Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Anti kunstgras

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

hobbes

Citaat van: Bernardo op september 20, 2016, 13:39:25
De reden was veldverwarming verplicht is in Eredivisie. Is in JL niet verplicht. Maar goed, logisch dat ze het nu laten liggen.

En de investering voor veldverwarming was niet meer verantwoord met het oog op het nieuwe stadion. Maar als het nog lang duurt dan had het wel gekund denk ik.

Noordcambuur

Citaat van: denistel op september 20, 2016, 13:37:36
we hevve toch oek niet een kunstgras mat omdat we ere div speelden maar vanwege de kosten
en die besparen we in de jl nog steeds toch
om de kosten eruit te halen de bezem maar door bij de trainers en spelers :zweep

Yellow Army

Citaat van: denistel op september 20, 2016, 13:37:36
we hevve toch oek niet een kunstgras mat omdat we ere div speelden maar vanwege de kosten
en die besparen we in de jl nog steeds toch

We hebben wel degelijk een kunstgrasmat omdat we onverhoopt promoveerden. In de ere is veldverwarming verplicht en men heeft daarom gekozen voor ku(ns)tgras.
Area 58

Dokkumer

Citaat van: Yellow Army op september 20, 2016, 18:16:08
We hebben wel degelijk een kunstgrasmat omdat we onverhoopt promoveerden. In de ere is veldverwarming verplicht en men heeft daarom gekozen voor ku(ns)tgras.
Vanwege de kosten dus! Ook met het oog op het nieuwe luchtkasteel vond vd Belt het indertijd niet rendabel om veldverwarming aan te laten leggen.

zeewolde

Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:14:08
Vanwege de kosten dus! Ook met het oog op het nieuwe luchtkasteel vond vd Belt het indertijd niet rendabel om veldverwarming aan te laten leggen.
klopt, aanleg veld verwarming kost je meer dan een ton en dan nog de jaarlijkse stookkosten. Neem aan dat we in 2018 veld verwarming hebben :devil

Dokkumer

Citaat van: zeewolde op september 20, 2016, 20:16:27
klopt, aanleg veld verwarming kost je meer dan een ton en dan nog de jaarlijkse stookkosten. Neem aan dat we in 2018 veld verwarming hebben :devil
Is dat in de Derde Divisie ook verplicht dan? :_schater

zeewolde

Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:17:18
Is dat in de Derde Divisie ook verplicht dan? :_schater
met deze KNVB kan ik me dat wel voorstellen. Hoef je niet gek van op te kijken.

Maar Maas en vd Vegt zorgen ervoor dat we dan weer in de ere spelen :insane

Dokkumer

Citaat van: zeewolde op september 20, 2016, 20:19:42
met deze KNVB kan ik me dat wel voorstellen. Hoef je niet gek van op te kijken.

Maar Maas en vd Vegt zorgen ervoor dat we dan weer in de ere spelen :insane
En heeft Ype dan voor het nieuwe stadion gezorgd?

zeewolde

Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:22:51
En heeft Ype dan voor het nieuwe stadion gezorgd?
nee Gerald

Dokkumer

Citaat van: zeewolde op september 20, 2016, 20:32:42
nee Gerald
:_schater Ik had gehoopt dat Siepie dat even zou regelen!

Yellow Army

Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 20:14:08
Vanwege de kosten dus! Ook met het oog op het nieuwe luchtkasteel vond vd Belt het indertijd niet rendabel om veldverwarming aan te laten leggen.

Dus zitten we nu wel degelijk met kunstgras opgescheept omdat we eredivisie speelden. Waren we niet gepromoveerd, hadden we nu nog echt gras gehad.
Area 58

Dokkumer

Citaat van: Yellow Army op september 20, 2016, 21:15:00
Dus zitten we nu wel degelijk met kunstgras opgescheept omdat we eredivisie speelden. Waren we niet gepromoveerd, hadden we nu nog echt gras gehad.
Dus dankzij die 3 lullige jaartjes Eredivisie zitten we tot ons luchtkasteel verrezen is voor altijd met kutgras opgescheept.
Ach hebben de Liwwader hockeyclubs er misschien ook wat aan..

Zonder gekheid, het was de keuze en maar hoe je het interpreteren wilt.

Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op september 20, 2016, 22:47:32
Dus dankzij die 3 lullige jaartjes Eredivisie zitten we tot ons luchtkasteel verrezen is voor altijd met kutgras opgescheept.
Ach hebben de Liwwader hockeyclubs er misschien ook wat aan..

Zonder gekheid, het was de keuze en maar hoe je het interpreteren wilt.
De keuze voor kunstgras is voor mij begrijpelijk, want veldverwarming, onderhoud enz. zijn voor onze club kostenposten waar de financiele ruimte te beperkt is.
Daarbij ben ik van overtuigd, dat de prestaties en kunstgras volledig los van elkaar staan.
Het grote voordeel van kunstgras is ook dat er altijd opgespeeld en getraind kan worden.
Een grasmat moet na belasting altijd weer herstellen.
Maar echt gras is ook mijn ideale idee bij voetbal.
Maar zoals je zegt Dokkumer het was een keuze.

El Ma-kri-niii

Door het kunstgras hebben we elk jaar een ton bespaard, oftewel het salaris van een topspeler. Lijkt me een prima keuze, anders waren we wellicht eerder gedegradeerd. Bovendien hadden we in de eerste twee seizoenen een herkenbare speelstijl, die we mede hadden omdat de spelers dagelijks onder ideale omstandigheden konden trainen op die stijl.

Dokkumer

Het salaris van een topspeler? Ja in de JL misschien, maar in de Ere zeker niet ;)