EERSTE PROFCONTRACT VOOR FLORIS SMAND
4 augustus 2022, 16:00
Floris Smand, ??n van de revelaties van de afgelopen voorbereiding, heeft vandaag zijn handtekening gezet onder zijn allereerste profcontract. De centrale verdediger is daardoor voor minimaal twee seizoenen (met een optie voor nog een seizoen) verbonden aan de Leeuwarder volksclub.
Smand, nog maar negentien jaar oud, maakt sinds 2015 onderdeel uit van de Jeugdopleiding van SC Cambuur. Hij doorliep vervolgens alle lichtingen en mocht afgelopen zomer als speler van Onder 21 de voorbereiding meedraaien met het eerste elftal van trainer Henk de Jong. Dit deed hij met verve en ook in de laatste oefenwedstrijd van de voorbereiding tegen Eredivisionist RKC Waalwijk maakte hij een uitstekende indruk.
?Dikverdiend?, vindt ook technisch manager Foeke Booy. ?Floris is een kind van de club en heeft deze voorbereiding zeer stabiel gepresteerd en laten zien dat hij mee kan in tempo en weerstand. Wat dat betreft heeft hij dit zelf afgedwongen en is het ook meteen een groot compliment richting onze jeugdopleiding.?
Van harte gefeliciteerd Floris en op naar meer!
Veel succes gewenst |:)
Super, veel succes gewenst Floris. |:)
Veel succes Floris en maak er wat van |:)
Gefeliciteerd Floris en heel veel succes bij Cambuur Leeuwarden. |:)
Topperke in de dop. Tegen RKC meer dan prima. Gullit gaat onderspit delven vrees ik.
Gefeliciteerd mooi dat eigen jeugd de laatste jaren steeds meer op de deur aan het kloppen is.
Mooi seid
Wordt te snel gebracht. Nog geen basis plaats waardige speler.
Citaat van: PePe op augustus 07, 2022, 00:29:08
Wordt te snel gebracht. Nog geen basis plaats waardige speler.
klopt en Smit ook niet komt nog tekort en zeker niet als buitenspeler opstellen.
Citaat van: Noordcambuur op augustus 07, 2022, 08:37:51
klopt en Smit ook niet komt nog tekort en zeker niet als buitenspeler opstellen.
Dat is voor het zelfvertrouwen van zo'n jongen absoluut niet goed.
Citaat van: PePe op augustus 07, 2022, 00:29:08
Wordt te snel gebracht. Nog geen basis plaats waardige speler.
Was een noodgreep. Bergsma en MacIntosh niet fit genoeg voor 90 minuten. Floris vulde het naar behoren in.
Speelt voor een 19-jarige erg volwassen. Zeker een talent.
Even dit topic omhoog; jij komt er wel! Viel mij als enige positief op vanavond |:)
Pro artikel over hem op VI.nl
Titel lijkt me wat voorbarig ;)
Citaat van: Drumfather SCC op maart 11, 2023, 16:30:31
Pro artikel over hem op VI.nl
Titel lijkt me wat voorbarig ;)
Omdat de statistieken liegen?
Heeft iemand toegang tot VI Pro en kan die het artikel delen?
De 0-1 is toch echt een teken dat deze jongen er niks van kan. Slome Sjakie. Tekenend dat we dit seizoen op hem moesten terug vallen
En de dikke fout van Mac kort daarvoor?
Ja op Eredivisie niveau mag je dit soort fouten niet maken maar toch zie ik potentie in hem. Ervaren jongen ernaast en er is meer mogelijk.
Citaat van: Trainert! op april 16, 2023, 22:00:47
De 0-1 is toch echt een teken dat deze jongen er niks van kan. Slome Sjakie. Tekenend dat we dit seizoen op hem moesten terug vallen
Nee dan is die rechtsback, die rent als een kip zonder kop, toch een stuk beter. Wat was ik blij dat Doke er weer in kwam, heb ik meer van gezien in die 20 minuten dan die veel geprezen Sai hier.
Hoi Doke :_schater
Citaat van: Positivo op april 16, 2023, 22:15:17
Nee dan is die rechtsback, die rent als een kip zonder kop, toch een stuk beter. Wat was ik blij dat Doke er weer in kwam, heb ik meer van gezien in die 20 minuten dan die veel geprezen Sai hier.
Sai was dramatisch. Maar dat Doke een kwartier redelijk inviel betekent nog niet dat hij de verlosser op rechts is.
Smand ging zeker niet vrijuit bij het eerste doelpunt.
Maar over het algemeen mogen eigen jongens (ook hoe er soms over Diemers wordt gesproken) wel wat meer krediet krijgen/ verdienen.
Citaat van: SCC op april 17, 2023, 16:34:04
Smand ging zeker niet vrijuit bij het eerste doelpunt.
Maar over het algemeen mogen eigen jongens (ook hoe er soms over Diemers wordt gesproken) wel wat meer krediet krijgen/ verdienen.
Helemaal mee eens.
Citaat van: Dokkumer op april 16, 2023, 22:31:37
Sai was dramatisch. Maar dat Doke een kwartier redelijk inviel betekent nog niet dat hij de verlosser op rechts is.
Ik heb een ontzettend zwak voor Doke, maar door hem op het hoogste niveau in te zetten kun je stellen dat hier sprake is van grensoverschrijdend gedrag.
Citaat van: Vlampiep op april 17, 2023, 17:16:05
Ik heb een ontzettend zwak voor Doke, maar door hem op het hoogste niveau in te zetten kun je stellen dat hier sprake is van grensoverschrijdend gedrag.
Kunnen we hiermee Sjors op non-actief stellen? :devil
Citaat van: Dokkumer op april 17, 2023, 17:36:47
Kunnen we hiermee Sjors op non-actief stellen? :devil
Ja zeker, de gehele woke gemeente staat klaar om hem aan te klagen.
Ik ben voor 1 keer zo woke als maar kan zijn :devil
Citaat van: Dokkumer op april 17, 2023, 19:11:46
Ik ben voor 1 keer zo woke als maar kan zijn :devil
Echt niet, dou bist eerder wok dan woke :zweep
Citaat van: Grijskijkert op april 17, 2023, 20:01:26
Echt niet, dou bist eerder wok dan woke :zweep
Normaliter wel :_schater
Wokkie? :)
Citaat van: Dokkumer op april 17, 2023, 19:11:46
Ik ben voor 1 keer zo woke als maar kan zijn :devil
Woke of Doke
Citaat van: zeewolde op april 17, 2023, 22:09:38
Woke of Doke
Als Doke zou ik progressie geboekt hebben..
SC Cambuur dicht bij nieuwe verbintenis verdediger Floris Smand uit Lemmer
Marissa de Jong ? Vandaag, 13:52 ? Sport
SC Cambuur wil verdediger Floris Smand uit Lemmer langer aan zich binden. De verwachting is dat er binnenkort overeenstemming wordt bereikt over een contract tot medio 2026.
Smand voegde zich afgelopen zomer bij de eerste selectie van Cambuur en liet zich gelden. Onder trainer Sjors Ultee is hij sinds de winterstop een onbetwiste basisspeler. Mede door het vertrouwen van Ultee heeft Smand ervoor gekozen om bij Cambuur te verlengen.
Interesse van andere clubs in de 20-jarige Lemster was er ook, zo zou onder andere NEC hem op de korrel hebben gehad. Smand tekende in augustus 2022 zijn eerste profcontract, dat hem al tot juni 2024 (met een optie voor nog een seizoen) aan Cambuur verbond. Aan dat contract wordt met de verlenging dus nog een seizoen vastgeplakt. Club en speler probeerden er al langere tijd uit te komen wat betreft een verlenging, maar dat lijkt nu dus te slagen.
In het teleurstellend verlopen seizoen van SC Cambuur was Smand, met Dani?l van Kaam en Navarone Foor, een van de weinige spelers die zich geregeld goed liet zien. Hij is de eerste speler uit de jeugdopleiding die een vaste basisplaats heeft weten af te dwingen.
Mooi werk. Zit zeker rek in. Complimenten aan de jeugdopleiding en Smand. Maar ook een knappe keuze van Ultee, mag worden gezegd.
Die zal nog heel wat moeten leren voor de Eredivisie kwam hij handelingssnelheid tekort en stond vaak verkeerd te dekken. Ben nog niet overtuigd en om hier Ultee hiervoor een veer in de reet te steken gaat mij veels te ver. Die heeft hem een paar keer opgesteld met als resultaat elke wedstrijd 1 of meerdere cruciale fouten waar goals uit voorkwamen. Moet ik er wel bij zeggen dat de rest van de verdeging ook ruk onder Ultee speelde. Dat stond voor de winterstop beter
Enige reden dat smand ?berhaupt een kans heeft gekregen komt door het falen van foeke niks meer en niks minder
Citaat van: Oud Cambuur op mei 24, 2023, 16:19:35
Die zal nog heel wat moeten leren voor de Eredivisie kwam hij handelingssnelheid tekort en stond vaak verkeerd te dekken. Ben nog niet overtuigd en om hier Ultee hiervoor een veer in de reet te steken gaat mij veels te ver. Die heeft hem een paar keer opgesteld met als resultaat elke wedstrijd 1 of meerdere cruciale fouten waar goals uit voorkwamen. Moet ik er wel bij zeggen dat de rest van de verdeging ook ruk onder Ultee speelde. Dat stond voor de winterstop beter
De hele verdediging was ruk onder Ultee. Dan ben ik wel blij dat hij kiest voor iemand uit eigen jeugd die nog kan groeien. Om diezelfde reden had ik overigens Minnema graag al eerder gezien, dat heeft hij helaas niet aangedurfd. Maar goed, keeperspositie dus vooruit dan maar.
Ik begrijp niet dat hier nog normale mensen zijn die een positief stukje durven te plaatsen.
De woke gemeenschap staat gelijk klaar om alles gelijk de grond in te boren.
Een suggestie voor een nieuwe speler is per definitie al een miskoop.
Ik word doodziek van deze mensen en zal dit forum ook niet meer bezoeken.
Ik heb totaal geen begrip dat de mensen die dit forum onderhouden alle negativiteit toe staan.
Ik sluit nu mijn account en ik hoop van harte dat ULTEE nog jaren blijft.
Citaat van: Positivo op mei 24, 2023, 17:20:03
Ik begrijp niet dat hier nog normale mensen zijn die een positief stukje durven te plaatsen.
De woke gemeenschap staat gelijk klaar om alles gelijk de grond in te boren.
Een suggestie voor een nieuwe speler is per definitie al een miskoop.
Ik word doodziek van deze mensen en zal dit forum ook niet meer bezoeken.
Ik heb totaal geen begrip dat de mensen die dit forum onderhouden alle negativiteit toe staan.
Ik sluit nu mijn account en ik hoop van harte dat ULTEE nog jaren blijft.
Doei het waren 5 fantastische beriichten :_schater
Citaat van: oost op mei 24, 2023, 17:48:55
Doei het waren 5 fantastische beriichten :_schater
tel die van KoosZevenaar daar maar bij op. Ook allemaal zeer positief richting fans hier op het forum :_schater
Citaat van: Positivo op mei 24, 2023, 17:20:03
Ik begrijp niet dat hier nog normale mensen zijn die een positief stukje durven te plaatsen.
De woke gemeenschap staat gelijk klaar om alles gelijk de grond in te boren.
Een suggestie voor een nieuwe speler is per definitie al een miskoop.
Ik word doodziek van deze mensen en zal dit forum ook niet meer bezoeken.
Ik heb totaal geen begrip dat de mensen die dit forum onderhouden alle negativiteit toe staan.
Ik sluit nu mijn account en ik hoop van harte dat ULTEE nog jaren blijft.
Nou sterkte dan maar, ben je al in het ziekenhuis?
Floris is nog jong en er zit veel rek in deze jongen.
En kijk eens hoeveel wedstrijden dat hij dit seizoen heeft gespeeld dikke pluim :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op mei 24, 2023, 18:15:17
Floris is nog jong en er zit veel rek in deze jongen.
En kijk eens hoeveel wedstrijden dat hij dit seizoen heeft gespeeld dikke pluim :thumbsup
en we zijn kansloos gedegradeerd met vreselijk veel belachelijk verdedigen.
Bij gebrek aan kwaliteit stond deze jongen er dit seizoen in. En als we het komend jaar ook weer van dit kaliber spelers moeten hebben zal het ook in de kkd niks worden
Citaat van: Positivo op mei 24, 2023, 17:20:03
Ik begrijp niet dat hier nog normale mensen zijn die een positief stukje durven te plaatsen.
De woke gemeenschap staat gelijk klaar om alles gelijk de grond in te boren.
Een suggestie voor een nieuwe speler is per definitie al een miskoop.
Ik word doodziek van deze mensen en zal dit forum ook niet meer bezoeken.
Ik heb totaal geen begrip dat de mensen die dit forum onderhouden alle negativiteit toe staan.
Ik sluit nu mijn account en ik hoop van harte dat ULTEE nog jaren blijft.
:_schater
Citaat van: Eewal op mei 24, 2023, 18:20:37
en we zijn kansloos gedegradeerd met vreselijk veel belachelijk verdedigen.
dat dus. Begrijp heus dat deze jongen een kans verdient en wat minuten moet maken. Nu valt hij ook vaak op door slecht verdedigen door bijv de bal finaal verkeerd in te schatten of aan de verkeerde kant te staan. Opbouw veel te traag en dan ook precies op de man te spelen ipv voor de man zodat je niet het tempo eruit haalt. Nu noem ik wel alle negatieve dingen op en ik weet dat ie moet leren maar als je echt goed bent beheers je dit. Is mijn mening
Citaat van: sunderland op mei 25, 2023, 17:36:07
dat dus. Begrijp heus dat deze jongen een kans verdient en wat minuten moet maken. Nu valt hij ook vaak op door slecht verdedigen door bijv de bal finaal verkeerd in te schatten of aan de verkeerde kant te staan. Opbouw veel te traag en dan ook precies op de man te spelen ipv voor de man zodat je niet het tempo eruit haalt. Nu noem ik wel alle negatieve dingen op en ik weet dat ie moet leren maar als je echt goed bent beheers je dit. Is mijn mening
Jonge spelers moeten door de ervaren spelers worden gestuurd. Bij gkebrek hierin gaat het dan mis. Als Reijnen naast hem had gestaan was hij waarschijnlijk veel beter uit de verf gekomen.
Citaat van: Vlampiep op mei 25, 2023, 17:52:15
Jonge spelers moeten door de ervaren spelers worden gestuurd. Bij gkebrek hierin gaat het dan mis. Als Reijnen naast hem had gestaan was hij waarschijnlijk veel beter uit de verf gekomen.
Dat denk ik ook en we moeten Smand vergelijken met spelers die we wel hebben, en niet met spelers die we graag zouden willen (maar niet hebben). Los daarvan kunnen we kijken naar de fouten die hij heeft gemaakt, maar kun je ook kijken naar hoe hij prima weerstand boot tegen Yilmaz bv. Dat het in veel gevallen nog te snel gaat of hij de verkeerde keuzes maakt hebben mi te maken met het hoge niveau waar hij 'opeens' op acteert (van onze jeugd, 3e divisie(?) naar eredivisie) en zijn onervarenheid.
Citaat van: Vlampiep op mei 25, 2023, 17:52:15
Jonge spelers moeten door de ervaren spelers worden gestuurd. Bij gkebrek hierin gaat het dan mis. Als Reijnen naast hem had gestaan was hij waarschijnlijk veel beter uit de verf gekomen.
en dan niet in eredivisie heb je kunnen zien. Als je echt goed bent hoeft dat niet.
Citaat van: papier op mei 25, 2023, 18:08:49
Dat denk ik ook en we moeten Smand vergelijken met spelers die we wel hebben, en niet met spelers die we graag zouden willen (maar niet hebben). Los daarvan kunnen we kijken naar de fouten die hij heeft gemaakt, maar kun je ook kijken naar hoe hij prima weerstand boot tegen Yilmaz bv. Dat het in veel gevallen nog te snel gaat of hij de verkeerde keuzes maakt hebben mi te maken met het hoge niveau waar hij 'opeens' op acteert (van onze jeugd, 3e divisie(?) naar eredivisie) en zijn onervarenheid.
yilmaz was verreweg de beste op het veld toen of ben je dat vergeten. En nu hou ik op met afkraken. Zo,n jongen moet zo nu en dan eens invallen en op die manier wat ervaring opdoen en dan wel in de eerste divisie. Dan kan het wel een leuke speler worden. Hij moet dan ook een trainer hebben die hem daarin coacht. Heb Ultee nog nooit in een wedstrijd hem aanwijzingen zien geven en dat heeft zo,n jongen nodig
Contractbespreking gaat moeizaam.
NEC Zou intresse hebben.
Die snap ik niet... .
Zo belangrijk is Sjors nou ook weer niet. Het zal meer liggen aan het salaris wat hij in Nijmegen geboden krijgt.
Citaat van: Specuveter op mei 25, 2023, 21:44:20
Contractbespreking gaat moeizaam.
NEC Zou intresse hebben.
Onzin, het word komende week gewoon officieel bekent dat zijn contract is opgewaardeerd en verlengd is tot 2026. Zoals het LC en OF al eerder melden...
Must niet geloven wat een twitteraccount liegt :zweep
Citaat van: sunderland op mei 25, 2023, 19:51:57
yilmaz was verreweg de beste op het veld toen of ben je dat vergeten. En nu hou ik op met afkraken. Zo,n jongen moet zo nu en dan eens invallen en op die manier wat ervaring opdoen en dan wel in de eerste divisie. Dan kan het wel een leuke speler worden. Hij moet dan ook een trainer hebben die hem daarin coacht. Heb Ultee nog nooit in een wedstrijd hem aanwijzingen zien geven en dat heeft zo,n jongen nodig
Nee helemaal niet want Yilmaz is een geweldige aanvaller. En juist tegen hem gaf Smand hem aardig partij. Dat je uiteindelijk als verliezer uit de bus komt soit. Jouw kritiek richt je op Smand maar is wmb kritiek op ons technisch beleid en daar kan ik me wel in vinden. Dat het niveau dat hij nu heeft eigenlijk is voor een invaller om ervaring op te doen is ook mijn ideaalbeeld, maar gezien de concurrentie (of het gebrek aan) bij ons kan ik me prima voorstellen dat Smand speelt. En dat is dus kritiek op ons aankoopbeleid wat ongekend kut is.
Was vanmiddag samen met Milan Smit bij de voetbalschool die de laatste training in het stadion hadden. Hij is, eerlijk is eerlijk, wel een visite kaartje voor onze club. Heeft echt vele hartjes gewonnen en in hem zie ik wel echt een toekomstige aanvoerder.
Moest weliswaar dit seizoen veel minuten maken in een elftal zonder zelfvertrouwen en zonder Henk ook zonder duidelijke spelopvatting. Maar wel een eigen jongen, dus daar mogen we ook trots op zijn.
Vanmiddag bij mij in ieder geval krediet gewonnen, hoe hij dat deed met al die kleine talentjes van onze voetbal school.
dat is allemaal prima naturlijk maar het moet op her veld gebeuren bij het 1e
hij is zeker nog jong en speler uit eigen jeugd maar zijn niveau zal zeker omhoog
moeten.
Had ook weer een ketser bij 0-0. Als die Seuntjens niet stift ligt hij in het mandje.
Kan een prima verdediger worden maar heeft echt tijd nodig. En Tol zie ik ook niet echt als basisspeler. Moet goeie CV komen
Hoe gaat het mijn zijn herstel?
Deze (jonge en eigen!) jongen heeft natuurlijk de nodige kritiek gehad (dat mag ook, mits terecht). Die heeft natuurlijk veel meer vlieguren gemaakt dan vooraf ingecalculeerd. Je zou zeggen, seizoen 2 in de luwte van de KKD, dan krijg je wat meer durf/ lef en door de opgedane ervaring, kan hij dit seizoen flinke stappen zetten. Maar als je in deze fase van het seizoen niet mee kan doen, dan is het lastig om aan te haken straks.
Citaat van: SCC op juli 17, 2023, 13:44:35
Hoe gaat het mijn zijn herstel?
Deze (jonge en eigen!) jongen heeft natuurlijk de nodige kritiek gehad (dat mag ook, mits terecht). Die heeft natuurlijk veel meer vlieguren gemaakt dan vooraf ingecalculeerd. Je zou zeggen, seizoen 2 in de luwte van de KKD, dan krijg je wat meer durf/ lef en door de opgedane ervaring, kan hij dit seizoen flinke stappen zetten. Maar als je in deze fase van het seizoen niet mee kan doen, dan is het lastig om aan te haken straks.
Eens hoor. Nu zal je vaak beter zijn dan de tegenstander waardoor er ook wat minder druk op de verdediging komt te staan en niet elk foutje cruciaal is. Heeft i.m.o. zeker potentie.
zal wel een ervaren iemand naast moeten zelfde voor de koe dus tegelijk dat
kan nooit.
Citaat van: denistel op juli 17, 2023, 14:18:47
zal wel een ervaren iemand naast moeten zelfde voor de koe dus tegelijk dat
kan nooit.
zag Tol ook spelen tegen Harkema die was erg onrustig en schoot ballen lukraak weg. Die naast smand is het ook niet, die maken elkaar alleen maar slechter heb je ook in de competitie kunnen zien .
Citaat van: sunderland op juli 17, 2023, 14:27:08
zag Tol ook spelen tegen Harkema die was erg onrustig en schoot ballen lukraak weg. Die naast smand is het ook niet, die maken elkaar alleen maar slechter heb je ook in de competitie kunnen zien .
daarom zeg ik ook een ervaren iemand van 28 a 28 jaar.
tol heeft dat zeker ook niet klopt
Citaat van: denistel op juli 17, 2023, 14:18:47
zal wel een ervaren iemand naast moeten zelfde voor de koe dus tegelijk dat
kan nooit.
Ik ga er ook vanuit dat De Koe als stand-in is vastgelegd hoor. Die weet echt wel dat hij niet direct basis zal starten. Ik zou persoonlijk Bergsma en Tol/Smand centraal zetten.
Maar jongens, die ervaren CV hebben we toch? Bergsma zou toch buiten iedere discussie moeten staan (zeker nu Reijnen erbij is, die was een soortgelijke speler).
En dan Smand of Tol ernaast. Zo moeilijk hoeven we het niet te maken.
Bergsma aanvoerder maken, streep onder vorig seizoen en alle partijen moeten zich professioneel als een kerel gedragen.
Citaat van: SCC op juli 17, 2023, 15:12:05
Maar jongens, die ervaren CV hebben we toch? Bergsma zou toch buiten iedere discussie moeten staan (zeker nu Reijnen erbij is, die was een soortgelijke speler).
En dan Smand of Tol ernaast. Zo moeilijk hoeven we het niet te maken.
Bergsma aanvoerder maken, streep onder vorig seizoen en alle partijen moeten zich professioneel als een kerel gedragen.
:y
Citaat van: SCC op juli 17, 2023, 13:44:35
Hoe gaat het mijn zijn herstel?
Deze (jonge en eigen!) jongen heeft natuurlijk de nodige kritiek gehad (dat mag ook, mits terecht). Die heeft natuurlijk veel meer vlieguren gemaakt dan vooraf ingecalculeerd. Je zou zeggen, seizoen 2 in de luwte van de KKD, dan krijg je wat meer durf/ lef en door de opgedane ervaring, kan hij dit seizoen flinke stappen zetten. Maar als je in deze fase van het seizoen niet mee kan doen, dan is het lastig om aan te haken straks.
Hoopt de 11e tegen Emmen er weer bij te zijn
Ze waren toch met hem bezig om zijn contract te verlengen?
Floris Smand heeft zijn contract verlengd tot 2026 en een optie voor nog een jaar.
Citaat van: Bens op juli 21, 2023, 11:12:49
Floris Smand heeft zijn contract verlengd tot 2026 en een optie voor nog een jaar.
2025 met een optie voor 1 jaar
Ach ja, nul ambitie bij de club, lekker bijtekenen. :zucht :zucht
Dames en heren, hij dekt altijd aan de verkeerde kant, hier is onze grote topper Floris Smand
Dames en heren hij schrijft hier altijd de meest positieve stukken...
Onze topper Wiekie.
Ik geef mijn oprechte mening kerel, meer niet.
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op juli 21, 2023, 16:48:28
Dames en heren hij schrijft hier altijd de meest positieve stukken...
Onze topper Wiekie.
Geen meningen over politiek en voetbal gaan hand in hand. Dames en heren, het is het nieuwe woke in Nederland .
Alhoewel vaak negatief, heb je ook zeker wel met enige regelmaat terechte (zij het cynische) opmerkingen.
Maar deze over het verlengen van Smand, nota bene en eigen jeugdspeler, raakt kant nog wal.
Zou hij gratis vertrekken naar, pak m beet, een NEC, dan had je over dat beleid ook kritiek gehad.
Deze jongen speelt zijn tweede seizoen bij de senioren, bekijk dat eens wat optimistischer man. Er is al zoveel ellende in de wereld, koester dan ook eens wat je wel hebt. Ik gun je ook wat mooie momenten in je leven. Kom op Wiekie, we gaan nu nog uit van het goede: op naar een mooi, aanvallend en strijdend seizoen.
Citaat van: wiekie1969 op juli 21, 2023, 16:44:06
Dames en heren, hij dekt altijd aan de verkeerde kant, hier is onze grote topper Floris Smand
:_schater :_schater :_schater
Citaat van: SCC op juli 21, 2023, 17:12:52
Alhoewel vaak negatief, heb je ook zeker wel met enige regelmaat terechte (zij het cynische) opmerkingen.
Maar deze over het verlengen van Smand, nota bene en eigen jeugdspeler, raakt kant nog wal.
Zou hij gratis vertrekken naar, pak m beet, een NEC, dan had je over dat beleid ook kritiek gehad.
Deze jongen speelt zijn tweede seizoen bij de senioren, bekijk dat eens wat optimistischer man. Er is al zoveel ellende in de wereld, koester dan ook eens wat je wel hebt. Ik gun je ook wat mooie momenten in je leven. Kom op Wiekie, we gaan nu nog uit van het goede: op naar een mooi, aanvallend en strijdend seizoen.
Feitelijk heeft hij toch gewoon gelijk? Smand dekt toch vaak aan de verkeerde kant? 1 of 2 keer is hem echt wel vergeven gezien zijn jonge leeftijd maar uiteindelijk werd het gewoon structureel. Ik snap dat de club verlengd zodat de opleidingskosten zijn afgedekt maar ik verwacht er zelf ook helemaal niks van. Komt ook tekort in de KKD denk ik.
