Cambuur Online

Algemene Discussie => Overig Voetbal => Topic gestart door: Huizen op september 28, 2020, 14:18:46

Titel: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op september 28, 2020, 14:18:46
Misschien handig een eigen topic voor dit wereldprobleem. Volgens de berichten maken ze vanavond bekend dat er geen publiek bij alle sportwedstrijden toegestaan is. 20 oktober weer evaluatie...

;( ;( ;(
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op september 28, 2020, 14:30:02
De belangrijkste punten uit het ACC:
* Het gaat niet goed met het aantal besmettingen, IC- en ziekenhuisopnames. Deze getallen zullen in de komende dagen zeker oplopen. We moeten nu maatregelen nemen om de R-waarde (1,3) weer onder de 1 te brengen (0,9).
* Landelijk worden extra maatregelen genomen. Het doel is hierbij: "een lock down voorkomen door de komende 3 weken de (sociale) contacten drastisch te beperken. Hiertoe nemen we landelijke maatregelen die hard ingrijpen in ons leven. Veel mensen en (sport/horeca)-locaties hebben zich goed gehouden aan de richtlijnen, maar het is niet genoeg om de R-waarde naar beneden te krijgen. Vandaar de maatregelen, niet als straf, maar omdat het moet.
* Landelijk de norm voor gezelschappen (ook thuis) wordt max 4.
* Landelijk: thuiswerken is de norm. Werkgevers dienen dit strikt te handhaven. Zij worden aangesproken op overtredingen. Sluiting tot 14 dagen van een locatie kan een gevolg zijn van een overtreding.
* Landelijk: er komt een registratie bij contactberoepen, zodat de BCO beter uitvoerbaar wordt.
* Landelijk: per ruimte binnen geldt een max van 30 personen (dus met max 4 mensen naar een restaurant, waar max 30 personen zitten). Een voorzitter van de veiligheidsregio mag een ontheffing geven voor een grote zaal die zich bewezen aan de richtlijnen houdt. Hier wordt gedoeld op Ahoy, Melkweg.
* Landelijk: buiten geldt een max van 50 personen (uitlegbaar, want buiten veiliger).
* Landelijk: eet- en drinkgelegenheden krijgen een inloop-stop om 21.00u en gaan om 22.00u dicht. Ook de bar in de bioscoop.
* Landelijk: bij doorstroom locaties (musea, dierentuin) moet gereserveerd worden in een tijdvak en geldt een maximum aantal bezoekers (afh. van de locatie).
* Landelijk: geen publiek bij sport, niet bij amateursport, niet bij profs.
* Landelijk: in de supermarkt weer alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid. Karretje wordt weer ontsmet. Kwetsbare groepen krijgen mogelijk weer 'bloktijden'. 
* G3: Reizen van en naar Amsterdam (stad), Rotterdam (stad) en Den Haag (stad): alleen noodzakelijke reizen worden gemaakt naar en van de 3 betreffende steden. Vitale processen zijn uitzondering, een ernstig zieke moeder ook. Onderwijs (basis, voortgezet) gaat door. Voor studenten wordt nog vandaag vergaderd met OCW. De reis van leraren naar school is een noodzakelijke reis.
* Op 20 oktober worden de maatregelen geëvalueerd. De herfstvakantie valt in deze periode. Hotel boeken in de G3 zal niet mogelijk zijn. Een huisje boeken in Drenthe wel (maar kan dat ook door iemand uit Amsterdam? Hier wordt nader over gecommuniceerd ...). BuZa vraagt aandacht voor een helder bericht aan (buitenlandse) toeristen.
* Vandaag wordt een evaluatierapport over mondkapjes (van de Gemeente Amsterdam) aan het OMT voorgelegd voor een advies. Dit advies zal volgende week komen.
* Vandaag spreken MinJenV en de Voorzitters van de Veiligheidsregio's nog over de uitwerking van bovenstaande maatregelen. Mogelijk verandert er nog iets in detail.
* De maatregelen worden vanavond bekend gesteld in een persconferentie. Dinsdag 18.00u gaan de maatregelen in.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op september 28, 2020, 14:30:40
Waneer zijn er weer verkiezingen?  :X
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: D.H.Skolten op september 28, 2020, 21:16:55
Citaat van: Galdiano op september 28, 2020, 14:30:40
Waneer zijn er weer verkiezingen?  :X
Die gaan er niet komen denk ik, of je moet eerst het vaccin nemen denk ik. Wetende dat de meeste FvD stemmers dat niet zullen doen. Ze zijn bang dat FvD de grootste wordt dus dan veranderen ze de spelregels.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op september 28, 2020, 21:29:42
Citaat van: D.H.Skolten op september 28, 2020, 21:16:55
Die gaan er niet komen denk ik, of je moet eerst het vaccin nemen denk ik. Wetende dat de meeste FvD stemmers dat niet zullen doen. Ze zijn bang dat FvD de grootste wordt dus dan veranderen ze de spelregels.

