Poll
Vraag:
Man of the Match
Optie 1: Jansen
stemmen: 0
Optie 2: Jermoumi
stemmen: 0
Optie 3: Amofa
stemmen: 0
Optie 4: Berkhout
stemmen: 0
Optie 5: Galvez
stemmen: 0
Optie 6: Jonker
stemmen: 1
Optie 7: Rolke
stemmen: 0
Optie 8: Diemers
stemmen: 1
Optie 9: Ferrah
stemmen: 12
Optie 10: van der Sande
stemmen: 1
Optie 11: Kvam
stemmen: 12
Optie 12: Apkakou
stemmen: 0
Optie 13: Kooistra
stemmen: 0
Optie 14: Marsman
stemmen: 0
Optie 15: Kian Visser
stemmen: 0
Optie 16: Henstra
stemmen: 0
Eerste (uit)wedstrijd van 2026 ik heb er weer zin in :thumbsup
Schijnt een verplichte buscombi te worden. Geen idee of het waar is.
Verplichte buscombi. Helaas. :(
KAARTVERKOOP UITWEDSTRIJD TEGEN FC EMMEN BEGINT DINSDAG OM 10.00 UUR
22 december 2025, 11:45
SC Cambuur brengt in de eerste wedstrijd van 2026 een bezoek aan FC Emmen. Op vrijdag 9 januari treden de Leeuwarders aan op De Oude Meerdijk. Hieronder lees je hoe je de wedstrijd kunt bijwonen.
FC Emmen ? SC Cambuur
Vrijdag 9 januari | 20.00 uur
De Oude Meerdijk
Vervoersregeling: Buscombi
Beschikbare kaarten: 400 wedstrijdtickets
Loyalty: Voor een bezoek aan deze wedstrijd ontvang je 1 loyaltypunt
Uitkaart: Verplicht
Eerste verkoopronde: Dinsdag 23 december, 10.00 uur: minimaal 35 loyaltypunten nodig
Tweede verkoopronde: Vrijdag 26 december, 10.00 uur: minimaal 30 loyaltypunten nodig
Derde verkoopronde: Maandag 29 december, 10.00 uur: minimaal 25 loyaltypunten nodig
Vierde verkoopronde: Woensdag 31 december, 10.00 uur: minimaal 20 loyaltypunten nodig
Vijfde verkoopronde: Vrijdag 2 januari, 10.00 uur: minimaal 10 loyaltypunten nodig
Zesde verkoopronde: Maandag 5 januari, 10.00 uur: geen loyaltypunten nodig
Sluitingsdatum kaartverkoop: Donderdag 8 januari, 17.00 uur
Buscombi (?37,50)
Inzittenden van bus 1, 2 en 3 dienen uiterlijk om 17.15 uur aanwezig te zijn op het parkeerterrein voor het hoofdgebouw van het Kooi Stadion. Deze bussen zullen om uiterlijk 17.30 uur vertrekken.
Inzittenden van bus 4 en 5 dienen uiterlijk om 17.30 uur aanwezig te zijn voor het hoofdgebouw van het Kooi Stadion. Deze bussen zullen om uiterlijk 17.45 uur vertrekken.
Let op: er zal geen tussenstop gehouden worden op de busreis naar Emmen. De bussen zullen beschikken over een toilet.
Tonen wedstrijdticket is verplicht, deze wordt bij het instappen gecontroleerd.
Het is supporters toegestaan om maximaal drie blikjes alcoholische drank mee te nemen op de heenreis.
Minderjarigen zijn enkel welkom onder begeleiding van een meerderjarige supporter (21+).
Heeft iemand een idee waarom dit een verplichte buscombi is? Voor zover ik weet kunnen beide groepen altijd goed met elkaar.
Citaat van: Tom op december 22, 2025, 14:30:45
Heeft iemand een idee waarom dit een verplichte buscombi is? Voor zover ik weet kunnen beide groepen altijd goed met elkaar.
Even een briefje schrijven naar WILLEM WEVER, misschien weet die het wel.
Citaat van: Korezev op december 22, 2025, 14:36:45
Even een briefje schrijven naar WILLEM WEVER, misschien weet die het wel.
??? Ik vind het wel een terechte vraag van Tom.
Citaat van: Tom op december 22, 2025, 14:30:45
Heeft iemand een idee waarom dit een verplichte buscombi is? Voor zover ik weet kunnen beide groepen altijd goed met elkaar.
Emmen moest hier ook naartoe met een verplichte buscombi.
Citaat van: Korezev op december 22, 2025, 14:36:45
Even een briefje schrijven naar WILLEM WEVER, misschien weet die het wel.
zeg dan gewoon niks..
Citaat van: Poetser op december 22, 2025, 15:06:44
Emmen moest hier ook naartoe met een verplichte buscombi.
Een beetje een 'ja-maar' argument. Al heb ik niet het idee dat er veel meer diepgang zit achter een dergelijk besluit.
Citaat van: papier op december 22, 2025, 15:32:59
Een beetje een 'ja-maar' argument. Al heb ik niet het idee dat er veel meer diepgang zit achter een dergelijk besluit.
ADO thuis zal ook niet meegeholpen hebben.
Tja de angst regeert
Citaat van: Tom op december 22, 2025, 14:30:45
Heeft iemand een idee waarom dit een verplichte buscombi is? Voor zover ik weet kunnen beide groepen altijd goed met elkaar.
Laatste edities verschillende incidenten geweest, waardoor het dit seizoen voor beide wedstrijden een verplichte buscombi is helaas..
Zou deze wedstrijd doorgaan?
Citaat van: Arno A op januari 02, 2026, 11:56:46
Zou deze wedstrijd doorgaan?
Waarom niet? Het is pas volgende week. :_schater
Citaat van: Arno A op januari 02, 2026, 11:56:46
Zou deze wedstrijd doorgaan?
de scheidsrechter keurt momenteel het veld
Citaat van: Eewal op januari 02, 2026, 13:01:10
de scheidsrechter keurt momenteel het veld
Weet je al meer?
De verwachting is dat het veld een week nodig heeft om door de keuring te komen.
Citaat van: Marc S op januari 02, 2026, 13:50:06
De verwachting is dat het veld een week nodig heeft om door de keuring te komen.
Uitslag bekend !! Afgekeurd.
En inderdaad over precies een week een nieuwe keuring.... Hoe wist je dat zo snel Marc S ?
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 02, 2026, 13:27:16
Weet je al meer?
Er komt een herkeuring. Ze zijn allemaal weer naar binnen gegaan.
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op januari 02, 2026, 14:09:36
Uitslag bekend !! Afgekeurd.
En inderdaad over precies een week een nieuwe keuring.... Hoe wist je dat zo snel Marc S ?
Ik kan helaas mijn bronnen niet prijs geven :devil
Citaat van: Marc S op januari 02, 2026, 14:45:21
Ik kan helaas mijn bronnen niet prijs geven :devil
:_schater is het een naamgenoot?
Citaat van: Arno A op januari 02, 2026, 11:56:46
Zou deze wedstrijd doorgaan?
Even een serieuze reactie. Volgende week in de nachten van wo en do -4 en veel regen/ neerslag op do en vooral vrij. Emmen heeft gras maar geen veldverwarming. Ik denk ook dat er best een kans is dat het niet doorgaat.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 02, 2026, 21:27:32
Even een serieuze reactie. Volgende week in de nachten van wo en do -4 en veel regen/ neerslag op do en vooral vrij. Emmen heeft gras maar geen veldverwarming. Ik denk ook dat er best een kans is dat het niet doorgaat.
Zit er dik in. Wordt ook sneeuw verwacht
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 02, 2026, 21:27:32
Even een serieuze reactie. Volgende week in de nachten van wo en do -4 en veel regen/ neerslag op do en vooral vrij. Emmen heeft gras maar geen veldverwarming. Ik denk ook dat er best een kans is dat het niet doorgaat.
het is nog niet volgende week vrijdag kan nog van alles gebeuren?..
Anders de wedstrijd maar naar Leeuwarden verplaatsen :y
Ben heel benieuwd waar ze trainen momenteel :?
Citaat van: Noordcambuur op januari 03, 2026, 10:34:47
het is nog niet volgende week vrijdag kan nog van alles gebeuren?..
Anders de wedstrijd maar naar Leeuwarden verplaatsen :y
Ben heel benieuwd waar ze trainen momenteel :?
Binnen hoorde ik
Citaat van: Specuveter op januari 03, 2026, 10:36:06
Binnen hoorde ik
maar dat is heel anders trainen dan op een normaal veld.
Citaat van: Noordcambuur op januari 03, 2026, 10:37:54
maar dat is heel anders trainen dan op een normaal veld.
Een potje zaalvoetbal is nog nooit iemand slechtet van geworden. :devil
Citaat van: Galdiano op januari 03, 2026, 10:58:27
Een potje zaalvoetbal is nog nooit iemand slechtet van geworden. :devil
vandaag veldtraining gehad :D
Ik ben wel benieuwd of de KNVB dinsdag al vooruit durft te kijken, en direct het programma voor de KKD eruit gaat gooien. Geen halve competitie ronde of voetbal op bevroren velden.
Na komend weekend lijken de temperaturen weer in de plus te gaan. Iedereen weekje later laten beginnen, wel zo eerlijk en duidelijk.
Nu eruit gooien en over 2 of 3 weken alles op een maandag. Zo moeilijk moet dat niet zijn in de KKD.
Citaat van: Johan-12 op januari 04, 2026, 17:37:28
Ik ben wel benieuwd of de KNVB dinsdag al vooruit durft te kijken, en direct het programma voor de KKD eruit gaat gooien. Geen halve competitie ronde of voetbal op bevroren velden.
Na komend weekend lijken de temperaturen weer in de plus te gaan. Iedereen weekje later laten beginnen, wel zo eerlijk en duidelijk.
Nu eruit gooien en over 2 of 3 weken alles op een maandag. Zo moeilijk moet dat niet zijn in de KKD.
ze zullen wel even wachten. Als je op kunstgras speelt of op gewoon veld het is compleet onverantwoord.
Citaat van: Johan-12 op januari 04, 2026, 17:37:28
Ik ben wel benieuwd of de KNVB dinsdag al vooruit durft te kijken, en direct het programma voor de KKD eruit gaat gooien. Geen halve competitie ronde of voetbal op bevroren velden.
Na komend weekend lijken de temperaturen weer in de plus te gaan. Iedereen weekje later laten beginnen, wel zo eerlijk en duidelijk.
Nu eruit gooien en over 2 of 3 weken alles op een maandag. Zo moeilijk moet dat niet zijn in de KKD.
KNVB en vooruit kijken :_schater
De voorspellingen lijken wel steeds slechter te worden....
Komt deze week niet boven de 0 graden uit. Zonder veld verwarming kan er nu al een streep door dit duel
Er wordt ook nog zeer harde wind voorspeld plus nog zo'n 10 tot 20 cm.sneeuw..Beter maar vroeg aflassen, weet iedereen waar hij aan toe is.
De knvb kende zal de wedstrijd vrijdag om 18.45 worden afgelast
Ik heb even een onderzoekje gedaan naar de gele groeilampen op een besneeuwd of bevroren veld.
Sinds de overstap naar natuurgras in de zomer van 2025 maakt FC Emmen gebruik van groeilampen.
Hoewel de club besloot om (nog) geen veldverwarming aan te leggen vanwege de hoge kosten, zijn groeilampen essentieel om de nieuwe natuurgrasmat in goede conditie te houden, zeker in een stadion als De Oude Meerdijk waar schaduw van de tribunes de groei kan belemmeren.
Waarom heeft FC Emmen deze lampen nu?
Natuurgras heeft hulp nodig: Omdat FC Emmen pas sinds het seizoen 2025/2026 weer op echt gras speelt, moeten ze investeren in onderhoudsmiddelen die ze bij kunstgras niet nodig hadden.
Herstel van de mat: In de wintermaanden is er in Nederland te weinig zonlicht voor gras om te herstellen van een wedstrijd. De lampen bootsen het zonlicht na (fotosynthese), waardoor het gras ook in december en januari blijft groeien.
Compensatie voor veldverwarming: Omdat er geen verwarming in de bodem zit, zijn deze lampen extra belangrijk. Zoals we eerder bespraken, geven de klassieke gele lampen (HPS) ook stralingshitte af, wat helpt om de bovenlaag van het veld net boven het vriespunt te houden en sneeuw te smelten.
Mooie info.
Maar hebben ze die lampen ook aangedaan? Ik kan me herinneren Roda wel veldverwarming had maar vanwege de energiekosten niet had aangezet.
Het veld ligt nu nog vol met sneeuw. Ze gaan er alles aan doen om de wedstrijd door te laten gaan. Ze houden de weersverwachtingen in de gaten, zodra het mogelijk is gaan ze het veld sneeuwvrij maken.
Uitvak uitverkocht maar kleine kans dat het doorgaat lijkt me.
Citaat van: Sonnema op januari 05, 2026, 19:02:39
Het veld ligt nu nog vol met sneeuw. Ze gaan er alles aan doen om de wedstrijd door te laten gaan. Ze houden de weersverwachtingen in de gaten, zodra het mogelijk is gaan ze het veld sneeuwvrij maken.
Emmen wil koste wat het kost spelen. Cambuur heeft baat bij een goed veld.
https://www.rtvdrenthe.nl/sport/18093299/prachtig-affiche-om-nieuw-voetbaljaar-mee-te-beginnen-maar-gaat-emmen-cambuur-wel-door
Gezien de weersverwachting lijkt het mij sterk dat de wedstrijd door gaat.
Ook al maken ze het veld sneeuwvrij, het moet ook veilig zijn om er te komen
De kans dat deze wedstrijd doorgaat is natuurlijk heel klein. Zeker als je kijkt naar hoeveel sneeuw er nog verwacht wordt. Misschien moet je het ook niet willen. Na de winterstop zijn er nauwelijks mogelijkheden heden geweest om fatsoenlijk te trainen. Maar lekker inhalen als de weersomstandigheden weer normaal zijn.
De trainer van emmen zat bij de podcast van Omrop Fryslan. Hij dacht ook dat de kans klein is dat het doorgaat. De knvb wil nog geen wedstrijden uitstellen
Ik lees in de krant dat het weer van vrijdag nog twee kanten op kan afhankelijk van waar een lage druk gebied Nederland gaat passeren. Of het wordt kou met veel sneeuw en harde wind, of het wordt wat warmer met veel regen en harde wind.
