Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Anti kunstgras

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

Citaat van: poelie-lwd op september 19, 2013, 06:07:37
En je zeker bent van doorgang van de geplande wedstrijden  :thumbsup

Over 5 jaar speelt elke BVO op kunstgras en is ook doellijntechnologie volledig ingeburgerd.

Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook

drg

Citaat van: clint op september 19, 2013, 07:30:29
Idd. Ik ben ook totaal geen voorstander van nepgras, maar als het in ons voordeel is en we blijven er op winnen, dan zal het mij verder aan mijn anus oxyderen.

Je haalt me de woorden uit m'n mond  :proost

Yellow Army

Citaat van: clint op september 19, 2013, 07:30:29
Idd. Ik ben ook totaal geen voorstander van nepgras, maar als het in ons voordeel is en we blijven er op winnen, dan zal het mij verder aan mijn anus oxyderen.

Dan hest een staalborstel nodig om dien reet te vegen
Area 58

Dokkumer

Citaat van: Yellow Army op september 19, 2013, 09:58:43
Dan hest een staalborstel nodig om dien reet te vegen
En een voorafbehandeling met WD40 :devil

John Hiatt

Voetbal op dat knollenveld van vorig jaar was bijna altijd niet om aan te zien. Heb nu in twee wedstrijden op kunstgras beter voetbal an Cambuur gezien dan in de laatste 10 jaar.

SCCornjum

De KNVB ziet een verschuiving in het betaald voetbal. Steeds meer profclubs kiezen, in navolging van het amateurvoetbal, voor een kunstgrasveld. In de Eredivisie zijn er momenteel vier clubs die op kunstgras spelen, in de Jupiler League hebben zelfs acht clubs het echte gras vaarwel gezegd.

De voetbalbond laat weten dat clubs vrij zijn in hun keuze, de KNVB verplicht clubs niet om op een natuurlijke mat te blijven voetballen. De opmars van het kunstgras staat haaks op de wensen van spelers en trainers; uit onderzoek is gebleken dat zij vrijwel allemaal tegen het spelen op kunstgras zijn.

"Als sportbond streeft de KNVB naar een zo ongestoord mogelijk verloop van de competitie, niet alleen in het belang van de clubs maar ook voor de supporters", zegt woordvoerster Marloes van der Laan in gesprek met De Telegraaf. "Het is aan de clubs om een keuze te maken tussen natuurgras en kunstgras. Als organisator van de competitie stellen we enkel de eis dat het moet voldoen aan de voorwaarden van FIFA."

"Zie jij kunstgras in de beste voetballanden?"
De opmars van het kunstgras in Nederland heeft een groot nadeel. Dat stelt 'grasexpert' Nico van Vuuren in de krant. Doordat steeds meer clubs op kunstgras spelen haakt voetballand Nederland af bij de grote Europese competities. In de ogen van Van Vuuren is het noodzakelijk om de groei aan kunstgrasvelden in Nederland een halt toe te roepen.

"Iedereen in Nederland klaagt over het clubniveau hier, maar als wij topvoetbal willen spelen en willen meedoen in Europa, moeten we niet op kunstgrasveldjes gaan lopen. Het is een ander soort voetbal. Zie jij kunstgras in de beste voetballanden? Alleen in Nederland is er zo'n sterke lobby voor kunstgras", aldus Van Vuuren tegenover de krant.
Watching Football Is Not A Crime

Dokkumer

Ongeacht of je nu voor of tegen kutgras bent is het argument wat die "expert" aanhaalt enorme kolder natuurlijk. De topclubs speelden hooguit 2 wedstrijden per seizoen op dat nepgras en daardoor wordt de achterstand op de grote Europese landen echt niet groter.

It's all about the €€€€€

punkman

Ik heb liever ook echt gras.
Maar als het echte gras zo slecht is als van bijvoorbeeld Ado of Ajax...
Trouwens was ons gras ook vaak niet goed, wat ook weer een hoop kritiek opleverde van andere clubs.
Soms moet je noodgedwongen kiezen.
Ondanks dat ik ook niet van kunstgras hou zie ik maar weinig tot geen spelers continue uitglijden hier (in tegenstelling bij DKV en AZ).

SCCornjum

De eerste brandplekken zitten erin..................................
Watching Football Is Not A Crime

Cambuur LWD

Citaat van: SCCornjum op oktober 26, 2013, 23:55:24
De eerste brandplekken zitten erin..................................

Kwam dat door Cambuursupporters of door de Utreg supporters?

YellowBlue

Cambuur....zal wel weer een leuke boete opleveren

speculeter

Ron jans vertelde wel een intressant stukje bij studio voetbal
afgelopen zondag.
Strekking was dat het mooi is om zo uit de kleedkamers
te lopen en op een altijd goed bespeelbaar veld je oefeningen
te kunnen doen.
en veel op positiespel te kunnen oefenen.
zoals iemand hier al zei...ook ik sta versteld hoe verzorgd
we voetballen.zelfs als we achter staan.
het lijkt me daarom ook geen toeval dat de clubs
met kunstgras clubs zijn met verzorgd positiespel.
Heracles. Zwolle. Cambuur

dizzhead

Ook een veelgehoord voordeel van trainen in het stadion is 'vaste orrientatiepunten' die op de training toe te passen zijn. Je schoten vanuit een bepaalde hoek kun je bijvoorbeeld op een vaknummer o.i.d. mikken waarbij de goal dus in de lijn ligt. Door altijd te trainen in je eigen stadion, worden dit automatismen (dit verklaart een stukje thuisvoordeel)

Harry L.

#253
Citaat van: SCCornjum op oktober 26, 2013, 23:55:24
De eerste brandplekken zitten erin..................................

Onbegrijpelijk dat er nog zulke vleesklodders op deze planeet rondlopen, ik heb medelijden met de ouders van deze amoebe, ze hadden toch beter de nageboorte kunnen houden. Vuurwerk op een kunstgrasveld  :wall

Lwdscc

We hebben t slechtste veld van de eredivisie   :rodekaart