Jammer dat theaters gesloten zijn. Want jij bent echt heel grappig!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op september 28, 2020, 21:42:58
Citaat van: Lore op september 28, 2020, 21:29:42
Jammer dat theaters gesloten zijn. Want jij bent echt heel grappig!
Hij heeft de retoriek van een dronken aardbei.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op september 29, 2020, 12:38:45
Dit zegt Ard de Graaf: "Het voetbal moet zich niet buiten de maatschappij plaatsen" prima, maar waarom blijven pretparken e.d. wel open?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op september 29, 2020, 12:50:40
Buiten de maatschappij oké. Maar ik zou gewoon wat meer duidelijkheid willen zien. Waar vinden de meeste besmettingen plaats? En waarom deze beslissingen?

Buitenlucht leek toch "veiliger"? Waarom stadions dan dicht? Zijn toch al tig demonstraties geweest buiten. Alle mensen gaan nu binnen kijken.

:(
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op september 29, 2020, 14:39:42
Citaat van: Diemen op september 29, 2020, 12:50:40
Buiten de maatschappij oké. Maar ik zou gewoon wat meer duidelijkheid willen zien. Waar vinden de meeste besmettingen plaats? En waarom deze beslissingen?

Buitenlucht leek toch "veiliger"? Waarom stadions dan dicht? Zijn toch al tig demonstraties geweest buiten. Alle mensen gaan nu binnen kijken.

:(

Als ik het gisteren goed heb verstaan dan gaat het ook om de verplaatsingen naar een wedstrijd. Dus niet alleen voor de besmettingskans tijdens een wedstrijd!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op september 29, 2020, 15:15:38
Citaat van: Lore op september 29, 2020, 14:39:42
Als ik het gisteren goed heb verstaan dan gaat het ook om de verplaatsingen naar een wedstrijd. Dus niet alleen voor de besmettingskans tijdens een wedstrijd!
En hoeveel verplaatsingen zijn er rondom pretparken?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: 666 op september 29, 2020, 15:47:01
Onze burgemeester zegt in de LC dat geloofsbijeenkomsten binnen en buiten gewoon door kunnen gaan met 100+ mensen. Dit is in de grondwet opgenomen verteld hij, als je dan toch begrijpelijke maatregelen wilt nemen gaan deze mensen maar een online dienst volgen. Het voetbal niet maar de geloofsbijeenkomsten wel  :wall.

Over 3 weken een avondklok, ze bouwen het weer op net zoals in de beginmaanden van dit jaar. Steeds iets meer vrijheden eraf. Ik denk persoonlijk dat er dit jaar niemand meer bij het voetbal op de tribune zit. De R zit in de maand en dan krijg je meer virusinfecties, welke varianten moet nog blijken.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: papier op september 29, 2020, 17:15:26
Wat bedoel je met 'daar' Lore? Fier is een landelijke organisatie bij mijn weten en het delict betreft een uit de FC Utrecht tijd van Kallon.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op september 29, 2020, 17:34:16
Citaat van: Lore op september 29, 2020, 14:39:42
Als ik het gisteren goed heb verstaan dan gaat het ook om de verplaatsingen naar een wedstrijd. Dus niet alleen voor de besmettingskans tijdens een wedstrijd!

Tijdens de wedstrijd lijkt me ook het probleem niet.
Het gaat om 2000 mensen die op een stoeltje zitten met veilige afstand, camaratoezicht en stewards.
Geserveerd op seizoenkaart zodat je altijd weet wie bij wie in de buurt gezeten heeft.
En dat 1 x in de twee weken, het zit niet iedere avond vol.

Veel gecontroleerder dan dat is het vrijwel nergens... .
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op september 29, 2020, 17:52:46
Symboolpolitiek.

