Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Fedde de Jong

Gestart door Huizen, juni 20, 2023, 19:06:23

Vorige topic - Volgende topic

Huizen

3 jaar!  |:)

Voor de vaste volgers van de Keuken Kampioen Divisie is De Jong bepaald geen onbekende, want hij speelde al bijna tachtig wedstrijden in deze competitie voor Jong AZ, waarvan hij het afgelopen jaar ook aanvoerder was. Ook voor het eerste elftal van de Alkmaarders kwam hij al drie keer in actie en daarnaast maakte hij onderdeel uit van het Onder 19 team dat eind april de UEFA Youth League wist te winnen.

Succes FdJ!!  _O_

Inferno-058

Presenteer dan ook direct even het nieuwe shirt ipv hem met het oude shirt te presenteren. Gemiste kans.

Huizen

Citaat van: Inferno-058 op juni 20, 2023, 19:09:39
Presenteer dan ook direct even het nieuwe shirt ipv hem met het oude shirt te presenteren. Gemiste kans.

Echt he haha, ze moeten die Craft shirtjes kwijt  :wall

Scc4-ever

Welkom en veel succes  |:)

Noordcambuur

Welkom Fedde en ik wens je heel veel succes in Leeuwarden.
Bij onze trots het geel/blauw |:)

Grijskijkert

Dit is waarom Fedde de Jong (20) doorgroeien bij SC Cambuur verkiest boven AZ Alkmaar: 'Daar werd ik naar mijn gevoel niet gebruikt in mijn kracht'

Fedde de Jong (20) zat dicht tegen het eerste elftal van AZ Alkmaar aan, maar kiest toch voor SC Cambuur. Waarom?

Marissa de Jong ? Vandaag, 19:00 ? Sport

Fedde de Jong, een Friesere naam vind je bijna niet. Maar hij komt toch echt uit het Noord-Hollandse Uitgeest. De 20-jarige middenvelder tekende dinsdag een contract voor drie jaar bij Cambuur.

Voor technisch directeur Eti?nne Reijnen is dit een onderschrijving van zijn ambitie om waarde op het veld te cre?ren: jonge spelers die kunnen groeien en zo uiteindelijk geld op kunnen leveren.

In de eerste onderhandelingen ging het nog om een huurperiode van een seizoen, maar De Jong raakte overtuigd van het plan dat Cambuur met hem had en besloot zich helemaal aan de club te binden. ?Ze willen mij hier een belangrijke speler maken?, zegt De Jong. ?Bij AZ werd ik naar mijn gevoel niet gebruikt in mijn kracht. Ik heb mezelf veel opgeofferd voor het team.? Zo moest hij bij het eerste elftal steevast op rechtsback staan, in plaats van op zijn geliefde middenveld.

De AZ-Cambuur-connectie is er nog steeds, ook met Reijnen aan het roer, die er natuurlijk zelf ook speelde. Mees Hoedemakers, Jamie Jacobs: zomaar twee spelers die Cambuur bij Jong AZ vandaan plukte. ?Je weet precies wat je in huis haalt met spelers van AZ, dat zijn goeie spelers?, roemt Reijnen de jeugdopleiding van de Alkmaarders. Middels clausules in het contract kon De Jong door Cambuur gekocht worden. Reijnen: ?Bij de transfer heeft AZ goed meegedacht.?

Klik met Jan Sierksma

De Jong maakte zijn debuut voor AZ in de Conference League en met jeugdteam Onder 19 van AZ won hij dit seizoen de UEFA Youth League. In de ploeg, onder leiding van Jan Sierksma uit Burdaard, speelde hij van de achtste finale tot en met de finale mee. Met Sierksma heeft De Jong een goeie band. Bij Cambuur kende hij overigens nog helemaal niemand. ?Alles is nieuw voor mij, maar dat vind ik juist wel mooi. Zo kan ik alleen maar nieuwe vrienden maken.?

Cambuur ziet in De Jong een speler die het lopen niet schuwt en dus altijd garant staat voor genoeg (kilo)meters. ?Ik ben echt een box-to-box-speler, die graag aanvallend voetbal speelt?, stelt De Jong. ?Bij AZ deden we dat ook en ik denk dat ze hier een beetje dezelfde filosofie hebben.?

Bij Jong AZ was hij tevens aanvoerder. ?Die leiderschapskwaliteiten heb ik ook. Ik denk sowieso dat ik nu al aardig wat ervaring heb, want ik speel al drie seizoenen in de eerste divisie?, zegt De Jong. ?Ik wil de toon zetten: in energie, in loopvermogen, maar ook in het beslissend zijn met goals en assists. Dat ik daarin een voorbeeld kan zijn.?

Cambuur start op 30 juni met de voorbereiding, met een test- en meetdag. Een dag later volgt de eerste training. De Jong is de tweede zomerse aanwinst van SC Cambuur onder Reijnen, maar de komende week worden nog meer ontwikkelingen verwacht. Zo zal Cambuur Remco Balk, die afgelopen seizoen op huurbasis voor de Leeuwarders speelde, definitief overnemen van FC Utrecht.
IN HENK WE TRUST!!!

zeewolde

Welkom en veel succes! |:)

Eewal

Dit soort spelers moeten we hebben. Graag bij Cambuur willen spelen, wat mij betreft mogen ze nog veel meer gaan samenwerken met AZ.

NRG

Citaat van: Inferno-058 op juni 20, 2023, 19:09:39

Contract met Adidas zal pas op 1 juli in gaan.

Inferno-058

Citaat van: NRG op juni 20, 2023, 21:08:46
Contract met Adidas zal pas op 1 juli in gaan.
Lekker geregeld dan

Pisvlek

Lijkt mij een prima speler

Bens

Welkom help ons weer naar de eredivisie.

V-man

Klinkt goed allemaal! Maak ons gek Fedde!

Trainert!

Wat lijkt dit ventje veel op balk qua uiterlijk. Succes Fedde!

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!