Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Floris Smand

Gestart door zeewolde, augustus 04, 2022, 16:03:15

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

#225
Citaat van: janou op december 05, 2024, 09:42:32
Valt echt reuze mee. Heeft in totaal 50 wedstrijden gespeeld, en eigenlijk alleen in een slecht draaiend Cambuur op zo'n jonge leeftijd. Je kan dan simpelweg niet verwachten dat zo'n jongen de kar trekt. Daarnaast is het ook niet zo dat ik de verantwoordelijkheid op bepaalde situaties of personen schuif, want hij is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn spel. Het zijn factoren die invloed hebben op de prestaties van zo'n jongen.

Nou weet ik ook echt niet of hij goed genoeg is voor het niveau dat wij als Cambuur nastreven, dat zal moeten blijken.
valt dus niet mee 50 wedstrijden is langer dan 1.5 seizoen. Hij maakte heel vaak de zelfde fouten door te laat te reageren. Als zijn handelingsnelheid omhoog gaat en dus ook direct strak doorspelen dan kan hij ons nivo aan. Erger mij er aan dat hij op het allerlaatste moment even de back aanspeelt die dan in de problemen komt.

beam

Floris heb ik alleen gezien in een slecht draaiend 11tal. Ben erg benieuwd naar zijn prestaties in dit elftal. 21jaar en kan nog heel veel leren. Er is nu ook veel meer balans op het middenveld. Dit zorgt er ook voor dat hij het beter gaat doen. Laten we hem maar beoordelen in dit elftal en niet meteen af fakkelen. Steun die jongen!

janou

Citaat van: sunderland op december 05, 2024, 11:25:34
valt dus niet mee 50 wedstrijden is langer dan 1.5 seizoen. Hij maakte heel vaak de zelfde fouten door te laat te reageren. Als zijn handelingsnelheid omhoog gaat en dus ook direct strak doorspelen dan kan hij ons nivo aan. Erger mij er aan dat hij op het allerlaatste moment even de back aanspeelt die dan in de problemen komt.

Dat vind jij ja. Ik vind 50 wedstrijden in een slecht draaiend Cambuur te weinig om te zeggen of Smand wel of niet goed genoeg is. Genoeg voorbeelden van spelers die in het eerste seizoen helemaal niet goed waren, maar na 1.5 a 2 seizoen een basisplaats veroveren en er niet meer uit te denken zijn.


Daarbij als Henk aangeeft dat hij moet wachten met inspelen, dan is dat de tactiek, en niet het mankement van Smand dat hij te langzaam inspeelt, dus dat durf ik niet te zeggen. In de periode die hij speelde bij Cambuur vond ik hem vooral heel wisselvallig. Ene wedstrijd sterk aan de bal, en andere heel slordig. Dat heeft overigens ook met afspeelopties te maken en ruimte die de tegenstander geeft. Maar is ook een leeftijdkwestie. Centrale verdediger is een typische positie waarbij spelers met de leeftijd steeds beter worden door de ervaring.

PePe

Als Smand echt goed was, dan had hij het al eerder moeten laten zien. Nu achter in de rij aansluiten. Krijgt vast een kans om zich opnieuw te bewijzen.

YellowBlue

Citaat van: PePe op december 06, 2024, 15:01:55
Als Smand echt goed was, dan had hij het al eerder moeten laten zien. Nu achter in de rij aansluiten. Krijgt vast een kans om zich opnieuw te bewijzen.
Gewoon een extra stand-in op de bank. Kun je nog eens een grote verdediger er in zetten als we vol onder druk staan aan het eind van de wedstrijd.

Holwerd voor Cambuur

Voetballend sowieso beter dan Van Mullem. Weinig verkeerde inspeelpasses gezien.

Speelt hij ook bij O21?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Gasgeve

Typische KKD-verdediger. Moet er niet aan denken om met hem als basis CV de Eredivisie in te gaan. Heeft een startsnelheid van een schildpad. Voor de rest goede wedstrijd gespeeld gister, op KKD-niveau prima CV om achter de hand te hebben.

Vlampiep

Citaat van: Gasgeve op april 26, 2025, 12:01:56
Typische KKD-verdediger. Moet er niet aan denken om met hem als basis CV de Eredivisie in te gaan. Heeft een startsnelheid van een schildpad. Voor de rest goede wedstrijd gespeeld gister, op KKD-niveau prima CV om achter de hand te hebben.
Vond Smand gisteravond in de verdediging er boven uitsteken, de backs kwamen te kort en Nieling kon ten opzichte van Smand geen meerwaarde geven in de verdediging. Moet zeggen dat ik geen fan was van Smand, maar hij heeft zich gisteravond goed gerevanceerd.

denistel

Citaat van: Vlampiep op april 26, 2025, 13:07:10
Vond Smand gisteravond in de verdediging er boven uitsteken, de backs kwamen te kort en Nieling kon ten opzichte van Smand geen meerwaarde geven in de verdediging. Moet zeggen dat ik geen fan was van Smand, maar hij heeft zich gisteravond goed gerevanceerd.

ben er niet van onder de indruk wat mij opvalt voetballend komen de meesten
gewoon te kort als je ook weer zag hoe makkelijk die lui de bal rondtikken dan
gaat er bij ons toch veel mis hoor.

michello

Lijkt me toch vrij duidelijk na al die jaren. Geen progressie geboekt. Lekker transfervrij naar Oss laten vertrekken.

sunderland

Citaat van: denistel op april 26, 2025, 13:21:28
ben er niet van onder de indruk wat mij opvalt voetballend komen de meesten
gewoon te kort als je ook weer zag hoe makkelijk die lui de bal rondtikken dan
gaat er bij ons toch veel mis hoor.
het was gewoon heel erg matig en dat is ook nog positief.

Arno A

Citaat van: michello op april 26, 2025, 15:17:03
Lijkt me toch vrij duidelijk na al die jaren. Geen progressie geboekt. Lekker transfervrij naar Oss laten vertrekken.

N?? liever niet komen hier volgend seizoen ook weer. Volgende keer  graag winst tegen Ultee ....  Ook al stelt ie drie keepers op.

diekhuzen

Smand is overigens niet minder dat Nieling of van Mullem. De verdediging is voetballend zwak en inspiratieloos.

Bankzitter

En toch... Alleen Excelsior heeft minder goals tegen.

Vorig seizoen 47 punten , doelsaldo 71-74
Nu (met nog 2 te gaan) 65 punten met doelsaldo 58-39
Het probleem ligt voorin.

Johan-12

Een echte spits had geholpen, maar het echte probleem zit volgens mij op het middenveld.
Alles moet van Diemers komen, en zelfs zijn assists en goals zijn aan de lage kant. De andere middenvelders dragen voetballend ook veel te weinig bij.
Ons middenveld is bijna nooit dominant.