Citaat van: poelie-lwd op juli 21, 2023, 17:27:12
Feitelijk heeft hij toch gewoon gelijk? Smand dekt toch vaak aan de verkeerde kant? 1 of 2 keer is hem echt wel vergeven gezien zijn jonge leeftijd maar uiteindelijk werd het gewoon structureel. Ik snap dat de club verlengd zodat de opleidingskosten zijn afgedekt maar ik verwacht er zelf ook helemaal niks van. Komt ook tekort in de KKD denk ik.
Ben het volledig met je eens. Komt tekort en zie voor hem geen grootse toekomst tegemoet. Hoop dat ik er naast zit. Maar als ik hem zie spelen vraag ik me vaak af waarom ze deze jongen zo ophypen.
Citaat van: wiekie1969 op juli 21, 2023, 16:11:59
Ach ja, nul ambitie bij de club, lekker bijtekenen. :zucht :zucht
Zo is het. Deze jongen kan er echt geen klote van. Lekker verlengen. Tijden van alle als de boer en Ties heldens gaan weer herleven gvd
Citaat van: Trainert! op juli 21, 2023, 18:34:21
Zo is het. Deze jongen kan er echt geen klote van. Lekker verlengen. Tijden van alle als de boer en Ties heldens gaan weer herleven gvd
Dus heren, opdoeke maar die bende :_schater
Smand is wat mij betreft meer een speler voor de bank, maar kan ook nog veel,stappen maken. Waar mij ongelooflijk aan stoor is dat een speler als Vd Water die een destructieve uitwerking heeft binnen een groep, helemaal niets heeft laten zien meer wel gepruimd wordt, terwijl Smand maar fractie verdient van wat Vd Water ontvangt.
En ja onze scouting en kijk op wat een speler of trainer moet brengen houdt momenteel niet over.
Citaat van: Vlampiep op juli 21, 2023, 18:53:37
Dus heren, opdoeke maar die bende :_schater
Tja. Op deze manier sla je elke discussie plat.
welke discussie?
een cambuur man kleineren door dezelfde vaste kliek die daar vooral zelf enorm van geniet.
dat is geen discussie, dat moet de rest accepteren.
Citaat van: okkele op juli 21, 2023, 20:39:00
welke discussie?
een cambuur man kleineren door dezelfde vaste kliek die daar vooral zelf enorm van geniet.
dat is geen discussie, dat moet de rest accepteren.
tuurlijk man, jonge voetballer kan goed uitpakken en ook niet. Kost niet veel, dus gokje waard. Sommigen hier rekenen elke speler die aangekocht wordt cq een contract krijgt al meteen af als basisspeler die er elke wedstrijd bovenuitsteekt. En anders is het waardeloos en niet goed genoeg.
Afbranden maar weer en continu hun eigen gelijk proberen te halen. Zeg je iets ervan wordt je neergesabeld als niet reeel of het vaste paardje....ik mag mn eigen mening toch wel zeggen...... Jah tuurlijk mag dat maar wat helpt het afbranden en platfakkelen van 80 procent van de selectie en trainers.
Begrijp me goed ik ben heel erg Cambuur he... wil ook graag de beste spelers de miegum en muhrens zeg maar. Moet wel betaalbaar blijven.
Ik denk dat er nu nog teveel vermogen naar het nieuwe hok gaat en we het pas kunnen omdraaien als het nieuwe hok zn centjes gaat terugbetalen dmv entree sponsers en heel veel nieuwe erbij hoop ik.
Citaat van: Vlampiep op juli 21, 2023, 19:10:40
Waar mij ongelooflijk aan stoor is dat een speler als Vd Water die een destructieve uitwerking heeft binnen een groep
Je roept dat nou al een jaar, maar je bent steeds de enige. Zijn er meer die die geluiden hebben gehoord?
Meer dan terecht dat hij verlenging krijgt, al ben ik (nog) niet zijn grootste fan. 20 pas, dus nog tijd om te leren. Daar is de KKD voor hem nu wel even goed voor denk ik.
Jonge spelers langdurig vastleggen is transferwaarde opbouwen. Of Smand dat word is afwachten maar als we dit structureel doen dan is het vanzelf een keer jackpot. Prima beleid zo.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 21, 2023, 21:33:48
Meer dan terecht dat hij verlenging krijgt, al ben ik (nog) niet zijn grootste fan. 20 pas, dus nog tijd om te leren. Daar is de KKD voor hem nu wel even goed voor denk ik.
Gelukkig, er zijn hier nog mensen met voetbal verstand! Hij is nog maar 20 jaar mannen. Volgens insiders een op en top prof. Werd opeens voor de leeuwen gegooid in de eredivisie. Ja zeker nog niet top, maar kan nog flink doorgroeien. Betaalbaar, weinig financieel risico dus en als hij wel door ontwikkeld heb je cash op het veld.
Citaat van: okkele op juli 21, 2023, 20:39:00
welke discussie?
een cambuur man kleineren door dezelfde vaste kliek die daar vooral zelf enorm van geniet.
dat is geen discussie, dat moet de rest accepteren.
Wanneer ga je eens inhoudelijk reageren?
Kind van de club. Eredivisie kwam wellicht iets te vroeg. Al met al snap ik SCC wel. Met een beperkt budget hem verlenging geven kan misschien uiteindelijk renderen. Hup Smand!
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op juli 21, 2023, 21:09:50
tuurlijk man, jonge voetballer kan goed uitpakken en ook niet. Kost niet veel, dus gokje waard. Sommigen hier rekenen elke speler die aangekocht wordt cq een contract krijgt al meteen af als basisspeler die er elke wedstrijd bovenuitsteekt. En anders is het waardeloos en niet goed genoeg.
Afbranden maar weer en continu hun eigen gelijk proberen te halen. Zeg je iets ervan wordt je neergesabeld als niet reeel of het vaste paardje....ik mag mn eigen mening toch wel zeggen...... Jah tuurlijk mag dat maar wat helpt het afbranden en platfakkelen van 80 procent van de selectie en trainers.
Begrijp me goed ik ben heel erg Cambuur he... wil ook graag de beste spelers de miegum en muhrens zeg maar. Moet wel betaalbaar blijven.
Ik denk dat er nu nog teveel vermogen naar het nieuwe hok gaat en we het pas kunnen omdraaien als het nieuwe hok zn centjes gaat terugbetalen dmv entree sponsers en heel veel nieuwe erbij hoop ik.
je laatste zin zegt alles. ik denk ook dat dat helemaal waar is.
ik ben bang dat het een overgangsjaar word.
ps,
mooi plekje dat delfzijl.
ik kom er veel vanwege mn werk.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 21, 2023, 21:21:41
Je roept dat nou al een jaar, maar je bent steeds de enige. Zijn er meer die die geluiden hebben gehoord?
ik niet. Hoor dat ie prima in de groep ligt. Hoor meer dat soort verhalen over een ander persoon..
En die eindigt op T? :zweep
Uitstekende invalbeurt.
Wat een verschil in verdedigen tov Bergsma zeg.
Ik ben/was geen fan van hem. Maar hij viel vandaag prima in.
Veel beter, dan Bergsma vandaag. Activer en energieker.
Citaat van: AL op augustus 11, 2023, 23:56:08
Uitstekende invalbeurt.
Wat een verschil in verdedigen tov Bergsma zeg.
Zo, die Bergsma is echt alles verloren wat hij begin vorig seizoen wel had. Wat een angsthaas aan de bal zeg!
Floris Smand wil zich dit seizoen bij SC Cambuur ook in balbezit doen gelden: 'Daar zijn nu meer mogelijkheden voor'
Lars Goerres ? Gisteren, 22:45 ? Sport
Floris Smand (20) draaide door een gebroken middenvoetsbeentje geen fijne voorbereiding bij SC Cambuur, maar inmiddels heeft de verdediger de opgelopen achterstand weer ingehaald. ,,Ik wil wat goedmaken dit seizoen.?
Die uitspraak klinkt misschien vreemd uit de mond van een voetballer die in zijn debuutjaar als prof al 24 wedstrijden in Cambuur-1 speelde, maar voor Floris Smand is leeftijd slechts een getal. Toen toenmalig trainer Henk de Jong aan de vooravond van het vorige seizoen het vertrouwen in hem uitsprak, greep hij de kans met beide handen aan. ,,Daarna gaat de knop om en moet je er gewoon staan.?
Hoewel het sentiment een paar maanden later een stuk positiever is geworden, doet het nog altijd pijn dat Cambuur in mei uit de eredivisie degradeerde. Voor Smand kwam daar nog iets bij. In de laatste competitiewedstrijd brak de verdediger namelijk het buitenste middenvoetsbeentje in zijn linkervoet. Een revalidatietraject volgde.
Operatie
Smand had er voor kunnen kiezen om het bot op natuurlijke wijze te laten herstellen. ,,Maar ze adviseerden me bij de club om voor een operatie te gaan? vertelt hij. Die vond begin juni plaats. ,,Daarna heb ik twee weken in het gips gezeten en begon het herstel.?
Lastig was het wel, toen Smand zijn ploeggenoten in de zomer oefenwedstrijden zag spelen terwijl hij daar zelf nog niet aan mocht denken. Stapje voor stapje kwam de rentree echter dichterbij. Kort voor de competitiestart deed hij alweer een uur mee tegen Royal Francs Borains en omdat Le?n Bergsma in aanloop naar het uitduel met Telstar geblesseerd afhaakte, volgde vorige week een basisplaats.
Mooie reeks
Als het aan hem ligt, staat hij die niet meer af en was de 2-3 zege in Velsen-Zuid het startsein van een mooie reeks. ,,Ik wil wat goedmaken dit seizoen?, zegt Smand. Het zegt veel over de gretige instelling van de 20-jarige jeugdexponent. Zijn doorlopende contract werd in juli opengebroken en verlengd tot de zomer van 2025. ,,Ik hoop nog jaren voor Cambuur te spelen.?
Prachtig vindt hij het, hoe talenten zoals Wiebe Kooistra (17) en Joram van der Veen (18) dit seizoen zijn voorbeeld volgden door aansluiting te vinden bij de hoofdmacht. ,,Ik heb de opleiding de afgelopen jaren groot zien worden en elke jongen die nu doorbreekt, maakt me trots. Dit is precies waar Cambuur de komende jaren voor gaat staan.?
Energie en positiviteit
Wat er dit seizoen mogelijk is, moet nog duidelijk worden, denkt Smand. ,,We hebben in ieder geval een frisse ploeg, die veel energie en positiviteit uitstraalt. Dat zie je ook terug op het veld.? Niet alles gaat goed, ,,maar we proberen wel altijd hoog druk te zetten en van achteruit op te bouwen. Daarmee kom je het verst.?
Zelf wil Smand qua persoonlijke ontwikkeling de lijn van vorig jaar doortrekken. ,,Onderdeel daarvan is mezelf ook aan de bal te laten zien?, vertelt hij. ,,Daar zijn nu we een niveau lager spelen meer mogelijkheden voor. Durven instappen, op dribbelen, een crosspass geven. Dat soort werk.?
Mooie gelegenheid
De thuiswedstrijd tegen Jong Ajax is vrijdag een mooie gelegenheid. De Amsterdamse beloftenploeg zal in Leeuwarden ook willen aanvallen en dus ontstaat er mogelijk een meer open wedstrijd.
Smand heeft er zin in. Blij dat hij weer op het veld staat en kan doen wat hij het liefste doet. ,,Dan komt de rest vanzelf.?
Top Floris een ijzersterke wedstrijd :thumbsup
Prima gespeeld.
Vind Floris de laatste weken echt stappen maken.
Goede wedstrijd gespeeld, steeds sterker in de duels en begint ook comfortabeler aan de bal te worden en het middenveld in te dribbelen. Nu nog eentje ernaast die rust en duelkracht met zich mee brengt, dat is bij Tol helaas nog niet het geval.
Citaat van: Dokkumer op september 17, 2023, 20:00:42
Vind Floris de laatste weken echt stappen maken.
links en rechts naast hem staan hun mannetje ook hoor phoeeee :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op september 17, 2023, 20:35:55
links en rechts naast hem staan hun mannetje ook hoor phoeeee :thumbsup
Prima backs :thumbsup
Citaat van: Dokkumer op september 17, 2023, 20:00:42
Vind Floris de laatste weken echt stappen maken.
eens. Hij word wat zekerder en daardoor meer comfortabel aan de bal en durft veel meer. Moet zeggen dat ie nu ook beter positie kiest en is ook niet meer dat suutsje in duels. Nu tol nog 8)
Citaat van: sunderland op september 17, 2023, 21:32:34
eens. Hij word wat zekerder en daardoor meer comfortabel aan de bal en durft veel meer. Moet zeggen dat ie nu ook beter positie kiest en is ook niet meer dat suutsje in duels. Nu tol nog 8)
Vond het gisteren sowieso heel solide en volwassen achterin. De hele organisatie was wat dat betreft beter.
Smand uitstekende lijn te pakken. Al vond ik Tol ook keurig gisteren. Geen gekke dingen beide, ga zo door.
Ik heb het vermoeden dat de komst van van Mullem hier een aandeel in heeft gehad. De ruimte tussen de linies is hierdoor kleiner geworden en dat kan meer rust en zekerheid geven.
Die vult de gaten goed op als bijv. De zijkant openligt omdat een back mee is.
Breij en De Jong komen ook in volle sprint terug bij balverlies. Er werd echt samen verdedigt, mooi om te zien.
Citaat van: Dokkumer op september 18, 2023, 09:31:11
Ik heb het vermoeden dat de komst van van Mullem hier een aandeel in heeft gehad. De ruimte tussen de linies is hierdoor kleiner geworden en dat kan meer rust en zekerheid geven.
dat kan niet anders. Heb het in maanden niet zo goed gezien. Het was een saaie weds maar we hebben zeer weinig kansen weggegeven
Vond het knap hoe hij zich staande hield tegen hun fysiek sterkere spits. Door kort te zitten (en soms dubbele dekking) konden ze amper doorvoetballen.
Citaat van: Dokkumer op september 17, 2023, 20:00:42
Vind Floris de laatste weken echt stappen maken.
Loopt ie sneller naar de koelkast???
Laat hem eerst eens met zijn kont naar de goal gaan staan, dan ziet hij zijn tegenstander tenminste. Het is niet zo moeilijk.
Citaat van: wiekie1969 op september 23, 2023, 08:12:27
Laat hem eerst eens met zijn kont naar de goal gaan staan, dan ziet hij zijn tegenstander tenminste. Het is niet zo moeilijk.
bij die 2 e goal stond ie erbij als een zombie
Ultee zijn favorietje. Zit volgens mij echt wel potentie in Smand, hoe gek het ook klinkt uit mijn strot. Maar zelfs hij word niet beter onder ultee. 9 maanden de zelfde fouten. Als je met hem aan de slag gaat (niet met de labtop) is ie een volwaardige basis speler.
Citaat van: sunderland op september 23, 2023, 09:46:41
bij die 2 e goal stond ie erbij als een zombie
2e goal vind ik meer de schuld van Van Kaam.
Laat zijn tegenstander op middenveld helemaal vrij en lopen.
Kan echt niet.
Citaat van: wiekie1969 op september 23, 2023, 08:12:27
Laat hem eerst eens met zijn kont naar de goal gaan staan, dan ziet hij zijn tegenstander tenminste. Het is niet zo moeilijk.
Jij let goed op de twitter, of x tegenwoordig, van nijp ;)
Citaat van: AL op september 23, 2023, 09:51:57
2e goal vind ik meer de schuld van Van Kaam.
Laat zijn tegenstander op middenveld helemaal vrij en lopen.
Kan echt niet.
Van Kaam kan weergaloos goed voetballen, maar fysiek is hij een suurtsje.
Citaat van: EdsjeSCC op september 23, 2023, 09:53:51
Jij let goed op de twitter, of x tegenwoordig, van nijp ;)
Misschien beter dan zijn eigen mening ;)
omhoog skreven maar maakt veel fouten de laatste tijd net als de andere verdedigers
en opbouwend zeer onzeker
Nieuwe Jaap Stam! :_schater
Citaat van: poelie-lwd op september 25, 2023, 15:35:16
Nieuwe Jaap Stam! :_schater
Zetten we hem rechtsback? :devil
Neem deze jongen ook niet zoveel meer kwalijk. Als een trainer 10 maanden met je bezig is en nog steeds maak je de zelfde soort fouten dan denk ik krijg je wel goede trainingen en kan deze trainer wel uitleggen wat verkeerd gaat. Tol idem, als je ziet hoe hij alleen al staat bij een bal die hij krijgt aangespeeld. Staat in de bal terwijl als je open staat de bal voor je hebt en dus overzicht hebt. Ongelofelijk eigenlijk
Citaat van: sunderland op september 30, 2023, 08:27:34
Neem deze jongen ook niet zoveel meer kwalijk. Als een trainer 10 maanden met je bezig is en nog steeds maak je de zelfde soort fouten dan denk ik krijg je wel goede trainingen en kan deze trainer wel uitleggen wat verkeerd gaat. Tol idem, als je ziet hoe hij alleen al staat bij een bal die hij krijgt aangespeeld. Staat in de bal terwijl als je open staat de bal voor je hebt en dus overzicht hebt. Ongelofelijk eigenlijk
Ik denk niet dat het onder een andere trainer beter wordt. Het zit er in of niet
Nou, als je Sandor over voetbal hoort praten. Die kan niet alleen aangeven wat er misgaat , maar ook hoe je het voorkomt.
Waar sta je, welke lijn loop je, hoe kijk je het veld in.
Daar zit het verschil met de huidige TS, die analyseren wel wat er misgaat, ze hebben ook een spelidee. Maar in de uitvoering aangeven op de details, dat ontbreekt. En dan wordt een speler niks beter.
Keurig jongen! Toch druk op zo'n jongen, nu je er tegen zo'n ploeg moet staan als vervanger van Tol die de laatste wedstrijden goed bezig was.
Maar goed staande gehouden en ook met lef gespeeld (wachten in de opbouw, indribbelen)
Citaat van: Bob Paisley op september 30, 2023, 10:17:32
Ik denk niet dat het onder een andere trainer beter wordt. Het zit er in of niet
Hoe denk je er nu over? Vond Floris erg sterk spelen.
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien dus kan er moeilijk een mening over hebben
Citaat van: Bob Paisley op november 12, 2023, 18:38:14
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien dus kan er moeilijk een mening over hebben
Via de stream kunnen kijken.
Veerman heeft geen kans gehad tegen hem.
Prima pot.
Bergsma is eerste keus.
Tol en Smand vechten het samen maar uit.
Citaat van: Specuveter op november 12, 2023, 18:40:58
Via de stream kunnen kijken.
Veerman heeft geen kans gehad tegen hem.
Prima pot.
Bergsma is eerste keus.
Tol en Smand vechten het samen maar uit.
Heeft wel een kans gehad die schoot ie tegen de keeper
Citaat van: Bob Paisley op november 12, 2023, 18:38:14
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien dus kan er moeilijk een mening over hebben
Eerlijk.antwoord :thumbsup
Top Floris ga zo door jongen :thumbsup
Als pure mandekker prima. Zoals nu tegen Veerman en ik herinner me ook de wedstrijd tegen Willem 2. Toen stond ie ook bij een beer van een vent. Een man uitschakelen gaat hem dus prima af. Opbouwend is het vooralsnog nog iets minder en is Tol beter.
Was gister meer dan uitstekend. Ik vind Tol nog steeds beter naast Bergsma maar de concurrentie is zeker daar!
Citaat van: Tanjajeah op november 12, 2023, 22:08:06
Als pure mandekker prima. Zoals nu tegen Veerman en ik herinner me ook de wedstrijd tegen Willem 2. Toen stond ie ook bij een beer van een vent. Een man uitschakelen gaat hem dus prima af. Opbouwend is het vooralsnog nog iets minder en is Tol beter.
Wat mij betreft ook de kerntaak van de man naast Bergsma, de spits van de tegenstander uit de wedstrijd spelen.
Beste wedstrijd kerel. Uitstekend!
|:) Prima pot!
Verreweg de beste op het veld(aan onze kant).
Alles gewonnen, rust en voetballend nu ook goed.
Ga zo door kerel!
Citaat van: AL op november 19, 2023, 17:29:02
Verreweg de beste op het veld(aan onze kant).
Alles gewonnen, rust en voetballend nu ook goed.
Ga zo door kerel!
klopt helemaal mee eens :thumbsup
Leeft weer helemaal op onder Henk. Mooi om te zien.
Citaat van: AL op november 19, 2023, 17:29:02
Verreweg de beste op het veld(aan onze kant).
Alles gewonnen, rust en voetballend nu ook goed.
Ga zo door kerel!
de beste zou zomaar kunnen maar verreweg......ik vond de jong een hele goeie 2e hoor.
Citaat van: okkele op november 19, 2023, 21:00:09
de beste zou zomaar kunnen maar verreweg......ik vond de jong een hele goeie 2e hoor.
We zijn het zowaar eens :proost
Blessure valt mee, lijkt vrijdag te halen
Citaat van: Dokkumer op november 26, 2023, 17:47:28
Blessure valt mee, lijkt vrijdag te halen
mooi nieuws :thumbsup
Floris Smand (20) is 'ouwe rot' in het veld bij SC Cambuur, maar 'jonge jongen' naast het veld. 'Dat hoort ook bij mijn positie'
Hij was het naar eigen zeggen even kwijt, maar Floris Smand (20) uit Lemmer vond toch weer een weg terug naar het basiselftal bij SC Cambuur. Om dat voor elkaar te krijgen, moest hij zelf ook even terug naar ?de basis?.
Het voetbal moest weer terugkomen in zijn spel. ?Dat was nou juist de reden waarom Henk de Jong mij vorig jaar in de zomer bij het eerste elftal haalde?, meent Smand. In de wedstrijd tegen NAC Breda haalde diezelfde De Jong hem al na drie kwartier naar de kant. ?Toen speelde ik een slechte helft?, vertelt Smand. ?Daarna zei de trainer ook: we gaan weer even puur op voetballen focussen met jou.?
?Ik ben totaal niet van de excuses, maar het liep natuurlijk al een tijd niet met de hele ploeg?, stelt Smand. ?Het was heel chaotisch in het veld en dan komt het als verdediger allemaal op je af. We verloren al zo?n lange tijd zo veel wedstrijden, dat mijn eigen spel er eigenlijk een beetje uit was geslopen.?
De trainerswissel speelde hem ook parten. ?De nieuwe trainer was er natuurlijk pas een paar dagen en dat was wel erg wennen. Hij wilde weer anders spelen en het duurde even voordat ik dat toegepast had.? Een seizoen lang had hij met Cambuur gevochten tegen degradatie. ?Alleen maar puur verdedigen, daar lagen mijn kwaliteiten niet. Maar ik ben daar wel dankbaar voor, want daar heb ik wel ? verdedigend gezien ? heel veel geleerd. Zo word je een completere speler.?
?Eigenlijk heel ego?stisch?
De wedstrijden die volgden op NAC Breda zat hij op de bank. Daar zag Smand uiteindelijk het voordeel ook wel weer van in. ?De verantwoordelijkheden die je hebt als je in het veld staat, heb je dan even niet?, stelt hij. ?Je kan dan ? eigenlijk heel ego?stisch ? helemaal op jezelf focussen en aan jezelf werken.?
Het slaagde en zo heeft hij sinds een paar weken zijn basisplek weer terug. Bij Cambuur loopt het inmiddels goed en bij Smand ook. ?Dit is echt mijn spelletje: indribbelen, een afspeelmogelijkheid zoeken op het middenveld. Veel meer dan bijvoorbeeld de lange bal spelen?, aldus Smand. ?Met al die jonge jongens in het team beginnen we het spelletje echt te snappen.?
Zelf ook nog een van de ?jonge jongens?
Wanneer hij erop wordt gewezen dat hij met zijn twintig jaar zelf ook nog tot de ?jonge jongens? behoort, begint hij te blozen. ?Dat is natuurlijk waar, maar in het veld voel ik me niet een jonge jongen?, legt Smand uit. ?Bij mijn positie horen veel verantwoordelijkheden en daar ben ik toch een soort leider van het team.?
?Maar buiten het veld ben ik wel gewoon nog ?jong?, hoor?, zegt hij snel. De buren van Smand en huisgenoot Milan Smit kunnen het weten. ?Die hebben al weleens geklaagd inderdaad?, vertelt hij lachend. De twee hebben samen de grootste lol. ?Maar we zijn soms ook heel serieus en bekijken thuis bijvoorbeeld beelden om beter te worden.?
Zijn harde werken werd beloond. ?Zo voelde het ook: als een beloning?, meent Smand. ?De trainer heeft het ook telkens zo gebracht: ik zie dat je hard aan jezelf aan het werken bent, dus jij komt er wel weer bovenop.?
Mooi. Die jongen leeft onder Henk helemaal op. Onder de vorige trainer werd ie in 10 maand helemaal niks beter . Minder
Wederom een sterke wedstrijd. Kan hem ook niet meer uit de basis wegdenken. Fysiek prima en opbouwend ook dikke prima en positioneel ook sterk
Citaat van: sunderland op december 09, 2023, 13:19:37
Wederom een sterke wedstrijd. Kan hem ook niet meer uit de basis wegdenken. Fysiek prima en opbouwend ook dikke prima en positioneel ook sterk
klopt helemaal Sunderland onder Henk helemaal opgebloeid.
Smand naar zweden, aldus tweet van Andor. Iemand enig idee waarheen en of we een vergoeding krijgen?
Citaat van: TheDutchman op augustus 25, 2024, 12:31:54
Smand naar zweden, aldus tweet van Andor. Iemand enig idee waarheen en of we een vergoeding krijgen?
Nummer laatst van Zeden en hij wordt verhuurt
Citaat van: Oud Cambuur op augustus 25, 2024, 12:45:09
Nummer laatst van Zeden en hij wordt verhuurt
Dank! Benieuwd hoe hij terug komt.
Citaat van: Oud Cambuur op augustus 25, 2024, 12:45:09
Nummer laatst van Zeden en hij wordt verhuurt
Als ik naar de stand van de Allsvenskan kijk, kunnen die lui beter een aanvaller halen dan een verdediger.
Maar goed, 1 minder op de loonlijst voor ons en dus weer salarismogelijkheden voor een nieuwe |:)
Citaat van: TheDutchman op augustus 25, 2024, 12:58:00
Dank! Benieuwd hoe hij terug komt.
Contract loppt af met een optie.
Dus als 'ie weinig spelt,d an zijn we dit seizoen van het salaris af en mag hij transfervrij weg.
Speelt 'ie veel en ontwikkeld hij zich dan optie lichten en verkopen of contract verlengen.
Mooie oplossing... denk dat dit wel een van de spelers is waar Henk van denkt dat ?e er niet verder mee komt.
Citaat van: Bankzitter op augustus 25, 2024, 13:11:53
Contract loppt af met een optie.
Dus als 'ie weinig spelt,d an zijn we dit seizoen van het salaris af en mag hij transfervrij weg.
Speelt 'ie veel en ontwikkeld hij zich dan optie lichten en verkopen of contract verlengen.
Mooie oplossing... denk dat dit wel een van de spelers is waar Henk van denkt dat ?e er niet verder mee komt.
vraag het me af binnen de club zijn ze best wel gecharmeerd van hem
Hij is zo vreselijk wisselvallig. Ook in de wedstrijd zelf.
In Maastricht was hij uitstekend en tegen Helmond onthutsend
Ik zal zijn sprint wel missen. Ziet er komisch uit :X
Citaat van: sunderland op augustus 25, 2024, 13:20:35
Hij is zo vreselijk wisselvallig. Ook in de wedstrijd zelf.
In Maastricht was hij uitstekend en tegen Helmond onthutsend
Klopt, mag wel stabieler maar goed is nog steeds jong. Heeft door onze zwakke selecties veel meer gespeeld dan ?normaal? en daardoor zijn (deels terecht want meer wedstrijd ervaring) de verwachtingen hoger. Had hem 100x liever erbij dan Bergsma die ondanks z?n leeftijd net zo wisselvallig is, vaker geblesseerd en veel meer kost.
Alle gasten met geen uitstraling de deur uit! Goed nieuws |:)
Citaat van: Bussum op augustus 25, 2024, 15:51:11
Alle gasten met geen uitstraling de deur uit! Goed nieuws |:)
nou dan kun je er nog wel een paar opnoemen zonder uitstraling :_schater
Citaat van: Noordcambuur op augustus 25, 2024, 16:10:36
nou dan kun je er nog wel een paar opnoemen zonder uitstraling :_schater
Zeker, maar we zijn goed op weg. Vind het knap hoe Lambooij in deze window Van Osch, van Kaam en Smand de deur uit krijgt. |:)
Citaat van: Bussum op augustus 25, 2024, 16:38:13
Zeker, maar we zijn goed op weg. Vind het knap hoe Lambooij in deze window Van Osch, van Kaam en Smand de deur uit krijgt. |:)
graag Bergsma nog ff
Zo, hij is weg met optie tot koop
ik plop er even 1 open om het te vieren :hein
Nou, ik denk niet dat smand z'n kwaliteiten passen bij het type voetbal dat HdJ voor ogen heeft. Maar bovenstaande past volgens mij niet bij een speler die zich altijd goed ingezet heeft voor de club. Bedankt en het ga je goed!
Floris jij bedankt en ik wens je heel veel succes in Zweden :thumbsup
Laat het zien kerel |:)
Officieel:
https://cambuur.nl/nieuws/floris-smand-op-huurbasis-naar-vasteras-sk/?fbclid=IwY2xjawE4SnZleHRuA2FlbQIxMQABHUWmf2c1OwYZn3KSxfiKHciW7cbdHHewVcblqLxBImWLQ1Dxd_Eqle2ejw_aem_131Q7mnjc7hsbhK9C6G8Bg
Met optie tot koop.
Lambooij is prima bezig, lekker door selecteren.
Lambooij is lekker bezig als hij Bergsma en vd Water kan slijten en 3 goede aanvallers en een creatieve middenvelder haalt 8)
On topic: bedankt en succes Floris!
bedankt voor je inzet en succes in zweden.
Tot over een half jaar.
Citaat van: Bankzitter op augustus 25, 2024, 19:36:06
Officieel:
https://cambuur.nl/nieuws/floris-smand-op-huurbasis-naar-vasteras-sk/?fbclid=IwY2xjawE4SnZleHRuA2FlbQIxMQABHUWmf2c1OwYZn3KSxfiKHciW7cbdHHewVcblqLxBImWLQ1Dxd_Eqle2ejw_aem_131Q7mnjc7hsbhK9C6G8Bg
Met optie tot koop.
Lambooij is prima bezig, lekker door selecteren.
prima bezig met verkopen, nu nog aankopen.
Er moeten eerst spelers weg voor er weer nieuw budget vrijkomt.
De meesten die hij tot nu toe heeft binnengehaald kunnen in de basis starten (Jansen, Casas, Nieling, Souren, Pauwels).
Alleen de oudere spelers die via Henk komen zitten op de bank en onze Duitse vriend heeft wat tijd nodig.
Verder al de nodige jeugdcontracten verleng en de nodige uitgaande transfers afgerond.
We hebben zelden zo'n actieve TD gehad. En op 2 september maken we de balans op.
Citaat van: Bankzitter op augustus 25, 2024, 21:20:59
Er moeten eerst spelers weg voor er weer nieuw budget vrijkomt.
De meesten die hij tot nu toe heeft binnengehaald kunnen in de basis starten (Jansen, Casas, Nieling, Souren, Pauwels).
Alleen de oudere spelers die via Henk komen zitten op de bank en onze Duitse vriend heeft wat tijd nodig.
Verder al de nodige jeugdcontracten verleng en de nodige uitgaande transfers afgerond.
We hebben zelden zo'n actieve TD gehad. En op 2 september maken we de balans op.
er zijn veel te veel contracten uitgedeeld aan de jeugd
wat heb je tot nu toe aan vd veen, jonker, kooistra, marsman.
Citaat van: Trainert! op augustus 25, 2024, 21:26:37
er zijn veel te veel contracten uitgedeeld aan de jeugd
wat heb je tot nu toe aan vd veen, jonker, kooistra, marsman.
hoeveel onzin kan jij verkopen?
Een club als Cambuur kan geen 20-25 spelers op de loonlijst hebben voor minimaal een ton.
Daar horen jeugdspelers bij.
En dit is voor het eerst dat Cambuur jeugdspelers heeft die aanhaken.
Het verhuren en mogelijk verkopen van Smand betekent gewoon dat dit vruchten afwerpt.
Marsman snap ik ook niet maar die anderen zijn net 18 of 19. Iwan Henstra nog maar 17.
Die jongens spelen gewoon in O21 voor een klein salaris en kunnen zo niet makkelijk weggekaapt worden.
Verder prima aanvulling voor de groep 17-124 in de selectie.
Er hoeft er maar 1 van de 4 door te breken en de kassa rinkelt weer net als met Milan Smit en wellicht Smand.
Bangura kwam ook via O21 trouwens en eerder ook Monteiro.
Citaat van: zeewolde op augustus 25, 2024, 21:35:34
hoeveel onzin kan jij verkopen?
Een club als Cambuur kan geen 20-25 spelers op de loonlijst hebben voor minimaal een ton.
Daar horen jeugdspelers bij.
En dit is voor het eerst dat Cambuur jeugdspelers heeft die aanhaken.
Het verhuren en mogelijk verkopen van Smand betekent gewoon dat dit vruchten afwerpt.
Is dit dan wel een sterk verhaal? Noem je dit vruchten afwerpen.. :zucht
Citaat van: De Gast op augustus 25, 2024, 21:58:48
Is dit dan wel een sterk verhaal? Noem je dit vruchten afwerpen.. :zucht
ja want dit ging vroeger op aan spelers van buiten met te hoge salarissen die niks brachten.
Berisha macek en hoe al die helden ook allemaal heetten. Veel te dure spelers die niks opgeleverd hebben.
Bedankt en succes in Zweden Floris!
Citaat van: zeewolde op augustus 25, 2024, 22:00:30
ja want dit ging vroeger op aan spelers van buiten met te hoge salarissen die niks brachten.
Berisha macek en hoe al die helden ook allemaal heetten. Veel te dure spelers die niks opgeleverd hebben.
Uit het recente verleden kan ik van dat laatste ook nog wel een lijstje maken.
Jij noemt het vruchten afwerpen, ik hou het op schade beperken.
Citaat van: De Gast op augustus 25, 2024, 22:18:06
Uit het recente verleden kan ik van dat laatste ook nog wel een lijstje maken.
Jij noemt het vruchten afwerpen, ik hou het op schade beperken.
Snap ik, ik probeer het vaak wat positiever te bekijken.
Citaat van: moodygrunn op augustus 25, 2024, 19:11:57
Nou, ik denk niet dat smand z'n kwaliteiten passen bij het type voetbal dat HdJ voor ogen heeft. Maar bovenstaande past volgens mij niet bij een speler die zich altijd goed ingezet heeft voor de club. Bedankt en het ga je goed!
Wat ik gek vind hierin. Men heeft vaak gezegd dat de jeugd op dezelfde wijze speelt als het eerste, dan zou ook Smand hier beter in moeten passen? Als dat dan niet zo is ok? dat kan. Maar waarom dan die assistenten vanuit de jeugd doorschuiven?
Vlammen in Zweden Floris!
Citaat van: zeewolde op augustus 25, 2024, 22:50:55
Snap ik, ik probeer het vaak wat positiever te bekijken.
Goeie zaak. Brengt wat evenwicht.
Citaat van: De Gast op augustus 25, 2024, 19:57:05
Tot over een half jaar.
:_schater :_schater :_schater
Heel veel succes in Zweden en in je verdere carri?re Floris!
Voor hem geldt hetzelfde als wat voor Milan geldt, onze jeugdspelers kijken wel op tegen deze spelers. Vaak bij presentaties en Q&A waren deze (eigen) spelers van de partij.
Meteen in de basis volgens Livescore :thumbsup
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 26, 2024, 19:02:57
Meteen in de basis volgens Livescore :thumbsup
En meteen op 0-1 en kans om van de laatste plaats te komen, de Messias :_schater
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 26, 2024, 19:53:22
En meteen op 0-1 en kans om van de laatste plaats te komen, de Messias :_schater
:D
Ze moeten er ook in blijven, want bij degradatie staat hij hier 1 januari weer op de stoep vermoed ik.
Smand hele wedstrijd meegedaan en de eerste 3 punten zijn binnen :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op augustus 26, 2024, 21:13:41
Smand hele wedstrijd meegedaan en de eerste 3 punten zijn binnen :thumbsup
Zelfs Uldrikis heeft zijn 1e gemaakt. Ze bloeien elders allemaal op! :insane
Smand veroorzaakte nog wel een penalty in de laatste 5 seconden...
Gelukkig voor ons werd die uit de stadion geknald... :P
Vasteraas gedegradeerd (met Smand op de bank).
Ik vermoed toch dat we die in januari terugzien hier.
Prima. Mag ie de pionnetjes neerzetten bij de training.
Nou ja, we hebben 4 CV's nodig. Hopelijk draait het team met de winterstop als een tierelier en kan hij zich optrekken aan dat niveau.
En anders weer een oplossing zoeken.
Verhuren aan Sjors uit Oss zou wel wat zijn.
Citaat van: michello op oktober 29, 2024, 08:42:10
Verhuren aan Sjors uit Oss zou wel wat zijn.
Dat is wel zijn niveau :_schater
Citaat van: Bankzitter op oktober 29, 2024, 07:48:54
Nou ja, we hebben 4 CV's nodig. Hopelijk draait het team met de winterstop als een tierelier en kan hij zich optrekken aan dat niveau.
En anders weer een oplossing zoeken.
Heeft ook best wel aardige wedstrijden gespeeld, is nog steeds een jonge gast. Wat mij betreft is hij de 4e man vanaf januari.
Citaat van: Bankzitter op oktober 29, 2024, 07:48:54
Nou ja, we hebben 4 CV's nodig. Hopelijk draait het team met de winterstop als een tierelier en kan hij zich optrekken aan dat niveau.
En anders weer een oplossing zoeken.
Misschien gedijt hij wel in een andere voetbalfilosofie, je ziet het ook aan Joris Kramer die basis staat bij de Eagles en daar goed rendeert. Bij ons toch een ander systeem en was hij bankzitter.
Citaat van: 666 op oktober 29, 2024, 09:34:49
Misschien gedijt hij wel in een andere voetbalfilosofie, je ziet het ook aan Joris Kramer die basis staat bij de Eagles en daar goed rendeert. Bij ons toch een ander systeem en was hij bankzitter.
In mijn ogen werd er ook teveel verwacht van Smand. Ja hij heeft veel wedstrijden in de benen. Maar dat was ook meer bij gebrek aan beter. Net als andere jonge spelers moet hij in mijn ogen groeien in de luwte, niet direct een belangrijke persoon achterin zijn. Vergelijking met Kramer is wel een goede in mijn ogen.
Citaat van: papier op oktober 29, 2024, 09:48:41
In mijn ogen werd er ook teveel verwacht van Smand. Ja hij heeft veel wedstrijden in de benen. Maar dat was ook meer bij gebrek aan beter. Net als andere jonge spelers moet hij in mijn ogen groeien in de luwte, niet direct een belangrijke persoon achterin zijn. Vergelijking met Kramer is wel een goede in mijn ogen.
Heeft ook te maken of je in een team komt waar het goed draait en je dominant bent aan de bal. Dan is het ook een stuk makkelijker om erin te komen. Is/was afgelopen periode simpelweg niet de jongen die de kar kon trekken achterin. Wat je wellicht op zijn leeftijd ook niet kan verwachten.
Hopelijk heeft uitleenbeurt nog wel iets gebracht qua groei, wedstrijden speelde hij daar al niet meer sinds degradatie (zo goed als) zeker was.
Citaat van: 666 op oktober 29, 2024, 09:34:49
Misschien gedijt hij wel in een andere voetbalfilosofie, je ziet het ook aan Joris Kramer die basis staat bij de Eagles en daar goed rendeert. Bij ons toch een ander systeem en was hij bankzitter.
kramer had hier 2 beteren voor hem dus dat verhaal is niet waar.
Citaat van: janou op oktober 29, 2024, 10:07:50
Heeft ook te maken of je in een team komt waar het goed draait en je dominant bent aan de bal. Dan is het ook een stuk makkelijker om erin te komen. Is/was afgelopen periode simpelweg niet de jongen die de kar kon trekken achterin. Wat je wellicht op zijn leeftijd ook niet kan verwachten.
als je al zoveel wedstrijden hebt gespeeld dan mag je toch echt wel meer verwachten. Hij kwam gewoon te kort in alle opzichten. Was erg wisselvallig, kan mij vorig seizoen ADO uit nog herinneren waar hij geweldig speelde en daarna weer 4 wedstrijden kut. Henk zou hem brengen als 3 e of 4 e speler maar ons grote vriend Ultee stelde hem iedere wedstrijd op terwijl er een veel betere op de bank zat. Smand speelde veel wedstrijden met Tol naast hem wat een waardeloos centrum was. Smand had gewoon eens moeten invallen en soms eens een wedstrijd moeten spelen en vorig seizoen misschien basis. Het is denk ik veel te snel gegaan.
Citaat van: sunderland op oktober 29, 2024, 11:47:53
als je al zoveel wedstrijden hebt gespeeld dan mag je toch echt wel meer verwachten. Hij kwam gewoon te kort in alle opzichten. Was erg wisselvallig, kan mij vorig seizoen ADO uit nog herinneren waar hij geweldig speelde en daarna weer 4 wedstrijden kut. Henk zou hem brengen als 3 e of 4 e speler maar ons grote vriend Ultee stelde hem iedere wedstrijd op terwijl er een veel betere op de bank zat. Smand speelde veel wedstrijden met Tol naast hem wat een waardeloos centrum was. Smand had gewoon eens moeten invallen en soms eens een wedstrijd moeten spelen en vorig seizoen misschien basis. Het is denk ik veel te snel gegaan.
Wie was er beter dan? Mullem die ook bakken met kritiek kreeg? Die had het net zo slecht gedaan. Bergsma? De man die in zijn hele dienstverband bij Cambuur niet 1 duel heeft gewonnen? De vergelijking met Kramer gaat prima op omdat beide spelers best wel goede dingen hebben laten zien, maar ook hebben laten zien (nog) niet de kar te kunnen trekken. Teveel speeltijd, teveel verantwoordelijkheid in een te vroeg stadium. Met tijd, ervaring en goede begeleiding zowel op als naast het veld kan hij best van waarde zijn.
Maar goed, volgens mij zeggen we uiteindelijk beide hetzelfde.
Citaat van: papier op oktober 29, 2024, 12:27:08
Wie was er beter dan? Mullem die ook bakken met kritiek kreeg? Die had het net zo slecht gedaan. Bergsma? De man die in zijn hele dienstverband bij Cambuur niet 1 duel heeft gewonnen? De vergelijking met Kramer gaat prima op omdat beide spelers best wel goede dingen hebben laten zien, maar ook hebben laten zien (nog) niet de kar te kunnen trekken. Teveel speeltijd, teveel verantwoordelijkheid in een te vroeg stadium. Met tijd, ervaring en goede begeleiding zowel op als naast het veld kan hij best van waarde zijn.
Maar goed, volgens mij zeggen we uiteindelijk beide hetzelfde.
Bergsma en Paulissen waren verreweg de besten voordat Ultee kwam weet je nog. Vind de vergelijking met Kramer totaal niet passen
Bergsma was het eerste half jaar hier van de buiten categorie.
Daarna werdt het helaas wel rap minder ;(
Citaat van: oost op oktober 29, 2024, 17:07:13
Bergsma was het eerste half jaar hier van de buiten categorie.
Daarna werdt het helaas wel rap minder ;(
en heel erg toevallig hadden we op dat zelfde moment een nieuwe trainer die hem niet opstelde. Later was het idd nooit meer dezelfde
Floris Smand weer aangesloten bij eerste selectie
Een oude bekende maakt vanmiddag zijn rentree op het trainingsveld van SC Cambuur. De verhuurperiode van Floris Smand zit er namelijk op en de 21-jarige centrale verdediger sluit daarom per direct weer aan bij de eerste selectie. Smand werd het afgelopen half jaar verhuurd aan het Zweedse V?ster?s SK, uitkomend in de Allsvenskan op het hoogste niveau van Zweden.
Smand zal na de winterstop weer inzetbaar zijn aangezien zijn verhuurperiode loopt tot 31 december van dit kalenderjaar.
(https://cambuur.nl/friksbeheer/wp-content/uploads/2024/12/DSC06829-1-1536x1024.jpg)
Volgens transfermarkt.nl afgelopen half jaar 445 minuten gemaakt (6 wedstrijden) in de Zweedse Eredivisie en tevens gedegradeerd met zijn club.
zou em weer proberen te verhuren voor de 2e seizoenshelft
Citaat van: denistel op december 03, 2024, 17:37:21
zou em weer proberen te verhuren voor de 2e seizoenshelft
Dat kan toch niet, hij heeft al wedstrijden voor Cambuur en V?ster?s SK gespeeld.
Citaat van: Grijskijkert op december 03, 2024, 17:48:54
Dat kan toch niet, hij heeft al wedstrijden voor Cambuur en V?ster?s SK gespeeld.
mooi is dat. Wat moet ie hier dan?
Citaat van: sunderland op december 03, 2024, 17:58:46
mooi is dat. Wat moet ie hier dan?
Hij mag maar voor 2 clubs uitkomen in een seizoen, dus mag bij ons spelen, en zijn centraal achterin ook de posities dubbel bezet. :thumbsup
Kan hij mooi bij O21 wedstrijd ritme opdoen :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op december 03, 2024, 18:15:34
Kan hij mooi bij O21 wedstrijd ritme opdoen :thumbsup
Omdat ritme ontbreekt? Hij gaat gewoon aansluiten bij de selectie en 'vechten' voor een plek in de basis en is vanaf 2 januari speelgerechtigd.
Citaat van: Grijskijkert op december 03, 2024, 18:32:03
Omdat ritme ontbreekt? Hij gaat gewoon aansluiten bij de selectie en 'vechten' voor een plek in de basis en is vanaf 2 januari speelgerechtigd.
we zullen het zien :y
Dubbel bezet achterin, prima. Smand is nog steeds maar 21 he.
Inderdaad, slechts 21 jaar. Met een Nieling naast hem, speelt het natuurlijk heel anders. Al moet hij nu natuurlijk eerst achteraan in de rij aansluiten.
Vanuit de jeugd werd zijn voetballende vermogen altijd geroemd. Gewoon weer de kans geven, maar wel eerst bij Jong Cambuur en misschien invalbeurten bij 1. Is hij beter dan wat er nu staat: super mooi als we er beter op worden.
Is hij minder, dan moet hij knokken en hopen op een vervolg elders.
Wat een gelul steeds over 21 jaar. Goed of niet goed kijk ik naar. Hij heeft al heel veel wedstrijden gespeeld voor zijn leeftijd en dan mag je wel meer verwachten toch.
Hij heeft best goede wedstrijden gespeeld en dan denk bijv tegen Henk Veerman.
Hij speelt dan 2 wedstrijden prima maar daarna ook weer 3 wedstrijden slecht. In het begin van dit seizoen was hij dramatisch. En hij moet zijn handelings snelheid verbeteren want de opbouw was zo traag met hem. Als hij het nivo van zijn goede wedstrijden haalt en vasthoud is ie sowieso beter als van Mullem vind ik .
Citaat van: sunderland op december 04, 2024, 13:53:57
Wat een gelul steeds over 21 jaar. Goed of niet goed kijk ik naar. Hij heeft al heel veel wedstrijden gespeeld voor zijn leeftijd en dan mag je wel meer verwachten toch.
Hij heeft best goede wedstrijden gespeeld en dan denk bijv tegen Henk Veerman.
Hij speelt dan 2 wedstrijden prima maar daarna ook weer 3 wedstrijden slecht. In het begin van dit seizoen was hij dramatisch. En hij moet zijn handelings snelheid verbeteren want de opbouw was zo traag met hem. Als hij het nivo van zijn goede wedstrijden haalt en vasthoud is ie sowieso beter als van Mullem vind ik .
Dat ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Smand heeft vooral gespeeld in een slecht draaiend Cambuur. En helemaal als jonge jongen ben je denk ik wat meer be?nvloedbaar door de vorm van het team. Ben eigenlijk wel benieuw hoe hij inderdaad naast Nieling presteert in een beter draaiend elftal.
Trage opbouw kan ook met gebrek aan afspeelopties te maken hebben. Of juist een bewuste keuze door expres te wachten tot de spits bij jou komt drukzetten, zodat de aanvaller een grotere afstand moet afleggen naar de andere centrale verdediger en je dus ruimte cre?ert. Als je de bal te snel speelt dan, kan de spits het makkelijk belopen. Ligt er maar net aan wat je wilt bereiken in de opbouw.
Dus wat wij ''trage'' opbouw vinden hoeft niet perse aan Smand te liggen bedoel ik te zeggen. Juist in het kampioensjaar was dit de kracht, door als CV te wachten tot de spits druk ging zetten om zo ruimte te cre?ren. Als het dan even niet loopt lijkt het alsof de opbouw traag is, maar is juist een tactiek om de tegenstander te lokken. Overigens kan je ook besluiteloos worden/ traag ogen op het moment dat het niet lukt of de tegenstander geen druk zet.
Citaat van: janou op december 04, 2024, 14:14:54
Dat ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Smand heeft vooral gespeeld in een slecht draaiend Cambuur. En helemaal als jonge jongen ben je denk ik wat meer be?nvloedbaar door de vorm van het team. Ben eigenlijk wel benieuw hoe hij inderdaad naast Nieling presteert in een beter draaiend elftal.
Trage opbouw kan ook met gebrek aan afspeelopties te maken hebben. Of juist een bewuste keuze door expres te wachten tot de spits bij jou komt drukzetten, zodat de aanvaller een grotere afstand moet afleggen naar de andere centrale verdediger en je dus ruimte cre?ert. Als je de bal te snel speelt dan, kan de spits het makkelijk belopen. Ligt er maar net aan wat je wilt bereiken in de opbouw.
Dus wat wij ''trage'' opbouw vinden hoeft niet perse aan Smand te liggen bedoel ik te zeggen. Juist in het kampioensjaar was dit de kracht, door als CV te wachten tot de spits druk ging zetten om zo ruimte te cre?ren. Als het dan even niet loopt lijkt het alsof de opbouw traag is, maar is juist een tactiek om de tegenstander te lokken. Overigens kan je ook besluiteloos worden/ traag ogen op het moment dat het niet lukt of de tegenstander geen druk zet.
weet je hoe dit heet, alles recht praten wat krom is. Je kunt er allerlei momenten bij bedenken . Je kunt ook veel momenten bedenken waar het duidelijk is..
Smand heeft in een leerproces gezeten waarin hij omringd werd met zwakke broeders. Ik denk dat hij meer weet te brengen dan Van Mullem, maar Cassas heeft weer meer kwaliteit dan Smand en de Ts moet het maar uitzoeken. Persoonlijk zie ik het liefst dat V. Mullem vertrekt of wordt verhuurd.
Citaat van: sunderland op december 04, 2024, 14:45:38
weet je hoe dit heet, alles recht praten wat krom is. Je kunt er allerlei momenten bij bedenken . Je kunt ook veel momenten bedenken waar het duidelijk is..
Dingen benoemen die invloed op een situatie hebben is wat anders dan iets recht praten.
''Alles recht praten wat krom is''. Blijft een grappige opmerking. Probeer jezelf in zo'n geval eens de vraag te stellen of datgene wat de ander schrijft wellicht kan bijdragen aan een completer beeld van de situatie in plaats van het te zien als een aanval op jouw mening. Ik schrijf namelijk helemaal nergens dat Smand wel snel genoeg opbouwt.
Weet je hoe bovenstaande heet: Dom dingen roepen, terwijl je geen flauw idee van de context hebt. Beetje hetzelfde als dat je gaat zeggen dat Jake Paul beste boxer ooit is omdat hij van Mike Tyson heeft gewonnen. Feit is dat Jake Paul gewonnen heeft, maar de context dat Jake Paul 27 jaar is en Mike Tyson 58 jaar is zorgt ervoor dat je nooit kan concluderen dat Jake Paul de beste boxer ooit is.
Citaat van: Vlampiep op december 04, 2024, 16:56:50
Smand heeft in een leerproces gezeten waarin hij omringd werd met zwakke broeders. Ik denk dat hij meer weet te brengen dan Van Mullem, maar Cassas heeft weer meer kwaliteit dan Smand en de Ts moet het maar uitzoeken. Persoonlijk zie ik het liefst dat V. Mullem vertrekt of wordt verhuurd.
Dubbel bezet is toch prima? Aangezien we nog play offs gaan spelen en de bekerfinale.
Citaat van: janou op december 04, 2024, 17:05:30
Dingen benoemen die invloed op een situatie hebben is wat anders dan iets recht praten.
''Alles recht praten wat krom is''. Blijft een grappige opmerking. Probeer jezelf in zo'n geval eens de vraag te stellen of datgene wat de ander schrijft wellicht kan bijdragen aan een completer beeld van de situatie in plaats van het te zien als een aanval op jouw mening. Ik schrijf namelijk helemaal nergens dat Smand wel snel genoeg opbouwt.
Weet je hoe bovenstaande heet: Dom dingen roepen, terwijl je geen flauw idee van de context hebt. Beetje hetzelfde als dat je gaat zeggen dat Jake Paul beste boxer ooit is omdat hij van Mike Tyson heeft gewonnen. Feit is dat Jake Paul gewonnen heeft, maar de context dat Jake Paul 27 jaar is en Mike Tyson 58 jaar is zorgt ervoor dat je nooit kan concluderen dat Jake Paul de beste boxer ooit is.
als iemand al zoveel wedstrijden heeft gespeeld kun je toch niet op situaties of andere personen schuiven. Het zit hem in hemzelf
Ook ik ben niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Echter moeten we niet vergeten dat hij pas 21 is. Genoeg ruimte omzich te verbeteren. Voor dit cambuur is hij mss wel de perfecte 16e of 17e man
Zeker q
Citaat van: sunderland op december 04, 2024, 17:39:38
als iemand al zoveel wedstrijden heeft gespeeld kun je toch niet op situaties of andere personen schuiven. Het zit hem in hemzelf
Valt echt reuze mee. Heeft in totaal 50 wedstrijden gespeeld, en eigenlijk alleen in een slecht draaiend Cambuur op zo'n jonge leeftijd. Je kan dan simpelweg niet verwachten dat zo'n jongen de kar trekt. Daarnaast is het ook niet zo dat ik de verantwoordelijkheid op bepaalde situaties of personen schuif, want hij is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn spel. Het zijn factoren die invloed hebben op de prestaties van zo'n jongen.
Nou weet ik ook echt niet of hij goed genoeg is voor het niveau dat wij als Cambuur nastreven, dat zal moeten blijken.
Citaat van: janou op december 05, 2024, 09:42:32
Valt echt reuze mee. Heeft in totaal 50 wedstrijden gespeeld, en eigenlijk alleen in een slecht draaiend Cambuur op zo'n jonge leeftijd. Je kan dan simpelweg niet verwachten dat zo'n jongen de kar trekt. Daarnaast is het ook niet zo dat ik de verantwoordelijkheid op bepaalde situaties of personen schuif, want hij is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn spel. Het zijn factoren die invloed hebben op de prestaties van zo'n jongen.
Nou weet ik ook echt niet of hij goed genoeg is voor het niveau dat wij als Cambuur nastreven, dat zal moeten blijken.
valt dus niet mee 50 wedstrijden is langer dan 1.5 seizoen. Hij maakte heel vaak de zelfde fouten door te laat te reageren. Als zijn handelingsnelheid omhoog gaat en dus ook direct strak doorspelen dan kan hij ons nivo aan. Erger mij er aan dat hij op het allerlaatste moment even de back aanspeelt die dan in de problemen komt.
Floris heb ik alleen gezien in een slecht draaiend 11tal. Ben erg benieuwd naar zijn prestaties in dit elftal. 21jaar en kan nog heel veel leren. Er is nu ook veel meer balans op het middenveld. Dit zorgt er ook voor dat hij het beter gaat doen. Laten we hem maar beoordelen in dit elftal en niet meteen af fakkelen. Steun die jongen!
Citaat van: sunderland op december 05, 2024, 11:25:34
valt dus niet mee 50 wedstrijden is langer dan 1.5 seizoen. Hij maakte heel vaak de zelfde fouten door te laat te reageren. Als zijn handelingsnelheid omhoog gaat en dus ook direct strak doorspelen dan kan hij ons nivo aan. Erger mij er aan dat hij op het allerlaatste moment even de back aanspeelt die dan in de problemen komt.
Dat vind jij ja. Ik vind 50 wedstrijden in een slecht draaiend Cambuur te weinig om te zeggen of Smand wel of niet goed genoeg is. Genoeg voorbeelden van spelers die in het eerste seizoen helemaal niet goed waren, maar na 1.5 a 2 seizoen een basisplaats veroveren en er niet meer uit te denken zijn.
Daarbij als Henk aangeeft dat hij moet wachten met inspelen, dan is dat de tactiek, en niet het mankement van Smand dat hij te langzaam inspeelt, dus dat durf ik niet te zeggen. In de periode die hij speelde bij Cambuur vond ik hem vooral heel wisselvallig. Ene wedstrijd sterk aan de bal, en andere heel slordig. Dat heeft overigens ook met afspeelopties te maken en ruimte die de tegenstander geeft. Maar is ook een leeftijdkwestie. Centrale verdediger is een typische positie waarbij spelers met de leeftijd steeds beter worden door de ervaring.
Als Smand echt goed was, dan had hij het al eerder moeten laten zien. Nu achter in de rij aansluiten. Krijgt vast een kans om zich opnieuw te bewijzen.
Citaat van: PePe op december 06, 2024, 15:01:55
Als Smand echt goed was, dan had hij het al eerder moeten laten zien. Nu achter in de rij aansluiten. Krijgt vast een kans om zich opnieuw te bewijzen.
Gewoon een extra stand-in op de bank. Kun je nog eens een grote verdediger er in zetten als we vol onder druk staan aan het eind van de wedstrijd.
Voetballend sowieso beter dan Van Mullem. Weinig verkeerde inspeelpasses gezien.
Speelt hij ook bij O21?
Typische KKD-verdediger. Moet er niet aan denken om met hem als basis CV de Eredivisie in te gaan. Heeft een startsnelheid van een schildpad. Voor de rest goede wedstrijd gespeeld gister, op KKD-niveau prima CV om achter de hand te hebben.
Citaat van: Gasgeve op april 26, 2025, 12:01:56
Typische KKD-verdediger. Moet er niet aan denken om met hem als basis CV de Eredivisie in te gaan. Heeft een startsnelheid van een schildpad. Voor de rest goede wedstrijd gespeeld gister, op KKD-niveau prima CV om achter de hand te hebben.
Vond Smand gisteravond in de verdediging er boven uitsteken, de backs kwamen te kort en Nieling kon ten opzichte van Smand geen meerwaarde geven in de verdediging. Moet zeggen dat ik geen fan was van Smand, maar hij heeft zich gisteravond goed gerevanceerd.
Citaat van: Vlampiep op april 26, 2025, 13:07:10
Vond Smand gisteravond in de verdediging er boven uitsteken, de backs kwamen te kort en Nieling kon ten opzichte van Smand geen meerwaarde geven in de verdediging. Moet zeggen dat ik geen fan was van Smand, maar hij heeft zich gisteravond goed gerevanceerd.
ben er niet van onder de indruk wat mij opvalt voetballend komen de meesten
gewoon te kort als je ook weer zag hoe makkelijk die lui de bal rondtikken dan
gaat er bij ons toch veel mis hoor.
Lijkt me toch vrij duidelijk na al die jaren. Geen progressie geboekt. Lekker transfervrij naar Oss laten vertrekken.
Citaat van: denistel op april 26, 2025, 13:21:28
ben er niet van onder de indruk wat mij opvalt voetballend komen de meesten
gewoon te kort als je ook weer zag hoe makkelijk die lui de bal rondtikken dan
gaat er bij ons toch veel mis hoor.
het was gewoon heel erg matig en dat is ook nog positief.
Citaat van: michello op april 26, 2025, 15:17:03
Lijkt me toch vrij duidelijk na al die jaren. Geen progressie geboekt. Lekker transfervrij naar Oss laten vertrekken.
N?? liever niet komen hier volgend seizoen ook weer. Volgende keer graag winst tegen Ultee .... Ook al stelt ie drie keepers op.
Smand is overigens niet minder dat Nieling of van Mullem. De verdediging is voetballend zwak en inspiratieloos.
En toch... Alleen Excelsior heeft minder goals tegen.
Vorig seizoen 47 punten , doelsaldo 71-74
Nu (met nog 2 te gaan) 65 punten met doelsaldo 58-39
Het probleem ligt voorin.
Een echte spits had geholpen, maar het echte probleem zit volgens mij op het middenveld.
Alles moet van Diemers komen, en zelfs zijn assists en goals zijn aan de lage kant. De andere middenvelders dragen voetballend ook veel te weinig bij.
Ons middenveld is bijna nooit dominant.
Hopelijk voor hem een mooie start bij een nieuwe club. Was vrijdagavond de beste speler aan onze kant, maar hij komt al niet meer in de plannen voor van de gemiddelde toeschouwer.
Hij is beter en verder dan een Joris Kramer hier was en kijk eens hoe die zich heeft ontwikkeld. Dus mooi ergens anders starten met voldoende krediet.
Ik zou Smand voor een jaartje verhuren.
Citaat van: SCC op april 28, 2025, 11:45:04
Hopelijk voor hem een mooie start bij een nieuwe club. Was vrijdagavond de beste speler aan onze kant, maar hij komt al niet meer in de plannen voor van de gemiddelde toeschouwer.
Hij is beter en verder dan een Joris Kramer hier was en kijk eens hoe die zich heeft ontwikkeld. Dus mooi ergens anders starten met voldoende krediet.
wat een onzin
Citaat van: Johan-12 op april 27, 2025, 11:06:41
Een echte spits had geholpen, maar het echte probleem zit volgens mij op het middenveld.
Alles moet van Diemers komen, en zelfs zijn assists en goals zijn aan de lage kant. De andere middenvelders dragen voetballend ook veel te weinig bij.
Ons middenveld is bijna nooit dominant.
klopt. Er zit te weinig dynamiek in ons middenveld. Ze gaan pas bewegen als we de bal hebben. Veel te weinig diepte loopacties en al helemaal niet over ons voorhoede heen. Komt nooit een middenvelder van ons alleen voor de keeper
Citaat van: Noordcambuur op april 28, 2025, 13:42:13
Ik zou Smand voor een jaartje verhuren.
Hoezo verhuren? Contract loopt af, gewoon niet verlengen afscheid nemen.
Citaat van: sunderland op april 28, 2025, 14:35:55
wat een onzin
Mooi, wist dat jij zou reageren Sunderland.
We hebben allen onze voorkeuren en in dit geval ook spelers die we niet mogen. Jij had voorkeur voor bijv Paulissen en met name vd Heide.
Maar om dit onzin te noemen: jij vond Kramer destijds duidelijk beter?
Citaat van: SCC op april 28, 2025, 14:53:28
Mooi, wist dat jij zou reageren Sunderland.
We hebben allen onze voorkeuren en in dit geval ook spelers die we niet mogen. Jij had voorkeur voor bijv Paulissen en met name vd Heide.
Maar om dit onzin te noemen: jij vond Kramer destijds duidelijk beter?
ja veel beter. Fysiek inspeelpass en vooral positie kiezen verdedigend. Moet zeggen dat Smand aan de bal met positie kiezen ook goed is maar verdedigd staat hij veel vaak verkeerd en is dan te laat. Kramer had ook 2 geweldige spelers voor hem destijds hier
We hebben toen ook nog Kellian vd Kaap gehad... ook een goede geworden.
Maar ik zie bij Smand niet echt een stijgende lijn, hij is niet heel veel beter dan 2 jaar terug.
En met 22 jaar had hij dan al wel verder moeten zijn nu.
Maar nergens om Nieling blijft ook hangen op zijn niveau maakt ook geen stappen.
Weet het netje wel te vinder van Jansen :_schater
Nieling met die lengte moet veel eruit gehaald worden?..ik vergeet nooit meer Steenvoorden wat heeft die gast een doelpunten gemaakt voor Cambuur.
Citaat van: Bankzitter op april 28, 2025, 15:40:27
We hebben toen ook nog Kellian vd Kaap gehad... ook een goede geworden.
Maar ik zie bij Smand niet echt een stijgende lijn, hij is niet heel veel beter dan 2 jaar terug.
En met 22 jaar had hij dan al wel verder moeten zijn nu.
ik denk dat Ultee hem eigenlijk kapot heeft gemaakt. Voor hemzelf en dus voor ons had hij beter 2 e keus kunnen zijn. Hij moest gelijk iedere weds spelen en ons centrum was dramatisch. Hij had veel beter wat minuten kunnen maken zo nu en dan
Citaat van: Noordcambuur op april 28, 2025, 15:50:24
Maar nergens om Nieling blijft ook hangen op zijn niveau maakt ook geen stappen.
Weet het netje wel te vinder van Jansen :_schater
Nieling met die lengte moet veel eruit gehaald worden?..ik vergeet nooit meer Steenvoorden wat heeft die gast een doelpunten gemaakt voor Cambuur.
Steenvoorden is transfervrij na dit seizoen....
Heeft een topjaar in Kroati?
Citaat van: Bankzitter op april 28, 2025, 15:40:27
We hebben toen ook nog Kellian vd Kaap gehad... ook een goede geworden.
Maar ik zie bij Smand niet echt een stijgende lijn, hij is niet heel veel beter dan 2 jaar terug.
En met 22 jaar had hij dan al wel verder moeten zijn nu.
Nog jong he.. ongelooflijk eigenlijk. 2,5 jaar geleden was hij toch een aardig duo met Bergsma of die Volendammer in de eredivisie. Ook toen konden we niet scoren. En dan nu op naar de amateurs :|
Smand kan zich beter als vrachtwagen laten registreren. De draaicirkel heeft ie al.
Citaat van: Delamere op mei 02, 2025, 20:42:37
Smand kan zich beter als vrachtwagen laten registreren. De draaicirkel heeft ie al.
hij vult het prima in de laatste weken
Citaat van: Delamere op mei 02, 2025, 20:42:37
Smand kan zich beter als vrachtwagen laten registreren. De draaicirkel heeft ie al.
Is dit nou de wijze waarop we hier in het forum over onze speler praten? Zegt veel over het niveau of eigenlijk geen niveau.
Heeft Smand het niveau wat Cambuur nastreeft? Nee!!! Natuurlijk niet! Vinden ze bij Cambuur gelukkig zelf ook. Geen startsnelhied, geen wendbaarheid, ondanks z?n lengte een hele matige kopper, enz., enz., enz.
Dat zoiets hier niet gezegd mag worden is mij nog nooit gebleken. En terecht. Maar als jij van een drol een slagroompunt wenst te maken, ga je gang!
Ach die lieveschat. Dat moment dat Henk hem even over z?n wangen aaide tegen ADO zei genoeg.
Citaat van: mark1989 op mei 04, 2025, 14:14:56
Is dit nou de wijze waarop we hier in het forum over onze speler praten? Zegt veel over het niveau of eigenlijk geen niveau.
Typisch iets Nederlands. In het buitenland is veel meer respect voor hun spelers of oud spelers.
om te kotsen dat eeuwige respectloze slachtoffer zoeken hier van een paar.
Nou dat hij te kort komt is toch duidelijk?
Eerste seizoenen hoopte ik nog dat het beter zou worden. Maar helaas niet elke jongen van 19 of 20 wordt aanzienlijk beter. Dat kun je hem en de club niet kwalijk nemen. Hopelijk vind die een club en kan hij betaald voetbal blijven spelen |:)
Citaat van: oost op mei 04, 2025, 20:16:21
Nou dat hij te kort komt is toch duidelijk?
Eerste seizoenen hoopte ik nog dat het beter zou worden. Maar helaas niet elke jongen van 19 of 20 wordt aanzienlijk beter. Dat kun je hem en de club niet kwalijk nemen. Hopelijk vind die een club en kan hij betaald voetbal blijven spelen |:)
Het gaat erom te beseffen dat het slechts jouw mening is. En dat de kans ook bestaat dat je er helemaal naast zit. Het gaat er ook niet om of je wel of niet je mening mag geven, maar de woorden die er aan geeft. Ik reageerde vooral op de onrespectvolle manier waarop het werd verwoord. Je kunt ook op een respectvolle manier je mening geven. Sommige vinden het nodig om in een post ook duidelijk te maken hoe laag hun IQ is. En wat mij betreft hoeft dat niet.
Citaat van: mark1989 op mei 04, 2025, 20:52:29
Het gaat erom te beseffen dat het slechts jouw mening is. En dat de kans ook bestaat dat je er helemaal naast zit. Het gaat er ook niet om of je wel of niet je mening mag geven, maar de woorden die er aan geeft. Ik reageerde vooral op de onrespectvolle manier waarop het werd verwoord. Je kunt ook op een respectvolle manier je mening geven. Sommige vinden het nodig om in een post ook duidelijk te maken hoe laag hun IQ is. En wat mij betreft hoeft dat niet.
Helemaal mee eens. ik wil mij graag bij Okkele en jou aansluiten wat dit betreft. Schaamteloos mensen afmaken lijkt ook een kwaliteit van sommigen hier.
Citaat van: mark1989 op mei 04, 2025, 20:52:29
Het gaat erom te beseffen dat het slechts jouw mening is. En dat de kans ook bestaat dat je er helemaal naast zit. Het gaat er ook niet om of je wel of niet je mening mag geven, maar de woorden die er aan geeft. Ik reageerde vooral op de onrespectvolle manier waarop het werd verwoord. Je kunt ook op een respectvolle manier je mening geven. Sommige vinden het nodig om in een post ook duidelijk te maken hoe laag hun IQ is. En wat mij betreft hoeft dat niet.
Zoals anderen het dan weer nodig vinden om met een niet te harden dedain hier de grote moraalridder even uit te hangen.
Want als ik van een speler die een draaicirkel als een vrachtwagen heeft, zeg dat ie een draaicirkel als een vrachtwagen heeft, vind jij het gepast om mij als iemand met een laag IQ weg te zetten. Om je misplaatste superioriteitsgevoel moet ik echt heel hard lachen. Het heeft iets sneus en zegt daarnaast ook veel over jezelf.
Mark1989, uit 1989 gok ik zo. Dan kom ik al meer jaren bij Cambuur dan jij leeft en kan van al die jaren geen 3 verdedigers verzinnen die er nog minder van konden dan Smand. Da?s mijn mening, zeg dat op mijn manier, en dat je hiervan niet gediend bent, is jouw probleem. We zitten hier immers niet op een forum van christelijke plattelandsvrouwen maar op die van een rauwe, volkse voetbalclub.
Als je frustratie naar mij voortkomt uit het feit dat jij, ondanks jouw enorm hoge IQ, w?l gecharmeerd bent van de voetballer Smand, kun je me moeilijk kwalijk nemen dat ik je qua voetbalverstand niet het allerscherpste mesje uit de la vindt.
Netter kon ik het zeggen.
"niet te harden dedain" is dan ook niet slim, nu moet 30% op deze site weer googlen.
vind niet dat hij beter is geworden en dat ook niet gaat worden
en daar zullen de meningen over verschillen.
ik vind de club zelf te lief in zulke dingen maar soms moeten er
harde beslissingen worden genomen dat is betaald voetbal.
Citaat van: Delamere op mei 05, 2025, 18:19:58
Zoals anderen het dan weer nodig vinden om met een niet te harden dedain hier de grote moraalridder even uit te hangen.
Want als ik van een speler die een draaicirkel als een vrachtwagen heeft, zeg dat ie een draaicirkel als een vrachtwagen heeft, vind jij het gepast om mij als iemand met een laag IQ weg te zetten. Om je misplaatste superioriteitsgevoel moet ik echt heel hard lachen. Het heeft iets sneus en zegt daarnaast ook veel over jezelf.
Mark1989, uit 1989 gok ik zo. Dan kom ik al meer jaren bij Cambuur dan jij leeft en kan van al die jaren geen 3 verdedigers verzinnen die er nog minder van konden dan Smand. Da?s mijn mening, zeg dat op mijn manier, en dat je hiervan niet gediend bent, is jouw probleem. We zitten hier immers niet op een forum van christelijke plattelandsvrouwen maar op die van een rauwe, volkse voetbalclub.
Als je frustratie naar mij voortkomt uit het feit dat jij, ondanks jouw enorm hoge IQ, w?l gecharmeerd bent van de voetballer Smand, kun je me moeilijk kwalijk nemen dat ik je qua voetbalverstand niet het allerscherpste mesje uit de la vindt.
Netter kon ik het zeggen.
Hum, ik vond eigenlijk dat de uitdrukking "draaicirkel van een vrachtwagen" wel iets liefs en onschuldigs had. Ik begrijp de ophef niet.
Maar even serieus, wat is er mis met Christelijke plattelandsvrouwen? :proost
Citaat van: denistel op mei 05, 2025, 19:13:35
vind niet dat hij beter is geworden en dat ook niet gaat worden
en daar zullen de meningen over verschillen.
ik vind de club zelf te lief in zulke dingen maar soms moeten er
harde beslissingen worden genomen dat is betaald voetbal.
Dan moet je als club ook harde beslissingen maken ten aanzien van jeugd.
Als de jeugd goed is: ?Er komen toppers aan? wordt er vaak gezegd, moet je ze ook inpassen.
Genoeg mogelijkheden gehad dit seizoen om die ?toppers? minuten te laten maken.
Of?.De club denkt er anders over en het zijn geen toppers. Dat kan, maar dan moet je ook harde beslissingen maken richting jeugd.
En dus niet alleen richting Smand?
Citaat van: okkele op mei 05, 2025, 18:26:16
"niet te harden dedain" is dan ook niet slim, nu moet 30% op deze site weer googlen.
Excusez le mot!
Citaat van: Zuid1991 op mei 05, 2025, 19:30:11
Dan moet je als club ook harde beslissingen maken ten aanzien van jeugd.
Als de jeugd goed is: ?Er komen toppers aan? wordt er vaak gezegd, moet je ze ook inpassen.
Genoeg mogelijkheden gehad dit seizoen om die ?toppers? minuten te laten maken.
Ze hebben toch veel minuten gemaakt?
Citaat van: Zuid1991 op mei 05, 2025, 19:30:11
Of?.De club denkt er anders over en het zijn geen toppers. Dat kan, maar dan moet je ook harde beslissingen maken richting jeugd.
En dus niet alleen richting Smand?
Ik denk precies tegenovergesteld. Je moet jeugd juist langzaam brengen. We hebben geen Messi? en Yamals, onze jeugd met leren met druk om te gaan, fysiek sterker worden en langzaam ervaring op gaan doen. Ik vind dat het beleid van de Technische Staf op dit gebied juist heel goed.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2025, 19:25:45
Hum, ik vond eigenlijk dat de uitdrukking "draaicirkel van een vrachtwagen" wel iets liefs en onschuldigs had. Ik begrijp de ophef niet.
Maar even serieus, wat is er mis met Christelijke plattelandsvrouwen? :proost
Ik begrijp de ophef dus ook niet.
En voor wat betreft die chr. plattelandsvrouwen, die zijn zonder uitzondering fan van het pompebledenploegje.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2025, 19:41:17
Ze hebben toch veel minuten gemaakt?
Ik denk precies tegenovergesteld. Je moet jeugd juist langzaam brengen. We hebben geen Messi? en Yamals, onze jeugd met leren met druk om te gaan, fysiek sterker worden en langzaam ervaring op gaan doen. Ik vind dat het beleid van de Technische Staf op dit gebied juist heel goed.
Jeugd langzaam inpassen ben ik ook helemaal voor.
Maar als de O-21 hele seizoen al geroemd wordt, had er van mij allang meerdere spelers een kans mogen hebben.
Neem alleen al Henstra. We hebben al het hele seizoen geen spits. Waarom laat je deze gast niet minuten maken? Jonker, Bakati idem.
Of Wiebe met zijn sporadische invalbeurten. Gewoon te weinig imo.
Wat goed is, is goed en moet ook kansen krijgen.
Dus bij mij rijst de vraag, is de jeugd wel goed genoeg?
Het gaat om kwaliteit bij een club als Cambuur, niet om kwantiteit.
Citaat van: Zuid1991 op mei 05, 2025, 19:51:18
Jeugd langzaam inpassen ben ik ook helemaal voor.
Maar als de O-21 hele seizoen al geroemd wordt, had er van mij allang meerdere spelers een kans mogen hebben.
Neem alleen al Henstra. We hebben al het hele seizoen geen spits. Waarom laat je deze gast niet minuten maken? Jonker, Bakati idem.
Of Wiebe met zijn sporadische invalbeurten. Gewoon te weinig imo.
Wat goed is, is goed en moet ook kansen krijgen.
Dus bij mij rijst de vraag, is de jeugd wel goed genoeg?
Het gaat om kwaliteit bij een club als Cambuur, niet om kwantiteit.
voor mij zijn de spelers die je noemt wel goed genoeg er is echter ook
bewust voor gekozen om top te presteren met de o21 en dat lukt prima.
verder zijn Jonker Bakkati en Kooistra nog geen eens 20 dus die komen
wel,Henstra had ik wel graag willen zien in het 1e scoort makkelijk maar
de TS moest zich plaatsen voor de PO en dan liefst 3e en die kiezen voor
de vaste waardes ook al spelen die soms minder blijft een afweging maar
ik had af en toe toch meer risico met die jonge knapen genomen het zal
toch eens moeten gebeuren en als je promoveerd zal er nog minder plaats
voor de jeugd zijn.
Wat ik elders zei... Groningen lukt het ook met 13 man uit eigen jeugd in de selectie.
En die komen op hetzelfde niveau uit met O21.
Citaat van: Bankzitter op mei 05, 2025, 22:39:32
Wat ik elders zei... Groningen lukt het ook met 13 man uit eigen jeugd in de selectie.
En die komen op hetzelfde niveau uit met O21.
met ook meer ervaren spelers er bij en die hebben wij amper of hebben
zelf moeite om overeind te blijven dan is er te weinig sturing voor de
spelers uit eigen jeugd
fantastische pot!
op deze manier, graag blijven
Heel veel respect voor Floris. Geweldig gespeeld de laatste duels :thumbsup
Citaat van: Trainert! op mei 17, 2025, 00:25:09
fantastische pot!
op deze manier, graag blijven
klopt niet alleen deze wedstrijd maar de afgelopen weken was hij heel sterk bezig.
Citaat van: Trainert! op mei 17, 2025, 00:25:09
fantastische pot!
op deze manier, graag blijven
Eens, mag van mij ook blijven. Zeker nu wd weer kkd spelen.
Lijkt mij een goede invaller
Citaat van: Lore op mei 17, 2025, 11:11:45
Lijkt mij een goede invaller
sowieso beter dan van Mullem