Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur- Willem11 Zaterdag 6 september 20:00

Gestart door Noordcambuur, augustus 31, 2025, 20:35:30

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
Mulders
Amofa
Baouf
Galvez
Balk
Daan Visser
Diemers
Ferrah
Rolke
Sjostrand
van der Sande
Souren
Kian Visser
Kooistra

Beul B

het is erg genoeg, maar er is nu genoeg over gezegd.

Nu weer over voetbal, wie traint er, hoe is het met Binder, wat zal de opstelling worden, wie is er geblesseerd?


Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Korezev op september 10, 2025, 15:06:41
Mooi stukje AI, ga zo door met die onzin

Dat je denkt dat dit door AI geschreven is zie ik als belediging, maar in tegenstelleng tot velen vind ik dat jij het volste recht hebt om mij met jouw mening te beledigen. Wat is de onzin?
Henk, held, bedankt

mark1989

Citaat van: Stiens op september 10, 2025, 15:08:39
https://cambuur.nl/nieuws/onderzoek-afgerond-verdachte-geidentificeerd/

Goed nieuws. foto publiceren, 10 jaar stadion verbod en bij elke wedstrijd verplicht melden op politiebureau. En een geldboete van 10.000 euro.

Inferno-058

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 15:43:40
Dat je denkt dat dit door AI geschreven is zie ik als belediging, maar in tegenstelleng tot velen vind ik dat jij het volste recht hebt om mij met jouw mening te beledigen. Wat is de onzin?
Korezev kan niet tegen de waarheid.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Inferno-058 op september 10, 2025, 15:55:09
Korezev kan niet tegen de waarheid.

Nee hoor, gaat me niet om de persoon maar om de mening, ben benieuwd
Henk, held, bedankt

moodygrunn

Citaat van: mark1989 op september 10, 2025, 15:49:57
Goed nieuws. foto publiceren, 10 jaar stadion verbod en bij elke wedstrijd verplicht melden op politiebureau. En een geldboete van 10.000 euro.

Naming en shaming hoeft van mij niet, maar mijn voorstel zou zijn: meldplicht  en een stadionverbod en na 1600 uur vrijwilligerswerk bij het COA mag hij weer naar binnen. Of hij die 1600 uur uitsmeert over 1 of of 15 jaar zal me een zorg zijn
In Henk en Sandor we trust

hobbes

Citaat van: mark1989 op september 10, 2025, 13:58:58
Dat zijn twee hele verschillende dingen. Alsof een speler een verhaal verzint zodat ie even lekker in de media een interview kan geven.
In een wedstrijd is er alle belang een blessure te faken en daar is ook een scheidsrechter voor.

En wat als hij het tijdens de wedstrijd aangeeft bij de scheidsrechter en die haalt iedereen van het veld?


kapseltje

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 12:26:12
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.

De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.

Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.

M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.

"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee  :proost

Aantal kanttekeningen:
1. De aanname en implicatie dat communisme an sich fout is klopt niet. Misschien was de uitvoering wel gewoon slecht.
2. Positieve discriminatie heeft wmb te maken met herbalanceren. Tevens zie ik vaak voorbij komen dat er aangenomen wordt dat metingen objectief zijn zoals het lijstje dat jij noemt (bijv productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn).

Noordcambuur


Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: kapseltje op september 10, 2025, 17:10:49
Aantal kanttekeningen:
1. De aanname en implicatie dat communisme an sich fout is klopt niet. Misschien was de uitvoering wel gewoon slecht.
2. Positieve discriminatie heeft wmb te maken met herbalanceren. Tevens zie ik vaak voorbij komen dat er aangenomen wordt dat metingen objectief zijn zoals het lijstje dat jij noemt (bijv productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn).

Leuk!

