Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur- Willem11 Zaterdag 6 september 20:00

Gestart door Noordcambuur, augustus 31, 2025, 20:35:30

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
Mulders
Amofa
Baouf
Galvez
Balk
Daan Visser
Diemers
Ferrah
Rolke
Sjostrand
van der Sande
Souren
Kian Visser
Kooistra

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 15:43:40
Dat je denkt dat dit door AI geschreven is zie ik als belediging, maar in tegenstelleng tot velen vind ik dat jij het volste recht hebt om mij met jouw mening te beledigen. Wat is de onzin?

_O_ _O_ _O_

Lore

Maar lopen jullie ook allemaal op een totale onrealistisch wolk deze week dat wij gewoon kampioen worden? Heerlijk zo?n pot, laat mij nog maar even dromen

douwelwd

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 12:26:12
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.

De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.

Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.

M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.

"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee  :proost

waar komt de term woke vandaan? is het iets van deze tijd? bestaat de term nog maar net?
Volgens een artikel op oneworld.nl zou de term iets minder dan 90 jaar geleden bedacht zijn door afro amerikanen die elkaar wilden waarschuwen voor racistisch geweld.  In 1938 schreef de blues zanger Huddie "lead belly" Ledbetter 
het protestlied ?Scottsboro Boys?, over een groep onschuldige zwarte tieners die op reis in Alabama er door twee witte vrouwen van worden beschuldigd hen te hebben verkracht. In een interview in de jaren veertig vertelt Ledbetter hoe zijn liedje uit 1938 een oproep was aan zwarte mensen om waakzaam te blijven ? to stay woke ? op racistisch gedrag en geweld van witte mensen.
In de jaren 60 van de vorige eeuw werd de term woke vooral gebruikt door afro amerikanen om elkaar te waarschuwen tegen racistisch geweld.
in 2008 werd de term stay woke voor de huidige generatie opnieuw geintroduceerd en in dit geval was de betekenis dat je op je hoede moest blijven, maar ook dat je moest blijven dromen.

SJW: Voorbeelden van thema's die SJWs zouden aanhangen: Milieuactivisme, Positieve actie, Wapenbeheersing, Rechten van homo's en transgenders, Feminisme: niets totalitairs aan
Antifa ben ik met je eens, ze schieten( no pun intended) hun doel voorbij met hun anarchistische acties
Top Chirurgie : "Topchirurgie" verwijst meestal naar geslachtsbevestigende borstchirurgie, waarbij borstweefsel wordt verwijderd of aangepast om een mannelijker of vrouwelijker uiterlijk te cre?ren... er zijn 151.000 transgenders in Nederland en die ontneem je hun rechten?
en over Systemisch en Woke: Wat is er mis met de noodzaak om die misstanden aan te pakken? Neem bijvoorbeeld gelijke rechten.
Veel mensen springen bijna uit hun panty als ze de term gelijke rechten voor bijvoorbeeld buitenlanders, gehandicapten en de LHBTQI+ horen....
Het is geen taart .... jouw deel van gelijke rechten wordt niet kleiner als er voor meer mensen gelijke rechten komen...
Gun elkaar eens het licht in de ogen en wees eens een keer niet zo bang voor gelijke rechten voor iedereen....

er zijn meerdere interpretaties van de term systemisch:
Systemisch werken: Dit is een vorm van begeleiden waarbij men door middel van inzicht in deze principes helpt om het systeem beter te laten functioneren en tot oplossingen te komen.
Systemisch geneeskunde:Een systemische toediening van een medicijn zorgt ervoor dat het medicijn zich door de hele bloedsomloop verspreidt en over het hele lichaam werkt.
Systemische organisatiekunde: Een systemisch perspectief op een team helpt om te begrijpen waarom er spanningen ontstaan of waarom bepaalde processen stagneren, door te kijken naar de dynamiek in de groep als geheel.

de term systemisch is niet zo zwart wit als jij het stelt.
wat god er niet in gestopt heeft, haalt de fotograaf er niet uit

douwelwd

Citaat van: Lore op september 10, 2025, 21:11:14
Maar lopen jullie ook allemaal op een totale onrealistisch wolk deze week dat wij gewoon kampioen worden? Heerlijk zo?n pot, laat mij nog maar even dromen

absoluut.

Als Henk en de zijnen dit fantastische spel kunnen handhaven, dan zijn we titelkandidaat nummer 1
wat god er niet in gestopt heeft, haalt de fotograaf er niet uit

Inferno-058

Citaat van: douwelwd op september 10, 2025, 21:24:39
waar komt de term woke vandaan? is het iets van deze tijd? bestaat de term nog maar net?
Volgens een artikel op oneworld.nl zou de term iets minder dan 90 jaar geleden bedacht zijn door afro amerikanen die elkaar wilden waarschuwen voor racistisch geweld.  In 1938 schreef de blues zanger Huddie "lead belly" Ledbetter 
het protestlied ?Scottsboro Boys?, over een groep onschuldige zwarte tieners die op reis in Alabama er door twee witte vrouwen van worden beschuldigd hen te hebben verkracht. In een interview in de jaren veertig vertelt Ledbetter hoe zijn liedje uit 1938 een oproep was aan zwarte mensen om waakzaam te blijven ? to stay woke ? op racistisch gedrag en geweld van witte mensen.
In de jaren 60 van de vorige eeuw werd de term woke vooral gebruikt door afro amerikanen om elkaar te waarschuwen tegen racistisch geweld.
in 2008 werd de term stay woke voor de huidige generatie opnieuw geintroduceerd en in dit geval was de betekenis dat je op je hoede moest blijven, maar ook dat je moest blijven dromen.

SJW: Voorbeelden van thema's die SJWs zouden aanhangen: Milieuactivisme, Positieve actie, Wapenbeheersing, Rechten van homo's en transgenders, Feminisme: niets totalitairs aan
Antifa ben ik met je eens, ze schieten( no pun intended) hun doel voorbij met hun anarchistische acties
Top Chirurgie : "Topchirurgie" verwijst meestal naar geslachtsbevestigende borstchirurgie, waarbij borstweefsel wordt verwijderd of aangepast om een mannelijker of vrouwelijker uiterlijk te cre?ren... er zijn 151.000 transgenders in Nederland en die ontneem je hun rechten?
en over Systemisch en Woke: Wat is er mis met de noodzaak om die misstanden aan te pakken? Neem bijvoorbeeld gelijke rechten.
Veel mensen springen bijna uit hun panty als ze de term gelijke rechten voor bijvoorbeeld buitenlanders, gehandicapten en de LHBTQI+ horen....
Het is geen taart .... jouw deel van gelijke rechten wordt niet kleiner als er voor meer mensen gelijke rechten komen...
Gun elkaar eens het licht in de ogen en wees eens een keer niet zo bang voor gelijke rechten voor iedereen....

er zijn meerdere interpretaties van de term systemisch:
Systemisch werken: Dit is een vorm van begeleiden waarbij men door middel van inzicht in deze principes helpt om het systeem beter te laten functioneren en tot oplossingen te komen.
Systemisch geneeskunde:Een systemische toediening van een medicijn zorgt ervoor dat het medicijn zich door de hele bloedsomloop verspreidt en over het hele lichaam werkt.
Systemische organisatiekunde: Een systemisch perspectief op een team helpt om te begrijpen waarom er spanningen ontstaan of waarom bepaalde processen stagneren, door te kijken naar de dynamiek in de groep als geheel.

de term systemisch is niet zo zwart wit als jij het stelt.
Feminisme gaat al lang niet meer over rechten. Het gaat ondertussen over een dominante rol in de bedrijfsvoering d.m.v. vrouwenquota waar kwaliteitsarme vrouwen de voorkeur krijgen over kwaliteitrijke mannen. Eigenlijk discriminatie. Ik denk ook dat feminisme leidt tot ontwrichting van de maatschappij.

LGBT+ is voor het transgenders en andere identiteiten die tegen de natuur in gaan. Tegenwoordig kan je alles zijn in deze wereld en moet dat maar algemeen geaccepteerd worden.

Ook denk ik dat het huidige woke denken juist voor verdeeldheid zorgt omdat het zo door de strot wordt geduwd. Als je er dan weer wat van zegt ben je een racist/ of discrimineer je.

Get woke, go broke

Eewal

Citaat van: Lore op september 10, 2025, 21:11:14
helaas ben ik door de jaren heen een cynische supporter geworden en zou het me niks verbazen als we vrijdag 2-0  verliezen in een krankzinnig slechte wedstrijd. Het liefst zit ik er flink naast.

mark1989

Citaat van: Eewal op september 10, 2025, 21:49:29
helaas ben ik door de jaren heen een cynische supporter geworden en zou het me niks verbazen als we vrijdag 2-0  verliezen in een krankzinnig slechte wedstrijd. Het liefst zit ik er flink naast.

Dat hoort ook gewoon bij voetbal. Er zijn maar weinig teams die alle wedstrijden winnen en altijd goed spelen.
MVV speelt op een slecht veld en het is lang reizen. Toch is het alweer 9 jaar geleden (2016) dat MVV van cambuur won. Dus misschien geven de statistieken wat hoop.

Lore

Citaat van: Eewal op september 10, 2025, 21:49:29

Hahah, ik bereid mij daar ook al op voor

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Voorstopper

Citaat van: douwelwd op september 10, 2025, 21:25:38
absoluut.

Als Henk en de zijnen dit fantastische spel kunnen handhaven, dan zijn we titelkandidaat nummer 1

Nu nog deverkregen kansen benutten. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker