Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur- Willem11 Zaterdag 6 september 20:00

Gestart door Noordcambuur, augustus 31, 2025, 20:35:30

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
Mulders
Amofa
Baouf
Galvez
Balk
Daan Visser
Diemers
Ferrah
Rolke
Sjostrand
van der Sande
Souren
Kian Visser
Kooistra

Poetser

Citaat van: Lore op september 09, 2025, 16:50:14
Is racisme en belediging voor jou hetzelfde?

Niet om het te bagatelliseren, maar het wordt wel echt enorm opgeklopt door de media h?.

Een paar wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75 maken wat apengeluiden. Geven we die gastjes niet veel teveel aandacht?

Noordcambuur

Nog niks gehoord dat er supporters zijn opgepakt  :?

Teun Seun

Citaat van: Poetser op september 09, 2025, 16:55:32
Niet om het te bagatelliseren, maar het wordt wel echt enorm opgeklopt door de media h?.

Een paar wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75 maken wat apengeluiden. Geven we die gastjes niet veel teveel aandacht?
Opkloppen lijkt me niet helemaal het juiste woord. Het is iets wat uit de maatschappij moet verdwijnen, racisme. Het is ergens al triest dat we spreekkoren zijn gaan gedogen. Niet specifiek bij ons maar bijv Ajax en Feyenoord. Het woord kanker is net zo erg en komt ook al terug bij ons tussen de snuivende parels van de maatschappij. En als je er wat van zegt krijg je klappen..

Door en door verrot is het. En ja, die gasten krijgen veel te veel aandacht. Maar het ergste is dat het de club weer schaadt, voor de zoveelste keer.
Dus mensen met een iq van 75 die snuiven en een wajong ontvangen krijgen teveel aandacht, die zouden alleen aandacht moeten krijgen van de begeleiders die eten komen brengen achter hun gesloten deur.

Lore

#258
Citaat van: Poetser op september 09, 2025, 16:55:32
Niet om het te bagatelliseren, maar het wordt wel echt enorm opgeklopt door de media h?.

Een paar wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75 maken wat apengeluiden. Geven we die gastjes niet veel teveel aandacht?

Tsjah, de media gaat het wel over waar zij over willen rapporteren. Die kan je dat niet kwalijk nemen, zeker niet als ons dat niet bevalt. Dat zou de basis van een rechtsstaat weg gevallen.

Dus blijft het bij de kern: racistische drek bij die wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75!

Poetser

Citaat van: Lore op september 09, 2025, 17:58:15
Tsjah, de media gaat het wel over waar zij over willen rapporteren. Die kan je dat niet kwalijk nemen, zeker niet als ons dat niet bevalt. Dat zou de basis van een rechtsstaat weg gevallen.

Dus blijft het bij de kern: racistische drek bij die wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75!

Geen aandacht geven.

Inferno-058

#260
Citaat van: Lore op september 09, 2025, 17:58:15
Tsjah, de media gaat het wel over waar zij over willen rapporteren. Die kan je dat niet kwalijk nemen, zeker niet als ons dat niet bevalt. Dat zou de basis van een rechtsstaat weg gevallen.

Dus blijft het bij de kern: racistische drek bij die wajongers met de neus vol coke en een IQ dat niet hoger is dan 75!
Volgens mij is het juist een probleem als de media dingen gaat uitvergroten die niet uitvergroot moeten worden, of nepnieuws gaat plaatsen. Dat staat even los van die acties van die 2 of meerdere losers die de fout in gingen.


Stanley

Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 19:26:13
Volgens mij is het juist een probleem als de media dingen gaat uitvergroten die niet uitvergroot moeten worden, of nepnieuws gaat plaatsen. Dat staat even los van die acties van die 2 of meerdere losers die de fout in gingen.
Lees een goed terug wat je schrijft. IK denk dat je het niet goed begrijpt. Jij vergeet de kern van het probleem, en legt het hier bij de media neer.
Al zijn het enkele supporters, het moet gewoon ophouden. Laten we er van uitgaan dat het bij ons een incident is.

de Kale

Citaat van: Stanley op september 09, 2025, 11:38:32
Weer een excuus! Apengeluiden versta je niet, dat hoor en zie je. Jij denkt dat de speler het verzint? ( hij heet overigens BamBa)

Hoezo een excuus? Waar basseer je dat op? De kern van mijn bericht is, dat ik vind dat er zoveel geroepen wordt, maar het is nergens op gebasseerd, het is nog steeds een 1 zijdig en niet bewezen verhaal. Ik probeer niks goed te praten. Een slechte metafoor, maar als ik tegen iedereen in jou omgeving vertel dat jij gister iemand hebt vermoord, dan is dat dan zo?

Heb je gelijk in, je hoort het. Misschien verkeerd gehoord? Zou kunnen toch? En zeg ik dat de speler het verzint?

