Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Anti kunstgras

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Ik ga volgend jaar de mensen van het veld onderhoud in de pauze missen.
Het aantrappen van de losse graspollen, is niet meer nodig met het kunstgras.

PeterTa

Misschien moeten ze nog wel kurk strooien...  ;)

PePe

Of gaan ze misschien weer meer water sproeien?

Synea

Citaat van: PePe op juli 16, 2013, 00:01:33
Of gaan ze misschien weer meer water sproeien?

Door het kurk hoeft dat niet meer.. (misschien alleen als het heel erg warm is) want het kurk houdt het water vast waardoor het sproeien overbodig is
Cambuur in europa!!! oh oh oh oh oh!!!!

Als men Cambuur supporters zou moeten vergelijken in de wereld van psychiatrie, zou de vergelijking ERS met trekken van borderline perfect passen...

Ronald

Weet iemand ook wat de spelers van het kunstgras vinden?

richard

Citaat van: Ronald op juli 16, 2013, 08:40:47
Weet iemand ook wat de spelers van het kunstgras vinden?

Nogmaals........fantastisch!!

drg

Goed om te horen dat de spelers er zo positief over zijn, dat zal zeker een hoop ergernissen schelen en gaat ons wellicht goed uitkomen in sommige wedstrijden.  |:)

richard

Vandaag is kunstgras officieel gekeurd.......dit is echt fantastisch vlak zei een medewerker!! Moet nog wel elke dag 3x gesproeid worden ivm het kurk dat nog vet is!!

Synea

Citaat van: richard op juli 17, 2013, 12:12:09
Vandaag is kunstgras officieel gekeurd.......dit is echt fantastisch vlak zei een medewerker!! Moet nog wel elke dag 3x gesproeid worden ivm het kurk dat nog vet is!!

:thumbsup
Cambuur in europa!!! oh oh oh oh oh!!!!

Als men Cambuur supporters zou moeten vergelijken in de wereld van psychiatrie, zou de vergelijking ERS met trekken van borderline perfect passen...

Sakas

Zie net oefenpot DOR - FEY maar dat veld van dordrecht ziet er niet uit! Is gelukkig niet zelfde leverancier als bij ons!
Laat sien ast foor Cambuur bist!

oldehove

Ben ik even blij dat we kunstgras hebben :_schater
ut komt su as het komt

WouterZz

Cambuur uit: wel lastig, niet vals

De cijfers over kunstgrasclubs

Cambuur uit, altijd lastig. Maar Kees Kwakman ging twee weken geleden verder, hij noemde de uitwedstrijden op kunstgras 'je reinste competitievervalsing'. Is de NAC-verdediger een slechte verliezer, of is een thuiswedstrijd op kunstgras echt een vervalsend voordeel?
We pakken de cijfers er even bij. De afgelopen vijf jaar haalden alle Eredivisieteams gemiddeld 60% van hun punten thuis. Je zou nu verwachten dat teams die thuis op kunstgras spelen een hoger percentage van hun punten thuis halen. En dat is zo: Heracles, Excelsior, Volendam, PEC Zwolle haalden in de seizoenen dat ze Eredivisie speelden gemiddeld 67,6% van hun punten thuis. Dat riekt naar competitievervalsing. Heeft Kees Kwakman dan gelijk? Misschien wel niet.

Ver wegWant zijn er mogelijke alternatieve verklaringen? Cambuur is, behalve dat het op kunstgras speelt, ook nog eens helemaal in Leeuwarden. Dat is hartstikke ver. Lang in een bus zitten vindt niemand leuk. Is het dat zo dat de verre teams relatief meer punten halen thuis? Nee, de afgelopen 5 jaar haalden Heerenveen, Groningen, VVV en Roda JC thuis gemiddeld zelfs een lager percentage van hun punten thuis dan het landelijk gemiddelde. Je kunt dus rustig ver weg een team beginnen, zonder dat het competitiefraude is.

Slecht zijn is dan ook competitievervalsingOf heeft het te maken met de kwaliteit van de kunstgrasclubs? De kunstgrasclubs rankeren vaak laag, en het is te verwachten dat laag gerankeerde teams thuis relatief meer punten halen. Dat is ook zo. Afgelopen vijf jaar haalde 'de rechterrijtjes' gemiddeld 66,1% van hun punten thuis. Dat percentage zit heel dicht tegen het percentage van de kunstgrasclubs aan.

Bovendien, in het goede jaar van Heracles (2009/2010, zesde op de eindstand) haalde de club een iets kleiner percentage van hun punten thuis dan het gemiddelde van alle teams, namelijk 60,7% ten opzichte van 60,9%. Als een team het goed doet, komt dat vooral door meer wedstrijden uit te winnen. En vooral laag gerankeerde teams spelen op kunstgras.

BovendienBovendien was het voor twee clubs de afgelopen jaren thuis op kunstgras spelen geen competitievervalsing genoeg; zowel kunstgrasclub Volendam als kunstgrasclub Excelsior degradeerde direct nadat ze op een 18e plaats waren geƫindigd. Kan je dan nog wel van competitievervalsing spreken? Het is in ieder geval geen betere investering dan een goede selectie, zoals wel eens wordt beweerd.

Ook opmerkelijk, het percentage thuisbehaalde punten van PEC Zwolle afgelopen seizoen: 48,7%. Dat is minder dan de helft!

Hoewel kunstgrasclubs een hoog percentage van hun punten thuis halen, kan dit dus ook door de matige kwaliteit van de teams komen, of door talloze andere redenen. Daarnaast zijn er drie gevallen (degradatie Volendam en Excelsior, percentage PEC Zwolle 12/13) in de afgelopen vijf jaar, waarin het wel mee viel met de competitievervalsing. Het gemiddelde blijft echter wel staan, toch is dit een moment om te chargeren:

Kees Kwakman is een slecht verliezer. En als hij met NAC maar vaak genoeg uit verliest, dan zal het percentage van het aantal behaalde punten dat thuis behaald is wel lekker stijgen voor NAC. Dat zeker.

http://sport.thepostonline.nl/column/cambuur-uit-wel-lastig-niet-vals/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=cambuur-uit-wel-lastig-niet-vals&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Jules058

Ik heb liever een kunstgras veld dan die steppen die er in de arena weer ligt en die wij gehad hebben!
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

Dokkumer

Kwakman ouwehoert nog dommer dan hij voetbalt...

Jules058

Citaat van: Dokkumer op augustus 19, 2013, 20:08:40
Kwakman ouwehoert nog dommer dan hij voetbalt...

Insest en inteelt daarzo waar hij vandaan komt(volendam) hij kan er ook niets aan doen.   8P
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder