei 25, 2013, 09:35:35
Dat hebben wij ook in de pers kunnen lezen....

Dat is mooi, praat liever persoonlijk met de mensen.....
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: poelie-lwd op mei 25, 2013, 10:06:40
Om vervolgens dezelfde info te krijgen die ook in de krant staat?  :devil

Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 25, 2013, 10:57:13
Citaat van: poelie-lwd op mei 25, 2013, 10:06:40
Om vervolgens dezelfde info te krijgen die ook in de krant staat?  :devil

:_schater Ik nomineer deze uitspraak voor de "quote van de dag" (c) M.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 25, 2013, 11:03:43
Citaat van: poelie-lwd op mei 25, 2013, 10:06:40
Om vervolgens dezelfde info te krijgen die ook in de krant staat?  :devil

Ook nog wel andere dingetjes maar als ik dat hier neer zet dan zijn er altijd weer betweters dus dan maar informatie die al in de krant stond........tis fijn om cambuursupporter te zijn |:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 25, 2013, 11:06:43
Citaat van: richard op mei 25, 2013, 11:03:43
Ook nog wel andere dingetjes maar als ik dat hier neer zet dan zijn er altijd weer betweters dus dan maar informatie die al in de krant stond........tis fijn om cambuursupporter te zijn |:)

En sinds wanneer trek jij je daar iets van aan? Ik snap heus wel dat bepaalde zaken semi vertrouwelijk zijn, maar als je wat algemeen nieuws hebt... Volgaerne... Het overgrote deel weet wel dat jij altijd goed geïnformeerd bent.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 25, 2013, 11:10:31
Citaat van: Dokkumer op mei 25, 2013, 11:06:43


En sinds wanneer trek jij je daar iets van aan? Ik snap heus wel dat bepaalde zaken semi vertrouwelijk zijn, maar als je wat algemeen nieuws hebt... Volgaerne... Het overgrote deel weet wel dat jij altijd goed geïnformeerd bent.

Ben wel klaar met sommigen hier op het forum en het is beter voor mijn gemoedsrust om me niet te irriteren o ja zoals het nu staat ligt het veld er pas de laatste week voor begin competitie in maar ja met al die kenners hier......... w:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 25, 2013, 11:20:28
Eh juh dat veld leit er maandag al in :devil

Het veld komt er dus pas waarschijnlijk na de open dag in? Dat is dan weer jammer. Naja, het zij zo.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Grijskijkert op mei 25, 2013, 11:28:44
Citaat van: richard op mei 25, 2013, 11:10:31
Ben wel klaar met sommigen hier op het forum en het is beter voor mijn gemoedsrust om me niet te irriteren o ja zoals het nu staat ligt het veld er pas de laatste week voor begin competitie in maar ja met al die kenners hier......... w:)
Waarom zo laat Richard,vakantie periode? Dan hebben ze weinig tijd om te wennen aan het "veld"..
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op mei 25, 2013, 11:45:13
Citaat van: Dokkumer op mei 25, 2013, 11:20:28
Eh juh dat veld leit er maandag al in :devil

Het veld komt er dus pas waarschijnlijk na de open dag in? Dat is dan weer jammer. Naja, het zij zo.

Nee dan zijn de voorbereidingen al begonnen, afgraven egaliseren enz enz
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lwdscc op juni 04, 2013, 12:11:56
Op de twitter van Cambuur is een foto te zien waar trekkers klaar staan om het gras er nu al uit te trekken?
We krijgen net als VVV kunstgras van FieldTurf Benelux BV!? '' Dit is een ervaren en gerenommeerde partij die al op 7.000 plaatsen wereldwijd hun kunstgras heeft geplaatst, waaronder de trainingsaccommodaties van FC Barcelona en Ajax.''
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op juni 04, 2013, 12:20:29
ze gaan het frezen als ik het goed begrepen heb,idd een bedrijf dat bij vele clubs al velden heeft gelegd.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Chipke op juni 04, 2013, 12:24:53
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.fieldturf.eu%2Fmedia%2FW1siZiIsIjIwMTMvMDMvMDgvMTUvMjQvMjcvODY2L0Ftc3RlcmRhbV9BcmVuYV85NjB4MzcwLmpwZyJdLFsicCIsInRodW1iIiwiOTYweDQwMCJdXQ&hash=2ce81633371cd82c546435449eaaf77e029a5258)

Ligt ook in de Arena vlakbij de dugouts, precies hetzelfde kunstgras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: pvanbuijtene op juni 04, 2013, 12:26:08
Citaat van: denistel op juni 04, 2013, 12:20:29
ze gaan het frezen als ik het goed begrepen heb,idd een bedrijf dat bij vele clubs al velden heeft gelegd.
positief is dan wel dat je alles kan doen in het stadion... trainingen etc.. begreep dat jeugdwedstrijden ook allemaal in gespeeld worden..
Wel jammer dat t financieel gezien zo moet...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op juni 04, 2013, 12:31:30
Citaat van: pvanbuijtene op juni 04, 2013, 12:26:08
positief is dan wel dat je alles kan doen in het stadion... trainingen etc.. begreep dat jeugdwedstrijden ook allemaal in gespeeld worden..
Wel jammer dat t financieel gezien zo moet...

Met slechts twee jeugdelftallen in de Leeuwarder tak van de gezamenlijke opleiding lijkt het mij zeker mogelijk om die twee wedstrijden overdag kwijt te kunnen in het stadion.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: pvanbuijtene op juni 04, 2013, 12:34:32
Citaat van: Goudvinger op juni 04, 2013, 12:31:30
Met slechts twee jeugdelftallen in de Leeuwarder tak van de gezamenlijke opleiding lijkt het mij zeker mogelijk om die twee wedstrijden overdag kwijt te kunnen in het stadion.
zonder dat het veld verpest wordt  |:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 04, 2013, 14:21:13
LEEUWARDEN – In het Cambuurstadion is vandaag begonnen met de aanleg van het nieuwe kunstgrasveld.

Uiterlijk 19 juli kan er op gevoetbald worden. Het veld van het bedrijf FieldTurf, wereldwijd de grootste producent van kunstgras, bespaart Cambuur  jaarlijks tienduizenden euro's.

In de eredivisie zijn de clubs namelijk verplicht – in het geval van gewoon gras – veldverwarming aan te leggen. Dat kost per jaar 50.000 tot 80.000 euro.

Het is niet de bedoeling dat het veld ook door jeugdteams wordt gebruikt. ,,Maar in bijzondere gevallen", zei commercieel manager Ard de Graaf zojuist tijdens een persconferentie in het stadion, ,,kan een uitzondering worden gemaakt."

Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juni 04, 2013, 15:36:56
http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948570936/ (http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948570936/)

http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8947946989/in/photostream/ (http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8947946989/in/photostream/)

http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948568492/in/photostream/ (http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948568492/in/photostream/)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 04, 2013, 15:47:41
Citaat van: Nightmarelwd op juni 04, 2013, 15:36:56
http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948570936/ (http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948570936/)

http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8947946989/in/photostream/ (http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8947946989/in/photostream/)

http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948568492/in/photostream/ (http://www.flickr.com/photos/96396080@N02/8948568492/in/photostream/)

Als je verder klikt zie je fantastische natuur, dank je Nightmarelwd, ik was wat stresserig van alle transferperikelen maar ben nu weer helemaal ZEN..!  :thumbsup
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juni 04, 2013, 16:01:51
Citaat van: 666 op juni 04, 2013, 15:47:41
Als je verder klikt zie je fantastische natuur, dank je Nightmarelwd, ik was wat stresserig van alle transferperikelen maar ben nu weer helemaal ZEN..!  :thumbsup

Echte natuur ipv kunst (gras)

Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: stefan15 op juni 04, 2013, 16:49:55
Citaat van: Nightmarelwd op juni 04, 2013, 16:01:51
Echte natuur ipv kunst (gras)
Ik had andere natuur verwacht :)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op juni 04, 2013, 17:57:14
Citaat van: Goudvinger op juni 04, 2013, 12:31:30
Met slechts twee jeugdelftallen in de Leeuwarder tak van de gezamenlijke opleiding lijkt het mij zeker mogelijk om die twee wedstrijden overdag kwijt te kunnen in het stadion.

mut zeker kenne maar hoorde dat ze oek gewoon wedstrijden op het kalverdijkje blijven spelen. trainen ken wel maar dan moet je we elke dag tot 18.00
uur mensen int stadion hebben.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: kgscc op juni 04, 2013, 19:21:17
Toen er de vorige keer kunstgras lag hebben amateurclubs daar nog wel eens op gespeeld. Was altijd wel mooi, een wedstrijd in een echt stadion en Cambuur zal er vast nog wel wat mee verdiend hebben.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCCRulez op juni 04, 2013, 19:51:13
Alles mut wel betaald worden en scheelt wel een bak geld zo. Ik gedoog het kunstgras als er over 2 jaar een nieuw  stadion staat met een natuurlijk biljartlaken met veldverwarming! :P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lwdscc op juni 05, 2013, 00:38:31
 Heracles Almelo, Oss en Olle  hebben onlangs voor de kunstgrassoort Edel Grass Green Future 2.0 gekozen. Ik weet dat wij slechte ervaring hadden met Edel Grass, maar weet iemand het verschil tussen FieldTurf CoolPlay en Edel Grass Green Future 2.0?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 05, 2013, 07:30:52
Citaat van: Lwdscc op juni 05, 2013, 00:38:31maar weet iemand het verschil tussen FieldTurf CoolPlay en Edel Grass Green Future 2.0?

Die 2.0 zal te maken hebben met een upgrade die Edel Grass heeft doorgevoerd in de ontwikkelingen. Dat was eerst met rubber er doorheen.

Is hetzelfde als Clint en Clint 2.0

Die laatste loopt tegenwoordig met een mobiele telefoon, die eerste deed het nog met rooksignalen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 05, 2013, 08:37:28
Ik hoop dat ons mooie logo in het veld wordt gemaakt... mooi tussen de dug-outs in tot aan het veld. Zie je bij andere clubs af en toe ook, ziet er altijd mooi uit.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 05, 2013, 08:55:16
Dat zou wel mooi zijn, maar brengt ook weer meer kosten met zich mee, wat we niet hebben. Dus dat soort frutseltjes zal wel niet gebeuren.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juni 05, 2013, 09:23:37
Citaat van: clint link=topic=260.msg17159#msg17159 date =1370415316
Dat zou wel mooi zijn, maar brengt ook weer meer kosten met zich mee, wat we niet hebben. Dus dat soort frutseltjes zal wel niet gebeuren.

Ik zie het al helmaal gebeuren! Komt het logo in het gras, is het het Pama logo!  :zucht
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 05, 2013, 09:52:02
Citaat van: Galdiano op juni 05, 2013, 09:23:37
Ik zie het al helmaal gebeuren! Komt het logo in het gras, is het het Pama logo!  :zucht

Dan moeten we er maar even langs met een spuitbusje....
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: pvanbuijtene op juni 05, 2013, 10:05:12
Citaat van: kgscc op juni 04, 2013, 19:21:17
Toen er de vorige keer kunstgras lag hebben amateurclubs daar nog wel eens op gespeeld. Was altijd wel mooi, een wedstrijd in een echt stadion en Cambuur zal er vast nog wel wat mee verdiend hebben.
ja ik maakte 1 slijding en been en arm lag helemaal open :_spank
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juni 05, 2013, 12:56:20
Citaat van: 666 op juni 05, 2013, 08:37:28
Ik hoop dat ons mooie logo in het veld wordt gemaakt... mooi tussen de dug-outs in tot aan het veld. Zie je bij andere clubs af en toe ook, ziet er altijd mooi uit.

Wij hevve gien logo! Wij hevve een WAPEN!!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 05, 2013, 13:13:32
Citaat van: Dokkumer op juni 05, 2013, 12:56:20
Wij hevve gien logo! Wij hevve een WAPEN!!!

Heb je wel een klein puntje...  :y
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: stefan15 op juni 10, 2013, 18:03:40
Ik was vandaag even in het stadion. Men was druk bezig met het uitvak groter maken door het laast liggende vak ook te gebruiken.
Helaas, hoe pijnlijk ook, was het veld eruit. Alleen maar zand en bouwplaten. Kunnen hier niet meer terug...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Treb op juni 11, 2013, 11:27:34
Citaat van: stefan15 op juni 10, 2013, 18:03:40
Ik was vandaag even in het stadion. Men was druk bezig met het uitvak groter maken door het laast liggende vak ook te gebruiken.
Helaas, hoe pijnlijk ook, was het veld eruit. Alleen maar zand en bouwplaten. Kunnen hier niet meer terug...

Betekent dit nou dat heel Oost maar 1 in-en uitgang heeft voor de SCC-supporters? Zou een lekkere krappe bedoeling worden..
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juni 11, 2013, 11:35:19
Citaat van: Treb op juni 11, 2013, 11:27:34
Betekent dit nou dat heel Oost maar 1 in-en uitgang heeft voor de SCC-supporters? Zou een lekkere krappe bedoeling worden..

