3 jaar! |:)
Voor de vaste volgers van de Keuken Kampioen Divisie is De Jong bepaald geen onbekende, want hij speelde al bijna tachtig wedstrijden in deze competitie voor Jong AZ, waarvan hij het afgelopen jaar ook aanvoerder was. Ook voor het eerste elftal van de Alkmaarders kwam hij al drie keer in actie en daarnaast maakte hij onderdeel uit van het Onder 19 team dat eind april de UEFA Youth League wist te winnen.
Succes FdJ!! _O_
Presenteer dan ook direct even het nieuwe shirt ipv hem met het oude shirt te presenteren. Gemiste kans.
Citaat van: Inferno-058 op juni 20, 2023, 19:09:39
Presenteer dan ook direct even het nieuwe shirt ipv hem met het oude shirt te presenteren. Gemiste kans.
Echt he haha, ze moeten die Craft shirtjes kwijt :wall
Welkom en veel succes |:)
Welkom Fedde en ik wens je heel veel succes in Leeuwarden.
Bij onze trots het geel/blauw |:)
Dit is waarom Fedde de Jong (20) doorgroeien bij SC Cambuur verkiest boven AZ Alkmaar: 'Daar werd ik naar mijn gevoel niet gebruikt in mijn kracht'
Fedde de Jong (20) zat dicht tegen het eerste elftal van AZ Alkmaar aan, maar kiest toch voor SC Cambuur. Waarom?
Marissa de Jong ? Vandaag, 19:00 ? Sport
Fedde de Jong, een Friesere naam vind je bijna niet. Maar hij komt toch echt uit het Noord-Hollandse Uitgeest. De 20-jarige middenvelder tekende dinsdag een contract voor drie jaar bij Cambuur.
Voor technisch directeur Eti?nne Reijnen is dit een onderschrijving van zijn ambitie om waarde op het veld te cre?ren: jonge spelers die kunnen groeien en zo uiteindelijk geld op kunnen leveren.
In de eerste onderhandelingen ging het nog om een huurperiode van een seizoen, maar De Jong raakte overtuigd van het plan dat Cambuur met hem had en besloot zich helemaal aan de club te binden. ?Ze willen mij hier een belangrijke speler maken?, zegt De Jong. ?Bij AZ werd ik naar mijn gevoel niet gebruikt in mijn kracht. Ik heb mezelf veel opgeofferd voor het team.? Zo moest hij bij het eerste elftal steevast op rechtsback staan, in plaats van op zijn geliefde middenveld.
De AZ-Cambuur-connectie is er nog steeds, ook met Reijnen aan het roer, die er natuurlijk zelf ook speelde. Mees Hoedemakers, Jamie Jacobs: zomaar twee spelers die Cambuur bij Jong AZ vandaan plukte. ?Je weet precies wat je in huis haalt met spelers van AZ, dat zijn goeie spelers?, roemt Reijnen de jeugdopleiding van de Alkmaarders. Middels clausules in het contract kon De Jong door Cambuur gekocht worden. Reijnen: ?Bij de transfer heeft AZ goed meegedacht.?
Klik met Jan Sierksma
De Jong maakte zijn debuut voor AZ in de Conference League en met jeugdteam Onder 19 van AZ won hij dit seizoen de UEFA Youth League. In de ploeg, onder leiding van Jan Sierksma uit Burdaard, speelde hij van de achtste finale tot en met de finale mee. Met Sierksma heeft De Jong een goeie band. Bij Cambuur kende hij overigens nog helemaal niemand. ?Alles is nieuw voor mij, maar dat vind ik juist wel mooi. Zo kan ik alleen maar nieuwe vrienden maken.?
Cambuur ziet in De Jong een speler die het lopen niet schuwt en dus altijd garant staat voor genoeg (kilo)meters. ?Ik ben echt een box-to-box-speler, die graag aanvallend voetbal speelt?, stelt De Jong. ?Bij AZ deden we dat ook en ik denk dat ze hier een beetje dezelfde filosofie hebben.?
Bij Jong AZ was hij tevens aanvoerder. ?Die leiderschapskwaliteiten heb ik ook. Ik denk sowieso dat ik nu al aardig wat ervaring heb, want ik speel al drie seizoenen in de eerste divisie?, zegt De Jong. ?Ik wil de toon zetten: in energie, in loopvermogen, maar ook in het beslissend zijn met goals en assists. Dat ik daarin een voorbeeld kan zijn.?
Cambuur start op 30 juni met de voorbereiding, met een test- en meetdag. Een dag later volgt de eerste training. De Jong is de tweede zomerse aanwinst van SC Cambuur onder Reijnen, maar de komende week worden nog meer ontwikkelingen verwacht. Zo zal Cambuur Remco Balk, die afgelopen seizoen op huurbasis voor de Leeuwarders speelde, definitief overnemen van FC Utrecht.
Welkom en veel succes! |:)
Dit soort spelers moeten we hebben. Graag bij Cambuur willen spelen, wat mij betreft mogen ze nog veel meer gaan samenwerken met AZ.
Citaat van: Inferno-058 op juni 20, 2023, 19:09:39
Presenteer dan ook direct even het nieuwe shirt ipv hem met het oude shirt te presenteren. Gemiste kans.
Contract met Adidas zal pas op 1 juli in gaan.
Citaat van: NRG op juni 20, 2023, 21:08:46
Contract met Adidas zal pas op 1 juli in gaan.
Lekker geregeld dan
Lijkt mij een prima speler
Welkom help ons weer naar de eredivisie.
Klinkt goed allemaal! Maak ons gek Fedde!
Wat lijkt dit ventje veel op balk qua uiterlijk. Succes Fedde!
https://www.youtube.com/watch?v=2EV7G-guXCs
Komt wel goed over in zo'n interview. Laat het maar zien. |:)
Gewoon no. 10 aantrekken als jonkie met het nieuwe shirt. :_schater
Beetje branie is wel mooi .
Krijt deze jonge thus wel wat te eten?
_O_
Topper voor ons |:)
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 11, 2023, 23:21:39
_O_
Topper voor ons |:)
Absoluut, je ziet aan alles dat hij goed kan voetballen.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 11, 2023, 23:21:39
_O_
Topper voor ons |:)
ben ik helemaal met jou eens heerlijk die Fedde :thumbsup
Heel sterk duo met vKaam |:)
speelde prima koos de goeie momenten om diep te spelen
of ff rust te zoeken goeie balbehandeling vind het een aanwinst
In de voorselectie van jong oranje
Citaat van: zeewolde op augustus 18, 2023, 16:11:29
In de voorselectie van jong oranje
Dan zijn we hem dus eventueel kwijt tegen Den Bosch, mocht die bij de definitieve selectie zitten. Wel mooi voor hem uiteraard
Jammer genoeg voor hem niet bij de definitieve selectie, voor ons mooi want kan hij gewoon meedoen tegen Den Bosch.
Alsnog opgeroepen voor Jong Oranje, is er zaterdag niet bij dus.
Citaat van: Bernardo op september 04, 2023, 11:59:52
Alsnog opgeroepen voor Jong Oranje, is er zaterdag niet bij dus.
Is meteen het probleem met het middenveld opgelost
Van Mullem Van Kaam en Breij dus.
Zie je meteen ook hoe smal onze selectie dan is...
Citaat van: Josli op september 04, 2023, 12:02:46
Zie je meteen ook hoe smal onze selectie dan is...
Voordeel voor Ultee, nu hoeft hij geen keuze te maken. :_schater
Citaat van: Bernardo op september 04, 2023, 11:59:52
Alsnog opgeroepen voor Jong Oranje, is er zaterdag niet bij dus.
Nou nog maar een middenvelder en aanvaller halen nu de Jong en Uldrikis er niet bij zijn..(dit was ook de reden van het aantrekken van Reiziger)
Want die gaat zonder handschoenen en keepershirt het veld op?
Citaat van: Grijskijkert op september 04, 2023, 12:27:52
Nou nog maar een middenvelder en aanvaller halen nu de Jong en Uldrikis er niet bij zijn..(dit was ook de reden van het aantrekken van Reiziger)
Missen we niks aan, kunnen beide niet scoren
Debuut gemaakt in J Oranje.
Dat schroeft zijn waarde mooi omhoog.
Vind het wel mooi dat ie ingevallen is. Afgevallen, toch dr bij en nu toch wat minuten ipv daar niks en wij ook niks
Tegen Noord-Macedoni? gister helaas plaats moeten nemen op de tribune (buiten de selectie). Maar toch mooi dat hij in de eerste wedstrijd z'n debuut heeft gemaakt |:)
Citaat van: Stiens op september 13, 2023, 12:15:22
Tegen Noord-Macedoni? gister helaas plaats moeten nemen op de tribune (buiten de selectie). Maar toch mooi dat hij in de eerste wedstrijd z'n debuut heeft gemaakt |:)
dan kan hij mooi er a.s zondag weer er fit er tegenaan.
En Cambuur heeft weer geld aan hem verdiend. :thumbsup
Pffff, na de 1e wedstrijd was ik heel enthousiast. Maar sindsdien valt hij me beh??rlijk tegen. Rendement van 0,0 en tot??l onzichtbaar.
Breij moet daar gewoon spelen. Onzinnig dat je je gevaarlijkste speler van zijn plek afhaalt.
En dan rechts vd Water of El Hilali met Kooistra in het laatste kwartier.
Citaat van: Bankzitter op september 30, 2023, 00:03:36
Breij moet daar gewoon spelen. Onzinnig dat je je gevaarlijkste speler van zijn plek afhaalt.
En dan rechts vd Water of El Hilali met Kooistra in het laatste kwartier.
zo logisch als wat maar je de ts ziet het anders
Ja dit kan echt niet. Ik begrijp echt wel dat je hem opstelt en Breij naar de buiten omdat dat de minst slechte variant is. Maar zoals hij gisteren speelde?. Dan maar niemand op de rechtsbuiten
Citaat van: papier op september 30, 2023, 09:19:18
Ja dit kan echt niet. Ik begrijp echt wel dat je hem opstelt en Breij naar de buiten omdat dat de minst slechte variant is. Maar zoals hij gisteren speelde?. Dan maar niemand op de rechtsbuiten
Nou... je kan op de rechtsbuiten 2 spelers kwijt die het echt niet minder doen dan breij. Hilali wiebe. Misschien niet voor de volle 90 min. Maar breij moet je in de kkd nooit van het middenveld halen.
Fedde de jong valt mij echt vies tegen zit echt niks on hobbeld en beetje mee
Wat is er erg aan om De Jong op de bank te zetten?
En als we drie rechtsbuitens nodig hebben omdat ze elk niet fit genoeg zijn voor 60 minuten dan wisselen we toch een keertje extra.
Inmiddels is Breij onze belangrijkste speler geworden, dus behandel hem ook zo en niet meer als dat grappige ventje die zo lekker veel rent.
Citaat van: oost op september 30, 2023, 09:48:09
Nou... je kan op de rechtsbuiten 2 spelers kwijt die het echt niet minder doen dan breij. Hilali wiebe. Misschien niet voor de volle 90 min. Maar breij moet je in de kkd nooit van het middenveld halen.
Fedde de jong valt mij echt vies tegen zit echt niks on hobbeld en beetje mee
Ultee heeft doen blijken dat hij niet in staat blijkt te zijn een speler beter te laten voetballen of vetrouwen te geven. De enige speler die hier geen last van schijnt te hebben is Breij en dat is dan eigenlijk de enige echte speler die zijn niveau weet te conselideren.
Citaat van: Bankzitter op september 30, 2023, 09:55:35
Wat is er erg aan om De Jong op de bank te zetten?
En als we drie rechtsbuitens nodig hebben omdat ze elk niet fit genoeg zijn voor 60 minuten dan wisselen we toch een keertje extra.
Inmiddels is Breij onze belangrijkste speler geworden, dus behandel hem ook zo en niet meer als dat grappige ventje die zo lekker veel rent.
Buiten dat, De Jong valt totaal niet op, voegt aanvallend niks toe.
Valt ontzettend tegen inderdaad. In de voorbereiding kon je zien dat hij wel kan voetballen. Is nu totaal verdwenen
De jong valt niet op, brengt ook niks extra's.
Citaat van: PePe op september 30, 2023, 20:22:06
De jong valt niet op, brengt ook niks extra's.
Dit terwijl hij als groot talent is binnen gehaald. Hij is niet de enige speler die in een kort tijdsbestek volledig hun branie en vertrouwen is kwijtgeraakt.
Citaat van: Vlampiep op september 30, 2023, 20:39:15
Dit terwijl hij als groot talent is binnen gehaald. Hij is niet de enige speler die in een kort tijdsbestek volledig hun branie en vertrouwen is kwijtgeraakt.
Tsja denk toch als Henk er mee aan de slag gaat en met vertrouwen krijgt het er meer uit komt. ..
Speelde veel beter toen Van Mullem er nog niet was. Van Mullem.......ook nog niks van gezien......
Citaat van: Vlampiep op september 30, 2023, 20:39:15
Dit terwijl hij als groot talent is binnen gehaald. Hij is niet de enige speler die in een kort tijdsbestek volledig hun branie en vertrouwen is kwijtgeraakt.
vooral het woord branie. 10 maanden geen speler met branie gezien alleen Breij misschien. Zag net even stukje tegen psv vorig jaar. Paulissen speelde met branie , 3 wedstrijden verder speelde hij niet eens . :zucht
Ultee heeft het voetbal er ook bij Fedde de Jong totaal uitgeramd. Komt amper aan de bal in de juiste posities (als vrije man om beslissende passes te geven) omdat hij telkens wordt overgeslagen dmv lange bal of ingespeeld wordt met een man in zijn rug.
Dat is inderdaad ook precies wat Ultee wil volgens mij. Beetje lange bal naar voren rammen, hopen dat Smit of Uldrikis hem kan verlengen op v/d Water of Balk en hopen op een goal.
Dat kan op zich wel, maar dan moet je verdediging wel op orde zijn door de tegenstander te laten komen, maar goed...daar is al genoeg over gezegd. Fedde wordt inderdaad altijd overgeslagen.
Ultee haalt gewoon in iedere speler het slechtste naar boven.
Eigenlijk is dat razendknap.
Citaat van: Poetser op oktober 02, 2023, 09:57:56
Ultee haalt gewoon in iedere speler het slechtste naar boven.
Eigenlijk is dat razendknap.
Heo poetser niet te negatief h?. :devil Mocht dit nooit zeggen hier. Er zit totaal geen idee achter en idd ik kan geen speler opnoemen die onder Ultee beter is geworden. Zijn favorietjes zit ook totaal geen vooruitgang in. Zelfs cashi word al minder dan toen ie begon
Citaat van: sjaak op oktober 02, 2023, 09:42:30
Dat is inderdaad ook precies wat Ultee wil volgens mij. Beetje lange bal naar voren rammen, hopen dat Smit of Uldrikis hem kan verlengen op v/d Water of Balk en hopen op een goal.
Dat kan op zich wel, maar dan moet je verdediging wel op orde zijn door de tegenstander te laten komen, maar goed...daar is al genoeg over gezegd. Fedde wordt inderdaad altijd overgeslagen.
Was men maar met dat opportunistische spel gestart tegen PSV, dan was het nog wat geworden.
Citaat van: papier op oktober 02, 2023, 14:17:03
Was men maar met dat opportunistische spel gestart tegen PSV, dan was het nog wat geworden.
Dan moeten we wel eerst de bal hebben ;)
Citaat van: poelie-lwd op oktober 02, 2023, 14:19:14
Dan moeten we wel eerst de bal hebben ;)
PSV schiet wel eens naast, dan heb je hem
Citaat van: papier op oktober 02, 2023, 14:31:17
PSV schiet wel eens naast, dan heb je hem
Als je door een jong team zo te kakken wordt gezet, hoef je niet meer te denken aan wat als.
Als je geschoren wordt moet je in de hoek zitten en je stil houden
Citaat van: oost op oktober 02, 2023, 15:28:27
Als je door een jong team zo te kakken wordt gezet, hoef je niet meer te denken aan wat als.
Als je geschoren wordt moet je in de hoek zitten en je stil houden
Dus de tweede helft had men schriftelijk af moeten doen?
Citaat van: papier op oktober 03, 2023, 08:13:02
Dus de tweede helft had men schriftelijk af moeten doen?
Tijdens de rust dacht ik in ieder geval wel "fluit maar af".
Jij had er nog zin in met 10 man; 0-2 achter en een werkelijk dramatische 1e helft :?
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 03, 2023, 09:43:17
Tijdens de rust dacht ik in ieder geval wel "fluit maar af".
Jij had er nog zin in met 10 man; 0-2 achter en een werkelijk dramatische 1e helft :?
Nee hoor, daarom zeg ik ook "was men maar met dat opportunistische spel gestart".
Kerel misschien ff oefenen op het afronden?..
Jeetje wat een mogelijkheid :_schater
Citaat van: Noordcambuur op oktober 21, 2023, 11:42:38
Kerel misschien ff oefenen op het afronden?..
Jeetje wat een mogelijkheid :_schater
Die viel mij ook op, Dat was een 100% kans.
Citaat van: Noordcambuur op oktober 21, 2023, 11:42:38
Kerel misschien ff oefenen op het afronden?..
Jeetje wat een mogelijkheid :_schater
dat is zijn manco, tot nu. Scoren en assistenten
Fedde speelde een slechte wedstrijd.
Citaat van: PePe op oktober 29, 2023, 15:19:49
Fedde speelde een slechte wedstrijd.
Vond hem een slappe indruk maken, werd gemakkelijk van de bal gezet en lijkt mij geen speler die wat fysieke spel aan kan,,wat overigens ook voor Van Kaam van toepassing is en daarmee de zwakte op,het middenveld verklaart.
Wat moet die jongen bij Jong Oranje??
Citaat van: Specuveter op oktober 29, 2023, 15:37:36
Wat moet die jongen bij Jong Oranje??
nou wat denk je zelf bank warm houden :y
Speelt verstoppertje, nooit aanspeelbaar en in duels veel te zwak
Fedde is er wel bij tegen Roda. Niet geselecteerd.
Citaat van: michello op november 10, 2023, 14:37:17
Fedde is er wel bij tegen Roda. Niet geselecteerd.
Dat is mooi, maar je mist nog wel 2 basisspelers..
Citaat van: Grijskijkert op november 10, 2023, 14:47:57
Dat is mooi, maar je mist nog wel 2 basisspelers..
klopt Grijskijkert ik had liever Sylla of Uldrikis erbij gehad.
Heerlijk Fedde en zo doorgaan dan komen er nog veel meer doelpunten bij :thumbsup
Wat een fleugje HENK kan doen!!
Weer ??n erbij ga zo door kerel?. :thumbsup
Sinds hij niet meer bij Oranje zit, gaat het beter!! (gaat vechten of minder druk?)
Citaat van: PePe op november 25, 2023, 12:24:40
Sinds hij niet meer bij Oranje zit, gaat het beter!! (gaat vechten of minder druk?)
Sinds Henk z'n trainer is gaat het beter ;)
Nog niet echt fan van Fedde geweest, maar hij wordt steeds beter. Goede wedstrijd gespeeld tegen Vitesse.
Man man ik snap werkelijk niet hoe dit mannetje voor jong oranje heeft kunnen spelen en zover is gekomen in de Az jeugd. Elke keer wanneer ik je zie spelen lijk je wel ziek.
Bleek bleu en je oogt bang in de duels. Van mij mag je samen met Kaam zsm opzoek naar een nieuwe club :rodekaart
Brengt al het hele seizoen v??l te weinig voor een 10.
20 jaar he.. moet zich ergens aan kunnen optrekken. Maarja aan wie.
Citaat van: De Gast op april 06, 2024, 10:16:06
20 jaar he.. moet zich ergens aan kunnen optrekken. Maarja aan wie.
Van Kaam idem. Ik denk dat ze echt wel kunnen voetballen.
Hewwe ze eigenlijk wel een fitnessruimte in het stadion?
Misschien wel, maar Fedde zit er nooit denk ik
Haal deze jongen aub uit de basis.
41 x in het geel blauw. 3 goals en 2 assist voor een nummer 10.
Jep. Gaat er ook wel uit maandag verwacht ik.
Waarom Fedde er nu uithalen?
Vond hem prima spelen gisteren.
Citaat van: AL op september 14, 2024, 13:32:37
Waarom Fedde er nu uithalen?
Vond hem prima spelen gisteren.
prima inde vorm van?? alles slappe hap vind ik kreit ie een kans weer sun zacht tilkje
pff power mut er in voetballend en qua kracht hest meer aan Rolke lijkt mij
Citaat van: denistel op september 14, 2024, 13:54:15
prima inde vorm van?? alles slappe hap vind ik kreit ie een kans weer sun zacht tilkje
pff power mut er in voetballend en qua kracht hest meer aan Rolke lijkt mij
Was voetballend toch echt sterk hoor.
Rolke is een houtenklaas en moet eerst maar eens leren lopen. Ziet er niet uit.
Citaat van: AL op september 14, 2024, 14:09:58
Was voetballend toch echt sterk hoor.
Rolke is een houtenklaas en moet eerst maar eens leren lopen. Ziet er niet uit.
mij niet opgevallen geen dreiging naar de goal gezien en rolke hoeft niet te
lopen die laat de bal lopen wat een bal op de leeuw.
Citaat van: AL op september 14, 2024, 14:09:58
Was voetballend toch echt sterk hoor.
Rolke is een houtenklaas en moet eerst maar eens leren lopen. Ziet er niet uit.
Bangura zag er ook niet uit hoe die liep.
Citaat van: Bankzitter op september 14, 2024, 14:17:30
Bangura zag er ook niet uit hoe die liep.
v hanegem en wouters ook niet :proost
Vd Streek liep ook met een zak aardappelen op de rug...
De Jong maar de hoekschoppen nemen i.p.v. Diemers? :y
Citaat van: Noordcambuur op oktober 29, 2024, 21:58:19
De Jong maar de hoekschoppen nemen i.p.v. Diemers? :y
nee, want dan moet je hem in de basis opstellen...
Citaat van: YellowBlue op oktober 29, 2024, 22:23:24
nee, want dan moet je hem in de basis opstellen...
vond Fedde weer erg matig
Hij mist gif. Niet hard genoeg in de duels en geen killer bij kansen.
Wat heeft hij uitgevreten?
Is hij geschorst?
Citaat van: upweer op maart 24, 2025, 19:54:14
Wat heeft hij uitgevreten?
Is hij geschorst?
????u
Heeft al weken niet meer met het eerste meegetraind aldus Andor Fabor.
Jonathan Ploeg zag hem laatst op de velden bij Blauw Wit helemaal alleen een bal op het doel schieten, en zag er wat sneu uit.
Bijzonder dat nog niemand dat ontdenkt had.
Komt wel te kort, maar toch sneu dat het zo gaat.
Lijkt mij nou ook niet een jongen die gekke fratsen uithaalt.
Heel apart inderdaad.
Zat de laatste twee wedstrijden niet bij de selectie. Is hij niet geblesseerd?
Citaat van: michello op maart 24, 2025, 21:17:23
Zat de laatste twee wedstrijden niet bij de selectie. Is hij niet geblesseerd?
Disciplinair geschorst. Zien we niet meer in het eerste. Aldus Andor.
Citaat van: fred op maart 24, 2025, 21:44:17
Disciplinair geschorst. Zien we niet meer in het eerste. Aldus Andor.
Dat zei ik al 8P
Citaat van: fred op maart 24, 2025, 21:44:17
Disciplinair geschorst. Zien we niet meer in het eerste. Aldus Andor.
Maar de reden ben ik wel benieuwd naar
Ontevreden natuurlijk. Ging toch al naar de exit. Mooi naar TOP Oss ofzo.
Sneu verhaal. Kwam binnen met veel potentie (goed gedaan bij AZ, zelfs een plek Jong Oranje) maar is vrij snel weggezakt en heeft zeer weinig laten zien in het geel-blauw. Veel meer van verwacht. Persoonlijk vond ik zijn houding vorig jaar stuitend. Wat mij bijstaat is dat hij bij Jong Ajax uit na de match lachend langs het veld stond terwijl we daar volgens mij onze laatste kans op play-offs hadden. Benieuwd wat er aan de hand is, terugzetten naar Jong doe je niet zomaar.
Citaat van: Bussum op maart 25, 2025, 10:19:22
Sneu verhaal. Kwam binnen met veel potentie (goed gedaan bij AZ, zelfs een plek Jong Oranje) maar is vrij snel weggezakt en heeft zeer weinig laten zien in het geel-blauw. Veel meer van verwacht. Persoonlijk vond ik zijn houding vorig jaar stuitend. Wat mij bijstaat is dat hij bij Jong Ajax uit na de match lachend langs het veld stond terwijl we daar volgens mij onze laatste kans op play-offs hadden. Benieuwd wat er aan de hand is, terugzetten naar Jong doe je niet zomaar.
dat doe je niet zomaar als club. Dat geeft juist onrust. Heeft erg weinig gebracht terwijl hij in mijn ogen veel potentie heeft. Als er ook maar iets fysiek was dan was hij helemaal niks
Citaat van: Bussum op maart 25, 2025, 10:19:22
Persoonlijk vond ik zijn houding vorig jaar stuitend. Wat mij bijstaat is dat hij bij Jong Ajax uit na de match lachend langs het veld stond terwijl we daar volgens mij onze laatste kans op play-offs hadden. Benieuwd wat er aan de hand is, terugzetten naar Jong doe je niet zomaar.
De spijker op sien hasses seun. Ik ben dat oek nog niet vergeten, bizar was dat!!!
Fedde de Jong was een talent en dat talent is hoe je het wendt of keert om zeep geholpen. Fedde ken ik als een redelijk bescheiden jongen die ook niet als lastig en vervelend kan worden beschouwd. En ja wat nu aangehaald wordt na de wedstrijd tegen J Ajax , slaat nergens op. Als je soms Henk hoort in zijn voor of na beschouwing, had die ook op non-actief moeten staan.
:rodekaart
Fedde heeft een vertrekwens en wij willen de laatste fase van het seizoen in gaan met jongens die graag willen", zegt Lambooij. "Daarom hebben we besloten dat Fedde gaat meetrainen bij de onder 21.
Die vertrekwens heeft hij dus kenbaar gemaakt op een niet al te slimme manier. :0=
En Cambuur is een bescheiden en nette club die niet zomaar spelers uit de selectie zet. Zolang hij bij Cambuur onder contract staat zal hij 100% inzet moeten leveren. of hij nou op de bank zit of speelt. Ik snap heel goed dat hij erg teleurgesteld is over het aantal speelminuten. Maar hij brengt in mijn ogen te weinig om een basisplek op te offeren. Er zijn overigens meer spelers die meer speeltijd verdienen. Er kunnen alleen maar 11 in het veld staan.
Ik denk dat er wel meer is gebeurd dan alleen een vertrekwens kenbaar gemaakt hebben.
Citaat van: Vlampiep op maart 25, 2025, 11:27:10
Fedde de Jong was een talent en dat talent is hoe je het wendt of keert om zeep geholpen. Fedde ken ik als een redelijk bescheiden jongen die ook niet als lastig en vervelend kan worden beschouwd. En ja wat nu aangehaald wordt na de wedstrijd tegen J Ajax , slaat nergens op. Als je soms Henk hoort in zijn voor of na beschouwing, had die ook op non-actief moeten staan.
dus jij kent Fedde wel goed en zit ook bij hem in de kleedkamer? Niet te snel oordelen, niet positief en niet negatief. Cambuur doet dit niet voor NIKS.
Ik mocht hem altijd wel graag zien voetballen, alleen moet hij meer in de sportschool zitten.. in de duels echt een juffertje op dit moment. Jammer dat dit gebeurd wat de reden ook is, het is voor de beeldvorming altijd slecht voor de club en de persoon waarom het gaat.
Typisch zo?n speler uit de AZ jeugd waar alles altijd voor de wind is gegaan. Bijna alle oranje jeugd elftallen doorlopen, veel lof de afgelopen jaren. Als het dan eens tegenzit en niet naar t zin gaat, gaat de kop hangen en worden er domme dingen gedaan.
Zonde, maar op zo?n manier gaat hij het niet redden, schop onder z?n reet en laat dit een les zijn bij zijn volgende club, zal wel Emmen o.i.d. worden.
Citaat van: michello op maart 25, 2025, 13:25:23
Typisch zo?n speler uit de AZ jeugd waar alles altijd voor de wind is gegaan. Bijna alle oranje jeugd elftallen doorlopen, veel lof de afgelopen jaren. Als het dan eens tegenzit en niet naar t zin gaat, gaat de kop hangen en worden er domme dingen gedaan.
Zonde, maar op zo?n manier gaat hij het niet redden, schop onder z?n reet en laat dit een les zijn bij zijn volgende club, zal wel Emmen o.i.d. worden.
nou typisch een voorbeeld van een speler uit de AZ jeugd zou ik hem niet noemen want
wat daar tegenwoordig allemaal speelt zijn gewoon goede sterke spelers en sterk is
hij zeker niet en heeft daar mi ook niks aan gedaan spelen in de kkd kan niet alleen
op techniek en dat probeerde hij wel.staalde helemaal niks uit niet binnen de lijnen
en er buiten ook niet.veel succes verder waar je ook maar gaat.
Citaat van: upweer op maart 25, 2025, 12:10:40
:rodekaart
Fedde heeft een vertrekwens en wij willen de laatste fase van het seizoen in gaan met jongens die graag willen", zegt Lambooij. "Daarom hebben we besloten dat Fedde gaat meetrainen bij de onder 21.
Die vertrekwens heeft hij dus kenbaar gemaakt op een niet al te slimme manier. :0=
Hij is natuurlijk niet uit de selectie gezet omdat hij te kennen heeft gegeven aan het einde van het seizoen te willen vertrekken. Er is echt wel wat gebeurd. Logisch dat Cambuur dit om privacy redenen niet naar buiten brengt.
Citaat van: sunderland op maart 25, 2025, 12:38:46
dus jij kent Fedde wel goed en zit ook bij hem in de kleedkamer? Niet te snel oordelen, niet positief en niet negatief. Cambuur doet dit niet voor NIKS.
Als een speler langere tijd geen basisplaats heeft en hij aangeeft te willen vertrekken lijkt mij bij Fedde een normale situatie gelet op zijn leeftijd.
Zo te lezen weet jij dan wel van de hoed en de rand en denkt Fedde beter te kennen. Het is momenteel een beetje trendy dat een technisch manager/directeur spelers uit de selectie wil houden omdat zij aangeven een vetrek wens te hebben.
Citaat van: Vlampiep op maart 25, 2025, 16:34:10
Als een speler langere tijd geen basisplaats heeft en hij aangeeft te willen vertrekken lijkt mij bij Fedde een normale situatie gelet op zijn leeftijd.
Zo te lezen weet jij dan wel van de hoed en de rand en denkt Fedde beter te kennen. Het is momenteel een beetje trendy dat een technisch manager/directeur spelers uit de selectie wil houden omdat zij aangeven een vetrek wens te hebben.
trek je weer een conclusie
tot ziens, missen we niks aan.
Prima toch?
Lekker de boel weer op scherp zetten, contracten lopen bijna af of worden deze periode verlengd.
Niemand wil er nu slecht opstaan.
Ik speculeer... maar zie het ook als een statement.
Citaat van: upweer op maart 25, 2025, 18:32:57
Prima toch?
Lekker de boel weer op scherp zetten, contracten lopen bijna af of worden deze periode verlengd.
Niemand wil er nu slecht opstaan.
Ik speculeer... maar zie het ook als een statement.
Ik denk dat Cambuur inderdaad wel duidelijk wil maken wat er verwacht wordt. maar ik vermoed wel dat er een goede reden voor is. En dat men hier niet lichtzinnig een beslissing heeft genomen. Er zal wel echt is gebeurd zijn.
Citaat van: sunderland op maart 25, 2025, 17:49:11
trek je weer een conclusie
Must dien eigen posts us naleze. Dou doest andes niks dan conclusies trekke.
En ja uut dien posts trek ik de conclusie dast stou altied graag dien geliek hewwe wist. Nou fan mij mag ut hoor, dou dien geliek en ik de kennis.
Het kan verkeren, nog niet zo lang geleden zei Fedde dat hij hier bij Cambuur op zijn plek was.
Gezien de huidige speelminuten, begrijp ik deze omslag wel.
Citaat van: mark1989 op maart 25, 2025, 18:42:41
Ik denk dat Cambuur inderdaad wel duidelijk wil maken wat er verwacht wordt. maar ik vermoed wel dat er een goede reden voor is. En dat men hier niet lichtzinnig een beslissing heeft genomen. Er zal wel echt is gebeurd zijn.
Kan toch bijna niet anders? De laatste die teruggezet werd naar de beloften was uiteraard Van der Water. Daarvoor Justin Matthieu. Die ging toch op stap voor een wedstrijd?
De besten spelen en als een speler niet in de basis staat dan moet 'ie in de spiegel kijken.
Balk is een mooi voorbeeld van een probleemkind dat nu een onomstreden basisspeler is. Dat heeft 'ie zelf afgedwongen met zijn doorzettingsvermogen. En Galvez heeft zoveel kwaliteit dat 'ie ook in de basis is gekomen.
Bij Fedde de Jong heb ik nooit de echte killersmentaliteit kunnen ontdekken en ook niet een surplus aan kwaliteit waardoor hij in de basis zou horen. Voor mij was het wel duidelijk dat die volgend seizoen exit was... alleen wat eerder nu. Lambooij is niet van het pappen en nathouden.
Citaat van: Vlampiep op maart 25, 2025, 18:43:54
Must dien eigen posts us naleze. Dou doest andes niks dan conclusies trekke.
En ja uut dien posts trek ik de conclusie dast stou altied graag dien geliek hewwe wist. Nou fan mij mag ut hoor, dou dien geliek en ik de kennis.
haha dankjewel. Niet se fel juh. Geef alleen aan dat het nog niet bekend is waarom en dat het niet om niks is want nu krijg je juist reuring wat je niet wilt in deze fase .
Citaat van: Bankzitter op maart 25, 2025, 19:38:52
De besten spelen en als een speler niet in de basis staat dan moet 'ie in de spiegel kijken.
Balk is een mooi voorbeeld van een probleemkind dat nu een onomstreden basisspeler is. Dat heeft 'ie zelf afgedwongen met zijn doorzettingsvermogen. En Galvez heeft zoveel kwaliteit dat 'ie ook in de basis is gekomen.
Bij Fedde de Jong heb ik nooit de echte killersmentaliteit kunnen ontdekken en ook niet een surplus aan kwaliteit waardoor hij in de basis zou horen. Voor mij was het wel duidelijk dat die volgend seizoen exit was... alleen wat eerder nu. Lambooij is niet van het pappen en nathouden.
kan mij ook maar 2 wedstrijden herinneren waar hij echt goed was. NEC thuis en NAC uit .
net gescoord voor de o 21 tegen ACV
Citaat van: denistel op maart 25, 2025, 20:57:35
net gescoord voor de o 21 tegen ACV
Vrijdag terughalen dus haha _O_
Citaat van: Bankzitter op maart 25, 2025, 19:38:52
De besten spelen en als een speler niet in de basis staat dan moet 'ie in de spiegel kijken.
Balk is een mooi voorbeeld van een probleemkind dat nu een onomstreden basisspeler is. Dat heeft 'ie zelf afgedwongen met zijn doorzettingsvermogen. En Galvez heeft zoveel kwaliteit dat 'ie ook in de basis is gekomen.
Bij Fedde de Jong heb ik nooit de echte killersmentaliteit kunnen ontdekken en ook niet een surplus aan kwaliteit waardoor hij in de basis zou horen. Voor mij was het wel duidelijk dat die volgend seizoen exit was... alleen wat eerder nu. Lambooij is niet van het pappen en nathouden.
Het is ook bijzonder dat zo'n speler, met genoeg vrije tijd lijkt me, nog een lichaam van een brugklasser heeft. Beetje investeren in je carri?re en sportschool pakken ofzo :-)
Zo zonde dat hij kan voetballen weet iedereen.
Alleen hij is fysiek zo zwak en er zit weinig pit in die jongen. Dan wordt kkd en veel andere competities lastig om je staande te houden. Helaas voor hem is hij voetballend niet goed genoeg om uit de duels te blijven.
Ik las iets over ruzie met andere spelers?
Zal dan wel om een slappe instelling gaan.
Nou als je aanvoerder je rugnummer 10 overneemt, dan is dat wel een trap na.
Dus geen rare gedachte dat er wat tussen de spelers is voorgevallen.
Citaat van: Bankzitter op maart 28, 2025, 21:04:07
Nou als je aanvoerder je rugnummer 10 overneemt, dan is dat wel een trap na.
Dus geen rare gedachte dat er wat tussen de spelers is voorgevallen.
Precies, het lijkt erop dat Mark Diemers verantwoordelijk is voor Fedde zijn situatie.
Mark geeft ?dit nu ook toe? in de video van vandaag. Fedde is gewoon onder druk gezet en vandaar uit buiten de groep geduwd omdat Mark zijn nummer 10 Wilde hebben.
Dat is wel een slechte actie van een aanvoerder, Hij en Cambuur hadden gewoon het contract moeten respecteren.
Daarnaast is men Fedde gaan zwart maken naar de supporters toe, terwijl het Mark zijn ego was die dit veroorzaakte.
Ik wens Fedde veel voorspoed toe en hoop dat Hij een Mooie club vind.
Citaat van: Gabster op april 04, 2025, 16:34:25
Precies, het lijkt erop dat Mark Diemers verantwoordelijk is voor Fedde zijn situatie.
Mark geeft ?dit nu ook toe? in de video van vandaag. Fedde is gewoon onder druk gezet en vandaar uit buiten de groep geduwd omdat Mark zijn nummer 10 Wilde hebben.
Dat is wel een slechte actie van een aanvoerder, Hij en Cambuur hadden gewoon het contract moeten respecteren.
Daarnaast is men Fedde gaan zwart maken naar de supporters toe, terwijl het Mark zijn ego was die dit veroorzaakte.
Ik wens Fedde veel voorspoed toe en hoop dat Hij een Mooie club vind.
Je creeert nu wel een verhaal dat misschien helemaal niet klopt. Er scheen iets te spelen tussen spelers. Maar wij weten niet met welke spelers dit is.
We weten alleen dat Mark nummer 10 heeft gevraagd toen Fedde uit de selectie is gezet. En dat was voor de rest van het seizoen dus nummer 10 was beschikbaar.
ik kan me overigens wel voorstellen dat Mark Diemers zich irriteert als iemand met nummer 10 rondloopt, maar niks laat zien en ook op de training de kantjes eraf loopt.
Maar zoals ik zei dit is enkel gissen.
Citaat van: Gabster op april 04, 2025, 16:34:25
Precies, het lijkt erop dat Mark Diemers verantwoordelijk is voor Fedde zijn situatie.
Mark geeft ?dit nu ook toe? in de video van vandaag. Fedde is gewoon onder druk gezet en vandaar uit buiten de groep geduwd omdat Mark zijn nummer 10 Wilde hebben.
Dat is wel een slechte actie van een aanvoerder, Hij en Cambuur hadden gewoon het contract moeten respecteren.
Daarnaast is men Fedde gaan zwart maken naar de supporters toe, terwijl het Mark zijn ego was die dit veroorzaakte.
Ik wens Fedde veel voorspoed toe en hoop dat Hij een Mooie club vind.
Wat een flauwekul!
Lees & Kijk het allemaal nog Maar eens na, Mark had deze wens al voordat Hij bij Cambuur tekende.
Mark geeft ook in de video aan dat Hij gedurende het seizoen Fedde verschillende keren heeft gevraagd.
Maar je kunt het ook niet willen zien, dat is aan jouw.
Of je ziet dingen die er helemaal niet zijn, dat is aan jouw.
Citaat van: Gabster op april 04, 2025, 17:16:44
Lees & Kijk het allemaal nog Maar eens na, Mark had deze wens al voordat Hij bij Cambuur tekende.
Mark geeft ook in de video aan dat Hij gedurende het seizoen Fedde verschillende keren heeft gevraagd.
Maar je kunt het ook niet willen zien, dat is aan jouw.
Hij zegt in het interview niet dat hij Fedde verschillende keren heeft gevraagd. Misschien het interview nog eens goed afluisteren.
Ik heb een heel ander vermoeden maar het is puur speculatie. Ik denk dat Fedde op een of andere manier iemand heeft genaait en zichzelf onmogelijk gemaakt heeft binnen de groep. Nogmaals, geen enkel bewijs, puur een gevoel,
Citaat van: Bankzitter op april 04, 2025, 19:17:37
Ik heb een heel ander vermoeden maar het is puur speculatie. Ik denk dat Fedde op een of andere manier iemand heeft genaait en zichzelf onmogelijk gemaakt heeft binnen de groep. Nogmaals, geen enkel bewijs, puur een gevoel,
Jij zegt tenminste nog dat het om een gevoel gaat.
Kun je Gabster niet van betichten. Die heeft namelijk de wijsheid in pacht...
Citaat van: Gabster op april 04, 2025, 16:34:25
Precies, het lijkt erop dat Mark Diemers verantwoordelijk is voor Fedde zijn situatie.
Mark geeft ?dit nu ook toe? in de video van vandaag. Fedde is gewoon onder druk gezet en vandaar uit buiten de groep geduwd omdat Mark zijn nummer 10 Wilde hebben.
Dat is wel een slechte actie van een aanvoerder, Hij en Cambuur hadden gewoon het contract moeten respecteren.
Daarnaast is men Fedde gaan zwart maken naar de supporters toe, terwijl het Mark zijn ego was die dit veroorzaakte.
Ik wens Fedde veel voorspoed toe en hoop dat Hij een Mooie club vind.
Eerlijk is eerlijk: een betere complottheorie gaat dit jaar niet meer voorbijkomen dacht ik zo.
Citaat van: Dreet op april 05, 2025, 11:44:40
Eerlijk is eerlijk: een betere complottheorie gaat dit jaar niet meer voorbijkomen dacht ik zo.
Heb zelfs begrepen dat het bepalende groepje een aantal jongedames heeft ingehuurd om De Jong te verleiden om hem vervolgens te kunnen chanteren!!!
Citaat van: Dreet op april 05, 2025, 11:44:40
Eerlijk is eerlijk: een betere complottheorie gaat dit jaar niet meer voorbijkomen dacht ik zo.
r
Ah de gebruikelijke Handelswijze, Kijk ik niet van op.
In September verdedigde ik Henk en waren het de gebruikelijke negatievelingen die Henk Weg Wilde hebben en mij voor gek verklaarden. En nu zijn we in April en zijn mijn woorden uitgekomen en Staan we 5e. Cambuur speelt voor promotie en gaat de na-competitie in.
Advies: lees de Onderwerpen Fedde de Jong & Mark Diemers. Kijk naar de videos en luister goed.
Wie had er belang bij om de nummer 10 te dragen? En, wie droeg nummer 10?
De waarheid zullen wij wellicht ooit vanuit de Eerste hand te weten te komen, mijn vermoeden is ( ?het lijkt erop?) dat het met Mark zijn wens te maken had.
Soms worden werknemers een bedrijf uitgewerkt mbv een tweede of derde reden omdat men de werknemer niet kan overtuigen met reden #1.
Citaat van: Gabster op april 05, 2025, 14:51:34
r
Ah de gebruikelijke Handelswijze, Kijk ik niet van op.
In September verdedigde ik Henk en waren het de gebruikelijke negatievelingen die Henk Weg Wilde hebben en mij voor gek verklaarden. En nu zijn we in April en zijn mijn woorden uitgekomen en Staan we 5e. Cambuur speelt voor promotie en gaat de na-competitie in.
Advies: lees de Onderwerpen Fedde de Jong & Mark Diemers. Kijk naar de videos en luister goed.
Wie had er belang bij om de nummer 10 te dragen? En, wie droeg nummer 10?
De waarheid zullen wij wellicht ooit vanuit de Eerste hand te weten te komen, mijn vermoeden is ( ?het lijkt erop?) dat het met Mark zijn wens te maken had.
Soms worden werknemers een bedrijf uitgewerkt mbv een tweede of derde reden omdat men de werknemer niet kan overtuigen met reden #1.
Om een rugnummer? :_schater
Het is geen kleuterschool
Citaat van: Poetser op april 05, 2025, 15:42:39
Om een rugnummer? :_schater
Het is geen kleuterschool
Je neemt de woorden uit mijn mond. Laat die gast lekker focussen op zijn eigen `inbreng` . Het cambuur shirt dragen en een eigen rugnummer moet je afdwingen.
Citaat van: Gabster op april 05, 2025, 14:51:34
r
Ah de gebruikelijke Handelswijze, Kijk ik niet van op.
In September verdedigde ik Henk en waren het de gebruikelijke negatievelingen die Henk Weg Wilde hebben en mij voor gek verklaarden. En nu zijn we in April en zijn mijn woorden uitgekomen en Staan we 5e. Cambuur speelt voor promotie en gaat de na-competitie in.
Advies: lees de Onderwerpen Fedde de Jong & Mark Diemers. Kijk naar de videos en luister goed.
Wie had er belang bij om de nummer 10 te dragen? En, wie droeg nummer 10?
De waarheid zullen wij wellicht ooit vanuit de Eerste hand te weten te komen, mijn vermoeden is ( ?het lijkt erop?) dat het met Mark zijn wens te maken had.
Soms worden werknemers een bedrijf uitgewerkt mbv een tweede of derde reden omdat men de werknemer niet kan overtuigen met reden #1.
wat een suggestief geleuter.
Citaat van: papier op april 05, 2025, 12:05:32
Heb zelfs begrepen dat het bepalende groepje een aantal jongedames heeft ingehuurd om De Jong te verleiden om hem vervolgens te kunnen chanteren!!!
Ja, wat een ongelooflijk lage rotstreek van dat bepalende groepje! Bah! Geen goed woord voor over.
Allemaal geruchten. Niemand weet wat er echt gebeurd. Laat lekker gaan.Fedde is klaar bij Cambuur. Wat de oorzaak ook is.
Citaat van: Dreet op april 05, 2025, 19:49:35
Ja, wat een ongelooflijk lage rotstreek van dat bepalende groepje! Bah! Geen goed woord voor over.
Hoe kom je hierbij? Van horen en zeggen? Welk groepje? Vaag gedoe allemaal.
Citaat van: YellowBlue op april 05, 2025, 21:05:54
Hoe kom je hierbij? Van horen en zeggen? Welk groepje? Vaag gedoe allemaal.
Ik zal de volgende keer even een knipoogje erbij zetten. Dan snap je de ironie misschien.......
Citaat van: Dreet op april 05, 2025, 21:22:43
Ik zal de volgende keer even een knipoogje erbij zetten. Dan snap je de ironie misschien.......
ja graag, ik word gek van die vage verhalen hier..
Iemand nog geabonneerd op het Noord-Hollands Dagblad?
https://www.noordhollandsdagblad.nl/sport/sport-ijmond/teruggezette-fedde-de-jong-dit-is-zijn-kant-van-het-verhaal.-ik-ben-de-moeilijkste-niet-maar-zij-vonden-van-wel/53599388.html?recommender=Proteus
Citaat van: Dreet op april 16, 2025, 19:58:18
Iemand nog geabonneerd op het Noord-Hollands Dagblad?
Das een leuke ik volg!
https://www.noordhollandsdagblad.nl/sport/sport-ijmond/teruggezette-fedde-de-jong-dit-is-zijn-kant-van-het-verhaal.-ik-ben-de-moeilijkste-niet-maar-zij-vonden-van-wel/53599388.html?recommender=Proteus
Logo nhdTeruggezette Fedde de Jong: dit is zijn kant van het verhaal. ?Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel?
Monique Janse
16-04-25, 18:00
Delen
Fedde de Jong als speler van Cambuur.
Fedde de Jong als speler van Cambuur. ? Foto Proshots/Perry van de Leuvert
ALKMAAR Op 26 maart jongstleden meldde technisch directeur Lars Lambooij van Cambuur dat het voor beide partijen beter was als Fedde de Jong niet meer bij de selectie van Cambuur trainde. De 21-jarige Uitgeester laat nu van zich horen. ,,Men dacht dat ik een stoorzender zou kunnen zijn, omdat ik te horen had gekregen dat ik weg moet. Ik denk van niet.?