In dat tweede geval zou het misschien nog kunnen?
Citaat van: Lore op januari 06, 2026, 13:01:21
Ik lees in de krant dat het weer van vrijdag nog twee kanten op kan afhankelijk van waar een lage druk gebied Nederland gaat passeren. Of het wordt kou met veel sneeuw en harde wind, of het wordt wat warmer met veel regen en harde wind.
In dat tweede geval zou het misschien nog kunnen?
in het tweede geval wordt het enorme blubber toch?
Scheidsrechter bij deze wedstrijd is D.Higler.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 06, 2026, 13:22:00
in het tweede geval wordt het enorme blubber toch?
Met een beetje pech zacht oppervlak met bevroren ondergrond, levensgevaarlijk
Citaat van: hobbes op januari 06, 2026, 16:37:10
Met een beetje pech zacht oppervlak met bevroren ondergrond, levensgevaarlijk
Precies
Citaat van: Noordcambuur op januari 06, 2026, 16:32:18
Scheidsrechter bij deze wedstrijd is D.Higler.
Maar snel aflasten dan! :y
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 06, 2026, 13:22:00
in het tweede geval wordt het enorme blubber toch?
Ja, dat lijkt dan wel wat laat om te gaan dooien!
Dan maar later inhaken!
Lekker aflasten die wedstrijd
Wordt een ouderwetse winter zo.
Doet me denken aan Dick Bults die in 85 gehuld in zijn Cambuurshirt de Elfstedentocht uitreed. Ook in 86 en in 97. Bikkel! _O_ _O_ _O_
Voor het eerst in jaren een kaartje voor Emmen uit, krijgen we dit.
Maar goed, nu maar een avond op de bank vrijdag. Dan maar op een dinsdagavond naar Emmen.
AFGELAST
Denk je dat of heb je dat ergens gelezen?
Citaat van: Klaasre1974 op januari 07, 2026, 13:26:12
Denk je dat of heb je dat ergens gelezen?
Is bevestigd
Alle wedstrijden in betaald voetbal voor vrijdagavond zijn afgelast, zowel KKD als Eredivisie.
Logisch besluit en mooi op tijd. :thumbsup
https://www.rtvdrenthe.nl/sport/18101105/fc-emmen-cambuur-gaat-niet-door-ook-geen-amateurwedstrijden-dit-weekend
Wat zeggen jullie?
Zsm inhalen zondag, maandag, dinsdag... of juist later ergens tussendoor?
Gevoelsmatig lekkerder om 1 potje te spelen voor ADO uit. Al hebben die hetzelfde natuurlijk
Citaat van: Bussum op januari 07, 2026, 15:34:37
Wat zeggen jullie?
Zsm inhalen zondag, maandag, dinsdag... of juist later ergens tussendoor?
Gevoelsmatig lekkerder om 1 potje te spelen voor ADO uit. Al hebben die hetzelfde natuurlijk
hopelijk zondag voetballen
Citaat van: YellowBlue op januari 07, 2026, 15:52:01
hopelijk zondag voetballen
-3 voorspelt en in de nacht zware vorst. :_schater
De dagen erna ook vorst.
Ik had graag Emmen gespeeld voor ADO om ze dan terug te zetten naar plaats 2. Maar ADO zal de eerste wedstrijd pas zijn.
Je weet het allemaal toch niet van te voren, vind het juist wel mooi om eerst tegen ADO te spelen.
Citaat van: Bussum op januari 07, 2026, 15:34:37
Wat zeggen jullie?
Zsm inhalen zondag, maandag, dinsdag... of juist later ergens tussendoor?
Gevoelsmatig lekkerder om 1 potje te spelen voor ADO uit. Al hebben die hetzelfde natuurlijk
De KNVB kennende zal hier pas einde van de maand over nagedacht worden...
:_schater
Na ADO naar Emmen. (anders minder herstel tijd)
Citaat van: Arno A op januari 07, 2026, 07:25:00
Wordt een ouderwetse winter zo.
Doet me denken aan Dick Bults die in 85 gehuld in zijn Cambuurshirt de Elfstedentocht uitreed. Ook in 86 en in 97. Bikkel! _O_ _O_ _O_
Daar heb ik nog een prachtig artikeltje van met een geweldige foto. Dikke trui met een strak cambuurshirtje er over.
(Er was iig ??n Cambuursupporter die 85 en 86 heeft uitgereden :proost )
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 07, 2026, 20:41:09
Daar heb ik nog een prachtig artikeltje van met een geweldige foto. Dikke trui met een strak cambuurshirtje er over.
(Er was iig ??n Cambuursupporter die 85 en 86 heeft uitgereden :proost )
Posten graag Kuzzi
Zouden ze deze speelronde inhalen op maandag 26 januari?
De 19e wordt m niet. Want op 18 januari zijn er al drie inhaalwedstrijden gepland. Voor de bekerploegen.
Dan moeten zij Emmen wel verplaatsen want die speelt die zaterdag
gaat het niet door dan vanavond?
Belachelijk dat deze wedstrijd is afgelast. Oranje bal uit het pensioen halen en gaan.
Citaat van: gobo op januari 09, 2026, 09:38:35
Belachelijk dat deze wedstrijd is afgelast. Oranje bal uit het pensioen halen en gaan.
ja idd belachelijk
Met gladde wegen en aanhoudende gladheid doe je toch niemand een plezier met een potje voetbal.
Citaat van: diekhuzen op januari 09, 2026, 20:28:43
Met gladde wegen en aanhoudende gladheid doe je toch niemand een plezier met een potje voetbal.
Had ik prima vermaak gevonden vanaf een warme bank hoor.
Had makkelijk gekund gisteravond natuurlijk.
Citaat van: Specuveter op januari 10, 2026, 12:15:35
Had makkelijk gekund gisteravond natuurlijk.
ja :zweep
Dkv wil wel :_schater sast daar maar zitte bij -8 . Hoezo rekening houden met
Citaat van: Specuveter op januari 10, 2026, 12:15:35
Had makkelijk gekund gisteravond natuurlijk.
Precies. Marokko - Kameroen ging toch ook gewoon door? Niets aan de hand!
Citaat van: Lore op januari 10, 2026, 12:53:58
Precies. Marokko - Kameroen ging toch ook gewoon door? Niets aan de hand!
:_schater
Deze afgelaste wedstrijd is verschoven naar dinsdag 27 januari a.s. om 20:00 uur. :O
Emmen zonder Postema?
Citaat van: Arno A op januari 18, 2026, 12:37:32
Emmen zonder Postema?
Het kan maar Emmen daar is heel veel onrust?
Gisteren dik verdiend verloren van Top Oss keeper van Emmen nog rood er van af.
Citaat van: Stiens op januari 16, 2026, 14:04:09
Deze afgelaste wedstrijd is verschoven naar dinsdag 27 januari a.s. om 20:00 uur. :O
Lastige situatie. Je had die wedstrijd natuurlijk op vrijdag 30 januari kunnen zetten. Dat was supportersvriendelijker geweest. Aan de andere kant heb je dan slechts 2 dagen rust want 2 februari is de lastige wedstrijd bij Jong PSV. Dan is dinsdag 27 januari wel weer een stuk beter, want extra rust
Citaat van: Inferno-058 op januari 18, 2026, 19:35:43
Lastige situatie. Je had die wedstrijd natuurlijk op vrijdag 30 januari kunnen zetten. Dat was supportersvriendelijker geweest. Aan de andere kant heb je dan slechts 2 dagen rust want 2 februari is de lastige wedstrijd bij Jong PSV. Dan is dinsdag 27 januari wel weer een stuk beter, want extra rust
Emmen speelt vrijdag 30 januari ook uit bjj Den Bosch, wat dat betreft zou vrijdag de 30e inderdaad gunstiger voor ons zijn :proost
Even vraagje: Heeft er iemand toevallig een autokaart met nog plekje over in de auto die mij in de buurt van het Emmen stadion zou kunnen oppikken?
Emmen vanavond ook afgelast, gezien de weervoorspellingen zou het me niks verbazen als deze dinsdag weer word afgelast
Dat dacht ik ook al!
Ijzel regen en sneeuw
Dus ben bang dat afgelasting best kan gebeuren.
Volgens mij is de 1e keeper geschorst en nog een veld speler en zijn er een paar geblesseerd.
Om het even want de kans is klein dat het doorgaat lijkt me. Gaat nog een krap programma worden voor ons.
Maakt niks uit als je in een flow zit.
Anderzijds verliezen we bijna altijd in Emmen. We zien het wel.
Emmen is helemaal niks meer momenteel. Moeten we kunnen pakken.
Ik zien het wel voor me dat deze ook word afgelast
Citaat van: upweer op januari 24, 2026, 16:04:06
Ik zien het wel voor me dat deze ook word afgelast
100% toch speelden gister al niet en weer is daar gewoon slecht
Wanneer maken ze het bekend of het wel of niet door gaat?
Citaat van: Specuveter op januari 25, 2026, 14:29:44
Wanneer maken ze het bekend of het wel of niet door gaat?
Zou me niks verbazen als het morgen al is, hebben ze afgelopen weekend bij Emmen ook gedaan dag van te voren.
Morgen verwachten ze ook nog eens in het oosten deslands sneeuw.
Vannacht ook weer sneeuw gevallen, we zien ut wel
Veld word vanmiddag gekeurd
Citaat van: Bernardo op januari 26, 2026, 11:24:48
Veld word vanmiddag gekeurd
Niemand houd er rekening mee dat het doorgaat...ze moeten mooi een oefenwedstrijd gaan plannen de komende dagen..
Ja , Emmen is dan ook vrij... kunnen we daar tegen oefenen als ergens een amateurveld bespeelbaar is :P
Citaat van: Bankzitter op januari 26, 2026, 12:25:37
Ja , Emmen is dan ook vrij... kunnen we daar tegen oefenen als ergens een amateurveld bespeelbaar is :P
:_schater
Word eind vd middag gekeurd....
Een blinde ziet dat dit niet door kan geen, veld voor de helft wit met sneeuw/ijs.
Citaat van: fred op januari 26, 2026, 13:45:20
Een blinde ziet dat dit niet door kan geen, veld voor de helft wit met sneeuw/ijs.
bist nou oek se teleurgesteld als vrijdag? Was ook wel teleurgesteld maar helemaal achteraf was het logisch en duidelijk. In de stad was het trouwens smoordruk met mensen die anders naar Cambuur waren gegaan :proost
Citaat van: sunderland op januari 26, 2026, 13:57:59
bist nou oek se teleurgesteld als vrijdag? Was ook wel teleurgesteld maar helemaal achteraf was het logisch en duidelijk. In de stad was het trouwens smoordruk met mensen die anders naar Cambuur waren gegaan :proost
Nee ik ben in opperbeste stemming. Jammer he?
Heerlijk op de bank gekeken hoe de concurrentie punten verspeelden :ams
Citaat van: fred op januari 26, 2026, 14:24:35
Nee ik ben in opperbeste stemming. Jammer he?
Heerlijk op de bank gekeken hoe de concurrentie punten verspeelden :ams
jammer he ? Denk dat wij met ons voetbal ook het meest gebaat zijn bij een goed veld. Bijna alle teams spelen zowel uit als thuis reactie voetbal waarbij het veld niet zo belangrijk is. Dus mooi aflassen
Eens, voor alles en iedereen beter wat hogere temperaturen.
Laat de rest maar lekker punten verspelen in de tussentijd. Des te minder overwinningen hebben we nodig om naar de Oldehove te gaan |:)
(https://pbs.twimg.com/media/G_mZbs4WMAA4Hf9?format=jpg&name=small)
Weer afgelast
Verrassend.
Nou de druk er vol op bij die ooievaars, wij lekker achterover leunen
Dit was natuurlijk zaterdag ook al duidelijk. Even de weersverwachting erbij, en dan had je deze uitkomst kunnen weten.
Ik gok voor de herkansing op maandag 2 maart of dinsdag 3 maart.
Met al die afgelastingen gaan we niet promoveren in maart :_schater
Citaat van: Bernardo op januari 26, 2026, 17:00:37
Met al die afgelastingen gaan we niet promoveren in maart :_schater
Tuurlijk wel. De concurrentie wint ook niks
Verplaatst naar 9 februari, Cambuur - Almere van zondag naar vrijdag
Lekker dan, die vrijdag net van alles gepland omdat er geen wedstrijd was....
Citaat van: rudie op januari 28, 2026, 20:10:03
Lekker dan, die vrijdag net van alles gepland omdat er geen wedstrijd was....
ahh kom op, die kaasfondue kan best naar de zondag :devil
Volgens mij tel ik nu 7 wedstrijden in februari?
1 maart weet je aardig waar je staat.
Herhaling van 2013? Kan maar zo dat het weer wordt afgelast.. :_schater
Zoals de kaarten er nu voor staan wel, maar goed er is niets zo veranderlijk ?? :koffie
Citaat van: michello op januari 29, 2026, 09:31:17:
Herhaling van 2013? Kan maar zo dat het weer wordt afgelast.. :_schater
Zoals de kaarten er nu voor staan wel, maar goed er is niets zo veranderlijk ?? :koffie
Er is de KNVB alles aangelegen dat Den Haag promoveert en als dat ten koste moet gaan van oans klupke, zullen ze het niet nalaten.
Maar wij zijn net als Asterix en Obelix onoverwinnelijk. :koffie
Den Haag heeft er een half seizoen over gedaan om Vitesse in te halen! (Wel anders dan ons inhaal programma)
Citaat van: PePe op januari 29, 2026, 11:54:30
Den Haag heeft er een half seizoen over gedaan om Vitesse in te halen! (Wel anders dan ons inhaal programma)
Die misselijk makende minkukels in Zeist steken hun voorkeur naar bepaalde clubs niet onder stoelen en banken.
Calimero gedoe.
Gewoon 3 punten pakken hatsaa
Het komt toch door Vitesse dat die wedstrijd zo laat gespeeld werd, ze moesten veel inhalen. Gaat wel heel ver om te denken dat ze ADO wilde helpen... Is ze ook niet gelukt trouwens :proost
Verplichte buscombi, wederom
Citaat van: Inferno-058 op januari 29, 2026, 14:57:05
Verplichte buscombi, wederom
Ja, ik mag m'n autokaart inleveren. Kutzooi. Ik weiger als vee vervoerd te worden.
Citaat van: Inferno-058 op januari 29, 2026, 14:57:05
Verplichte buscombi, wederom
Wat een gezeik.
Eerst buscombi, daarna auto + buscombi en nu weer bus?
Waarom?
Citaat van: Vlampiep op januari 29, 2026, 09:52:49
Er is de KNVB alles aangelegen dat Den Haag promoveert en als dat ten koste moet gaan van oans klupke, zullen ze het niet nalaten.
ZIELEPOOT
Citaat van: Vlampiep op januari 29, 2026, 12:53:15
Die misselijk makende minkukels in Zeist steken hun voorkeur naar bepaalde clubs niet onder stoelen en banken.
ZIELEPOOT in het KWADRAAT
Denk dat z'n nickname ook een paar typfoutjes bevat, kan beter Korsakov heten als ik het zo lees..
Citaat van: Derkx R.H. op januari 29, 2026, 16:59:28
Ik begrijp dit niet zo goed...waarom?
Ach dit soort lieden zijn ook niet te begrijpen en we moeten dan ook geen energie steken om het kunnen te begrijpen.
Gewoon kansloos. :_schater
Citaat van: NRG op januari 28, 2026, 20:31:35
Volgens mij tel ik nu 7 wedstrijden in februari?
1 maart weet je aardig waar je staat.
moet het weer wel verbeteren
Citaat van: Stiens op januari 29, 2026, 17:02:05
Denk dat z'n nickname ook een paar typfoutjes bevat, kan beter Korsakov heten als ik het zo lees..
Of het is een anagrammetje van
Koos Zevenaar :devil
Citaat van: denistel op januari 29, 2026, 18:04:51
moet het weer wel verbeteren
(https://pbs.twimg.com/media/G_2MEh0XIAALUB0?format=jpg&name=small)
Lekker voetbalweertje toch?
Citaat van: Yellow Army op januari 29, 2026, 18:46:12
Lekker voetbalweertje toch?
Zou je zo wel kunnen concluderen aan de hand van dat staatje.
Maar andere sites laten toch wel voorlopig nachtvorst zien, zodat de bovenlaag overdag zacht kan worden, maar 1,5 cm daaronder zou de vorst best nog in kunnen zitten. Laat je dan een wedsrrijd spelen, kun je de grasmat volledig renoveren en tevens heb je grote kans op blessures. Hopelijk gaan de temperaturen snel omhoog,,zodat er niet meer uitgesteld hoeft te worden.
Citaat van: Yellow Army op januari 29, 2026, 18:46:12
Lekker voetbalweertje toch?
valt nu alweer sneeuw helemaal klaar met die bende
Citaat van: Drumfather SCC op januari 29, 2026, 18:06:21
Of het is een anagrammetje van Koos Zevenaar :devil
zijn 3e nickname en constant hier mede forummers afzeiken. Hij weet goed te irriteren.
Als dit werkelijk zo gaat worden, dan wordt de boel w??r afgelast. Ook de pot van Almere volgende week, kan wel eens een lastig verhaal worden..
(https://true.infoplaza.io/gdata/eps/eps_temppluim_06280.png)
Ben wel klaar met die vorst en sneeuw.
Als voorspellingen zo blijven gaan Almere en Emmen er uit.
Citaat van: Specuveter op januari 30, 2026, 10:49:29
Ben wel klaar met die vorst en sneeuw.
Als voorspellingen zo blijven gaan Almere en Emmen er uit.
Waar is de klimaatverandering als je hem nodig hebt :proost
De velden in het noorden zijn veel minder en veel temperatuur verschillen in het noorden en zuiden.
We gaan echt niet voetballen volgende week vrijdag kan me niet voorstellen.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 30, 2026, 11:10:38
Waar is de klimaatverandering als je hem nodig hebt :proost
:_schater :zweep
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 30, 2026, 11:10:38
Waar is de klimaatverandering als je hem nodig hebt :proost
Volgens mij heeft Zeist hier ook de regie in :_schater
Citaat van: Vlampiep op januari 30, 2026, 12:47:48
Volgens mij heeft Zeist hier ook de regie in :_schater
in ons kampioensjaar 2013 werd deze wedstrijd ook 3 maal afgelast!
Citaat van: Specuveter op januari 30, 2026, 13:17:25
in ons kampioensjaar 2013 werd deze wedstrijd ook 3 maal afgelast!
Emmen uit en thuis achter elkaar inderdaad
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 30, 2026, 13:36:25
Emmen uit en thuis achter elkaar inderdaad
dat was schitterend. Komen we aan in Emmen ( op maandag volgens mij) zijn daar heel veel Cambuur supporters. Totaal onverwacht. Schat zo,n 800-900. Weet niet of het deze wedstrijd was maar volgens mij viel Woud Weghorst in bij Emmen. Die houtenklaas kon niks maar won alle duels. Was toen al een vechter die alles wou winnen
Laat het nog maar een paar keer afgelast worden. Kunnen ze net zo goed weer de korte zijde voor SCC reserveren. Waarom gebeurd dat nu al niet? Zit toch nooit vol op de tribune.
Citaat van: sunderland op januari 30, 2026, 14:41:51
dat was schitterend. Komen we aan in Emmen ( op maandag volgens mij) zijn daar heel veel Cambuur supporters. Totaal onverwacht. Schat zo,n 800-900. Weet niet of het deze wedstrijd was maar volgens mij viel Woud Weghorst in bij Emmen. Die houtenklaas kon niks maar won alle duels. Was toen al een vechter die alles wou winnen
Er zaten 400 man op de lange zijde na een extra kaartje bij een krat bier actie. Die hebben ze toen maar naar achter de goal begeleid. Ik zat zelf op de hoofdtribune, toen Cambuur scoorde vloog ook de hele hoofdtribune omhoog.
Echt ??n van m'n mooiste awaydays ooit.
Citaat van: Poetser op januari 30, 2026, 15:06:38
Er zaten 400 man op de lange zijde na een extra kaartje bij een krat bier actie. Die hebben ze toen maar naar achter de goal begeleid. Ik zat zelf op de hoofdtribune, toen Cambuur scoorde vloog ook de hele hoofdtribune omhoog.
Echt ??n van m'n mooiste awaydays ooit.
Ik kwam eerst niet in het thuisvak, omdat in mijn paspoort stond dat ik in leeuwarde geboren ben. Heeft ee grofvuil pas van apeldoorn ons gered :_schater
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 30, 2026, 15:10:24
Ik kwam eerst niet in het thuisvak, omdat in mijn paspoort stond dat ik in leeuwarde geboren ben. Heeft ee grofvuil pas van apeldoorn ons gered :_schater
:_schater :_schater
Citaat van: sunderland op januari 30, 2026, 14:41:51
dat was schitterend. Komen we aan in Emmen ( op maandag volgens mij) zijn daar heel veel Cambuur supporters. Totaal onverwacht. Schat zo,n 800-900. Weet niet of het deze wedstrijd was maar volgens mij viel Woud Weghorst in bij Emmen. Die houtenklaas kon niks maar won alle duels. Was toen al een vechter die alles wou winnen
Weghorst scoorde de 1-0 en kreeg van Jopie Gall een basisplaats
Citaat van: michello op januari 30, 2026, 15:27:59
Weghorst scoorde de 1-0 en kreeg van Jopie Gall een basisplaats
machtig
Citaat van: Poetser op januari 30, 2026, 15:06:38
Er zaten 400 man op de lange zijde na een extra kaartje bij een krat bier actie. Die hebben ze toen maar naar achter de goal begeleid. Ik zat zelf op de hoofdtribune, toen Cambuur scoorde vloog ook de hele hoofdtribune omhoog.
Echt ??n van m'n mooiste awaydays ooit.
Coca cola was het dacht ik. Ik had zelf kaarten via vakantieveiling oid, maar uiteindelijk kon ik niet omdat het zovaak werd uitgesteld.
Dit waren nog de tijden dat er geen kip bij FC Emmen kwam. Dat is nu helaas wel anders...
Emmen komt ook niet in het ritme, die pot zal er vrijdag ook wel uit gaan daar. Geen excuses dus!
ADO haalt 2 spelers van Emmen?
Nog zeker 2 weken winter in het noorden van het land.
Citaat van: Noordcambuur op februari 03, 2026, 09:13:17
Nog zeker 2 weken winter in het noorden van het land.
Niets is zeker ;)
Vanaf vrijdag weer boven 0 dus wellicht gaat Emmen net aan lukken.
(https://true.infoplaza.io/gdata/eps/eps_temppluim_06280.png)
Zou Emmen-Cambuur ook worden afgelast, nu Emmen voor vanavond ook is afgelast.
Citaat van: Bens op februari 06, 2026, 12:41:04
Zou Emmen-Cambuur ook worden afgelast, nu Emmen voor vanavond ook is afgelast.
Zo goed als zeker
Net even in Epe geweest. Er kon prima getraind worden op de velden van SV Wissel. Iedereen aanwezig voor zover ik kon zien.
Ze gaan er vanuit dat het gewoon doorgaat maandag. Ook in Emmen verwachten ze dat als de huidige voorspellingen kloppen/uitkomen.
Citaat van: michello op februari 06, 2026, 13:46:46
Iedereen aanwezig voor zover ik kon zien.
Henk was er niet ?
Citaat van: michello op februari 06, 2026, 13:46:46
Net even in Epe geweest. Er kon prima getraind worden op de velden van SV Wissel. Iedereen aanwezig voor zover ik kon zien.
Ze gaan er vanuit dat het gewoon doorgaat maandag. Ook in Emmen verwachten ze dat als de huidige voorspellingen kloppen/uitkomen.
Wat vond je van Kvam? Traint die al volledig mee?
Citaat van: Bens op februari 06, 2026, 12:41:04
Zou Emmen-Cambuur ook worden afgelast, nu Emmen voor vanavond ook is afgelast.
Het ziet er goed uit voor maandag! |:)(https://pbs.twimg.com/media/HAexdKaXsAAnqJi?format=jpg&name=small)
Citaat van: Lore op februari 06, 2026, 14:49:03
Wat vond je van Kvam? Traint die al volledig mee?
Weinig van kunnen zien, maar was er wel. Deden geen partijvorm op het moment dat ik er was.
Wanneer word veld gekeurd in Emmen?
Morgen al?
Of Maandag pas?
Citaat van: Specuveter op februari 07, 2026, 21:00:32
Wanneer word veld gekeurd in Emmen?
Morgen al?
Of Maandag pas?
wat denk jezelf??
Citaat van: Specuveter op februari 07, 2026, 21:00:32
Wanneer word veld gekeurd in Emmen?
Morgen al?
Of Maandag pas?
Ja
Werd het vroeger minder afgelast?
https://www.youtube.com/watch?v=YTLKtKq5TG4
Volgens Emmen site vandaag gekeurd
Citaat van: Specuveter op februari 08, 2026, 09:48:05
Volgens Emmen site vandaag gekeurd
Kan mij niet voorstellen dat het wordt afgekeurd. Temperaturen sinds vrijdagnacht (ver) boven nul. Ook in Emmen. Ze voorspellen tot morgenavond ook geen vorst meer.
Gisteren moest mijn Zoon in Groningen voetballen.
Op kunstgras...was goed te doen.
Grasveld was nog hard bevroren
Dus heb mijn twijfels....
Vandaag 16:00 keuring. Mogelijk morgen een 2e keuring (Andor Faber)
HHC Hardenberg speelde gisteren ?gewoon? op natuurgras. Ligt niet zo ver van Emmen. Lijkt me dat ze nu nog niet aflassen, zal dan morgen wel herkeuring komen.
Hoop su dat het doorgaat, geen Postema bij hun dan.
Volgens mij is het weer afgelast
Citaat van: Oud Cambuur op februari 08, 2026, 16:55:57
Volgens mij is het weer afgelast
Hoezo dat? Nog nergens iets gelezen....
Citaat van: Derkx R.H. op februari 08, 2026, 16:57:56
Hoezo dat? Nog nergens iets gelezen....
Roept 1 iemand op X
Andor Faber
@Andor_F
?
14 s
Drie keer is geen scheepsrecht: Emmen-Cambuur gaat voor de derde keer niet door. #emmcam
Het veld in Emmen is nog deels bevroren en dus zal er weer een nieuwe datum gezocht moeten worden.
Bevestigt door Cambuur
Nee cambuur zelf
Ik lees het nu...
Weer aflast.
(https://pbs.twimg.com/media/HApa_9GbwAAeG1v?format=jpg&name=small)
Nou alle Paulus Pietsma's kunnen weer even verder speculeren over de 4e keer :_schater
Citaat van: fred op februari 08, 2026, 17:05:20
Nou alle Paulus Pietsma's kunnen weer even verder speculeren over de 4e keer :_schater
Zegt maar Pietsma.....
Begint wel sneue zaak te worden. Ook vanuit Emmen kant. Of spelen ze liever zonder Postema tegen iemand anders :zweep
Bijzonder. Het vriest al een aantal dagen niet meer. Het zal echt wel niet kunnen, maar toch.
Ik kan mij nog tijden herinneren dat we ooit thuis tegen Vitesse speelden een tijd terug. Sneeuw kwam met pakken uit de lucht, er werd met een oranje bal gespeeld. Niks aflassing
Citaat van: Inferno-058 op februari 08, 2026, 17:22:36
Ik kan mij nog tijden herinneren dat we ooit thuis tegen Vitesse speelden een tijd terug. Sneeuw kwam met pakken uit de lucht, er werd met een oranje bal gespeeld. Niks aflassing
Was op.kunstgras
Citaat van: Inferno-058 op februari 08, 2026, 17:22:36
Ik kan mij nog tijden herinneren dat we ooit thuis tegen Vitesse speelden een tijd terug. Sneeuw kwam met pakken uit de lucht, er werd met een oranje bal gespeeld. Niks aflassing
En Sparta....
En Ajax.....
En ga zo maar door.
Tijden veranderen. Niks meer gewend...
Nog even is het wk voetbal aan de gang en speelt Cambuur inhaalwedstrijden :_schater
Het is niet zo?n heel moeilijk verhaal. Slecht weer geweest voor het voetbalveld. Hoef je geen complot voor te bedenken. Wordt niet voor niks afgelast. Alleen wel jammer.