Daar lijkt het wel op! Wat eventueel gedaan kan worden de zijkant van een trap voorzien (tussen zuid en oost)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 11, 2013, 11:44:56
Citaat van: Galdiano op juni 11, 2013, 11:35:19
Daar lijkt het wel op! Wat eventueel gedaan kan worden de zijkant van een trap voorzien (tussen zuid en oost)

Kan iemand ook een fotootje plaatsen van het nieuwe uitvak in aanbouw, ben wel nieuwsgierig.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Chipke op juni 11, 2013, 11:47:55
De Eagles hebben nu 21 spelers onder contract als ik het goed heb.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juni 11, 2013, 12:55:23
Citaat van: 666 op juni 11, 2013, 11:44:56
Kan iemand ook een fotootje plaatsen van het nieuwe uitvak in aanbouw, ben wel nieuwsgierig.

Er is niks veranderd met vorige week.

Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: stefan15 op juni 11, 2013, 15:03:45
Citaat van: 666 op juni 11, 2013, 11:44:56
Kan iemand ook een fotootje plaatsen van het nieuwe uitvak in aanbouw, ben wel nieuwsgierig.
Ik ga morgen wel even langs voor een foto. 1 uitgang is weinig maar er zal wel wat op bedacht worden.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 11, 2013, 15:15:31
Citaat van: stefan15 op juni 11, 2013, 15:03:45
Ik ga morgen wel even langs voor een foto. 1 uitgang is weinig maar er zal wel wat op bedacht worden.

Helemaal goed.. miskien oek nog even een paar van ut veld en su
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: michello op juni 11, 2013, 15:54:15
Citaat van: stefan15 op juni 11, 2013, 15:03:45
Ik ga morgen wel even langs voor een foto. 1 uitgang is weinig maar er zal wel wat op bedacht worden.

Zal wel ingang komen bij hoek Zuid-Oost  waar een trap naar de tribune gemaakt zal worden.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: papier op juni 11, 2013, 16:48:57
Hoe zal het zicht zijn vanaf vak 18-19? wordt dit niet belemmerd door het uitvak?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: stefan15 op juni 11, 2013, 17:44:44
Citaat van: 666 op juni 11, 2013, 15:15:31
Helemaal goed.. miskien oek nog even een paar van ut veld en su
Prima.
Morgen eind van middag, begin vd avond probeer ik t erop te hebben!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: sunderland op juni 11, 2013, 22:24:07
Kutgras :( :rodekaart
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: John Hiatt op juni 11, 2013, 23:25:19
Citaat van: papier op juni 11, 2013, 16:48:57
Hoe zal het zicht zijn vanaf vak 18-19? wordt dit niet belemmerd door het uitvak?

Ja. Gisteren ff gekeken. Vak 18 heeft slecht zicht.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juni 11, 2013, 23:29:48
Citaat van: John Hiatt op juni 11, 2013, 23:25:19
Ja. Gisteren ff gekeken. Vak 18 heeft slecht zicht.

Staat toch nog geen wand? :zweep
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: John Hiatt op juni 12, 2013, 06:59:49
Citaat van: richard op juni 11, 2013, 23:29:48
Staat toch nog geen wand? :zweep

Klopt, maar je kunt nu al wel deze conclusie trekken.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Andre-Lwd op juni 12, 2013, 09:05:54
Dat vak hoeft toch maar iets van 450 supporters te kunnen houden, waarom dan naar 700?

Zal wat worden met wedstrijden tegen Feyenoord en Ajax, speel je een uitwedstrijd.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCC-J op juni 12, 2013, 09:13:01
Lees net in VI dat er dit jaar maar 9500 zitplaatsen zijn voor Cambuursupporters!!! noodtribunes!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Daddy T. op juni 12, 2013, 09:19:11
Citaat van: Andre-Lwd op juni 12, 2013, 09:05:54
Zal wat worden met wedstrijden tegen Feyenoord en Ajax, speel je een uitwedstrijd.
:?

Met een overvolle noordtribune en interactie met uitvak zijn we gewoon baas in eigen huis, ongeacht wie hier komt en met hoeveel ze komen!  :0= WELKOM IN DE HEL!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Chipke op juni 12, 2013, 09:20:12
Citaat van: SCC-J op juni 12, 2013, 09:13:01
Lees net in VI dat er dit jaar maar 9500 zitplaatsen zijn voor Cambuursupporters!!! noodtribunes!!

Zou je dit artikel even in willen scannen? Of kan je een foto plaatsen?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCC-J op juni 12, 2013, 09:48:30
http://www.2shared.com/document/Zi6H01xC/cambuurvi1.html
http://www.2shared.com/document/rhhadzpq/2vicambuur.html
2e download knop
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Chipke op juni 12, 2013, 09:59:44
Hartstikke bedankt!  :thumbsup  _O_
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Bernardo op juni 12, 2013, 10:05:41
Bedankt. |:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: papier op juni 12, 2013, 10:17:02
Is het jullie gelukt om ze te downloaden? ik krijg de volgende melding:
CiteerThe file link that you requested is not valid. Please contact link publisher or try to make a search.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: HilversumOnTour op juni 12, 2013, 10:43:39
http://www.sietsqo.nl/vi.zip zo is 't makkelijker (tijdelijk op mijn server)

|:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juni 12, 2013, 11:06:36
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op juni 12, 2013, 10:43:39
http://www.sietsqo.nl/vi.zip zo is 't makkelijker (tijdelijk op mijn server)

|:)

Iphone opent helaas geen zip ;)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: papier op juni 12, 2013, 11:19:26
Super, bedankt
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juni 12, 2013, 11:29:59
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op juni 12, 2013, 11:10:27
http://www.sietsqo.nl/1.pdf
http://www.sietsqo.nl/2.pdf

:insane

Thanks!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: NRG op juni 12, 2013, 11:39:10
Eagles legt veldverwarming aan en blijft dus op echt gras spelen..
Supporters actie is niet voor niks geweest.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 12, 2013, 11:42:31
Citaat van: NRG op juni 12, 2013, 11:39:10
Eagles legt veldverwarming aan en blijft dus op echt gras spelen..
Supporters actie is niet voor niks geweest.

Volgens mij ook nog gefinancierd door de gemeente....

"Persconferentie: Veldverwarmig door gemeente gefinancierd"

Had bij ons ook gekund  :(
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 12, 2013, 11:43:37
Citaat van: 666 op juni 12, 2013, 11:42:31
Had bij ons ook gekund  :(

:_schater :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op juni 12, 2013, 11:49:12
Citaat van: clint op juni 12, 2013, 11:43:37
:_schater :_schater

Je bedoeld met je icoontjes denk ik dat de gemeente Leeuwarden niets wil financieren...  :?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lwdscc op juni 12, 2013, 12:00:38
Citaat van: 666 op juni 12, 2013, 11:42:31
Volgens mij ook nog gefinancierd door de gemeente....

"Persconferentie: Veldverwarmig door gemeente gefinancierd"

Had bij ons ook gekund  :(

Maar hun uitvak gaat wel naar de andere kant van t stadion...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Destroyer op juni 12, 2013, 12:13:31
Citaat van: 666 op juni 12, 2013, 11:49:12
Je bedoeld met je icoontjes denk ik dat de gemeente Leeuwarden niets wil financieren...  :?

Nee joh, die stoppen liever hun geld in een doelloos project als het harmoniekwartier  ;(
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juni 12, 2013, 12:32:11
Citaat van: NRG op juni 12, 2013, 11:39:10
Eagles legt veldverwarming aan en blijft dus op echt gras spelen..
Supporters actie is niet voor niks geweest.
Groot verschil is ook dat de Eagles op hun huidige locatie blijven. Zij zijn immers van plan om te verbouwen, plannen zijn klaar en goedgekeurd. Vandaar dat die keuze gemakkelijker is geweest.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Collingwood op juni 12, 2013, 12:48:50
Hebben jullie ook dat trieste verhaal over RKC gelezen, trouwens? Die club zal qua begroting en budget waarschijnlijk altijd op ongeveer hetzelfde niveau blijven steken als nu. Gelukkig zit er bij ons wat meer potentieel in!  |:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juni 12, 2013, 12:51:35
Nee nog niet gelezen, maar ook wel logisch gezien de supportersaantallen. Die krijgen een fietsenhok nog niet eens tweewekelijks vol en dat is niet bepaald aantrekkelijk voor potentiële sponsoren.

Ook is Brabant imo té vol met 8 clubs.. Het zou gunstiger zijn dat daar 3 clubs verdwenen...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Collingwood op juni 12, 2013, 13:16:13
Dat zijn precies de redenen die werden aangevoerd voor de stagnatie van RKC. Er is weleens geopperd om te fuseren met Willem II, maar dit ligt uiteraard nogal gevoelig.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 12, 2013, 13:18:46
Citaat van: 666 op juni 12, 2013, 11:49:12
Je bedoeld met je icoontjes denk ik dat de gemeente Leeuwarden niets wil financieren...  :?

Jawel. De gemeente geeft liever ieder jaar weer geld aan de noodlijdende Harmonie voor die hondenkop die daar zit. ;(
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dreet op juni 12, 2013, 14:52:06
Citaat van: Chipke op juni 12, 2013, 09:20:12
Zou je dit artikel even in willen scannen? Of kan je een foto plaatsen?

Leuk stuk in VI. Alleen jammer das't na een paar alinea's alweer must leze: 'Ze hebben niks in de eredivisie te zoeken'. Ik wurd daar su moed van, elke keer weer die vreselijke open deur intrappe...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 12, 2013, 15:07:13
Citaat van: Dreet op juni 12, 2013, 14:52:06
Leuk stuk in VI. Alleen jammer das't na een paar alinea's alweer must leze: 'Ze hebben niks in de eredivisie te zoeken'.

Derksen-priet-praat.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juni 12, 2013, 15:15:49
Citaat van: clint op juni 12, 2013, 15:07:13
Derksen-priet-praat.
Derksen heeft niets op tv en in vage boekjes te zoeken, ouwe zeiksnor :devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: vialli op juni 12, 2013, 15:18:02
We salle sien, laat die clubkes mar komme :proost
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: stefan15 op juni 12, 2013, 16:30:48
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg153%2F16%2Fimag0180px.jpg&hash=d58f9fc27fee477819c7ddc9449a3167396e6bfc)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg89%2F1535%2Fimag0179md.jpg&hash=18551c1fc2333d7dd9c96007bc2e36f340ae5119)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg203%2F3346%2Fimag0178e.jpg&hash=e12d89c1d13c05a76d7f78cde81cac165a07201f)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg16%2F4347%2Fimag0177ib.jpg&hash=ed3da419a3c9ecf6d506f4c6823a55f150f13908)

Uitgang komt dus aan de zijkant van t uitvak.
Verder, als je lekker met zand wil spelen...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Eewal op juni 12, 2013, 17:16:45
Citaat van: Dokkumer op juni 12, 2013, 12:32:11
Groot verschil is ook dat de Eagles op hun huidige locatie blijven. Zij zijn immers van plan om te verbouwen, plannen zijn klaar en goedgekeurd. Vandaar dat die keuze gemakkelijker is geweest.

Duidelijk verhaal en logische keus dan!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op juni 12, 2013, 17:48:06
Citaat van: Dokkumer op juni 12, 2013, 12:32:11
Groot verschil is ook dat de Eagles op hun huidige locatie blijven. Zij zijn immers van plan om te verbouwen, plannen zijn klaar en goedgekeurd. Vandaar dat die keuze gemakkelijker is geweest.

Wij spelen ook nog minimaal 3 jaar in dit stadion en waarschijnlijk wel langer. Men doet met het kunstgras net of we zeker zijn van een nieuw stadion en lijfsbehoud in de eredivisie. Met een beetje pech zitten we volgend jaar weer in de JL, krijgen we geen nieuw stadion en zitten we weer met dat klote kunstgras!

Nee ik zal er niet aan wennen! Had echt goede hoop dat we na de vorige keer nooit weer kunstgras zouden krijgen.... helaas dus!  ;(
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Kunstgras op juni 12, 2013, 18:19:54
Sterker nog, zelfs als we een nieuw stadion krijgen is het niet zeker dat daarmee het kunstgras verdwijnt! In de laatste SCC Update merkte Van den Belt namelijk het volgende op:

Citaat van: Van den Belt
"De ontwikkelingen en ervaringen die we de komende jaren opdoen zullen bepalend zijn voor de te maken keuze voor in het nieuwe stadion."

Vele supporters geven Van den Belt een vinger (tijdelijk kunstgras), maar, zoals al te verwachten viel, pakt Van den Belt uiteindelijk waarschijnlijk de hele hand! Nu al wordt gesproken over mogelijk kunstgras in een nieuw stadion terwijl voor de invoering van die plastic mat gezegd werd dat het puur een tijdelijke oplossing was..

Zo gaat het vaak met de afbraak van clubcultuur en invoering van het moderne voetbal. Radicale veranderingen blijven vaak uit, maar worden stap voor stap ingevoerd. Veel supporters trappen er met open ogen in, ook nu weer.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronald op juni 12, 2013, 18:24:55
Citaat van: SCC-J op juni 12, 2013, 09:13:01
Lees net in VI dat er dit jaar maar 9500 zitplaatsen zijn voor Cambuursupporters!!! noodtribunes!!

Ik zeg:  :0= BOUW DE ZUIDTRIBUNE MAAR OM NAAR EEN STATRIBUNE. Heb je 2.500 plaatsen extra en direct meer sfeer op de tribune. Als je het toch over een oud stadion hebt ga dan echt terug in de tijd.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronald op juni 12, 2013, 19:00:47
Ik ben ook geen voorstander van kunstgras, maar jammergenoeg is het wel de toekomst in het voetbal. Ik verwacht dat binnen 5 tot 10 jaar meer dan 70% van de clubs kunstgras in het stadion heeft, zelfs Manchester united begint met een combi van gewoon gras met kunstgras er tussendoor.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dreet op juni 12, 2013, 19:41:07
Azijnpissermodus: in dat stuk in VI zei Ype Smid dat de plannen voor het nieuwe stadion nog dit jaar indiend / bekend maakt wurde. Dan denk ik: was dat nog steeds niet gebeurd dan? Kortom, we binnen nog steeds gin stap verder...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lore op juni 12, 2013, 20:28:37
Citaat van: 666 op juni 12, 2013, 11:42:31
Volgens mij ook nog gefinancierd door de gemeente....

"Persconferentie: Veldverwarmig door gemeente gefinancierd"

Had bij ons ook gekund  :(

Dit klinkt als staatssteun. Of is de gemeente eigenaar van het stadion en zijn ze daarmee verhuurder?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juni 12, 2013, 20:41:53
Valt buiten deze regeling. Bv sport is hier beheerder van de velden. En is bv sport niet van de gemeente? Zoja had het hier ook gekund ;)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Daddy T. op juni 12, 2013, 22:30:28
Citaat van: Dreet op juni 12, 2013, 19:41:07
Azijnpissermodus: in dat stuk in VI zei Ype Smid dat de plannen voor het nieuwe stadion nog dit jaar indiend / bekend maakt wurde. Dan denk ik: was dat nog steeds niet gebeurd dan? Kortom, we binnen nog steeds gin stap verder...

Eens, voordat de boel es rond is, gemeente en overige partijen rond zijn en bouw kan beginnen zijn we al 2 jaar verder, reken maar op minimaal 4-5 jaar. Enige wat het kan versnellen is komende 2 jaar overleven in de ERE, dan MOET men wel vaart maken gezien veiligheid, capaciteit, etc...

Citaat van: Ronald op juni 12, 2013, 18:24:55
Ik zeg:  :0= BOUW DE ZUIDTRIBUNE MAAR OM NAAR EEN STATRIBUNE. Heb je 2.500 plaatsen extra en direct meer sfeer op de tribune. Als je het toch over een oud stadion hebt ga dan echt terug in de tijd.

vraag me af of die tribune dat nog aan kan....
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juni 13, 2013, 06:09:01
Citaat van: Ronald op juni 12, 2013, 18:24:55
Ik zeg:  :0= BOUW DE ZUIDTRIBUNE MAAR OM NAAR EEN STATRIBUNE. Heb je 2.500 plaatsen extra en direct meer sfeer op de tribune. Als je het toch over een oud stadion hebt ga dan echt terug in de tijd.
Absoluut voorstander... De oude ingangen weer open gooien en gaan met die banaan...
Enige nadeel is dat Zuid niet de stevigste tribune meer is, zou dan eerst goed naar gekeken moeten worden.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 13, 2013, 07:21:18
Dat ouwe ding zakt door de hoeven juh.

:clint modus: Doet mij weer even denken aan de jaren 80 toen er in een keer een plaat van 3 m2 naar beneden donderde. Maar goed dat daar toen niemand stond. Ik zie Nickname nog de diepte in staren. :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronald op juni 13, 2013, 07:23:10
Citaat van: Galdiano op juni 12, 2013, 20:41:53
Valt buiten deze regeling. Bv sport is hier beheerder van de velden. En is bv sport niet van de gemeente? Zoja had het hier ook gekund ;)

Bv sport onderhoud (of doet een poging tot) het veld misschien, maar volgens mij is leyten de eigenaar van het stadion en de grond onder het stadion.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronald op juni 13, 2013, 07:24:25
Citaat van: Dokkumer op juni 13, 2013, 06:09:01
Absoluut voorstander... De oude ingangen weer open gooien en gaan met die banaan...
Enige nadeel is dat Zuid niet de stevigste tribune meer is, zou dan eerst goed naar gekeken moeten worden.

Ach een beetje risico hoort er bij toch? Houd je als supporter scherp
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Destroyer op juni 13, 2013, 07:26:10
Citaat van: Dokkumer op juni 13, 2013, 06:09:01
Absoluut voorstander... De oude ingangen weer open gooien en gaan met die banaan...
Enige nadeel is dat Zuid niet de stevigste tribune meer is, zou dan eerst goed naar gekeken moeten worden.
Helemaal mee eens. In de pama tijd werd hier ook over gesproken als we zouden  promoveren. Nu zal het wel te laat zijn omdat ze natuurlijk al veel kaarten verkocht hebben voor Zuid. Die zullen niet allemaal blij zijn om te moeten staan denk Ik.

Maar ik denk zelf dat de grootste reden de beton constructie is. Een tijd geleden werd immers al bekend dat deze samen met Oost hartstikke rot is.

Maar buiten dat dikke voorstander.  De egels krijgen nu grootste staan tribune van Nederland achter goal. Gaf liever gelezen dat wij dat waren.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Westerpark op juni 13, 2013, 13:02:58
Is de Zuid tribune dan zoveel gammeler dan de Oost tribune waar nu ook een belachelijk groot sta-vak voor de uitsupporters is?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op juni 13, 2013, 13:10:06
In beide tribunes zit betonrot.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Chipke op juni 13, 2013, 13:13:05
Lijkt me beter als de Zuidtribune tegen de vlakte gaat, maar dat komt nooit op tijd af.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juni 28, 2013, 11:04:48
Bij VVV ligt het veld er al in!
Krijgen wij zo'n bijzonder veld?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: veroen op juni 28, 2013, 11:20:23
Zijn toch druk bezig, zijn jn Venlo wrs eerder begonnen dus ook eerder klaar
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juni 28, 2013, 15:07:30
Citaat van: Galdiano op juni 28, 2013, 11:04:48
Bij VVV ligt het veld er al in!
Krijgen wij zo'n bijzonder veld?

Haastige spoed is zelden goed, zie vorige kunstgrasmat bij ons.

Alles wat hier is, is bijzonder
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op juni 29, 2013, 13:13:10
Een kunstgras is en blijft bijzonder kut!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 01, 2013, 16:42:41
Ondergrond kunstgras afgekeurd, dat kan alleen ook maar weer hier........
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op juli 01, 2013, 16:50:57
Citaat van: richard op juli 01, 2013, 16:42:41
Ondergrond kunstgras afgekeurd, dat kan alleen ook maar weer hier........

Door wie (wellicht een domme vraag) en waarom?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Collingwood op juli 01, 2013, 16:53:37
Kan Cambuur hier wat aan doen? Ik neem aan dat het veld door een externe partij wordt klaargemaakt?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur058 op juli 01, 2013, 16:55:15
Citaat van: richard op juli 01, 2013, 16:42:41
Ondergrond kunstgras afgekeurd, dat kan alleen ook maar weer hier........
meen je dit..  :zucht
Weet je ook door wie en waarom?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 01, 2013, 17:07:59
Citaat van: Cambuur058 op juli 01, 2013, 16:55:15
meen je dit..  :zucht
Weet je ook door wie en waarom?

Ik had het verzoek ingediend om donderdag te beginnen. Die dag ben ik vrij. Daarom ook de afkeuring vandaag  :insane
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 01, 2013, 17:08:33
Gekeurd door mensen van kunstgras leverancier zo als ik hoorde die hebben het uitbesteedt aan de grontmij en of die er wat aan kunnen doen...........feit is dat de ondergrond niet hard genoeg is!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op juli 01, 2013, 17:18:28
lekker bezig dan ,,,gelukkig is de selectie er niet eerder dan maandag weer
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op juli 01, 2013, 17:21:13
In hoeverre heeft dit gevolgen voor de oefenwedstrijden die in eigen stadion gepland staan?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 01, 2013, 17:25:24
Citaat van: Goudvinger op juli 01, 2013, 17:21:13
In hoeverre heeft dit gevolgen voor de oefenwedstrijden die in eigen stadion gepland staan?

Donderdag kunnen ze herkeuren waarschijnlijk en dan beginnen met veld als het goed is, veld ligt er normaal gesproken in 2 dgn in en daarna een week de tijd om het helemaal af te ronden eerste training is dan niet eerder als 15 juli en dus geen probleem voor wedstrijden maar ja hier weet je het nooit!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 03, 2013, 16:36:21
Ondergrond voor kunstgras is niet goed morgen gaat er de hele dag een wals over en dan moet er vrijdag of maandag gekeurd worden, 3x scheepsrecht?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Andre-Lwd op juli 03, 2013, 16:38:34
Citaat van: richard op juli 03, 2013, 16:36:21
Ondergrond voor kunstgras is niet goed morgen gaat er de hele dag een wals over en dan moet er vrijdag of maandag gekeurd worden, 3x scheepsrecht?

Dat werk is toch uitbesteed aan een bedrijf die dit vaker doet neem ik aan?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 03, 2013, 16:52:04
Citaat van: Andre-Lwd op juli 03, 2013, 16:38:34
Dat werk is toch uitbesteed aan een bedrijf die dit vaker doet neem ik aan?

Ja maar wie o wie heeft de ondergrondsoort(lava)besteld? Het verhaal gaat dat daar iets is misgegaan........
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Andre-Lwd op juli 03, 2013, 16:58:45
Citaat van: richard op juli 03, 2013, 16:52:04
Ja maar wie o wie heeft de ondergrondsoort(lava)besteld? Het verhaal gaat dat daar iets is misgegaan........

Er zou toch iets van kurk op?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 03, 2013, 17:13:38
Citaat van: Andre-Lwd op juli 03, 2013, 16:58:45
Er zou toch iets van kurk op?

Op het kunstgras ja maar ondergrond moet eerst goed zijn voor kunstgras er op komt, blijkt toch heel moeilijk te zijn blijkbaar anders was morgen het kunstgras erop gekomen!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lwdscc op juli 03, 2013, 18:12:47
Citaat van: richard op juli 03, 2013, 16:52:04
Ja maar wie o wie heeft de ondergrondsoort(lava)besteld? Het verhaal gaat dat daar iets is misgegaan........

Van de site van Grontmij: http://www.grontmij.nl/MediaCenter/Nieuwsarchief/Pages/Grontmij-en-Field-Turf-realiseren-kunstgras-voor-stadion-SC-Cambuur.aspx (http://www.grontmij.nl/MediaCenter/Nieuwsarchief/Pages/Grontmij-en-Field-Turf-realiseren-kunstgras-voor-stadion-SC-Cambuur.aspx)

''Grontmij is mede verantwoordelijk voor de realisatie. ''

' FieldTurf is onze contactpartij. Voor de realisatie is FieldTurf een combinatie aangegaan met advies- en ingenieursbureau Grontmij. Grontmij brengt de ondergrond aan inclusief de sporttechnische laag. Een perfecte combinatie omdat wij al zeer goede ervaringen hadden met Grontmij en zij ook ons natuurgrasveld aangelegd hebben. ''
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op juli 04, 2013, 16:10:03
Klote zooi, anders kwamen de graszaadjes nu mooi uit de grond met daaronder een veldverwarming! Flinke kosten bespaard?