,,Laat ik beginnen met te zeggen dat er geen specifiek voorval is geweest. Eigenlijk begon het verhaal al rond de winterstop. Toen belde de technische directeur van Cambuur, Lars Lambooij, met mijn zaakwaarnemer. Hij had de mededeling dat ik niet meer in zijn plannen voorkom en dat ik per direct moest vertrekken. Ik zou geen minuut meer in het eerste krijgen. Dat kwam voor ons onverwachts. Het deed pijn en liet mij zien dat de voetballerij ook echt heel hard kan zijn.?
,,Voor mijn eigen bestwil zou ik naar een andere club moeten, zei Lambooij, of worden verhuurd. Dat lukte op het laatste moment niet, omdat we weinig tijd hadden. In de periode erna bleef Cambuur aandringen op een vertrek. Trainer Henk de Jong heeft daar overigens niets over gezegd en ik heb van hem zelfs nog wat minuten gekregen.?
De Jong in cijfers
Fedde de Jong kwam als negentienjarige in 2023 over van Jong AZ naar Cambuur. In 67 wedstrijden scoorde de centrale middenvelder acht keer en had zes assists. In zijn periode in Jong AZ kwam hij 78 duels in actie, waarin hij acht keer scoorde en acht keer de beslissende eindpass gaf.
Transferverzoek
,,Toch bleef Lambooij erop hameren dat ik geen minuut meer zou krijgen, terwijl ik eigenlijk nog een contract voor een jaar heb. Ik snap wel dat ze de focus willen leggen op de jongens met wie ze wel door willen en in wie ze willen investeren. Ik heb het ook zeker naar mijn zin in Leeuwarden. Maar doordat ik geen speeltijd meer zou krijgen en omdat de club zo graag wil dat ik vertrek, hebben we besloten een transferverzoek in te dienen en gaan we op zoek naar een club waarbij ik van de zomer kan spelen.?
Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel
,,Omdat Cambuur meedoet om de prijzen en ik zeker zou weggaan, was de directie bang dat ik niet meer de focus had en een stoorzender zou zijn. Ik denk dat dat niet zo is. Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel. Dat is jammer.?
,,Nu train ik bij de O21 van Cambuur en de afgelopen weken heb ik twee oefenwedstrijden gespeeld. Onder andere tegen ACV, een ploeg uit de tweede divisie. Ik scoorde de enige treffer waardoor we met 1-0 wonnen.?
Genoeg motivatie
,,Ik was geen moment van plan op te stappen bij Cambuur. Dat zou ook lastig zijn geweest, want dan had ik mijn contract moeten inleveren. Ik heb genoeg intrinsieke motivatie om ook bij Cambuur O21 mijn best te doen. Voor mij is het zaak fit te blijven, zodat ik straks bij een andere club geen achterstand heb.?
,,Beschadigd voel ik mij niet, maar het is wel vervelend dat het zo is gelopen. Ik probeer het positief te houden en door de situatie krijg ik zeker ook wel extra vuur om mij te bewijzen. Voor mijn gevoel kan ik nog steeds met iedereen door een deur.?
eerder stond op 25 maart al op de site ;
Stoorzender
Cambuur zet Uitgeester Fedde de Jong (21) na ?voorval? uit selectie
25-03-25, 19:34 door Jonathan Ploeg
Fedde de Jong. ? Getty Images
LeeuwardenHet seizoen is nog niet afgelopen, maar Fedde de Jong (21) heeft zijn laatste wedstrijd voor Cambuur al gespeeld. De club heeft de middenvelder uit Uitgeest teruggezet naar de beloften.
Technisch manager Lars Lambooij erkent dat deze beslissing is genomen omdat er onlangs iets is voorgevallen, maar wenst daar inhoudelijk niet op in te gaan. ?Dat lijkt me voor beide partijen het beste?, aldus Lambooij.
Wel duidelijk is dat Fedde de Jong een sterke vertrekwens heeft. De jonge middenvelder, van wie het contract nog een jaar doorloopt, komt dit seizoen niet of nauwelijks voor in de plannen van trainer Henk de Jong.
Vertrekwens
De Noord-Hollander kwam weliswaar vierentwintig keer binnen de lijnen, maar deed dat slechts zeven keer als basisspeler. Eerder dit seizoen gaf hij al aan een vertrek te overwegen als de kans zich zou voordoen.
?Fedde heeft inderdaad een vertrekwens?, zegt Lambooij. ?Bij Cambuur heeft hij geen perspectief op speeltijd meer. We willen de laatste fase van het seizoen in gaan met de jongens die willen. Vandaar deze beslissing.?
Met nog zeven wedstrijden te gaan, staat Cambuur drie punten achter plek twee. Ondanks de nederlaag bij FC Volendam is promotie binnen handbereik en daar kan volgens Lambooij geen stoorzender bij worden gebruikt.
De laatste keer dat De Jong voor Cambuur in actie kwam, was twee?nhalve week geleden, als invaller tegen FC Den Bosch. Tegen FC Dordrecht en FC Volendam zat de middenvelder niet meer bij de wedstrijdselectie.
Gespot op bijveldje
De Jong trainde al enige tijd niet meer mee met het eerste. Onlangs werd hij nog gespot op een bijveldje van de Leeuwarder amateurvoetbalvereniging Blauw Wit?34, waar hij in zijn eentje afwerkoefeningen deed.
Cambuur nam De Jong in 2023 over van AZ en legde hem voor drie jaar vast. Ondanks zijn doorlopende contract ligt het dus voor de hand dat De Jong zijn laatste wedstrijd voor de Leeuwarders al heeft gespeeld.
Eigenlijk zelfde verhaal. Andere journalist. En waarschijnlijk? ook al eerder in de LC?
Dus ja zaak ( en discussie) gesloten lijkt mij en veel succes Fedde. Je bent nog Jong genoeg. En hij wil graag op nr 10 blijven spelen, maar bij AZ 1
mocht hij alleen als rechtsback spelen vanwege zijn fr?le postuur. Voor hem speelden kerels als Reijnders op het middenveld. Als je alleen al die tackle op Brobbey zag. En Goes en Meerdink ook echte vuurvreters. Die speelden met Fedde in de succesvolle jeugdploeg . Maar daar speelden ze met vijf man op het middenveld, en daar hoefde hij niet of weinig mee te verdedigen.
Dus ja misschien moet hij zich toch maar richten op de back positie wil hij meer kans om te slagen in de eredivisie . En wie weet wel meer .
Lijkt mij geen verkeerde jongen. Maar ja een voorbijganger voor ons. Zoals zo velen voor en na hem.
Citaat:
?Op 26 maart jongstleden meldde technisch directeur Lars Lambooij van Cambuur dat het voor beide partijen beter was als Fedde de Jong niet meer bij de selectie van Cambuur trainde. De 21-jarige Uitgeester laat nu van zich horen. ,,Men dacht dat ik een stoorzender zou kunnen zijn, omdat ik te horen had gekregen dat ik weg moet. Ik denk van niet.?
,,Laat ik beginnen met te zeggen dat er geen specifiek voorval is geweest. Eigenlijk begon het verhaal al rond de winterstop. Toen belde de technische directeur van Cambuur, Lars Lambooij, met mijn zaakwaarnemer. Hij had de mededeling dat ik niet meer in zijn plannen voorkom en dat ik per direct moest vertrekken. Ik zou geen minuut meer in het eerste krijgen. Dat kwam voor ons onverwachts.?
De tijdlijn in deze zaak is zo belangrijk.
Winter stop - Belletje van Lars naar Fedde zijn zaakwaarnemer
Maart - niet meer met selectie trainen , per direct vertrekken
April - artikel in de krant
Ga nu terug naar Augustus 2024 en weet dat Hij rugnummer 10 draagt, per contract.
Ik vermoed dat er iets niet klopt.
Qua arbeids verhouding (relatie werknemer vs werkgever) is dit een apart verhaal.
Qua groups dynamiek ook.
Dit is hoe Fedde binnen kwam:
Citaat van: Bussum op juni 20, 2023, 19:06:23
3 jaar! |:)
Voor de vaste volgers van de Keuken Kampioen Divisie is De Jong bepaald geen onbekende, want hij speelde al bijna tachtig wedstrijden in deze competitie voor Jong AZ, waarvan hij het afgelopen jaar ook aanvoerder was. Ook voor het eerste elftal van de Alkmaarders kwam hij al drie keer in actie en daarnaast maakte hij onderdeel uit van het Onder 19 team dat eind april de UEFA Youth League wist te winnen.
Succes FdJ!! _O_
Citaat van: Gabster op april 16, 2025, 23:26:26
De tijdlijn in deze zaak is zo belangrijk.
Snuf Speurneus :_schater
Heb je het mysterie al ontrafeld? :koffie
Ik had het op zich niet gek gevonden dat hij nummer 10 aan Diemers had gegeven op het moment dat die kwam. Dat gaat in mijn ogen om het waarderen van een belangrijke speler. Diemers is onmiskenbaar een speler met de meeste ervaring en ervaring op het hoogste niveau. Daarnaast is hij in tegenstelling tot Fedde wel een 'kind van de club', de reden dat Diemers hier speelt wordt deels gevoed door wat hij voor de club voelt. Niet enkel rationele zaken zoals bij andere spelers. In die zin is het vasthouden aan nummer 10 als wisselspeler ook wel een beetje bijzonder in mijn ogen, daarmee maak je jezelf wellicht wat groter dan de rest van het team in plaats van dat je je schikt in je rol. Is dat verplicht? Nee natuurlijk niet, is het netjes gezien de verhoudingen? Dat denk ik wel. Souren was onze kersverse aanvoerder en heeft wel die stap opzij gezet. Hoewel het speculeren is lijkt hij daarmee minder een individualist dan De Jong en ook minder iemand die daarmee het teamproces verstoord.
Citaat van: papier op april 17, 2025, 10:13:00
Ik had het op zich niet gek gevonden dat hij nummer 10 aan Diemers had gegeven op het moment dat die kwam. Dat gaat in mijn ogen om het waarderen van een belangrijke speler. Diemers is onmiskenbaar een speler met de meeste ervaring en ervaring op het hoogste niveau. Daarnaast is hij in tegenstelling tot Fedde wel een 'kind van de club', de reden dat Diemers hier speelt wordt deels gevoed door wat hij voor de club voelt. Niet enkel rationele zaken zoals bij andere spelers. In die zin is het vasthouden aan nummer 10 als wisselspeler ook wel een beetje bijzonder in mijn ogen, daarmee maak je jezelf wellicht wat groter dan de rest van het team in plaats van dat je je schikt in je rol. Is dat verplicht? Nee natuurlijk niet, is het netjes gezien de verhoudingen? Dat denk ik wel. Souren was onze kersverse aanvoerder en heeft wel die stap opzij gezet. Hoewel het speculeren is lijkt hij daarmee minder een individualist dan De Jong en ook minder iemand die daarmee het teamproces verstoord.
als hij zijn nummer zelf had weggegeven dan had het helemaal een super suut geweest vind ik. Tis al een poesie in de duels maar vind het echt wel een goede speler
Hadden hem nog wel kunnen gebruiken toch ( achteraf gezien) nu moeten we het doen met R?lke of de Leeuw op het middenveld.
Spoeling is te dun. En aarom geen Visser of Schaapman. Zijn fit volgens mij.
Citaat van: Arno A op april 17, 2025, 10:50:30
Hadden hem nog wel kunnen gebruiken toch ( achteraf gezien) nu moeten we het doen met R?lke of de Leeuw op het middenveld.
Spoeling is te dun. En aarom geen Visser of Schaapman. Zijn fit volgens mij.
nartey, r?lke, de Leeuw zijn er al 3.
Alhaft kan daar ook staan
De Jong voegde niks toe. Ik snap Lambooij wel. Het is hard maar zachte heelmeesters kan niet in een BVO.
Kansen genoeg gehad en dan is het klaar en wordt er doorgeselecteerd.
Hij zal wel aardig verdienen en daarom zijn contract niet te makkelijk inleveren, dus dan maar zo.
Lambooij lijkt me vrij zakelijk (misschien wat te veel) maar heeft wel verstand van voetbal.
Klopt, en alle spelers die nu weg gaan of al weg zijn , zijn door Reijnen gehaald. Dus de spelers die Lambooij heeft gehaald heeft hij zelf kunnen beoordelen qua niveau en als persoon(lijkheid) Dus logisch dat hij daar verder mee wil.
Citaat van: Arno A op april 17, 2025, 11:22:07
Klopt, en alle spelers die nu weg gaan of al weg zijn , zijn door Reijnen gehaald. Dus de spelers die Lambooij heeft gehaald heeft hij zelf kunnen beoordelen qua niveau en als persoon(lijkheid) Dus logisch dat hij daar verder mee wil.
Dt wel, maar om te beoordelen of spelers die gehaald zijn wel fit genoeg waren heeft hij nog wel enige stapjes te maken. :_schater
Citaat van: Bankzitter op april 17, 2025, 11:03:58
De Jong voegde niks toe. Ik snap Lambooij wel. Het is hard maar zachte heelmeesters kan niet in een BVO.
Kansen genoeg gehad en dan is het klaar en wordt er doorgeselecteerd.
Hij zal wel aardig verdienen en daarom zijn contract niet te makkelijk inleveren, dus dan maar zo.
Lambooij lijkt me vrij zakelijk (misschien wat te veel) maar heeft wel verstand van voetbal.
Deels begrijp ik dat. Maar op dit moment heb je eigelijk helemaal geen middenvelder. Dus dan kun je hem beter wel gewoon gebruiken en dan in de zomer weg doen.
Citaat van: oost op april 17, 2025, 11:45:12
Deels begrijp ik dat. Maar op dit moment heb je eigelijk helemaal geen middenvelder. Dus dan kun je hem beter wel gewoon gebruiken en dan in de zomer weg doen.
geen middenvelder?
Diemers, Souren, Kieftenbelt, Nartey, de Leeuw, R?lke.
Noem het maar geen middenvelders...
Citaat van: zeewolde op april 17, 2025, 12:45:30
geen middenvelder?
Diemers, Souren, Kieftenbelt, Nartey, de Leeuw, R?lke.
Noem het maar geen middenvelders...
Denk kwalitatieve middenvelders.
Op dit moment zijn alleen Souren en Diemers goed genoeg voor de bovenkant KKD.
Lambooij heeft best een paar leuke spelers gehaald. Maar ook heeft hij spelers binnen gehengeld waar we weinig aan hebben gehad omdat ze absoluut niet fit bleken te zijn en dit seizoen ook niet gaan worden. Lambooij lijkt mij een patsertje die zich graag wil laten gelden. Hij zal best kwaliteiten hebben, maar ik was veel meer gecharmeerd van bv. Marcel Keijzer en G?rard vd Belt diie zich niet met machtsspelletjes bezig hielden en zich kwalificeerden met goed en duidelijk beleid in hun functioneren als TM/TD.
Citaat van: papier op april 17, 2025, 10:13:00
Ik had het op zich niet gek gevonden dat hij nummer 10 aan Diemers had gegeven op het moment dat die kwam. Dat gaat in mijn ogen om het waarderen van een belangrijke speler. Diemers is onmiskenbaar een speler met de meeste ervaring en ervaring op het hoogste niveau. Daarnaast is hij in tegenstelling tot Fedde wel een 'kind van de club', de reden dat Diemers hier speelt wordt deels gevoed door wat hij voor de club voelt. Niet enkel rationele zaken zoals bij andere spelers. In die zin is het vasthouden aan nummer 10 als wisselspeler ook wel een beetje bijzonder in mijn ogen, daarmee maak je jezelf wellicht wat groter dan de rest van het team in plaats van dat je je schikt in je rol. Is dat verplicht? Nee natuurlijk niet, is het netjes gezien de verhoudingen? Dat denk ik wel. Souren was onze kersverse aanvoerder en heeft wel die stap opzij gezet. Hoewel het speculeren is lijkt hij daarmee minder een individualist dan De Jong en ook minder iemand die daarmee het teamproces verstoord.
Hang ervan af.