Misschien dat je wat meer vooruit moet denken wanneer je wedstrijd, nadat die voor de eerste keer wordt afgelast, op een moment in gaat plannen als doorgaan ook zo goed als zeker is. Voor zover je dat kan plannen
Citaat van: Noordcambuur op februari 08, 2026, 18:06:10
Nog even is het wk voetbal aan de gang en speelt Cambuur inhaalwedstrijden :_schater
Goh, dat zou wat zijn zeg! :|
Citaat van: Noordcambuur op februari 08, 2026, 18:06:10
Nog even is het wk voetbal aan de gang en speelt Cambuur inhaalwedstrijden :_schater
Ik zit liever in het in het zonnetje bij Cambuur bij een een graad of 20 dan ik het Wk kijk. Dus klinkt als een droomscenario?
Dit gaat ons wel punten kosten vrees ik.
Citaat van: NRG op februari 08, 2026, 18:28:30
Ik zit liever in het in het zonnetje bij Cambuur bij een een graad of 20 dan ik het Wk kijk. Dus klinkt als een droomscenario?
Wat mij betreft voetballen we altijd in de zomer en NOOIT in de winter.
We kunnen promoveren zonder nog te spelen :?
Citaat van: papier op februari 08, 2026, 18:29:18
Wat mij betreft voetballen we altijd in de zomer en NOOIT in de winter.
Precies !
Citaat van: Inferno-058 op februari 08, 2026, 17:22:36
Ik kan mij nog tijden herinneren dat we ooit thuis tegen Vitesse speelden een tijd terug. Sneeuw kwam met pakken uit de lucht, er werd met een oranje bal gespeeld. Niks aflassing
Toen ging het sneeuwen tijdens de wedstrijd.
Dinsdag 24 maart, 20:00 uur, FC Emmen ? SC Cambuur
Citaat van: Derkx R.H. op februari 11, 2026, 15:32:20
Dinsdag 24 maart, 20:00 uur, FC Emmen ? SC Cambuur
Misschien zijn we al zeker van promotie na deze pot.
Kan theoretisch inderdaad al een promotie wedstrijd zijn. Kan zelfs al een week eerder.
Citaat van: Stiens op februari 11, 2026, 16:38:19
Kan theoretisch inderdaad al een promotie wedstrijd zijn. Kan zelfs al een week eerder.
Liever een week eerder of later...
Ik heb tussen de wedstrijden door een trip naar Frankrijk gepland... :_schater
Citaat van: Arno A op februari 11, 2026, 16:32:07
Misschien zijn we al zeker van promotie na deze pot.
Nou eerst maar even maandag avond afwachten, want als die wedstrijd geen 3 punten oplevert denk ik dat het ook nog wel eens billenknijpen kan worden.
Want we moeten eerst maar weer in de goede flow zien te komen, en hopen dat de bepalende spelers niet geblesseerd raken of tegen rode kaarten op lopen. Maar als we van dit alles gevrijwaard blijven kan het Oldehoofsterkerkhof half maart gereed worden gemaakt voor de huldiging.
baoef en sjostrand zijn er niet bij dinsdag ivm interlands
Citaat van: denistel op maart 19, 2026, 14:15:33
baoef en sjostrand zijn er niet bij dinsdag ivm interlands
Boeie. Morgenavond is promotie een feit |:)
Citaat van: Poetser op maart 19, 2026, 15:55:42
Boeie. Morgenavond is promotie een feit |:)
uiteraard maar de titel s er ook nog toch
Kunnen we de wedstrijd niet uitstellen? :zweep
Citaat van: Poetser op maart 19, 2026, 15:55:42
Boeie. Morgenavond is promotie een feit |:)
zo denk ik er ook over. En kampioen worden is bijzaak. Denk dat ADO en wij steken laten vallen want de druk is er compleet af
Ook zonder Baouf en Sj?strand zouden we van Emmen moeten kunnen winnen.
Ook een prima moment om Kvam minuten te laten maken toch? Ben erg benieuwd.
Citaat van: denistel op maart 19, 2026, 14:15:33
baoef en sjostrand zijn er niet bij dinsdag ivm interlands
Galves wel?
Citaat van: Lore op maart 19, 2026, 18:53:16
Galves wel?
Galves is alleen geselecteerd voor de wedstrijd tegen Cyprus O 21 ( 31 maart) Dus kan gewoon meedoen tegen AZ en Emmen.
Citaat van: Arno A op maart 19, 2026, 19:31:45
Galves is alleen geselecteerd voor de wedstrijd tegen Cyprus O 21 ( 31 maart) Dus kan gewoon meedoen tegen AZ en Emmen.
Ah mooi, dat scheelt. Nog een geluk dat wij deze interland periode niet spelen
Citaat van: Arno A op maart 19, 2026, 19:31:45
Galves is alleen geselecteerd voor de wedstrijd tegen Cyprus O 21 ( 31 maart) Dus kan gewoon meedoen tegen AZ en Emmen.
Zeker weten? Ik zie dat ze 26-03 ook spelen tegen San Marino?
Citaat van: Lowieke op maart 19, 2026, 16:34:41
Kunnen we de wedstrijd niet uitstellen? :zweep
PSV, Feijenoord, Ajax en AZ zouden dit zeker bij de KNVB aanvragen!!
Citaat van: michello op maart 19, 2026, 17:39:13
Ook een prima moment om Kvam minuten te laten maken toch? Ben erg benieuwd.
Dit dus, en ajb geen Wiebe op die positie. Dat weten we nu wel
Citaat van: Trainert! op maart 19, 2026, 23:09:18
Dit dus, en ajb geen Wiebe op die positie. Dat weten we nu wel
Ik maak mij er meer zorgen over dat Henk blijkbaar momenteel nog denkt dat Wiebe die plek beter kan invullen dan Kvam.
Deze wedstrijd geen Souren en Mulders door de 5e gele kaart
Mooie goal van Henstra
Niet erbij:
Balk
Mulders
Souren
Baouf
Sj?strand.
Citaat van: michello op maart 20, 2026, 22:09:06
Niet erbij:
Balk
Mulders
Souren
Baouf
Sj?strand.
Dat wordt puzzelen
Citaat van: Lore op maart 20, 2026, 22:33:40
Dat wordt puzzelen
Een kleintje maar, ik verwacht deze wedstrijd de volgende 11 namen
(https://pbs.twimg.com/media/HD4pr_LbIAAXs6q?format=jpg&name=small)
Meest treurige scenario is mogelijk dat we volgende week zaterdag promoveren en de hele selectie 5 dagen vrij is en de helft in het buitenland zit.
DG mag niet winnen om dat scenario te voorkomen en dan zullen we het zelf moeten doen dinsdag.
Dinsdag al blij met een puntje. Promoveren!! _O_
Citaat van: michello op maart 20, 2026, 22:57:23
Meest treurige scenario is mogelijk dat we volgende week zaterdag promoveren en de hele selectie 5 dagen vrij is en de helft in het buitenland zit.
DG mag niet winnen om dat scenario te voorkomen en dan zullen we het zelf moeten doen dinsdag.
Ik zie De Graafschap niet winnen van ADO of van Willem II, misschien 2 punten uit die 2 wedstrijden..
Citaat van: Derkx R.H. op maart 20, 2026, 22:45:00
Een kleintje maar, ik verwacht deze wedstrijd de volgende 11 namen
(https://pbs.twimg.com/media/HD4pr_LbIAAXs6q?format=jpg&name=small)
Ook een gok:
Jansen
Kooistra Berkhout Amofa Galvez
Apkakou Diemers vd Sande
Ferrah Binder Henstra
Als R?lke fit is dan speelt die.
Citaat van: michello op maart 20, 2026, 22:57:23
Meest treurige scenario is mogelijk dat we volgende week zaterdag promoveren en de hele selectie 5 dagen vrij is en de helft in het buitenland zit.
DG mag niet winnen om dat scenario te voorkomen en dan zullen we het zelf moeten doen dinsdag.
Wat maakt het allemaal uit. Ik nim er niet een potje bier minder om. |:)
Is ook zo! Gelukkig heeft de anticlimax van gister geen gevolgen. De Graagschap - ADO morgen gelijk, wij een sneaky winst bij Emmen, promotie een feit en staan dan nog steeds op 2 punten van ADO.
Citaat van: michello op maart 21, 2026, 11:21:42
Is ook zo! Gelukkig heeft de anticlimax van gister geen gevolgen. De Graagschap - ADO morgen gelijk, wij een sneaky winst bij Emmen, promotie een feit en staan dan nog steeds op 2 punten van ADO.
Maar het is de KnVB alles aan gelegen om ons niet kampioen te laten worden, maar wat ze ook bedenken, de promotie kan ons niet meer ontgaan.
Citaat van: michello op maart 21, 2026, 11:21:42
Is ook zo! Gelukkig heeft de anticlimax van gister geen gevolgen. De Graagschap - ADO morgen gelijk, wij een sneaky winst bij Emmen, promotie een feit en staan dan nog steeds op 2 punten van ADO.
Ik verwacht morgen een uitgeblust en ongemotiveerd ADO. Denk dat De Graafschap dus wint.
Citaat van: Vlampiep op maart 21, 2026, 11:55:37
Maar het is de KnVB alles aan gelegen om ons niet kampioen te laten worden, maar wat ze ook bedenken, de promotie kan ons niet meer ontgaan.
Waarom zou de KNVB dat willen? Waarom hebben hun volgens jou liever ADO?
Citaat van: James op maart 21, 2026, 12:14:54
Waarom zou de KNVB dat willen? Waarom hebben hun volgens jou liever ADO?
Dan heb je het intervieuw met Henk gemist zeker. Van oudsher is er vanuit de KNVB een antipathie tegen Cambuir en dat steekt zo nu en dan weer de kop op.
Volgens mij meer onkunde dan antpathie.
Zou ook zeer dom zijn want Cambuur zou in veel opzichten een voorbeeld voor andere clubs moeten zijn in hun beleid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Citaat van: Vlampiep op maart 21, 2026, 14:52:06
Dan heb je het intervieuw met Henk gemist zeker. Van oudsher is er vanuit de KNVB een antipathie tegen Cambuir en dat steekt zo nu en dan weer de kop op.
Dus dat gaat dan over de individuele scheidsrechters of over de hele knvb? Ik heb mijn kapot gelachen toen ADO verloor en steeds de schuld bij de scheidsrechter neer legde. Hoe zielig is dat.
Nu doen sommigen bij ons het zelfde.
Elke club heeft wedstrijden en wat ze genaaid worden. Scheidsrechters zijn niet perfect.
Citaat van: Andy King op maart 21, 2026, 12:03:48
Ik verwacht morgen een uitgeblust en ongemotiveerd ADO. Denk dat De Graafschap dus wint.
die willen toch kampioen worden dus die gaan er wel voor
wij dinsdag mooi op de counter spelen daar in emmen
Citaat van: Vlampiep op maart 21, 2026, 14:52:06
Dan heb je het intervieuw met Henk gemist zeker. Van oudsher is er vanuit de KNVB een antipathie tegen Cambuir en dat steekt zo nu en dan weer de kop op.
Bij elke club onder de top drie zijn er in de voetbalhistorie wel voetbalmomenten waarbij je als club je genaaid voelt. Het valt allemaal wel wat mee. Schuld bij een ander neerleggen is het makkelijkst want dan kan jij er als club niks aan doen. Hand in eigen boezem daar word je beter van.
Supporter op het veld kun je ook niks aan doen want dat doet die persoon zelf. Je kan wel de voorwaarden scheppen waardoor je de kans meer minimaliseert. Op Noord lijkt het soms meer een zuip- en snuiffestijn dan dat sommigen er voor het voetbal zijn. Als club vind je dit prima dan zit daar ook een vervolg aan vast waarbij mensen onder invloed over de scheef gaan. Die verantwoordelijkheid ligt bij de club. Met nuchtere supporters heb je ook meer gezond verstand.
Citaat van: James op maart 21, 2026, 23:53:35
Bij elke club onder de top drie zijn er in de voetbalhistorie wel voetbalmomenten waarbij je als club je genaaid voelt. Het valt allemaal wel wat mee. Schuld bij een ander neerleggen is het makkelijkst want dan kan jij er als club niks aan doen. Hand in eigen boezem daar word je beter van.
Supporter op het veld kun je ook niks aan doen want dat doet die persoon zelf. Je kan wel de voorwaarden scheppen waardoor je de kans meer minimaliseert. Op Noord lijkt het soms meer een zuip- en snuiffestijn dan dat sommigen er voor het voetbal zijn. Als club vind je dit prima dan zit daar ook een vervolg aan vast waarbij mensen onder invloed over de scheef gaan. Die verantwoordelijkheid ligt bij de club. Met nuchtere supporters heb je ook meer gezond verstand.
pfff de heilige ridder spreekt. Het valt wel mee, ben je het verleden vergeten en volgens jou moet het hek voor noord 2 meter omhoog
Citaat van: Andy King op maart 21, 2026, 12:03:48
Ik verwacht morgen een uitgeblust en ongemotiveerd ADO. Denk dat De Graafschap dus wint.
ik ook!
Citaat van: sunderland op maart 22, 2026, 10:17:46
pfff de heilige ridder spreekt. Het valt wel mee, ben je het verleden vergeten en volgens jou moet het hek voor noord 2 meter omhoog
Er hoeft helemaal geen hek want dat zorgt alleen maar voor abnormaal gedrag. Hetzelfde met uitvakken. De wanden zorgen alleen maar dat er meer uitgedaagd wordt want het cre?ert een wij tegen zij gevoel. Zelfde als je vroeger door een cordon van ME wordt ontvangen met een paar blaffende honden erbij wat wil je dan uitstralen?
En nee ik ben het verleden niet vergeten maar als je denkt dat dit van invloed is op beslissingen van de KNVB voor het heden dan vind ik dat Calimero denken.
Bij winst is promotie definitief!
Gelijkspel ook toch?
Citaat van: Leeuwarder94 op maart 22, 2026, 14:18:46
Gelijkspel ook toch?
Alleen als Willem2 vandaag niet wint.
WII lijkt wel te winnen, 0-2 voor bij MVV.
Winnen in Emmen is nodig
Nog niet zo makkelijk nu je zoveel spelers mist
Indd.
Dan loop je weer kans dat we zaterdag promoveren terwijl we niet spelen.
Maar goed, dat scenario lag er eerder ook voor vandaag. En dat liep toch anders.
We zien wel. Maar ideaal is het allemaal niet.
Totaal geen goed gevoel over deze wedstrijd.
Citaat van: Trainert! op maart 23, 2026, 09:41:14
Totaal geen goed gevoel over deze wedstrijd.
word lastig dat zeker. Wie verwacht dat Telstar van PSV wint?.
Doordat best wel veel jongens steeds mochten invallen kunnen we nu wel een representatief team opstellen. We gaan het zien, de ranglijst helpt ook niet mee want Emmen moet ook winnen om playoffs te halen. Anders kan het voor hun bijna niet meer..
Ben benieuwd hoeveel SCC-ERS er morgen op de thuistribune's zitten ;) |:)
Citaat van: Trainert! op maart 23, 2026, 09:41:14
Totaal geen goed gevoel over deze wedstrijd.
Maakt allemaal toch geen reet meer uit wat het gevoel is? We weten toch wel dat we gaan promoveren, is het niet morgen dan wel zaterdag of in Venlo. :proost
Citaat van: sunderland op maart 23, 2026, 10:12:45
word lastig dat zeker. Wie verwacht dat Telstar van PSV wint?.
Doordat best wel veel jongens steeds mochten invallen kunnen we nu wel een representatief team opstellen. We gaan het zien, de ranglijst helpt ook niet mee want Emmen moet ook winnen om playoffs te halen. Anders kan het voor hun bijna niet meer..
Dat Emmen moet winnen is juist ons voordeel. Bij een gelijke stand in de tweede helft zullen ze risico moeten nemen.
Ik heb er zin in, weer een kans om te gaan promoveren |:)... ik hoop dat het veld een beetje bespeelbaar is, de laatste tijd echt een knollentuin.
Citaat van: Scc0511 op maart 23, 2026, 11:00:41
Ben benieuwd hoeveel SCC-ERS er morgen op de thuistribune's zitten ;) |:)
Onmogelijk om aan kaarten te komen
Je ziet het in veel landen. Verrassende uitslagen, moeheid sluipt erin. Gaat pittig worden maar heb ook weer alle vertrouwen met een paar frisse spelers op het veld.
Heel benieuwd naar de opstelling!
Citaat van: Huizen op maart 23, 2026, 11:45:39
Je ziet het in veel landen. Verrassende uitslagen, moeheid sluipt erin. Gaat pittig worden maar heb ook weer alle vertrouwen met een paar frisse spelers op het veld.
Heel benieuwd naar de opstelling!
Op de trainingen is niets van te maken, en Henk wil er niks over zeggen.. Maar het lijkt mij logisch dat Berkhout, Jermoumi, Henstra gaan spelen en Ferrah op de plek van Balk, en op de linksbuiten Kvam, maar dit is een gevoel.
Postema trainde bij Emmen apart van de groep.
Citaat van: Derkx R.H. op maart 23, 2026, 11:52:30
Op de trainingen is niets van te maken, en Henk wil er niks over zeggen.. Maar het lijkt mij logisch dat Berkhout, Jermoumi, Henstra gaan spelen en Ferrah op de plek van Balk, en op de linksbuiten Kvam, maar dit is een gevoel.
Postema trainde bij Emmen apart van de groep.
jermoumi dan hou ik mijn hart vast. Niet voor niks viel hij ook niet meer in. Maar wel logisch want anders kan hij net zo goed vertrekken. Ik verwacht geen kvam in de basis en ook geen Ferrah op Balk zijn plek. Weet ook niet precies wie er wel en niet zijn. Kan bijv R?lke spelen?
Citaat van: Scc0511 op maart 23, 2026, 11:00:41
Ben benieuwd hoeveel SCC-ERS er morgen op de thuistribune's zitten ;) |:)
Die zitten er genoeg, zijn al veel met kaarten in bezit.
Jansen; Marsman - Amofa - Berkhout - Galvez; Apkakou, Diemers, Rolke; Ferrah, VD Sande, Henstra
Zou in mijn ogen het meest logische zijn
Citaat van: sunderland op maart 23, 2026, 11:58:56
jermoumi dan hou ik mijn hart vast. Niet voor niks viel hij ook niet meer in. Maar wel logisch want anders kan hij net zo goed vertrekken. Ik verwacht geen kvam in de basis en ook geen Ferrah op Balk zijn plek. Weet ook niet precies wie er wel en niet zijn. Kan bijv R?lke spelen?
Dit komt door zijn contract bij een aantal wedstrijden wordt zijn contract automatisch verlengd.. Rolke werd binnen behandeld dus verwacht geen Rolke. Afwezig; Baouf, Sjostrand, Souren, Mulders, Rolke, Balk en Visser
Citaat van: EdsjeSCC op maart 23, 2026, 12:19:14
Jansen; Marsman - Amofa - Berkhout - Galvez; Apkakou, Diemers, Rolke; Ferrah, VD Sande, Henstra
Zou in mijn ogen het meest logische zijn
Rolke kan niet spelen en met 3 linksbenige spelers op rechts is wat veel en Marsman is verdedigend kwetsbaar op rechts.
Henstra vd sande ferrah
Diemers apkakou
Berkhout
Galvez jonker amofa marsman
Jansen
Bank qua contractspelers:
Meijster
Kooistra(invallen voor Marsman evt)
Jermoumi
Kvam(invallen voor Henstra evt)
Binder
Citaat van: RG op maart 23, 2026, 12:54:03
Henstra vd sande ferrah
Diemers apkakou
Berkhout
Galvez jonker amofa marsman
Jansen
Bank qua contractspelers:
Meijster
Kooistra(invallen voor Marsman evt)
Jermoumi
Kvam(invallen voor Henstra evt)
Binder
Zo dus?(https://pbs.twimg.com/media/HEGBrYVbgAAPqpD?format=jpg&name=small)
Citaat van: RG op maart 23, 2026, 12:54:03
Henstra vd sande ferrah
Diemers apkakou
Berkhout
Galvez jonker amofa marsman
Jansen
Bank qua contractspelers:
Meijster
Kooistra(invallen voor Marsman evt)
Jermoumi
Kvam(invallen voor Henstra evt)
Binder
Kian ook nog neem ik aan?
Citaat van: Poetser op maart 23, 2026, 11:32:12
Onmogelijk om aan kaarten te komen
Toch niet.. :devil 8)
DM voor meer info.
Citaat van: michello op maart 23, 2026, 13:28:00
Kian ook nog neem ik aan?
Iemand hierboven noemde visser bij de afwezigen dus dacht ik Kian er ook niet bij maar diegene kan ook op daan visser doelen natuurlijk en dan is Kian idd ook contractspeler op de bank.
Ik zag net foto's van de training en daar zag je R?lke volop in actie, ook met een hesje aan dus kan die misschien toch wel spelen? Als dat zo is gaat Jonker eruit denk ik en berkhout naar rcv.
Citaat van: RG op maart 23, 2026, 15:23:16
Ik zag net foto's van de training en daar zag je R?lke volop in actie, ook met een hesje aan dus kan die misschien toch wel spelen? Als dat zo is gaat Jonker eruit denk ik en berkhout naar rcv.
Hesjes zeggen een dag voor de wedstrijd niet zo heel veel, Rolke is vanochtend lang behandeld aan een bovenbeenblessure die hem vrijdag ook aan de kant hield. Ze wachten of hij een reactie krijgt en anders kan hij een half uurtje mee doen. Maar Henk heeft veel gedaan om de opstelling geheim te houden. :_schater
Zou een slok op een borrel zijn als Postema niet mee doet. Onze beoogde 11 moet ook wel van Emmen kunnen winnen.
Ik proef uit interview van Henk bij CambuurTV (er zullen meer jonge gastjes starten) dat Kvam misschien wel eens zijn basisdebuut zou kunnen gaan maken.
Binder/Kian spits met VdSande erachter nog een optie?
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 23, 2026, 19:03:51
Binder/Kian spits met VdSande erachter nog een optie?
Zat ik ook aan te denken en dan met Kian beginnen. Een echte spits en er voor zorgen dat bij elke voorzet beiden in het strafschopgebied staan.
Volgens Andor Faber start Jonker centraal met Amofa.
Dan zal Berkhout wel op de 6 positie starten.
Zo dus??
Marsman Jonker Amofa Galvez
Berkhout Apkapou
Diemers
Ferrah Vd Sande Henstra.
Citaat van: Specuveter op maart 23, 2026, 19:28:30
Volgens Andor Faber start Jonker centraal met Amofa.
Dan zal Berkhout wel op de 6 positie starten.
Zo dus??
Marsman Jonker Amofa Galvez
Berkhout Apkapou
Diemers
Ferrah Vd Sande Henstra.
Jermoumi ipv Marsman volgens LC
Citaat van: Bernardo op maart 23, 2026, 20:35:03
Jermoumi ipv Marsman volgens LC
het zou ook vreemd zijn om met 2 linkspoten op rechts te spelen
Citaat van: michello op maart 23, 2026, 17:04:33
Ik proef uit interview van Henk bij CambuurTV (er zullen meer jonge gastjes starten) dat Kvam misschien wel eens zijn basisdebuut zou kunnen gaan maken.
Henk houd ook niet van veel veranderingen. Het team verandert al veel en dan ook nog iemand waar iedere speler aan moet wennen.. het kan
Ook extra spelers van O21 op de bank,?
Look zat al een paar keer op de bank dus wie weet. En vd Heide wellicht weer.
Wiebe vd Heide, Danyello Look, Jelte Priem, Sybrand Veldhuis verwacht ik ook wel op de bank
MATCHDAY |:)
15:15 vertrekt de bus.
_O_ _O_ _O_ MATCHDAY _O_ _O_ _O_
Citaat van: Specuveter op maart 23, 2026, 19:28:30
Volgens Andor Faber start Jonker centraal met Amofa.
Dan zal Berkhout wel op de 6 positie starten.
Zo dus??
Marsman Jonker Amofa Galvez
Berkhout Apkapou
Diemers
Ferrah Vd Sande Henstra.
Dan moeten we bijna alleen maar op de helft van Emmen spelen. Dit kan Diemers nooit belopen of Apkapou mut wat meer naast Diemers komme
Citaat van: sjaak op maart 24, 2026, 09:05:41
Dan moeten we bijna alleen maar op de helft van Emmen spelen. Dit kan Diemers nooit belopen of Apkapou mut wat meer naast Diemers komme
Dit gaat het wel worden
Citaat van: sjaak op maart 24, 2026, 09:05:41
Dan moeten we bijna alleen maar op de helft van Emmen spelen. Dit kan Diemers nooit belopen of Apkapou mut wat meer naast Diemers komme
Citaat van: Derkx R.H. op maart 23, 2026, 13:05:12
Zo dus?(https://pbs.twimg.com/media/HEGBrYVbgAAPqpD?format=jpg&name=small)
Zo dus, alleen de rechtsback is twijfel...wat ik al zei Henk doet wat geheimzinnig...
We konden Nap vandaag wel gebruiken..
Citaat van: RG op maart 23, 2026, 22:26:03
Wiebe vd Heide, Danyello Look, Jelte Priem, Sybrand Veldhuis verwacht ik ook wel op de bank
Niet wisselen dus vandaag
Citaat van: Gasgeve op maart 24, 2026, 10:01:37
We konden Nap vandaag wel gebruiken..
Als je die keuze had willen maken, had je dat al veel eerder moeten doen.
Citaat van: Trainert! op maart 24, 2026, 10:15:34
Niet wisselen dus vandaag
Merk wel dat je nooit een wedstrijd van O21 hebt gezien
Nap scoorde afgelopen weekend nog voor de O21. Misschien is hij tot inkeer gekomen?
Citaat van: DeBruyne op maart 24, 2026, 11:07:33
Nap scoorde afgelopen weekend nog voor de O21. Misschien is hij tot inkeer gekomen?
Die jongen is slachtoffer van zijn zaakwaarnemer geworden.
Begreep 100 kaarten van supporters van Cambuur in het thuis vak geblokkeerd.
waar heb je dat gelezen?
Citaat van: Sonnema op maart 24, 2026, 12:57:59
Begreep 100 kaarten van supporters van Cambuur in het thuis vak geblokkeerd.
Ik zag wel een mail voorbij komen aan iemand die geblokkeerd was!
100 valt redelijk mee toch?
Citaat van: Sonnema op maart 24, 2026, 12:57:59
Begreep 100 kaarten van supporters van Cambuur in het thuis vak geblokkeerd.
Druppel op een gloeiende plaat.
Dat valt zeker mee. Al meerdere gehoord dat hun kaart is geblokkeerd.
Citaat van: Poetser op maart 24, 2026, 13:38:17
Druppel op een gloeiende plaat.
Ja, het voelt als een onzinnige strategie. Het is niet tegen te houden. Probeer dan wat anders te verzinnen
Hoe is het met de spanning bij iedereen?
Citaat van: Specuveter op maart 24, 2026, 14:24:53
Hoe is het met de spanning bij iedereen?
Begint nu te komen. Ben er bij, zou toch mooi zijn om het vandaag met deze ploeg af te maken! |:) :proost
Cambuur zwaar gehavend maar alsnog prima basis 11 tegen een Emmen wat dit seizoen totaal niet draait.
Figuurlijk dan.... _O_
Citaat van: Lore op maart 24, 2026, 14:00:39
Ja, het voelt als een onzinnige strategie. Het is niet tegen te houden. Probeer dan wat anders te verzinnen
Precies. Maar de angst regeert. Helaas.
Wat een dramatisch gelul allemaal :_schater Nog zelden heeft de club er zo goed voor gestaan, het is 99% klaar. Alleen of het vanavond of later deze week wordt is het enige waar men zich druk over zou moeten maken :proost
Citaat van: drg op maart 24, 2026, 14:31:55
Wat een dramatisch gelul allemaal :_schater Nog zelden heeft de club er zo goed voor gestaan, het is 99% klaar. Alleen of het vanavond of later deze week wordt is het enige waar men zich druk over zou moeten maken :proost
Waar heb je het precies over?
Volgens mij vertrekken de spelers 3u toch? Vertrekken ze gewoon vanaf het stadion?
Ja. Erg druk hier.
Citaat van: Specuveter op maart 24, 2026, 14:24:53
Hoe is het met de spanning bij iedereen?
0,0 want we gaan het toch wel halen. Oftewel, water is nat, bier is lekker etc. :proost
Citaat van: Sonnema op maart 24, 2026, 12:57:59
Begreep 100 kaarten van supporters van Cambuur in het thuis vak geblokkeerd.
300 zelfs
Citaat van: Lore op maart 24, 2026, 14:50:02
Volgens mij vertrekken de spelers 3u toch? Vertrekken ze gewoon vanaf het stadion?
uitzwaaien met vuurwerk
De filmpjes zullen zo wel verschijnen!
Citaat van: michello op maart 24, 2026, 15:09:03
Zoveel ? Dat lijkt me toch gokwerk?
De enige logische manier die ik kan voorstellen is dat deze mensen kaarten op de site van Emmen hebben bestelt met een adres hier uit de stad of omgeving
Citaat van: Lore op maart 24, 2026, 15:22:47
De enige logische manier die ik kan voorstellen is dat deze mensen kaarten op de site van Emmen hebben bestelt met een adres hier uit de stad of omgeving
Dan denk je ook niet na.....
Dan zijn eerder alle kaarten van ?nieuwe? accounts geblokkeerd lijkt me.
Citaat van: michello op maart 24, 2026, 15:27:48
Dan zijn eerder alle kaarten van ?nieuwe? accounts geblokkeerd lijkt me.
Dat is het zeker niet :proost
Citaat van: michello op maart 24, 2026, 15:42:39
TOP Oss wil dat het competitieduel met Willem II van 13 maart ongeldig wordt verklaard en heeft zich daarvoor gemeld bij de KNVB. Aanleiding is het meespelen van Indonesisch international Nathan Tjoe-A-On, van wie de club betwijfelt of hij speelgerechtigd was. Dat meldt het Brabants Dagblad.
Moet wij ons druk maken om Van de Sande?
Lijkt mij niet Bonaire is toch onderdeel van Nederlands Koninkrijk?
Yes. Uiteraard. Gaat alleen om spelers van Indonesi?. En dooor.
Citaat van: Sonnema op maart 24, 2026, 12:57:59
Begreep 100 kaarten van supporters van Cambuur in het thuis vak geblokkeerd.
Dat zou mooi dom zijn. Krijg je juist gedoe buiten het stadion van.
Kvam in de basis, ben benieuwd!
(https://pbs.twimg.com/media/HEL-qD2aIAIbg01?format=jpg&name=small)
jermouni en jonker in de verdediging. 2 spelers met geen ritme. laat me graag verassen
Is Sj?strand opgeroepen voor Zweden U21 of heeft zijn afwezigheid een andere reden?
Citaat van: Trainert! op maart 24, 2026, 19:12:12
jermouni en jonker in de verdediging. 2 spelers met geen ritme. laat me graag verassen
En dan vergeet je voor het gemak ook nog brandhout en kvam die nooit spelen.
Vandaag winnen zou echt een stunt zijn |:)
De commentator heeft na 3 minuten al twee fouten gemaakt...
Jamouni vervangt Mulders van Emmrn ???
Keeper Thijs Jansen van Emmen?
FERRAH |:)
Wat een goal weer!
Laat die volgend jaar maar terugkomen
|:)
Geweldig!
|:) |:) |:) |:) |:) |:)
Niet te geloven dit!
Jezus!!!!
Sj?strand kunnen we wel verkopen dus! We hebben de nieuwe al en deze heeft ook nog een linkerbeen haha
Hij Kvam er goed langs :_schater
_O_ voor de commentator
Wat een weelde!
Gefeliciteerd alvast!
0-3 jantje naar 25 minuten, goed voor de gemoedstoestand haha.
Scherpte is er wel iets van af, paar goeie kansen voor Emmen
Phoe, spitsengoaltje hoor
Al een paar keer staat Jermoumi die linksbuiten totaal niet te dekken
Wat is Jermoumi ongelooflijk slecht zeg.
Als ze die opkomende verdediger niet aanpakken wordt het nog lastig de tweede helft
Citaat van: Leeuwarder94 op maart 24, 2026, 20:46:49
Al een paar keer staat Jermoumi die linksbuiten totaal niet te dekken
Ja dit was niet best gedekt. Jonker mocht ook wel iets dichter op Postema zitten.
Prima pot
Jermoumi maar snel wisselen en Bob Ross erin
Nog niet gespeeld als Cambuur zo doorgaat. Maar geweldig 1e half uur hoor!
Prachtige goal, eerlijk is eerlijk. We zijn er nog niet. Dat gepiel iets eerder op de middenlijn van Amofa tussen twee Emmen spelers stoorde me al. Zo kregen we tegen AZ ook een goal tegen. Liep nu goed af, maar toch.
Citaat van: carlo de leeuw op maart 24, 2026, 20:50:26
Nog niet gespeeld als Cambuur zo doorgaat. Maar geweldig 1e half uur hoor!
klopt heel belangrijk hoe ze uit de kleedkamer komen.
Eerste kwartier is heel belangrijk de 2e helft.
Erg onnodig inderdaad. Eerste half uur speel je die lui helemaal zoek. Kunnen de bal nog geen twee keer naar elkaar overspelen en dan zak je daarna volledig in. Hopelijk zet Henk ze op scherp in de rust en gaat Jermoumi er af.
Die Jarmouni loopt gewoon weg bij zijn man. Die kan er echt helemaal niks van.
We laten echt iedere keer tegenstanders terug komen in de wedstrijd. Dit gaat ook weer billenknijpen worden.
Totaal onnodig.
Citaat van: Josli op maart 24, 2026, 20:54:22
Die Jarmouni loopt gewoon weg bij zijn man. Die kan er echt helemaal niks van.
We laten echt iedere keer tegenstanders terug komen in de wedstrijd. Dit gaat ook weer billenknijpen worden.
Totaal onnodig.
Was echt volledig uit positie en Jonker niet kort genoeg op zijn man
PROMOTIE |:) |:) |:) |:) |:) |:)
Prachtig basisdebuut van Kvam! Wiebe een keer niet op de back gelukkig.
Benieuwd wat Marsman voor moois laat zien. Kom aan |:)
Kian Visser op het einde er nog maar even bij, promotiewedstrijd met 3 Leeuwarders in het veld zou toch leuk zijn.
Smetje op de avond :proost
|:) |:) |:) |:) WE ARE GOING UP! |:) |:) |:) |:)
Geweldig! Gefeliciteerd voor iedereen met een blauw geel
hart!
Standbeeld voor Henk!!
GUESS WHO'S BACK |:)
Mooi ook dat iedereen op de tribune bleef en niet ut veld op ging
Prachtig Cambuu naar de eredivisie.
He he we zijn er gelukkig weer nu al zin in volgend seizoen
Alle forum bezoekers gefeliciteerd |:)
Gefeliciteerd iedereen! |:) |:)
Jonker |:) |:) |:)
Gefeliciteerd een ieder. Ook Trainert
:proost |:) |:)
Wat een feest en wat een Cambuur lui daar. |:)
Mooi interview met Jonker.
Speelde ook een beste wedstrijd.
Skitterende avond, nu al heel benieuwd naar volgend seizoen! Gefeliciteerd en feest-ze straks w:)
Prachtige beelden. Van harte allemaal. We hebben weer een derby. M?n wat heb ik daar nu al zin in, maar eerst nog met ADO het duel aan voor de schaal. Wie weet!
Citaat van: Noordcambuur op maart 24, 2026, 22:15:39
Alle forum bezoekers gefeliciteerd |:)
|:) hoe laat zijn ze bij het stadion?
Jort aan het woord...
|:)
Derkx zo ff naar het stadion |:)
Van harte allemaal!! |:) |:) |:)
Wat een topavond, vanaf minuut 1 genoten. Wat een passie. Geweldig. Geniet ervan iedereen
Citaat van: sunderland op maart 24, 2026, 22:19:12
Gefeliciteerd een ieder. Ook Trainert
:_schater :_schater :_schater :_schater :_schater
Van "we worden genaaid; voor de gek gehouden en ik lever mijn seizoenkaart in" naar promotie :proost
GENOT |:)
Mooiste avond in jaren. Wat een club. _O_ _O_ _O_ _O_
Fantastisch seizoen en met perfect gescoute spelers, met veel eigen jeugd en vooral met Henk.
Heel trots hoe de club zich op alle fronten heeft ontwikkeld en nu echt klaar is voor de eredivisie.
Henk .. Zo godsgruwelijk knap. Niet te evenaren. |:)
Geweldig!! Wat een prachtige beelden!
Zo trots op deze club! En op Henk de Jong, hij flikt het gewoon weer. De grootste held in de geschiedenis van onze club! Dat hij nog maar lang bij ons mag blijven, ook als het wat minder gaat! Henk is Cambuur en Cambuur is Henk!!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Isma?l is er ook bij...
(https://pbs.twimg.com/media/HENmJdyaIAAHd4Z?format=jpg&name=4096x4096)
was super bij het stadion heel veel mensen om de helden te ontvangen
van harte cambuur mensen heerlijk weer ere divisie met wie en hoe
zien we dan wel weer geniet er van.
(https://www.dijksmedia.nl/downloadpicturepreview.pp?picture=646f5a3435382b6d7361653753587236586d746d73413d3d)
Wat een avond en nacht. Mooiste (kut) club van allemaal |:)
Citaat van: michello op maart 25, 2026, 08:30:42
(https://www.dijksmedia.nl/downloadpicturepreview.pp?picture=646f5a3435382b6d7361653753587236586d746d73413d3d)
Geweldig shot! Zelf ook de tranen in de ogen bij dit beeld.
Citaat van: michello op maart 25, 2026, 08:30:42
(https://www.dijksmedia.nl/downloadpicturepreview.pp?picture=646f5a3435382b6d7361653753587236586d746d73413d3d)
Die Henk, wat een icoon voor onze club. Gister even overmand door emoties, mooi om te zien en daar krijg je zelf ook een brok van in de keel wetende wat hij de laatste jaren allemaal heeft doorstaan. Het is hem zo gegund |:) |:) |:)
Durf het bijna niet te vragen maar kan iemand de twee VI pro artikelen die zijn verschenen hier delen?
Verhuisd Cambuur is terug: 'En nu moeten we n??it meer degraderen'
Vandaag om 10:05
Praat mee!
Jan Willem Spaans
Journalist VI
SC Cambuur is terug in de Eredivisie, drie jaar nadat de club bleekjes was gedegradeerd. In de tussentijd verruilde de club het bloedcharmante maar tot op de draad versleten Cambuurstadion voor een hypermoderne voetbaltempel, waarin promotiespecialist Henk de Jong zijn kunstje dinsdagavond uit bij FC Emmen ten vierde male voltooide. Het Kooi Stadion is een fraai, maar wel erg kostbaar uitgevallen visitekaartje. De promotie zorgt derhalve voor euforie, maar ook voor opluchting.
D?t Cambuur in het kielzog van ADO Den Haag naar de Eredivisie gaat, is eigenlijk al maanden geen punt van zorg meer. Er zijn daags voor de beslissende wedstrijd in Emmen nog achttien punten te vergeven in de Keuken Kampioen Divisie, en Cambuur staat er zeventien voor op achtervolger Willem II.
Het blijft Cambuur, het kan altijd misgaan. Misschien vliegt er wel een raket uit Iran over
? Wouter Schollema
Zelfs in die wetenschap is er bij supporter Wouter Schollema nog een stemmetje dat voor twijfel zorgt, al weet ook hij dat het eigenlijk niet meer mis kan gaan. De littekens zitten diep, met name dat van de zeker lijkende promotie die in 2020 niet werd toegekend vanwege het uitgebroken coronavirus en de daardoor stilgelegde competitie. 'Het blijft Cambuur, het kan altijd misgaan. Misschien vliegt er wel een raket uit Iran over. Met Cambuur heb ik al zoveel trauma's opgelopen. Ik heb het liefste dat het zo snel mogelijk binnen is. Dat is wel de positie die we nu hebben: met vrienden hebben we discussies over welke wedstrijd de fijnste zou zijn om in te promoveren. Dat is natuurlijk een ongekend luxeprobleem. Het is dit seizoen, zo'n beetje voor het eerst, leuk om voor Cambuur te zijn.'
Stadion met 'een aardig bonnetje'
De rol van De Jong valt daarin niet te onderschatten, vindt Schollema. Hij kent de trainer goed. De dag n? Emmen-uit viert hij zijn 38ste verjaardag, en een groot deel van zijn leven stond in het teken van de voetbalclub uit zijn stad. Hij verzorgt rondleidingen in het nieuwe stadion, bracht menig Cambuur-aanwinst de beginselen van de Nederlandse taal bij en weet derhalve zo'n beetje alles dat er over Cambuur te weten valt. Voor Schollema is de trainer een held. 'Henk de Jong verdient een standbeeld. Hij werkt dit seizoen met een heel nieuw team. Je doet hem tekort door hem puur een people manager te noemen. Het begon heel slecht, met een dramatische wedstrijd tegen FC Dordrecht, maar al heel snel had ik door dat het mooi kon worden, toen we volkomen onterecht wonnen van FC Eindhoven. ADO Den Haag en Cambuur steken er echt bovenuit. Henk heeft er een voetbalmachine van gemaakt.'
En dat dus allemaal in het medio 2024 opgeleverde Kooi Stadion, met plaats voor 15.000 mensen. Daar had Cambuur in de eerste maanden nog wel gewenningsproblemen: bij de ingebruikname was het onderkomen nog niet echt af. Inmiddels is het een heus fort: dit seizoen verloor Cambuur er slechts ??n keer. Schollema: 'Het stadion heeft verhalen nodig. Ook die wedstrijd van vorige week tegen Jong AZ, ook al liep die vreselijk af. Het dna van Cambuur zit in het oude stadion, onze toekomst ligt hier. Daar konden we niet uitbreiden, er was betonrot, gedoe met vergunningen.'
Schollema vertelt dat er bovendien ook het ??n en ander is meeverhuisd van het Cambuurplein naar de nieuwe locatie. 'Ja, het hert dat voor de ingang stond, en enkele lampen uit de lichtmasten, stoeltjes van de oosttribune. Het kan hier goed spoken, ik denk dat we een aanwinst zijn voor de Eredivisie. Qua stadion, qua jeugdopleiding, qua trainer, qua scouting ?n qua supporters.'
De zaak moet alleen nog even worden afgerond, en dat mag gaan gebeuren in Emmen. De Oude Meerdijk was, zo weet Schollema nog goed, ook een belangrijke horde in de promotie van dertien jaar geleden. 'Er gaan heel veel Cambuur-fans naar Emmen. Net als in 2013, trouwens, toen was dat ook een belangrijke uitwedstrijd richting promotie. De kaartverkoop was toen wel afgeschermd, maar er was een actie bij een lokale supermarkt: bij een sixpack cola of sinas kreeg je twee gratis kaartjes. Er zijn heel wat mensen uit Leeuwarden toen die kant op gereden.' De tandartsen in Leeuwarden hebben die zomer vermoedelijk overuren gedraaid met al die frisdrank.
ADO-thuis was een lakmoesproef. Voetballend waren we de mindere, maar we wonnen w?l
? Ard de Graaf
Ook anno 2026 is mondhygi?ne een thema bij Cambuur: voor afzwaaiend algemeen directeur Ard de Graaf begint de promotiedag in de door velen gevreesde tandartsstoel. De Graaf kan geruststellend rapporteren over dat bezoekje. 'Ik ben er goed doorheen gekomen. Maar het spannendste van de dag komt vanavond nog. We hebben een grote kans om het af te maken. Promoveren is altijd bijzonder, maar het is het mooiste als je zelf op het veld staat', vindt De Graaf.
Ook hij zag het huidige seizoen suboptimaal beginnen. 'Het was een moeizame voorbereiding, we moesten wachten met ons versterken tot er spelers waren vertrokken. Dan zie je vrij snel dat het team goed in elkaar zit. ADO-thuis was een lakmoesproef. Voetballend waren we de mindere, maar we wonnen w?l', aldus de directeur, die zich kan verheugen over een selectie met knap gescoute smaakmakers als Isma?l Baouf, Oscar Sj?strand en Ichem Ferrah. Laatstgenoemde is gehuurd, Sj?strand is al verkocht en ook Baouf gaat normaliter veel geld opleveren. 'Transferwaarde is enorm belangrijk geworden, ook al probeer je nog zoveel geld op andere manieren te verdienen. We hebben Milan Smit goed verkocht, zowel in eerste instantie als nu met de doorverkoop. Dat is goed voor Milan, goed voor Go Ahead Eagles en goed voor ons. Hetzelfde met Baouf, die nu bij de selectie van Marokko zit. Dat geeft zijn transferwaarde een boost.'
Dat is goed nieuws voor Cambuur. Het gebit van De Graaf mag dan gaaf zijn, de financi?le huishouding van zijn club bevat volgens de KNVB w?l wat gaatjes. De club behaalde een Financial Rating System-score van 4 punten - het maximum is veertig en geen bvo scoorde lager dan de Leeuwarders. De verhuizing naar het Kooi Stadion heeft de club een smak geld gekost, de jongste jaarcijfers reppen van een schuldenpost van liefst 44 miljoen euro. De Graaf onderschrijft dat de situatie niet vrolijk stemt. 'We hebben een stadion gebouwd met een aardig bonnetje, en dat schoot nog omhoog vanwege allerlei toestanden in de wereld. De financiering ervoor loopt lang, over 25, 30 en 40 jaar. Dat zie je terug in de jaarlasten. We willen die terugdringen in dit fantastische stadion, dat ook gebouwd is voor de Eredivisie. Volgend seizoen zitten we vol, ook qua sponsors.' Ook dat had een kleine aanloop nodig in het Kooi Stadion. De supportersfaciliteiten kregen bij de verhuizing prioriteit. Lovenswaardig, maar vanuit commercieel oogpunt was het vrij onhandig dat de bobo's in de eerste maanden bijvoorbeeld naar buiten moesten om in 'festivaltoiletten' hun plasje te doen.
Als je in het oude stadion een frituurpan aanslingerde, ging het ten koste van de lichtmasten
? Ard de Graaf
Opvallend is hoe geruisloos de overgang naar het nieuwe stadion is verlopen, ondanks kleine ongemakken zoals de aanvankelijk wat primitieve sanitaire voorzieningen. Het valt mee met de heimwee naar het Cambuurstadion, extreem geliefd en exemplarisch voor de clubcultuur. Hoe verklaart De Graaf dat? 'We hebben het echt samen met onze supporters ontworpen. Jong, oud, man, vrouw, mindervaliden. We hebben heel wat avondjes doorgebracht met de architect: het is jullie huis, hoe willen jullie het? Zo komen we bij het unieke ontwerp. Steile tribunes, open hoeken. De sfeer is top. En ja, het vorige, dat zag ook iedereen, had weinig meer te maken met profvoetbal anno 2024. Als je een frituurpan aanslingerde, ging het ten koste van de lichtmasten', schertst De Graaf, die dus uittreedt als algemeen directeur. 'Ik heb het elf jaar gedaan. Cambuur is een intensieve club, daar moet je zeven dagen per week alles in stoppen. Er is veel goed gegaan, en veel verkeerd, en ik vond het tijd om van de bok te stappen. Dat is goed voor de club, en voor mij. Als ik de club op een andere manier kan helpen, en iedereen dat ziet zitten, wil ik best een rol blijven spelen. Maar ik heb de rvc gezegd dat ze eerst een nieuwe algemeen directeur moeten vinden. Als ze me daar vragen over stellen, zal ik ze beantwoorden, maar ik ga niet over mijn eigen graf regeren.'
De Graaf overhandigt zijn opvolger in elk geval sportief een club in de lift. Dat ziet ook Maarten van Tuinen, voorzitter van supportersvereniging Kern van Cambuur. Hij is al 25 jaar betrokken bij de organisatie en derhalve ervaringsdeskundige op het gebied van promotiewedstrijden. Hij is minder zenuwachtig dan de vrij fatalistisch ingestelde Schollema, maar de aard van een Cambuur-supporter is nu eenmaal zoals die is. 'Je weet dat het komt, maar wann??r? Afgelopen vrijdag was er toch wat spanning, maar we moeten van Emmen kunnen winnen. Dan hebben we een feestje op de dinsdagavond. Maar ja, bij Cambuur loopt toch altijd alles anders', lacht Van Tuinen.
Dit seizoen gaat er echter verdacht veel precies zoals zijn supportershart het graag ziet. 'Het leek wel alsof het van hogerhand geschreven was. Als je in een hogere macht gelooft, kan je stellen dat die voor het eerst op de hand van Cambuur is. Vorig jaar was toch een overgangsfase, werden we knap derde. Nu valt het allemaal samen', aldus Van Tuinen over de sportieve opmars. En de financi?le kant? Aan de doorsnee voetbalsupporter hoef je niet te vragen of de aanstaande promotie uit economisch opzicht een moetje is, maar Van Tuinen is toevallig werkzaam bij een bank en kan daar dus wel wat zinnigs over zeggen. 'Nou ja, uiteindelijk is de Eredivisie wel een must, maar het is niet alsof de club op omvallen staat. Je kan het vergelijken met een hypotheek zoals veel mensen die hebben. Die is wel erg hoog uitgevallen, maar zolang je aan je betalingsverplichtingen voldoet, is er weinig aan de hand. En iedereen, ook de mensen die nu lopen te zeuren, wist dat het niet anders kon. Dus ja: de solvabiliteit is niet top, maar bij promotie stijgen de inkomsten', aldus Van Tuinen. Alleen de uitzendrechten al gaan Cambuur miljoenen opleveren.
UWV-hooligans
De eerste kans om die pot met goud te grijpen komt er dus in Emmen. Alle andere bvo's in de drie noordelijke provincies en Overijssel spelen Eredivisie, dus is het bezoek aan Drenthe ondanks de honderd kilometer afstand toch de minst verre uitwedstrijd. Dat blijkt bij aankomst ook wel: de hoofdtribune van De Oude Meerdijk is vanavond een Leeuwarder enclave. Hun geel-blauwe shirts en sjaaltjes blijven redelijk bedekt, maar hun onwennige gedartel verraadt veel. Ze lopen rond alsof ze bij uitzondering in een andere supermarkt beland zijn: de geuren en kleuren zijn op zich vertrouwd, maar ze zoeken hun plekje nog. 'Als we eruitgeskopt worden, ja, dan worden we eruitgeskopt', verwoordt een meneer de houding in plat Liwwadders.
Enige zorgen bij het zien van de basisopstelling: Cambuur mist liefst vijf basiskrachten. Isma?l Baouf (Marokko) en Oscar Sj?strand (Zweden Onder-21) zijn op internationale missie, het drietal Nicky Souren, Rik Mulders en Remco Balk is geschorst. Sj?strand is voorin wel een potentieel gemis, de buitenspeler grossiert in goals en assists. En dan dat veld? Emmen - Cambuur is al drie keer afgelast vanwege de ondergrond aan De Oude Meerdijk, en het gras kan hier nog wel wat lentezon gebruiken. De onzekerheid duurt vanavond maar heel eventjes. Al na zes minuten blijkt Cambuur behalve Sj?strand nog wel meer goede buitenspelers te hebben. Ichem Ferrah kanaliseert zijn innerlijke Arjen Robben, snijdt naar binnen en scoort via de binnenkant van de paal. Delirium in het uitvak, voorzichtig geklap op de hoofdtribune. Halverwege de eerste helft is die voorzichtigheid weg. Fabian Kvam heeft in twee minuten twee keer gescoord. De Noor kwam in de winterstop naar Nederland en kwam weinig aan bod. Hij luistert nu zijn basisdebuut op door de promotiewedstrijd vroegtijdig te beslissen.
Vanaf dan is het anderhalf uur lang aftellen geblazen: deze wedstrijd is gespeeld. Dat Romano Postema vlak voor rust 1-3 maakt: detail. De 1-4 van Ferrah: leuk voor met name zijn eigen statistieken. Op de hoofdtribune worden inderdaad plannen gesmeed voor een standbeeld van Henk de Jong. De meneer van voor de wedstrijd, hij is er dus niet uitgeskopt, merkt op dat het wel laat kan worden. 'De helft daar heeft toch geen werk', wijst hij naar het uitvak. Daar valt inderdaad een vlag met UWV-hooligans te bewonderen. Vlak voor het eindsignaal valt De Graaf zijn collega-directieleden in de armen. Als Robin Hensgens daadwerkelijk affluit, stuift het hele geel-blauwe spul richting de hoek met Cambuur-supporters. Een emotionele De Jong wordt gejonast, aanvoerder Mark Diemers krijgt het promotieschild, iedereen mag ermee naar de supporters, die de buren uit Heerenveen alvast verwittigen van hun aanstaande komst.
'Jonker komt de catacomben binnengewandeld met een sigaar van een formaat dat zelfs de doorsnee Latijns-Amerikaanse dictator lichtelijk potsierlijk had gevonden'
De promotie is het succes van een mix van buitenlandse uitblinkers en local boys die desnoods hun leven voor de club geven. Kian Visser en Toni Jonker zijn kinderen van Leeuwarden, afkomstig uit respectievelijk Camminghaburen en Wielenp?lle. Jonker komt de catacomben binnengewandeld met een sigaar van een formaat dat zelfs de doorsnee Latijns-Amerikaanse dictator lichtelijk potsierlijk had gevonden. De Cubaanse joekel wordt broederlijk rondgedeeld, Diemers ziet een krat bier en informeert of er niks sterkers is. De Jong heeft heuglijk nieuws voor zijn troepen: de rest van de week zijn zij ??k UWV-hooligans - tot en met zondag zijn ze vrij. Behalve Jort van der Sande dan, de Brabander realiseert zich, biertje in de hand, dat hij morgenochtend om negen uur met zijn voetbalschoenen op Schiphol moet staan. Interlands met Bonaire wachten op niemand.
Nooit meer degraderen
'Wie kan dat zeggen, als Leeuwarder jongen promoveren met Cambuur?', verzucht de voldane Visser. 'Ik zat als supporter ook altijd op de tribune, thuis en uit. Prachtig om voor deze club te mogen voetballen', lacht de spits. Verdediger Jonker is zo mogelijk nog fanatieker: De Jong sprak ooit gekscherend zijn vrees uit dat hij weleens de eerste trainer kon worden die een speler zou moeten missen vanwege een stadionverbod. Jonker lacht bevestigend. 'Dat heeft niet altijd veel gescheeld. Ik heb de hele jeugd hier doorlopen, alles meegemaakt. Het kan niet beter dan met deze club promoveren. Ik kwam hier binnen op mijn achtste, nu ben ik twintig.'
Ik woog 105 kilo. Nu 90. Ik heb een knopje omgezet om toch het profvoetbal te bereiken
? Kian Visser
Vissers weg naar het profvoetbal liep wat hobbeliger. 'Ik heb een mooi pad bewandeld. Drie jaar bij Cambuur in de jeugd, later belandde ik bij Harkemase Boys. Daar heb ik van de trainer wel het nodige vertrouwen gekregen, dat is voor een spits wel belangrijk. Ik was toen ook niet topfit, ik woog 105 kilo. Nu 90. Ik heb een knopje omgezet om toch het profvoetbal te bereiken. In m'n eerste jaar promoveren, beter kan niet. We hebben ons na de slechte start bij elkaar geraapt, en wisten na de winterstop wel dat we samen iets moois konden neerzetten.'
Voor Visser eindigt zijn avontuur bij Cambuur hier: de club vertelde hem vorige week dat zijn aflopende verbintenis niet wordt verlengd. In de Eredivisie zou zijn perspectief op speeltijd erg troebel zijn.
De Jong gaat geduldig langs alle verslaggevers. Dit is niet nieuw voor hem: hij promoveerde al twee keer met de club van zijn hart, en ook nog eens met De Graafschap. Hij roept naast main man Pieter Kooi ook andere geldschieters op om gul te geven, bijvoorbeeld voor een deugdelijke trainingslocatie.
Toni is gewoon een hooligan. Maar die geeft z'n leven voor me, zo is 't wel
? Henk de Jong
'We hebben nu goud in handen, maar dat moeten we vasthouden. Dat we n??it meer degraderen. Maar we konden dit seizoen niet eens altijd ergens trainen. Dat kan in de Eredivisie echt niet, straks. Gelukkig is het stadion nu w?l eigen, en af. De sponsors kunnen nu gewoon pissen, ja. Of de ploeg er klaar voor is? Nou ja: we gaan Ferrah, Baouf en Sj?strand kwijtraken, die moeten we vervangen. Maar ja, dat moest vanavond ook. Ik heb bewust voor Leeuwarder jongens gekozen, die weten wat er gevraagd wordt. Toni is gewoon een hooligan. Maar die geeft z'n leven voor me, zo is 't wel', lacht De Jong over zijn basisdebutant. Als hij echt alle verslaggevers te woord heeft gestaan, verdwijnt hij weer in de spelonken van de Oude Meerdijk. Om een hoekje komt een angstaanjagend dronken Cambuur-sponsor. Als de club nog extra inkomsten zoekt: deze brave meneer weet op dit moment niet meer waar hij ja of nee op zegt. Het is de enige gemiste kans van de avond.
Fris gedoucht zet de geel-blauwe promotieselectie rond middernacht koers richting Leeuwarden voor een eindeloze nacht. In de resterende vijf wedstrijden kan de club nog jacht maken op de titel in de Eerste Divisie, maar de achterstand van vier punten op ADO is op dit moment geen punt van zorg. Daarvoor is de opluchting te groot. Na 2013 en 2021 is Cambuur ook in 2026 weer geslaagd in de bestorming van het Nederlandse voetbalwalhalla. Verschil: de club heeft deze keer een onderkomen waarin structureel Eredivisie gespeeld kan - maar eigenlijk ook m??t - worden. Cambuur heeft gegokt en, vooralsnog, gewonnen.
Wat een dag, in Emmen fantastische wedstrijd gezien en machtig feest. Je kon gewoon doorlopen daar. Vannacht nog bij stadion wat een beetje een aanfluiting was vond ik. Zoveel mensen wachten en toen waren ze al binnen
Dank je
Citaat van: sunderland op maart 25, 2026, 10:41:29
Wat een dag, in Emmen fantastische wedstrijd gezien en machtig feest. Je kon gewoon doorlopen daar. Vannacht nog bij stadion wat een beetje een aanfluiting was vond ik. Zoveel mensen wachten en toen waren ze al binnen
Idd, belachelijk dat de bus op het laatst een andere route nam.
Citaat van: sunderland op maart 25, 2026, 10:41:29
Wat een dag, in Emmen fantastische wedstrijd gezien en machtig feest. Je kon gewoon doorlopen daar. Vannacht nog bij stadion wat een beetje een aanfluiting was vond ik. Zoveel mensen wachten en toen waren ze al binnen
Ja, ik had het eerste kwartier haast niet door dat ze er waren, maar dat kan natuurlijk de drank zijn geweest. Prachtige nacht!
En complimenten aan Emmen. Dat ze de supporters op de oosttribune faciliteerden om aan het veld te staan en de vakken bij het uitvak vrij maakten voor Cambuur supporters kon ik echt waarderen.
Net als dat ik erg kon lachen dat, toen alle Cambuursupporters feest stonden te vieren, zij nog even "gaan staan als je voor Emmen bent" inzetten.
Mooi volk!
Als je denkt dat de emoties wel gaan zakken, komt dit? ;( |:)
Citaat van: michello op maart 25, 2026, 13:07:37
Als je denkt dat de emoties wel gaan zakken, komt dit? ;( |:)
Geweldig :scc
Citaat van: Lore op maart 25, 2026, 12:55:25
En complimenten aan Emmen. Dat ze de supporters op de oosttribune faciliteerden om aan het veld te staan en de vakken bij het uitvak vrij maakten voor Cambuur supporters kon ik echt waarderen.
Er stonden gewoon Emmen supporters mee te zingen met ons. Ze stonden er gewoon tussen
Memorabele avond, waarbij het prachtig was om te zien dat er overal wel Cambuur supporters zaten. Als ze die 300 kaarten niet hadden geblokkeerd waren er wel 800/900 man aan supporters geweest. Op naar het kampioenschap
Citaat van: michello op maart 25, 2026, 13:07:37
Als je denkt dat de emoties wel gaan zakken, komt dit? ;( |:)
gvd wat mooi!
Vanavond extra sport cast met Henk de Jong. 20.30 u
Is er iemand die gister naar Emmen is geweest en zijn/haar verkregen cambuursjaal niet perse wil houden? Ik zou hem graag willen overnemen voor mijn verzameling |:)
CiteerGisteravond bij de wedstrijd FC Emmen ? SC Cambuur had een avond moeten zijn waarop iedereen zich thuis voelde op De Oude Meerdijk. Voor veel van onze supporters is dat helaas niet zo geweest.
We hebben gezien en gehoord dat er op de thuisvakken situaties zijn ontstaan die voor onrust, ergernis en zelfs verdriet hebben gezorgd. Dat raakt ons. Want ??n ding moet altijd voorop staan: onze supporters moeten zich in hun eigen stadion veilig en thuis voelen.
Voor een aantal van jullie is dat gevoel gisteravond verdwenen. Het gevoel dat je in je eigen huis te gast was. Dat had nooit mogen gebeuren.
Als club vinden wij dat ontzettend teleurstellend. Niet alleen omdat het anders hoort, maar vooral omdat jullie altijd op ??n staan. Jullie zijn de ziel van onze club. De Oude Meerdijk is jullie thuis. Juist daarom doet het pijn dat we dat gevoel gisteravond niet hebben kunnen waarmaken.
We willen dat iedereen die er was dit weet: jullie staan voor ons centraal. Altijd. En dat gevoel van samen, van thuis, van Emmen, daar werken wij elke dag voor. Gisteravond is daarin iets misgegaan. En dat betreuren wij oprecht.
Citaat van: papier op maart 26, 2026, 06:44:01
Zijn er dingen voorgevallen dan? Bij mijn weten niet, alleen dat het bier op was :_schater
Het is niet echt te voorkomen dat bij dit soort duels veel (betalende!) uitsupporters zijn.
Ooit bij Groningen meegemaakt dat het stadion vol met Feijenoord supporters toen ze kampioen werden.
Dat zou ook hier gebeuren als de tegenstander een prijs kan pakken en dan kan je kiezen of gaat of er eentje overslaat.
Als supporters van Emmen niet veilig voelde dan is het wat anders, maar dat lees ik niet.
Kan me het gevoel wel een beetje voorstellen, had ik ook bij Cambuur in de ere tegen de grote clubs, beetje unheimisch gevoel. Tegen Feyenoord zat ik een keer naast een Feyenoordsupporter, heb ik na de wedstrijd gefeliciteerd. In de kooi heb ik op zuid achter mij nu ook plaatsen voor genodigden, ook van de tegenstander, vind ik ook niet leuk eerlijk gezegd. Heb een keer ruzie gehad met een oud-trainer van Graafschap en tegen Emmen waren er een keer echt veel (juichende) supporters. Er is gisteren natuurlijk helemaal niets gebeurd en ik vind dat de stewards van Emmen echt super deden. Ze hebben op de lange zijde zelfs een klein uitvak gecre?erd.
er is niks gebeurt, ik zag wel een groep vrouwen vertrekken, misschien was dat het. Maar genoeg Emmen supporters tussen ons in die het feest meevierde
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 26, 2026, 07:38:44
Kan me het gevoel wel een beetje voorstellen, had ik ook bij Cambuur in de ere tegen de grote clubs, beetje unheimisch gevoel. Tegen Feyenoord zat ik een keer naast een Feyenoordsupporter, heb ik na de wedstrijd gefeliciteerd. In de kooi heb ik op zuid achter mij nu ook plaatsen voor genodigden, ook van de tegenstander, vind ik ook niet leuk eerlijk gezegd. Heb een keer ruzie gehad met een oud-trainer van Graafschap en tegen Emmen waren er een keer echt veel (juichende) supporters. Er is gisteren natuurlijk helemaal niets gebeurd en ik vind dat de stewards van Emmen echt super deden. Ze hebben op de lange zijde zelfs een klein uitvak gecre?erd.
Ja, ze deden het prima. En eerlijk gezegd snap ik het wel een beetje van Emmen. Als je naast het uitvak of bij het uitvak aan de lange zijde zat, dan voel je je zeker te gast in je eigen huis.
Maar gezien de bijzondere situatie van deze wedstrijd is dat ook erg lastig te voorkomen.
ps iemand ook zo enorm gelachen om die supporter van ons die vast kwam te zitten in de ballenvanger achter de goal?
Citaat van: Lore op maart 26, 2026, 08:04:36
Ja, ze deden het prima. En eerlijk gezegd snap ik het wel een beetje van Emmen. Als je naast het uitvak of bij het uitvak aan de lange zijde zat, dan voel je je zeker te gast in je eigen huis.
Maar gezien de bijzondere situatie van deze wedstrijd is dat ook erg lastig te voorkomen.
ps iemand ook zo enorm gelachen om die supporter van ons die vast kwam te zitten in de ballenvanger achter de goal?
Haha ja geweldig en de rest maar duwen en trekken aan die ballenvanger, zodat die nog meer heen en weer slingerde. :_schater
Waren vooral ouders met kinderen die zich onveilig hebben gevoelt met zoveel uitsupporters in de thuisvakken. Dit is waarom Fc Emmen met het bericht naar buiten is gekomen. Er zijn verder geen incidenten geweest en alles rustig verlopen. Ze spreken verder van een prima avond.
Citaat van: Sonnema op maart 26, 2026, 12:29:44
Waren vooral ouders met kinderen die zich onveilig hebben gevoelt met zoveel uitsupporters in de thuisvakken. Dit is waarom Fc Emmen met het bericht naar buiten is gekomen. Er zijn verder geen incidenten geweest en alles rustig verlopen. Ze spreken verder van een prima avond.
Klopt. En werd geklaagd omdat de Cambuur supporters die bier gingen halen en steeds tussen de rijen Emmen supporters door moesten. Snap wel dat dat irritant is.. :proost
Citaat van: Gasgeve op maart 26, 2026, 10:27:03
Haha ja geweldig en de rest maar duwen en trekken aan die ballenvanger, zodat die nog meer heen en weer slingerde. :_schater
.
:_schater :_schater :_schater
Leeuwarden op zijn best!
Ook mooi dat al die sjaaltjes over de hekken werden gegooid |:) |:)
Daar dachten ze bij Emmen anders over
Waarom niet de situatie erkennen en de hele korte zijde aan cambuursupporters geven? Dan de seizoenkaarthouders daar compenseren en naar de lange zijde verplaatsen. Maar goed, ik snapte al niet waarom niet gewoon een autocombi was. Den Bosch uit ook alweer een pendelcomhi, het is zo moeilijk allemaal
Citaat van: Tom op maart 26, 2026, 23:08:21
Waarom niet de situatie erkennen en de hele korte zijde aan cambuursupporters geven? Dan de seizoenkaarthouders daar compenseren en naar de lange zijde verplaatsen. Maar goed, ik snapte al niet waarom niet gewoon een autocombi was. Den Bosch uit ook alweer een pendelcomhi, het is zo moeilijk allemaal
Draai dat eens even om. Wij worden verplaatst van onze plaatsje, omdat een andere club iets kan winnen. Dan was de directie echt direct opgehangen op de middenstip!
Normale supporters moeten toch gewoon door elkaar kunnen zitten zonder dat er wat gebeurt?
Het zijn nog extra inkomsten ook.
Is Emmen een beetje op zijn retour? Heb die fanatiekelingen aan de andere kant uitvak niet gehoord op tv...
Mooi dat er zoveel cambuur supporters bij waren, prachtig :scc
Citaat van: Lore op maart 27, 2026, 07:20:03
Draai dat eens even om. Wij worden verplaatst van onze plaatsje, omdat een andere club iets kan winnen. Dan was de directie echt direct opgehangen op de middenstip!
NEC kwam bij ons en kreeg NOORD en wij moesten naar een andere tribune (lang geleden geef ik toe) Ze promoveerden.
Ik moet bekennen dat ik dat ook niet leuk vond en dat lieten wij ook blijken 8)
Citaat van: Destroyer op maart 27, 2026, 07:40:53
Is Emmen een beetje op zijn retour? Heb die fanatiekelingen aan de andere kant uitvak niet gehoord op tv...
Mooi dat er zoveel cambuur supporters bij waren, prachtig :scc
Die hadden voor deze wedstrijd een boycot bedacht om te protesteren tegen stadionverboden of zo.
Citaat van: 666 op maart 27, 2026, 08:57:46
NEC kwam bij ons en kreeg NOORD en wij moesten naar een andere tribune (lang geleden geef ik toe) Ze promoveerden.
Ik moet bekennen dat ik dat ook niet leuk vond en dat lieten wij ook blijken 8)
Dus zelf lang geleden vonden wij dat al niet leuk!
Citaat van: Lore op maart 27, 2026, 12:42:02
Dus zelf lang geleden vonden wij dat al niet leuk!
Klopt, maar het was ook niet verstandig om ons te mengen met de NEC aanhang...
het was de beste oplossing destijds om een tribune voor NEC te reserveren, tijden waren natuurlijk ook anders.
Citaat van: Bankzitter op maart 27, 2026, 07:31:21
Normale supporters moeten toch gewoon door elkaar kunnen zitten zonder dat er wat gebeurt?
Het zijn nog extra inkomsten ook.
Zo zou het moeten zijn inderdaad. Helaas werkt het in het voetbal vaak net wat anders.
Citaat van: Bankzitter op maart 27, 2026, 07:31:21
Normale supporters moeten toch gewoon door elkaar kunnen zitten zonder dat er wat gebeurt?
Het zijn nog extra inkomsten ook.
Normale supporters kunnen prima maar irritant gedrag daar zijn de meesten niet van gecharmeerd. De openingswedstrijd tegen Feyenoord idem dito. Prima om als Feyenoord op een thuisvak te gaan zitten, je mag best klappen en even bescheiden juichen als Feyenoord scoort. Maar dan bijvoorbeeld met het uitvak 'kun je dat niet horen dan' roepen. Rot lekker op je bent te gast in een thuisvak.
Citaat van: NRG op maart 27, 2026, 16:42:01
Zo zou het moeten zijn inderdaad. Helaas werkt het in het voetbal vaak net wat anders.
In het Nederlands voetbal vooral. In Duitsland is het vrij normaal