:0= OPSCHIETEN MET DIE TOPSPELERS

l0l
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op juli 04, 2013, 16:16:48
kost cambuur niets extra,s Ronnie en graszaadjes binnen mooi maar van oktober tot maar hadden we een bagger veld
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: moodygrunn op juli 04, 2013, 16:19:32
Citaat van: denistel op juli 04, 2013, 16:16:48
kost cambuur niets extra,s Ronnie en graszaadjes binnen mooi maar van oktober tot maar hadden we een bagger veld

kijk voor de gein es naar de samenvatting van de wedstrijd tegen de eagles van afgelopen seizoen....mooi veld
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juli 04, 2013, 18:06:37
Morgen sk maar halen, even in het zonnetje op de bühne zitten en maar even zien hoe ze het vloerbedekking op het veld leggen!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Andre-Lwd op juli 05, 2013, 09:14:05
Citaat van: denistel op juli 04, 2013, 16:16:48
kost cambuur niets extra,s Ronnie en graszaadjes binnen mooi maar van oktober tot maar hadden we een bagger veld

Als lui die verstand van gras hebben dat veld onderhouden hadden, had het veld er een stuk beter uitgezien hoor, maar goed op naar kunstgras  :zucht , hopen dat we er ons voordeel mee kunnen doen dit seizoen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lwdscc op juli 05, 2013, 10:34:04
JV van Zuiden ‏: ''In het stadion van Cambuur is men begonnen met de aanleg van het kunstgrasveld. Over een week moet het ongeveer klaar zijn.''
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Noordcambuur op juli 05, 2013, 10:52:21
Nou dat werd wel tijd :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Collingwood op juli 05, 2013, 11:04:33
Citaat van: Noordcambuur op juli 05, 2013, 10:52:21
Nou dat werd wel tijd :_schater

Onzin. De streefdatum om het gras klaar te hebben, van Cambuur, is altijd 19 juli geweest. Dat is pas over twee weken.

Mooi dat het sneller klaar lijkt te zijn, dan kan daar mooi getraind worden!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Noordcambuur op juli 05, 2013, 11:23:36
Ik had gehoord dat het begin julli klaar moest zijn :?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Collingwood op juli 05, 2013, 11:30:15
Mijn bron is Henk Albers. Als iemand anders iets anders zegt weet ik het ook niet  :P.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: marrumer op juli 05, 2013, 17:26:49
dit kunstgras ruikt ontzettend! je ruikt het hoog op de tribune nog en zelfs op het kassaplein! ik hoop dat deze geur in de loop van tijd wat minder sterk word....  :R
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: mscc op juli 05, 2013, 18:29:02
Citaat van: marrumer op juli 05, 2013, 17:26:49
dit kunstgras ruikt ontzettend! je ruikt het hoog op de tribune nog en zelfs op het kassaplein! ik hoop dat deze geur in de loop van tijd wat minder sterk word....  :R

Zelf
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juli 05, 2013, 18:34:46
Citaat van: mscc op juli 05, 2013, 18:29:02
Zelf

:_schater  :proost
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 05, 2013, 18:41:10
Citaat van: marrumer op juli 05, 2013, 17:26:49
dit kunstgras ruikt ontzettend! je ruikt het hoog op de tribune nog en zelfs op het kassaplein! ik hoop dat deze geur in de loop van tijd wat minder sterk word....  :R

Het wordt nog erger. Eén keer per week op dondag gaan ze het veld bemesten  :insane
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: marrumer op juli 05, 2013, 19:02:09
Citaat van: Nightmarelwd op juli 05, 2013, 18:41:10
Het wordt nog erger. Eén keer per week op dondag gaan ze het veld bemesten  :insane
weet je zeker dat dat niet bij dkv is  ;)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op juli 05, 2013, 23:34:41
Citaat van: marrumer op juli 05, 2013, 17:26:49
dit kunstgras ruikt ontzettend! je ruikt het hoog op de tribune nog en zelfs op het kassaplein! ik hoop dat deze geur in de loop van tijd wat minder sterk word....  :R

mut oek nog van alles mee gebeuren he
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur058 op juli 06, 2013, 15:13:15
Het veld ziet er wel goed uit
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: wiekie1969 op juli 07, 2013, 08:06:27
Fantastische grasmat, keek mijn ogen uit gistermiddag! _O_
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: thankyou op juli 07, 2013, 08:26:59
foto?  |:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: GerardFraneker op juli 07, 2013, 18:13:28


Net op twitter een foto geplaatst van de nieuwe kunstgrasmat.
Ben benieuwd!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Sander Scc op juli 07, 2013, 18:54:53
http://dijksfotografie.photoshelter.com/gallery-image/Sc-Cambuur-diversen-2013-2014/G0000e1ggoJZNWTc/I0000x4O8XNzIO8M
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op juli 07, 2013, 19:14:48
Ziet er strak uit  :y
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: gewoon een fan op juli 07, 2013, 19:35:32
Het gras is altijd groener bij de buren maar dat gaat nu niet meer op  :koffie
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur058 op juli 07, 2013, 19:44:29
Lekker veldje hoor
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: MP4L op juli 08, 2013, 11:11:38
Het ziet er wel een stuk beter uit dan de steppe die we hadden :P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op juli 08, 2013, 11:27:55
Citaat van: MP4L op juli 08, 2013, 11:11:38
Het ziet er wel een stuk beter uit dan de steppe die we hadden :P

Genghis Khan had er zo z'n tent neergezet  :clint
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 08, 2013, 13:03:34
Ziet er prachtig uit.......... maar lijnen die erin gelegd worden als repen plastic ipv gekalkt met zo'n mooi karretje door een ouwe trouwe 'veldwachter'??

tis wennen hoor, ik word oud  :clint :y :clint :y
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur058 op juli 08, 2013, 13:45:57
Citaat van: MP4L op juli 08, 2013, 11:11:38
Het ziet er wel een stuk beter uit dan de steppe die we hadden :P
:_schater :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Jules058 op juli 08, 2013, 15:46:16
Prachtig veld, het is te hopen dat we er ons voordeel mee kunnen doen!

Kan ik niet wachten tot het balletje weer gaat rollen, dan Kan cambuur die bojan krikic mooi ff een poepie laten ruiken op ons nieuwe veld.

FORZA, CAMBUUR!
Titel: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur058 op juli 08, 2013, 16:01:41
Citaat van: Jules058 op juli 08, 2013, 15:46:16
Prachtig veld, het is te hopen dat we er ons voordeel mee kunnen doen!

Kan ik niet wachten tot het balletje weer gaat rollen, dan Kan cambuur die bojan krikic mooi ff een poepie laten ruiken op ons nieuwe veld.

FORZA, CAMBUUR!
Met de selectie die we nu hebben rent onze grote vriend Bojan Krikic er dwars door heen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op juli 08, 2013, 16:42:57
Vandaag de mat ook even kunnen bewonderen. Wat een klote zooi zeg, belachelijk dat de KNVB zulke strenge regels hanteert wat betreft veldverwarming/kunstgras. Als de weergoden het niet toe laten, stel het duel dan gewoon uit! Jammer dat iedereen (inclusief clubs) het reglement allemaal zo makkelijk accepteert. Z'n kut veld puur voor commerciële doeleinden. Nee kunstgras, ik zal nooit voorstander worden!

Toegegeven, voor een kunstgrasmat is het wel kwaliteit. Het voelt heel anders aan dan het rubberen veld van eerder en ben benieuwd na het eind resultaat.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 08, 2013, 16:49:55
Het lijkt op dit moment op het veld van de afgelopen seizoen.

[verwijderd door de beheerder]
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: GerardFraneker op juli 08, 2013, 17:58:52

Over iets wat ook op het (kunst) veld staan zijn de stoeltjes van de wisselspelers en de trainers.
Komen daar ook nog nieuwe stoeltjes voor in de plek, weet iemand dat toevallig?
Voor een eredivisie club vind ik het altijd wel mooi  om stoelen te zien van een auto merk. (Opel Engelsma Wijnia?)
Ziet er altijd super strak uit en het wat meer dan van die camping stoeltjes. :devil
Alleen voor de thuis club dan :y!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: brambo3004 op juli 08, 2013, 18:24:48
Citaat van: GerardFraneker op juli 08, 2013, 17:58:52

Voor een eredivisie club vind ik het altijd wel mooi  om stoelen te zien van een auto merk. (Opel Engelsma Wijnia?)


Autostoeltjes horen in auto's
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 08, 2013, 18:42:10
Citaat van: brambo3004 op juli 08, 2013, 18:24:48
Autostoeltjes horen in auto's

En kunstgras bij hockey :proost
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juli 08, 2013, 18:45:43
Citaat van: brambo3004 op juli 08, 2013, 18:24:48
Autostoeltjes horen in auto's

Zet er maar een houten bankje neer! Autostoelen horen inderdaad in een auto!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: el haj op juli 08, 2013, 20:48:24
Los van wat iedereen vindt van autostoelen ( 8P ) ben ik 't er wel mee eens dat die klapstoeltjes écht niet meer kunnen in de eredivisie. Is toch geen gezicht? En half Nederland kijkt mee.  :P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Roofvogel op juli 08, 2013, 20:49:21
Citaat van: el haj op juli 08, 2013, 20:48:24
Los van wat iedereen vindt van autostoelen ( 8P ) ben ik 't er wel mee eens dat die klapstoeltjes écht niet meer kunnen in de eredivisie. Is toch geen gezicht? En half Nederland kijkt mee.  :P
Wat een gezeik om wat stoeltjes, laten we eerst maar het geld gebruiken om spelers te halen
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur058 op juli 08, 2013, 20:51:49
Citaat van: el haj op juli 08, 2013, 20:48:24
Los van wat iedereen vindt van autostoelen ( 8P ) ben ik 't er wel mee eens dat die klapstoeltjes écht niet meer kunnen in de eredivisie. Is toch geen gezicht? En half Nederland kijkt mee.  :P
Waarom niet? Vind jij een moderne duckout passen in ons oude stationnetje?
Als we een nieuw stadion krijgen hoeven we ons pas druk te maken over de stoeltjes  :P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: el haj op juli 08, 2013, 20:54:58
Citaat van: Roofvogel op juli 08, 2013, 20:49:21
Wat een gezeik om wat stoeltjes, laten we eerst maar het geld gebruiken om spelers te halen

Is dit al gezeik tegenwoordig? Je zou haast zeggen dat je hier nieuw bent. ;)

Citaat van: Cambuur058 op juli 08, 2013, 20:51:49
Waarom niet? Vind jij een moderne duckout passen in ons oude stationnetje?
Als we een nieuw stadion krijgen hoeven we ons pas druk te maken over de stoeltjes  :P

Ziet er weinig professioneel uit natuurlijk. Zo'n dugout als de topclubs (met idd vaak autostoelen) gaat zeker niet passen in ons stadion nee, maar er móet toch ergens een middenweg mogelijk zijn?! :P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Roofvogel op juli 08, 2013, 20:57:17
Citaat van: el haj op juli 08, 2013, 20:54:58
Is dit al gezeik tegenwoordig? Je zou haast zeggen dat je hier nieuw bent. ;)

Haha daar heb je wel een punt hoor maar ik heb liever een paar spelers dan hele dure stoelen, die dingen moeten kut zitten zodat de spelers die er zitten nog beter gaan trainen om er de volgende pot weer in te staan ipv weer te gaan zitten
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: GerardFraneker op juli 08, 2013, 21:35:37
Citaat van: Roofvogel op juli 08, 2013, 20:57:17
Citaat van: el haj op juli 08, 2013, 20:54:58
Is dit al gezeik tegenwoordig? Je zou haast zeggen dat je hier nieuw bent. ;)

Haha daar heb je wel een punt hoor maar ik heb liever een paar spelers dan hele dure stoelen, die dingen moeten kut zitten zodat de spelers die er zitten nog beter gaan trainen om er de volgende pot weer in te staan ipv weer te gaan zitten

Volgens mij is het de bedoeling dat het geld moet opleveren in plaats dat het geld moet kosten?
Of hek et verkeerd?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 08, 2013, 21:40:20
Citaat van: el haj op juli 08, 2013, 20:48:24
Los van wat iedereen vindt van autostoelen ( 8P ) ben ik 't er wel mee eens dat die klapstoeltjes écht niet meer kunnen in de eredivisie. Is toch geen gezicht? En half Nederland kijkt mee.  :P

Mee eens. Laat ze de hele wedstrijd maar staan. Zijn we toch weer anders dan de rest.

Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juli 08, 2013, 21:48:19
Dan maar een stel loungebanken :devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juli 08, 2013, 22:00:24
Citaat van: Dokkumer op juli 08, 2013, 21:48:19
Dan maar een stel loungebanken :devil

Nog een (gevulde) koelkast erbij en ik wil wel wisselspeler zijn. Gratis uiteraard :proost
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Yellow Army op juli 08, 2013, 23:23:15
Citaat van: el haj op juli 08, 2013, 20:54:58
Is dit al gezeik tegenwoordig? Je zou haast zeggen dat je hier nieuw bent. ;)

Ziet er weinig professioneel uit natuurlijk. Zo'n dugout als de topclubs (met idd vaak autostoelen) gaat zeker niet passen in ons stadion nee, maar er móet toch ergens een middenweg mogelijk zijn?! :P

Autoklapstoel?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 09, 2013, 09:05:17

We moeten ons niet anders voordoen dan we zijn.

Waarom autostoelen, lijkt chique, dit terwijl we geen dubbeltje hebben. We moeten kunstgras omdat we geen veldverwarming (stookkosten) kunnen betalen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: thankyou op juli 09, 2013, 09:12:42
Sommige TROUWE supporters op oost laten zitten op zulke aparte oranje klote stoeltjes
En auto stoelen voor de bezoekers?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 09, 2013, 09:16:01
Citaat van: thankyou op juli 09, 2013, 09:12:42
Sommige TROUWE supporters op oost laten zitten op zulke aparte oranje klote stoeltjes
En auto stoelen voor de bezoekers?

Op noord hebben we stoelen maar het merendeel staat
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juli 09, 2013, 09:18:36
Citaat van: thankyou op juli 09, 2013, 09:12:42
Sommige TROUWE supporters op oost laten zitten op zulke aparte oranje klote stoeltjes
En auto stoelen voor de bezoekers?
Jij zit op oost thankyou? Stoeltjes zien er misschien niet uit, maar zitten volgens deskundigen prima ;)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: thankyou op juli 09, 2013, 09:21:09
Ik sta 5 jaar op noord elke wedstrijd maar ik heb 1 keer op oost gezeten tijdens jong Nederland - Jong (?????)
Maar dat zat in mijn beleving veel minder dan op noord
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lwdscc op juli 09, 2013, 10:09:00
En weer ontopic naar het kunstgras  :proost

LEEUWARDEN - Aan het eind van de week kan de selectie van Cambuur trainen op het nieuwe kunstgrasveld, waar nu de laatste hand aan gelegd wordt .

De hele operatie is buitengewoon vlot verlopen. Aanvankelijk was 19 juli als datum gepland waarop het nieuwe veld trainingsklaar zou zijn.

,,Het is sneller gegaan dan we gehoopt hadden'', zegt Cambuur-directeur Gerald van den Belt vandaag in de Leeuwarder Courant.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op juli 09, 2013, 10:15:23
Citaat van: Dokkumer op juli 09, 2013, 09:18:36
Jij zit op oost thankyou? Stoeltjes zien er misschien niet uit, maar zitten volgens deskundigen prima ;)

Die zitten meer dan voortreffelijk, ik kom er elke keer 10 jaar jonger weg  :y
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op juli 09, 2013, 10:17:51
Citaat van: thankyou op juli 09, 2013, 09:21:09
Ik sta 5 jaar op noord elke wedstrijd maar ik heb 1 keer op oost gezeten tijdens jong Nederland - Jong (?????)
Maar dat zat in mijn beleving veel minder dan op noord
Ach smaken verschillen. Een aantal jaar geleden zat ik wel eens op Oost en dat beviel me prima. De stoeltjes van Noord ken ik niet qua zitcomfort... Ze staan in ieder geval wel lastig :P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op juli 09, 2013, 10:21:55
Citaat van: thankyou op juli 09, 2013, 09:12:42
Sommige TROUWE supporters op oost laten zitten op zulke aparte oranje klote stoeltjes
En auto stoelen voor de bezoekers?

Liever vandaag dan morgen die stoelen op west! Op oost veren die stoelen heerlijk! Ik mis ze nog geregeld, want die stoelen op west is not done!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Nightmarelwd op juli 09, 2013, 11:24:51
Citaat van: thankyou op juli 09, 2013, 09:21:09
Ik sta 5 jaar op noord elke wedstrijd maar ik heb 1 keer op oost gezeten tijdens jong Nederland - Jong (?????)
Maar dat zat in mijn beleving veel minder dan op noord

Ik heb 5 jaar geleden een wedstrijd op oost gezeten. Cambuur - Excelsior voor de beker. Ik durfde niet te gaan staan, bang dat ik mijn hoofd zou stoten tegen het dak :-P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 11, 2013, 12:48:28
Ze zijn met de laatste loodjes bezig......het kurk komt erop en de goals staan er ook op, komen geelblauwe netten in te hangen!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Bernardo op juli 11, 2013, 13:04:29
Citaat van: thankyou op juli 09, 2013, 09:12:42
Sommige TROUWE supporters op oost laten zitten op zulke aparte oranje klote stoeltjes
En auto stoelen voor de bezoekers?

Laat die oranje stoeltjes maar mooi, waar ze nu staan! Ze zitten heerlijk, veel beter als die op west etc!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op juli 11, 2013, 23:15:13
Citaat van: richard op juli 11, 2013, 12:48:28
Ze zijn met de laatste loodjes bezig......het kurk komt erop en de goals staan er ook op, komen geelblauwe netten in te hangen!!

ja en dan is de middenlijn oek laarsrecht
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juli 11, 2013, 23:35:26
Soms ga ik in de pauze ff zitten en dan blijken die stoeltjes prima te zitten. Zeker in vergelijking met die harde dingen op west.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: moodygrunn op juli 13, 2013, 21:49:40
Citaat van: richard op juli 11, 2013, 12:48:28
Ze zijn met de laatste loodjes bezig......het kurk komt erop en de goals staan er ook op, komen geelblauwe netten in te hangen!!

inmiddels klaar:

http://www.omropfryslan.nl/nijs/cambuur-traint-op-keunstgers (http://www.omropfryslan.nl/nijs/cambuur-traint-op-keunstgers)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: PePe op juli 15, 2013, 23:27:33
Ik ga volgend jaar de mensen van het veld onderhoud in de pauze missen.
Het aantrappen van de losse graspollen, is niet meer nodig met het kunstgras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: PeterTa op juli 15, 2013, 23:43:39
Misschien moeten ze nog wel kurk strooien...  ;)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: PePe op juli 16, 2013, 00:01:33
Of gaan ze misschien weer meer water sproeien?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Synea op juli 16, 2013, 07:16:32
Citaat van: PePe op juli 16, 2013, 00:01:33
Of gaan ze misschien weer meer water sproeien?

Door het kurk hoeft dat niet meer.. (misschien alleen als het heel erg warm is) want het kurk houdt het water vast waardoor het sproeien overbodig is
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronald op juli 16, 2013, 08:40:47
Weet iemand ook wat de spelers van het kunstgras vinden?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 16, 2013, 08:42:44
Citaat van: Ronald op juli 16, 2013, 08:40:47
Weet iemand ook wat de spelers van het kunstgras vinden?

Nogmaals........fantastisch!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: drg op juli 16, 2013, 09:26:08
Goed om te horen dat de spelers er zo positief over zijn, dat zal zeker een hoop ergernissen schelen en gaat ons wellicht goed uitkomen in sommige wedstrijden.  |:)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: richard op juli 17, 2013, 12:12:09
Vandaag is kunstgras officieel gekeurd.......dit is echt fantastisch vlak zei een medewerker!! Moet nog wel elke dag 3x gesproeid worden ivm het kurk dat nog vet is!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Synea op juli 17, 2013, 12:13:43
Citaat van: richard op juli 17, 2013, 12:12:09
Vandaag is kunstgras officieel gekeurd.......dit is echt fantastisch vlak zei een medewerker!! Moet nog wel elke dag 3x gesproeid worden ivm het kurk dat nog vet is!!

:thumbsup
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Sakas op juli 20, 2013, 21:18:24
Zie net oefenpot DOR - FEY maar dat veld van dordrecht ziet er niet uit! Is gelukkig niet zelfde leverancier als bij ons!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: oldehove op juli 27, 2013, 14:00:39
Ben ik even blij dat we kunstgras hebben :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: WouterZz op augustus 19, 2013, 12:44:49
Cambuur uit: wel lastig, niet vals

De cijfers over kunstgrasclubs

Cambuur uit, altijd lastig. Maar Kees Kwakman ging twee weken geleden verder, hij noemde de uitwedstrijden op kunstgras 'je reinste competitievervalsing'. Is de NAC-verdediger een slechte verliezer, of is een thuiswedstrijd op kunstgras echt een vervalsend voordeel?
We pakken de cijfers er even bij. De afgelopen vijf jaar haalden alle Eredivisieteams gemiddeld 60% van hun punten thuis. Je zou nu verwachten dat teams die thuis op kunstgras spelen een hoger percentage van hun punten thuis halen. En dat is zo: Heracles, Excelsior, Volendam, PEC Zwolle haalden in de seizoenen dat ze Eredivisie speelden gemiddeld 67,6% van hun punten thuis. Dat riekt naar competitievervalsing. Heeft Kees Kwakman dan gelijk? Misschien wel niet.

Ver wegWant zijn er mogelijke alternatieve verklaringen? Cambuur is, behalve dat het op kunstgras speelt, ook nog eens helemaal in Leeuwarden. Dat is hartstikke ver. Lang in een bus zitten vindt niemand leuk. Is het dat zo dat de verre teams relatief meer punten halen thuis? Nee, de afgelopen 5 jaar haalden Heerenveen, Groningen, VVV en Roda JC thuis gemiddeld zelfs een lager percentage van hun punten thuis dan het landelijk gemiddelde. Je kunt dus rustig ver weg een team beginnen, zonder dat het competitiefraude is.

Slecht zijn is dan ook competitievervalsingOf heeft het te maken met de kwaliteit van de kunstgrasclubs? De kunstgrasclubs rankeren vaak laag, en het is te verwachten dat laag gerankeerde teams thuis relatief meer punten halen. Dat is ook zo. Afgelopen vijf jaar haalde 'de rechterrijtjes' gemiddeld 66,1% van hun punten thuis. Dat percentage zit heel dicht tegen het percentage van de kunstgrasclubs aan.

Bovendien, in het goede jaar van Heracles (2009/2010, zesde op de eindstand) haalde de club een iets kleiner percentage van hun punten thuis dan het gemiddelde van alle teams, namelijk 60,7% ten opzichte van 60,9%. Als een team het goed doet, komt dat vooral door meer wedstrijden uit te winnen. En vooral laag gerankeerde teams spelen op kunstgras.

BovendienBovendien was het voor twee clubs de afgelopen jaren thuis op kunstgras spelen geen competitievervalsing genoeg; zowel kunstgrasclub Volendam als kunstgrasclub Excelsior degradeerde direct nadat ze op een 18e plaats waren geëindigd. Kan je dan nog wel van competitievervalsing spreken? Het is in ieder geval geen betere investering dan een goede selectie, zoals wel eens wordt beweerd.

Ook opmerkelijk, het percentage thuisbehaalde punten van PEC Zwolle afgelopen seizoen: 48,7%. Dat is minder dan de helft!

Hoewel kunstgrasclubs een hoog percentage van hun punten thuis halen, kan dit dus ook door de matige kwaliteit van de teams komen, of door talloze andere redenen. Daarnaast zijn er drie gevallen (degradatie Volendam en Excelsior, percentage PEC Zwolle 12/13) in de afgelopen vijf jaar, waarin het wel mee viel met de competitievervalsing. Het gemiddelde blijft echter wel staan, toch is dit een moment om te chargeren:

Kees Kwakman is een slecht verliezer. En als hij met NAC maar vaak genoeg uit verliest, dan zal het percentage van het aantal behaalde punten dat thuis behaald is wel lekker stijgen voor NAC. Dat zeker.

http://sport.thepostonline.nl/column/cambuur-uit-wel-lastig-niet-vals/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=cambuur-uit-wel-lastig-niet-vals&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter (http://sport.thepostonline.nl/column/cambuur-uit-wel-lastig-niet-vals/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=cambuur-uit-wel-lastig-niet-vals&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Jules058 op augustus 19, 2013, 20:03:25
Ik heb liever een kunstgras veld dan die steppen die er in de arena weer ligt en die wij gehad hebben!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op augustus 19, 2013, 20:08:40
Kwakman ouwehoert nog dommer dan hij voetbalt...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Jules058 op augustus 19, 2013, 20:14:12
Citaat van: Dokkumer op augustus 19, 2013, 20:08:40
Kwakman ouwehoert nog dommer dan hij voetbalt...

Insest en inteelt daarzo waar hij vandaan komt(volendam) hij kan er ook niets aan doen.   8P
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op augustus 19, 2013, 20:22:39
Ik las incest en inteelt en dacht meteen dat hij uit jarrefean kwam :devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op september 18, 2013, 15:51:45
VELDENCOMPETITIE EREDIVISIE: EERSTE TUSSENSTAND
Gemaakt op woensdag 18 september 2013 11:26

Voor alweer de zesde maal geven de aanvoerders uit de ere- en eerste divisie dit seizoen hun waardering aan de velden in Nederland.
Onder de greenkeepers in het betaald voetbal leeft de verkiezing tot beste veld enorm en wordt verwachtingsvol uitgekeken naar de beoordelingen.
De vraag is dan ook: wie worden dit seizoen de opvolgers van AZ en Go Ahead Eagles?

Ieder weekend ontvangt Danny Hesp van de aanvoerders van de uitspelende clubs een smsje met de waardering van 1(slecht) tot en met 5(topveld) voor het veld waarop zij gespeeld hebben.  VVCS-voorzitter Danny Hesp: 'Het mooie aan deze verkiezing, die erg leeft onder de greenkeepers, is dat de velden beoordeeld worden door de hoofdrolspelers, de voetballers.'

