Poll
Vraag:
Man of the Match
Optie 1: Jansen
stemmen: 0
Optie 2: Mulders
stemmen: 0
Optie 3: Amofa
stemmen: 3
Optie 4: Baouf
stemmen: 0
Optie 5: Galvez
stemmen: 0
Optie 6: Balk
stemmen: 0
Optie 7: Souren
stemmen: 2
Optie 8: Apkakou
stemmen: 1
Optie 9: Ferrah
stemmen: 1
Optie 10: van der Sande
stemmen: 29
Optie 11: Sjostrand
stemmen: 1
Optie 12: Henstra
stemmen: 0
Optie 13: Kooistra
stemmen: 0
Optie 14: Marsman
stemmen: 1
Optie 15: Berkhout
stemmen: 0
Optie 16: Rolke
stemmen: 0
Er met zijn allen achter en de 3 punten in Leeuwarden houden!
Als we gaan voetballen. Gaat erom spannen.
Zal niet doorgaan gezien het weer deze week
gaat vast niet door als je de berichten van het weer leest
Emmen ziet er al beter uit, dus in dat geval prima dat we vrijdag niet spelen.
Citaat van: denistel op februari 02, 2026, 22:23:32
gaat vast niet door als je de berichten van het weer leest
Miskien maar beter oek gezien het vertoonde spel van vanavond
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alarm-om-dramatische-situatie-soms-hebben-we-geen-veld-en-trainen-we-niet/blt271758402aa4de52
:zucht
Citaat van: denistel op februari 02, 2026, 22:23:32
gaat vast niet door als je de berichten van het weer leest
N?? het veld zal behoorlijk bevroren zijn. Hoe zou het veld in Emmen zijn?
Wat ik me afvraag, er staan regelmatig warme lampen op het veld, kan dat ook noet geregeld worden voor vrijdag? kunnen we in ieder geval voetballen
Citaat van: Trainert! op februari 04, 2026, 08:36:14
Wat ik me afvraag, er staan regelmatig warme lampen op het veld, kan dat ook noet geregeld worden voor vrijdag? kunnen we in ieder geval voetballen
Stonden voor de wedstrijd tegen Eindhoven ook op het veld, heeft toen ook niet genoeg geholpen
Citaat van: Bernardo op februari 04, 2026, 09:03:22
Stonden voor de wedstrijd tegen Eindhoven ook op het veld, heeft toen ook niet genoeg geholpen
Die staan altijd op het veld(als er niet gespeelt wordt), het zijn ook groeilamp
Citaat van: Arno A op februari 04, 2026, 06:41:18
N?? het veld zal behoorlijk bevroren zijn. Hoe zou het veld in Emmen zijn?
Dat was gister nog dramatisch las ik op X
Citaat van: Trainert! op februari 04, 2026, 08:36:14
Wat ik me afvraag, er staan regelmatig warme lampen op het veld, kan dat ook noet geregeld worden voor vrijdag? kunnen we in ieder geval voetballen
Zijn dat warmte lampen? Volgens mij zijn dat daglicht lampen die niet pers? warmte afgeven maar daglicht simuleren.
Citaat van: NRG op februari 04, 2026, 09:27:51
Zijn dat warmte lampen? Volgens mij zijn dat daglicht lampen die niet pers? warmte afgeven maar daglicht simuleren.
klopt. Hebben wel een bepaalde temperatuur maar dan is alleen de bovenste 2 cm zacht
En weer niet trainen vandaag ??.spelers kunnen niet eens naar stadion komen mooi kut dit.
Citaat van: sunderland op februari 04, 2026, 09:30:53
klopt. Hebben wel een bepaalde temperatuur maar dan is alleen de bovenste 2 cm zacht
je vernielt het hele veld.
Citaat van: Noordcambuur op februari 04, 2026, 09:43:53
En weer niet trainen vandaag ??.spelers kunnen niet eens naar stadion komen mooi kut dit.
Hoe kom je daarbij? De training staat vanmiddag gepland :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op februari 04, 2026, 09:43:53
En weer niet trainen vandaag ??.spelers kunnen niet eens naar stadion komen mooi kut dit.
Tja. Dit is gewoon overmacht. Spelers en staf nu naar het stadion laten komen zou ook waanzin zijn. Vanmiddag lijkt het beter te worden. Al lijkt fatsoenlijk trainen dan ook lastig te worden.
Citaat van: NRG op februari 04, 2026, 10:33:10
Tja. Dit is gewoon overmacht. Spelers en staf nu naar het stadion laten komen zou ook waanzin zijn. Vanmiddag lijkt het beter te worden. Al lijkt fatsoenlijk trainen dan ook lastig te worden.
SC Cambuur
@SCCambuurLwd
?
51 s
De training van vandaag gaat door de winterse omstandigheden niet door.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 12:00:58
SC Cambuur
@SCCambuurLwd
?
51 s
De training van vandaag gaat door de winterse omstandigheden niet door.
wat vertelde ik je?.. :X
Citaat van: Noordcambuur op februari 04, 2026, 12:16:27
wat vertelde ik je?.. :X
Is toch logisch en overmacht. Met code rood kan je je spelers niet de weg op laten gaan.
Citaat van: Gasgeve op februari 04, 2026, 12:17:32
Is toch logisch en overmacht. Met code rood kan je je spelers niet de weg op laten gaan.
klopt helemaal :thumbsup
Maar de opmerking ervoor?..
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 09:48:48
Hoe kom je daarbij? De training staat vanmiddag gepland :thumbsup
:zucht
Citaat van: Gasgeve op februari 04, 2026, 12:17:32
Is toch logisch en overmacht. Met code rood kan je je spelers niet de weg op laten gaan.
Maar het is geen code rood meer. Sterker nog, de wegen hier in Leeuwarden zijn inmiddels weer prima
Ik denk dat wecer vanuit mogen gaan dat vrijdag niet doorgaat...
Citaat van: Noordcambuur op februari 04, 2026, 12:16:27
wat vertelde ik je?.. :X
Achteraf antwoord geven is makkelijk he.... 8P
Ze hebben een mooie bus. Die kan wel wat spelers ophalen. Dan anderhalf uren rijden met de bus richting de Veluwe. Onderweg wat bingo en andere spelletjes spelen in de bus. Goed voor de teambuilding. Je kan in de bus ook wedstrijdbeelden bekijken en uitleggen waar het beter moet of hoe de volgende tegenstander speelt. Dan vervolgens twee uurtjes trainen op de veluwe bij een club. Daarna weer terug in de bus. Iedereen een pakje jus d'orange geven en een lunch pakketje. Ijsco onderweg. Heb je een leuke nuttige dag gehad en getraind.
Zonder gekheid, ze hadden wel vaker elders in het land kunnen trainen op goede velden, zonder dure overnachtingen. Je hebt zelf een bus.
Citaat van: Noordcambuur op februari 04, 2026, 12:24:56
klopt helemaal :thumbsup
Maar de opmerking ervoor?..
Het was maar een vraag, want Cambuur had niks gemeld op de tijd dat jij zei wat je zei....
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 12:40:26
Het was maar een vraag, want Cambuur had niks gemeld op de tijd dat jij zei wat je zei....
ik heb mijn post rond 9:43 gepost en Cambuur rond 12:00 op X.
Citaat van: Noordcambuur op februari 04, 2026, 12:42:44
ik heb mijn post rond 9:43 gepost en Cambuur rond 12:00 op X.
Dus Cambuur had niks gemeld, jij wel en ik stelde je toen een vraag.... Maar goed het duidelijk ik ken thuis blijven.
Citaat van: Eewal op februari 04, 2026, 12:35:45
Ik denk dat weer vanuit mogen gaan dat vrijdag niet doorgaat...
dit lees je ergens of vind jij dat zelf? :koffie
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 12:46:37
Dus Cambuur had niks gemeld, jij wel en ik stelde je toen een vraag.... Maar goed het duidelijk ik ken thuis blijven.
klopt je kunt thuisblijven :koffie
Ik hoop dat het niet door gaat (zit in Zweden 8) ) met deze voorbereiding. Almere nergens last van natuurlijk
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 04, 2026, 12:53:25
Ik hoop dat het niet door gaat (zit in Zweden 8) ) met deze voorbereiding. Almere nergens last van natuurlijk
almere was vandaag ook code rood...nu oranje
Hebben ws niet kunnen trainen vandaag
Zou het geen optie zijn om de wedstrijd te verplaatsen naar zaterdag en dan die van Emmen naar dinsdag. Dan is de kans dat er gespeeld kan worden veel groter, zaterdag 6 graden boven nul. Of zou de KNVB niet zo ver vooruit denken?
Citaat van: Specuveter op februari 04, 2026, 12:58:54
almere was vandaag ook code rood...nu oranje
Hebben ws niet kunnen trainen vandaag
Flevoland heeft geen code rood gehad, alleen oranje
Citaat van: Bernardo op februari 04, 2026, 13:05:13
Zou het geen optie zijn om de wedstrijd te verplaatsen naar zaterdag en dan die van Emmen naar dinsdag. Dan is de kans dat er gespeeld kan worden veel groter, zaterdag 6 graden boven nul. Of zou de KNVB niet zo ver vooruit denken?
Hangt Dan weer van ESPN af denk ik??
Citaat van: Bernardo op februari 04, 2026, 13:05:13
Zou het geen optie zijn om de wedstrijd te verplaatsen naar zaterdag en dan die van Emmen naar dinsdag. Dan is de kans dat er gespeeld kan worden veel groter, zaterdag 6 graden boven nul. Of zou de KNVB niet zo ver vooruit denken?
Het is wel kort dag om de wedstrijd hier om te zetten..
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 13:20:56
Het is wel kort dag om de wedstrijd hier om te zetten..
Dat kan, nu heb je kans dat je later weer in moet halen op een maandag of dinsdag.
Citaat van: Bernardo op februari 04, 2026, 13:24:47
Dat kan, nu heb je kans dat je later weer in moet halen op een maandag of dinsdag.
Ja inderdaad ik zou het ook liever op zaterdag zien, maar het regelen lijkt mij moeilijk.
Alles nog een dag opschuiven.
Wij terug naar zondag, Emmen uit naar woensdag. Dordrecht Emmen naar zaterdag.
Citaat van: michello op februari 04, 2026, 13:51:51
Alles nog een dag opschuiven.
Wij terug naar zondag, Emmen uit naar woensdag. Dordrecht Emmen naar zaterdag.
Het lijkt dit weekend gedaan te zijn met de vorst. De kans dat veld zondag speelklaar is lijkt een stuk groter dan op vrijdag. Maar het moet organisatorisch ook maar kunnen. Je bent afhankelijk van externe partijen.
Citaat van: michello op februari 04, 2026, 13:51:51
Alles nog een dag opschuiven.
Wij terug naar zondag, Emmen uit naar woensdag. Dordrecht Emmen naar zaterdag.
en de KNVB moet ook meewerken aan het plan.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 04, 2026, 12:50:59
dit lees je ergens of vind jij dat zelf? :koffie
haha touche. ik hoor bijna nooit iets in de wandelgangen, dus dit was mijn eigen visie
Citaat van: NRG op februari 04, 2026, 13:58:15
Het lijkt dit weekend gedaan te zijn met de vorst. De kans dat veld zondag speelklaar is lijkt een stuk groter dan op vrijdag. Maar het moet organisatorisch ook maar kunnen. Je bent afhankelijk van externe partijen.
KNVB en gemeente staan niet bekend om hun flexibiliteit, ik denk dat dit soort veranderingen in het speelschema minimaal een week vragen. Te kort dag dus om dat nu nog te aan te passen.
Citaat van: Bernardo op februari 04, 2026, 13:05:13
Zou het geen optie zijn om de wedstrijd te verplaatsen naar zaterdag en dan die van Emmen naar dinsdag. Dan is de kans dat er gespeeld kan worden veel groter, zaterdag 6 graden boven nul. Of zou de KNVB niet zo ver vooruit denken?
zaterdag is er ook ijshockey in de hal er tegen over en mogen niet
tegelijk thuis spelen
Citaat van: denistel op februari 04, 2026, 21:23:52
zaterdag is er ook ijshockey in de hal er tegen over en mogen niet
tegelijk thuis spelen
Waarom niet? Parkeren? Die paar honderd man in de ijshal zullen het verschil ook niet maken.
Citaat van: NRG op februari 04, 2026, 21:31:55
Waarom niet? Parkeren? Die paar honderd man in de ijshal zullen het verschil ook niet maken.
800 he maar dat zijn de afspraken die gemaakt zijn.
Citaat van: Bernardo op februari 04, 2026, 13:05:13
Zou het geen optie zijn om de wedstrijd te verplaatsen naar zaterdag en dan die van Emmen naar dinsdag. Dan is de kans dat er gespeeld kan worden veel groter, zaterdag 6 graden boven nul. Of zou de KNVB niet zo ver vooruit denken?
Dan krijg je een halfleeg stadion
De kans dat het morgen doorgaat lijkt steeds kleiner.
Citaat van: NRG op februari 05, 2026, 08:48:28
De kans dat het morgen doorgaat lijkt steeds kleiner.
Voetballen verdorie, je zal het meemaken dat al die afgelastingen ons straks nog gaan opbreken omdat we het zogenaamde wedstrijdritme niet hebben.
Je maakt dezelfde fout niet twee keer. Ben daar niet zo bang voor.
Is er vandaag al een veldkeuring?
Wel zo verstandig, dan is het maar duidelijk. De vorst is er morgenavond echt nog niet uit. Zondag wel, dus verplaatsen die handel terug naar zondag en Emmen naar woensdag.
Citaat van: Trainert! op februari 05, 2026, 09:13:12
Voetballen verdorie, je zal het meemaken dat al die afgelastingen ons straks nog gaan opbreken omdat we het zogenaamde wedstrijdritme niet hebben.
dat wil iedereen Trainert maar dan moet jij alvast met de F?hn het veld op .
Citaat van: NRG op februari 05, 2026, 08:48:28
De kans dat het morgen doorgaat lijkt steeds kleiner.
verwacht van niet. Vandaag hele dag onder nul. De wind weer uit het oosten, tis weer verdomd koud. Stel het wordt morgen boven nul dan is het net een ijsbaan voor de spelers. Gaat de hele bovenlaag eraf
Citaat van: Inferno-058 op februari 04, 2026, 21:42:02
Dan krijg je een halfleeg stadion
op zaterdag? Juist niet
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben echt helemaal klaar met deze kutwinter.
Te koud om te voetballen, te warm om te skaatsen. Hier het helemaal niemand wat aan.
Nou....Echt wel.
En dan word het het weekend weer warmer
En na het weekend komt de kou weer terug hoor ik net ;(
Veld wordt vandaag gekeurd liekt niet best
Andor Faber
@Andor_F
?
1 u
Als antwoord op
@johan_kooi43208
@Buurman_
en
@SCCambuurLwd
Ik heb vanochtend nog even contact gehad met de grasman van de club, maar die kon er nog geen zinnig woord over zeggen.
Verwacht pas morgen uitsluitsel.
Verwacht er niks van en met deze kou mag de wedstrijd er van mij uit
Citaat van: Oud Cambuur op februari 05, 2026, 11:26:44
Verwacht er niks van en met deze kou mag de wedstrijd er van mij uit
morgen minder koud....
Citaat van: Specuveter op februari 05, 2026, 11:35:40
morgen minder koud....
veld is nog keihard morgen 1 graad boven nul zou dat helpen?
Citaat van: Oud Cambuur op februari 05, 2026, 11:42:09
veld is nog keihard morgen 1 graad boven nul zou dat helpen?
idd niks en als de wind niet draait al helemaal niet
https://nos.nl/video/2148438-1996-cambuur-verslaat-ajax-in-het-bekertoernooi (https://nos.nl/video/2148438-1996-cambuur-verslaat-ajax-in-het-bekertoernooi)
Mietjes zijn het tegenwoordig, in 1996 kon het ook gewoon 8)
Citaat van: Oud Cambuur op februari 05, 2026, 11:42:09
veld is nog keihard morgen 1 graad boven nul zou dat helpen?
Jij bent op het veld geweest?
Andor Faber
@Andor_F
?
43 s
Vanmiddag wordt meer duidelijk over het doorgaan van Cambuur-Almere City. Dan wordt het veld in het Kooi Stadion gekeurd.
Het schijnt nog altijd keihard te zijn en dus lijkt de kans op het doorgaan van #camalm klein.
Citaat van: zeewolde op februari 05, 2026, 11:51:26
https://nos.nl/video/2148438-1996-cambuur-verslaat-ajax-in-het-bekertoernooi (https://nos.nl/video/2148438-1996-cambuur-verslaat-ajax-in-het-bekertoernooi)
Mietjes zijn het tegenwoordig, in 1996 kon het ook gewoon 8)
toen vroor het, nu gaat het heen en weer
Gewoon nu al naar zondag zetten. Dat gaat wel lukken. Moeten in ritme komen gaan! |:)
Citaat van: Scc0511 op februari 05, 2026, 12:35:26
Gewoon nu al naar zondag zetten. Dat gaat wel lukken. Moeten in ritme komen gaan! |:)
Met Emmen uit op maandag?
SC Cambuur
@SCCambuurLwd
?
2 m
Een wijziging: omdat er in Leeuwarden vanwege het winterweer niet goed kan worden getraind, wijkt de eerste selectie vandaag uit naar Epe.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 05, 2026, 12:40:34
Met Emmen uit op maandag?
Het veld van Emmen lijkt mij ook niet bespeelbaar.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 05, 2026, 12:40:34
Met Emmen uit op maandag?
Die verplaatsen naar die week er op.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 05, 2026, 13:06:37
Een wijziging: omdat er in Leeuwarden vanwege het winterweer niet goed kan worden getraind, wijkt de eerste selectie vandaag uit naar Epe.
Mooi op tijd op dit idee gekomen :X
Citaat van: fred op februari 05, 2026, 14:19:45
Mooi op tijd op dit idee gekomen :X
Dan zullen ze hier wel blijven trainen tm Zondag?
In de hoop dat het Maandag w?l door gaat...
Ik bedoel te zeggen, ze hadden ook wel 2 weken eerder naar een betere trainingslocatie kunnen rijden.
Maar veld wordt nu gekeurd.
Citaat van: fred op februari 05, 2026, 14:19:45
Mooi op tijd op dit idee gekomen :X
ben jij Trainert Fred?
Citaat van: Stiens op februari 05, 2026, 12:01:09
Jij bent op het veld geweest?
Niemand mag op het veld maar wel ff in het stadion geweest en netjes gevraagd hoe het er voorstond
Citaat van: fred op februari 05, 2026, 14:19:45
Mooi op tijd op dit idee gekomen :X
Dit! Onbegrijpelijk
Apart dat competitiebestuur gebeld moet worden. Zal er dan toch verplaatst worden op (naar) korte termijn?
Citaat van: michello op februari 05, 2026, 16:10:01
Apart dat competitiebestuur gebeld moet worden. Zal er dan toch verplaatst worden op (naar) korte termijn?
Misschien kunnen ze er ook voor kiezen om de wedstrijden van morgen van Emmen en Cambuur te verplaatsen naar zondag, weten ze zeker dat die gespeeld kunnen worden en dan een nieuwe datum zoeken voor Emmen - Cambuur, want volgende week word ook weer onzeker.
afgelast nou maar afwachten wanneer deze gespeeld wordt
Citaat van: Oud Cambuur op februari 05, 2026, 16:27:36
afgelast nou maar afwachten wanneer deze gespeeld wordt
Nog nergens gepubliceerd.
Citaat van: Oud Cambuur op februari 05, 2026, 16:27:36
afgelast nou maar afwachten wanneer deze gespeeld wordt
1 opmerking van een Almere supporter op X betekent dat het afgelast is. Laten nu gewoon het bericht van Cambuur maar afwachten.
Afgelast
zei ik toch
Nou mooi weekendje Epe. Trainen trainen trainen en een oefenwedstrijdje proberen.
Het is betaald voetbal onwaardig.
Dit gaat je zo verschrikkelijk nekken. Gezien de voorspellingen van de komende 2 weken voetbal je helemaal geen thuiswedstrijden.
Het zal mij benieuwen of Emmen ook doorgaat.
Balen, maar het is niet anders..
Als het goed is pas de volgende thuis over 15 dagen tegen RKC hoop dat dan alle ellende achter de rug is
Van wie gaar ado morgen verliezen trouwens.
Ben er niet zo rouwig om. Ik speel liever tegen een Almere als we weer wat op stoom zijn geraakt. Deze onderlinge wedstrijd is z?? belangrijk.
Citaat van: Trainert! op februari 05, 2026, 17:10:25
Het is betaald voetbal onwaardig.
Wat is er precies betaal voetbal onwaardig aan?
Citaat van: Trainert! op februari 05, 2026, 17:10:25
Het is betaald voetbal onwaardig.
Dit gaat je zo verschrikkelijk nekken. Gezien de voorspellingen van de komende 2 weken voetbal je helemaal geen thuiswedstrijden.
We degraderen!
Emmen gaat morgen ook niet door.
Citaat van: Poetser op februari 05, 2026, 17:16:33
Wat is er precies betaal voetbal onwaardig aan?
we gaan allemaal kapot
Citaat van: Trainert! op februari 05, 2026, 17:10:25
Het is betaald voetbal onwaardig.
Dit gaat je zo verschrikkelijk nekken. Gezien de voorspellingen van de komende 2 weken voetbal je helemaal geen thuiswedstrijden.
Niks met betaald voetbal onwaardig te maken, dan moet de KNVB de regels maar aanpassen.
Citaat van: Bernardo op februari 05, 2026, 17:22:09
Niks met betaald voetbal onwaardig te maken, dan moet de KNVB de regels maar aanpassen.
hoe dan?
Citaat van: Trainert! op februari 05, 2026, 17:10:25
Het is betaald voetbal onwaardig.
Dit gaat je zo verschrikkelijk nekken. Gezien de voorspellingen van de komende 2 weken voetbal je helemaal geen thuiswedstrijden.
Klopt helemaal we spelen de 20ste weer thuis tegen Rkc
Citaat van: Bens op februari 05, 2026, 17:10:50
Het zal mij benieuwen of Emmen ook doorgaat.
die liggen er morgen ook al weer uit
Citaat van: sunderland op februari 05, 2026, 17:32:16
hoe dan?
Veldverwarming verplichten in KKD, en anders gewoon accepteren dat er af en toe wedstrijden afgelast worden. Zoals nu is ook wel uitzonderlijk.
Citaat van: Bernardo op februari 05, 2026, 17:41:25
Veldverwarming verplichten in KKD, en anders gewoon accepteren dat er af en toe wedstrijden afgelast worden. Zoals nu is ook wel uitzonderlijk.
Dat kunnen de meeste teams financieel niet bolwerken of er moet een solidariteitsbijdrage komen vanuit de Knvb
Citaat van: Bernardo op februari 05, 2026, 17:41:25
Veldverwarming verplichten in KKD, en anders gewoon accepteren dat er af en toe wedstrijden afgelast worden. Zoals nu is ook wel uitzonderlijk.
is ook zo, is al jaren niet gebeurd. Denk dat de veldverwarming dan ook wel 3 dagen aan moet staan
Citaat van: denistel op februari 05, 2026, 17:37:59
die liggen er morgen ook al weer uit
Hopelijk gaat maandag dan wel door. Postma geschorst.
Als je de foto ziet hoe het veld erbij ligt vrees ik met grote vreze.
Citaat van: Specuveter op februari 05, 2026, 18:27:50
Als je de foto ziet hoe het veld erbij ligt vrees ik met grote vreze.
Welke foto? Ik zie alleen een foto van 3 weken geleden voorbij komen.
Nou, als een speer een oefenwedstrijd wedstrijd regelen. Jong Utrecht uit of in Zeist tegen een vvcs team. Daar gaat het wedstrijdritme, dat er niet is.
waarom niet begin en einde comptitie speelrondes op vrijdag en maandag
dan kun je de winterperiode langer maken,nou ja volgend seizoen als
het goed is geen last meer van
Citaat van: Specuveter op februari 05, 2026, 18:27:50
Als je de foto ziet hoe het veld erbij ligt vrees ik met grote vreze.
Het dooit vanaf morgenmiddag onafgebroken tot aan de wedstrijd. Volgens mij zelfs 7/8 graden. Dat moet net gaan lukken voor maandag.
Zoveel negatieve reacties op social media richting onze club; ik snap er helemaal niks van. De club, de staf en de spelers hadden ook allemaal liever wel gespeeld. Er is hier en in verschillende interviews al vaker gedeeld wat de keuze is van het niet aan hebben van de veldverwarming. Daarnaast is dit overmacht en is het alweer een tijdje terug dat het zo lang koud is geweest, beter dat het niet doorgaat, met die grafkou zijn de potten vaak niet om aan te zien. Nu optrainen en hopelijk nog een oefenpot zodat we weer een aantal wedstrijden kunnen vlammen!
Citaat van: michello op februari 05, 2026, 19:24:35
Het dooit vanaf morgenmiddag onafgebroken tot aan de wedstrijd. Volgens mij zelfs 7/8 graden. Dat moet net gaan lukken voor maandag.
Morgen 5 graden en zondag 2 met temperaturen s nachts net onder het vriespunt. Ziet er niet goed uit
Citaat van: Oud Cambuur op februari 05, 2026, 19:39:58
Morgen 5 graden en zondag 2 met temperaturen s nachts net onder het vriespunt. Ziet er niet goed uit
Het gaat na morgenmiddag niet meer vriezen tot aan de wedstrijd. Emmen:
(https://true.infoplaza.io/gdata/eps/eps_temppluim_06280.png)
Citaat van: AliBombali op februari 05, 2026, 19:33:50
Zoveel negatieve reacties op social media richting onze club; ik snap er helemaal niks van. De club, de staf en de spelers hadden ook allemaal liever wel gespeeld. Er is hier en in verschillende interviews al vaker gedeeld wat de keuze is van het niet aan hebben van de veldverwarming. Daarnaast is dit overmacht en is het alweer een tijdje terug dat het zo lang koud is geweest, beter dat het niet doorgaat, met die grafkou zijn de potten vaak niet om aan te zien. Nu optrainen en hopelijk nog een oefenpot zodat we weer een aantal wedstrijden kunnen vlammen!
tja negatief, net alsof Cambuur even met het weer kan bellen. De ene heeft nog dommer praat dan de ander. Iemand zegt zelfs dat Cambuur punten in mindering kan krijgen :_schater
Citaat van: fred op februari 05, 2026, 17:41:13
Langere winterstop, kortere zomerstop.
helemaal eens, waarom niet een buiten sport tot eind juni en een winterstop zoals vroeger
In grote delen van Nederland is het lang niet zo koud als in het Noorden. Men heeft geen idee dat de weersomstandigheden in Leeuwarden niet te vergelijken zijn met bijv MVV of Roda.
Citaat van: michello op februari 05, 2026, 20:10:55
Het gaat na morgenmiddag niet meer vriezen tot aan de wedstrijd. Emmen:
(https://true.infoplaza.io/gdata/eps/eps_temppluim_06280.png)
Volgens buienradar wel we gaan het zien het weer laat zich moeilijk voorspellen
Zo dat bezuinigen op veldverwarming komt de club duur te staan
Citaat van: Inferno-058 op februari 05, 2026, 22:45:33
Zo dat bezuinigen op veldverwarming komt de club duur te staan
Want?
Citaat van: Inferno-058 op februari 05, 2026, 22:45:33
Zo dat bezuinigen op veldverwarming komt de club duur te staan
Cambuur heeft helemaal geen veldverwarming. Bij de aanleg van het veld zijn alleen de voorbereidingen gedaan. Logisch ook. Veldverwarming kost heel veel geld en is niet verplicht in de KKD. Bovendien hebben we in jaren geen winter gehad zoals dit jaar. De kans dat we de komende jaren weer zo?n winter krijgen wordt steeds kleiner. Nog even geduld en dan zijn we van dit weer af.
Citaat van: NRG op februari 05, 2026, 23:55:31
Cambuur heeft helemaal geen veldverwarming. Bij de aanleg van het veld zijn alleen de voorbereidingen gedaan. Logisch ook. Veldverwarming kost heel veel geld en is niet verplicht in de KKD. Bovendien hebben we in jaren geen winter gehad zoals dit jaar. De kans dat we de komende jaren weer zo?n winter krijgen wordt steeds kleiner. Nog even geduld en dan zijn we van dit weer af.
Ik snap je punt. Maar geen werkende veldverwarming en met het oog op promotie ?n verplichte licentie eis van de KNVB is het straks gewoon noodzaak.
Citaat van: diekhuzen op februari 06, 2026, 03:43:50
Ik snap je punt. Maar geen werkende veldverwarming en met het oog op promotie ?n verplichte licentie eis van de KNVB is het straks gewoon noodzaak.
En daarom wordt de veldverwarming a.s. mei/juni aangesloten..
Citaat van: Inferno-058 op februari 05, 2026, 22:45:33
Zo dat bezuinigen op veldverwarming komt de club duur te staan
Nee hoor.
Scheelt 8 ton.
Citaat van: Poetser op februari 06, 2026, 07:09:37
Nee hoor.
Scheelt 8 ton.
Bitsje veul niet? Gebruik kost 80k tot 100k per seizoen :thumbsup
Citaat van: Derkx R.H. op februari 06, 2026, 07:18:16
Bitsje veul niet? Gebruik kost 80k tot 100k per seizoen :thumbsup
Oh haha. Nog steeds veel geld.
Vraag is wel...
Wanneer is er ?berhaupt een datum om in te halen?
Niet eerder als Maart ben ik bang voor
Zal wel maandag 2 maart worden
Ik lees steeds over kosten dit, kosten dat.....
We hebben een WKO installatie welke nu de gebouwen verwarmd, maar het veld niet.
Er wordt in de zomer overtollige warmte in de grond opgeslagen. Dat haal je er in de winter weer uit met grondwater.
Kunnen we het veld niet verwarmen omdat de installatie pas in het najaar is aangezet en er dus onvoldoende warmte is opgeslagen ?
Citaat van: fred op februari 06, 2026, 09:59:20
Ik lees steeds over kosten dit, kosten dat.....
We hebben een WKO installatie welke nu de gebouwen verwarmd, maar het veld niet.
Er wordt in de zomer overtollige warmte in de grond opgeslagen. Dat haal je er in de winter weer uit met grondwater.
Kunnen we het veld niet verwarmen omdat de installatie pas in het najaar is aangezet en er dus onvoldoende warmte is opgeslagen ?
De put is pas oktober geboord en het was een (logische)keuze om eerst de gebouwen te verwarmen en later het veld waar gespecialiseerd apparatuur en personeel voor nodig is, wat extra geld kost.
Ok duidelijk, dat wou ik graag even zeker weten.
De kou van deze winter zal dan gebruikt worden om te koelen aankomende zomer en de warmte van de zomer voor de volgende winter.
Neem aan dat de installatie eigendom is en zal het vanaf nu weinig kosten op vast recht en monitoring kosten na.
Citaat van: Poetser op februari 06, 2026, 07:40:41
Oh haha. Nog steeds veel geld.
En jij denkt dat dit alles. 2 wedstrijden laten aflassen en alles eromheen geen geld kost?
Citaat van: Inferno-058 op februari 06, 2026, 15:23:56
En jij denkt dat dit alles. 2 wedstrijden laten aflassen en alles eromheen geen geld kost?
Wat kost het dan?
Citaat van: Inferno-058 op februari 06, 2026, 15:23:56
En jij denkt dat dit alles. 2 wedstrijden laten aflassen en alles eromheen geen geld kost?
Het is een afweging h?. Zo'n winter als deze hebben we jaaaaren niet gehad. En het is in de KKD niet verplicht.
Maar goed, in jouw ogen kan Cambuur toch nooit iets goed doen.
Citaat van: Poetser op februari 06, 2026, 15:32:35
Het is een afweging h?. Zo'n winter als deze hebben we jaaaaren niet gehad. En het is in de KKD niet verplicht.
Maar goed, in jouw ogen kan Cambuur toch nooit iets goed doen.
Ik snap de afweging, maar dat wil niet zeggen dat het de club niet duur komt te staan. Dat is een conclusie. En ik was 25 januari nog positief over de club dus wat je zegt is onzin
Citaat van: Derkx R.H. op februari 06, 2026, 15:25:30
Wat kost het dan?
Veel.
2 wedstrijden verplaatsen van een mooie vrijdag naar een saaie maandag/dinsdagavond, dus omzetverlies.
Daarnaast dat trainen in Epe.
Ook merk je dat een gebrek aan ritme heeft meegespeeld bij de verliespartij op de Herdgang afgelopen maandag...
Etc.
Het viel me wel mee met de conditie gelukkig tegen PSV. Alleen het ritme ontbrak. Al maandag maar doorgaat dan is er niet zoveel aan de hand. Als die er weer uit gaat sta je weer 2 weken stil. :|
Citaat van: Inferno-058 op februari 06, 2026, 19:06:53
Veel.
2 wedstrijden verplaatsen van een mooie vrijdag naar een saaie maandag/dinsdagavond, dus omzetverlies.
Daarnaast dat trainen in Epe.
Ook merk je dat een gebrek aan ritme heeft meegespeeld bij de verliespartij op de Herdgang afgelopen maandag...
Etc.
Een hoop blabla en aannames en verder dus niks... Leuk geprobeerd, had minimaal kloppende bedragen verwacht, nadat je zo stellig was :_schater
Citaat van: Derkx R.H. op februari 06, 2026, 20:18:11
Een hoop blabla en aannames en verder dus niks... Leuk geprobeerd :_schater
Nou, ik ben het volledig eens met de overweging van Cambuur. Maar natuurlijk is de omzet op food en beverages lager door de week dan in het weekend. Cambuur heeft dat uitbesteed maar krijg een percentage van der omzet.
Dus het kost wel geld
Vast niet zo veel als de veldverwarming
Citaat van: EdsjeSCC op februari 06, 2026, 20:47:24
Vast niet zo veel als de veldverwarming
8 ton toch :_schater
Citaat van: Derkx R.H. op februari 06, 2026, 20:18:11
Een hoop blabla en aannames en verder dus niks... Leuk geprobeerd, had minimaal kloppende bedragen verwacht, nadat je zo stellig was :_schater
Ik dacht dat jij dat wel zou weten. Jij weet namelijk alles binnen de club... #not. Nee ik heb geen functie binnen de club dus ook niet gek vinden dat ik de bedragen niet weet
Citaat van: Inferno-058 op februari 06, 2026, 20:52:51
Ik dacht dat jij dat wel zou weten. Jij weet namelijk alles binnen de club... #not. Nee ik heb geen functie binnen de club dus ook niet gek vinden dat ik de bedragen niet weet
:thumbsup
Een wedstrijdje ver plassen... :y
Citaat van: diekhuzen op februari 06, 2026, 21:43:35
Een wedstrijdje ver plassen... :y
Had vanmiddag gemoeten; met zijn allen op het veld. Was de vorst zo weg ;)
Citaat van: Derkx R.H. op februari 06, 2026, 20:18:11
Een hoop blabla en aannames en verder dus niks... Leuk geprobeerd, had minimaal kloppende bedragen verwacht, nadat je zo stellig was :_schater
ophouwe , ze weten niet beter. Het ligt vooral aan Cambuur in alles. Flikker toch een eind op godverdomme. Wij bepalen hoe het het weer wordt
Roda weer verloren. Met zn allen maar even positief doen graag!
Citaat van: sunderland op februari 06, 2026, 22:35:28
Wij bepalen hoe het het weer wordt
Dan wil ik graag droog weer en 20 graden bij je bestellen :proost
Citaat van: sunderland op februari 06, 2026, 22:35:28
ophouwe , ze weten niet beter. Het ligt vooral aan Cambuur in alles. Flikker toch een eind op godverdomme. Wij bepalen hoe het het weer wordt
:thumbsup
Citaat van: Inferno-058 op februari 06, 2026, 20:52:51
Ik dacht dat jij dat wel zou weten. Jij weet namelijk alles binnen de club... #not. Nee ik heb geen functie binnen de club dus ook niet gek vinden dat ik de bedragen niet weet
Nu schuif je het op mij af? En ik weet zeker niet alles binnen de club en weet ook niet wat dat er mee te maken zou hebben. Het laatste(dik gedrukt) was voldoende geweest als antwoord en kan ik de waarde van je post inschatten.
Citaat van: Lore op februari 06, 2026, 20:23:00
Nou, ik ben het volledig eens met de overweging van Cambuur. Maar natuurlijk is de omzet op food en beverages lager door de week dan in het weekend. Cambuur heeft dat uitbesteed maar krijg een percentage van der omzet.
Dus het kost wel geld
Ik heb de cijfers niet, maar vind het voorbarig om te roepen dat het Cambuur
veel kost, er zal misschien minder bier verkocht worden, maar dan zal er frisdrank of koffie e.d. gedronken worden en eten gaat gewoon door maar ook daar zal verschillen zijn in wat er verkocht wordt.
Citaat van: Noordcambuur op februari 06, 2026, 20:49:48
8 ton toch :_schater
Het is toch niet een eerlijke berekening met alleen de kosten van dit jaar te nemen? Je zou dat over meerdere jaren moeten bekijken. Een winter als deze kan ik mijn exhtt niet herinneren
Citaat van: Derkx R.H. op februari 07, 2026, 07:07:11
Ik heb de cijfers niet, maar vind het voorbarig om te roepen dat het Cambuur veel kost, er zal misschien minder bier verkocht worden, maar dan zal er frisdrank of koffie e.d. gedronken worden en eten gaat gewoon door maar ook daar zal verschillen zijn in wat er verkocht wordt.
kost echt wel veel hoor, die koffie en frisdrank kan lang niet op tegen die vele biertassen.
Deelt Cambuur mee in de opbrengsten voor de catering of krijgt Cambuur een eenmalig bedrag van Gang van Zaken? Want misschien kost het Cambuur nu wel niks
Citaat van: Derkx R.H. op februari 07, 2026, 07:07:11
Ik heb de cijfers niet, maar vind het voorbarig om te roepen dat het Cambuur veel kost, er zal misschien minder bier verkocht worden, maar dan zal er frisdrank of koffie e.d. gedronken worden en eten gaat gewoon door maar ook daar zal verschillen zijn in wat er verkocht wordt.
Tsjah, maar aannames hangt dit forum van aan elkaar vast. :proost
Citaat van: James op februari 07, 2026, 12:35:42
Deelt Cambuur mee in de opbrengsten voor de catering of krijgt Cambuur een eenmalig bedrag van Gang van Zaken? Want misschien kost het Cambuur nu wel niks
Tijdens de rondleiding voor sponsoren voor de opening van het nieuwe stadion vertelde Van der Belt hier over. Cambuur krijgt een percentage van de omzet. Maar of dat is vanaf een bepaald punt weet ik niet.
Citaat van: Lore op februari 07, 2026, 13:18:01
Tsjah, maar aannames hangt dit forum van aan elkaar vast. :proost
Is dit een aanname? :koffie
Slotje?
Wat een gezanik man.
Citaat van: Derkx R.H. op februari 07, 2026, 06:59:05
Nu schuif je het op mij af? En ik weet zeker niet alles binnen de club en weet ook niet wat dat er mee te maken zou hebben. Het laatste(dik gedrukt) was voldoende geweest als antwoord en kan ik de waarde van je post inschatten.
Ik heb nooit gezegd dat ik de aantallen weet. Ik heb enkel gezegd dat het Cambuur veel geld kost. Horeca zou nog wel meevallen, maar de gemiste kaartverkoop omzet, afhuren complex Epe, enz zal wel wat kosten. Ach aannames, uiteindelijk bestaat dit forum grotendeels uit aannames toch zoals Lore zegt
Citaat van: Specuveter op februari 07, 2026, 13:43:29
Slotje?
Wat een gezanik man.
Haha en de wedstrijd moet nog beginnen
Dinsdag 3 maart ,20:00 uur , SC Cambuur ? Almere City FC
Citaat van: Derkx R.H. op februari 11, 2026, 15:32:41
Dinsdag 3 maart ,20:00 uur , SC Cambuur ? Almere City FC
Niet ideaal maar prima. Qua rust tussendoor prima te doen lijkt het.
Van de komende 7 wedstrijden , zijn er nu 5 thuis. Als je die eens goed doorkomt, ben je een heel eind voor promotie.
Citaat van: Beul B op februari 11, 2026, 16:23:14
Van de komende 7 wedstrijden , zijn er nu 5 thuis. Als je die eens goed doorkomt, ben je een heel eind voor promotie.
Je vergeet Helmond uit denk ik, zit er nog tussen op maandag. Van de komende 8, 5 thuis.
volgens mij is Helmond de achtste. Maar ik kan het mis hebben.
Citaat van: Bernardo op februari 11, 2026, 18:37:11
Je vergeet Helmond uit denk ik, zit er nog tussen op maandag. Van de komende 8, 5 thuis.
En van de komende 9 zelfs 6 :insane
Deze pot en tegen Utrecht winnen dan je (bijna) toch wel zeker van promotie?!
16 of 20maart gok ik op! |:)
Citaat van: Galdiano op februari 27, 2026, 22:23:04
16 of 20maart gok ik op! |:)
De grootste nachtmerrie is zondag 22 maart als graafschap tegen ADO speelt en wij niet spelen
Citaat van: Lore op februari 27, 2026, 22:29:37
De grootste nachtmerrie is zondag 22 maart als graafschap tegen ADO speelt en wij niet spelen
Die van mij is 24 maart Emmen uit. Dan zit ik in Frankrijk. :|
De Graafschap kan op max 76 punten komen.
Dus we hebben er nog 16 nodig? het komt wel snel dichtbij nu.
Citaat van: Galdiano op februari 27, 2026, 22:34:50
Die van mij is 24 maart Emmen uit. Dan zit ik in Frankrijk. :|
En die van mij de twee wedstrijden erna. Dan zijn wij er wel uit. J az thuis!
Mooi voetbal is niet meer belangrijk. In deze fase moeten we gewoon de punten pakken.
Citaat van: wiekie1969 op februari 28, 2026, 09:50:24
Mooi voetbal is niet meer belangrijk. In deze fase moeten we gewoon de punten pakken.
een keer na 10 minuten met 2-0 voorstaan zou wel goed zijn voor ons hart. En dat mag best met afschuwelijk voetbal :devil
Het gaat niet makkelijk worden ze hebben ze toppers in huis?.
Citaat van: Noordcambuur op februari 28, 2026, 10:32:46
Het gaat niet makkelijk worden ze hebben ze toppers in huis?.
Wij ook toch? we hebben ze in Almere helemaal weggespeeld met kunst en vliegwerk hebben ze toen 1 punt kado gekregen en wij hebben zeer veel kansen gemist dus heb er alle vertrouwen in dat wij deze wedstrijd over de streep kunnen trekken
Citaat van: Galdiano op februari 27, 2026, 22:34:50
Die van mij is 24 maart Emmen uit. Dan zit ik in Frankrijk. :|
Dat lijkt me sowieso een vreselijke dag om te promoveren. Dinsdagavond, uitwedstrijd. Doe maar gewoon thuis in het weekend!
Gewoon thuis?
Dat is helaas nog nooit gelukt in een vol stadion...
Wat zou dat toch een keer mooi zijn.
Citaat van: Oud Cambuur op februari 28, 2026, 10:41:00
Wij ook toch? we hebben ze in Almere helemaal weggespeeld met kunst en vliegwerk hebben ze toen 1 punt kado gekregen en wij hebben zeer veel kansen gemist dus heb er alle vertrouwen in dat wij deze wedstrijd over de streep kunnen trekken
Met zoveel kort op elkaar gespeelde wedstrijd in je mik gaat het je ook eens opbreken. Vooral als je tegenstander een spits heeft die wel de kwaliteit heeft om kansen te benutten.
Daartegen hebben wij voldoende spelers die ook kunnen scoren, maar de vermoeidhied krijgt ook invloed op de nauwkeurigheid waardoor opgelegde kansen worden gemist.
Dus kun je de afgelopen uitwedstrijd tegen Almere toch echt niet als maatstaf zien voor komende dinsdagavond.
Ook al zijn het veel wedstrijden, als je meestal wint wil je als speler volgens mij iedere week wel 2 keer spelen als je zo dichtbij promotie bent...
Benieuwd of in dit topic ook zoveel keer staat dat Ferrah eruit moet :devil
Citaat van: sunderland op februari 28, 2026, 11:38:33
Benieuwd of in dit topic ook zoveel keer staat dat Ferrah eruit moet :devil
haha lullo 8P
Citaat van: zeewolde op februari 28, 2026, 11:00:03
Gewoon thuis?
Dat is helaas nog nooit gelukt in een vol stadion...
Wat zou dat toch een keer mooi zijn.
En toch heeft het ook wel iets magisch om te wachten op de spelers!
Citaat van: Inferno-058 op februari 28, 2026, 10:50:53
Dat lijkt me sowieso een vreselijke dag om te promoveren. Dinsdagavond, uitwedstrijd. Doe maar gewoon thuis in het weekend!
De kans is ook aannemelijk dat we promoveren zonder te spelen. De Graafschap en wij spelen niet vaak tegelijk meer?
Citaat van: michello op februari 28, 2026, 12:10:20
De kans is ook aannemelijk dat we promoveren zonder te spelen. De Graafschap en wij spelen niet vaak tegelijk meer?
Helemaal niet promoveren en het gelul over welke dag wel of niet, is ook klaar.... 8P
Citaat van: Vlampiep op februari 28, 2026, 11:32:14
Met zoveel kort op elkaar gespeelde wedstrijd in je mik gaat het je ook eens opbreken. Vooral als je tegenstander een spits heeft die wel de kwaliteit heeft om kansen te benutten.
Daartegen hebben wij voldoende spelers die ook kunnen scoren, maar de vermoeidhied krijgt ook invloed op de nauwkeurigheid waardoor opgelegde kansen worden gemist.
Dus kun je de afgelopen uitwedstrijd tegen Almere toch echt niet als maatstaf zien voor komende dinsdagavond.
Vind het tot nu toe heel erg meevallen. De laatste 3 wedstrijden scoorden we in het laatste kwartier. Dat betekent dus dat we fitter dan de tegenstander zijn. We laten het balletje lopen wat minder energie kost, Na 70 minuten. zie je elke wedstrijd weer dat de tegenstander het niet meer kan belopen. Bovendien hebben wij betere bankspelers dan de tegenstander. En als je blijft winnen voel je de vermoeidheid veel minder dan dat je verliest. Nu weer opladen voor dinsdag, daarna heb je 4 dagen rust tot zondag. Dat is voldoende. Als we dat Almere pakken ist klaar.
Citaat van: michello op februari 28, 2026, 12:10:20
De kans is ook aannemelijk dat we promoveren zonder te spelen. De Graafschap en wij spelen niet vaak tegelijk meer?
Graafschap speelt nu 3 keer thuis. Tegen Vitesse, Dord en Ado. Die gaan echt niet 3 keer winnen
Citaat van: Derkx R.H. op februari 28, 2026, 12:11:19
Helemaal niet promoveren en het gelul over welke dag wel of niet, is ook klaar.... 8P
Wust heel erg moe van sommigen hier.
Citaat van: wiekie1969 op februari 28, 2026, 12:26:27
Vind het tot nu toe heel erg meevallen. De laatste 3 wedstrijden scoorden we in het laatste kwartier. Dat betekent dus dat we fitter dan de tegenstander zijn. We laten het balletje lopen wat minder energie kost, Na 70 minuten. zie je elke wedstrijd weer dat de tegenstander het niet meer kan belopen. Bovendien hebben wij betere bankspelers dan de tegenstander. En als je blijft winnen voel je de vermoeidheid veel minder dan dat je verliest. Nu weer opladen voor dinsdag, daarna heb je 4 dagen rust tot zondag. Dat is voldoende. Als we dat Almere pakken ist klaar.
Ik ken niet in de billigjes sien van oanze jonges en hun spierkes voele, mar in de kopkes binne su nog goead gezond. _O_
Citaat van: Derkx R.H. op februari 28, 2026, 12:11:19
Helemaal niet promoveren en het gelul over welke dag wel of niet, is ook klaar.... 8P
Maak er niet zo?n drama van joh. Het is toch niet gek dat we voorkeur hebben? Of heb je ook geen voorkeuren (frikandel, loempia, hamburger etc) als het bij jouw thuis patatdag is?
Citaat van: wiekie1969 op februari 28, 2026, 12:28:28
Wust heel erg moe van sommigen hier.
Lekker slapen dan
Citaat van: Inferno-058 op februari 28, 2026, 14:42:11
Maak er niet zo?n drama van joh. Het is toch niet gek dat we voorkeur hebben? Of heb je ook geen voorkeuren (frikandel, loempia, hamburger etc) als het bij jouw thuis patatdag is?
Niet echt, ik lust alles en ben gauw tevreden ;)
Citaat van: wiekie1969 op februari 28, 2026, 12:26:27
Vind het tot nu toe heel erg meevallen. De laatste 3 wedstrijden scoorden we in het laatste kwartier. Dat betekent dus dat we fitter dan de tegenstander zijn. We laten het balletje lopen wat minder energie kost, Na 70 minuten. zie je elke wedstrijd weer dat de tegenstander het niet meer kan belopen. Bovendien hebben wij betere bankspelers dan de tegenstander. En als je blijft winnen voel je de vermoeidheid veel minder dan dat je verliest. Nu weer opladen voor dinsdag, daarna heb je 4 dagen rust tot zondag. Dat is voldoende. Als we dat Almere pakken ist klaar.
vind het ook erg meevallen. En soms tactisch wisselen om nog meer druk er op te krijgen. Wissel Kooistra voor Mulders, Mulders speelde als een back en Kooistra als rechtshalf en dus nog hoger
Citaat van: Derkx R.H. op februari 28, 2026, 14:45:43
Niet echt, ik lust alles en ben gauw tevreden ;)
Wat fijn, maar ik heb wel een voorkeur en Ard de Graaf ook. Die zei bij het betreden van het nieuwe stadion, dat het karakter van het oude stadion gemaakt werd door de herinneringen die wij daar hebben beleeft. De promotie, De degradatie, de net-niet-wedstrijden. En dat dat moest groeien in het nieuwe stadion. Daar ben ik het helemaal mee eens. En dit is het eerste grote moment wat wij samen kunnen beleven in het nieuwe stadion. Het eerst moment van grote glorie!
En dan wil ik heel, heel erg graag samen in een vol, kolkend stadion beleven. Ik zou het doodzonde vinden als dat niet kan, omdat De Graafschap verliest op een moment dat wij niet hoeven te spelen. En nog meer dan voor mijzelf, voor die kleine kinderen die die grote momenten alleen kennen van verhalen aan een dronken tafel.
Betekent dat dat ik liever niet promoveer? Nee, zeker niet. Maar een voorkeur heb ik absoluut!
Citaat van: Lore op februari 28, 2026, 15:43:20
Wat fijn, maar ik heb wel een voorkeur en Ard de Graaf ook. Die zei bij het betreden van het nieuwe stadion, dat het karakter van het oude stadion gemaakt werd door de herinneringen die wij daar hebben beleeft. De promotie, De degradatie, de net-niet-wedstrijden. En dat dat moest groeien in het nieuwe stadion. Daar ben ik het helemaal mee eens. En dit is het eerste grote moment wat wij samen kunnen beleven in het nieuwe stadion. Het eerst moment van grote glorie!
En dan wil ik heel, heel erg graag samen in een vol, kolkend stadion beleven. Ik zou het doodzonde vinden als dat niet kan, omdat De Graafschap verliest op een moment dat wij niet hoeven te spelen. En nog meer dan voor mijzelf, voor die kleine kinderen die die grote momenten alleen kennen van verhalen aan een dronken tafel.
Betekent dat dat ik liever niet promoveer? Nee, zeker niet. Maar een voorkeur heb ik absoluut!
Mooi, ik wil ook wel eens een Excelsior uit thuis beleven _O_
Aangezien ik gisteren geopereerd ben, en het Kooi stadion en onneembare vesting is voor minder validen bied ik mijn kaart voor Noord voor de normale prijs aan.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 28, 2026, 15:56:33
Mooi, ik wil ook wel eens een Excelsior uit thuis beleven _O_
:thumbsup
Pfffff, wat een ontknoping!
En de terugkomst in het stadion midden in de nacht!
Citaat van: fred op februari 28, 2026, 16:22:42
Aangezien ik gisteren geopereerd ben, en het Kooi stadion en onneembare vesting is voor minder validen bied ik mijn kaart voor Noord voor de normale prijs aan.
Sterkte Fredje :thumbsup
We worden kampioen met 1 punt verschil op de laatste speeldag tegen Vitesse 8P
Citaat van: fred op februari 28, 2026, 16:22:42
Aangezien ik gisteren geopereerd ben, en het Kooi stadion en onneembare vesting is voor minder validen bied ik mijn kaart voor Noord voor de normale prijs aan.
beterschap fred :)
Citaat van: fred op februari 28, 2026, 16:22:42
Aangezien ik gisteren geopereerd ben, en het Kooi stadion en onneembare vesting is voor minder validen bied ik mijn kaart voor Noord voor de normale prijs aan.
Beterschap. En wel benieuwd? ik meende dat de plaatsen voor minder validen nu op zuid zitten ipv die bushalte eerder bij west. Daar zal de toegankelijkheid dan beter moeten zijn? Is dat misschien een optie? Of het informeren waard?
Citaat van: papier op februari 28, 2026, 19:20:47
Beterschap. En wel benieuwd? ik meende dat de plaatsen voor minder validen nu op zuid zitten ipv die bushalte eerder bij west. Daar zal de toegankelijkheid dan beter moeten zijn? Is dat misschien een optie? Of het informeren waard?
Het probleem is dat de dichtstbijzijnde gratis parkeergelegenheid op 965 meter lopen is. Voor de deur afzetten gaat ook niet met die verkeersregelaars die er uren van te voren al staan.
Citaat van: fred op februari 28, 2026, 19:28:46
Het probleem is dat de dichtstbijzijnde gratis parkeergelegenheid op 965 meter lopen is. Voor de deur afzetten gaat ook niet met die verkeersregelaars die er uren van te voren al staan.
Er zou toch iets te regelen moeten zijn met een soort kaart die je kunt tonen voor afzetten en ophalen.
Er zijn meer die niet meer komen vanwege de loopafstand. De club zou de club sieren mee te denken aan een oplossing voor de supporters die minder mobiel, zijn en zodoende niet meer hun club kunnen steunen.
Heel veel beterschap kerel en hopelijk kun je met een oplossing vanuit de club toch weer naar het stadion.
Als je contact met Cambuur opneemt is er heel wat te regelen ook het vlakbij het vak afzetten
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 28, 2026, 15:56:33
Mooi, ik wil ook wel eens een Excelsior uit thuis beleven _O_
Apeldoorn is voor velen te ver.... :koffie
Citaat van: Derkx R.H. op maart 01, 2026, 08:50:48
Apeldoorn is voor velen te ver.... :koffie
Weet je zeker dat Kuzmans daar nog woont ? :devil
Citaat van: fred op maart 01, 2026, 09:24:54
Weet je zeker dat Kuzmans daar nog woont ? :devil
Dat weet ik niet zeker, maar volgens de huidige informatie is het Apeldoorn.... :zweep
Voor a.s. dinsdagavond nog voldoende kaarten beschikbaar Oosttribune en zuidtribune.
Citaat van: fred op maart 01, 2026, 09:24:54
Weet je zeker dat Kuzmans daar nog woont ? :devil
niet meer
Citaat van: fred op februari 28, 2026, 16:22:42
Aangezien ik gisteren geopereerd ben, en het Kooi stadion en onneembare vesting is voor minder validen bied ik mijn kaart voor Noord voor de normale prijs aan.
dit moet te regelen zijn Fred. Zonde als je wedstrijd zou missen. Kun je wel de tribune op?
Citaat van: Eewal op maart 01, 2026, 11:28:51
dit moet te regelen zijn Fred. Zonde als je wedstrijd zou missen. Kun je wel de tribune op?
Anders PAX even bellen... :zweep
Citaat van: Derkx R.H. op maart 01, 2026, 11:47:48
Anders PAX even bellen... :zweep
Bij de Jumbo vandaan is het toch redelijk dichtbij of laten afzetten bij de rotonde voor het stadion?
Nog een 200 tickets in de losse verkoop.
Pakken we het schild(3e periode) morgen en is er een kleine promotie pre-party of moeten we wachten tot Emmen-uit? Straks even naar de training kijken hoe de mannen ervoor staan m.b.t. morgen...
Geen Amofa
Blessure?
Alle vertrouwen in Berkhout... ook een uitstekende speler.
Citaat van: Bankzitter op maart 02, 2026, 12:51:51
Alle vertrouwen in Berkhout... ook een uitstekende speler.
zo ist. Amofa kan ook even ziek zijn. Op basis van training verwacht ik geen Diemers al zal hij dat morgen zelf beslissen. Anders middenveld Souren Abkakou Balk. Voorin Sj?strand vd Sande Ferrah .
Citaat van: sunderland op maart 02, 2026, 11:56:17
Geen Amofa
dat had ik al verwacht laatste weken zat hij er aardig doorheen.
Zondag tegen Utrecht weer van de partij met Diemers.
Amofa ziek inderdaad
En voor Diemers komt wedstrijd te vroeg
Beide er Zondag weer bij naar alle waarschijnlijkheid.
Jamie Jacobs hoopt op minuten
Middenvelder Jamie Jacobs zal weer vanaf de bank beginnen, maar hoopt eindelijk weer minuten te kunnen gaan maken tegen zijn oude club. Jacobs speelde van 2019 tot 2024 meer dan 110 wedstrijden voor Cambuur.
Vorige zomer kwam Jacobs over van FC Volendam en tekende hij een contract voor drie seizoenen in Almere. Mede door een aantal blessures kwam hij nog nauwelijks in actie voor zijn nieuwe club.
Och dat mag best als we 3-0 voor staan.
Citaat van: Arno A op maart 03, 2026, 07:27:14
Jamie Jacobs hoopt op minuten
Middenvelder Jamie Jacobs zal weer vanaf de bank beginnen, maar hoopt eindelijk weer minuten te kunnen gaan maken tegen zijn oude club. Jacobs speelde van 2019 tot 2024 meer dan 110 wedstrijden voor Cambuur.
Vorige zomer kwam Jacobs over van FC Volendam en tekende hij een contract voor drie seizoenen in Almere. Mede door een aantal blessures kwam hij nog nauwelijks in actie voor zijn nieuwe club.
die jongen had veel meer ingezeten. Laatste jaar Cambuur was al niks meer
Citaat van: Derkx R.H. op februari 28, 2026, 14:45:43
Niet echt, ik lust alles en ben gauw tevreden ;)
Mis de snackkar, dat was tenminste nog te eten, patat was zelfs verrassend lekker
Citaat van: KlinkHamer op maart 03, 2026, 14:08:20
Mis de snackkar, dat was tenminste nog te eten, patat was zelfs verrassend lekker
Oh wat mis ik de KvC kiosken.
Benieuwd of ze na 12 jaar nog een keer verlengen met die gang van zaken :R
Die snack kar was idd goed met verse patat en warme snacks. Nu krijg je lauwe mc donalds friet en snacks zonder broodje, want ja die zijn nog bevroren :_spank
Citaat van: fred op maart 03, 2026, 14:31:32
Oh wat mis ik de KvC kiosken.
Benieuwd of ze na 12 jaar nog een keer verlengen met die gang van zaken :R
Die snack kar was idd goed met verse patat en warme snacks. Nu krijg je lauwe mc donalds friet en snacks zonder broodje, want ja die zijn nog bevroren :_spank
Als het contract 12 jaar is, dan kan ik mij voorstellen dat je nu volledig inzet op verbetering zodat je over 12 jaar allebei wil verlengen! :proost
Citaat van: fred op maart 03, 2026, 14:31:32
Oh wat mis ik de KvC kiosken.
Benieuwd of ze na 12 jaar nog een keer verlengen met die gang van zaken :R
Die snack kar was idd goed met verse patat en warme snacks. Nu krijg je lauwe mc donalds friet en snacks zonder broodje, want ja die zijn nog bevroren :_spank
Ik eet nooit bij Cambuur (en nee ik gebruik geen drugs). Gewoon thuis goed eten.
Met de frituur lucht op oost sla je je portie wel over
Citaat van: Trainert! op maart 03, 2026, 17:33:11
Met de frituur lucht op oost sla je je portie wel over
Komt die lucht niet van de naast gelegen MAC?
(https://pbs.twimg.com/media/HCf_tmzaEAEHRvY?format=jpg&name=small)
Amofa gelukkig erbij!
Nou...dat leek mij een penalty
Wat een schande met die scheids.
1000% penalty niet geven.
Wel sympathiek van Almere na de niet gegeven penalty van de scheids zo een cadeautje geven.
Het is veel te slordig allemaal. Missen Diemers, de rust ontbreekt. Apkakou mut eruit, die doet maar wat. Kip zonder kop. Niet verliezen vanavond, punt is oek mooi.
Vond het echt een sterke helft van Cambuur (op het tegendoelpunt en het missen van kansen na 8) )
Fijn dat van der Sande gelijk maakt.
Zwakste schakel is de scheidsrechter. Alex Bos. Wat een idioot. Ziet niks, voelt het niet aan. Triest
Citaat van: wiekie1969 op maart 03, 2026, 20:54:15
Het is veel te slordig allemaal. Missen Diemers, de rust ontbreekt. Apkakou mut eruit, die doet maar wat. Kip zonder kop. Niet verliezen vanavond, punt is oek mooi.
Aan de azijn wiekie?
beste 1e helft. Geen geluk in afronden en penalty moment .
Akpakou voor de gele kaart top! na gele kaartmet handrem en kun je nu beter wisselen
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 03, 2026, 20:54:25
Vond het echt een sterke helft van Cambuur (op het tegendoelpunt en het missen van kansen na 8) )
Helemaal eens. Dit was een uitstekende helft. We moeten in de eindfase voorin betere keuzes maken en de kansen afmaken, dan staat het 3-1. Plus dat we een zuivere penalty hadden moeten hebben.
Helaas door de rug gegaan vanmiddag Dus op tv kijken.
Dan ziet alles er wat anders uit.
Duel met Vd Sande was 100 procent penalty.
We spelen hardstikke goed.
Ferrah gigantisch goed
Apkakou moet er af want die krijgt op zeker zijn tweede gele kaart.
Wat een dikke fout van Berkhof.
Heerlijke overwinning.
1e helft misschien wel de beste van het seizoen.
Ferrah was 1e helft echt buitencategorie.
Vd Sande prima pot net als Souren.
Laatste 20-25 minuten was de koek op.
Het werd minder met Rolke en later Berkhout.
Maar z??r verdiende overwinning!!
Overall een prima pot, licht ging langzaam uit de tweede helft.
Berkhout matige invalbeurt en Balk zeer ongelukkig. Verder allemaal ruim voldoende.
Prachtig om te zien hoe sterk en gevaarlijk onze buitenspelers zijn. _O_
Het aftellen kan nu echt beginnen, nog 4x winnen en we zijn er |:)
Terechte overwinning, Vd Sande de beste bij Cambuur. 14 punten voor, dit is binnen. Skitterend. _O_ _O_ _O_
Citaat van: michello op maart 03, 2026, 22:10:21
Overall een prima pot, licht ging langzaam uit de tweede helft.
Berkhout matige invalbeurt en Balk zeer ongelukkig. Verder allemaal ruim voldoende.
Prachtig om te zien hoe sterk en gevaarlijk onze buitenspelers zijn. _O_
Het aftellen kan nu echt beginnen, nog 4x winnen en we zijn er |:)
Hest een dag extra rust nu tot zondag. 4 ipv 3. Dat scheelt echt
Nu twee dagen vrij.
Zondag weer.
Zaterdag Almere tegen Den Haag.
Ps...wat was die scheidsrechter goed h?
Volgens mij heeft hij ons 3 penaltys onthouden.
Citaat van: Specuveter op maart 03, 2026, 22:51:00
Nu twee dagen vrij.
Zondag weer.
Zaterdag Almere tegen Den Haag.
Ps...wat was die scheidsrechter goed h?
Volgens mij heeft hij ons 3 penaltys onthouden.
Heb de momenten nog niet terug gezien, maar ik kreeg het gevoel dat hij wist dat hij er naast zat 1e helft. We kregen de 2e helft (en zeker tegen het einde) alles mee.
Opzich prima dat hij iets niet ziet, maar dan moet een grensrechter vlaggen en dat gebeurde ook 2x niet.
Citaat van: michello op maart 03, 2026, 22:10:21
Overall een prima pot, licht ging langzaam uit de tweede helft.
Berkhout matige invalbeurt en Balk zeer ongelukkig. Verder allemaal ruim voldoende.
Prachtig om te zien hoe sterk en gevaarlijk onze buitenspelers zijn. _O_
Het aftellen kan nu echt beginnen, nog 4x winnen en we zijn er |:)
5 x toch. Met 4 x winnen (plus 12) komen we op 75.
De graafschap heeft nog 9 wedstrijden en kan dan 27 punten halen. Plus de 49 die ze nu hebben is 76.
De helft van onze nog te spelen wedstrijden winnen. En DTC zal ook vast niet alles winnen.
Ach.. we promoveren vast wel. Als we dit nog weg geven?
De uitslag doet totaal geen recht aan de verhoudingen. 5-0 winst en die lui hadden niet mogen klagen. Hele beste eerste helft!
Terechte MotM en dat had hij ook geweest zonder zijn goals. Verreweg zijn beste pot in het geelblauw _O_ _O_
Weer 3 punten, tot nu komen we heel goed door die inhaal reeks heen |:)
Genoten van met name de eerste helft. EREDIVISIE!
Wat spelen wij heerlijk voetbal. Zoveel tempo en energie. Ook het middenveld was vandaag weer uitstekend.
Apkakou had geluk, terecht gewisseld, maar voetballend zo goed. Souren komt helemaal tot bloei en speelt veel beter zonder Diemers.
Onnodige goals tegen, en onnodig om het weer spannend te maken in het slot
Vandaag genoten Cambuur, en met name van Mulders en Vd Sande
Heb genoten van ons voetbal. Waren 75 minuten erg goed. Wat een energie ook met vd Sande die erg goed was. Hij is eindelijk echt fit en dat zie je op de training ook, hij is nu echt afgetraind. In het laatst met Kooistra die nog even een duel won in 92 ste minuut.
Echt iedere speler gaat mee in de energie en tempo wat we spelen. Abkakou speelde uitstekend maar moest er wel uit. Hij zat duidelijk tegen zijn 2 e kaart aan. En de acties van Ferrah waren een genot
echt genoten van mijn club had gewoon 6-2 moeten zijn vooral Souren en Vd Sande
erg goed rest ook prima op naam zondag die moet je ook gewoon pakken
Citaat van: Unknown op maart 03, 2026, 22:56:23
5 x toch. Met 4 x winnen (plus 12) komen we op 75.
De graafschap heeft nog 9 wedstrijden en kan dan 27 punten halen. Plus de 49 die ze nu hebben is 76.
De helft van onze nog te spelen wedstrijden winnen. En DTC zal ook vast niet alles winnen.
Ach.. we promoveren vast wel. Als we dit nog weg geven?
graafschap gaat de komende 2 wedstrijden niet 2 x winnen denk ik.
Citaat van: Trainert! op maart 03, 2026, 20:58:38
Aan de azijn wiekie?
beste 1e helft. Geen geluk in afronden en penalty moment .
Akpakou voor de gele kaart top! na gele kaartmet handrem en kun je nu beter wisselen
eens. Mooi dat Trainert dit zegt :_schater
Geweldig Cambuur gezien. 80 minuten lang absolute dominantie. Maar verloren 'op details' volgens de trainer van Almere. Wat een clown :_schater
Net als hun uitvak. Wat een jostiband. Dat je 90 minuten lang met twee stokjes omhoog staat met een lullig spandoekje ertussen. :_schater
Alles aan die club is gemaakt.
