Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Anti kunstgras

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Oosttribune

Vanavond Zembla over de rubber korrels op kunstgrasvelden en de mogelijke gevolgen daarvan. Gaat om de rubber korrels. Voor zover ik weet heeft Cambuur een mix van kurk en rubber korrels.

Dit aangrijpen om doormiddel van crowdfunding weer echt gras in het stadion te krijgen. Bij de Egels kon het ook

hobbes

Echt gras gaat er denk ik alleen in het nieuwe stadion komen. Veldverwarming en gras voor twee drie seizoenen is weggegooid geld. Tenzij we van plan zijn JL te blijven voetballen, dan hoeft er alleen maar gras in.

Noordcambuur

Ik hoop dat we eens een strenge winter krijgen moet je dan eens zien waar we dan op spelen op een zandvlakte ik weet nog wel de wedstrijd tegen Groningen uit.

el haj

Citaat van: Noordcambuur op oktober 05, 2016, 12:19:25
Ik hoop dat we eens een strenge winter krijgen moet je dan eens zien waar we dan op spelen op een zandvlakte ik weet nog wel de wedstrijd tegen Groningen uit.

Bij Groningen zijn ze ook om, ze hebben daar sinds dit seizoen een hybride-grasveld; het zelfde geldt voor Vitesse. Andere clubs als Feyenoord en AZ hebben al langer zo'n hybride-veld en die clubs scoren vrij hoog in de veld-ranking.

W.m.b. is zo'n soort veld de toekomst. Nu weer met een compleet nieuw grasveld en de bijbehorende veldverwarming etc. lopen kutten lijkt me een beetje zonde van de moeite en het geld. Zorgen dat er een perfecte (hybride) mat ligt in het nieuwe stadion lijkt me een beter plan.

Scc4-ever

Ik ben klaar met t kunstgras. Er mut weer gewoon op echt gras gespeeld worden. T kunstgras in ons eigen cambuurstadion is helemaal een drama. Veel blessures worden ook veroorzaakt door t schuurpapier kunstgras. T is mogelijk om een mooi goed echte grasmat in t stadion te hebben. Nee ik ben echt klaar met t kunstgras ik heb t even een kans gegeven. Maar ik ben niet overtuigd dat t uiteindelijk beter is dan echt gras.

Dokkumer

Eerlijk is eerlijk, ik steek de vlag uit wanneer het kunstgras uit het stadion verdwijnt. Maar ik ben me er ook terdege van bewust dat voor die paar jaar dat we nog in onze bouwval spelen de kosten voor een echt veld te hoog zullen worden, dus dat wij op de huidige locatie nog op echt gras gaan spelen zie ik als utopie.
Bij de betreding van het nieuwe stadion verwacht en verlang ik zeker de geur van echt gras. Of daar nu wat hybride rommel tussen zit zoals eerder genoemd kan ik nog enigszins billijken, maar nooit meer compleet kutgras!

hobbes

Citaat van: Scc4-ever op oktober 05, 2016, 14:09:56
Ik ben klaar met t kunstgras. Er mut weer gewoon op echt gras gespeeld worden. T kunstgras in ons eigen cambuurstadion is helemaal een drama. Veel blessures worden ook veroorzaakt door t schuurpapier kunstgras. T is mogelijk om een mooi goed echte grasmat in t stadion te hebben. Nee ik ben echt klaar met t kunstgras ik heb t even een kans gegeven. Maar ik ben niet overtuigd dat t uiteindelijk beter is dan echt gras.

Het ging er ook niet om dat het beter was, het was goedkoper omdat er geen veldverwarming voor aangelegd hoeft te worden en geen stookkosten voor deze veldverwarming betaald hoeft te worden

speculeter

Citaat van: hobbes op oktober 05, 2016, 14:55:49
Het ging er ook niet om dat het beter was, het was goedkoper omdat er geen veldverwarming voor aangelegd hoeft te worden en geen stookkosten voor deze veldverwarming betaald hoeft te worden
en op deze bespaarde kosten konden wij weer een topspits kopen!! :_schater

zeewolde

Citaat van: speculeter op oktober 05, 2016, 15:39:52
en op deze bespaarde kosten konden wij weer een topspits kopen!! :_schater
Jij wou beweren dat er geen goede spelers liepen in ons eerste jaar eredivisie?

El Ma-kri-niii

Wat mij tegenstaat is dat de mensen bij de grote clubs de kleine (en vaak armlastige) clubs willen opleggen om op echt gras te spelen.

Vlampiep

Citaat van: El Ma-kri-niii op oktober 05, 2016, 16:26:34
Wat mij tegenstaat is dat de mensen bij de grote clubs de kleine (en vaak armlastige) clubs willen opleggen om op echt gras te spelen.
Hierin heb je helemaal gelijk, want de kosten van een echte grasmat met alle daaraan verbonden eisen zijn aanzienlijk en soms voor een kleine club niet te dragen.
En of zou Cambuur momenteel op fluweel spelen en trainen, de prestaties zullen hierdoor echt niet verbeteren.
En daarbij clubs, zoals bv Ajax trainen op kunstgras en janken als ze moeten spelen op kunstgras.
Maar nogmaals ik kan de keuze voor kunstgras goed volgen, maar echt gras heeft ook bij mij de voorkeur.

Dokkumer

Citaat van: hobbes op oktober 05, 2016, 14:55:49
Het ging er ook niet om dat het beter was, het was goedkoper omdat er geen veldverwarming voor aangelegd hoeft te worden en geen stookkosten voor deze veldverwarming betaald hoeft te worden
Ook met het oog op het nieuwe stadion, wat toen nog in 2016 of 2017 klaar zou zijn.

denistel

ik merk het verschil al helemaal niet meer.en meer geblesseerden? valt
ook wel mee denk ik,trainen op drassige velden is gevaarlijker denk ik.

Scc4-ever

Citaat van: Dokkumer op oktober 05, 2016, 14:16:01
Eerlijk is eerlijk, ik steek de vlag uit wanneer het kunstgras uit het stadion verdwijnt. Maar ik ben me er ook terdege van bewust dat voor die paar jaar dat we nog in onze bouwval spelen de kosten voor een echt veld te hoog zullen worden, dus dat wij op de huidige locatie nog op echt gras gaan spelen zie ik als utopie.
Bij de betreding van het nieuwe stadion verwacht en verlang ik zeker de geur van echt gras. Of daar nu wat hybride rommel tussen zit zoals eerder genoemd kan ik nog enigszins billijken, maar nooit meer compleet kutgras!
ik ook. Voor die paar jaren maar effe doorbijten. T is anders veel te duur om er een echt grasveld in te leggen als t er na een paar jaar alweer uit moet.

Scc4-ever

Citaat van: denistel op oktober 05, 2016, 21:09:50
ik merk het verschil al helemaal niet meer.en meer geblesseerden? valt
ook wel mee denk ik,trainen op drassige velden is gevaarlijker denk ik.
nou veel blessures werden toch echt wel veroorzaakt door dat slechte kunstgras hoor. Maar goed t zal wel 50/50 zijn denk ik. Maar ik heb niet t gevoel dat t zoveel beter is dan echt gras hoor.