Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Fedde de Jong

Gestart door Huizen, juni 20, 2023, 19:06:23

Vorige topic - Volgende topic

Poetser

Citaat van: Gabster op april 05, 2025, 14:51:34
r

Ah de gebruikelijke Handelswijze, Kijk ik niet van op.

In September verdedigde ik Henk en waren het de gebruikelijke negatievelingen die Henk Weg Wilde hebben en mij voor gek verklaarden. En nu zijn we in April en zijn mijn woorden uitgekomen en Staan we 5e. Cambuur speelt voor promotie en gaat de na-competitie in.

Advies: lees de Onderwerpen Fedde de Jong & Mark Diemers. Kijk naar de videos en luister goed.
Wie had er belang bij om de nummer 10 te dragen? En, wie droeg nummer 10?
De waarheid zullen wij wellicht ooit vanuit de Eerste hand te weten te komen, mijn vermoeden is ( ?het lijkt erop?)  dat het met Mark zijn wens te maken had.
Soms worden werknemers een bedrijf uitgewerkt mbv een tweede of derde reden omdat men de werknemer niet kan overtuigen met reden #1.

Om een rugnummer?  :_schater
Het is geen kleuterschool

diekhuzen

Citaat van: Poetser op april 05, 2025, 15:42:39
Om een rugnummer?  :_schater
Het is geen kleuterschool

Je neemt de woorden uit mijn mond. Laat die gast lekker focussen op zijn eigen `inbreng` . Het cambuur shirt dragen en een eigen rugnummer moet je afdwingen.

YellowBlue

Citaat van: Gabster op april 05, 2025, 14:51:34
r

Ah de gebruikelijke Handelswijze, Kijk ik niet van op.

In September verdedigde ik Henk en waren het de gebruikelijke negatievelingen die Henk Weg Wilde hebben en mij voor gek verklaarden. En nu zijn we in April en zijn mijn woorden uitgekomen en Staan we 5e. Cambuur speelt voor promotie en gaat de na-competitie in.

Advies: lees de Onderwerpen Fedde de Jong & Mark Diemers. Kijk naar de videos en luister goed.
Wie had er belang bij om de nummer 10 te dragen? En, wie droeg nummer 10?
De waarheid zullen wij wellicht ooit vanuit de Eerste hand te weten te komen, mijn vermoeden is ( ?het lijkt erop?)  dat het met Mark zijn wens te maken had.
Soms worden werknemers een bedrijf uitgewerkt mbv een tweede of derde reden omdat men de werknemer niet kan overtuigen met reden #1.
wat een suggestief geleuter.

Dreet

Citaat van: papier op april 05, 2025, 12:05:32
Heb zelfs begrepen dat het bepalende groepje een aantal jongedames heeft ingehuurd om De Jong te verleiden om hem vervolgens te kunnen chanteren!!!
Ja, wat een ongelooflijk lage rotstreek van dat bepalende groepje! Bah! Geen goed woord voor over.

NRG

Allemaal geruchten. Niemand weet wat er echt gebeurd. Laat lekker gaan.Fedde is klaar bij Cambuur. Wat de oorzaak ook is.

YellowBlue

Citaat van: Dreet op april 05, 2025, 19:49:35
Ja, wat een ongelooflijk lage rotstreek van dat bepalende groepje! Bah! Geen goed woord voor over.
Hoe kom je hierbij? Van horen en zeggen? Welk groepje? Vaag gedoe allemaal.

Dreet

Citaat van: YellowBlue op april 05, 2025, 21:05:54
Hoe kom je hierbij? Van horen en zeggen? Welk groepje? Vaag gedoe allemaal.
Ik zal de volgende keer even een knipoogje erbij zetten. Dan snap je de ironie misschien.......

YellowBlue

Citaat van: Dreet op april 05, 2025, 21:22:43
Ik zal de volgende keer even een knipoogje erbij zetten. Dan snap je de ironie misschien.......
ja graag, ik word gek van die vage verhalen hier..

michello

Logo nhdTeruggezette Fedde de Jong: dit is zijn kant van het verhaal. ?Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel?
Monique Janse
16-04-25, 18:00