1. klopt helemaal, er zou in principe een situatie kunnen komen in een (utopische) toekomst waarin communisme gaat werken. De vraag is hoe groot is die kans. Het is uitgeprobeerd op vrijwel alle continenten, door alle rassen, door heel veel verschillende culturen met heel veel verschillende talen, met elke keer precies dezelfde uitkomst. Dan kun je concluderen dat zij het allemaal verkeerd hebben gedaan en het in de toekomst wel goed komt. Een andere redelijke hypothese is dat het communisme niet bij de menselijke natuur en niet bij de omvang van een staat past. In mijn gezin hebben we de principes van het communisme wel toegepast  :proost

Of zoals een evolutionair bioloog het zei "Good ideology. Wrong species"

2. Dit begrijp ik niet. Ontken je verschillen tussen mensen? zo niet dan is alleen de aanwezigheid van de verschillen al genoeg, de metingen doen niet ter zake. En ik zie positieve discriminatie zeker als een goede optie, maar in mindere mate en zeker niet alleen.

Bedankt voor je reactie
Henk, held, bedankt

Cor

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 10, 2025, 12:26:12
Beste Douwe, ja dat kan ik en doe ik graag.

De Woke-brigade, het huidige progressieve denken, de linkse hoogopgeleiden (kortom de groep waar ik me jarenlang ook onder gerekend heb) hebben de gewoonte om taal in te zetten voor hun ideologie en idealen (de oorsprong hiervan ligt bij het postmodernisme van Foucault). Dus voordat je alleen naar de taal kijkt moet je ook naar de daden kijken. Een paar voorbeelden.

Social justice warriors (sociale rechtvaardigheidsstrijders) hebben autoritaire en totalitaire ideeen. Ze censureren mensen (cancelen) en bestrijden de vrijheid van meningsuiting. Ze intimideren en kunnen geweld gebruiken.
Antifa (Antifascisten) is een criminele en gewelddadige groep mensen die meer fascisto?de methoden gebruiken dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Top-chirurgie is de amputatie van borsten, goed functionerende menselijke organen.

M.a.w. de taal dekt niet altijd de lading.

"De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving", de clou in deze zin zit hem in 'systemische'. Wanneer er verschillen van uitkomsten zijn in welke situatie dan ook tussen groepen mensen ligt dit altijd aan het systeem. Dat is de betekenis. Wanneer bijvoorbeeld op een universiteit of in het zakenleven een groep mensen minder presteert, ligt dit altijd aan het systeem en nooit aan de groep mensen. Hierom moet het systeem hiervoor corrigeren, door de achterliggende groepen voordelen te geven, positief te discrimineren. Hoewel een systeem zeker groepen mensen nadelen kan geven is het een kortzichtige versimpeling van de werkelijkheid om er van uit te gaan dat dit alles verklaart. Dit neigt zelfs gevaarlijk naar het communistische (de ideologie die in de 20ste eeuw de meeste slachtoffers heeft gemaakt). In de plaats van een situatie te cre?ren waarin iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt (equality of opportunities) streven ze gelijkheid in het resultaat na, de uitkomst moet gelijk zijn voor iedereen (equality of outcome). Hiermee straf je de mensen die er meer tijd insteken, harder werken, productiever zijn, vaardiger zijn, slimmer zijn en bevoordeel je de anderen. Dus dat is er o.a. mis mee  :proost

https://nl.wikipedia.org/wiki/Woke#:~:text=Het%20begrip%20werd%20in%201962,refrein%20%22I%20stay%20woke%22.

Voor een ieder die zijn eigen idee over woke heeft gevormd, dit is de oorsprong.

Los van racistisch gedrag erger ik me ook enorm aan het voortdurende k*nker in de maatschappij. Maar het was een mooie pot

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Cor op september 10, 2025, 17:40:34
Los van racistisch gedrag erger ik me ook enorm aan het voortdurende k*nker in de maatschappij. Maar het was een mooie pot

Helemaal mee eens. Ook van onze fanatieke groep. K*nker Den Bosch met zijn allen zingen, walgelijk....

Henk, held, bedankt