Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Floris Smand

Gestart door zeewolde, augustus 04, 2022, 16:03:15

Vorige topic - Volgende topic

V-man

Kind van de club. Eredivisie kwam wellicht iets te vroeg. Al met al snap ik SCC wel. Met een beperkt budget hem verlenging geven kan misschien uiteindelijk renderen. Hup Smand!

okkele

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op juli 21, 2023, 21:09:50
tuurlijk man, jonge voetballer kan goed uitpakken en ook niet. Kost niet veel, dus gokje waard. Sommigen hier rekenen elke speler die aangekocht wordt cq een contract krijgt al meteen af als basisspeler die er elke wedstrijd bovenuitsteekt. En anders is het waardeloos en niet goed genoeg.
Afbranden maar weer en continu hun eigen gelijk proberen te halen. Zeg je iets ervan wordt je neergesabeld als niet reeel of het vaste paardje....ik mag mn eigen mening toch wel zeggen......   Jah tuurlijk mag dat maar wat helpt het afbranden en platfakkelen van 80 procent van de selectie en trainers.
Begrijp me goed ik ben heel erg Cambuur he... wil ook graag de beste spelers de miegum en muhrens zeg maar. Moet wel betaalbaar blijven.
Ik denk dat er nu nog teveel vermogen naar het nieuwe hok gaat en we het pas kunnen omdraaien als het nieuwe hok zn centjes gaat terugbetalen dmv entree sponsers en heel veel nieuwe erbij hoop ik.
je laatste zin zegt alles. ik denk ook dat dat helemaal waar is.
ik ben bang dat het een overgangsjaar word.

ps,
mooi plekje dat delfzijl.
ik kom er veel vanwege mn werk.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

sunderland

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 21, 2023, 21:21:41
Je roept dat nou al een jaar, maar je bent steeds de enige. Zijn er meer die die geluiden hebben gehoord?
ik niet. Hoor dat ie prima in de groep ligt. Hoor meer dat soort verhalen over een ander persoon..

Bankzitter

En die eindigt op T?  :zweep

AL

Uitstekende invalbeurt.
Wat een verschil in verdedigen tov Bergsma zeg.

Bob Paisley

Ik ben/was geen fan van hem.     Maar hij viel vandaag prima in.

PePe

Veel beter, dan Bergsma vandaag. Activer en energieker.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: AL op augustus 11, 2023, 23:56:08
Uitstekende invalbeurt.
Wat een verschil in verdedigen tov Bergsma zeg.

Zo, die Bergsma is echt alles verloren wat hij begin vorig seizoen wel had. Wat een angsthaas aan de bal zeg!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Grijskijkert

Floris Smand wil zich dit seizoen bij SC Cambuur ook in balbezit doen gelden: 'Daar zijn nu meer mogelijkheden voor'

Lars Goerres ? Gisteren, 22:45 ? Sport

Floris Smand (20) draaide door een gebroken middenvoetsbeentje geen fijne voorbereiding bij SC Cambuur, maar inmiddels heeft de verdediger de opgelopen achterstand weer ingehaald. ,,Ik wil wat goedmaken dit seizoen.?

Die uitspraak klinkt misschien vreemd uit de mond van een voetballer die in zijn debuutjaar als prof al 24 wedstrijden in Cambuur-1 speelde, maar voor Floris Smand is leeftijd slechts een getal. Toen toenmalig trainer Henk de Jong aan de vooravond van het vorige seizoen het vertrouwen in hem uitsprak, greep hij de kans met beide handen aan. ,,Daarna gaat de knop om en moet je er gewoon staan.?

Hoewel het sentiment een paar maanden later een stuk positiever is geworden, doet het nog altijd pijn dat Cambuur in mei uit de eredivisie degradeerde. Voor Smand kwam daar nog iets bij. In de laatste competitiewedstrijd brak de verdediger namelijk het buitenste middenvoetsbeentje in zijn linkervoet. Een revalidatietraject volgde.

Operatie

Smand had er voor kunnen kiezen om het bot op natuurlijke wijze te laten herstellen. ,,Maar ze adviseerden me bij de club om voor een operatie te gaan? vertelt hij. Die vond begin juni plaats. ,,Daarna heb ik twee weken in het gips gezeten en begon het herstel.?

Lastig was het wel, toen Smand zijn ploeggenoten in de zomer oefenwedstrijden zag spelen terwijl hij daar zelf nog niet aan mocht denken. Stapje voor stapje kwam de rentree echter dichterbij. Kort voor de competitiestart deed hij alweer een uur mee tegen Royal Francs Borains en omdat Le?n Bergsma in aanloop naar het uitduel met Telstar geblesseerd afhaakte, volgde vorige week een basisplaats.

Mooie reeks

Als het aan hem ligt, staat hij die niet meer af en was de 2-3 zege in Velsen-Zuid het startsein van een mooie reeks. ,,Ik wil wat goedmaken dit seizoen?, zegt Smand. Het zegt veel over de gretige instelling van de 20-jarige jeugdexponent. Zijn doorlopende contract werd in juli opengebroken en verlengd tot de zomer van 2025. ,,Ik hoop nog jaren voor Cambuur te spelen.?

Prachtig vindt hij het, hoe talenten zoals Wiebe Kooistra (17) en Joram van der Veen (18) dit seizoen zijn voorbeeld volgden door aansluiting te vinden bij de hoofdmacht. ,,Ik heb de opleiding de afgelopen jaren groot zien worden en elke jongen die nu doorbreekt, maakt me trots. Dit is precies waar Cambuur de komende jaren voor gaat staan.?

Energie en positiviteit


Wat er dit seizoen mogelijk is, moet nog duidelijk worden, denkt Smand. ,,We hebben in ieder geval een frisse ploeg, die veel energie en positiviteit uitstraalt. Dat zie je ook terug op het veld.? Niet alles gaat goed, ,,maar we proberen wel altijd hoog druk te zetten en van achteruit op te bouwen. Daarmee kom je het verst.?

Zelf wil Smand qua persoonlijke ontwikkeling de lijn van vorig jaar doortrekken. ,,Onderdeel daarvan is mezelf ook aan de bal te laten zien?, vertelt hij. ,,Daar zijn nu we een niveau lager spelen meer mogelijkheden voor. Durven instappen, op dribbelen, een crosspass geven. Dat soort werk.?

Mooie gelegenheid

De thuiswedstrijd tegen Jong Ajax is vrijdag een mooie gelegenheid. De Amsterdamse beloftenploeg zal in Leeuwarden ook willen aanvallen en dus ontstaat er mogelijk een meer open wedstrijd.

Smand heeft er zin in. Blij dat hij weer op het veld staat en kan doen wat hij het liefste doet. ,,Dan komt de rest vanzelf.?
IN HENK WE TRUST!!!

Noordcambuur

Top Floris een ijzersterke wedstrijd  :thumbsup

Bernardo


Dokkumer

Vind Floris de laatste weken echt stappen maken.
De echte, dat lees je :devil

Mike SCC

Goede wedstrijd gespeeld, steeds sterker in de duels en begint ook comfortabeler aan de bal te worden en het middenveld in te dribbelen. Nu nog eentje ernaast die rust en duelkracht met zich mee brengt, dat is bij Tol helaas nog niet het geval.

Noordcambuur

Citaat van: Dokkumer op september 17, 2023, 20:00:42
Vind Floris de laatste weken echt stappen maken.
links en rechts naast hem staan hun mannetje ook hoor phoeeee  :thumbsup

Dokkumer

Citaat van: Noordcambuur op september 17, 2023, 20:35:55
links en rechts naast hem staan hun mannetje ook hoor phoeeee  :thumbsup
Prima backs  :thumbsup
De echte, dat lees je :devil