Delen
Fedde de Jong als speler van Cambuur.
Fedde de Jong als speler van Cambuur. ? Foto Proshots/Perry van de Leuvert
ALKMAAR Op 26 maart jongstleden meldde technisch directeur Lars Lambooij van Cambuur dat het voor beide partijen beter was als Fedde de Jong niet meer bij de selectie van Cambuur trainde. De 21-jarige Uitgeester laat nu van zich horen. ,,Men dacht dat ik een stoorzender zou kunnen zijn, omdat ik te horen had gekregen dat ik weg moet. Ik denk van niet.?
,,Laat ik beginnen met te zeggen dat er geen specifiek voorval is geweest. Eigenlijk begon het verhaal al rond de winterstop. Toen belde de technische directeur van Cambuur, Lars Lambooij, met mijn zaakwaarnemer. Hij had de mededeling dat ik niet meer in zijn plannen voorkom en dat ik per direct moest vertrekken. Ik zou geen minuut meer in het eerste krijgen. Dat kwam voor ons onverwachts. Het deed pijn en liet mij zien dat de voetballerij ook echt heel hard kan zijn.?
,,Voor mijn eigen bestwil zou ik naar een andere club moeten, zei Lambooij, of worden verhuurd. Dat lukte op het laatste moment niet, omdat we weinig tijd hadden. In de periode erna bleef Cambuur aandringen op een vertrek. Trainer Henk de Jong heeft daar overigens niets over gezegd en ik heb van hem zelfs nog wat minuten gekregen.?
De Jong in cijfers

Fedde de Jong kwam als negentienjarige in 2023 over van Jong AZ naar Cambuur. In 67 wedstrijden scoorde de centrale middenvelder acht keer en had zes assists. In zijn periode in Jong AZ kwam hij 78 duels in actie, waarin hij acht keer scoorde en acht keer de beslissende eindpass gaf.
Transferverzoek
,,Toch bleef Lambooij erop hameren dat ik geen minuut meer zou krijgen, terwijl ik eigenlijk nog een contract voor een jaar heb. Ik snap wel dat ze de focus willen leggen op de jongens met wie ze wel door willen en in wie ze willen investeren. Ik heb het ook zeker naar mijn zin in Leeuwarden. Maar doordat ik geen speeltijd meer zou krijgen en omdat de club zo graag wil dat ik vertrek, hebben we besloten een transferverzoek in te dienen en gaan we op zoek naar een club waarbij ik van de zomer kan spelen.?
Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel
,,Omdat Cambuur meedoet om de prijzen en ik zeker zou weggaan, was de directie bang dat ik niet meer de focus had en een stoorzender zou zijn. Ik denk dat dat niet zo is. Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel. Dat is jammer.?
,,Nu train ik bij de O21 van Cambuur en de afgelopen weken heb ik twee oefenwedstrijden gespeeld. Onder andere tegen ACV, een ploeg uit de tweede divisie. Ik scoorde de enige treffer waardoor we met 1-0 wonnen.?
Genoeg motivatie
,,Ik was geen moment van plan op te stappen bij Cambuur. Dat zou ook lastig zijn geweest, want dan had ik mijn contract moeten inleveren. Ik heb genoeg intrinsieke motivatie om ook bij Cambuur O21 mijn best te doen. Voor mij is het zaak fit te blijven, zodat ik straks bij een andere club geen achterstand heb.?
,,Beschadigd voel ik mij niet, maar het is wel vervelend dat het zo is gelopen. Ik probeer het positief te houden en door de situatie krijg ik zeker ook wel extra vuur om mij te bewijzen. Voor mijn gevoel kan ik nog steeds met iedereen door een deur.?

Arno A

eerder stond op 25 maart al op de site ;
Stoorzender
Cambuur zet Uitgeester Fedde de Jong (21) na ?voorval? uit selectie
25-03-25, 19:34 door Jonathan Ploeg

Fedde de Jong. ? Getty Images
LeeuwardenHet seizoen is nog niet afgelopen, maar Fedde de Jong (21) heeft zijn laatste wedstrijd voor Cambuur al gespeeld. De club heeft de middenvelder uit Uitgeest teruggezet naar de beloften.

Technisch manager Lars Lambooij erkent dat deze beslissing is genomen omdat er onlangs iets is voorgevallen, maar wenst daar inhoudelijk niet op in te gaan. ?Dat lijkt me voor beide partijen het beste?, aldus Lambooij.
Wel duidelijk is dat Fedde de Jong een sterke vertrekwens heeft. De jonge middenvelder, van wie het contract nog een jaar doorloopt, komt dit seizoen niet of nauwelijks voor in de plannen van trainer Henk de Jong.
Vertrekwens
De Noord-Hollander kwam weliswaar vierentwintig keer binnen de lijnen, maar deed dat slechts zeven keer als basisspeler. Eerder dit seizoen gaf hij al aan een vertrek te overwegen als de kans zich zou voordoen.
?Fedde heeft inderdaad een vertrekwens?, zegt Lambooij. ?Bij Cambuur heeft hij geen perspectief op speeltijd meer. We willen de laatste fase van het seizoen in gaan met de jongens die willen. Vandaar deze beslissing.?

