Poll
Vraag:
Man of the Match
Optie 1: Janssen
Optie 2: Mulders
Optie 3: Amofa
Optie 4: Baouf
Optie 5: Galvez
Optie 6: Balk
Optie 7: Daan Visser
Optie 8: Diemers
Optie 9: Ferrah
Optie 10: Rolke
Optie 11: Sjostrand
Optie 12: van der Sande
Optie 13: Souren
Optie 14: Kian Visser
Optie 15: Kooistra
De eerste topper in het kooi stadion ik verwacht een volle bak.
Eerste echte test.... |:)
Dit gaat een mooie pot worden!!
Tjoe-A-On niet bij ivm interlands Indonesi? en Jari Schuurman geblesseerd.
Verder prima elftal, maar niet meer dan dat.
Citaat van: Bussum op september 01, 2025, 10:24:48
Dit gaat een mooie pot worden!!
Tjoe-A-On niet bij ivm interlands Indonesi? en Jari Schuurman geblesseerd.
Verder prima elftal, maar niet meer dan dat.
En welke spelers missen wij?
Souren niet opgeroepen, maar
Vd Sande Bonaire?
Baoef?
Galvez?
Citaat van: zeewolde op september 01, 2025, 10:36:05
En welke spelers missen wij?
Souren niet opgeroepen, maar
Vd Sande Bonaire?
Baoef?
Galvez?
van der Sande gaat echt niet voor Bonaire voetballen hij heeft nog geen wedstrijd in de benen,doe je dat kun je niet maken.
Baoef denk niet dat hij nu al opgeroepen is .
Galvez weet ik niet.
Nog 40 kaarten beschikbaar voor de noordtribune
Voor oosttribune en zuidtribune nog voldoende beschikbaar
Westtribune komt weer niet vol?. :_schater
Citaat van: Noordcambuur op september 01, 2025, 19:52:32
Nog 40 kaarten beschikbaar voor de noordtribune
Voor oosttribune en zuidtribune nog voldoende beschikbaar
Westtribune komt weer niet vol?. :_schater
West is toch logisch? Ze zullen eerstgenoemde sponsoren verder moeten uitbouwen.
Citaat van: Noordcambuur op september 01, 2025, 19:52:32
Nog 40 kaarten beschikbaar voor de noordtribune
Voor oosttribune en zuidtribune nog voldoende beschikbaar
Westtribune komt weer niet vol?. :_schater
Het zal voller zitten als zondag begreep ik.
Citaat van: Galdiano op september 01, 2025, 20:40:34
Het zal voller zitten als zondag begreep ik.
nou mut er nog veel kaarten verkocht wurre
Citaat van: zeewolde op september 01, 2025, 10:36:05
En welke spelers missen wij?
Souren niet opgeroepen, maar
Vd Sande Bonaire?
Baoef?
Galvez?
Ze blijven allemaal in Leeuwarden zegt Henk in SportCast. :thumbsup
Dat Willem 2 is te pakken. Kom aan. 14.000 gekken.
Baoef op Verheydt (mooi om te zien)
Citaat van: Galdiano op september 01, 2025, 20:40:34
Het zal voller zitten als zondag begreep ik.
noord was tegen vvv uitverkocht toch? Zag er onwijs leeg uit. Iedereen trekt maar het midden? Ziet er niet echt mooi uit zo. Bij andere clubs ziet een uitverkochte fanatieke tribune er veel imposanter uit.
Citaat van: Eewal op september 02, 2025, 07:19:49
noord was tegen vvv uitverkocht toch? Zag er onwijs leeg uit. Iedereen trekt maar het midden? Ziet er niet echt mooi uit zo. Bij andere clubs ziet een uitverkochte fanatieke tribune er veel imposanter uit.
klopt zeker de hoeken op de noordtribune zijn zo goed als leeg.
Citaat van: Noordcambuur op september 02, 2025, 08:36:54
klopt zeker de hoeken op de noordtribune zijn zo goed als leeg.
Misschien eens de trappen en het plateau leegmaken, dan gaat iedereen wel bij een stoeltje staan.
Citaat van: 666 op september 02, 2025, 08:50:41
Misschien eens de trappen en het plateau leegmaken, dan gaat iedereen wel bij een stoeltje staan.
Daar moet dan maar eens op gehandhaafd worden...
Scheidsrechter bij deze top wedstrijd is Bas Nijhuis.
Citaat van: 666 op september 02, 2025, 08:50:41
Misschien eens de trappen en het plateau leegmaken, dan gaat iedereen wel bij een stoeltje staan.
Waarom? Omdat het er mooier uitziet als iedereen op zijn eigen stoeltje zit? Prima zoals het nu is toch? wat een geneuzel
Het ziet er niet eens mooier uit. Ik zie veel liever een mooie volle chaotische massa in het midden dan iedereen keurig afgezonderd in een vakje. Komt de sfeer ook niet ten goede.
Citaat van: Westerpark op september 02, 2025, 23:06:48
Het ziet er niet eens mooier uit. Ik zie veel liever een mooie volle chaotische massa in het midden dan iedereen keurig afgezonderd in een vakje. Komt de sfeer ook niet ten goede.
jij vindt het nu een mooie chaotische massa? :_schater
Ja het midden is nu toch ??n volle massa? Zeker in vergelijking met het voorstel om daar de trappen en looppad leeg te vegen. Dat de zijkanten leeg zijn kun je dan alleen oplossen als je meer mensen toelaat, wat niet mag.
Citaat van: Westerpark op september 03, 2025, 10:10:33
Ja het midden is nu toch ??n volle massa? Zeker in vergelijking met het voorstel om daar de trappen en looppad leeg te vegen. Dat de zijkanten leeg zijn kun je dan alleen oplossen als je meer mensen toelaat, wat niet mag.
Het lijkt een halflege tribune, komt allesbehalve imponerend over.
Citaat van: Eewal op september 03, 2025, 10:29:01
Het lijkt een halflege tribune, komt allesbehalve imponerend over.
Eens, vanaf Zuid lijkt het verre van uitverkocht
Toen ik voor het eerst de Noord Tribune zag, had ik visoenen van een grote massa in gele shirts die de hele tribune vulde. Een soort van Gelbe Mauer zoals bij Borussia Dortmund. Nu staan er een plukje jongeren in het zwart achter het doel. Niet dat ze niet hun best doen, maar imponerend is het niet.
Citaat van: Lowieke op september 03, 2025, 11:08:44
Toen ik voor het eerst de Noord Tribune zag, had ik visoenen van een grote massa in gele shirts die de hele tribune vulde. Een soort van Gelbe Mauer zoals bij Borussia Dortmund. Nu staan er een plukje jongeren in het zwart achter het doel. Niet dat ze niet hun best doen, maar imponerend is het niet.
Vind het er nu sneu uitzien, ??n zwarte vlek met wat drukte.
Het is te hopen dat er op NOORD geen ongelukken gebeuren met de huidige situatie. Cambuur hoort te handhaven, dat de looppaden leeg zijn (voor calamiteiten) tijdens de wedstrijden.
Citaat van: Eewal op september 03, 2025, 10:29:01
Het lijkt een halflege tribune, komt allesbehalve imponerend over.
Dat is echt overdreven. Tuurlijk zou het meer imponerend zijn als er nog extra mensen aan de zijkanten stonden, maar de massa in het midden daartoe opbreken en daar stewards laten handhaven (die zullen daar dan op de trappen opgesteld moeten worden) maakt het visueel nog veel minder en is killing voor de sfeer. Ik kan geen foto's plaatsen hier maar kijk foto's 7 en 8 van de laatste fotoreeks op de Instagram van Cambuur maar voor een beeld.
Zaterdagavond voetbal avond nou er moet nog h??l v??l gebeuren voordat het stadion uitverkocht is?? :y
Citaat van: Westerpark op september 03, 2025, 12:48:50
Dat is echt overdreven. Tuurlijk zou het meer imponerend zijn als er nog extra mensen aan de zijkanten stonden, maar de massa in het midden daartoe opbreken en daar stewards laten handhaven (die zullen daar dan op de trappen opgesteld moeten worden) maakt het visueel nog veel minder en is killing voor de sfeer. Ik kan geen foto's plaatsen hier maar kijk foto's 7 en 8 van de laatste fotoreeks op de Instagram van Cambuur maar voor een beeld.
ik ga er vanuit dat op de bunnikside ook niet iedereen op hun plek staat en dat ziet er toch een stuk indrukwekkender uit.
Helemaal eens met Westerpark.
Het gebeurd in zoveel stadions dat het druk is achter de goal en niet in de hoeken of bovenin.
Kijk naar de euroborg, de bovenste ring is vaak half leeg terwijl de tribune wel de maximale capaciteit heeft bereikt. De andere helft staat beneden.
Dit is niet te handhaven. Ook niet bij ons.
Citaat van: Eewal op september 03, 2025, 13:18:40
ik ga er vanuit dat op de bunnikside ook niet iedereen op hun plek staat en dat ziet er toch een stuk indrukwekkender uit.
Zojuist wat fotomateriaal bekeken van de Bunnikside, in de hoeken en met name bovenin ook niet vol. Trappen ook niet zichtbaar.
Bovendien heeft de Bunnikside safe standing, waardoor de clustering in het middendeel niet ten koste gaat van bezetting aan de zijkanten.
Citaat van: Galdiano op september 03, 2025, 13:21:27
Helemaal eens met Westerpark.
Het gebeurd in zoveel stadions dat het druk is achter de goal en niet in de hoeken of bovenin.
Kijk naar de euroborg, de bovenste ring is vaak half leeg terwijl de tribune wel de maximale capaciteit heeft bereikt. De andere helft staat beneden.
Dit is niet te handhaven. Ook niet bij ons.
dat snap ik hoor, ik vind het gewoon jammer dat het halfleeg lijkt. En snap ook dat mensen bij elkaar in het midden willen staan.
Citaat van: Eewal op september 03, 2025, 14:17:02
dat snap ik hoor, ik vind het gewoon jammer dat het halfleeg lijkt. En snap ook dat mensen bij elkaar in het midden willen staan.
in het oude stadion werden er gewoon 600 kaarten meer verkocht en dat kan nu niet meer
Citaat van: sunderland op september 03, 2025, 14:22:46
in het oude stadion werden er gewoon 600 kaarten meer verkocht en dat kan nu niet meer
hoe dan?
Mooi dat mensen al in het midden staan. Wel zo veilig want dan hoeven ze niet meer naar beneden te lopen wanneer er wat gebeurt.
Even bij de training gekeken vanmiddag
Iedereen aanwezig ?n fit
Alleen Binder ontbrak.
Citaat van: Specuveter op september 03, 2025, 17:21:23
Even bij de training gekeken vanmiddag
Iedereen aanwezig ?n fit
Alleen Binder ontbrak.
Binder gaat nog wel een dingetje worden.
Waarop is dat gebaseerd? Tik op het bovenbeen gehad, kan iedereen overkomen toch?
Bij overbelasting of een spierblessure oid zou ik me meer zorgen maken.
Citaat van: Eewal op september 03, 2025, 14:44:50
hoe dan?
toen had Cambuur het in eigen beheer. De wedstrijden waar het omging waren er opeens nog kaarten beschikbaar. De trappen waren zelfs afgeladen
Citaat van: Westerpark op september 03, 2025, 13:33:37
Bovendien heeft de Bunnikside safe standing, waardoor de clustering in het middendeel niet ten koste gaat van bezetting aan de zijkanten.
Deze vraag zal vast eerder gesteld zijn, maar mag Noord ook ooit (deels) een staantribune worden? Dus zonder stoeltjes en met leunhekken?
Citaat van: Tanjajeah op september 03, 2025, 20:40:37
Deze vraag zal vast eerder gesteld zijn, maar mag Noord ook ooit (deels) een staantribune worden? Dus zonder stoeltjes en met leunhekken?
Geloof het of niet het kan overal behalve bij ons in een modern stadion
Citaat van: fred op september 03, 2025, 21:02:47
Geloof het of niet het kan overal behalve bij ons in een modern stadion
Volgens mij hebben ze hier niet voor gekozen omdat dat extra kosten met zich mee bracht
Het idee was ook dat het bij ons zou komen op noord (en het uitvak). Alleen na het incident bij NEC - Vitesse zijn de regels voor de betonconstructie aangescherpt en was het voor Cambuur niet meer mogelijk om dit aan te passen.
Wie weet in de toekomst, want het zou zeker een oplossing zijn om alles & iedereen wat meer te spreiden.
Meerdere mensen hebben al iets ge-post over de betonblokken tussen het FEC en de Jumbo. Tussen de heg waren een aantal doorgangen voor de voetgangers. Daar wordt veel gebruik van gemaakt. Niks mis mee, je doet niemand kwaad, je loopt niemand in de weg. Daar lagen al hinderlijke opstakels, maar je kon er nog fatsoenlijk langs. Nu liggen er grote legoblokken van links naar rechts in de opening. Ze zijn ook erg hoog. Zelf ben ik ook 63 en klim er nog redelijk overheen. Maar ik heb de laatste wedstrijd daar oudere mensen overheen zien strompelen en vallen. Niet normaal. Het hoopt ook enorm op met wandelaars die er langs willen, want het stroomt niet door. Er komen nog ongelukken binnenkort. Waarom in godsnaam bedenkt iemand dit en wat is het doel??? Kan er niemand met een zaag een aantal bosjes weghalen zodat we er normaal langs kunnen? Je zou er honderden, zo niet duizenden supporters een plezier mee doen. Dan wil ik de nieuwe doorgang wel jou naam geven met een bordje!!!
Citaat van: Beul B op september 04, 2025, 09:05:09
Meerdere mensen hebben al iets ge-post over de betonblokken tussen het FEC en de Jumbo. Tussen de heg waren een aantal doorgangen voor de voetgangers. Daar wordt veel gebruik van gemaakt. Niks mis mee, je doet niemand kwaad, je loopt niemand in de weg. Daar lagen al hinderlijke opstakels, maar je kon er nog fatsoenlijk langs. Nu liggen er grote legoblokken van links naar rechts in de opening. Ze zijn ook erg hoog. Zelf ben ik ook 63 en klim er nog redelijk overheen. Maar ik heb de laatste wedstrijd daar oudere mensen overheen zien strompelen en vallen. Niet normaal. Het hoopt ook enorm op met wandelaars die er langs willen, want het stroomt niet door. Er komen nog ongelukken binnenkort. Waarom in godsnaam bedenkt iemand dit en wat is het doel??? Kan er niemand met een zaag een aantal bosjes weghalen zodat we er normaal langs kunnen? Je zou er honderden, zo niet duizenden supporters een plezier mee doen. Dan wil ik de nieuwe doorgang wel jou naam geven met een bordje!!!
Bizar toch? Ze lossen ook helemaal geen probleem op. Nu lopen een boel mensen eerst helemaal om de heg heen om daarna alsnog over het parkeerterein te lopen.
Wie wil er ??n dezer dagen dan inderdaad een gedeelte vd heg verwijderen??
Citaat van: Beul B op september 04, 2025, 09:05:09
Meerdere mensen hebben al iets ge-post over de betonblokken tussen het FEC en de Jumbo. Tussen de heg waren een aantal doorgangen voor de voetgangers. Daar wordt veel gebruik van gemaakt. Niks mis mee, je doet niemand kwaad, je loopt niemand in de weg. Daar lagen al hinderlijke opstakels, maar je kon er nog fatsoenlijk langs. Nu liggen er grote legoblokken van links naar rechts in de opening. Ze zijn ook erg hoog. Zelf ben ik ook 63 en klim er nog redelijk overheen. Maar ik heb de laatste wedstrijd daar oudere mensen overheen zien strompelen en vallen. Niet normaal. Het hoopt ook enorm op met wandelaars die er langs willen, want het stroomt niet door. Er komen nog ongelukken binnenkort. Waarom in godsnaam bedenkt iemand dit en wat is het doel??? Kan er niemand met een zaag een aantal bosjes weghalen zodat we er normaal langs kunnen? Je zou er honderden, zo niet duizenden supporters een plezier mee doen. Dan wil ik de nieuwe doorgang wel jou naam geven met een bordje!!!
Dit is een actie vanuit WTC.
Die wil niemand meer over het terrein hebben.
Ik zou zeggen stuur een mail of bel naar WTC.
Maar die zullen zich waarschijnlijk kapot lachen, gezien ze loodrecht tegenover Cambuur en de Gemeente staan. Het is puur supporters pesten.
Citaat van: Specuveter op september 04, 2025, 10:04:56
Wie wil er ??n dezer dagen dan inderdaad een gedeelte vd heg verwijderen??
In die heg zit een stalen hek
Citaat van: Specuveter op september 04, 2025, 10:04:56
Wie wil er ??n dezer dagen dan inderdaad een gedeelte vd heg verwijderen??
nou moeten we afspreken Specuveter
Citaat van: Eewal op september 02, 2025, 07:19:49
noord was tegen vvv uitverkocht toch? Zag er onwijs leeg uit. Iedereen trekt maar het midden? Ziet er niet echt mooi uit zo. Bij andere clubs ziet een uitverkochte fanatieke tribune er veel imposanter uit.
moet je gewoon zelf op Noord staan, zie je er niks van.
Als er weer een beurs of rommelmarkt is maar even een tegenactie :zweep
Citaat van: Stanley op september 04, 2025, 10:27:28
In die heg zit een stalen hek
betonschaar ook maar mee dus :_schater
Citaat van: Specuveter op september 04, 2025, 13:01:51
betonschaar ook maar mee dus :_schater
En een pompwagen voor de betonblokken voor de fietsers.
We zijn op zoek naar,
*Hoveniers
*Staalbewerker
*Betonbewerker
Het hek op Zuid, stond afgelopen zondag voor het eerst open na de wedstrijd. Goede zaak
Citaat van: Noordcambuur op september 04, 2025, 14:24:01
We zijn op zoek naar,
*Hoveniers
*Staalbewerker
*Betonbewerker
*Heftruckchauffeur
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 04, 2025, 14:30:38
Het hek op Zuid, stond afgelopen zondag voor het eerst open na de wedstrijd. Goede zaak
Hoek zuid West fietsenstalling?
Citaat van: fred op september 04, 2025, 14:57:48
Hoek zuid West fietsenstalling?
Ja precies, fietsers (en ik) werden er langs gelaten door een aardige juffrouw, die daar ook bleef staan.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 04, 2025, 15:13:36
Ja precies, fietsers (en ik) werden er langs gelaten door een aardige juffrouw, die daar ook bleef staan.
Hebben we het over een doorgang nabij ingang OOST2?
Je zou daar permanent door moeten kunnen.
Staat de aardige juffrouw en zaterdag weer?
Is ze knap? :zweep
Citaat van: PePe op september 04, 2025, 19:03:10
Hebben we het over een doorgang nabij ingang OOST2?
Je zou daar permanent door moeten kunnen.
Staat de aardige juffrouw en zaterdag weer?
Nee we hebben het over een klein hek bij de fietsenstalling bij Zuid-West, waar je anders helemaal langs Noord moest lopen om over de Slauerhoffbrug te komen, nu kom je daar direct uit (bij de uitgang van het uitvak)
Het was een lekker ding, maar ik ben een oude man dus iedereen onder de 50 vind ik een lekker ding :proost
Ik ook :_schater
Ik verwacht een mooie pot morgen, met een Cambuur dat gas gaat geven. Kom aan.
We liggen morgen 2 wedstrijden voor op oa Almere, ADO en De Graafschap... lekker zooitje altijd die KKD :_schater
Altijd een clich? om te zeggen dat het een belangrijke wedstrijd is, maar we kunnen een tikkie geven en een gaatje slaan met de achtervolgers.
Citaat van: Bankzitter op september 05, 2025, 09:32:52
We liggen morgen 2 wedstrijden voor op oa Almere, ADO en De Graafschap... lekker zooitje altijd die KKD :_schater
Altijd een clich? om te zeggen dat het een belangrijke wedstrijd is, maar we kunnen een tikkie geven en een gaatje slaan met de achtervolgers.
Graafschap 1, zij spelen vanavond tegen Emmen
aah, klopt.. maar goed zou lekker zijn als we blijven winnen en hoog op de ranglijst blijven.
Al kan het ook een nadeel zijn als een achtervolger bijvoorbeeld weet hoeveel goals ze moeten maken om op doelsaldo een periode te pakken. Het kan ook nooit 's normaal in de KKD.
Zelfde opstelling als tegen VVV, nog geen Binder bij de selectie
Citaat van: Bankzitter op september 05, 2025, 12:29:30
aah, klopt.. maar goed zou lekker zijn als we blijven winnen en hoog op de ranglijst blijven.
Al kan het ook een nadeel zijn als een achtervolger bijvoorbeeld weet hoeveel goals ze moeten maken om op doelsaldo een periode te pakken. Het kan ook nooit 's normaal in de KKD.
De eerste periode wordt waarschijnlijk pas in december beslist door de terugkomst van Vitesse.
Daar ben ik ook bang voor, tenzij we 4 punten voorliggen... alles maar winnen dus vanaf nu |:)
Oosttribune en zuidtribune zijn nog heel veel kaarten verkrijgbaar valt mij nog tegen dat het nog niet vol is .
Zaterdagavond 20:00 mooie dag en tijdstip?..
Ik heb idee dat mensen zijn die het stadion wel gezien hebben.
Citaat van: Bernardo op september 05, 2025, 13:18:56
Zelfde opstelling als tegen VVV, nog geen Binder bij de selectie
Ze trappen even wat op de rem met hem aldus Henk. Ik krijg meerdere deja vu's.. :|
Citaat van: Noordcambuur op september 05, 2025, 15:14:06
Oosttribune en zuidtribune zijn nog heel veel kaarten verkrijgbaar valt mij nog tegen dat het nog niet vol is .
Zaterdagavond 20:00 mooie dag en tijdstip?..
Ik heb idee dat mensen zijn die het stadion wel gezien hebben.
Wedstrijd is te zien op het open kanaal wat veel toeschouwers kost. Cambuur krijgt hier extra geld voor?
Citaat van: Noordcambuur op september 05, 2025, 15:14:06
Oosttribune en zuidtribune zijn nog heel veel kaarten verkrijgbaar valt mij nog tegen dat het nog niet vol is .
Zaterdagavond 20:00 mooie dag en tijdstip?..
Ik heb idee dat mensen zijn die het stadion wel gezien hebben.
Wat denk je wat losse kaarten en consumpties kosten tegenwoordig.
Heeft wel degelijk invloed.
Maar, tis nog geen morgenavond.
Verwacht een 13.500 morgen.
Een consumptie nemen is niet verplicht toch? Ik neem thuis wel een biertje, smaakt ook beter.
Wie weet opstelling? Op basis van training. Zal zelfde zijn verwacht ik
Citaat van: sunderland op september 05, 2025, 16:45:17
Wie weet opstelling? Op basis van training. Zal zelfde zijn verwacht ik
Volgens mij wel. Willem 2 moet te pakken zijn. Hopelijk een sfeeractie en massaal met z'n allen dr achter.
Citaat van: Noordcambuur op september 05, 2025, 15:14:06
Oosttribune en zuidtribune zijn nog heel veel kaarten verkrijgbaar valt mij nog tegen dat het nog niet vol is .
Zaterdagavond 20:00 mooie dag en tijdstip?..
Ik heb idee dat mensen zijn die het stadion wel gezien hebben.
Ik vind zaterdag juist altijd kut. Vrijdag of zondag cambuur, zaterdag amateurvoetbal! (En kantine, kroeg etc)
Citaat van: EdsjeSCC op september 05, 2025, 17:28:04
Ik vind zaterdag juist altijd kut. Vrijdag of zondag cambuur, zaterdag amateurvoetbal! (En kantine, kroeg etc)
kantine kroeg kun je mooi combineren :devil
Citaat van: EdsjeSCC op september 05, 2025, 17:28:04
Ik vind zaterdag juist altijd kut. Vrijdag of zondag cambuur, zaterdag amateurvoetbal! (En kantine, kroeg etc)
voor mij de ideale dag en tijdstip ook |:) :proost
Waar is Derkx R.H. Ik mis hem al een tijdje op het forum ;(
Ik ben benieuwd naar de duels achterin tegen Verheyd.
Willem 2 ook nog wisselvallig dus er liggen kansen.
Citaat van: Noordcambuur op september 05, 2025, 15:14:06
Oosttribune en zuidtribune zijn nog heel veel kaarten verkrijgbaar valt mij nog tegen dat het nog niet vol is .
Zaterdagavond 20:00 mooie dag en tijdstip?..
Ik heb idee dat mensen zijn die het stadion wel gezien hebben.
Misschien heeft nog niet iedereen hun 2e hypotheek kunnen regelen voor deze wedstrijd om een biertje te kunnen halen.
Als je de LC leest snap je meteen waarom alles veel duurder is geworden. :X
Citaat van: Ruppppert op september 05, 2025, 19:24:47
Ik ben benieuwd naar de duels achterin tegen Verheyd.
Willem 2 ook nog wisselvallig dus er liggen kansen.
Ik ben wel wat jaloers op clubs die gewoon een spits hebben die speelt. Of een tweede spits hebben die speelt.
Citaat van: Bernardo op september 05, 2025, 19:44:51
Als je de LC leest snap je meteen waarom alles veel duurder is geworden. :X
Vertel.
Citaat van: De Gast op september 05, 2025, 20:30:38
Ik ben wel wat jaloers op clubs die gewoon een spits hebben die speelt. Of een tweede spits hebben die speelt.
Rolke Balk vd Venne Visser.
Hoezo jaloers?
Citaat van: Specuveter op september 05, 2025, 22:08:21
Rolke Balk vd Venne Visser.
Hoezo jaloers?
HIij bedoelt heel simpel als Binder niet kan dan stel je je 2e spits op dat is Visser.
En vd Sande is meer een spits dan Rolke of Balk, dat zou dan nummer 3 zijn. Geen van deze 3 start morgen.
Ik ben niet jaloers op clubs die onder ons staan |:)
Nog 811 kaarten beschikbaar op Oost en Zuid
Top begint aardig vol te raken.
Over de wedstrijd we hebben scheidsrechter Bas Nijhuis die laat heel veel toe.
Dus Balk en Diemers niet teveel gaan liggen hij laat gewoon doorspelen.
Citaat van: zeewolde op september 05, 2025, 22:11:08
HIij bedoelt heel simpel als Binder niet kan dan stel je je 2e spits op dat is Visser.
En vd Sande is meer een spits dan Rolke of Balk, dat zou dan nummer 3 zijn. Geen van deze 3 start morgen.
R?lke vult de spits positie gewoon prima in op dit moment. Niet kijken wat ie niet kan maar zien naar wat ie wel kan en goed doet. Dat zouden meer hier moeten doen!
Citaat van: sunderland op september 06, 2025, 13:21:40
R?lke vult de spits positie gewoon prima in op dit moment. Niet kijken wat ie niet kan maar zien naar wat ie wel kan en goed doet. Dat zouden meer hier moeten doen!
Hier sta ik volledig achter sunderland.
wie start vandaag in de spit? Rolke?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 06, 2025, 14:31:11
wie start vandaag in de spit? Rolke?
verwacht het wel. Hij hoort gewoon in de basis. Ophouden met husselen
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 06, 2025, 14:31:11
wie start vandaag in de spit? Rolke?
Zelfde opstelling als vorige week Kuz
Mooie opstelling en laat dit ook maar mooi staan dd komende weken. Die Binder wut em niet. Jammer.
Citaat van: wiekie1969 op september 06, 2025, 17:21:37
Mooie opstelling en laat dit ook maar mooi staan dd komende weken. Die Binder wut em niet. Jammer.
Alleen balk er uit dat is de enige wissel die ik zou willen
Citaat van: Oud Cambuur op september 06, 2025, 17:31:07
Alleen balk er uit dat is de enige wissel die ik zou willen
En Souren erin voor D.Visser!!!
Citaat van: Jespergames op september 06, 2025, 17:45:54
En Souren erin voor D.Visser!!!
Daan Visser wil ik vanavond wel eens zien tegen een Willem 2
Gaat lekker met de geluidsinstallatie :_schater
Citaat van: Specuveter op september 05, 2025, 22:08:21
Rolke Balk vd Venne Visser.
Hoezo jaloers?
Jij haalt denk ik Vd Venne en Vd Sande doorelkaar... Ze lijken ook wel erg op elkaar.
Stop asjeblieft met Fred van Dijk stukje. Haalt de hele vibe uit het stadion
Citaat van: Poetser op september 06, 2025, 19:43:42
Stop asjeblieft met Fred van Dijk stukje. Haalt de hele vibe uit het stadion
stop met terugspelen op de keeper.
Los van het doelpunt speelt Cambuur wel een hele beste 1e helft tot nu toe.
Beste helft in jaren!
Naaihuis niet :rodekaart
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 06, 2025, 20:47:36
Beste helft in jaren!
Absoluut! Dit heb ik in jaren niet gezien. Komt goed. 1-2
Citaat van: Leeuwarder94 op september 06, 2025, 20:40:06
Los van het doelpunt speelt Cambuur wel een hele beste 1e helft tot nu toe.
heel goed, belooft wat voor de rest van het seizoen.
|:)
Als... die geweldige combinatie over weet ik hoeveel schijven tot een doelpunt had geleid... Helaas, als telt niet, maar was wel genieten.
Citaat van: Destroyer op september 06, 2025, 20:49:13
Absoluut! Dit heb ik in jaren niet gezien. Komt goed. 1-2
Doe maar 2-1 dan
Beste helft van het seizoen, meer dan 10 goede aanvallen. Ongelovelijk dat we niet scoorden, toch vooral pech en een goede keeper bij WIllem II (al mag Ferrah wel wat meer pit hebben bij het afronden).
Veel intelligente balletjes vooruit, veel diepgang.
Balk en Visser vallen ook niet uit de toon, doen waar ze voor in het elftal staan.
Zal wel lastig worden om het vol te houden, Willem II zal het ook wel wat omzetten in de 2e helft.
Uitkijken voor de counter want we nemen steeds meer risico's.
Speel je zo vreselijk goed sta ja achter!
Citaat van: okkele op september 06, 2025, 20:49:24
heel goed, belooft wat voor de rest van het seizoen.
|:)
zo is het! Zoveel beter dan vorig seizoen
Citaat van: Bankzitter op september 06, 2025, 20:53:42
Beste helft van het seizoen, meer dan 10 goede aanvallen. Ongelovelijk dat we niet scoorden, toch vooral pech en een goede keeper bij WIllem II (al mag Ferrah wel wat meer pit hebben bij het afronden).
Veel intelligente balletjes vooruit, veel diepgang.
Balk en Visser vallen ook niet uit de toon, doen waar ze voor in het elftal staan.
Zal wel lastig worden om het vol te houden, Willem II zal het ook wel wat omzetten in de 2e helft.
Uitkijken voor de counter want we nemen steeds meer risico's.
Balk loopt er voor spek en bonen bij gauw wisselen voor visser
We hewwe geen afmaker, dat gaat je ook dit seizoen promotie kosten. Amofa met afstand de beste bij Cambuur.
Het ontbreken van een echt goede spits gaat je wederom promotie kosten... hoe zonde is dat.. investeer eens in een goede 9 en je speelt gewoon Eredivisie. Waarom geen Postema? Had je gewoon bij de eerste 2 ge?indigd. ;)
Citaat van: Oud Cambuur op september 06, 2025, 20:56:10
Balk loopt er voor spek en bonen bij gauw wisselen voor visser
Balk duikt een paar keer prima de gaten in.
Vd Sande of Visser zijn wel logische vervangers straks.
Na de thuiswedstrijd voor de beker tegen Vitesse, niet meer zo?n goede helft gezien.
Doorzetten en we pakken ze.
Citaat van: ChantiSCC op september 06, 2025, 20:59:30
Het ontbreken van een echt goede spits gaat je wederom promotie kosten... hoe zonde is dat.. investeer eens in een goede 9 en je speelt gewoon Eredivisie. Waarom geen Postema? Had je gewoon bij de eerste 2 ge?indigd. ;)
zit je naast wiekie?
nu al vaststellen dat we promotie mislopen, jonguh jonguh.
Citaat van: okkele op september 06, 2025, 21:04:40
zit je naast wiekie?
nu al vaststellen dat we promotie mislopen, jonguh jonguh.
scorend vermogen gaat je in ieder geval
opbreken, dus promotie. Veldspel 1e helft grandioos!!!
Daar hangt hij al! Der op en erover nu
geweldig!!!! echt wat een voetbal, machtig mooi!! |:)
Beste eerste helft in het Kooi Stadion sinds de opening wat mij betreft. Het spel is eindelijk (weer) leuk om naar te kijken en heeft eindelijk weer eens wat diepgang. Door met name het indribbelen van Amofa en Daan Visser. Die twee zijn dan ook direct de uitblinkers van de eerste helft.
Ongelovelijk dat je met 0-1 de rust in gaat maar gelukkig inmiddels weer 1-1 en nu doorzetten!! |:) |:) |:)
Wat speelt Visser goed, genieten
Eens. Wat een vertrouwen straalt deze groep vanavond uit. Ze vinden elkaar ook goed. Als we zo blijven spelen, gaan we heel hoog eindigen.
waarom ferrah wisselen? :zucht
Kutwissels. Sorry.
Man man...wat is dit onterecht.
Maarja als je je kansen niet afmaakt, dan krijg je dit. Wat ontzettend zuur als je deze verliest.
GVD Henk fucking angsthaas!!!!
Prachtig voor Kian en meer meer meer dan verdiend.
Heerlijke goal en volledig terecht...krijgen we nog een toetje?
GENOTEN!
Uitslag valt tegen, voetballend wel uitstekend. Als we dit elke week kunnen laten zien dan gaan we echt hoog eindigen dit seizoen. Willem II kampioenskandidaat nummer 1? Geloof er na vanavond helemaal niks meer van!
Vooraf tegen je voor een punt in een topper... maar wat een wedstrijd...90 minuten lang kansen gecre?erd en achterin staat het ook goed. Als je zo speelt doe je mee bovenin. De kansen gaan er een volgende keer echt wel in en de tegengoals zijn erg ongelukkig (eigenlijk alleen die van VVV was een normale tegengoal dit seizoen).
Ook mooi de 2-2 door de 3 invallers.. Kooistra, vd Sande en dan die omhaal van Kian.
Prima wedstrijd gezien maar wat is het toch jammer dat je niet met een scorende spits kunt beginnen die had zich kunnen uitleven vandaag
Absoluut genoten vanavond, verleden week was het ook al aardig. Er zit een stijgende lijn in.
Prima sfeer de tweede helft. Hopen dat iedereen een beetje fit blijft. Hiervoor gaan we naar het stadion |:)
Beste wedstrijd in jaren. Als dit de maatstaf is en we n?g beter worden kon het wel eens een mooi jaar worden.
Sfeer was ook geweldig vanavond.
Daan Visser _O_
Heerlijke pot gezien.
En Naaihuis gaat nooit mijn vriend worden.
Vond Balk en R?lke de minderen vanavond.
Wat een geweldige wedstrijd! Eindelijk weer eens zo?n pot waarin Cambuur ?cht goed voetbal op de mat legde. Het is lang geleden dat ik de ploeg zo heb zien spelen. En dan te bedenken dat Visser er pas vijf duels in het betaalde voetbal op heeft zitten ? die jongen is bizar goed en gaat gegarandeerd onze volgende financi?le klapper worden. Wat een talent! Echt genieten.
Toch waren er ook mindere punten. Rolke en opnieuw Balk kwamen niet uit de verf en krijgen voor mij een onvoldoende. En eerlijk gezegd ook Henk de Jong, die met zijn bizarre wissels de wedstrijd uit handen gaf. Als er gewoon normaal gewisseld was, hadden we dit duel gewonnen. Dat is echt zonde.
Maar goed ? ik wil niet te negatief zijn, want ondanks alles heb ik met volle teugen genoten. Bij vlagen werd er namelijk fantastisch gevoetbald, en dat is het belangrijkste wat ik meeneem van deze avond.
R?lke zat niet in de wedstrijd, Balk en Sj?trand hadden kramp. Ferrah zou met fitheid te maken kunnen hebben. (speelde verder prima). Wat was er niet logisch aan de wissels?
De goal kwam van 3 wisselspelers ...
Genoten!! Ik vond dit het beste voetbal sinds paar jaar denk ik.
Daan Visser vond ik echt subliem.
Eigenlijk klopte alles alleen Balk en Rolke konden niet mee in dit niveau.
Mooi voor Wiebe die gewoon simpel buitenom gaat en een fantasrische voorzet geeft.
Ferrah was toch gewoon moe? Net als Sjostrand. Logisch dat die eruit gingen.
Alleen mag Henk dan wel een RB voor een RB brengen. Maar het wisselbeleid van Henk is al sinds 2013 ergens soms onnavolgbaar :insane
Ik had denk ik Vd Sande voor Balk gebracht. Wil R?lke wel eens zien met Vd Sande.
Citaat van: zeewolde op september 06, 2025, 22:37:43
En Naaihuis gaat nooit mijn vriend worden.
Kan maar 1 minpunt bedenken. Haen had zijn 2e :gelekaart moeten krijgen bij dat vasthouden. Dan had ook zeker die 1-2 niet gevallen.
Jammer van de uitslag, verder een perfecte avond. Echt genoten van het voetbal, de sfeer, het uitvak. Hiervoor kom je naar het stadion.
Citaat van: Bankzitter op september 06, 2025, 22:53:15
R?lke zat niet in de wedstrijd, Balk en Sj?trand hadden kramp. Ferrah zou met fitheid te maken kunnen hebben. (speelde verder prima). Wat was er niet logisch aan de wissels?
De goal kwam van 3 wisselspelers ...
Vrij simpel je wisselde een gevaarlijke buitenspeler voor een cvm olie dom.
Deed mij echt denken aan de wissels bosveld voor robben. Dat je hem wisselde omdat die moe is prima , maar breng dat ook gewoon een buitenspeler. Nu bracht hij het hele aanval spel tot stilstand.
Ik kan henk vaker niet volgen maar dit was echt een individuele fout van hem. Niks meer en niks minder
Met volle teugen genoten. Wat een wedstrijd. Beste thuiswedstrijd sinds jaren. Die lui kwamen heel goed weg met een punt. Jansen bij beide goals Willem 2 niet vrijuit. Waarom stond die tweede paal niet afgedekt bij die corner? Begrijp er niks van. De 2-2 kwam door 3 wisselspelers. Voorzet Wiebe, Vd Sande kopbal terug naar Kian Visser. Vond Souren ook goed invallen. Gewoon zo doorgaan met dit voetbal, sfeer was ook geweldig. Enigste dissonant was die Nijhuis. Die lui hadden een rode kaart mutte hewwe.
Wat een wedstrijd. Het gaat tot nu toe elke wedstrijd ook meteen een stuk beter. Zoveel kansen gecreeerd. Ferrah echt ongelofelijk goed en ook Sj?strand maakt steeds beter zn acties. Voor t eerst was ik het nu wel eens met mensen die zeggen dat Diemers teveel vertraagt. Er lagen nu echt meer mogelijkheden in de counter.
Balk op het middenveld is het niet vind ik en R?lke is ook niet op zn best met de rug naar de goal. Hopelijk kan vd Sande ook snel in de basis.
Verder waren die wissels echt apart. Balk moet gewoon echt niet meer op de buiten. Breng daar dan meteen Kooistra of Henstra. Ook dat Diemers ineens linksbuiten kwam te staan. Erg vreemd.
Deze pot geeft wel echt vertrouwen voor de rest van dit seizoen. Met zulk spel hoef je voor niemand bang te zijn en kun je zomaar meedoen om directe promotie.
Nijhuis was de slechtste op het veld die speler van Willem 2 had zijn 2e gele kaart moeten hebben??maar er waren meer beslissingen het kan niet.
Citaat van: Noordcambuur op september 06, 2025, 23:22:07
Nijhuis was de slechtste op het veld die speler van Willem 2 had zijn 2e gele kaart moeten hebben??maar er waren meer beslissingen het kan niet.
Dat sloeg echt nergens op nee. Als hij niet al geel had, had ie m 100% gegeven. Verder ook veel rare beslissingen zowel mee als tegen.
Heerlijke wedstrijd, lang niet gezien. Gelukkig niet verloren anders was het wel erg zuur geweest
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 06, 2025, 23:02:27
Kan maar 1 minpunt bedenken. Haen had zijn 2e :gelekaart moeten krijgen bij dat vasthouden. Dan had ook zeker die 1-2 niet gevallen.
Volgens mij haken van Sjostrand had penalty moeten zijn.
Citaat van: R058 op september 06, 2025, 23:27:51
Dat sloeg echt nergens op nee. Als hij niet al geel had, had ie m 100% gegeven. Verder ook veel rare beslissingen zowel mee als tegen.
Haen had 2 keer geel moeten hebben en gaf een assist op tweede doelpunt van Willem 2.
Nijhuis heeft ons wederom genaaid eerder jaren geleden tegen Roda uit tegen dkv?..het blijft een LUL.
Voor de wedstrijd met supporters van Cambuur op de foto en praatjes maken kan gewoon niet.
Citaat van: zeewolde op september 06, 2025, 23:39:01
Volgens mij haken van Sjostrand had penalty moeten zijn.
Die heb ik even niet zo op helder op m'n netvlies staan
De regels van MOTM worden aangepast. De voorwaarde dat een speler een half uur moet hebben gespeeld, komt te vervallen. Voor die situaties dat een speler laat invalt en de wedstrijd redt (een nederlaag voorkomt bijvoorbeeld) door laten we zeggen een leuke omhaal. Het is maar een willekeurig voorbeeld, maar zo'n speler moet dan ook wel kans hebben op het worden van de MOTM.
Heb genoten van deze wedstrijd. Ik wist niet dat dit er in zat bij ons. Heb zulke mooie dingen gezien en veel inzet en drang naar voren. Kian Visser in de hekken, prachtig. Het was de reis meer waard dan ooit.
Nijhuis bedenkt zijn eigen regels door een speler van Willem II te sparen. In een wedstrijd waar veel op het spel staat. Waar miljoenen om gaan. kan dit gewoon niet. Scheidsrechters kunnen altijd fouten maken. Dat moeten we accepteren. Maar dit is geen fout, maar gewoon bewust de spelregels niet hanteren. Haen maakte overigens ook bijna daarna de 1-2 als Baouf die bal niet had weggehaald.
Hiermee heb je als scheidsrechter gewoon invloed op het spelverloop en is niet acceptabel.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 06, 2025, 23:57:09
De regels van MOTM worden aangepast. De voorwaarde dat een speler een half uur moet hebben gespeeld, komt te vervallen. Voor die situaties dat een speler laat invalt en de wedstrijd redt (een nederlaag voorkomt bijvoorbeeld) door laten we zeggen een leuke omhaal. Het is maar een willekeurig voorbeeld, maar zo'n speler moet dan ook wel kans hebben op het worden van de MOTM.
Wijze woorden rond middernacht!
Genoten ! Beste wedstrijd sinds tijden....
Gelijkspel voorspeld en gekregen maar er had meer in gezeten.
Speler van W2 had 2e geel moeten hebben maar wij geluk bij de 2-2 de ingooi van wiebe had naaihuis ook zo aan W2 kunnen geven.
Op naar meer !
|:) |:) |:)Genoten van het spel en de sfeer. Prachtig!
1 negatief iets, geen aandacht aan het overlijden van Jan Jaap Kooistra.
Kampioen geworden met Rob Baan.
Overleden aan de verschrikkelijke ziekte Alzheimer op 60 jarige leeftijd?.R.I.P.
Dikke, dikke minpunt en schaamte aan bestuurders van Cambuur die hier geen aandacht aan besteed hebben?.
Genoten van Cambuur. Hopelijk kunnen we dit ook laten zien in uitwedstrijden dan kan het wel eens een heel mooi seizoen worden
genoten van ins spel en misschien wel de beste wedstrijd in fit in dot stadion.
Citaat van: oost op september 06, 2025, 23:10:32
Vrij simpel je wisselde een gevaarlijke buitenspeler voor een cvm olie dom.
Deed mij echt denken aan de wissels bosveld voor robben. Dat je hem wisselde omdat die moe is prima , maar breng dat ook gewoon een buitenspeler. Nu bracht hij het hele aanval spel tot stilstand.
Ik kan henk vaker niet volgen maar dit was echt een individuele fout van hem. Niks meer en niks minder
Ferrah had kramp. En die lui gingen hoger staan na de rust, die gingen 1 op 1 spelen. Je kunt niet 95 minuten voluit spelen zoals Cambuur deed, dat hou je niet vol. Je zag dat de ruimtes na een uur groter werden waardoor die lui ook kansen kregen. Bovendien ging Balk naar de rechtsbuiten nadat Ferrah eruit ging. Dus de rechtsbuiten positie bleef bezet. Dat Ferrah paar klassen beter is dan Balk is niet de schuld van Henk lijkt mij.
Citaat van: CambuurArnhem op september 07, 2025, 00:02:49
Heb genoten van deze wedstrijd. Ik wist niet dat dit er in zat bij ons. Heb zulke mooie dingen gezien en veel inzet en drang naar voren. Kian Visser in de hekken, prachtig. Het was de reis meer waard dan ooit.
De spelers worden fitter en we hewwe een hele goede ts. Henk c.s. halen alles eruit. Dit was voor mij de beste pot hier in het nieuwe stadion die ik gezien heb.
Citaat van: denistel op september 07, 2025, 02:06:40
genoten van ins spel en misschien wel de beste wedstrijd in fit in dot stadion.
Haal dat misschien maar weg Denistel
Citaat van: Zuid1991 op september 07, 2025, 00:45:31
|:) |:) |:)Genoten van het spel en de sfeer. Prachtig!
1 negatief iets, geen aandacht aan het overlijden van Jan Jaap Kooistra.
Kampioen geworden met Rob Baan.
Overleden aan de verschrikkelijke ziekte Alzheimer op 60 jarige leeftijd?.R.I.P.
Dikke, dikke minpunt en schaamte aan bestuurders van Cambuur die hier geen aandacht aan besteed hebben?.
Ik ben het met je eens. Met alle respect, wel weer klappen voor een supporter maar geen woord over Jan Jaap.
Citaat van: hobbes op september 07, 2025, 06:31:43
Ik ben het met je eens. Met alle respect, wel weer klappen voor een supporter maar geen woord over Jan Jaap.
Zouden ze datniet gewoon de volge de wedstrijd doen, was wel kort dag toch?
Citaat van: wiekie1969 op september 07, 2025, 05:03:45
Haal dat misschien maar weg Denistel
16 bier?? :_schater
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 07, 2025, 07:49:52
Zouden ze datniet gewoon de volge de wedstrijd doen, was wel kort dag toch?
Wat was er kort dag aan dan, hij is op de nacht van woensdag op donderdag overleden. Met Oscar Zijlstra waren ze ook snel met een bericht naar buiten brengen. Had gewoon aandacht aan moeten worden besteed.
Leuke wedstrijd was het wel.
Citaat van: Sonnema op september 07, 2025, 08:05:47
Wat was er kort dag aan dan, hij is op de nacht van woensdag op donderdag overleden. Met Oscar Zijlstra waren ze ook snel met een bericht naar buiten brengen. Had gewoon aandacht aan moeten worden besteed.
Leuke wedstrijd was het wel.
Dat wist ik niet meer, dan heb je gelijk. Tijd genoeg
Heb de wedstrijd in de samenvatting kunnen kijken en weet dat ik iets heb gemist waar ik tijden op heb zitten wachten.
Dit biedt perspectief voor een mooi seizoen waarin ons stadion een onneembare vesting kan worden en de tegenstanders na afloop gedesillusioneerd van het veld lopen.
Wat mij betreft de beste wedstrijd tot nu toe in het Kooi stadion.
Een hoop mensen zullen het niet met me eens zijn, maar ik heb liever dit dan een 1-0 overwinning in een super slechte saaie wedstrijd met een tamme sfeer.
Citaat van: Eewal op september 07, 2025, 08:42:48
Een hoop mensen zullen het niet met me eens zijn, maar ik heb liever dit dan een 1-0 overwinning in een super slechte saaie wedstrijd met een tamme sfeer.
Tuurlijk, daar kom je toch voor naar het stadion? De spelers gingen niet voor niets met een applaus de rust in ondanks een 1-0 achterstand.
Citaat van: michello op september 07, 2025, 08:53:28
Tuurlijk, daarom kom je toch voor naar het stadion? De spelers gingen niet voor niets met een applaus de rust in ondanks een 1-0 achterstand.
Als het scoreverloop van 2-0 naar 2-2 was gegaan had ik wel op een andere manier het stadion verlaten.
Citaat van: michello op september 07, 2025, 08:53:28
Tuurlijk, daarom kom je toch voor naar het stadion? De spelers gingen niet voor niets met een applaus de rust in ondanks een 1-0 achterstand.
Ik ben het helemaal met je eens, ik kom hiervoor naar her stadion, maar een hoop zouden liever een 1-0 overwinning hebben in een draak van een wedstrijd (de mourinho's op de tribune :D)
Citaat van: papier op september 07, 2025, 08:57:18
Als het scoreverloop van 2-0 naar 2-2 was gegaan had ik wel op een andere manier het stadion verlaten.
Dat absoluut zeker!
Net als dat de negativiteit na de eerste wedstrijden zwaar overdreven was, moeten we nu ook niet overdrijven. We hebben gewonnen van de nr laatst, op een na laatst en op twee na laatst, gelijk gespeeld van nr 8 en verloren van nr 4. 8)
Maar wel een skitterende wedstried gisteren.
Een ergernis gisteren:
Nijhuis!!!! Die vent moet nooit weer fluiten.
Met afstand de slechtste scheidsrechter die er rondloopt met zijn eigen regels :R
Citaat van: AL op september 07, 2025, 09:22:14
Een ergernis gisteren:
Nijhuis!!!! Die vent moet nooit weer fluiten.
Met afstand de slechtste scheidsrechter die er rondloopt met zijn eigen regels :R
Nijhuis is een eigenzinnige en ook wel narcistische scheidsrechter die schijt heeft aan de regeltjes uit Zeist en het een wedstrijd laat worden. Voor dit soort leidsmannen heb ik meer resprect dan die regelneukers die een papier mooie wedstrijd compleet stuk fluiten. En ja, hij had er waarschijnlijk eentje met rood af moeten sturen, maar ook wij komen wel eens weg waarin rood ook niet had misstaan.
Dus kun je ook tot de conclusie komen dat dankzij Nijhuis het een spectaculaire wedstrijd is geworden.
Dat weet je vantevoren. Het is altijd de Nijhuis oneman show. Vond hem overigens niet eens zo slecht dit keer.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 07, 2025, 09:18:35
Net als dat de negativiteit na de eerste wedstrijden zwaar overdreven was, moeten we nu ook niet overdrijven. We hebben gewonnen van de nr laatst, op een na laatst en op twee na laatst, gelijk gespeeld van nr 8 en verloren van nr 4. 8)
Maar wel een skitterende wedstried gisteren.
Zeker, maar wat mij wel bevalt is dat Dordrecht de slechtste wedstrijd was, en VVV maar zeker gisteren veel en veel beter. Hopelijk kunnen wij dit voortzetten. Dat hebben wij nodig!
Citaat van: carlo de leeuw op september 07, 2025, 09:37:49
Dat weet je vantevoren. Het is altijd de Nijhuis oneman show. Vond hem overigens niet eens zo slecht dit keer.
wel een hele dikke fout om Haen niet van het veld te sturen?.
Anders had de wedstrijd heel anders verlopen.
Citaat van: Lore op september 07, 2025, 09:40:05
Zeker, maar wat mij wel bevalt is dat Dordrecht de slechtste wedstrijd was, en VVV maar zeker gisteren veel en veel beter. Hopelijk kunnen wij dit voortzetten. Dat hebben wij nodig!
Jong AZ was misschien nog wel slechter van Cambuur. We hoeven niet iedere week dit niveau te verwachten. Ja Willem II is waarschijnlijk wel de grootste club maar begreep dat ze ook 7 blessures hadden, kortom voetballend een goed moment om ze te treffen.
Ik had het ook al even op X geplaatst.
:0= kap.met dat gewave! Al helemaal na een gelijkspel. Dan snap je er echt geen reet van! :wall
Van der Sande gaf tegen de selectie aan niet mee te willen doen. En terecht!
Het is maar net waar je je druk om maakt.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 07, 2025, 09:18:35
Maar wel een skitterende wedstried gisteren.
En dat was lang geleden. Klantenbinding, daar gaat het om.
Citaat van: zeewolde op september 06, 2025, 22:37:43
Daan Visser _O_
Heerlijke pot gezien.
En Naaihuis gaat nooit mijn vriend worden.
Vond Balk en R?lke de minderen vanavond.
vond R?lke best spelen en Balk voor zijn doende ook.
Laten we hopen dat het niet eenmalig was. Mvv en Jong Utrecht nu uit. Dat wordt niet gemakkelijk. Ben heel erg benieuwd of dit niveau ook doorgetrokken wordt. Kom aan.
Heb een hele beste wedstrijd gezien. Vond ook niemand slecht spelen. Er stak 1 boven alles uit en dat was Amofa.!
Amofa klom ons nog in de nek bij de 2-2. Skitterend :_schater
Een paar stakkers op noord zetten Cambuur weer negatief op de kaart na zo,n mooie wedstrijd.
Die linkse rukkers vd npo binne er weer as de kippen bij. Het is uitgepraat met Rolke met die speler van Willem 2 erbij. Dat is door Willem 2 geaccepteerd.
Citaat van: Stanley op september 07, 2025, 11:19:31
Een paar stakkers op noord zetten Cambuur weer negatief op de kaart na zo,n mooie wedstrijd.
Inderdaad Stanley, kenne we deze suutsjes een stadionverbod voor minimaal 20 jaar geve?
Heul snel Oprotte met die simpele zielen. Om kotsmisselijk van te wudden. Hev ut later nog even terugsi?n, siest su?n dikkop oek nog teugen die speuler s?ge waar die zeg nou druk om maakt. Tuig van de richel is het.
Citaat van: wiekie1969 op september 07, 2025, 11:23:00
Die linkse rukkers vd npo binne er weer as de kippen bij. Het is uitgepraat met Rolke met die speler van Willem 2 erbij. Dat is door Willem 2 geaccepteerd.
Het toch niks met links of rechts te maken jonge maf!
Gewoan fatsoen. Maar dit seit alles over dy. Prinsenvlag Wiekie, houzee jonge!
Juust Leovardia. Gewoon diep triest dit.
Waanzinnige Cambuur avond met de Vissers en Ferrah als hoogtepunt |:)
2 dingen vielen mij wel op:
- Heel vreemd interview met Fred van Dijk en Matthias Nartey. Hij moest zich bijna verantwoorden waarom hij een transfer had verdiend. Erg ongepast bij een afscheid als je het mij vraagt. Wat mij betreft is het echt tijd voor 2 nieuwe presentatoren. Die van YouTube heeft zijn tijd ook wel gehad.
- En waarom geen aandacht voor de overleden Jan Jaap Kooistra? Speelde in ons kampioenselftal. Cambuur is hier normaal erg goed en attent mee.
Stel die niet zo aan vent. Diemers werd helemaal verrot gescholden toen hij wat corners nam bij dat Willem 2 uitvak. Daar hoorst niks over.
Citaat van: wiekie1969 op september 07, 2025, 11:28:23
Stel die niet zo aan vent. Diemers werd helemaal verrot gescholden toen hij wat corners nam bij dat Willem 2 uitvak. Daar hoorst niks over.
Stuitend dastou dit serieus typst hier.
Jou binne een karikatuur ?n onderdeel van het probleem.
Citaat van: Bussum op september 07, 2025, 11:27:02
Waanzinnige Cambuur avond met de Vissers en Ferrah als hoogtepunt |:)
2 dingen vielen mij wel op:
- Heel vreemd interview met Fred van Dijk en Matthias Nartey. Hij moest zich bijna verantwoorden waarom hij een transfer had verdiend. Erg ongepast bij een afscheid als je het mij vraagt. Wat mij betreft is het echt tijd voor 2 nieuwe presentatoren. Die van YouTube heeft zijn tijd ook wel gehad.
- En waarom geen aandacht voor de overleden Jan Jaap Kooistra? Speelde in ons kampioenselftal. Cambuur is hier normaal erg goed en attent mee.
Sowieso kappen met Fred van Dijk. Wat een ergenis. Voegt helemaal niks toe.
Citaat van: Leovardia op september 07, 2025, 11:39:55
Stuitend dastou dit serieus typst hier.
Jou binne een karikatuur ?n onderdeel van het probleem.
Het wordt maar van 1 kant belicht. Daar gaat het mij om. Dat wegkijken getuigt van weinig fatsoen. Maar dat jij dat niet snapt is niet mijn probleem.
Gewoon negeren mensen. Sommige mensen snappen het gewoon niet.
Dus: wat een prachtige pot voetbal h??
Citaat van: Lore op september 07, 2025, 11:55:03
Gewoon negeren mensen. Sommige mensen snappen het gewoon niet.
Dus: wat een prachtige pot voetbal h??
Eens hoor! maar dit soort dingen mogen, ( moeten) wel benoemd worden.
Citaat van: Stanley op september 07, 2025, 11:19:31
Een paar stakkers op noord zetten Cambuur weer negatief op de kaart na zo,n mooie wedstrijd.
Triest idd. Ook lekker naar onze donkere jongens toe...
Citaat van: Stanley op september 07, 2025, 11:19:31
Een paar stakkers op noord zetten Cambuur weer negatief op de kaart na zo,n mooie wedstrijd.
Ongelooflijk dat zoiets gebeurt, hoeveel hersencellen heb je dan? Want je benadeelt alles en iedereen. Het zou zo maar kunnen (het is zelfs zeer waarschijnlijk) dat het er maar enkelen waren. Maar wat koppen de nieuwssites?
Willem II'er Bamba na racisme Cambuur-
aanhang: 'Wij spelers zijn hier klaar mee'
Citaat van: wiekie1969 op september 07, 2025, 11:28:23
Stel die niet zo aan vent. Diemers werd helemaal verrot gescholden toen hij wat corners nam bij dat Willem 2 uitvak. Daar hoorst niks over.
Ik vind racisme toch wel wat erger dan iemand uitschelden voor klootzak, sukkel o.i.d. Appels & peren
Citaat van: Stanley op september 07, 2025, 11:19:31
Een paar stakkers op noord zetten Cambuur weer negatief op de kaart na zo,n mooie wedstrijd.
Heeft ook maar iemand hier iets van dit incident meegekregen? Ik zelf niet en zit ook vrij laag op de tribune.We hebben zelf ook donkere spelers en volgens mij spelen zulke incidenten zich al jaren niet meer af op de tribunes bij Cambuur.
In het liedje ?Wij zijn Sc Cambuur? zit ook een oeh en ah? Wil niets goed praten als er wel iets gebeurd is, maar heb ook nog niemand het zien bevestigen.
Citaat van: Galdiano op september 07, 2025, 10:04:36
Ik had het ook al even op X geplaatst.
:0= kap.met dat gewave! Al helemaal na een gelijkspel. Dan snap je er echt geen reet van! :wall
Van der Sande gaf tegen de selectie aan niet mee te willen doen. En terecht!
amen
Citaat van: wiekie1969 op september 07, 2025, 11:23:00
Die linkse rukkers vd npo binne er weer as de kippen bij. Het is uitgepraat met Rolke met die speler van Willem 2 erbij. Dat is door Willem 2 geaccepteerd.
Wat is dit nou voor onnozele opmerking :zucht
De rukkers zijn de hersenloze types die hiermee onze club beschadigen en ook onrespectvol zijn naar spelers. Het is jammer dat dit soort types vrij rondlopen, want van mij mogen ze gewoon opgesloten worden.
Het is goed dat de media er aandacht aan besteed.
Citaat van: Galdiano op september 07, 2025, 10:04:36
Ik had het ook al even op X geplaatst.
:0= kap.met dat gewave! Al helemaal na een gelijkspel. Dan snap je er echt geen reet van! :wall
Van der Sande gaf tegen de selectie aan niet mee te willen doen. En terecht!
Idd kleine club mentaliteit is dat...
Citaat van: Mp op september 07, 2025, 12:49:26
Heeft ook maar iemand hier iets van dit incident meegekregen? Ik zelf niet en zit ook vrij laag op de tribune.We hebben zelf ook donkere spelers en volgens mij spelen zulke incidenten zich al jaren niet meer af op de tribunes bij Cambuur.
In het liedje ?Wij zijn Sc Cambuur? zit ook een oeh en ah? Wil niets goed praten als er wel iets gebeurd is, maar heb ook nog niemand het zien bevestigen.
Gaast wel es naar een uutwedstried? Dan weest genoeg.
Citaat van: Mp op september 07, 2025, 12:49:26
Heeft ook maar iemand hier iets van dit incident meegekregen? Ik zelf niet en zit ook vrij laag op de tribune.We hebben zelf ook donkere spelers en volgens mij spelen zulke incidenten zich al jaren niet meer af op de tribunes bij Cambuur.
In het liedje ?Wij zijn Sc Cambuur? zit ook een oeh en ah? Wil niets goed praten als er wel iets gebeurd is, maar heb ook nog niemand het zien bevestigen.
Toen hij werd gewisseld en aan kwam wandelen voor noord vreesde ik er al voor. En het is te belachelijk voor woorden dat je hier al aan denkt. Op het moment zelf niets gehoord. Sta rechts achter de goal bijna vooraan. Het zijn echt enkelingen geweest, maar als het voor mij was gebeurd had degene in de gracht gelegen.
Hoe een handje vol zo'n schaduw kan trekken over een verder vermakelijke avond.
Als je mij vraagt een levenslang stadion verbod.
Citaat van: Leovardia op september 07, 2025, 13:07:54
Gaast wel es naar een uutwedstried? Dan weest genoeg.
Ik vind het maar een achterlijke toevoeging. Die volgens mij bij AZ uit is begonnen?
Citaat van: Galdiano op september 07, 2025, 13:46:20
Ik vind het maar een achterlijke toevoeging. Die volgens mij bij AZ uit is begonnen?
Ik bedo?l dat die jonkjes die gister in beeld waren, bij uitwedstrieden oek regelmatig l?ge te ?pronken? met hun racistische drek. Stadionverbod en niet meer toelaten, weg met die kanslozen.
Citaat van: Galdiano op september 07, 2025, 13:44:47
Toen hij werd gewisseld en aan kwam wandelen voor noord vreesde ik er al voor. En het is te belachelijk voor woorden dat je hier al aan denkt. Op het moment zelf niets gehoord. Sta rechts achter de goal bijna vooraan. Het zijn echt enkelingen geweest, maar als het voor mij was gebeurd had degene in de gracht gelegen.
Hoe een handje vol zo'n schaduw kan trekken over een verder vermakelijke avond.
Als je mij vraagt een levenslang stadion verbod.
we hebben toch camera?s hangen? Uit zoeken wie
In elk stadion zijn er van die supporters die zich niet kunnen gedragen.
Het is de maatschappij waar wij momenteel in leven?.
Zullen we het nu ergens anders over hebben B.v. mooie wedstrijd geweldig sfeer biertje was lekker :proost
Citaat van: Noordcambuur op september 07, 2025, 14:59:09
In elk stadion zijn er van die supporters die zich niet kunnen gedragen.
Het is de maatschappij waar wij momenteel in leven?.
Zullen we het nu ergens anders over hebben B.v. mooie wedstrijd geweldig sfeer biertje was lekker :proost
Aldus Koning Bagatelliseer. Luistert u allen, onderdanen!
Citaat van: Leovardia op september 07, 2025, 15:14:47
Aldus Koning Bagatelliseer. Luistert u allen, onderdanen!
Bij mij overheerst ook de goeie wedstrijd en de fantastische sfeer.
Dat er 2/3 sukkels zich niet kunnen gedragen gaat daar voor mij niks aan veranderen.
Citaat van: zeewolde op september 07, 2025, 15:16:18
Bij mij overheerst ook de goeie wedstrijd en de fantastische sfeer.
Dat er 2/3 sukkels zich niet kunnen gedragen gaat daar voor mij niks aan veranderen.
Klopt, het is zonde dat zo'n mooie avond hierdoor overschaduwd wordt.
Citaat van: zeewolde op september 07, 2025, 15:16:18
Bij mij overheerst ook de goeie wedstrijd en de fantastische sfeer.
Dat er 2/3 sukkels zich niet kunnen gedragen gaat daar voor mij niks aan veranderen.
De sukkels zijn hopeloos. Het gaat er mij om dat we deze gasten uit het stadion krijgen. 10 jaar stadion verbod. Als we een unieke club willen zijn moet je wel dit soort zaken hard aanpakken.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 07, 2025, 07:49:52
Zouden ze datniet gewoon de volge de wedstrijd doen, was wel kort dag toch?
Heb begrepen dat tijdens het veiligheidsoverleg, het niet bekend was dat hij was overleden. Verwachting is dat er bij de 1e volgende wedstrijd wel bij stil wordt gestaan.
Stond er 5 meter naast geen oe of ah dierentuin geluiden gehoord trouwens.
Wel ge?rgerd aan de bekers met bier die weer op het veld belandden en de munten die naar hun keeper gegooid werden. Ook was er weer een fluitje op de tribune aanwezig ;(
Zijn weer bijna een hand vol dingetjes waar we mee voor lul gezet worden.
Citaat van: Sonnema op september 07, 2025, 15:43:49
Heb begrepen dat tijdens het veiligheidsoverleg, het niet bekend was dat hij was overleden. Verwachting is dat er bij de 1e volgende wedstrijd wel bij stil wordt gestaan.
wat een dom excuus
Citaat van: Noordcambuur op september 07, 2025, 14:59:09
In elk stadion zijn er van die supporters die zich niet kunnen gedragen.
Het is de maatschappij waar wij momenteel in leven?.
Het is natuurlijk niet momenteel. In de jaren 80 en 90 was discriminatie en racisme rondom de voetbalvelden een veel groter probleem. Het is gewoon zonde dat zo?n incident, want dat was het, de aandacht afleidt van een verder fantastische avond. En daarmee wil ik het niet bagatelliseren, maar wel in het juiste perspectief plaatsen.
Citaat van: Leovardia op september 07, 2025, 15:14:47
Aldus Koning Bagatelliseer. Luistert u allen, onderdanen!
Ach, meneer Leovardia wil ook even laten zien dat hij zich verheven voelt boven zijn mede forum gebruikers. Hoeft niet
ook maar weer eens bewezen dat resultaat niet altijd heilig is gister meer
genoten dan 10 1-0 wedstrijden bij elkaar. dit wil je zien en dan leeft het
publiek ook volop mee,als je zo blijft spelen win je heel veel wedstrijden
dat kan niet misse,
Citaat van: gobo op september 07, 2025, 18:58:14
Ach, meneer Leovardia wil ook even laten zien dat hij zich verheven voelt boven zijn mede forum gebruikers. Hoeft niet
Mooi, dat woordje ?ach?.
Iets met pot en ketel :_schater l0l l8l
Citaat van: Leovardia op september 07, 2025, 19:36:10
Mooi, dat woordje ?ach?.
Iets met pot en ketel :_schater l0l l8l
lullig he, dat je terecht werd gewezen.
Citaat van: zeewolde op september 07, 2025, 20:06:42
lullig he, dat je terecht werd gewezen.
Nee hoor helemaal niet... Leo het 100% geliek
Citaat van: zeewolde op september 07, 2025, 20:06:42
lullig he, dat je terecht werd gewezen.
Je bent niet het scherpste potlood van het pakje of wel?
Bagetaliseer lekker een eind weg jonge en geniet vooral van de sfeer. feit blijft dat we weer mooi landelijk voor lul staan door deze hersenlozen. En als jij dat ansich geen probleem vindt, zegt dat gelijk een hoop over jou. Cambuur,
Club van het volk! ( behalve als je een kleurtje hebt, blijkbaar) :X
Ik skaam my de ogen uut de kop voor dit soort lui en daar zal
Ik nevernooit over zwijgen.
Citaat van: Leovardia op september 07, 2025, 21:09:58
Je bent niet het scherpste potlood van het pakje of wel?
Bagetaliseer lekker een eind weg jonge en geniet vooral van de sfeer. feit blijft dat we weer mooi landelijk voor lul staan door deze hersenlozen. En als jij dat ansich geen probleem vindt, zegt dat gelijk een hoop over jou. Cambuur,
Club van het volk! ( behalve als je een kleurtje hebt, blijkbaar) :X
Ik skaam my de ogen uut de kop voor dit soort lui en daar zal
Ik nevernooit over zwijgen.
Voel je je weer verheven?
Ik irriteer me mateloos aan alles wat hier op het moment over gezegd en geschreven wordt.
Inmiddels heeft er 1 of ander incapabele pseudo journalist op voetbalprimeur het over spreekkoren...
Wacht eerst maar de uitkomst van het onderzoek af. Mocht er iets geweest zijn dan horen diegenen daarvoor gestraft te worden.
Maar speciaal voor jou, als slimste jongetje van de klas.
De boodschap was laten we het hebben over de heerlijke wedstrijd en de goede sfeer die er bij deze wedstrijd was.
Ik hoop dat jij als allerslimste hier op het forum dat ook snapt
Citaat van: wiekie1969 op september 07, 2025, 11:28:23
Stel die niet zo aan vent. Diemers werd helemaal verrot gescholden toen hij wat corners nam bij dat Willem 2 uitvak. Daar hoorst niks over.Tjonge Jonge
Scherpste potlood uit t pakje... hoe kom je erop. Heb je verdedigd omdat ik het met je eens ben. Maar van dit soort opmerkingen hou ik niet van. Verlaag je toch niet tot dit.
Tja? We komen zelfs al voorbij in RTL Tonight. Wat je er ook van vindt, dit is niet goed voor onze club.. Zo jammer..
En pontificaal voorop de krant natuurlijk
Als dit bij die club dertig kilometer verderop was gebeurd echt niet hoor.
Ik wil en ga het echt niet bagatelliseren.
Echter vind ik het jammer dat het zo extreem wordt opgeklopt. Je leest nergens dat Rolke samen met Bamba naar het betreffende vak is gelopen en het hebben uitgepraat. Nee naar mijn inziens komt die puur omdat er voor de rest nergens gevoetbald werdt en dat ze alleen maar hier over konden schrijven.
Ik hoop dat de 1 of 2 debielen eruit kunnen worden gepakt en nooit meer worden toegelaten.
Maar voor nu vind ik dat het veel groter wordt gemaakt dan dat het is :_spank :(
Ik vind inderdaad het heel mooi dat de WII speler met rolke naar het vak toe is gegaan. Een mooie actie van beide spelers.
Maar het ergelijke is dat ze er niet uit lijken te komen. Dat er geen excuses komen dat supporters aan de speler zitten en dat er een ruzieachtige sfeer blijft. Daar hadden authoriteiten/ cambuur mensen bij moeten zijn om direct in te grijpen.
Citaat van: oost op september 08, 2025, 07:59:18
Ik wil en ga het echt niet bagatelliseren.
Echter vind ik het jammer dat het zo extreem wordt opgeklopt. Je leest nergens dat Rolke samen met Bamba naar het betreffende vak is gelopen en het hebben uitgepraat. Nee naar mijn inziens komt die puur omdat er voor de rest nergens gevoetbald werdt en dat ze alleen maar hier over konden schrijven.