Los van het feit dat racisme uitgebannen moet worden. (Wat helaas nooit zal lukken).

mark1989

#264
Er zijn een paar die zich niet kunnen gedragen en die moeten we zo snel mogelijk uit het stadion verbannen. Er zijn ook 2 euro munten op het veld gegooid. Er zijn weer bekers op het veld gegooid. Het is wachten tot een wedstrijd gestaakt wordt en de club en alle goedwillende supporters de dupe zijn.
Ik kan me enkele jaren  geleden een wedstrijd herinneren in het oude stadion thuis tegen jong PSV. Cambuur stond achter, maakte een goal. was toen beter. Bekers op het veld gestaakt. PSV kon dingen omzetten en je wint de wedstrijd niet.

Dus net doen alsof er niks gebeurd is. Zeggen dat er geen bewijs is. En de media de schuld geven. Gaat niet helpen. We moeten juist opstaan met zijn allen en alles doen om de daders te pakken en te laten zien dat wij dit niet willen.

Lore

Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 20:24:16
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/15651724/voorstel-aan-knvb-licentie-loopt-gevaar-na-aanhoudend-wangedrag-fans

Dit is dan weer erg overdreven, en past weer in woke Nederland

Dat ligt aan de uitwerking. Zoals ik het lees moet elke club een beleid hebben om discriminatie te voorkomen. En dat wordt onderdeel van de licentievoorwaarden. Volgens mij staat er niet dat als het (vaak) gebeurd dat dan de licentie wordt ingetrokken. Het lijkt mij vrij normaal dat je als club probeert discriminatie te voorkomen.

Cor

Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 20:24:16
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/15651724/voorstel-aan-knvb-licentie-loopt-gevaar-na-aanhoudend-wangedrag-fans

Dit is dan weer erg overdreven, en past weer in woke Nederland

Leg mij eens uit wat het aanpakken van racisme met woke Nederland te maken heeft? Als je het graag politiek wil maken weet ik wel in welke politieke hoek de meeste racisten zitten. Laten we het a.u.b. gewoon bij de supporters houden, wat kan een club eraan doen dat dit gebeurt? Preventief werkt niet, dus de club straffen is een onzinnige maatregel. Je moet gewoon je verstand gebruiken en als je als persoon denkt dat je beter bent dan de ander om welke reden ook dan heb je een flinke draad los.

Lore

Citaat van: Cor op september 10, 2025, 08:53:20
Leg mij eens uit wat het aanpakken van racisme met woke Nederland te maken heeft? Als je het graag politiek wil maken weet ik wel in welke politieke hoek de meeste racisten zitten. Laten we het a.u.b. gewoon bij de supporters houden, wat kan een club eraan doen dat dit gebeurt? Preventief werkt niet, dus de club straffen is een onzinnige maatregel. Je moet gewoon je verstand gebruiken en als je als persoon denkt dat je beter bent dan de ander om welke reden ook dan heb je een flinke draad los.


Tsjah, het straffen van de club heeft alleen zin als er geen protocollen zijn om dit te proberen te voorkomen (hoe moeilijk dat ook is) of als de club zich niet aan die protocollen houdt!

Vlampiep

Citaat van: Cor op september 10, 2025, 08:53:20
Leg mij eens uit wat het aanpakken van racisme met woke Nederland te maken heeft? Als je het graag politiek wil maken weet ik wel in welke politieke hoek de meeste racisten zitten. Laten we het a.u.b. gewoon bij de supporters houden, wat kan een club eraan doen dat dit gebeurt? Preventief werkt niet, dus de club straffen is een onzinnige maatregel.
Inderdaad, want zolang gestoorden vrijelijk deel uitmaken van onze samenleving, zijn dit soort excessen niet te voorkomen,mal hoe triest het ook is. Cambuur is een club die op het maatschappelijke vlak zeer actief is en is dan ook machteloos tegen dit soort excessen.

douwelwd

Citaat van: Inferno-058 op september 09, 2025, 20:24:16
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/15651724/voorstel-aan-knvb-licentie-loopt-gevaar-na-aanhoudend-wangedrag-fans

Dit is dan weer erg overdreven, en past weer in woke Nederland

het is tegenwoordig mode om alles wat ook maar een beetje op politiek correct lijkt "woke" te noemen.
te pas en te onpas komt die term voorbij. maar nu is mijn vraag aan jou: wat is voor jou de definitie of woke?

Tijdens een rechtzaak tegen de gouverneur van Florida,  DeSantis werd aan een van zijn advocaten gevraagd wat nu eigenlijk de definitie van woke was voor conservatieve blanke politici en het antwoord was:
De overtuiging dat er systemische onrechtvaardigheden zijn in de samenleving en de noodzaak om deze aan te pakken

ku je mij ook uitleggen wat hier verkeerd aan is?

on topic: ik heb genoten van ons Cambuur.
schitterende combinaties, strakke verdedigende acties en
eindelijk een goal voor Kian.
ik hoop dat Henk en de zijnen dit niveau vast kunnen houden, dan kan het wel eens een mooi seizoen worden!!
wat god er niet in gestopt heeft, haalt de fotograaf er niet uit