Periodekampioen. Natuurlijk van harte gefeliciteerd! Geen geldbedrag . Is het schild al uitgereikt , of doen ze dat later nog?
Citaat van: Arno A op maart 04, 2026, 08:28:17
Periodekampioen. Natuurlijk van harte gefeliciteerd! Geen geldbedrag . Is het schild al uitgereikt , of doen ze dat later nog?
jij was er niet gister? :devil
Citaat van: Eewal op maart 04, 2026, 08:29:11
jij was er niet gister? :devil
Als De Graafschap gemiddeld even veel punten blijft halen, dan hebben wij nog 1 punt nodig.,
Citaat van: Lore op maart 04, 2026, 08:40:03
Als De Graafschap gemiddeld even veel punten blijft halen, dan hebben wij nog 1 punt nodig.,
Als we thuis willen promoveren is dat mogelijk op 20 maart. Moet De Graafschap nog wel een keer gelijk spelen ergens de komende twee duels en wij de komende 3 winnen. (Jong Utrecht, Roda en Helmond)
Citaat van: Poetser op maart 04, 2026, 07:48:41
Geweldig Cambuur gezien. 80 minuten lang absolute dominantie. Maar verloren 'op details' volgens de trainer van Almere. Wat een clown :_schater
Net als hun uitvak. Wat een jostiband. Dat je 90 minuten lang met twee stokjes omhoog staat met een lullig spandoekje ertussen. :_schater
Alles aan die club is gemaakt.
Wiekie had de vorige x een naam voor die trainer :_schater
Citaat van: michello op maart 04, 2026, 08:50:53
Als we thuis willen promoveren is dat mogelijk op 20 maart. Moet De Graafschap nog wel een keer gelijk spelen ergens de komende twee duels en wij de komende 3 winnen. (Jong Utrecht, Roda en Helmond)
De Graafschap moeten komende weken thuis tegen, Vitesse(8 mrt), Dordrecht(14 mrt) en ADO(22 mrt), en daarna uit naar Willem II(28 mrt)
Citaat van: Derkx R.H. op maart 04, 2026, 09:02:28
De Graafschap moeten komende weken thuis tegen, Vitesse(8 mrt), Dordrecht(14 mrt) en ADO(22 mrt), en daarna uit naar Willem II(28 mrt)
We moeten het zelf natuurlijk ook maar doen, maar die gaan echt geen 12 punten daaruit pakken.
Citaat van: Poetser op maart 04, 2026, 07:48:41
Geweldig Cambuur gezien. 80 minuten lang absolute dominantie. Maar verloren 'op details' volgens de trainer van Almere. Wat een clown :_schater
Net als hun uitvak. Wat een jostiband. Dat je 90 minuten lang met twee stokjes omhoog staat met een lullig spandoekje ertussen. :_schater
Alles aan die club is gemaakt.
De hele top 10 staat heel dicht op elkaar zei die voor de wedstrijd.. zou die naar de juiste ranglijst hebben gekeken?
Laat al die trainers maar lekker dom lullen, ik ben blij dat Henk juist altijd respect heeft voor alle tegenstanders, soms komt dat wat overdreven over, maar Henk is Henk.
Citaat van: Lore op maart 04, 2026, 08:40:03
Als De Graafschap gemiddeld even veel punten blijft halen, dan hebben wij nog 1 punt nodig.,
Gezien hun programma geloof ik er niets van dat het gemiddelde nu opeens omhoog gaat.
Zondag winnen en dan is het wel klaar !!!
Hoop ik wel op een wedstrijd dat je na rust eens een keer ontspannen kunt zitten.
De beste wedstrijd van dit seizoen. Echt genoten.
Vanavond nog een mooi resultaat bij het ijshockeij en de week is weer goed.
Citaat van: Beul B op maart 04, 2026, 09:39:05
De beste wedstrijd van dit seizoen. Echt genoten.
Vanavond nog een mooi resultaat bij het ijshockeij en de week is weer goed.
zou top zijn misschien zie ik je daar nog
Citaat van: Arno A op maart 04, 2026, 08:28:17
Periodekampioen. Natuurlijk van harte gefeliciteerd! Geen geldbedrag . Is het schild al uitgereikt , of doen ze dat later nog?
Met verbazing gekeken hoe leeg het stadion was bij het uitreiken van de prijs.
Citaat van: Derkx R.H. op maart 04, 2026, 09:02:28
De Graafschap moeten komende weken thuis tegen, Vitesse(8 mrt), Dordrecht(14 mrt) en ADO(22 mrt), en daarna uit naar Willem II(28 mrt)
graafschap tegen Vitesse is een derby die win je niet zomaar. Vitesse wil die wedstrijd sowieso niet verliezen
Citaat van: Trainert! op maart 04, 2026, 09:54:43
Met verbazing gekeken hoe leeg het stadion was bij het uitreiken van de prijs.
ik ook. Ach het zegt ook niks. Zag wedstrijd even terug maar de hoeken op noord waren ook goed leeg.
Citaat van: Trainert! op maart 04, 2026, 09:54:43
Met verbazing gekeken hoe leeg het stadion was bij het uitreiken van de prijs.
klopt helemaal te triest voor woorden verdomme we hebben een periode gewonnen en geweldig gevoetbald.
Nee hoor ze gaan allemaal weg 8P
Ik denk dat er zeker mensen die weg gingen voor de uitreiking, maar dat er ook best veel mensen naar voren schoven en het daardoor ook leger leek dat het daadwerkelijk was.
Hoe vonden jullie de wedstrijden zonder Diemers?
Let wel...is geen kritiek op Mark.
Maar heb wel het idee dat het spel wel directer is
En eens iemand die een winnende vrije trap( Henstra)
Of een winnende corner(Sjostrand).
Met andere woorden wat m??r variatie.
Citaat van: michello op maart 04, 2026, 08:50:53
Als we thuis willen promoveren is dat mogelijk op 20 maart. Moet De Graafschap nog wel een keer gelijk spelen ergens de komende twee duels en wij de komende 3 winnen. (Jong Utrecht, Roda en Helmond)
Laten wij dat dan maar doen
Citaat van: Trainert! op maart 04, 2026, 09:54:43
Met verbazing gekeken hoe leeg het stadion was bij het uitreiken van de prijs.
Ik ben wel gebleven maar in dit stadium van het seizoen is het echt een nikszeggende prijs. De 3 punten zijn het belangrijkste en de ereronde was al geweest. Ik snap de mensen wel.
Citaat van: Specuveter op maart 04, 2026, 10:55:26
Hoe vonden jullie de wedstrijden zonder Diemers?
Let wel...is geen kritiek op Mark.
Maar heb wel het idee dat het spel wel directer is
En eens iemand die een winnende vrije trap( Henstra)
Of een winnende corner(Sjostrand).
Met andere woorden wat m??r variatie.
het past in Galdiano zijn straatje :devil
De dynamiek is anders idd en Souren speelt beter. Vond overigens R?lke niet al te best invallen. Dus het middenveld voor zondag is ook al bekend. Diemers Souren Balk.
De corners waren een stuk gevaarlijker.
Die Rolke...
Is toch een verhaal apart hoor
Ziet er allemaal z? sloom uit.
En altijd zijn voet terugtrekken in de duels.
Typisch zo'n speler of je vind hem geweldig of je vind hem niks
Diemers is de beste speler van Cambuur, maar zou nog beter zijn als hij wat minder dominant was. Hij wil teveel de man zijn die de boel op sleeptouw neemt. De corners van Sjostrand waren prima, laat die ze maar nemen. En Souren lijkt beter te spelen zonder Diemers, maar ligt dat aan Diemers of aan Souren zelf.
Citaat van: Lowieke op maart 04, 2026, 12:54:35
Diemers is de beste speler van Cambuur, maar zou nog beter zijn als hij wat minder dominant was. Hij wil teveel de man zijn die de boel op sleeptouw neemt. De corners van Sjostrand waren prima, laat die ze maar nemen. En Souren lijkt beter te spelen zonder Diemers, maar ligt dat aan Diemers of aan Souren zelf.
Misschien is dat ook wel zo, maar in de eredivisie gaat het ook weer met betere spelers om zich heen spelen. Misschien wordt de balans dan ook wel weer beter!
Citaat van: Lowieke op maart 04, 2026, 12:54:35
Diemers is de beste speler van Cambuur, maar zou nog beter zijn als hij wat minder dominant was. Hij wil teveel de man zijn die de boel op sleeptouw neemt. De corners van Sjostrand waren prima, laat die ze maar nemen. En Souren lijkt beter te spelen zonder Diemers, maar ligt dat aan Diemers of aan Souren zelf.
We hebben ook wel eens gescoord uit een vrije trap of corner van Diemers.
Citaat van: Trainert! op maart 04, 2026, 09:54:43
Met verbazing gekeken hoe leeg het stadion was bij het uitreiken van de prijs.
Zal nooit begrijpen. 85e minuut, veel mensen verlieten Oost.. zonde! Mooi dat we periode pakten gisteren |:)
Citaat van: Gasgeve op maart 04, 2026, 13:44:18
We hebben ook wel eens gescoord uit een vrije trap of corner van Diemers.
ja...2 uit 100 of zo.
Citaat van: Lore op maart 04, 2026, 13:13:53
Misschien is dat ook wel zo, maar in de eredivisie gaat het ook weer met betere spelers om zich heen spelen. Misschien wordt de balans dan ook wel weer beter!
laat misschien maar weg. Klopt helemaal wat je schrijft
Wat mij ook opviel is de intensiteit waarmee we speelden. Groningen promoveerde 2 jaar terug ook met een hele hoge intensiteit viel mij toen op. We konden het toen lang niet bijbenen. Komt ook door het goede spel en goede spelers. Als je zondag Ajax en Feyenoord zag dan ben ik er van overtuigd dat we ook van hun hadden gewonnen op dit moment
Citaat van: Lowieke op maart 04, 2026, 12:54:35
Diemers is de beste speler van Cambuur, maar zou nog beter zijn als hij wat minder dominant was. Hij wil teveel de man zijn die de boel op sleeptouw neemt. De corners van Sjostrand waren prima, laat die ze maar nemen. En Souren lijkt beter te spelen zonder Diemers, maar ligt dat aan Diemers of aan Souren zelf.
mee eens hoor vind het spel ook veel sneller en dan kan de tegenstander
het niet meer belopen waardoor we kans op kans kregen.
Citaat van: denistel op maart 04, 2026, 17:38:28
mee eens hoor vind het spel ook veel sneller en dan kan de tegenstander
het niet meer belopen waardoor we kans op kans kregen.
Helemaal mee eens dat we het de tegenstander moeilijk maakten door de snelle balcontacten en passes.
Citaat van: Vlampiep op maart 04, 2026, 18:49:58
Helemaal mee eens dat we het de tegenstander moeilijk maakten door de snelle balcontacten en passes.
Er was een moment op rechts dat het over 5 of 6 schijven ging. Almere werd in de kleine ruimte helemaal weggetikt. Je zag Henk applaudisseren. Zo direct hebben wij nog niet eerder gespeeld. Er zit een versnelling in het spel sinds Diemers er niet is. Je zag het tegen Vitesse vorig jaar, je ziet het nu weer.
Mede forumleden vragen wel eens of ik iets tegen Diemers heb. Het antwoord is simpelweg nee.
Ik vind hem een prima kerel, wel overwogen, snapt het spelletje en een goede leider voor de jongens als ik het van een afstand kan inschatten.
Het gaat mij puur om het spel.
Het is een grootverdiener, dan verwacht ik veel. Vorig jaar heeft hij echt te weinig laten zien.
Dit jaar gaat het beter. Maar hij is absoluut niet onmisbaar. Dat laat het team nu weer zien.
Alles draait om Diemers, we zijn te voorspelbaar. 1 of 2 man op Diemers en het loopt gewoon moeizamer.
Er is zo'n andere dynamiek zonder Diemers. Ik kijk daar veel liever na dan het eindeloze gekap en gedraai.
Souren laat nu echt zien wat hij kan. Liever Souren er volgend jaar bij dan Diemers.
Ik vrees dat Diemers het niet kan belopen volgend jaar, dat zag je tegen Jong Ajax ook weer helaas.
Als er veel ruimtes liggen heeft Diemers daar moeite mee.
Dit is een beetje de discussie Maulun of Paulissen. Het ene type neemt even tijd te zodat iedereen in positie staat en om dan te passen. De ander is directer ... dat is voor het publiek zeker leuker. De TS zal daarin een keuze maken wat het beste is voor ons spel.
Citaat van: Galdiano op maart 04, 2026, 19:36:22
Er was een moment op rechts dat het over 5 of 6 schijven ging. Almere werd in de kleine ruimte helemaal weggetikt. Je zag Henk applaudisseren. Zo direct hebben wij nog niet eerder gespeeld. Er zit een versnelling in het spel sinds Diemers er niet is. Je zag het tegen Vitesse vorig jaar, je ziet het nu weer.
Mede forumleden vragen wel eens of ik iets tegen Diemers heb. Het antwoord is simpelweg nee.
Ik vind hem een prima kerel, wel overwogen, snapt het spelletje en een goede leider voor de jongens als ik het van een afstand kan inschatten.
Het gaat mij puur om het spel.
Het is een grootverdiener, dan verwacht ik veel. Vorig jaar heeft hij echt te weinig laten zien.
Dit jaar gaat het beter. Maar hij is absoluut niet onmisbaar. Dat laat het team nu weer zien.
Alles draait om Diemers, we zijn te voorspelbaar. 1 of 2 man op Diemers en het loopt gewoon moeizamer.
Er is zo'n andere dynamiek zonder Diemers. Ik kijk daar veel liever na dan het eindeloze gekap en gedraai.
Souren laat nu echt zien wat hij kan. Liever Souren er volgend jaar bij dan Diemers.
Ik vrees dat Diemers het niet kan belopen volgend jaar, dat zag je tegen Jong Ajax ook weer helaas.
Als er veel ruimtes liggen heeft Diemers daar moeite mee.
je weet wel weer een wedstrijd op te noemen waarin iedereen het moeilijk had. Je mag ook wel de wedstrijden opnoemen waarin Diemers erg goed was. Dat zijn er dit seizoen ook wel 15
Citaat van: sunderland op maart 04, 2026, 21:36:57
je weet wel weer een wedstrijd op te noemen waarin iedereen het moeilijk had. Je mag ook wel de wedstrijden opnoemen waarin Diemers erg goed was. Dat zijn er dit seizoen ook wel 15
Haha laat gaan joh.
We hebben ook zoveel goede wedstrijden met hem gespeeld, maar dat zijn sommigen schijnbaar alweer vergeten. Wij kunnen goed spelen met en zonder, zoals het hoort. Prima toch.
En dat gekap en gedraai hoeft van mij ook niet altijd, maar ik denk dat we dat juist heel erg nodig hebben in de eredivisie. Iemand die heel vaak aanspeelbaar is, de bal nauwelijks kwijt raakt en de rest van het team lucht geeft en tijd geeft om uit de verdedigende stellingen te komen
Citaat van: Galdiano op maart 04, 2026, 19:36:22
Er was een moment op rechts dat het over 5 of 6 schijven ging. Almere werd in de kleine ruimte helemaal weggetikt. Je zag Henk applaudisseren. Zo direct hebben wij nog niet eerder gespeeld. Er zit een versnelling in het spel sinds Diemers er niet is. Je zag het tegen Vitesse vorig jaar, je ziet het nu weer.
Mede forumleden vragen wel eens of ik iets tegen Diemers heb. Het antwoord is simpelweg nee.
Ik vind hem een prima kerel, wel overwogen, snapt het spelletje en een goede leider voor de jongens als ik het van een afstand kan inschatten.
Het gaat mij puur om het spel.
Het is een grootverdiener, dan verwacht ik veel. Vorig jaar heeft hij echt te weinig laten zien.
Dit jaar gaat het beter. Maar hij is absoluut niet onmisbaar. Dat laat het team nu weer zien.
Alles draait om Diemers, we zijn te voorspelbaar. 1 of 2 man op Diemers en het loopt gewoon moeizamer.
Er is zo'n andere dynamiek zonder Diemers. Ik kijk daar veel liever na dan het eindeloze gekap en gedraai.
Souren laat nu echt zien wat hij kan. Liever Souren er volgend jaar bij dan Diemers.
Ik vrees dat Diemers het niet kan belopen volgend jaar, dat zag je tegen Jong Ajax ook weer helaas.
Als er veel ruimtes liggen heeft Diemers daar moeite mee.
Souren 212 KKD wedstrijden, 12 goals, 11 assists.
Diemers alleen dit seizoen al 6 goals en 12 assists.
Zegt genoeg. Vergelijking van niks.
Citaat van: Gasgeve op maart 05, 2026, 09:29:39
Souren 212 KKD wedstrijden, 12 goals, 11 assists.
Diemers alleen dit seizoen al 6 goals en 12 assists.
Zegt genoeg. Vergelijking van niks.
Meen je dit serieus? :_schater ben je iemand die alleen naar de statestieken gaat kijken?
Deze statestieken zeggen echt helemaal niets.
Dan zou je op langer termijn moeten kijken hoe spelers renderen om Souren en Diemers heen.
Hoeveel ballen worden er vooruit gespeeld, hoeveel keypasses worden door overige spelers gegeven, hoe snel wordt een bal veroverd etc.
Voetbal is zoveel meer dan doelpunten en assists. :y
Citaat van: Galdiano op maart 05, 2026, 09:50:53
Meen je dit serieus? :_schater ben je iemand die alleen naar de statestieken gaat kijken?
Deze statestieken zeggen echt helemaal niets.
Dan zou je op langer termijn moeten kijken hoe spelers renderen om Souren en Diemers heen.
Hoeveel ballen worden er vooruit gespeeld, hoeveel keypasses worden door overige spelers gegeven, hoe snel wordt een bal veroverd etc.
Voetbal is zoveel meer dan doelpunten en assists. :y
Jij houdt dat allemaal bij en je weet daarom dat Souren voor een elftal beter is dan Diemers? Of is het meer een indruk die je zelf hebt? Ik vind het jammer dat Souren met Diemers minder lijkt te functioneren dan als Diemers er niet is, maar als ik moest kiezen tussen die tweee, dan nam ik altijd Diemers. Zeker als we volgend jaar in de eredivisie spelen.
Citaat van: Galdiano op maart 05, 2026, 09:50:53
Meen je dit serieus? :_schater ben je iemand die alleen naar de statestieken gaat kijken?
Deze statestieken zeggen echt helemaal niets.
Dan zou je op langer termijn moeten kijken hoe spelers renderen om Souren en Diemers heen.
Hoeveel ballen worden er vooruit gespeeld, hoeveel keypasses worden door overige spelers gegeven, hoe snel wordt een bal veroverd etc.
Voetbal is zoveel meer dan doelpunten en assists. :y
de statistieken van Diemers zijn in alles zoveel beter. Maar laat gaan man, iedereen heeft zijn voorkeuren en ook moeten spelers eruit volgens sommigen zoals Ferrah.. Daarbij spelen ze beide op andere posities dus gaat die vergelijking niet op.
Citaat van: sunderland op maart 05, 2026, 17:36:57
de statistieken van Diemers zijn in alles zoveel beter. Maar laat gaan man, iedereen heeft zijn voorkeuren en ook moeten spelers eruit volgens sommigen zoals Ferrah.. Daarbij spelen ze beide op posities dus gaat die vergelijking niet op.
Iedereen mag op zijn eigen manier naar het spelletje kijken en Diemers is zonder twijfel de beste voetballer van Cambuur, maar deel toch de mening van Galdiano en doe dat niet alleen. In de afgelopen dagen heb ik heel wat Cambuur aanhangers gesproken en die kijken er ook zo tegen aan. Waarom het spel met Diemers minder aantrekkelijk is weet ik ook niet precies, maar een feit is dat iedereen die ik sprak, het spel zonder Diemers ook aantrekkelijker vonden. Mijn persoonlijke irritatie is het vele kappen en draaien.
Het belangrijkste blijft promotie en nog liever Kampioen.
Citaat van: Stanley op maart 05, 2026, 21:48:30
Iedereen mag op zijn eigen manier naar het spelletje kijken en Diemers is zonder twijfel de beste voetballer van Cambuur, maar deel toch de mening van Galdiano en doe dat niet alleen. In de afgelopen dagen heb ik heel wat Cambuur aanhangers gesproken en die kijken er ook zo tegen aan. Waarom het spel met Diemers minder aantrekkelijk is weet ik ook niet precies, maar een feit is dat iedereen die ik sprak, het spel zonder Diemers ook aantrekkelijker vonden. Mijn persoonlijke irritatie is het vele kappen en draaien.
Het belangrijkste blijft promotie en nog liever Kampioen.
Wat grappig, iedereen die ik spreek zegt dat niet. Beste wedstrijd van het seizoen is nog steeds tegen Willem II met Diemers als grote man.
Ik snap dat vergelijken niet zo. Voetbal is een teamsport. Souren en Diemers vullen elkaar niet zo goed aan. Daar is iedereen het wel redelijk over eens denk ik (al zou ik het best wel eens willen zien met een goede 6 achter ze). Dat zegt niets over hun individuele capaciteiten. Hun statistieken vergelijken is al helemaal gek. Ze spelen niet op de dezelfde positie. Daarnaast neemt Diemers bijna alle dode spelmomenten.
Diemers is een heerlijke voetballer. Maar hij vertraagd ook wel vaak en dat roept bij veel mensen wel eens wat ergernis op. Dat deed hij overigens altijd al. Ik vind hem in het drukzetten ook niet altijd super. Maar goed, je kunt niet alles hebben.
Citaat van: Josli op maart 06, 2026, 21:47:29
Ik snap dat vergelijken niet zo. Voetbal is een teamsport. Souren en Diemers vullen elkaar niet zo goed aan. Daar is iedereen het wel redelijk over eens denk ik (al zou ik het best wel eens willen zien met een goede 6 achter ze). Dat zegt niets over hun individuele capaciteiten. Hun statistieken vergelijken is al helemaal gek. Ze spelen niet op de dezelfde positie. Daarnaast neemt Diemers bijna alle dode spelmomenten.
Diemers is een heerlijke voetballer. Maar hij vertraagd ook wel vaak en dat roept bij veel mensen wel eens wat ergernis op. Dat deed hij overigens altijd al. Ik vind hem in het drukzetten ook niet altijd super. Maar goed, je kunt niet alles hebben.
Dode spelmomenten komen zijn assists niet van als ik het zo lees hier. Want ook die moeten door iemand anders genomen worden als ik de geleerden hier volg.
toch mooi dat we twee van zulke kanjers hebben. (Souren en Diemers)
Niet te veel zout op alle slakken leggen. De ene heeft meer van die kwaliteiten, de ander meer van andere kwaliteiten.