Reijnen / Cambuur heeft hem toen gehaald met een heel sterk verhaal. (Lees artikel)
Mijn indruk van het artikel is dat hem beloftes zijn gedaan. Zijn die beloftes nagekomen?
Fedde was aanvoerder van een top jeugd team, dat wordt je ook niet zo Maar.
Fedde speelde Al 3 jaar in de KKD voordat Hij naar ons kwam.
Waarom kreeg Hij rugnummer 10?
Is het omdat als de beloftes waren nagekomen dat Fedde Dan een Leidende spelers was geweest in ons elftal?
Eerste wedstrijden speelde Hij goed, daarna kreeg hij een dipje en toen Henk terug kwam was hij weer ff goed bezig.
ALs lambooij alle spelers die door Reijnen zijn gehaald Weg gedaan heeft, wat zegt dat Dan over het beleid?
Ik hoop dat Lambooij niet de aloude ontdekkings ziekte heeft want Dan krijg je weer groepjes vorming en een negatieve reactie in de toekomst. Daar is Cambuur niet mee gedient.
S6 Fedde, hopelijk zien wij jou terug bij een Andere club.
Veel te weinig rendement en niks waar die echt in uit blinkt. Geen scorend vermogen, geen steekpasses, geen box to box speler. Tis gewoon niet veel.
Succes verder
Citaat van: EdsjeSCC op april 17, 2025, 15:49:48
Veel te weinig rendement en niks waar die echt in uit blinkt. Geen scorend vermogen, geen steekpasses, geen box to box speler. Tis gewoon niet veel.
Succes verder
Dus bij AZ waren ze blind en idem bij Jong Oranje ?
Hoeveel spelers kun we niet opnoemen die het hier niet konden maken maar bij andere clubs wel een stevige basisplaats haalden.
Fedde is geen fysieke speler, maar gaat ons waarschijnlijk nog wel verbazen bij zijn volgende club.
Citaat van: Vlampiep op april 17, 2025, 16:15:33
Dus bij AZ waren ze blind en idem bij Jong Oranje ?
Hoeveel spelers kun we niet opnoemen die het hier niet konden maken maar bij andere clubs wel een stevige basisplaats haalden.
Fedde is geen fysieke speler, maar gaat ons waarschijnlijk nog wel verbazen bij zijn volgende club.
In potentie had het waarschijnlijk heel wat kunnen worden, vooral qua techniek.
Ik geloof er niks van dat dit wat wordt elders
Edsjescc, ze Gaven hem rugnummer 10.
De symboliek daarvan binnen het betaald voetbal is bekend.
Aanvoerder, onderdeel van AZ jeugd team dat hoogst Haalbare haalt.
In zijn vrij tijd zelfstanding trainen, gemotiveerde jongen.
Vlampiep het Helemaal gelijk, Fedde gaat het ergens Andere stukken beter doen.
Mijn inziens is dat Hij gewoon slachtoffer geworden is van een politiek spelletje.
We zullen het zien, over 5 jaar ben ik eventueel de eerste die toegeeft dat ik het verkeerd zag ;)
Hij heeft 60 wedstrijden de kans gehad en te weinig progressie.
Het houdt een keer op.
Best kans dat ?ie het elders wel redt maar hier is het klaar.
Er zijn genoeg spelers de zijn vertrokken bij Cambuur die het beter doen bij hun nieuwe club.
Maar er zijn ook wel een paar die bij hun nieuwe club door de mand vallen.
Citaat van: zeewolde op april 17, 2025, 12:45:30
geen middenvelder?
Diemers, Souren, Kieftenbelt, Nartey, de Leeuw, R?lke
Noem het maar geen middenvelders...
Je noemt nu basis spelers.
Maar rolke vind ik echt niet beter dan de jong en De Leeuw vind ik zelfs een stuk minder.
Kieftenbelt is het alternatief voor Souren.
Maar voor diemers en Nartey heb je eigelijk geen vervangers voor. Dus beter geformuleerd.
Op de bank hebben wij eigenlijk geen middenvelders zitten die je kan brengen.
Wat gaat er met Fedde de Jong gaat via de achterdeur eruit?
Weten we inmiddels al wat er met hem is gebeurd?
Citaat van: Noordcambuur op mei 18, 2025, 14:54:15
Wat gaat er met Fedde de Jong gaat via de achterdeur eruit?
Is ook geen afscheid van genomen toch?
Citaat van: DeBruyne op mei 18, 2025, 16:45:56
Weten we inmiddels al wat er met hem is gebeurd?
Denk niet dat ze nog iets daarover naar buiten gaan brengen. Maar dat er iets gebeurd is staat wel vast.
Citaat van: Specuveter op mei 18, 2025, 16:47:18
Is ook geen afscheid van genomen toch?
Zou ook raar zijn, heeft nog doorlopend contract.
Citaat van: Bernardo op mei 18, 2025, 17:42:31
Zou ook raar zijn, heeft nog doorlopend contract.
De enige speler die dit seizoen een corner heeft genomen waar een goal uit kwam? (Ado uit , beker)
Citaat van: Bernardo op mei 18, 2025, 17:42:31
Zou ook raar zijn, heeft nog doorlopend contract.
speelt ook gewoon bij o 21
Citaat van: denistel op mei 22, 2025, 22:06:41
speelt ook gewoon bij o 21
ja kan gewoon nog meedoen . tot op heden geen competitie gespeeld toch? ik kan er niks van terugvinden.
Citaat van: Arno A op mei 23, 2025, 10:14:28
ja kan gewoon nog meedoen . tot op heden geen competitie gespeeld toch? ik kan er niks van terugvinden.
klopt alleen oefen wedstrijden, verder zullen we hem ook niet meer in
een cambuur shirt zien.
komt uit Uitgeest. Niet zo ver van Volendam en anders Telstar of AZ. Meerdink en Goes waren ploeggenoten bij Europees succes.
Speelde op tien op een vijfmansmiddenveld. Andere basisspelers spelen al in btl comp.
Moest rechtsback spelen in AZ 1. Te weinig fysiek voor eredivisie als middenvelder. Payne was ook Jong AZ speler via HFC nu een hele goede rechtsback bij Volendam. En contract tot 2028. Hadden we wel kunnen gebruiken als linksback afwisselend met Galvez ( linkermiddenvelder van origine maar ook te licht voor de Premier League)
Tsja ... levert geen euro meer op voor de ( niet zo volle ) kas. Wat scheelt het een paar ton hadden ze hem nu verkocht? 8P
Citaat van: Arno A op mei 24, 2025, 08:52:24
komt uit Uitgeest. Niet zo ver van Volendam en anders Telstar of AZ. Meerdink en Goes waren ploeggenoten bij Europees succes.
Speelde op tien op een vijfmansmiddenveld. Andere basisspelers spelen al in btl comp.
Moest rechtsback spelen in AZ 1. Te weinig fysiek voor eredivisie als middenvelder. Payne was ook Jong AZ speler via HFC nu een hele goede rechtsback bij Volendam. En contract tot 2028. Hadden we wel kunnen gebruiken als linksback afwisselend met Galvez ( linkermiddenvelder van origine maar ook te licht voor de Premier League)
Tsja ... levert geen euro meer op voor de ( niet zo volle ) kas. Wat scheelt het een paar ton hadden ze hem nu verkocht? 8P
wat heb jij soms vreemde onsamenhangende verhalen :?
Citaat van: Specuveter op mei 24, 2025, 09:54:08
wat heb jij soms vreemde onsamenhangende verhalen :?
ik ben dus niet de enige die er niks van snapt.
Volledig onnavolgbaar.
Inderdaad. :_schater
Kom op zeg, een beetje cambuur supporter beschikt toch over een IQ wat aanmerkelijk hoger is dan dat van een DKV-er ?
Dus niets mis met de posts van Arno A. :_schater
Citaat van: YellowBlue op mei 24, 2025, 15:40:26
Volledig onnavolgbaar.
En dus bijna geniaal. Net als waar is waldo, alleen nu waar zit het verband?
Citaat van: Vlampiep op mei 24, 2025, 16:35:30
Kom op zeg, een beetje cambuur supporter beschikt toch over een IQ wat aanmerkelijk hoger is dan dat van een DKV-er ?
Dus niets mis met de posts van Arno A. :_schater
ik denk ook niet dat er wat mis mee is , ik snap ze gewoon niet :_schater
schijnt nog wel mee te trainen bij de jeugd. Verhuur of verkoop hem anders . Is te oud voor deelname aan O 21 competitie.
Heeft een goed salaris die gaat niet zomaar verkassen voor een appel en een ei
Wat ik begreep uit de sportcast werkt De Jong zelf niet mee aan een oplossing (verhuur, afkoop contract). Vervelende situatie, zal best een aardig salaris zijn dat je niet kan investeren in een nieuwe speler.
Citaat van: Bankzitter op augustus 06, 2025, 11:20:51
Wat ik begreep uit de sportcast werkt De Jong zelf niet mee aan een oplossing (verhuur, afkoop contract). Vervelende situatie, zal best een aardig salaris zijn dat je niet kan investeren in een nieuwe speler.
Snap het wel en niet. Wat heb je hier als speler zelf nou aan buiten makkelijk geld verdienen.
Je staat te boek als een niet meewerkende speler, carri?re staat op pauze in de jaren dat het moet gebeuren + je hebt niet gepresteerd hoe je zou moeten presteren...
Nog steeds benieuwd wat hier precies is gebeurd. Ziet er nou niet uit als een problemenmaker.
Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 11:25:34
Snap het wel en niet. Wat heb je hier als speler zelf nou aan buiten makkelijk geld verdienen.
Je staat te boek als een niet meewerkende speler, carri?re staat op pauze in de jaren dat het moet gebeuren + je hebt niet gepresteerd hoe je zou moeten presteren...
Nog steeds benieuwd wat hier precies is gebeurd. Ziet er nou niet uit als een problemenmaker.
Dat heb je wel vaker met oplichters...
Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 11:25:34
Snap het wel en niet. Wat heb je hier als speler zelf nou aan buiten makkelijk geld verdienen.
Je staat te boek als een niet meewerkende speler, carri?re staat op pauze in de jaren dat het moet gebeuren + je hebt niet gepresteerd hoe je zou moeten presteren...
Nog steeds benieuwd wat hier precies is gebeurd. Ziet er nou niet uit als een problemenmaker.
Als de rest van de selectie niet meer met je wil samenwerken zal er toch wel wat gebeurt zijn denk ik
Ik ben er wel klaar mee en Cambuur weg met hem veel te duur anders loopt hij nog een seizoen hier rond.
Citaat van: Oud Cambuur op augustus 06, 2025, 11:29:19
Als de rest van de selectie niet meer met je wil samenwerken zal er toch wel wat gebeurt zijn denk ik
Dat staat voorop. Denk wel dat ondanks alles duidelijke communicatie hierover wel beter is, ook voor de club. We hebben nu situaties gehad met Vd Water, Gabi en Fedde. Als je 1x met een krachtig statement komt is gelijk alle onduidelijkheid klaar. Nu moet je het vaak via de media lezen ipv de club zelf.
Citaat van: Noordcambuur op augustus 06, 2025, 11:29:34
Ik ben er wel klaar mee en Cambuur weg met hem veel te duur anders loopt hij nog een seizoen hier rond.
Ik denk dat Cambuur het helemaal met je eens is.
Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 11:30:52
Dat staat voorop. Denk wel dat ondanks alles duidelijke communicatie hierover wel beter is, ook voor de club. We hebben nu situaties gehad met Vd Water, Gabi en Fedde. Als je 1x met een krachtig statement komt is gelijk alle onduidelijkheid klaar. Nu moet je het vaak via de media lezen ipv de club zelf.
Zou dat mogen binnen de AVG? Extern communiceren over een arbeidsconflict met een medewerker?
Ben ook wel benieuwd wat Cambuur dan precies zou moeten communiceren? Ze zijn in onderhandeling met het management van Fedde, dus moet je wel rekening houden met wat je zegt?
Citaat van: Derkx R.H. op augustus 06, 2025, 11:27:21
Dat heb je wel vaker met oplichters...
_O_ :y :y :y :y :y
Citaat van: Lore op augustus 06, 2025, 12:02:34
Zou dat mogen binnen de AVG? Extern communiceren over een arbeidsconflict met een medewerker?
Ben ook wel benieuwd wat Cambuur dan precies zou moeten communiceren? Ze zijn in onderhandeling met het management van Fedde, dus moet je wel rekening houden met wat je zegt?
Daar heb je een punt. Dat is met de communicatie wat betreft blessures ook veranderd de afgelopen jaren. Lastig. Ergens zou het wel duidelijker zijn om vanuit het officiele kanaal iets kenbaar te maken dan de kranten die dan stukken gaan schrijven
Ik zie nu bij Google dit artikel:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/sport/sport-ijmond/teruggezette-fedde-de-jong-dit-is-zijn-kant-van-het-verhaal.-ik-ben-de-moeilijkste-niet-maar-zij-vonden-van-wel/53599388.html
Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 12:09:33
Daar heb je een punt. Dat is met de communicatie wat betreft blessures ook veranderd de afgelopen jaren. Lastig. Ergens zou het wel duidelijker zijn om vanuit het officiele kanaal iets kenbaar te maken dan de kranten die dan stukken gaan schrijven
Ik zie nu bij Google dit artikel:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/sport/sport-ijmond/teruggezette-fedde-de-jong-dit-is-zijn-kant-van-het-verhaal.-ik-ben-de-moeilijkste-niet-maar-zij-vonden-van-wel/53599388.html
Kan het stuk niet lezen maar staat er ook in wat hij heeft gedaan?
Hahahahaha het "verhaal" van zijn kant. Nietszeggend. Hier het stuk:
Teruggezette Fedde de Jong: dit is zijn kant van het verhaal. ?Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel?
16-04-25, 18:00
Fedde de Jong als speler van Cambuur.
Fedde de Jong als speler van Cambuur. ? Foto Proshots/Perry van de Leuvert
AlkmaarOp 26 maart jongstleden meldde technisch directeur Lars Lambooij van Cambuur dat het voor beide partijen beter was als Fedde de Jong niet meer bij de selectie van Cambuur trainde. De 21-jarige Uitgeester laat nu van zich horen. ,,Men dacht dat ik een stoorzender zou kunnen zijn, omdat ik te horen had gekregen dat ik weg moet. Ik denk van niet.?
,,Laat ik beginnen met te zeggen dat er geen specifiek voorval is geweest. Eigenlijk begon het verhaal al rond de winterstop. Toen belde de technische directeur van Cambuur, Lars Lambooij, met mijn zaakwaarnemer. Hij had de mededeling dat ik niet meer in zijn plannen voorkom en dat ik per direct moest vertrekken. Ik zou geen minuut meer in het eerste krijgen. Dat kwam voor ons onverwachts. Het deed pijn en liet mij zien dat de voetballerij ook echt heel hard kan zijn.?
,,Voor mijn eigen bestwil zou ik naar een andere club moeten, zei Lambooij, of worden verhuurd. Dat lukte op het laatste moment niet, omdat we weinig tijd hadden. In de periode erna bleef Cambuur aandringen op een vertrek. Trainer Henk de Jong heeft daar overigens niets over gezegd en ik heb van hem zelfs nog wat minuten gekregen.?
De Jong in cijfers
Fedde de Jong kwam als negentienjarige in 2023 over van Jong AZ naar Cambuur. In 67 wedstrijden scoorde de centrale middenvelder acht keer en had zes assists. In zijn periode in Jong AZ kwam hij 78 duels in actie, waarin hij acht keer scoorde en acht keer de beslissende eindpass gaf.
Transferverzoek
,,Toch bleef Lambooij erop hameren dat ik geen minuut meer zou krijgen, terwijl ik eigenlijk nog een contract voor een jaar heb. Ik snap wel dat ze de focus willen leggen op de jongens met wie ze wel door willen en in wie ze willen investeren. Ik heb het ook zeker naar mijn zin in Leeuwarden. Maar doordat ik geen speeltijd meer zou krijgen en omdat de club zo graag wil dat ik vertrek, hebben we besloten een transferverzoek in te dienen en gaan we op zoek naar een club waarbij ik van de zomer kan spelen.?
Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel
,,Omdat Cambuur meedoet om de prijzen en ik zeker zou weggaan, was de directie bang dat ik niet meer de focus had en een stoorzender zou zijn. Ik denk dat dat niet zo is. Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel. Dat is jammer.?
,,Nu train ik bij de O21 van Cambuur en de afgelopen weken heb ik twee oefenwedstrijden gespeeld. Onder andere tegen ACV, een ploeg uit de tweede divisie. Ik scoorde de enige treffer waardoor we met 1-0 wonnen.?
Genoeg motivatie
,,Ik was geen moment van plan op te stappen bij Cambuur. Dat zou ook lastig zijn geweest, want dan had ik mijn contract moeten inleveren. Ik heb genoeg intrinsieke motivatie om ook bij Cambuur O21 mijn best te doen. Voor mij is het zaak fit te blijven, zodat ik straks bij een andere club geen achterstand heb.?
,,Beschadigd voel ik mij niet, maar het is wel vervelend dat het zo is gelopen. Ik probeer het positief te houden en door de situatie krijg ik zeker ook wel extra vuur om mij te bewijzen. Voor mijn gevoel kan ik nog steeds met iedereen door een deur.?
Citaat van: Derkx R.H. op augustus 06, 2025, 11:27:21
Dat heb je wel vaker met oplichters...
Tjong wat een statement.
Zit je nu te suggereren dat Fedde een oplichter is? Verklaar je nader?.
Verdiep je in de materie, de beschikbare online informatie geeft aan waar, in mijn opinie, de oorzaak ligt.
Cambuur nog Fedde willen zich verder uitlaten over de kwestie en tzt zullen wij zien wat de uitkomst is.
Inderdaad niks zeggend, maar hij moet de hand echt in eigen boezem steken. Je teamgenoten naaien is zorgen voor onrust in de groep en dan ben je een stoorzender.
Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 12:09:33
Daar heb je een punt. Dat is met de communicatie wat betreft blessures ook veranderd de afgelopen jaren. Lastig. Ergens zou het wel duidelijker zijn om vanuit het officiele kanaal iets kenbaar te maken dan de kranten die dan stukken gaan schrijven
Ik zie nu bij Google dit artikel:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/sport/sport-ijmond/teruggezette-fedde-de-jong-dit-is-zijn-kant-van-het-verhaal.-ik-ben-de-moeilijkste-niet-maar-zij-vonden-van-wel/53599388.html
Dit is mijn grootste frustratie als werkgever. Werknemers kunnen vrij uit praten, terwijl jij als werkgever dat niet kan.
Citaat van: Sonnema op augustus 06, 2025, 13:11:54
Inderdaad niks zeggend, maar hij moet de hand echt in eigen boezem steken. Je teamgenoten naaien is zorgen voor onrust in de groep en dan ben je een stoorzender.
Hoe kom jij erbij dat Hij teamgenoten heeft ?genaaid??
Heb jij daar bewijs / informatie van? Post dat ff hiero en anders stop met onzin de wereld in te gooien.
Nogmaals, de beschikbare publieke informatie verteld een Ander verhaal.
Bij de sportcast werd bevestigt dat zijn medespelers hem niet meer erbij willen. Weliswaar zonder details, maar daar zal de selectie een aanleiding voor hebben.
Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 15:23:30
Hoe kom jij erbij dat Hij teamgenoten heeft ?genaaid??
Heb jij daar bewijs / informatie van? Post dat ff hiero en anders stop met onzin de wereld in te gooien.
Nogmaals, de beschikbare publieke informatie verteld een Ander verhaal.
Dus jij vind dat ik onzin de wereld in help door dat te roepen. Ja heb die informatie en dat is zeker betrouwbaar. Naar de buitenwereld wordt altijd wat anders verteld. Maar als je wat terug kan lezen worden er door anderen ook hints gegeven.
Citaat van: Sonnema op augustus 06, 2025, 15:46:38
Dus jij vind dat ik onzin de wereld in help door dat te roepen. Ja heb die informatie en dat is zeker betrouwbaar. Naar de buitenwereld wordt altijd wat anders verteld. Maar als je wat terug kan lezen worden er door anderen ook hints gegeven.
Bron?
Citaat van: Sonnema op augustus 06, 2025, 15:46:38
Dus jij vind dat ik onzin de wereld in help door dat te roepen. Ja heb die informatie en dat is zeker betrouwbaar. Naar de buitenwereld wordt altijd wat anders verteld. Maar als je wat terug kan lezen worden er door anderen ook hints gegeven.
Kom Maar op met die bron dan,
Ik vraag mij echt af hoe betrouwbaar die bron Dan is of dat jouw bron ?zijn Kant van het verhaal? aan jouw heeft verteld om een Andere speler te schaden binnen de groep of de omgeving daarom heen.
Qua motief kun je via publieke info het knel punt vinden, uit de spelers hun eigen woorden en wensen.
Het KAN zo maar zijn dat een bepalende speler iets wil hebben dat een Andere speler heeft.
Soms gedragen bepalende spelers zich als bullies om hun zin te krijgen, net als vroeger in ons 5e/6e zaterdag team. En zij verdraaien dan de werkelijke reden naar hun omgeving.
Het is Maar een voorbeeld.
Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 17:55:47
Kom Maar op met die bron dan,
Ik vraag mij echt af hoe betrouwbaar die bron Dan is of dat jouw bron ?zijn Kant van het verhaal? aan jouw heeft verteld om een Andere speler te schaden binnen de groep of de omgeving daarom heen.
Qua motief kun je via publieke info het knel punt vinden, uit de spelers hun eigen woorden en wensen.
Het KAN zo maar zijn dat een bepalende speler iets wil hebben dat een Andere speler heeft.
Soms gedragen bepalende spelers zich als bullies om hun zin te krijgen, net als vroeger in ons 5e/6e zaterdag team. En zij verdraaien dan de werkelijke reden naar hun omgeving.
Het is Maar een voorbeeld.
:_schater :_schater :_schater :_schater
Het kan ook zo maar zo zijn dat iemand het zo verpest heeft bij de rest dat ze hem zelfs zijn rugnummer niet meer gunnen. En hij heeft ook geen rugnummer nodig omdat hij nooit meer deel uit gaat maken van de selectie.
Denk je nu echt dat Diemers zoiets kan flikken bij een speler die harstikke goed in de groep ligt met instemming van medespelers, trainer en TM?
Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 13:10:56
Tjong wat een statement.
Zit je nu te suggereren dat Fedde een oplichter is? Verklaar je nader?.
Verdiep je in de materie, de beschikbare online informatie geeft aan waar, in mijn opinie, de oorzaak ligt.
Cambuur nog Fedde willen zich verder uitlaten over de kwestie en tzt zullen wij zien wat de uitkomst is.
Online vind je niks, op het verhaaltje van Fedde na. En buiten dit, denk je dat Cambuur zomaar een speler uit de selectie zet? En waarom zou ik een bron bekend maken die mij gevraagd heeft dit niet te doen. En dat jij hier niks mee kan is niet mijn probleem....
Citaat van: Bankzitter op augustus 06, 2025, 18:11:09
Het kan ook zo maar zo zijn dat iemand het zo verpest heeft bij de rest dat ze hem zelfs zijn rugnummer niet meer gunnen. En hij heeft ook geen rugnummer nodig omdat hij nooit meer deel uit gaat maken van de selectie.
Denk je nu echt dat Diemers zoiets kan flikken bij een speler die harstikke goed in de groep ligt met instemming van medespelers, trainer en TM?
Het heeft niks met voetbalzaken te maken anders was ontslag heel normaal...
Citaat van: Derkx R.H. op augustus 06, 2025, 18:16:22
Online vind je niks, op het verhaaltje van Fedde na. En buiten dit, denk je dat Cambuur zomaar een speler uit de selectie zet? En waarom zou ik een bron bekend maken die mij gevraagd heeft dit niet te doen. En dat jij hier niks mee kan is niet mijn probleem....
Amen :thumbsup
Lekker belangrijk allemaal dit. Wat een ouwewieveclub dit.
Citaat van: Poetser op augustus 06, 2025, 18:32:24
Lekker belangrijk allemaal dit. Wat een ouwewieveclub dit.
Hehe ik vind het wel leuk hoor. Vooral de reactie van Gabster de Jong op elk Fedde bericht.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 06, 2025, 18:47:24
Hehe ik vind het wel leuk hoor. Vooral de reactie van Gabster de Jong op elk Fedde bericht.
Holwerd, als je mijn post geschiedenis leest dan weet jij dat ik Niets met Fedde te maken heb.
Het zijn Sonnema en Derkz die verhaaltjes verzinnen en in deze forum zetten.
Het is helemaal niet nodig om een speler publiekelijk te proberen te beschadigen terwijl nog Cambuur nog Fedde over ?het incident ? willen praten.
Dat deze twee gasten dan toch proberen om een Cambuur speler naar beneden te halen zonder hoor en wederhoor vind ik schandelijk.
Wat is hun motief, wie heeft er baat bij?
Wie is het bron, is dan een logische vraag want dit begint op smaad & laster te lijken.
Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 21:10:35
Holwerd, als je mijn post geschiedenis leest dan weet jij dat ik Niets met Fedde te maken heb.
Het zijn Sonnema en Derkz die verhaaltjes verzinnen en in deze forum zetten.
Het is helemaal niet nodig om een speler publiekelijk te proberen te beschadigen terwijl nog Cambuur nog Fedde over ?het incident ? willen praten.
Dat deze twee gasten dan toch proberen om een Cambuur speler naar beneden te halen zonder hoor en wederhoor vind ik schandelijk.
Wat is hun motief, wie heeft er baat bij?
Wie is het bron, is dan een logische vraag want dit begint op smaad & laster te lijken.
Ik woon zover van het vuur, dat ik het ijskoud heb. Dus ik baseer alles puur op wat ik hoor/lees/interpreteer.
Het moet jou toch ook opvallen dat het van wel heel veel kanten komt. De tafel bij de SportCast; hier verschillende forummers. Die weten
iets. Die zullen niet allemaal wat verzinnen toch? Je noemt het "verhaaltjes verzinnen"? Hoe weet jij d?t dan zo zeker?
Zolang niet duidelijk is voor de buitenwereld wat er is gebeurd, blijf je dit soort dingen toch houden.
Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 15:23:30
Hoe kom jij erbij dat Hij teamgenoten heeft ?genaaid??
Heb jij daar bewijs / informatie van? Post dat ff hiero en anders stop met onzin de wereld in te gooien.
Nogmaals, de beschikbare publieke informatie verteld een Ander verhaal.
Het is geen onzin.
En ik vind een verhaaltje verzinnen dat De Jong is weggepest door Diemers om zijn rugnummer even kwalijk als onwaarschijnlijk.
De lezing van De Jong zelf dat het ging om zijn inzet en niet meewerken aan een transfer is ook niet erg geloofwaardig. In zo'n geval sta sta je niet zo hard en zo lang tegenover elkaar en ga je toch weer in gesprek om het op te lossen.
Ik weet ook niet wat er wel gebeurt is maar als bovenstaande het niet verklaart, dan is toch echt iets anders.
Het meest zorgelijke is dat we geen extra speler kunnen halen zolang hij moet worden doorbetaald, blijkbaar lukt het niet het contract te ontbinden.
Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 21:10:35
Holwerd, als je mijn post geschiedenis leest dan weet jij dat ik Niets met Fedde te maken heb.
Het zijn Sonnema en Derkz die verhaaltjes verzinnen en in deze forum zetten.
Het is helemaal niet nodig om een speler publiekelijk te proberen te beschadigen terwijl nog Cambuur nog Fedde over ?het incident ? willen praten.
Dat deze twee gasten dan toch proberen om een Cambuur speler naar beneden te halen zonder hoor en wederhoor vind ik schandelijk.
Wat is hun motief, wie heeft er baat bij?
Wie is het bron, is dan een logische vraag want dit begint op smaad & laster te lijken.
Gast je komt net om de hoek kijken op dit forum en je gaat mij nu betichten van verhaaltjes verzinnen. Ik ga echt niet iemand zo maar aan de schandpaal nagelen of er een verhaal over verzinnen. Kan je zeggen heb 2 personen die beide hetzelfde verhaal vertellen zonder dat ze dit van elkaar weten. En dat Fedde dit zelf niet verteld, snap ik ook wel. Dit is puur om hemzelf nog een kans te geven in het voetbal. Je zult nog wel meer verhaaltjes en reacties lezen, dat je schandelijk gaat vinden. Bron: Je snapt zelf ook wel dat ik deze mensen niet bekend ga maken. Maar zeg je even 1 ding, ga echt niet zomaar wat neerzetten als ik niet zeker ben van wat deze mensen vertellen.
Ik ben het helemaal met GABSTER eens, het grotendeels op een forum wordt erop gezet zonder dat er een bewijs van is, het zijn alleen maar aannames en dus het zal wel zo zijn.
Als het allemaal is zoals geschreven wordt, zet er dan een bron bij en verschuil je niet achter het na?eve van het niet mogen melden van de bron.
Je kunt alles vinden van Fedde, persoonlijk vind ik het een zeer bruikbare voetballer voor Cambuur en misschien neemt hij wel veel betere corners dan degene die zijn rugnummer heeft ingepikt.
Zet aub al die informatie er niet op als je geen 100% bewijs hebt, iedereen kan zeggen dat ie een 100% geloofwaardige bron heeft.
Zolang Cambuur geen open kaart speelt dan moet Fedde gewoon zijn contract uitdienen zonder dat hij voetbalt.
Zijn rugnummer is niet ingepikt. Zijn rugnummer kwam vrij nadat hij uit de selectie is gezet door Lambooij.
Hopelijk komt het salaris snel vrij zodat we daar rugnummer 4 of 5 van kunnen betalen.
Citaat van: Korezev op augustus 07, 2025, 09:53:10
Ik ben het helemaal met GABSTER eens, het grotendeels op een forum wordt erop gezet zonder dat er een bewijs van is, het zijn alleen maar aannames en dus het zal wel zo zijn.
Als het allemaal is zoals geschreven wordt, zet er dan een bron bij en verschuil je niet achter het na?eve van het niet mogen melden van de bron.
Je kunt alles vinden van Fedde, persoonlijk vind ik het een zeer bruikbare voetballer voor Cambuur en misschien neemt hij wel veel betere corners dan degene die zijn rugnummer heeft ingepikt.
Zet aub al die informatie er niet op als je geen 100% bewijs hebt, iedereen kan zeggen dat ie een 100% geloofwaardige bron heeft.
Zolang Cambuur geen open kaart speelt dan moet Fedde gewoon zijn contract uitdienen zonder dat hij voetbalt.
als jij en Gabster hier al langer zouden komen zou je ook weten wie er zeer vaak betrouwbare info hebben.
Vertrouw maar wat meer op
Sonnema, Denistel, Richard of R.H Derkx.
Ook Oud Cambuur vaak zinnige info.
Dat het jullieniet altijd past is een heel ander verhaal.
Citaat van: zeewolde op augustus 07, 2025, 10:05:03
als jij en Gabster hier al langer zouden komen zou je ook weten wie er zeer vaak betrouwbare info hebben.
Vertrouw maar wat meer op
Sonnema, Denistel, Richard of R.H Derkx.
Ook Oud Cambuur vaak zinnige info.
Dat het jullie niet altijd past is een heel ander verhaal.
Welke oud-forum-ganger kwam ook alweer uit Zevenaar? :zweep
Verwarrend hoor, al die forummers met dubbele/nieuwe gebruikersnamen ;)
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 07, 2025, 10:20:15
Verwarrend hoor, al die forummers met dubbele/nieuwe gebruikersnamen ;)
Erg lastig inderdaad...oww wacht kuch ::)..verwarrend of toch niet. 8)
Citaat van: Derkx R.H. op augustus 07, 2025, 10:15:04
Welke oud-forum-ganger kwam ook alweer uit Zevenaar? :zweep
Mijn grote vriend Koos :_schater
Citaat van: Bankzitter op augustus 07, 2025, 10:00:19
Zijn rugnummer is niet ingepikt. Zijn rugnummer kwam vrij nadat hij uit de selectie is gezet door Lambooij.
Hopelijk komt het salaris snel vrij zodat we daar rugnummer 4 of 5 van kunnen betalen.
Incorrect. Volgends publieke informatie had Fedde nummer 10 per contract.
Diemers zegt in de video dat er tijdens zijn onderhandelingen / Maar zekers nadat Hij bij Cambuur is gearriveerd dat de vraag is voorgelegd aan Fedde om nummer tier te ?ruilen?. En dat na verloop van tijd, omdat Fedde blijkbaar niet mee Wilde werken, er een situatie is ontstaan.
Wat er verder allemaal speelde is niet bekend gemaakt.
Citaat van: zeewolde op augustus 07, 2025, 10:05:03
als jij en Gabster hier al langer zouden komen zou je ook weten wie er zeer vaak betrouwbare info hebben.
Vertrouw maar wat meer op
Sonnema, Denistel, Richard of R.H Derkx.
Ook Oud Cambuur vaak zinnige info.
Dat het jullieniet altijd past is een heel ander verhaal.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten.
Op basis van hun ?bronnen? Staan zij er niet neutral in.
Iemand kan ook zeggen dat de bronnen een bepaalde kant van het verhaal willen pushen naarbuiten toe, voor hun eigen doelen. Zolang ik niet weet wie die bronnen zijn moet ik hun met een Korrel zout nemen.
Citaat van: Gabster op augustus 07, 2025, 23:13:34
Incorrect. Volgends publieke informatie had Fedde nummer 10 per contract.
Diemers zegt in de video dat er tijdens zijn onderhandelingen / Maar zekers nadat Hij bij Cambuur is gearriveerd dat de vraag is voorgelegd aan Fedde om nummer tier te ?ruilen?. En dat na verloop van tijd, omdat Fedde blijkbaar niet mee Wilde werken, er een situatie is ontstaan.
Wat er verder allemaal speelde is niet bekend gemaakt.
Ja Lambooij zijn Diemers zijn dikke vrienden. Als Diemers 10 wil, dan regelt Lambooij dat gewoon even en dat het maandelijks duizenden euro?s kost, maakt hem niet uit.
En Henk rn de andere spelers zeggen er ook niets van.
Geloof je dit zelf?
Alles is wel erg suggestief. De mannen van de Sportcast roepen iets en doen er dan lacherig het zwijgen toe. De insiders roepen iets, maar blijven ook geheimzinnig. De medestanders suggereren iets, zonder enige onderbouwing. Het lijkt hier Den Haag wel.
Wees gewoon transparant of gooi een slot op dit topic.
Het is zo transparant als wat zijn medespelers willen hem er niet meer bij hebben en hoe en wat doet er niet toe voor ons toch is een duidelijk statement. Dat hij een goed contract nog heeft voor 1 jaar en dat hij dat geld niet zomaar opgeeft is zijn keuze. Gewoon een slotje op dit draadje
Citaat van: Cor op augustus 08, 2025, 10:42:10
Alles is wel erg suggestief. De mannen van de Sportcast roepen iets en doen er dan lacherig het zwijgen toe. De insiders roepen iets, maar blijven ook geheimzinnig. De medestanders suggereren iets, zonder enige onderbouwing. Het lijkt hier Den Haag wel.
Wees gewoon transparant of gooi een slot op dit topic.
Eens Cor
Citaat van: Oud Cambuur op augustus 08, 2025, 10:46:19
Het is zo transparant als wat zijn medespelers willen hem er niet meer bij hebben en hoe en wat doet er niet toe voor ons toch is een duidelijk statement. Dat hij een goed contract nog heeft voor 1 jaar en dat hij dat geld niet zomaar opgeeft is zijn keuze. Gewoon een slotje op dit draadje
Welke spelers hebben dat gezegd en waar staat dat? Waarmee ik niet zeg dat ik je niet geloof.
Citaat van: Derkx R.H. op augustus 07, 2025, 10:15:04
Welke oud-forum-ganger kwam ook alweer uit Zevenaar? :zweep
De waarheid is soms hard, ik zeg dat informatie op basis van informanten geen informatie is. Zeg waar het weg komt en anders ben je niet betrouwbaar iemand die iets de werelsd in helpt wat eigenlijk niet mag.
In elk geval een mooie vrijdagavond en de groeten uit het mooie Gelderse
Citaat van: Cor op augustus 08, 2025, 11:52:56
Welke spelers hebben dat gezegd en waar staat dat? Waarmee ik niet zeg dat ik je niet geloof.
Het gaat om een disciplinaire maatregel, omdat er wat is gebeurd in de selectie. Technisch manager Lars Lambooij van Cambuur wil daar echter niets over zeggen. Zo is het in de pers neergezet en als je ook de betrokkenen er naar vraagt krijg je als antwoord dat is een gepasseerd station.
Dus zowel Fedde als Cambuur willen er niets over zeggen. Hun goed recht en beter voor alle partijen. Zullen wij dan ook op houden met het speculeren?
Gewoon een slotje, gaat toch niet meer voor Cambuur spelen.
Citaat van: Bankzitter op augustus 08, 2025, 07:06:06
Ja Lambooij zijn Diemers zijn dikke vrienden. Als Diemers 10 wil, dan regelt Lambooij dat gewoon even en dat het maandelijks duizenden euro?s kost, maakt hem niet uit.
En Henk rn de andere spelers zeggen er ook niets van.
Geloof je dit zelf?
De video(s) zijn publiekelijk beschikbaar en zo zijn de podcasts van de LC.
Doe ff je eigen onderzoek ipv verhaaltjes te verzinnen met je vriendjes. Geen bron, korrel Zout.
Cambuur en Fedde zijn al door, nu jullie nog.
Cambuur is eruit met Fedde hij is weg.
Citaat van: richard op augustus 09, 2025, 18:06:59
Cambuur is eruit met Fedde hij is weg.
mooi een slotje erop :X
Citaat van: richard op augustus 09, 2025, 18:06:59
Cambuur is eruit met Fedde hij is weg.
Dat zou voor iedereen goed nieuws zijn!
Eindelijk werd tijd
Citaat van: Oud Cambuur op augustus 09, 2025, 19:42:36
Eindelijk werd tijd
ben heel benieuwd hoeveel geld dat hij mee krijgt van Cambuur.
Hij kan nu nog een nieuwe club vinden.
Volgende week bij Top Oss in de basis :devil
Serieus... Telstar zou niet onlogisch zijn
Cambuur heeft nog niks gemeld, maar Fedde de Jong is definitief weg... (https://pbs.twimg.com/media/Gzr1p71WoAEdxlz?format=jpg&name=medium)
Doei!
Fedde bedankt en het ga je goed succes verder?.
Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2025, 21:14:17
Fedde bedankt en het ga je goed succes verder?.
Ja succes in je fedddere loopbaan
https://cambuur.nl/nieuws/contract-fedde-de-jong-ontbonden/?fbclid=IwdGRjcAMiQmdjbGNrAyJCYmV4dG4DYWVtAjExAAEewc1Sto2YZ1ffTSEwyFPvW5r2zRXBoZOUj4k8W-oMsgEFIt-09_COprCNFcs_aem_HkENgfHpwP3gOU09ac1dLg
Citaat van: Leovardiascc op september 01, 2025, 11:11:20
https://cambuur.nl/nieuws/contract-fedde-de-jong-ontbonden/?fbclid=IwdGRjcAMiQmdjbGNrAyJCYmV4dG4DYWVtAjExAAEewc1Sto2YZ1ffTSEwyFPvW5r2zRXBoZOUj4k8W-oMsgEFIt-09_COprCNFcs_aem_HkENgfHpwP3gOU09ac1dLg
Dan is er dus weer wat ruimte in het salarisbudget (?)
Dat zou je wel zeggen...
Mischien gebeurt er nog iets aankomende twee dagen.
En anders kun je andere contracten openbreken en de transfersom verhogen.
Jansen bijvoorbeeld. Of in de winter toch weer met Diemers gaan zitten.
Het kost geld, en bespaard geld.
Citaat van: PePe op september 01, 2025, 11:37:12
Het kost geld, en bespaard geld.
Waarom kost het geld? Door de transfer (spelers) waarde?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 01, 2025, 12:17:55
Waarom kost het geld? Door de transfer (spelers) waarde?
bij ontbinding zal hij vast behoorlijk deel salaris mee krijgen
Citaat van: zeewolde op september 01, 2025, 12:22:34
bij ontbinding zal hij vast behoorlijk deel salaris mee krijgen
Een eenmalige afkoopsom bedoel je?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 01, 2025, 12:26:34
Een eenmalige afkoopsom bedoel je?
ja , en volgens mij ( maar ben geen expert) valt dat toch onder salariskosten.
Citaat van: zeewolde op september 01, 2025, 12:28:44
ja , en volgens mij ( maar ben geen expert) valt dat toch onder salariskosten.
Het is wel duidelijk dat je geen expert bent.... maar je zult wel (weer) gelijk hebben
Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is. Bij mij rest de verbazing dat zo'n vliegje iemand kwaad heeft gedaan.
Vind het vooral voor hemzelf erg zonde. Was toch veelbelovend Jong AZ en Jong Oranje. Zal wel naar Telstar gaan voorspel ik
Citaat van: Bussum op september 01, 2025, 12:40:34
Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is. Bij mij rest de verbazing dat zo'n vliegje iemand kwaad heeft gedaan.
Vind het vooral voor hemzelf erg zonde. Was toch veelbelovend Jong AZ en Jong Oranje. Zal wel naar Telstar gaan voorspel ik
Zie eerder Top Oss of Helmond Sport
Heeft al heel wat geld gekost bijna een jaar niet gevoetbald.
Jammer dat zoiets gebeurt is er zijn alleen maar verliezers?.
krijgt hij nog een mooi afscheid in het stadion, heeft hij wel verdiend 8)
Helaas ook deels de reden (vermoed ik) dat we niet een vervanger voor Nartey halen?
Dit verhaal is afgesloten, er kan een slotje op.
Voorwaarts naar de 2e plaats.
Citaat van: zeewolde op september 01, 2025, 12:28:44
ja , en volgens mij ( maar ben geen expert) valt dat toch onder salariskosten.
Ja, maar als je het goed doet betaal je wel een stuk minder omdat er geen premies af gedragen hoeven te worden. Dus zelfs als je het totale salaris af betaalt scheelt het tot 30%
Citaat van: Lore op september 01, 2025, 15:47:47
Ja, maar als je het goed doet betaal je wel een stuk minder omdat er geen premies af gedragen hoeven te worden. Dus zelfs als je het totale salaris af betaalt scheelt het tot 30%
Zie je wel, geen expert, die Zeewolde, zei ik al :_schater :proost
Graafschap?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 01, 2025, 16:12:04
Zie je wel, geen expert, die Zeewolde, zei ik al :_schater :proost
:_schater
70% vind ik een behoorlijk deel l8l
Mocht Balk nu weggaan, dan maar kijken of er nog een middenvelder bij gaat komen.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 01, 2025, 16:12:04
Zie je wel, geen expert, die Zeewolde, zei ik al :_schater :proost
Ja, maar ik zou het wel onder personeelskosten boeken :_schater
Fedde de Jong naar De Graafschap
De Graafschap heeft zich versterkt met Fedde de Jong. De 22-jarige middenvelder was transfervrij na het ontbinden van zijn contract bij SC Cambuur en tekent voor ??n seizoen met een optie voor nog een jaar.
Citaat van: Arno A op september 03, 2025, 08:49:07
Fedde de Jong naar De Graafschap
De Graafschap heeft zich versterkt met Fedde de Jong. De 22-jarige middenvelder was transfervrij na het ontbinden van zijn contract bij SC Cambuur en tekent voor ??n seizoen met een optie voor nog een jaar.
mooie club
Citaat van: Arno A op september 03, 2025, 08:49:07
Fedde de Jong naar De Graafschap
De Graafschap heeft zich versterkt met Fedde de Jong. De 22-jarige middenvelder was transfervrij na het ontbinden van zijn contract bij SC Cambuur en tekent voor ??n seizoen met een optie voor nog een jaar.
nou heeft Fedde genoeg geld gekregen van Cambuur en nu de Graafschap?. :y
Citaat van: Noordcambuur op september 03, 2025, 10:08:14
nou heeft Fedde genoeg geld gekregen van Cambuur en nu de Graafschap?. :y
vind je daar iets van? Zou jij anders doen. Hij heeft mooi de oprot premie gekregen en nu dus nieuw salaris
Citaat van: sunderland op september 03, 2025, 10:10:02
vind je daar iets van? Zou jij anders doen. Hij heeft mooi de oprot premie gekregen en nu dus nieuw salaris
jaaa ik vind er wat van eerst een heel jaar lang niks gedaan wel doorbetaald gekregen door slecht gedrag.
Ja ik zou het anders doen.
Al met al is Cambuur er nu voordeliger uit gekomen, dan nog een volledig jaar salaris te moeten betalen.
Misschien heb ik het niet mee gekregen, maar wat voor vreselijke dingen heeft hij dan wel niet gedaan.
Ik heb altijd gezien dat hij de kantjes er niet van af liep, ik vind het nog steeds jammer dat het zo gelopen is.
Verder staat hij natuurlijk volledig in zijn recht vanwege zijn contract, hij zal er vast niet rijk van worden.
Ik gun hem het allerbeste bij de SuperBoeren
Volgens mij werd er bij de Sportcast door de presentator een sneaky hint gegeven voor de goede verstaander, maar kan het mishebben.
Citaat van: PePe op september 03, 2025, 11:16:05
Al met al is Cambuur er nu voordeliger uit gekomen, dan nog een jaar salaris te moeten betalen.
heeft al genoeg geld gekost en zal ook nog wat meegekregen hebben.
Hoe kom je erbij dat Fedde geld heeft meegekregen? Het contract is ontbonden om beide partijen tevreden te stellen. Er is staat nergens vermeld dat er iets betaald is. Het zou einde carri?re betekenen als hij niet akkoord zou zijn. Wel denk ik dat Cambuur hem nog probeerde te verkopen wat helaas niet gelukt is.
Een situatie als deze kent alleen maar verliezers. Zonde. Sportief gezien maakt het niet heel veel uit, ik vond De Jong niet bijzonder opvallend. Tegelijkertijd vrij jong dus op zich zit daar nog wat rek in. Maar beter dan R?lke of Vd Sande is hij niet op dit moment dus prima dat hij weg is.
Fedde de Jong , veel Plezier bij De graafschap!
Dit hoofdstuk is afgesloten en nu kan hij ons de komen de jaren verrassen bij Andere clubs.
Citaat van: Stanley op september 03, 2025, 11:26:46
Hoe kom je erbij dat Fedde geld heeft meegekregen? Het contract is ontbonden om beide partijen tevreden te stellen. Er is staat nergens vermeld dat er iets betaald is. Het zou einde carri?re betekenen als hij niet akkoord zou zijn. Wel denk ik dat Cambuur hem nog probeerde te verkopen wat helaas niet gelukt is.
wat denk je zelf? Hij zal zomaar een vet contract opgeven? Hij had allang weg gekund maar wou dat niet. Nu is Cambuur er financieel met hem uit gekomen en een dag later tekent hij ergens anders .
Citaat van: sunderland op september 03, 2025, 16:45:42
wat denk je zelf? Hij zal zomaar een vet contract opgeven? Hij had allang weg gekund maar wou dat niet. Nu is Cambuur er financieel met hem uit gekomen en een dag later tekent hij ergens anders .
Vanuit de club werd gehoopt op een transfer. Toen er geen club kwam heeft Henk bemiddeld tussen Fedde en de Graafschap en heeft Fedde de overstap gemaakt.
Citaat van: Stanley op september 03, 2025, 11:26:46
Hoe kom je erbij dat Fedde geld heeft meegekregen? Het contract is ontbonden om beide partijen tevreden te stellen. Er is staat nergens vermeld dat er iets betaald is. Het zou einde carri?re betekenen als hij niet akkoord zou zijn. Wel denk ik dat Cambuur hem nog probeerde te verkopen wat helaas niet gelukt is.
Een contract ontbinden gaat altijd gepaard met een afkoopsom en nee dit hangt men zelden aan de grote klok
Citaat van: Yellow Army op september 03, 2025, 17:07:49
Een contract ontbinden gaat altijd gepaard met een afkoopsom en nee dit hangt men zelden aan de grote klok
[/quoteAI-overzicht
Bij ontbinding van een contract komt er een einde aan de samenwerking tussen de voetballer en de club, wat betekent dat de speler niet langer onder contract staat, geen salaris meer ontvangt en vrij is om zich bij een andere club aan te sluiten. De ontbinding kan gebeuren bij wederzijds akkoord, het aflopen van het contract, of onder strikte voorwaarden van een 'just cause' (rechtvaardige reden), zoals ernstige blessures of het niet betalen van salaris, waarbij een speler mogelijk schadevergoeding kan eisen.
Het hangt van de omstandigheden af. Altijd en nooit bestaat hier niet. In dit geval is iedereen blij denk ik.
Wederzijds akkoord:
De club en speler spreken af om de samenwerking te be?indigen. Dit kan financieel gunstig zijn voor de club om ruimte te maken voor een nieuwe speler, en voor de speler om een nieuwe uitdaging te zoeken.
Aflopend contract:
Het contract van de speler eindigt van rechtswege. Als de club en speler niet tot een verlenging komen, kan de speler vrij zijn om een nieuwe club te zoeken.
Just cause (rechtvaardige reden):
Een speler of club kan eenzijdig het contract opzeggen als er een dringende reden is, zoals het niet betalen van salaris door de club, of een ernstige, carri?re-be?indigende blessure van de speler. In dat geval kan de speler transfervrij vertrekken.
Gevolgen voor de speler
Free agent status: De speler wordt een 'free agent' of transfervrije speler.
Vrij om te tekenen: Hij mag zich direct bij elke club aanmelden en een nieuw contract tekenen, ook buiten de normale transferperiodes.
Schadevergoeding: Als de ontbinding gebeurt vanwege een 'just cause' veroorzaakt door de club, is de club mogelijk verplicht een schadevergoeding aan de speler te betalen.
Citaat van: Stanley op september 03, 2025, 20:15:00
Citaat van: Yellow Army op september 03, 2025, 17:07:49
Een contract ontbinden gaat altijd gepaard met een afkoopsom en nee dit hangt men zelden aan de grote klok
[/quoteAI-overzicht
Bij ontbinding van een contract komt er een einde aan de samenwerking tussen de voetballer en de club, wat betekent dat de speler niet langer onder contract staat, geen salaris meer ontvangt en vrij is om zich bij een andere club aan te sluiten. De ontbinding kan gebeuren bij wederzijds akkoord, het aflopen van het contract, of onder strikte voorwaarden van een 'just cause' (rechtvaardige reden), zoals ernstige blessures of het niet betalen van salaris, waarbij een speler mogelijk schadevergoeding kan eisen.
Het hangt van de omstandigheden af. Altijd en nooit bestaat hier niet. In dit geval is iedereen blij denk ik.
Wederzijds akkoord:
De club en speler spreken af om de samenwerking te be?indigen. Dit kan financieel gunstig zijn voor de club om ruimte te maken voor een nieuwe speler, en voor de speler om een nieuwe uitdaging te zoeken.
Aflopend contract:
Het contract van de speler eindigt van rechtswege. Als de club en speler niet tot een verlenging komen, kan de speler vrij zijn om een nieuwe club te zoeken.
Just cause (rechtvaardige reden):
Een speler of club kan eenzijdig het contract opzeggen als er een dringende reden is, zoals het niet betalen van salaris door de club, of een ernstige, carri?re-be?indigende blessure van de speler. In dat geval kan de speler transfervrij vertrekken.
Gevolgen voor de speler
Free agent status: De speler wordt een 'free agent' of transfervrije speler.
Vrij om te tekenen: Hij mag zich direct bij elke club aanmelden en een nieuw contract tekenen, ook buiten de normale transferperiodes.
Schadevergoeding: Als de ontbinding gebeurt vanwege een 'just cause' veroorzaakt door de club, is de club mogelijk verplicht een schadevergoeding aan de speler te betalen.
wat anders dat wat staley mes suggereerde
Wat wil je hier mee zeggen Suurland?
Voor de duidelijkheid Suurland: Jij zegt:Wat anders dat Staley mes suggereerde!
Ik zou nog maar eens goed terug lezen, want ik heb het bovenstaande stuk geplaatst.
Hoe kom je erbij dat Fedde geld heeft mee gekregen?
Die zal vast geld mee gekregen hebben had hier een goed contract zal wel niet heel veel zijn maar toch
Henk had met de trainer van de Graafschap gebeld
Daar was Fedde welkom
Daar een nieuw contract gekregen met optie
Waarom zouden wij hem dan geld meegeven?
Citaat van: Specuveter op september 04, 2025, 08:49:04
Henk had met de trainer van de Graafschap gebeld
Daar was Fedde welkom
Daar een nieuw contract gekregen met optie
Waarom zouden wij hem dan geld meegeven?
Omdat hij een doorlopende contract heeft. Er is geen juridische basis voor ontbinding. Als hij geen geld heeft meegekregen zou hij direct zijn zaakwaarnemer moeten ontslaan!
Citaat van: Lore op september 04, 2025, 09:48:06
Omdat hij een doorlopende contract heeft. Er is geen juridische basis voor ontbinding. Als hij geen geld heeft meegekregen zou hij direct zijn zaakwaarnemer moeten ontslaan!
ja tuurlijk man.
Citaat van: Specuveter op september 04, 2025, 08:49:04
Henk had met de trainer van de Graafschap gebeld
Daar was Fedde welkom
Daar een nieuw contract gekregen met optie
Waarom zouden wij hem dan geld meegeven?
oprot premie misschien :y
Citaat van: Lore op september 04, 2025, 09:48:06
Omdat hij een doorlopende contract heeft. Er is geen juridische basis voor ontbinding. Als hij geen geld heeft meegekregen zou hij direct zijn zaakwaarnemer moeten ontslaan!
Als het waar is dat de club of in dit geval Henk heeft gezorgd voor een contract bij de Graafschap kan ik me voorstellen dat hij geen geld heeft meegekregen. In elk ander geval is dit natuurlijk wel vanzelfsprekend
Citaat van: Yellow Army op september 04, 2025, 13:05:46
Als het waar is dat de club of in dit geval Henk heeft gezorgd voor een contract bij de Graafschap kan ik me voorstellen dat hij geen geld heeft meegekregen. In elk ander geval is dit natuurlijk wel vanzelfsprekend
Ik nog steeds niet. Er zijn twee logische manieren dat zij contract nu ontbonden is:
1. Fedde heeft zelf opgezegd omdat hij een nieuwe baan heeft. Daarmee zou hij al zijn rechten verspelen als transitievergoeding of eventuele ww-rechten mocht er iets mis gaan
2. Er is een vaststellingsovereenkomst getekend.
Fedde heeft een zaakwaarnemer, die zijn werk niet doet als hij hier niet juridisch advies bij vraagt. Dan kom je altijd op punt 2 uit. Daarnaast zal elke jurist minimaal de transitievergoeding vaststellen, maar ik denk zelfs dat het meer is. Voor de duidelijkheid: juridisch had Cambuur een probleem en niet Fedde. Dat Henk heeft gebeld met de trainer van De Graafschap is geen vrijwilligerswerk: het is een potentiele oplossing voor Cambuur
Citaat van: Lore op september 04, 2025, 16:02:55
Ik nog steeds niet. Er zijn twee logische manieren dat zij contract nu ontbonden is:
1. Fedde heeft zelf opgezegd omdat hij een nieuwe baan heeft. Daarmee zou hij al zijn rechten verspelen als transitievergoeding of eventuele ww-rechten mocht er iets mis gaan
2. Er is een vaststellingsovereenkomst getekend.
Fedde heeft een zaakwaarnemer, die zijn werk niet doet als hij hier niet juridisch advies bij vraagt. Dan kom je altijd op punt 2 uit. Daarnaast zal elke jurist minimaal de transitievergoeding vaststellen, maar ik denk zelfs dat het meer is. Voor de duidelijkheid: juridisch had Cambuur een probleem en niet Fedde. Dat Henk heeft gebeld met de trainer van De Graafschap is geen vrijwilligerswerk: het is een potentiele oplossing voor Cambuur
Het is meer dan dat, het is werk naar werk begeleiding met in dit geval als resultaat een nieuw contract. Het overeenkomen van een vso is maatwerk en vooral onderhandelen. Een nieuw contract geregeld door Cambuur bij een andere werkgever (volgens de geruchten) zou zwaar meewegen in deze onderhandelingen. Daarnaast is het heel goed mogelijk dat Fedde gewoon voor optie 1 heeft gekozen in de wetenschap dat er een nieuw contract elders voor hem klaarligt ipv het lot te tarten en in het slechtste geval nog een jaar bij de beloften mee te moeten trainen. De zaakwaarnemer heeft hier natuurlijk ook geen enkel belang bij om Fedde sportief gezien nog verder achteruit te helpen.
Dus nogmaals; in de wetenschap dat er elders een nieuw contract klaarligt is het imo goed mogelijk dat hij zonder vergoeding is vertrokken
Maar hoe is het nu met Fedde gegaan?
Henk heeft Diekhuzen dus gebeld en zei die wil ik kwijt en die moet je nemen :_schater
En Fedde zei tegen Cambuur ik hoef dat geld niet? :_schater
Citaat van: sunderland op september 04, 2025, 18:11:29
Maar hoe is het nu met Fedde gegaan?
Henk heeft Diekhuzen dus gebeld en zei die wil ik kwijt en die moet je nemen :_schater
En Fedde zei tegen Cambuur ik hoef dat geld niet? :_schater
Ik zou zeggen vraag Speculeter, die kan er vast een smeu?g verhaaltje van maken
Het is speculeren, maar daar doe ik graag aan mee.
Mijn redenering is dat het standpunt van Cambuur was dat Fedde geen plek meer zou krijgen bij de 1e selectie en dat cambuur had aangeboden om het contract te ontbinden met onmiddelijke ingang en dus zonder doorbetaling. Dat Fedde alleen wilde ontbinden tegen een afkoop/vergoeding. Beide partij kwamen daar dus niet uit.
Nu de Graafschap op de lijn is gekomen was het voor Fedde de keuze om het jaar af te maken bij jong cambuur of over te stappen naar de Graafschap. En voor dat laatste is dus gekozen en dus is het meest logische dat er geen doorbetaling of afkoopsom is betaald. Hooguit misschien 1 maandsalaris ofzo.
Citaat van: sunderland op september 04, 2025, 18:11:29
Maar hoe is het nu met Fedde gegaan?
Henk heeft Diekhuzen dus gebeld en zei die wil ik kwijt en die moet je nemen :_schater
En Fedde zei tegen Cambuur ik hoef dat geld niet? :_schater
Wij kunnen in ieder geval niets kwaads meer zeggen over Fedde. Die geeft gewoon geld, waar hij recht op heeft aan Cambuur.
:devil
Nou ja, Cambuur heeft ook keurig de mond gehouden over de reden van het vertrek en dat is best netjes als mijn vermoeden klopt.
Daardoor kan hij met schone lei bij De Graafschap de kleedkamer instappen
Het is best mogelijk dat Fedde bij de Graafschap minder kan verdienen, en dat Cambuur het aanvult tot het salaris wat hij normaal gesproken bij Cambuur zou hebben? Uiteindelijk een win-win situatie?
Cambuur heeft Fedde dus een bedrag mee gegeven. Cambuur blij Fedde blij, 4 maandsalarissen mee en Feede tekende 2 dagen later bij Graafschap.
Citaat van: sunderland op september 04, 2025, 19:18:25
Cambuur heeft Fedde dus een bedrag mee gegeven. Cambuur blij Fedde blij, 4 maandsalarissen mee en Feede tekende 2 dagen later bij Graafschap.
Het is uiteindelijk handje-klap. En als Fedde niet meldt dat hij al bij de graafschap kan starten, is dat natuurlijk zijn goed recht
Citaat van: Lore op september 04, 2025, 19:39:41
Het is uiteindelijk handje-klap. En als Fedde niet meldt dat hij al bij de graafschap kan starten, is dat natuurlijk zijn goed recht
Henk heeft bemiddeld, Cambuur wist er dus van.
Hij is fut. Slotjeeeee
Citaat van: PePe op september 04, 2025, 19:44:01
Henk heeft bemiddeld, Cambuur wist er dus van.
Dat weten wij niet. Henk heeft contacten gelegd, maar dat betekent niet perse dat zij wisten dat hij ging tekenen
Wat een aandacht krijgt Fedde zeg..
Citaat van: Lore op september 04, 2025, 16:02:55
Ik nog steeds niet. Er zijn twee logische manieren dat zij contract nu ontbonden is:
1. Fedde heeft zelf opgezegd omdat hij een nieuwe baan heeft. Daarmee zou hij al zijn rechten verspelen als transitievergoeding of eventuele ww-rechten mocht er iets mis gaan
2. Er is een vaststellingsovereenkomst getekend.
Fedde heeft een zaakwaarnemer, die zijn werk niet doet als hij hier niet juridisch advies bij vraagt. Dan kom je altijd op punt 2 uit. Daarnaast zal elke jurist minimaal de transitievergoeding vaststellen, maar ik denk zelfs dat het meer is. Voor de duidelijkheid: juridisch had Cambuur een probleem en niet Fedde. Dat Henk heeft gebeld met de trainer van De Graafschap is geen vrijwilligerswerk: het is een potentiele oplossing voor Cambuur
In een VSO hoef je geen transitievergoeding op te nemen. Dus een bedrag tussen de ? 0,00 euro tot ? 100.000.000 is mogelijk (max transitievergoeding volgens arbeidsrecht is overigens ? 98.000. Dus het blijft speculeren en Cambuur zal hier geen mededelingen over doen. Ook in de jaarrekening zal dit vast weggepoetst worden onder de salariskosten. Dus we komen er nooit achter.
Citaat van: Sakas op september 05, 2025, 12:18:15
In een VSO hoef je geen transitievergoeding op te nemen. Dus een bedrag tussen de ? 0,00 euro tot ? 100.000.000 is mogelijk (max transitievergoeding volgens arbeidsrecht is overigens ? 98.000. Dus het blijft speculeren en Cambuur zal hier geen mededelingen over doen. Ook in de jaarrekening zal dit vast weggepoetst worden onder de salariskosten. Dus we komen er nooit achter.
Zeker, transitievergoeding is niet noodzakelijk in een VSO, maar waarom zou Fedde daar mee akkoord gaan? De club wil van hem af. Officieel zou het dan ook geen transitievergoeding zijn, maar een afkoopsom. Er kan een hele boel, maar het is zo enorm onlogisch voor Fedde om niet in ieder geval het bedrag van de transitievergoeding te eisen (waarschijnlijk nog wel iets meer). Zeker aangezien hij ook een zaakwaarnemer heeft die er bij betrokken is,
Citaat van: Lore op september 05, 2025, 12:47:41
Zeker, transitievergoeding is niet noodzakelijk in een VSO, maar waarom zou Fedde daar mee akkoord gaan? De club wil van hem af. Officieel zou het dan ook geen transitievergoeding zijn, maar een afkoopsom. Er kan een hele boel, maar het is zo enorm onlogisch voor Fedde om niet in ieder geval het bedrag van de transitievergoeding te eisen (waarschijnlijk nog wel iets meer). Zeker aangezien hij ook een zaakwaarnemer heeft die er bij betrokken is,
Voor Fedde was de situatie ook heel ongelukkig, want dit is niet te leeftijd om in een jong team buiten de schijnwerpers te trainen. Dus beide partijen hadden baat bij een ontbinding. En zal ook Fedde water bij de wijn hebben gedaan.
Zullen we het verhaal Fedde afsluiten.
Hij heeft het er zelf naar gemaakt!
Het laatste overblijfsel uit het tijdperk SJORS ULTEE.
Ik kan me voorstellen dat sommigen hier zo snel mogelijk een slotje op willen.
Citaat van: De Gast op september 05, 2025, 17:46:09
Het laatste overblijfsel uit het tijdperk SJORS ULTEE.
Ik kan me voorstellen dat sommigen hier zo snel mogelijk een slotje op willen.
Mooie tijd:
CiteerNa doelman Yanick van Osch is De Jong de tweede zomeraanwinst van SC Cambuur en daar is technisch directeur Eti?nne Reijnen uiteraard zeer content mee.
?Zeer content?