Met nog zeven wedstrijden te gaan, staat Cambuur drie punten achter plek twee. Ondanks de nederlaag bij FC Volendam is promotie binnen handbereik en daar kan volgens Lambooij geen stoorzender bij worden gebruikt.
De laatste keer dat De Jong voor Cambuur in actie kwam, was twee?nhalve week geleden, als invaller tegen FC Den Bosch. Tegen FC Dordrecht en FC Volendam zat de middenvelder niet meer bij de wedstrijdselectie.
Gespot op bijveldje
De Jong trainde al enige tijd niet meer mee met het eerste. Onlangs werd hij nog gespot op een bijveldje van de Leeuwarder amateurvoetbalvereniging Blauw Wit?34, waar hij in zijn eentje afwerkoefeningen deed.
Cambuur nam De Jong in 2023 over van AZ en legde hem voor drie jaar vast. Ondanks zijn doorlopende contract ligt het dus voor de hand dat De Jong zijn laatste wedstrijd voor de Leeuwarders al heeft gespeeld.

Eigenlijk zelfde verhaal. Andere journalist. En waarschijnlijk? ook al eerder in de LC?

Dus ja zaak ( en discussie) gesloten lijkt mij en veel succes Fedde. Je bent nog Jong genoeg. En hij wil graag op nr 10 blijven spelen, maar bij AZ 1
mocht hij alleen als rechtsback spelen vanwege zijn fr?le postuur. Voor hem speelden kerels als  Reijnders op het middenveld. Als je alleen al die tackle op Brobbey zag. En Goes en Meerdink ook echte vuurvreters. Die speelden met Fedde in de succesvolle  jeugdploeg . Maar daar speelden ze met vijf man op het middenveld, en daar hoefde hij niet of weinig mee te verdedigen.

Dus ja misschien moet hij zich toch maar richten op de back positie wil hij meer kans om te slagen in de eredivisie . En wie weet wel meer .

Lijkt mij geen verkeerde jongen. Maar ja een voorbijganger voor ons. Zoals zo velen voor en na hem.

Gabster

Citaat:

?Op 26 maart jongstleden meldde technisch directeur Lars Lambooij van Cambuur dat het voor beide partijen beter was als Fedde de Jong niet meer bij de selectie van Cambuur trainde. De 21-jarige Uitgeester laat nu van zich horen. ,,Men dacht dat ik een stoorzender zou kunnen zijn, omdat ik te horen had gekregen dat ik weg moet. Ik denk van niet.?
,,Laat ik beginnen met te zeggen dat er geen specifiek voorval is geweest. Eigenlijk begon het verhaal al rond de winterstop. Toen belde de technische directeur van Cambuur, Lars Lambooij, met mijn zaakwaarnemer. Hij had de mededeling dat ik niet meer in zijn plannen voorkom en dat ik per direct moest vertrekken. Ik zou geen minuut meer in het eerste krijgen. Dat kwam voor ons onverwachts.?

De tijdlijn in deze zaak is zo belangrijk.

Winter stop - Belletje van Lars naar Fedde zijn zaakwaarnemer
Maart - niet meer met selectie trainen , per direct vertrekken
April - artikel in de krant

Ga nu terug naar Augustus 2024 en weet dat Hij rugnummer 10 draagt, per contract.
Ik vermoed dat er iets niet klopt.
Qua arbeids verhouding (relatie werknemer vs werkgever) is dit een apart verhaal.
Qua groups dynamiek ook.

In Henk we trust!

Gabster

Dit is hoe Fedde binnen kwam:

Citaat van: Bussum op juni 20, 2023, 19:06:23
3 jaar!  |:)

Voor de vaste volgers van de Keuken Kampioen Divisie is De Jong bepaald geen onbekende, want hij speelde al bijna tachtig wedstrijden in deze competitie voor Jong AZ, waarvan hij het afgelopen jaar ook aanvoerder was. Ook voor het eerste elftal van de Alkmaarders kwam hij al drie keer in actie en daarnaast maakte hij onderdeel uit van het Onder 19 team dat eind april de UEFA Youth League wist te winnen.

Succes FdJ!!  _O_
In Henk we trust!

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Gabster op april 16, 2025, 23:26:26
De tijdlijn in deze zaak is zo belangrijk.

Snuf Speurneus :_schater

Heb je het mysterie al ontrafeld? :koffie
SC Cambuur Kampioen 2019-2021