Ik hoop dat de 1 of 2 debielen eruit kunnen worden gepakt en nooit meer worden toegelaten.
Maar voor nu vind ik dat het veel groter wordt gemaakt dan dat het is :_spank :(
Volgens mij staat overal dat Rolke op het einde meeliep. Volkskrant, NOS, Telegraaf, ESPN... kun je zo vinden online. En het leek nou niet echt of het werd uitgepraat met alle supporters daar. De reactie die ik kan vinden van de supporters was "wat wil je nu doen dan?"
Citaat van: Leeuwarder94 op september 08, 2025, 08:59:33
Volgens mij staat overal dat Rolke op het einde meeliep. Volkskrant, NOS, Telegraaf, ESPN... kun je zo vinden online. En het leek nou niet echt of het werd uitgepraat met alle supporters daar. De reactie die ik kan vinden van de supporters was "wat wil je nu doen dan?"
Dan nog vind ik het persoonlijk zwaar overdreven.
Dat compleet vak bij ajax massaal zingt dat een bepaalde vrouw van een speler een hoer is kan natuurlijk wel. 2 debielen die wat zeggen alle media halen is gewoon buiten proportioneel
Citaat van: oost op september 08, 2025, 16:50:55
Dan nog vind ik het persoonlijk zwaar overdreven.
Dat compleet vak bij ajax massaal zingt dat een bepaalde vrouw van een speler een hoer is kan natuurlijk wel. 2 debielen die wat zeggen alle media halen is gewoon buiten proportioneel
Ik benoem alleen dat een deel van wat je zei dus niet klopt. En dat het niet helemaal lekker uitgepraat leek. Dat dit voorpagina nieuws is vind ik ook niet proportioneel. Jammer dat dit zo blijft hangen, was gewoon een geweldige wedstrijd verder.
Iets met appels en peren..
Wat een reacties hier... Geweldige sfeer, prachtige wedstrijd, prima resultaat (uiteindelijk)
En dan op de voorpagina's komen door apengeluiden van een aantal bijstandstrekkers of wajong gasten die vol pep stoer willen doen.. En dan heb je hier mensen die roepen dat Diemers verrot werd gescholden, en daar hoor je niemand over.. Nee koekoek, dat is toch totaal wat anders? Als jij iemand op straat een klootzak noemt, is toch totaal anders dan iemand om zn kleur of afkomst te beledigen?
Nogmaals, prima potje en een goed resultaat. De meeste zorgen gaan uit naar de gemiddelde snuivende mongool in het stadion en hun plek in de maatschappij.. En uiteraard naar de mensen hier die het goed willen praten of vergelijken met vrouwen van spelers of Diemers die uit wordt gescholden.. Koekoek
Nog wel bijzonder dat we 4x gewisseld hebben in ed 2e helft, maar dat mocht dus omdat Willem II iemand met hoofdletsel had gewisseld en dat als "witte wissel" had laten noteren. Daardoor mochten wij ook nog een keertje extra wisselen (volgens OF).
Het is maar knap ingewikkeld geworden (vroeger was het 2x wisselen, haast niet meer voor te stellen).
Citaat van: Teun Seun op september 08, 2025, 18:26:20
Iets met appels en peren..
Wat een reacties hier... Geweldige sfeer, prachtige wedstrijd, prima resultaat (uiteindelijk)
En dan op de voorpagina's komen door apengeluiden van een aantal bijstandstrekkers of wajong gasten die vol pep stoer willen doen.. En dan heb je hier mensen die roepen dat Diemers verrot werd gescholden, en daar hoor je niemand over.. Nee koekoek, dat is toch totaal wat anders? Als jij iemand op straat een klootzak noemt, is toch totaal anders dan iemand om zn kleur of afkomst te beledigen?
Nogmaals, prima potje en een goed resultaat. De meeste zorgen gaan uit naar de gemiddelde snuivende mongool in het stadion en hun plek in de maatschappij.. En uiteraard naar de mensen hier die het goed willen praten of vergelijken met vrouwen van spelers of Diemers die uit wordt gescholden.. Koekoek
Ik heb er in het stadion niets van meegekregen. Maar eenmaal weer op kantoor in het zuiden des lands word ik er op aangesproken. Helemaal terecht dat de speler verhaal gaat halen en goed dat hier aandacht voor is. Gewoon kappen met die shit.
Waar ik mij aan erger, (ik denk ook wel dat het gezegd is overigens) wie zegt dat het waar is wat die Mamna van Willem2 zegt? Wie zegt niet dat hij het verkeerd heeft verstaan? Iedereen gaat er blijkbaar vanuit dat het klopt, media, Cambuur, andere mensen. Kudde gedrag. Is het niet zo dat je in dit land onschuldig bent totdat schuld is bewezen..........of toch niet...
Citaat van: de Kale op september 09, 2025, 11:03:06
Waar ik mij aan erger, (ik denk ook wel dat het gezegd is overigens) wie zegt dat het waar is wat die Mamna van Willem2 zegt? Wie zegt niet dat hij het verkeerd heeft verstaan? Iedereen gaat er blijkbaar vanuit dat het klopt, media, Cambuur, andere mensen. Kudde gedrag. Is het niet zo dat je in dit land onschuldig bent totdat schuld is bewezen..........of toch niet...
Weer een excuus! Apengeluiden versta je niet, dat hoor en zie je. Jij denkt dat de speler het verzint? ( hij heet overigens BamBa)
Citaat van: de Kale op september 09, 2025, 11:03:06
Waar ik mij aan erger, (ik denk ook wel dat het gezegd is overigens) wie zegt dat het waar is wat die Mamna van Willem2 zegt? Wie zegt niet dat hij het verkeerd heeft verstaan? Iedereen gaat er blijkbaar vanuit dat het klopt, media, Cambuur, andere mensen. Kudde gedrag. Is het niet zo dat je in dit land onschuldig bent totdat schuld is bewezen..........of toch niet...
Hoe dan ook, feit blijft dat er iets naar Bamba is geroepen of geschreeuwd. Een totaal respectloze en onbegrijpelijke actie van een paar seconden, waarmee de club op schandalige wijze in diskrediet is gebracht. Gedraag je. Toon respect. Beheers jezelf en steun je eigen club, in plaats van je af te reageren op tegenstanders. Als daadwerkelijk oerwoudgeluiden zijn gemaakt, dan hoort daar zonder discussie een stevige en passende sanctie op te volgen.
Prima voetballer trouwens die Bamba. Hij had net zo goed voor ons kunnen spelen.
Er worden tijdens wedstrijden heel wat spelers uitgescholden. Waarom het bij deze persoon erger is dan bij een ander vind ik toch raar.
Citaat van: Naastismis op september 09, 2025, 14:00:45
Er worden tijdens wedstrijden heel wat spelers uitgescholden. Waarom het bij deze persoon erger is dan bij een ander vind ik toch raar.
Gewoon niemand uitschelden, is het hele probleem opgelost.
Citaat van: Naastismis op september 09, 2025, 14:00:45
Er worden tijdens wedstrijden heel wat spelers uitgescholden. Waarom het bij deze persoon erger is dan bij een ander vind ik toch raar.
Het goed praten of bagatalliseren is het grootste probleem. De sukkels die het doen. Zijn hopeloos. Het gaat erom dat mensen die wel hun gezond verstand hebben opstaan en zich er tegen verzetten of degene aanspreken of aangeven.
Alles wat nodig is om het kwaad te laten bestaan is dat goede mensen wegkijken.
Vroeger werd dit gedrag meteen een halt geroepen, desnoods met de harde hand.
Citaat van: Naastismis op september 09, 2025, 14:00:45
Er worden tijdens wedstrijden heel wat spelers uitgescholden. Waarom het bij deze persoon erger is dan bij een ander vind ik toch raar.
Is racisme en belediging voor jou hetzelfde?
Citaat van: Lore op september 09, 2025, 16:50:14
Is racisme en belediging voor jou hetzelfde?
Niet om het te bagatelliseren, maar het wordt wel echt enorm opgeklopt door de media h?.
Een paar wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75 maken wat apengeluiden. Geven we die gastjes niet veel teveel aandacht?
Nog niks gehoord dat er supporters zijn opgepakt :?
Citaat van: Poetser op september 09, 2025, 16:55:32
Niet om het te bagatelliseren, maar het wordt wel echt enorm opgeklopt door de media h?.
Een paar wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75 maken wat apengeluiden. Geven we die gastjes niet veel teveel aandacht?
Opkloppen lijkt me niet helemaal het juiste woord. Het is iets wat uit de maatschappij moet verdwijnen, racisme. Het is ergens al triest dat we spreekkoren zijn gaan gedogen. Niet specifiek bij ons maar bijv Ajax en Feyenoord. Het woord kanker is net zo erg en komt ook al terug bij ons tussen de snuivende parels van de maatschappij. En als je er wat van zegt krijg je klappen..
Door en door verrot is het. En ja, die gasten krijgen veel te veel aandacht. Maar het ergste is dat het de club weer schaadt, voor de zoveelste keer.
Dus mensen met een iq van 75 die snuiven en een wajong ontvangen krijgen teveel aandacht, die zouden alleen aandacht moeten krijgen van de begeleiders die eten komen brengen achter hun gesloten deur.
Citaat van: Poetser op september 09, 2025, 16:55:32
Niet om het te bagatelliseren, maar het wordt wel echt enorm opgeklopt door de media h?.
Een paar wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75 maken wat apengeluiden. Geven we die gastjes niet veel teveel aandacht?
Tsjah, de media gaat het wel over waar zij over willen rapporteren. Die kan je dat niet kwalijk nemen, zeker niet als ons dat niet bevalt. Dat zou de basis van een rechtsstaat weg gevallen.
Dus blijft het bij de kern: racistische drek bij die wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75!
Citaat van: Lore op september 09, 2025, 17:58:15
Tsjah, de media gaat het wel over waar zij over willen rapporteren. Die kan je dat niet kwalijk nemen, zeker niet als ons dat niet bevalt. Dat zou de basis van een rechtsstaat weg gevallen.
Dus blijft het bij de kern: racistische drek bij die wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75!
Geen aandacht geven.
Citaat van: Lore op september 09, 2025, 17:58:15
Tsjah, de media gaat het wel over waar zij over willen rapporteren. Die kan je dat niet kwalijk nemen, zeker niet als ons dat niet bevalt. Dat zou de basis van een rechtsstaat weg gevallen.
Dus blijft het bij de kern: racistische drek bij die wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75!
Volgens mij is het juist een probleem als de media dingen gaat uitvergroten die niet uitvergroot moeten worden, of nepnieuws gaat plaatsen. Dat staat even los van die acties van die 2 of meerdere losers die de fout in gingen.
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/15651724/voorstel-aan-knvb-licentie-loopt-gevaar-na-aanhoudend-wangedrag-fans
Dit is dan weer erg overdreven, en past weer in woke Nederland
Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 19:26:13
Volgens mij is het juist een probleem als de media dingen gaat uitvergroten die niet uitvergroot moeten worden, of nepnieuws gaat plaatsen. Dat staat even los van die acties van die 2 of meerdere losers die de fout in gingen.
Lees een goed terug wat je schrijft. IK denk dat je het niet goed begrijpt. Jij vergeet de kern van het probleem, en legt het hier bij de media neer.
Al zijn het enkele supporters, het moet gewoon ophouden. Laten we er van uitgaan dat het bij ons een incident is.
Citaat van: Stanley op september 09, 2025, 11:38:32
Weer een excuus! Apengeluiden versta je niet, dat hoor en zie je. Jij denkt dat de speler het verzint? ( hij heet overigens BamBa)
Hoezo een excuus? Waar basseer je dat op? De kern van mijn bericht is, dat ik vind dat er zoveel geroepen wordt, maar het is nergens op gebasseerd, het is nog steeds een 1 zijdig en niet bewezen verhaal. Ik probeer niks goed te praten. Een slechte metafoor, maar als ik tegen iedereen in jou omgeving vertel dat jij gister iemand hebt vermoord, dan is dat dan zo?
Heb je gelijk in, je hoort het. Misschien verkeerd gehoord? Zou kunnen toch? En zeg ik dat de speler het verzint?
Los van het feit dat racisme uitgebannen moet worden. (Wat helaas nooit zal lukken).
Er zijn een paar die zich niet kunnen gedragen en die moeten we zo snel mogelijk uit het stadion verbannen. Er zijn ook 2 euro munten op het veld gegooid. Er zijn weer bekers op het veld gegooid. Het is wachten tot een wedstrijd gestaakt wordt en de club en alle goedwillende supporters de dupe zijn.
Ik kan me enkele jaren geleden een wedstrijd herinneren in het oude stadion thuis tegen jong PSV. Cambuur stond achter, maakte een goal. was toen beter. Bekers op het veld gestaakt. PSV kon dingen omzetten en je wint de wedstrijd niet.
Dus net doen alsof er niks gebeurd is. Zeggen dat er geen bewijs is. En de media de schuld geven. Gaat niet helpen. We moeten juist opstaan met zijn allen en alles doen om de daders te pakken en te laten zien dat wij dit niet willen.
Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 20:24:16
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/15651724/voorstel-aan-knvb-licentie-loopt-gevaar-na-aanhoudend-wangedrag-fans
Dit is dan weer erg overdreven, en past weer in woke Nederland
Dat ligt aan de uitwerking. Zoals ik het lees moet elke club een beleid hebben om discriminatie te voorkomen. En dat wordt onderdeel van de licentievoorwaarden. Volgens mij staat er niet dat als het (vaak) gebeurd dat dan de licentie wordt ingetrokken. Het lijkt mij vrij normaal dat je als club probeert discriminatie te voorkomen.
Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 20:24:16
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/15651724/voorstel-aan-knvb-licentie-loopt-gevaar-na-aanhoudend-wangedrag-fans
Dit is dan weer erg overdreven, en past weer in woke Nederland
Leg mij eens uit wat het aanpakken van racisme met woke Nederland te maken heeft? Als je het graag politiek wil maken weet ik wel in welke politieke hoek de meeste racisten zitten. Laten we het a.u.b. gewoon bij de supporters houden, wat kan een club eraan doen dat dit gebeurt? Preventief werkt niet, dus de club straffen is een onzinnige maatregel. Je moet gewoon je verstand gebruiken en als je als persoon denkt dat je beter bent dan de ander om welke reden ook dan heb je een flinke draad los.
Citaat van: Cor op september 10, 2025, 08:53:20
Leg mij eens uit wat het aanpakken van racisme met woke Nederland te maken heeft? Als je het graag politiek wil maken weet ik wel in welke politieke hoek de meeste racisten zitten. Laten we het a.u.b. gewoon bij de supporters houden, wat kan een club eraan doen dat dit gebeurt? Preventief werkt niet, dus de club straffen is een onzinnige maatregel. Je moet gewoon je verstand gebruiken en als je als persoon denkt dat je beter bent dan de ander om welke reden ook dan heb je een flinke draad los.
Tsjah, het straffen van de club heeft alleen zin als er geen protocollen zijn om dit te proberen te voorkomen (hoe moeilijk dat ook is) of als de club zich niet aan die protocollen houdt!
Citaat van: Cor op september 10, 2025, 08:53:20
Leg mij eens uit wat het aanpakken van racisme met woke Nederland te maken heeft? Als je het graag politiek wil maken weet ik wel in welke politieke hoek de meeste racisten zitten. Laten we het a.u.b. gewoon bij de supporters houden, wat kan een club eraan doen dat dit gebeurt? Preventief werkt niet, dus de club straffen is een onzinnige maatregel.
Inderdaad, want zolang gestoorden vrijelijk deel uitmaken van onze samenleving, zijn dit soort excessen niet te voorkomen,mal hoe triest het ook is. Cambuur is een club die op het maatschappelijke vlak zeer actief is en is dan ook machteloos tegen dit soort excessen.
Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 20:24:16
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/15651724/voorstel-aan-knvb-licentie-loopt-gevaar-na-aanhoudend-wangedrag-fans
Dit is dan weer erg overdreven, en past weer in woke Nederland
het is tegenwoordig mode om alles wat ook maar een beetje op politiek correct lijkt "woke" te noemen.
te pas en te onpas komt die term voorbij. maar nu is mijn vraag aan jou: wat is voor jou de definitie of woke?
Tijdens een rechtzaak tegen de gouverneur van Florida, DeSantis werd aan een van zijn advocaten gevraagd wat nu eigenlijk de definitie van woke was voor conservatieve blanke politici en het antwoord was:
De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving en de noodzaak om deze aan te pakken
ku je mij ook uitleggen wat hier verkeerd aan is?
on topic: ik heb genoten van ons Cambuur.
schitterende combinaties, strakke verdedigende acties en
eindelijk een goal voor Kian.
ik hoop dat Henk en de zijnen dit niveau vast kunnen houden, dan kan het wel eens een mooi seizoen worden!!
Het wordt een dunne lijn, ik ontken niet dat er wat gebeurt is zaterdag maar het is alleen de speler die het waargenomen heeft. Het is natuurlijk een mooie manier om onder een nederlaag vandaan te komen, mooi wat stampij maken dat je wat gehoord hebt.
Citaat van: hobbes op september 10, 2025, 11:40:31
Het wordt een dunne lijn, ik ontken niet dat er wat gebeurt is zaterdag maar het is alleen de speler die het waargenomen heeft. Het is natuurlijk een mooie manier om onder een nederlaag vandaan te komen, mooi wat stampij maken dat je wat gehoord hebt.
Ze hebben helemaal niet verloren. En het is volledig terecht dat er verontwaardiging is over zaken die enkele domme lieden veroorzaken.
Citaat van: douwelwd op september 10, 2025, 11:03:46
De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving en de noodzaak om deze aan te pakken
kun je mij ook uitleggen wat hier verkeerd aan is?
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.
De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.
Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.
M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.
"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee :proost
Citaat van: Lore op september 10, 2025, 07:18:05
Dat ligt aan de uitwerking. Zoals ik het lees moet elke club een beleid hebben om discriminatie te voorkomen. En dat wordt onderdeel van de licentievoorwaarden. Volgens mij staat er niet dat als het (vaak) gebeurd dat dan de licentie wordt ingetrokken. Het lijkt mij vrij normaal dat je als club probeert discriminatie te voorkomen.
`Profclubs die te weinig doen aan discriminatie en/of racistisch wangedrag van hun eigen aanhangers kunnen in de problemen komen met het verkrijgen van de proflicentie.`
Ik vind discriminatie voorkomen ook belangrijk, maar wel op de juiste manier. Dit is buitenproportioneel.
Citaat van: de Kale op september 09, 2025, 23:43:34
Hoezo een excuus? Waar basseer je dat op? De kern van mijn bericht is, dat ik vind dat er zoveel geroepen wordt, maar het is nergens op gebasseerd, het is nog steeds een 1 zijdig en niet bewezen verhaal. Ik probeer niks goed te praten. Een slechte metafoor, maar als ik tegen iedereen in jou omgeving vertel dat jij gister iemand hebt vermoord, dan is dat dan zo?
Heb je gelijk in, je hoort het. Misschien verkeerd gehoord? Zou kunnen toch? En zeg ik dat de speler het verzint?
Los van het feit dat racisme uitgebannen moet worden. (Wat helaas nooit zal lukken).
Ben het helemaal met jou eens. Iedereen duikelt over elkaar heen om maar zo politiek correct mogelijk te zijn.
In een rechtbank wordt je ook niet veroordeelt door het woord van 1 persoon. Laten we eerst afwachten wat het onderzoek oplevert.
Citaat van: Cor op september 10, 2025, 08:53:20
Leg mij eens uit wat het aanpakken van racisme met woke Nederland te maken heeft? Als je het graag politiek wil maken weet ik wel in welke politieke hoek de meeste racisten zitten. Laten we het a.u.b. gewoon bij de supporters houden, wat kan een club eraan doen dat dit gebeurt? Preventief werkt niet, dus de club straffen is een onzinnige maatregel. Je moet gewoon je verstand gebruiken en als je als persoon denkt dat je beter bent dan de ander om welke reden ook dan heb je een flinke draad los.
Nederland is haast het meest tolerante land van Europa. Dat hier wordt zo gehamerd op inclusiviteit, anti racisme is wat mij betreft te overdreven. Ook vraag ik me af of sommige idee?n daadwerkelijk nut hebben. Dat er iets aan gedaan moet worden zoals de wedstrijd afgelopen zaterdag staat vast, echter wel met de juiste aanpak. Niet dat je een hele club + supporters gaat duperen...
Citaat van: papier op september 10, 2025, 12:17:37
Ze hebben helemaal niet verloren. En het is volledig terecht dat er verontwaardiging is over zaken die enkele domme lieden veroorzaken.
Nee, het is een algemeen voorbeeld. Als er verder niemand iets waarneemt zal je een speler op zijn woord moeten geloven, hier kan misbruik van gemaakt worden. Met zoals het grijpen naar het hoofd omdat ze dan weten dat de wedstrijd stil gelegd moet worden.
Citaat van: douwelwd op september 10, 2025, 11:03:46
het is tegenwoordig mode om alles wat ook maar een beetje op politiek correct lijkt "woke" te noemen.
te pas en te onpas komt die term voorbij. maar nu is mijn vraag aan jou: wat is voor jou de definitie of woke?
Tijdens een rechtzaak tegen de gouverneur van Florida, DeSantis werd aan een van zijn advocaten gevraagd wat nu eigenlijk de definitie van woke was voor conservatieve blanke politici en het antwoord was:
De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving en de noodzaak om deze aan te pakken
ku je mij ook uitleggen wat hier verkeerd aan is?
on topic: ik heb genoten van ons Cambuur.
schitterende combinaties, strakke verdedigende acties en
eindelijk een goal voor Kian.
ik hoop dat Henk en de zijnen dit niveau vast kunnen houden, dan kan het wel eens een mooi seizoen worden!!
Sinds wanneer leven we in de VS? We leven in Nederland hoor. E?n van de meest tolerante landen van Europa en misschien wel de wereld. Kuzmanovic heeft het aardig uitgelegd hierboven, betreft Woke.
Ik ben voor de juiste aanpak van racisme. Het moet niet zo zijn dat we er een deugcompetitie van gaan maken waarbij we licenties van clubs innemen omdat ze zich niet aan de aanpak houden... Ondertussen mag Vitesse gewoon weer staan waar ze willen. Tja.
We wachten even af wat er uit het onderzoek komt. Schuldigen moeten keihard gestraft worden, daarna moeten we over op de orde van de dag.
Citaat van: Inferno-058 op september 10, 2025, 12:42:43
`Profclubs die te weinig doen aan discriminatie en/of racistisch wangedrag van hun eigen aanhangers kunnen in de problemen komen met het verkrijgen van de proflicentie.`
Ik vind discriminatie voorkomen ook belangrijk, maar wel op de juiste manier. Dit is buitenproportioneel.
Tsjah, je zou die tekst op verschillende manieren kunnen interpreteren. Ik geloof niet dat de commissie bedoeld dat als er wel discriminatie is in een club, maar die club doet er alles aan om het tegen gegaan, dat dan de licentie moet worden ingetrokken.
Maar misschien legt commissie binnenkort wel wat meer uit over wat ze bedoelen
Citaat van: Inferno-058 op september 10, 2025, 13:04:11
Sinds wanneer leven we in de VS? We leven in Nederland hoor. E?n van de meest tolerante landen van Europa en misschien wel de wereld. Kuzmanovic heeft het aardig uitgelegd hierboven, betreft Woke.
Ik ben voor de juiste aanpak van racisme. Het moet niet zo zijn dat we er een deugcompetitie van gaan maken waarbij we licenties van clubs innemen omdat ze zich niet aan de aanpak houden... Ondertussen mag Vitesse gewoon weer staan waar ze willen. Tja.
We wachten even af wat er uit het onderzoek komt. Schuldigen moeten keihard gestraft worden, daarna moeten we over op de orde van de dag.
Als we niet in de VS wonen waarom bezigt men dan uberhaupt die term hier? Overigens heb ik niet het idee dat Nederland nou nog zo'n tolerant land is, racisme is inmiddels salonf?hig hier.
Citaat van: Lore op september 10, 2025, 13:13:53
Tsjah, je zou die tekst op verschillende manieren kunnen interpreteren. Ik geloof niet dat de commissie bedoeld dat als er wel discriminatie is in een club, maar die club doet er alles aan om het tegen gegaan, dat dan de licentie moet worden ingetrokken.
Maar misschien legt commissie binnenkort wel wat meer uit over wat ze bedoelen
Dat is ook de enige manier waarop ik die tekst interpreteer. De aanleiding voor het bericht is nu een incident bij ons maar er staat duidelijk in dat de club hier een veel betere rol in speelt dan clubs in het verleden hebben gedaan. Daarmee geeft de club invulling aan wat klaarblijkelijk noodzakelijk is. Volgens mij is iedereen hier voor straffen en wel op individuele basis, niet het collectief.
Citaat van: hobbes op september 10, 2025, 12:56:02
Nee, het is een algemeen voorbeeld. Als er verder niemand iets waarneemt zal je een speler op zijn woord moeten geloven, hier kan misbruik van gemaakt worden. Met zoals het grijpen naar het hoofd omdat ze dan weten dat de wedstrijd stil gelegd moet worden.
Dus alleen als anderen horen dat jij mij racistisch bejegend heb je een probleem? Wat een kul zeg. Als de betreffende speler meent hier verhaal te moeten halen dat hij dat heeft gehoord en hij vind dat hij dit moet uiten dat is dat zijn goedrecht en heeft hij helemaal gelijk. Net zoals er pas mensen veroordeeld worden als er voldoende bewijs is dat zij dat hebben gedaan. We mogen A van mensen verwachten dat ze zich gedragen dan zou dit uberhuapt niet aan de orde zijn, B mogen we mensen geloven als zij denken iets gehoord te hebben en C moeten we pas personen direct aanpakken als daar voldoende bewijs voor is.
Citaat van: hobbes op september 10, 2025, 12:56:02
Nee, het is een algemeen voorbeeld. Als er verder niemand iets waarneemt zal je een speler op zijn woord moeten geloven, hier kan misbruik van gemaakt worden. Met zoals het grijpen naar het hoofd omdat ze dan weten dat de wedstrijd stil gelegd moet worden.
Dat zijn twee hele verschillende dingen. Alsof een speler een verhaal verzint zodat ie even lekker in de media een interview kan geven.
In een wedstrijd is er alle belang een blessure te faken en daar is ook een scheidsrechter voor.
Citaat van: papier op september 10, 2025, 13:44:32
Als we niet in de VS wonen waarom bezigt men dan uberhaupt die term hier? Overigens heb ik niet het idee dat Nederland nou nog zo'n tolerant land is, racisme is inmiddels salonf?hig hier.
Dat is ook de enige manier waarop ik die tekst interpreteer. De aanleiding voor het bericht is nu een incident bij ons maar er staat duidelijk in dat de club hier een veel betere rol in speelt dan clubs in het verleden hebben gedaan. Daarmee geeft de club invulling aan wat klaarblijkelijk noodzakelijk is. Volgens mij is iedereen hier voor straffen en wel op individuele basis, niet het collectief.
Racisme heb je echt overal en is van alle tijden, en daarmee wil ik het niet goedpraten. Dat er hier veel racisme is baseer je op het incident van afgelopen zaterdag?
Citaat van: Inferno-058 op september 10, 2025, 14:46:30
Racisme heb je echt overal en is van alle tijden, en daarmee wil ik het niet goedpraten. Dat er hier veel racisme is baseer je op het incident van afgelopen zaterdag?
Dat eerste ging over de term woke waar je op reageerde. Wat we de week ervoor in stadions door heel het land hebben gezien is veel exemplarischer voor het sluimerende racisme in dit land dan een meer duidelijk incident als in ons stadion vorige week.
Maar goed, laten we het maar over voetbal hebben. Geweldig pot gezien en warempel weer eens zin in de volgende.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 12:26:12
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.
De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.
Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.
M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.
"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee :proost
Mooi stukje AI, ga zo door met die onzin
het is erg genoeg, maar er is nu genoeg over gezegd.
Nu weer over voetbal, wie traint er, hoe is het met Binder, wat zal de opstelling worden, wie is er geblesseerd?
https://cambuur.nl/nieuws/onderzoek-afgerond-verdachte-geidentificeerd/
Citaat van: Stiens op september 10, 2025, 15:08:39
https://cambuur.nl/nieuws/onderzoek-afgerond-verdachte-geidentificeerd/
Doei stumpertje! l8l
Citaat van: Korezev op september 10, 2025, 15:06:41
Mooi stukje AI, ga zo door met die onzin
Dat je denkt dat dit door AI geschreven is zie ik als belediging, maar in tegenstelleng tot velen vind ik dat jij het volste recht hebt om mij met jouw mening te beledigen. Wat is de onzin?
Citaat van: Stiens op september 10, 2025, 15:08:39
https://cambuur.nl/nieuws/onderzoek-afgerond-verdachte-geidentificeerd/
Goed nieuws. foto publiceren, 10 jaar stadion verbod en bij elke wedstrijd verplicht melden op politiebureau. En een geldboete van 10.000 euro.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 15:43:40
Dat je denkt dat dit door AI geschreven is zie ik als belediging, maar in tegenstelleng tot velen vind ik dat jij het volste recht hebt om mij met jouw mening te beledigen. Wat is de onzin?
Korezev kan niet tegen de waarheid.
Citaat van: Inferno-058 op september 10, 2025, 15:55:09
Korezev kan niet tegen de waarheid.
Nee hoor, gaat me niet om de persoon maar om de mening, ben benieuwd
Citaat van: mark1989 op september 10, 2025, 15:49:57
Goed nieuws. foto publiceren, 10 jaar stadion verbod en bij elke wedstrijd verplicht melden op politiebureau. En een geldboete van 10.000 euro.
Naming en shaming hoeft van mij niet, maar mijn voorstel zou zijn: meldplicht en een stadionverbod en na 1600 uur vrijwilligerswerk bij het COA mag hij weer naar binnen. Of hij die 1600 uur uitsmeert over 1 of of 15 jaar zal me een zorg zijn
Citaat van: mark1989 op september 10, 2025, 13:58:58
Dat zijn twee hele verschillende dingen. Alsof een speler een verhaal verzint zodat ie even lekker in de media een interview kan geven.
In een wedstrijd is er alle belang een blessure te faken en daar is ook een scheidsrechter voor.
En wat als hij het tijdens de wedstrijd aangeeft bij de scheidsrechter en die haalt iedereen van het veld?
Citaat van: Stiens op september 10, 2025, 15:08:39
https://cambuur.nl/nieuws/onderzoek-afgerond-verdachte-geidentificeerd/
idd goed nieuws en laat de foto maar zien!
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 12:26:12
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.
De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.
Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.
M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.
"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee :proost
Aantal kanttekeningen:
1. De aanname en implicatie dat communisme an sich fout is klopt niet. Misschien was de uitvoering wel gewoon slecht.
2. Positieve discriminatie heeft wmb te maken met herbalanceren. Tevens zie ik vaak voorbij komen dat er aangenomen wordt dat metingen objectief zijn zoals het lijstje dat jij noemt (bijv productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn).
Citaat van: sunderland op september 10, 2025, 16:36:34
idd goed nieuws en laat de foto maar zien!
gaat nooit gebeuren :y
Citaat van: kapseltje op september 10, 2025, 17:10:49
Aantal kanttekeningen:
1. De aanname en implicatie dat communisme an sich fout is klopt niet. Misschien was de uitvoering wel gewoon slecht.
2. Positieve discriminatie heeft wmb te maken met herbalanceren. Tevens zie ik vaak voorbij komen dat er aangenomen wordt dat metingen objectief zijn zoals het lijstje dat jij noemt (bijv productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn).
Leuk!
1. klopt helemaal, er zou in principe een situatie kunnen komen in een (utopische) toekomst waarin communisme gaat werken. De vraag is hoe groot is die kans. Het is uitgeprobeerd op vrijwel alle continenten, door alle rassen, door heel veel verschillende culturen met heel veel verschillende talen, met elke keer precies dezelfde uitkomst. Dan kun je concluderen dat zij het allemaal verkeerd hebben gedaan en het in de toekomst wel goed komt. Een andere redelijke hypothese is dat het communisme niet bij de menselijke natuur en niet bij de omvang van een staat past. In mijn gezin hebben we de principes van het communisme wel toegepast :proost
Of zoals een evolutionair bioloog het zei "Good ideology. Wrong species"
2. Dit begrijp ik niet. Ontken je verschillen tussen mensen? zo niet dan is alleen de aanwezigheid van de verschillen al genoeg, de metingen doen niet ter zake. En ik zie positieve discriminatie zeker als een goede optie, maar in mindere mate en zeker niet alleen.
Bedankt voor je reactie
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 12:26:12
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.
De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.
Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.
M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.
"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee :proost
https://nl.wikipedia.org/wiki/Woke#:~:text=Het%20begrip%20werd%20in%201962,refrein%20%22I%20stay%20woke%22.
Voor een ieder die zijn eigen idee over woke heeft gevormd, dit is de oorsprong.
Los van racistisch gedrag erger ik me ook enorm aan het voortdurende k*nker in de maatschappij. Maar het was een mooie pot
Citaat van: Cor op september 10, 2025, 17:40:34
Los van racistisch gedrag erger ik me ook enorm aan het voortdurende k*nker in de maatschappij. Maar het was een mooie pot
Helemaal mee eens. Ook van onze fanatieke groep. K*nker Den Bosch met zijn allen zingen, walgelijk....
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 15:43:40
Dat je denkt dat dit door AI geschreven is zie ik als belediging, maar in tegenstelleng tot velen vind ik dat jij het volste recht hebt om mij met jouw mening te beledigen. Wat is de onzin?
_O_ _O_ _O_
Maar lopen jullie ook allemaal op een totale onrealistisch wolk deze week dat wij gewoon kampioen worden? Heerlijk zo?n pot, laat mij nog maar even dromen
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 12:26:12
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.
De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.
Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.
M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.
"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee :proost
waar komt de term woke vandaan? is het iets van deze tijd? bestaat de term nog maar net?
Volgens een artikel op oneworld.nl zou de term iets minder dan 90 jaar geleden bedacht zijn door afro amerikanen die elkaar wilden waarschuwen voor racistisch geweld. In 1938 schreef de blues zanger Huddie "lead belly" Ledbetter
het protestlied ?Scottsboro Boys?, over een groep onschuldige zwarte tieners die op reis in Alabama er door twee witte vrouwen van worden beschuldigd hen te hebben verkracht. In een interview in de jaren veertig vertelt Ledbetter hoe zijn liedje uit 1938 een oproep was aan zwarte mensen om waakzaam te blijven ? to stay woke ? op racistisch gedrag en geweld van witte mensen.
In de jaren 60 van de vorige eeuw werd de term woke vooral gebruikt door afro amerikanen om elkaar te waarschuwen tegen racistisch geweld.
in 2008 werd de term stay woke voor de huidige generatie opnieuw geintroduceerd en in dit geval was de betekenis dat je op je hoede moest blijven, maar ook dat je moest blijven dromen.
SJW: Voorbeelden van thema's die SJWs zouden aanhangen: Milieuactivisme, Positieve actie, Wapenbeheersing, Rechten van homo's en transgenders, Feminisme: niets totalitairs aan
Antifa ben ik met je eens, ze schieten( no pun intended) hun doel voorbij met hun anarchistische acties
Top Chirurgie : "Topchirurgie" verwijst meestal naar geslachtsbevestigende borstchirurgie, waarbij borstweefsel wordt verwijderd of aangepast om een mannelijker of vrouwelijker uiterlijk te cre?ren... er zijn 151.000 transgenders in Nederland en die ontneem je hun rechten?
en over Systemisch en Woke: Wat is er mis met de noodzaak om die misstanden aan te pakken? Neem bijvoorbeeld gelijke rechten.
Veel mensen springen bijna uit hun panty als ze de term gelijke rechten voor bijvoorbeeld buitenlanders, gehandicapten en de LHBTQI+ horen....
Het is geen taart .... jouw deel van gelijke rechten wordt niet kleiner als er voor meer mensen gelijke rechten komen...
Gun elkaar eens het licht in de ogen en wees eens een keer niet zo bang voor gelijke rechten voor iedereen....
er zijn meerdere interpretaties van de term systemisch:
Systemisch werken: Dit is een vorm van begeleiden waarbij men door middel van inzicht in deze principes helpt om het systeem beter te laten functioneren en tot oplossingen te komen.
Systemisch geneeskunde:Een systemische toediening van een medicijn zorgt ervoor dat het medicijn zich door de hele bloedsomloop verspreidt en over het hele lichaam werkt.
Systemische organisatiekunde: Een systemisch perspectief op een team helpt om te begrijpen waarom er spanningen ontstaan of waarom bepaalde processen stagneren, door te kijken naar de dynamiek in de groep als geheel.
de term systemisch is niet zo zwart wit als jij het stelt.
Citaat van: Lore op september 10, 2025, 21:11:14
Maar lopen jullie ook allemaal op een totale onrealistisch wolk deze week dat wij gewoon kampioen worden? Heerlijk zo?n pot, laat mij nog maar even dromen
absoluut.
Als Henk en de zijnen dit fantastische spel kunnen handhaven, dan zijn we titelkandidaat nummer 1
Citaat van: douwelwd op september 10, 2025, 21:24:39
waar komt de term woke vandaan? is het iets van deze tijd? bestaat de term nog maar net?
Volgens een artikel op oneworld.nl zou de term iets minder dan 90 jaar geleden bedacht zijn door afro amerikanen die elkaar wilden waarschuwen voor racistisch geweld. In 1938 schreef de blues zanger Huddie "lead belly" Ledbetter
het protestlied ?Scottsboro Boys?, over een groep onschuldige zwarte tieners die op reis in Alabama er door twee witte vrouwen van worden beschuldigd hen te hebben verkracht. In een interview in de jaren veertig vertelt Ledbetter hoe zijn liedje uit 1938 een oproep was aan zwarte mensen om waakzaam te blijven ? to stay woke ? op racistisch gedrag en geweld van witte mensen.
In de jaren 60 van de vorige eeuw werd de term woke vooral gebruikt door afro amerikanen om elkaar te waarschuwen tegen racistisch geweld.
in 2008 werd de term stay woke voor de huidige generatie opnieuw geintroduceerd en in dit geval was de betekenis dat je op je hoede moest blijven, maar ook dat je moest blijven dromen.
SJW: Voorbeelden van thema's die SJWs zouden aanhangen: Milieuactivisme, Positieve actie, Wapenbeheersing, Rechten van homo's en transgenders, Feminisme: niets totalitairs aan
Antifa ben ik met je eens, ze schieten( no pun intended) hun doel voorbij met hun anarchistische acties
Top Chirurgie : "Topchirurgie" verwijst meestal naar geslachtsbevestigende borstchirurgie, waarbij borstweefsel wordt verwijderd of aangepast om een mannelijker of vrouwelijker uiterlijk te cre?ren... er zijn 151.000 transgenders in Nederland en die ontneem je hun rechten?
en over Systemisch en Woke: Wat is er mis met de noodzaak om die misstanden aan te pakken? Neem bijvoorbeeld gelijke rechten.
Veel mensen springen bijna uit hun panty als ze de term gelijke rechten voor bijvoorbeeld buitenlanders, gehandicapten en de LHBTQI+ horen....
Het is geen taart .... jouw deel van gelijke rechten wordt niet kleiner als er voor meer mensen gelijke rechten komen...
Gun elkaar eens het licht in de ogen en wees eens een keer niet zo bang voor gelijke rechten voor iedereen....
er zijn meerdere interpretaties van de term systemisch:
Systemisch werken: Dit is een vorm van begeleiden waarbij men door middel van inzicht in deze principes helpt om het systeem beter te laten functioneren en tot oplossingen te komen.
Systemisch geneeskunde:Een systemische toediening van een medicijn zorgt ervoor dat het medicijn zich door de hele bloedsomloop verspreidt en over het hele lichaam werkt.
Systemische organisatiekunde: Een systemisch perspectief op een team helpt om te begrijpen waarom er spanningen ontstaan of waarom bepaalde processen stagneren, door te kijken naar de dynamiek in de groep als geheel.
de term systemisch is niet zo zwart wit als jij het stelt.
Feminisme gaat al lang niet meer over rechten. Het gaat ondertussen over een dominante rol in de bedrijfsvoering d.m.v. vrouwenquota waar kwaliteitsarme vrouwen de voorkeur krijgen over kwaliteitrijke mannen. Eigenlijk discriminatie. Ik denk ook dat feminisme leidt tot ontwrichting van de maatschappij.
LGBT+ is voor het transgenders en andere identiteiten die tegen de natuur in gaan. Tegenwoordig kan je alles zijn in deze wereld en moet dat maar algemeen geaccepteerd worden.
Ook denk ik dat het huidige woke denken juist voor verdeeldheid zorgt omdat het zo door de strot wordt geduwd. Als je er dan weer wat van zegt ben je een racist/ of discrimineer je.
Get woke, go broke
Citaat van: Lore op september 10, 2025, 21:11:14
Maar lopen jullie ook allemaal op een totale onrealistisch wolk deze week dat wij gewoon kampioen worden? Heerlijk zo?n pot, laat mij nog maar even dromen
helaas ben ik door de jaren heen een cynische supporter geworden en zou het me niks verbazen als we vrijdag 2-0 verliezen in een krankzinnig slechte wedstrijd. Het liefst zit ik er flink naast.
Citaat van: Eewal op september 10, 2025, 21:49:29
helaas ben ik door de jaren heen een cynische supporter geworden en zou het me niks verbazen als we vrijdag 2-0 verliezen in een krankzinnig slechte wedstrijd. Het liefst zit ik er flink naast.
Dat hoort ook gewoon bij voetbal. Er zijn maar weinig teams die alle wedstrijden winnen en altijd goed spelen.
MVV speelt op een slecht veld en het is lang reizen. Toch is het alweer 9 jaar geleden (2016) dat MVV van cambuur won. Dus misschien geven de statistieken wat hoop.
Citaat van: Eewal op september 10, 2025, 21:49:29
helaas ben ik door de jaren heen een cynische supporter geworden en zou het me niks verbazen als we vrijdag 2-0 verliezen in een krankzinnig slechte wedstrijd. Het liefst zit ik er flink naast.
Hahah, ik bereid mij daar ook al op voor
Citaat van: Lore op september 11, 2025, 06:44:54
Hahah, ik bereid mij daar ook al op voor
Ik niet, we winnen
Citaat van: douwelwd op september 10, 2025, 21:25:38
absoluut.
Als Henk en de zijnen dit fantastische spel kunnen handhaven, dan zijn we titelkandidaat nummer 1
Nu nog deverkregen kansen benutten. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker