Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Floris Smand

Gestart door zeewolde, augustus 04, 2022, 16:03:15

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Beste wedstrijd kerel. Uitstekend!

Stiens


AL

Verreweg de beste op het veld(aan onze kant).
Alles gewonnen, rust en voetballend nu ook goed.
Ga zo door kerel!

Noordcambuur

Citaat van: AL op november 19, 2023, 17:29:02
Verreweg de beste op het veld(aan onze kant).
Alles gewonnen, rust en voetballend nu ook goed.
Ga zo door kerel!
klopt helemaal mee eens  :thumbsup

wiekie1969

Leeft weer helemaal op onder Henk. Mooi om te zien.

okkele

Citaat van: AL op november 19, 2023, 17:29:02
Verreweg de beste op het veld(aan onze kant).
Alles gewonnen, rust en voetballend nu ook goed.
Ga zo door kerel!
de beste zou zomaar kunnen maar verreweg......ik vond de jong een hele goeie 2e hoor.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

poelie-lwd

Citaat van: okkele op november 19, 2023, 21:00:09
de beste zou zomaar kunnen maar verreweg......ik vond de jong een hele goeie 2e hoor.

We zijn het zowaar eens  :proost
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dokkumer

Blessure valt mee, lijkt vrijdag te halen
De echte, dat lees je :devil

Noordcambuur

Citaat van: Dokkumer op november 26, 2023, 17:47:28
Blessure valt mee, lijkt vrijdag te halen
mooi nieuws  :thumbsup

Stiens

Floris Smand (20) is 'ouwe rot' in het veld bij SC Cambuur, maar 'jonge jongen' naast het veld. 'Dat hoort ook bij mijn positie'

Hij was het naar eigen zeggen even kwijt, maar Floris Smand (20) uit Lemmer vond toch weer een weg terug naar het basiselftal bij SC Cambuur. Om dat voor elkaar te krijgen, moest hij zelf ook even terug naar ?de basis?.

Het voetbal moest weer terugkomen in zijn spel. ?Dat was nou juist de reden waarom Henk de Jong mij vorig jaar in de zomer bij het eerste elftal haalde?, meent Smand. In de wedstrijd tegen NAC Breda haalde diezelfde De Jong hem al na drie kwartier naar de kant. ?Toen speelde ik een slechte helft?, vertelt Smand. ?Daarna zei de trainer ook: we gaan weer even puur op voetballen focussen met jou.?

?Ik ben totaal niet van de excuses, maar het liep natuurlijk al een tijd niet met de hele ploeg?, stelt Smand. ?Het was heel chaotisch in het veld en dan komt het als verdediger allemaal op je af. We verloren al zo?n lange tijd zo veel wedstrijden, dat mijn eigen spel er eigenlijk een beetje uit was geslopen.?

De trainerswissel speelde hem ook parten. ?De nieuwe trainer was er natuurlijk pas een paar dagen en dat was wel erg wennen. Hij wilde weer anders spelen en het duurde even voordat ik dat toegepast had.? Een seizoen lang had hij met Cambuur gevochten tegen degradatie. ?Alleen maar puur verdedigen, daar lagen mijn kwaliteiten niet. Maar ik ben daar wel dankbaar voor, want daar heb ik wel ? verdedigend gezien ? heel veel geleerd. Zo word je een completere speler.?

?Eigenlijk heel ego?stisch?
De wedstrijden die volgden op NAC Breda zat hij op de bank. Daar zag Smand uiteindelijk het voordeel ook wel weer van in. ?De verantwoordelijkheden die je hebt als je in het veld staat, heb je dan even niet?, stelt hij. ?Je kan dan ? eigenlijk heel ego?stisch ? helemaal op jezelf focussen en aan jezelf werken.?

Het slaagde en zo heeft hij sinds een paar weken zijn basisplek weer terug. Bij Cambuur loopt het inmiddels goed en bij Smand ook. ?Dit is echt mijn spelletje: indribbelen, een afspeelmogelijkheid zoeken op het middenveld. Veel meer dan bijvoorbeeld de lange bal spelen?, aldus Smand. ?Met al die jonge jongens in het team beginnen we het spelletje echt te snappen.?

Zelf ook nog een van de ?jonge jongens?
Wanneer hij erop wordt gewezen dat hij met zijn twintig jaar zelf ook nog tot de ?jonge jongens? behoort, begint hij te blozen. ?Dat is natuurlijk waar, maar in het veld voel ik me niet een jonge jongen?, legt Smand uit. ?Bij mijn positie horen veel verantwoordelijkheden en daar ben ik toch een soort leider van het team.?

?Maar buiten het veld ben ik wel gewoon nog ?jong?, hoor?, zegt hij snel. De buren van Smand en huisgenoot Milan Smit kunnen het weten. ?Die hebben al weleens geklaagd inderdaad?, vertelt hij lachend. De twee hebben samen de grootste lol. ?Maar we zijn soms ook heel serieus en bekijken thuis bijvoorbeeld beelden om beter te worden.?

Zijn harde werken werd beloond. ?Zo voelde het ook: als een beloning?, meent Smand. ?De trainer heeft het ook telkens zo gebracht: ik zie dat je hard aan jezelf aan het werken bent, dus jij komt er wel weer bovenop.?


sunderland

Mooi. Die jongen leeft onder Henk helemaal op. Onder de vorige trainer werd ie in 10 maand helemaal niks beter . Minder

sunderland

Wederom een sterke wedstrijd. Kan hem ook niet meer uit de basis wegdenken. Fysiek prima en opbouwend ook dikke prima en positioneel ook sterk

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op december 09, 2023, 13:19:37
Wederom een sterke wedstrijd. Kan hem ook niet meer uit de basis wegdenken. Fysiek prima en opbouwend ook dikke prima en positioneel ook sterk
klopt helemaal Sunderland onder Henk helemaal opgebloeid.

TheDutchman

Smand naar zweden, aldus tweet van Andor. Iemand enig idee waarheen en of we een vergoeding krijgen?

Oud Cambuur

Citaat van: TheDutchman op augustus 25, 2024, 12:31:54
Smand naar zweden, aldus tweet van Andor. Iemand enig idee waarheen en of we een vergoeding krijgen?
Nummer laatst van Zeden en hij wordt verhuurt