De tussenstand in de eredivisie na 6 speelronden:

1. PSV
2. NEC
     Feyenoord
     Go Ahead Eagles
     FC Utrecht
6. FC Twente
7. Vitesse
8. AZ
     Roda JC Kerkrade
     NAC Breda
11. SC Heerenveen
     ADO Den Haag
13. FC Groningen
     RKC Waalwijk
15. Heracles Almelo
16. PEC Zwolle
      Ajax
18. Cambuur Leeuwarden  :thumbsup

Cambuur heeft toch het beste van het beste gekregen

Komt zeker omdat ze allemaal punten laten liggen op ons veld.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Destroyer op september 18, 2013, 15:54:45
Citaat van: 666 op september 18, 2013, 15:51:45


Cambuur heeft toch het beste van het beste gekregen

Komt zeker omdat ze allemaal punten laten liggen op ons veld.

_O_
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 18, 2013, 15:57:24
Kwakman toevallig aanvoerder van NAK? :devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Stiens op september 18, 2013, 15:59:08
Citaat van: 666 op september 18, 2013, 15:51:45
Ieder weekend ontvangt Danny Hesp van de aanvoerders van de uitspelende clubs een smsje met de waardering van 1(slecht) tot en met 5(topveld) voor het veld waarop zij gespeeld hebben. 

Dit zegt toch genoeg? Geen enkele ploeg heeft hier nog gewonnen dus is het veld kut  :koffie
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Destroyer op september 18, 2013, 16:01:39
Citaat van: Stiens op september 18, 2013, 15:59:08
Dit zegt toch genoeg? Geen enkele ploeg heeft hier nog gewonnen dus is het veld ku(ns)t  :koffie

:devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Ronnie tng op september 18, 2013, 16:02:48
Volledig met de mannen eens, kunstgras is gewoon klote!!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Destroyer op september 18, 2013, 16:04:58
Ondanks het klote en kut is zie je steeds meer clubs overstappen. Ik denk dat er over een paar jaar alleen nog maar gespeeld wordt op kunstgras  ;(
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: gewoon een fan op september 18, 2013, 16:15:53
Ik vind het toch wel schokkend dat wij zelfs een slechter veld blijken te hebben dan Ajakkes  ;(
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: DayDreamer op september 18, 2013, 16:55:27
Citaat van: gewoon een fan op september 18, 2013, 16:15:53
Ik vind het toch wel schokkend dat wij zelfs een slechter veld blijken te hebben dan Ajakkes  ;(
Ik vind het schokkend dat dat veld van Heracles hoger staat, terwijl dat toch al een ouder kunstgrasveld is.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op september 18, 2013, 16:57:35
Ik vind het schokkend dat überhaupt iemand deze lijst serieus neemt na 3 wedstrijden. Zometeen na de winterstop hebben wij nog steeds een mooie mat, terwijl de helft van de Eredivisie een toendra bewandelt.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: drg op september 19, 2013, 00:44:57
Vind 't knap dat die lijst gebaseerd is op meningen van mensen waar 15 clubs nog niet op gespeeld hebben...

l8l
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Jules058 op september 19, 2013, 01:48:04
Van mij mag het een ontzettend klote veld wezen. Als wij er punten pakken vindt ik het hartstikke mooi!
:y
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: poelie-lwd op september 19, 2013, 06:07:37
Citaat van: Goudvinger op september 18, 2013, 16:57:35
Ik vind het schokkend dat überhaupt iemand deze lijst serieus neemt na 3 wedstrijden. Zometeen na de winterstop hebben wij nog steeds een mooie mat, terwijl de helft van de Eredivisie een toendra bewandelt.

En je zeker bent van doorgang van de geplande wedstrijden  :thumbsup

Over 5 jaar speelt elke BVO op kunstgras en is ook doellijntechnologie volledig ingeburgerd.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Clint op september 19, 2013, 07:30:29
Citaat van: Jules058 op september 19, 2013, 01:48:04
Van mij mag het een ontzettend klote veld wezen. Als wij er punten pakken vindt ik het hartstikke mooi!
:y

Idd. Ik ben ook totaal geen voorstander van nepgras, maar als het in ons voordeel is en we blijven er op winnen, dan zal het mij verder aan mijn anus oxyderen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCC-J op september 19, 2013, 08:28:47
Citaat van: poelie-lwd op september 19, 2013, 06:07:37
En je zeker bent van doorgang van de geplande wedstrijden  :thumbsup

Over 5 jaar speelt elke BVO op kunstgras en is ook doellijntechnologie volledig ingeburgerd.

Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: drg op september 19, 2013, 08:40:53
Citaat van: clint op september 19, 2013, 07:30:29
Idd. Ik ben ook totaal geen voorstander van nepgras, maar als het in ons voordeel is en we blijven er op winnen, dan zal het mij verder aan mijn anus oxyderen.

Je haalt me de woorden uit m'n mond  :proost
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Yellow Army op september 19, 2013, 09:58:43
Citaat van: clint op september 19, 2013, 07:30:29
Idd. Ik ben ook totaal geen voorstander van nepgras, maar als het in ons voordeel is en we blijven er op winnen, dan zal het mij verder aan mijn anus oxyderen.

Dan hest een staalborstel nodig om dien reet te vegen
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 19, 2013, 10:07:37
Citaat van: Yellow Army op september 19, 2013, 09:58:43
Dan hest een staalborstel nodig om dien reet te vegen
En een voorafbehandeling met WD40 :devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: John Hiatt op september 19, 2013, 13:10:56
Voetbal op dat knollenveld van vorig jaar was bijna altijd niet om aan te zien. Heb nu in twee wedstrijden op kunstgras beter voetbal an Cambuur gezien dan in de laatste 10 jaar.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCCornjum op oktober 24, 2013, 20:31:44
De KNVB ziet een verschuiving in het betaald voetbal. Steeds meer profclubs kiezen, in navolging van het amateurvoetbal, voor een kunstgrasveld. In de Eredivisie zijn er momenteel vier clubs die op kunstgras spelen, in de Jupiler League hebben zelfs acht clubs het echte gras vaarwel gezegd.

De voetbalbond laat weten dat clubs vrij zijn in hun keuze, de KNVB verplicht clubs niet om op een natuurlijke mat te blijven voetballen. De opmars van het kunstgras staat haaks op de wensen van spelers en trainers; uit onderzoek is gebleken dat zij vrijwel allemaal tegen het spelen op kunstgras zijn.

"Als sportbond streeft de KNVB naar een zo ongestoord mogelijk verloop van de competitie, niet alleen in het belang van de clubs maar ook voor de supporters", zegt woordvoerster Marloes van der Laan in gesprek met De Telegraaf. "Het is aan de clubs om een keuze te maken tussen natuurgras en kunstgras. Als organisator van de competitie stellen we enkel de eis dat het moet voldoen aan de voorwaarden van FIFA."

"Zie jij kunstgras in de beste voetballanden?"
De opmars van het kunstgras in Nederland heeft een groot nadeel. Dat stelt 'grasexpert' Nico van Vuuren in de krant. Doordat steeds meer clubs op kunstgras spelen haakt voetballand Nederland af bij de grote Europese competities. In de ogen van Van Vuuren is het noodzakelijk om de groei aan kunstgrasvelden in Nederland een halt toe te roepen.

"Iedereen in Nederland klaagt over het clubniveau hier, maar als wij topvoetbal willen spelen en willen meedoen in Europa, moeten we niet op kunstgrasveldjes gaan lopen. Het is een ander soort voetbal. Zie jij kunstgras in de beste voetballanden? Alleen in Nederland is er zo'n sterke lobby voor kunstgras", aldus Van Vuuren tegenover de krant.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op oktober 24, 2013, 21:35:32
Ongeacht of je nu voor of tegen kutgras bent is het argument wat die "expert" aanhaalt enorme kolder natuurlijk. De topclubs speelden hooguit 2 wedstrijden per seizoen op dat nepgras en daardoor wordt de achterstand op de grote Europese landen echt niet groter.

It's all about the €€€€€
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: punkman op oktober 25, 2013, 19:32:06
Ik heb liever ook echt gras.
Maar als het echte gras zo slecht is als van bijvoorbeeld Ado of Ajax...
Trouwens was ons gras ook vaak niet goed, wat ook weer een hoop kritiek opleverde van andere clubs.
Soms moet je noodgedwongen kiezen.
Ondanks dat ik ook niet van kunstgras hou zie ik maar weinig tot geen spelers continue uitglijden hier (in tegenstelling bij DKV en AZ).
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCCornjum op oktober 26, 2013, 23:55:24
De eerste brandplekken zitten erin..................................
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur LWD op oktober 27, 2013, 00:28:51
Citaat van: SCCornjum op oktober 26, 2013, 23:55:24
De eerste brandplekken zitten erin..................................

Kwam dat door Cambuursupporters of door de Utreg supporters?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: YellowBlue op oktober 29, 2013, 13:29:47
Cambuur....zal wel weer een leuke boete opleveren
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: speculeter op oktober 29, 2013, 16:14:20
Ron jans vertelde wel een intressant stukje bij studio voetbal
afgelopen zondag.
Strekking was dat het mooi is om zo uit de kleedkamers
te lopen en op een altijd goed bespeelbaar veld je oefeningen
te kunnen doen.
en veel op positiespel te kunnen oefenen.
zoals iemand hier al zei...ook ik sta versteld hoe verzorgd
we voetballen.zelfs als we achter staan.
het lijkt me daarom ook geen toeval dat de clubs
met kunstgras clubs zijn met verzorgd positiespel.
Heracles. Zwolle. Cambuur
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: dizzhead op oktober 29, 2013, 16:23:47
Ook een veelgehoord voordeel van trainen in het stadion is 'vaste orrientatiepunten' die op de training toe te passen zijn. Je schoten vanuit een bepaalde hoek kun je bijvoorbeeld op een vaknummer o.i.d. mikken waarbij de goal dus in de lijn ligt. Door altijd te trainen in je eigen stadion, worden dit automatismen (dit verklaart een stukje thuisvoordeel)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Harry L. op oktober 29, 2013, 19:04:50
Citaat van: SCCornjum op oktober 26, 2013, 23:55:24
De eerste brandplekken zitten erin..................................

Onbegrijpelijk dat er nog zulke vleesklodders op deze planeet rondlopen, ik heb medelijden met de ouders van deze amoebe, ze hadden toch beter de nageboorte kunnen houden. Vuurwerk op een kunstgrasveld  :wall
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lwdscc op januari 09, 2014, 12:34:32
We hebben t slechtste veld van de eredivisie   :rodekaart

(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2F28mjona.gif&hash=54b94f76f0b72392946514e77256892e76371d1f)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Galdiano op januari 09, 2014, 12:52:50
En het zou het beste kunstgrasveld van de eredivisie zijn.  :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: PeterTa op januari 09, 2014, 12:54:12
Citaat van: Lwdscc op januari 09, 2014, 12:34:32
We hebben t slechtste veld van de eredivisie   :rodekaart

(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2F28mjona.gif&hash=54b94f76f0b72392946514e77256892e76371d1f)

Ik mag hopen dat dit op een schaal van 1 tot 5 is, want anders is het met alle velden triest gesteld....
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: pvanbuijtene op januari 09, 2014, 12:56:35
Compleet mee eens!! Anti kunstgras!!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: tobo op januari 09, 2014, 13:47:34
Spelersvakbond VVCS houdt het klassement bij. Na elke uitwedstrijd beoordeelt de aanvoerder van de uitspelende club de grasmat met een cijfer tussen 1 (heel slecht) en 5 (topveld).
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Cambuur058 op januari 09, 2014, 14:39:51
Citaat van: tobo op januari 09, 2014, 13:47:34
Spelersvakbond VVCS houdt het klassement bij. Na elke uitwedstrijd beoordeelt de aanvoerder van de uitspelende club de grasmat met een cijfer tussen 1 (heel slecht) en 5 (topveld).
raar systeem want een boze kwakman die verliest geeft een 1 en als hij in de 90e minuut de 0-1 binnenschiet een 4 ofzo
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: 666 op januari 09, 2014, 15:37:47
Citaat van: Cambuur058 op januari 09, 2014, 14:39:51
raar systeem want een boze kwakman die verliest geeft een 1 en anders een 4 ofzo

Inderdaad..

Je kan het ook zo lezen: De ploegen die hier hebben gevoetbald hebben het bij ons ontzettend zwaar gehad. Het fanatieke publiek vinden ze bedreigend waardoor ze zeer gefrustreerd raken. JA als je dan een cijfer moet geven......!

Dus ik zeg hoe lager het cijfer hoe beter  8)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: NicoJanHoogma1960 op januari 09, 2014, 18:44:32
Hoe kan Den Haag met die ouwe knollentuin hoger als ons staan, die hebben net kunstgras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Montana op januari 09, 2014, 19:51:22
Citaat van: NicoJanHoogma1960 op januari 09, 2014, 18:44:32
Hoe kan Den Haag met die ouwe knollentuin hoger als ons staan, die hebben net kunstgras.

Wacht maar totdat Kees Kwakman in Den haag is geweest ;)
Zo'n lijst geeft natuurlijk een zwaar vertekend beeld.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: SCC-J op januari 09, 2014, 22:53:36
Valt wel mee . Kunstgras is kut. Echt gras en vooral de kuip waar uit ploegen ook vaak niet winnen staat boven aan..
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Daddy T. op januari 09, 2014, 22:59:25
Lekker belangrijk ook wat anders clubs vinden van ons veld.... :|
Als wij er nu en in de overbruggingsjaren ons voordeel mee kunnen doen, daardoor overleven en over aantal jaren in nieuw stadion weer op gras spelen in de eredivisie... :thumbsup
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Scc01 op januari 10, 2014, 16:20:48
Wat een kansloze ranglijst is dit. Ik ben zelf geen voorstander van kunstgras. Maar ik heb altijd nog liever kunstgras dan een knollenveld. Kijk maar eens naar dat veld in den haag aan het begin vh seizoen. En dat veld in de arena.... Dat van dkv was ook niet al te best. En dan ons eigen veld van de afgelopen jaren. Zodra het een beetje kouder werd was het een totaal drama....
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Goudvinger op januari 10, 2014, 18:55:20
Moeten wij ons druk gaan maken over hoe tegenstanders over ons kunstgras denken? Het gaat er om wat onze spelers vinden en die lijken er content mee te zijn, hoewel ze natuurlijk allemaal liever op natuurgras spelen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Tukker op januari 10, 2014, 19:32:29
Als je op de laatste plaats staat is helemaal niet zo verkeerd.

Beter zo als dat je op 1 staat en iedereen graag bij Cambuur wil voetballen.

Maar als iedereen gestemd heeft betekent dat ook dat clubs een cijfer moeten geven terwijl ze nog nooit eenstap op het kunstgras in Leeuwarden gezet hebben. Dus of je daar waarde aan moet hechten . . .
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: pvanbuijtene op januari 10, 2014, 20:11:39
Citaat van: Tukker op januari 10, 2014, 19:32:29
Als je op de laatste plaats staat is helemaal niet zo verkeerd.

Beter zo als dat je op 1 staat en iedereen graag bij Cambuur wil voetballen.

Maar als iedereen gestemd heeft betekent dat ook dat clubs een cijfer moeten geven terwijl ze nog nooit eenstap op het kunstgras in Leeuwarden gezet hebben. Dus of je daar waarde aan moet hechten . . .

Het gaat om mensen die al gespeeld hebben bij ons.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: HilversumOnTour op oktober 27, 2014, 09:48:32
Kazim baalt van Cambuur-veld: 'Alsof ik op blote voeten over beton rende'
Maandag, 27 oktober 2014 om 08:50

Hoewel Feyenoord zondag op bezoek bij SC Cambuur-Leeuwarden drie belangrijke punten pakte, keek spits Colin Kazim-Richards niet met een bijzonder positief gevoel terug op de wedstrijd in Friesland. Dat lag voor het grootste gedeelte aan het kunstgrasveld dat in het Cambuur Stadion ligt.
/

De Engelse Turk heeft geen goede ervaringen met een dergelijke mat en kon ook in Leeuwarden niet echt uit de voeten op het kunstgras. "Het voelde alsof ik op blote voeten over beton rende", maakt de aanvaller duidelijk in gesprek met De Telegraaf. Kazim baalt ervan dat er zo veel clubs in de Eredivisie zijn die hun thuiswedstrijden niet langer op een echte grasmat spelen.

"Met de spelers die Nederland produceert en de competitie die jullie hebben, zou hier geen kunstgras moeten liggen", vertelt de Feyenoorder aan de Volkskrant. Cambuur-trainer Henk de Jong geeft aan dat het vooral een financiële kwestie is en dat de topclub uit Rotterdam makkelijk praten heeft. "Als de grote clubs zo op de centen moeten passen als wij, zouden zij het ook doen", meent de coach van de Friezen.


-----

Ik word zo moe van dat kunstgras gezeik!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: drg op oktober 27, 2014, 09:57:08
Die vent ken op normaal gras ook al niet fatsoenlijk spelen.

Maar gelukkig had ie deze keer een excuus. Hij is overigens welkom om onze club te voorzien van een donatie voor de kosten van het aanleggen, onderhoud en veldverwarming van een echt grasveld. Als 't 'm niet bevalt gaat ie toch lekker in een divisie spelen waar geen enkele clubs kunstgras heeft?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: speculeter op oktober 27, 2014, 10:01:37
Roda toch?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Marc S op oktober 27, 2014, 10:45:35
Kazim jankt en zeurt op alles, dus dat hij zoiets zegt is gewoon treurig.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lore op oktober 27, 2014, 10:50:29
Richards......Richards........is dat die spits van feyenoord die over de bal heen trapte bij een vrije schietkans? Dat was een polletje zeker?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op oktober 27, 2014, 10:54:31
Op blote voeten?  :_schater Ligt inderdaad alleen aan het veld, absoluut niet aan zijn schoeisel  :zweep

Sukkeltje Kazim
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Scc01 op november 24, 2014, 21:09:58
Heerlijk dat uitgerekend gj verbeek dat kunstgras verdedigd. En een keer aanhaalt dat het vooral het geld is waarom spelers hier niet in nld
Willen spelen
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Utekleitrokken op december 06, 2014, 00:01:43
Momenteel ook weer een aantal blessures. Toch te wijten aan ons kunstgras?  De blessures die opgelopen zijn op dergelijke ondergrond althans...
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: danii058 op december 06, 2014, 01:44:52
Alles kunstgras of alles gewoon gras, ene x kunstgras en andere x gewoon gras geeft ook blessure's ..
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Scc01 op december 06, 2014, 13:35:42
Aan de andere kant zijn twee van de geblesseede spelers wel heel erg gevoelig voor blessures ook op gewoon gras.
Maar voor mij ook liever gewoon gras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op december 06, 2014, 14:00:10
Citaat van: Scc01 op december 06, 2014, 13:35:42
Aan de andere kant zijn twee van de geblesseede spelers wel heel erg gevoelig voor blessures ook op gewoon gras.
Maar voor mij ook liever gewoon gras.
Drie (+hemmen)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: speculeter op december 06, 2014, 16:26:53
Vorig jaar hadden we ook kunstgras toch?
toen hadden we toch ook geen blessures?
vd laan en leeuwin spelen nu op gras en zijn nu ook geblesseerd of geblesseerd geweest.
Denk gewoon domme pech.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: ruubmac op september 20, 2016, 12:30:45
Ik kom nu een bericht op cambuurfront tegen over kunstgras.
Maar waarom spelen wij in de Juup in godsnaam nog op kunstgras?
Of denkt men dat we in 1x terugkeren in de ere?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Yellow Army op september 20, 2016, 12:56:21
Citaat van: ruubmac op september 20, 2016, 12:30:45
Ik kom nu een bericht op cambuurfront tegen over kunstgras.
Maar waarom spelen wij in de Juup in godsnaam nog op kunstgras?
Of denkt men dat we in 1x terugkeren in de ere?

Ja lijkt me logisch, degraderen en dus kleinere begroting en vervolgens investeren in een grasmat terwijl de oude nog goed is
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op september 20, 2016, 13:37:36
Citaat van: Yellow Army op september 20, 2016, 12:56:21
Ja lijkt me logisch, degraderen en dus kleinere begroting en vervolgens investeren in een grasmat terwijl de oude nog goed is

we hevve toch oek niet een kunstgras mat omdat we ere div speelden maar vanwege de kosten
en die besparen we in de jl nog steeds toch
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Bernardo op september 20, 2016, 13:39:25
De reden was veldverwarming verplicht is in Eredivisie. Is in JL niet verplicht. Maar goed, logisch dat ze het nu laten liggen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: hobbes op september 20, 2016, 13:50:40
Citaat van: Bernardo op september 20, 2016, 13:39:25
De reden was veldverwarming verplicht is in Eredivisie. Is in JL niet verplicht. Maar goed, logisch dat ze het nu laten liggen.

En de investering voor veldverwarming was niet meer verantwoord met het oog op het nieuwe stadion. Maar als het nog lang duurt dan had het wel gekund denk ik.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Noordcambuur op september 20, 2016, 17:54:27
Citaat van: denistel op september 20, 2016, 13:37:36
we hevve toch oek niet een kunstgras mat omdat we ere div speelden maar vanwege de kosten
en die besparen we in de jl nog steeds toch
om de kosten eruit te halen de bezem maar door bij de trainers en spelers :zweep
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Yellow Army op september 20, 2016, 18:16:08
Citaat van: denistel op september 20, 2016, 13:37:36
we hevve toch oek niet een kunstgras mat omdat we ere div speelden maar vanwege de kosten
en die besparen we in de jl nog steeds toch

We hebben wel degelijk een kunstgrasmat omdat we onverhoopt promoveerden. In de ere is veldverwarming verplicht en men heeft daarom gekozen voor ku(ns)tgras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 20, 2016, 20:14:08
Citaat van: Yellow Army op september 20, 2016, 18:16:08
We hebben wel degelijk een kunstgrasmat omdat we onverhoopt promoveerden. In de ere is veldverwarming verplicht en men heeft daarom gekozen voor ku(ns)tgras.
Vanwege de kosten dus! Ook met het oog op het nieuwe luchtkasteel vond vd Belt het indertijd niet rendabel om veldverwarming aan te laten leggen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: zeewolde op september 20, 2016, 20:16:27
Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:14:08
Vanwege de kosten dus! Ook met het oog op het nieuwe luchtkasteel vond vd Belt het indertijd niet rendabel om veldverwarming aan te laten leggen.
klopt, aanleg veld verwarming kost je meer dan een ton en dan nog de jaarlijkse stookkosten. Neem aan dat we in 2018 veld verwarming hebben :devil
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 20, 2016, 20:17:18
Citaat van: zeewolde op september 20, 2016, 20:16:27
klopt, aanleg veld verwarming kost je meer dan een ton en dan nog de jaarlijkse stookkosten. Neem aan dat we in 2018 veld verwarming hebben :devil
Is dat in de Derde Divisie ook verplicht dan? :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: zeewolde op september 20, 2016, 20:19:42
Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:17:18
Is dat in de Derde Divisie ook verplicht dan? :_schater
met deze KNVB kan ik me dat wel voorstellen. Hoef je niet gek van op te kijken.

Maar Maas en vd Vegt zorgen ervoor dat we dan weer in de ere spelen :insane
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 20, 2016, 20:22:51
Citaat van: zeewolde op september 20, 2016, 20:19:42
met deze KNVB kan ik me dat wel voorstellen. Hoef je niet gek van op te kijken.

Maar Maas en vd Vegt zorgen ervoor dat we dan weer in de ere spelen :insane
En heeft Ype dan voor het nieuwe stadion gezorgd?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: zeewolde op september 20, 2016, 20:32:42
Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:22:51
En heeft Ype dan voor het nieuwe stadion gezorgd?
nee Gerald
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 20, 2016, 20:35:53
Citaat van: zeewolde op september 20, 2016, 20:32:42
nee Gerald
:_schater Ik had gehoopt dat Siepie dat even zou regelen!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Yellow Army op september 20, 2016, 21:15:00
Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:14:08
Vanwege de kosten dus! Ook met het oog op het nieuwe luchtkasteel vond vd Belt het indertijd niet rendabel om veldverwarming aan te laten leggen.

Dus zitten we nu wel degelijk met kunstgras opgescheept omdat we eredivisie speelden. Waren we niet gepromoveerd, hadden we nu nog echt gras gehad.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 20, 2016, 22:47:32
Citaat van: Yellow Army op september 20, 2016, 21:15:00
Dus zitten we nu wel degelijk met kunstgras opgescheept omdat we eredivisie speelden. Waren we niet gepromoveerd, hadden we nu nog echt gras gehad.
Dus dankzij die 3 lullige jaartjes Eredivisie zitten we tot ons luchtkasteel verrezen is voor altijd met kutgras opgescheept.
Ach hebben de Liwwader hockeyclubs er misschien ook wat aan..

Zonder gekheid, het was de keuze en maar hoe je het interpreteren wilt.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Vlampiep op september 21, 2016, 07:59:18
Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 22:47:32
Dus dankzij die 3 lullige jaartjes Eredivisie zitten we tot ons luchtkasteel verrezen is voor altijd met kutgras opgescheept.
Ach hebben de Liwwader hockeyclubs er misschien ook wat aan..

Zonder gekheid, het was de keuze en maar hoe je het interpreteren wilt.
De keuze voor kunstgras is voor mij begrijpelijk, want veldverwarming, onderhoud enz. zijn voor onze club kostenposten waar de financiele ruimte te beperkt is.
Daarbij ben ik van overtuigd, dat de prestaties en kunstgras volledig los van elkaar staan.
Het grote voordeel van kunstgras is ook dat er altijd opgespeeld en getraind kan worden.
Een grasmat moet na belasting altijd weer herstellen.
Maar echt gras is ook mijn ideale idee bij voetbal.
Maar zoals je zegt Dokkumer het was een keuze.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: El Ma-kri-niii op september 21, 2016, 10:34:54
Door het kunstgras hebben we elk jaar een ton bespaard, oftewel het salaris van een topspeler. Lijkt me een prima keuze, anders waren we wellicht eerder gedegradeerd. Bovendien hadden we in de eerste twee seizoenen een herkenbare speelstijl, die we mede hadden omdat de spelers dagelijks onder ideale omstandigheden konden trainen op die stijl.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op september 21, 2016, 21:10:39
Het salaris van een topspeler? Ja in de JL misschien, maar in de Ere zeker niet ;)
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Oosttribune op oktober 05, 2016, 09:42:34
Vanavond Zembla over de rubber korrels op kunstgrasvelden en de mogelijke gevolgen daarvan. Gaat om de rubber korrels. Voor zover ik weet heeft Cambuur een mix van kurk en rubber korrels.

Dit aangrijpen om doormiddel van crowdfunding weer echt gras in het stadion te krijgen. Bij de Egels kon het ook
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: hobbes op oktober 05, 2016, 10:33:53
Echt gras gaat er denk ik alleen in het nieuwe stadion komen. Veldverwarming en gras voor twee drie seizoenen is weggegooid geld. Tenzij we van plan zijn JL te blijven voetballen, dan hoeft er alleen maar gras in.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Noordcambuur op oktober 05, 2016, 12:19:25
Ik hoop dat we eens een strenge winter krijgen moet je dan eens zien waar we dan op spelen op een zandvlakte ik weet nog wel de wedstrijd tegen Groningen uit.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: el haj op oktober 05, 2016, 13:51:17
Citaat van: Noordcambuur op oktober 05, 2016, 12:19:25
Ik hoop dat we eens een strenge winter krijgen moet je dan eens zien waar we dan op spelen op een zandvlakte ik weet nog wel de wedstrijd tegen Groningen uit.

Bij Groningen zijn ze ook om, ze hebben daar sinds dit seizoen een hybride-grasveld; het zelfde geldt voor Vitesse. Andere clubs als Feyenoord en AZ hebben al langer zo'n hybride-veld en die clubs scoren vrij hoog in de veld-ranking.

W.m.b. is zo'n soort veld de toekomst. Nu weer met een compleet nieuw grasveld en de bijbehorende veldverwarming etc. lopen kutten lijkt me een beetje zonde van de moeite en het geld. Zorgen dat er een perfecte (hybride) mat ligt in het nieuwe stadion lijkt me een beter plan.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Scc4-ever op oktober 05, 2016, 14:09:56
Ik ben klaar met t kunstgras. Er mut weer gewoon op echt gras gespeeld worden. T kunstgras in ons eigen cambuurstadion is helemaal een drama. Veel blessures worden ook veroorzaakt door t schuurpapier kunstgras. T is mogelijk om een mooi goed echte grasmat in t stadion te hebben. Nee ik ben echt klaar met t kunstgras ik heb t even een kans gegeven. Maar ik ben niet overtuigd dat t uiteindelijk beter is dan echt gras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op oktober 05, 2016, 14:16:01
Eerlijk is eerlijk, ik steek de vlag uit wanneer het kunstgras uit het stadion verdwijnt. Maar ik ben me er ook terdege van bewust dat voor die paar jaar dat we nog in onze bouwval spelen de kosten voor een echt veld te hoog zullen worden, dus dat wij op de huidige locatie nog op echt gras gaan spelen zie ik als utopie.
Bij de betreding van het nieuwe stadion verwacht en verlang ik zeker de geur van echt gras. Of daar nu wat hybride rommel tussen zit zoals eerder genoemd kan ik nog enigszins billijken, maar nooit meer compleet kutgras!
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: hobbes op oktober 05, 2016, 14:55:49
Citaat van: Scc4-ever op oktober 05, 2016, 14:09:56
Ik ben klaar met t kunstgras. Er mut weer gewoon op echt gras gespeeld worden. T kunstgras in ons eigen cambuurstadion is helemaal een drama. Veel blessures worden ook veroorzaakt door t schuurpapier kunstgras. T is mogelijk om een mooi goed echte grasmat in t stadion te hebben. Nee ik ben echt klaar met t kunstgras ik heb t even een kans gegeven. Maar ik ben niet overtuigd dat t uiteindelijk beter is dan echt gras.

Het ging er ook niet om dat het beter was, het was goedkoper omdat er geen veldverwarming voor aangelegd hoeft te worden en geen stookkosten voor deze veldverwarming betaald hoeft te worden
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: speculeter op oktober 05, 2016, 15:39:52
Citaat van: hobbes op oktober 05, 2016, 14:55:49
Het ging er ook niet om dat het beter was, het was goedkoper omdat er geen veldverwarming voor aangelegd hoeft te worden en geen stookkosten voor deze veldverwarming betaald hoeft te worden
en op deze bespaarde kosten konden wij weer een topspits kopen!! :_schater
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: zeewolde op oktober 05, 2016, 16:03:26
Citaat van: speculeter op oktober 05, 2016, 15:39:52
en op deze bespaarde kosten konden wij weer een topspits kopen!! :_schater
Jij wou beweren dat er geen goede spelers liepen in ons eerste jaar eredivisie?
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: El Ma-kri-niii op oktober 05, 2016, 16:26:34
Wat mij tegenstaat is dat de mensen bij de grote clubs de kleine (en vaak armlastige) clubs willen opleggen om op echt gras te spelen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Vlampiep op oktober 05, 2016, 17:50:33
Citaat van: El Ma-kri-niii op oktober 05, 2016, 16:26:34
Wat mij tegenstaat is dat de mensen bij de grote clubs de kleine (en vaak armlastige) clubs willen opleggen om op echt gras te spelen.
Hierin heb je helemaal gelijk, want de kosten van een echte grasmat met alle daaraan verbonden eisen zijn aanzienlijk en soms voor een kleine club niet te dragen.
En of zou Cambuur momenteel op fluweel spelen en trainen, de prestaties zullen hierdoor echt niet verbeteren.
En daarbij clubs, zoals bv Ajax trainen op kunstgras en janken als ze moeten spelen op kunstgras.
Maar nogmaals ik kan de keuze voor kunstgras goed volgen, maar echt gras heeft ook bij mij de voorkeur.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op oktober 05, 2016, 19:06:24
Citaat van: hobbes op oktober 05, 2016, 14:55:49
Het ging er ook niet om dat het beter was, het was goedkoper omdat er geen veldverwarming voor aangelegd hoeft te worden en geen stookkosten voor deze veldverwarming betaald hoeft te worden
Ook met het oog op het nieuwe stadion, wat toen nog in 2016 of 2017 klaar zou zijn.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op oktober 05, 2016, 21:09:50
ik merk het verschil al helemaal niet meer.en meer geblesseerden? valt
ook wel mee denk ik,trainen op drassige velden is gevaarlijker denk ik.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Scc4-ever op oktober 05, 2016, 22:11:41
Citaat van: Dokkumer op oktober 05, 2016, 14:16:01
Eerlijk is eerlijk, ik steek de vlag uit wanneer het kunstgras uit het stadion verdwijnt. Maar ik ben me er ook terdege van bewust dat voor die paar jaar dat we nog in onze bouwval spelen de kosten voor een echt veld te hoog zullen worden, dus dat wij op de huidige locatie nog op echt gras gaan spelen zie ik als utopie.
Bij de betreding van het nieuwe stadion verwacht en verlang ik zeker de geur van echt gras. Of daar nu wat hybride rommel tussen zit zoals eerder genoemd kan ik nog enigszins billijken, maar nooit meer compleet kutgras!
ik ook. Voor die paar jaren maar effe doorbijten. T is anders veel te duur om er een echt grasveld in te leggen als t er na een paar jaar alweer uit moet.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Scc4-ever op oktober 05, 2016, 22:13:49
Citaat van: denistel op oktober 05, 2016, 21:09:50
ik merk het verschil al helemaal niet meer.en meer geblesseerden? valt
ook wel mee denk ik,trainen op drassige velden is gevaarlijker denk ik.
nou veel blessures werden toch echt wel veroorzaakt door dat slechte kunstgras hoor. Maar goed t zal wel 50/50 zijn denk ik. Maar ik heb niet t gevoel dat t zoveel beter is dan echt gras hoor.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Scc4-ever op oktober 05, 2016, 22:16:48
Citaat van: hobbes op oktober 05, 2016, 14:55:49
Het ging er ook niet om dat het beter was, het was goedkoper omdat er geen veldverwarming voor aangelegd hoeft te worden en geen stookkosten voor deze veldverwarming betaald hoeft te worden
nou lekkere kostenbesparing dan. Echt ik ben behoorlijk afgeknapt op kunstgras. Ik heb t een kans gegeven. Maar ben gewoon niet overtuigd. Geef mij maar echt gras. Ik snap best dat je kosten wil besparen als club hoor. Maar om eerlijk te zijn echt gras is toch veel mooier? Vind ik wel hoor. En als t elders mogelijk is om een mooi veld neer te leggen waarom hier dan niet?. T kan echt wel.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Marc S op oktober 05, 2016, 22:46:11
Ik zie het liefst een hybride veld. Daarnaast om het nu te vervangen is niet slim met het oog op het nieuwe stadion.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: moodygrunn op oktober 05, 2016, 22:56:02
Citaat van: Marc S op oktober 05, 2016, 22:46:11
Ik zie het liefst een hybride veld. Daarnaast om het nu te vervangen is niet slim met het oog op het nieuwe stadion.
Zo'n nieuw, hybride veld (zoals FC Groningen dat ook heeft) loopt aardig in de papieren. Hans N. mag altijd graag vertellen wat iets gekost heeft. Nieuw veld + kunstvezels was 400.000 euro uit mn hoofd. Wij moeten daar alleen ook nog veldverwarming en drainage in verwerken. Loopt dus al gauw richting half miljoen of meer.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: denistel op oktober 06, 2016, 11:29:40
Citaat van: Scc4-ever op oktober 05, 2016, 22:13:49
nou veel blessures werden toch echt wel veroorzaakt door dat slechte kunstgras hoor. Maar goed t zal wel 50/50 zijn denk ik. Maar ik heb niet t gevoel dat t zoveel beter is dan echt gras hoor.

echt gras is het mooiste maar ik heb geen probleem met ons veld.enige probleem
kan zijn dat je in uitwedstrijden op gewoon gras in het nadeel bent.

maar ik zit niet bij ons op de tribune bij een wedstrijd en erger me dan aan kunstgras
zo bedoel ik het.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Oosttribune op mei 15, 2017, 09:07:02
Het is misschien wat voorbarig maar kunnen we bij promotie niet een crowd funding actie opzetten om weer een echt grasveld in het stadion te leggen. Die nieuwe voetbal tempel gaat nog wel even duren.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Lore op mei 15, 2017, 09:14:47
Citaat van: Oosttribune op mei 15, 2017, 09:07:02
Het is misschien wat voorbarig maar kunnen we bij promotie niet een crowd funding actie opzetten om weer een echt grasveld in het stadion te leggen. Die nieuwe voetbal tempel gaat nog wel even duren.

Dat ga je nooit meer voor elkaar krijgen voor het nieuwe seizoen. Ten eerste moet je het geld verzamelen, maar je zult ook nog het oude veld moeten verwijderen en het nieuwe veld moeten inzaaien.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: hobbes op mei 15, 2017, 10:12:52
Citaat van: Lore op mei 15, 2017, 09:14:47
Dat ga je nooit meer voor elkaar krijgen voor het nieuwe seizoen. Ten eerste moet je het geld verzamelen, maar je zult ook nog het oude veld moeten verwijderen en het nieuwe veld moeten inzaaien.

Gras koop je op de rol, dat hoeft niet gezaaid te worden. Maar het draaide houden van de verplichte veld verwarming is de grootste kostenpost ben ik bang, niet de aanschaf van het gras.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Dokkumer op mei 15, 2017, 12:40:50
En die veldverwarming kun je niet meenemen naar het nieuwe stadion, volgens vd Belt.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: Bankzitter op mei 15, 2017, 18:09:11
Klopt, verplichte veldverwarming plus de hoge boetes bij afgelasting zijn 2 punten waarop de KNVB coulanter mee om moet gaan als ze echt gras terug in de stadions willen.
Titel: Re: Anti kunstgras
Bericht door: El Ma-kri-niii op mei 16, 2017, 09:54:13
Als we terug gaan naar echt gras, hebben we ook weer een trainingsaccommodatie nodig aangezien je dan niet meer dagelijks in het stadion kan trainen.