Hetzelfde als geen publiek meer bij amateurs.

Dan sta je als politiek zo ver weg van de burger.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op september 29, 2020, 18:16:27
Ja,maar ik neem het de KNVB meer kwalijk dan de regering.
Het is aan de KNVB om in actie te komen na dat soort besluiten, te lobby-en, met alternatieven te komen ect ect

Wat hebben ze bereikt sinds maart? Er zijn in de eredivisie 3 ronden met publiek gespeeld... verder totaal niets oor de clubs binnengehaald.
Een dieptriest resultaat voor Gudde en co. .
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op september 29, 2020, 18:41:02
Citaat van: Bankzitter op september 29, 2020, 18:16:27
Ja,maar ik neem het de KNVB meer kwalijk dan de regering.
Het is aan de KNVB om in actie te komen na dat soort besluiten, te lobby-en, met alternatieven te komen ect ect

Wat hebben ze bereikt sinds maart? Er zijn in de eredivisie 3 ronden met publiek gespeeld... verder totaal niets oor de clubs binnengehaald.
Een dieptriest resultaat voor Gudde en co. .
Had jij werkelijk de verwachting dat Gudde en zijn kleurloze volgers iets zouden kunnen toevoegen?
Deze mensen zijn incapabel en dienen niet de belangen van het betaaldvoetbal.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op september 29, 2020, 19:11:52
Citaat van: papier op september 29, 2020, 17:15:26
Wat bedoel je met 'daar' Lore? Fier is een landelijke organisatie bij mijn weten en het delict betreft een uit de FC Utrecht tijd van Kallon.

De leeuwarden courant melde dat zijn slachteroffer inmiddels in een instelling zat voor loverboyslachtoffers in Leeuwarden
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op september 29, 2020, 19:13:40
Citaat van: Bankzitter op september 29, 2020, 17:34:16
Tijdens de wedstrijd lijkt me ook het probleem niet.
Het gaat om 2000 mensen die op een stoeltje zitten met veilige afstand, camaratoezicht en stewards.
Geserveerd op seizoenkaart zodat je altijd weet wie bij wie in de buurt gezeten heeft.
En dat 1 x in de twee weken, het zit niet iedere avond vol.

Veel gecontroleerder dan dat is het vrijwel nergens... .

Zoals  ik het begreep willen zij vervoersbeperking naar het evenement of het werk beperken
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op september 29, 2020, 20:13:02
OK, thanks. Het lijkt me met de huidige bezoekersaantallen nog steeds een beperkt effect hebben aangezien een thuiswedstrijd slechts eens in de 2 weken plaatsvind, maar goed... denk dat men vooral een signaal wilde afgeven en daar is voetbal natuurlijk heel geschikt voor.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: zeewolde op september 30, 2020, 09:02:56
Citaat van: Lore op september 29, 2020, 19:11:52
De leeuwarden courant melde dat zijn slachteroffer inmiddels in een instelling zat voor loverboyslachtoffers in Leeuwarden
en is Kallon veroordeeld als loverboy?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op september 30, 2020, 10:31:49
Citaat van: zeewolde op september 30, 2020, 09:02:56
en is Kallon veroordeeld als loverboy?

Ik heb de uitspraak van de rechtbank gelezen toen de zaak was. Een vriend van hem had op een jong meisje gelegen en toen die uit de slaapkamer kan mocht Kallon toen ook wel even van hem.

Dat klinkt in ieder geval niet als een puberromance. Ik ken de juridische definitie van loverboy niet, maar dat meisje is daarna naar Fier gegaan.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op september 30, 2020, 17:05:43
Tien culturele instellingen in Amsterdam, waaronder Paradiso, Carré en het DeLaMar Theater, krijgen een ontheffing waardoor zij meer dan dertig bezoekers mogen ontvangen. Voor alle zalen geldt een maximum aantal bezoekers van 250 per programma.

Kansloos dit en is nog binnen ook.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op september 30, 2020, 17:33:31
Citaat van: Diemen op september 30, 2020, 17:05:43
Tien culturele instellingen in Amsterdam, waaronder Paradiso, Carré en het DeLaMar Theater, krijgen een ontheffing waardoor zij meer dan dertig bezoekers mogen ontvangen. Voor alle zalen geldt een maximum aantal bezoekers van 250 per programma.

Kansloos dit en is nog binnen ook.
Waar zijn de aandachts-geile ex-voetballers/trainers nu dan, doe wat nuttigst, en laten ze massaal naar de talkshows gaan een dit aankaarten.. Van de KNVB hoeven we niks te verwachten dan nederig ja te knikken..
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op september 30, 2020, 17:42:31
Citaat van: Diemen op september 30, 2020, 17:05:43
Tien culturele instellingen in Amsterdam, waaronder Paradiso, Carré en het DeLaMar Theater, krijgen een ontheffing waardoor zij meer dan dertig bezoekers mogen ontvangen. Voor alle zalen geldt een maximum aantal bezoekers van 250 per programma.

Kansloos dit en is nog binnen ook.
Inderdaad is dit een kansloze missie mbt andere sectoren en niet te bevatten met name in het gebied waarin de meeste Covid besmettingen worden gemeld.
Maar ja, Halsema hé.

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: sunderland op september 30, 2020, 21:00:09
Citaat van: Vlampiep op september 30, 2020, 17:42:31
Inderdaad is dit een kansloze missie mbt andere sectoren en niet te bevatten met name in het gebied waarin de meeste Covid besmettingen worden gemeld.
Maar ja, Halsema hé.
tja . Maar goed dat ze hier geen burgervader is. Dan hadden we 100 milj in de klets staan met dat culturele geitenwollensokken feest
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: sunderland op oktober 02, 2020, 21:26:38
Ik ben niet iemand van die complotters. Tis wel zo dat de geitenwollensokkenfiguren het weer voorelkaar hebben . De theaters mogen wel meer mensen in. Ja wij hadden het zo slecht voor elkaar. Bah
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op oktober 03, 2020, 08:45:32
Citaat van: sunderland op oktober 02, 2020, 21:26:38
Ik ben niet iemand van die complotters. Tis wel zo dat de geitenwollensokkenfiguren het weer voorelkaar hebben . De theaters mogen wel meer mensen in. Ja wij hadden het zo slecht voor elkaar. Bah
Volgens mij vinden de witte wijn drinkende beleidsbepalers voetbal onbelangrijk.
:proost
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op oktober 03, 2020, 09:26:11
Rutte heeft niets met voetbal... heeft er totaal geen feeling meer(juichverbod). Maar dat maakt ook niet uit, dat kan.  Het is aan de KNVB (en de clubs) om hun belangen te verdedigen en met goede argumenten/plannen/alternatieven te komen. Zoals elke andere sector dat ook doet en met goed recht. En lieffst pro-actief en niet steeds verbaasd/verontwaardig achteracf.

En daar faalt het betaald voetbal gewoon collectief in en dat al sinds maart.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op oktober 04, 2020, 11:25:58
Citaat van: sunderland op oktober 02, 2020, 21:26:38
Ik ben niet iemand van die complotters. Tis wel zo dat de geitenwollensokkenfiguren het weer voorelkaar hebben . De theaters mogen wel meer mensen in. Ja wij hadden het zo slecht voor elkaar. Bah
als we dan toch bezig zijn: je mag ook met 600 man zingen zonder mondkapjes in een kerk waar 2300 in kunnen. Cambuur is mijn religie, het stadion een kathedraal: we kunnen wel weer met 2.500 man naar binnen lijkt me
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op oktober 04, 2020, 11:59:29
Hoe we het ook wenden of keren, de enige en goedwerkende maatregel die Covid besmettingen kan remmen is de 1,5 mtr in combinatie met de voorgeschreven hygiëne. Dat we nu opnieuw geconfronteerd worden met opgelegde maatregelen is hartstikke zuur en klote, maar hebben we in principe te danken aan het gedrag van personen die zich niet gehouden hebben aan bovenstaande. Daarbij neem ik het de KNVB kwalijk dat ze veel te weinig meedenken en een visie klaar hebben hoe het betaald voetbal gered kan worden als de maatregelen lang aan blijven. Ook werkt de overheid niet mee aan het creëren van draagvlak en verandering van gedrag door te vrijblijvende maatregelen op te leggen die niemand begrijpt of wil begrijpen.
Ik hoop dat het sneltesten spoedig op grote schaal wordt ingevoerd, zodat supporters met een negatief testresultaat weer beperkt tot de wedstrijden kunnen worden toegelaten. Voetbal Is voor velen een niet te onderschatten belangrijk maatschappelijk gebeuren en verdient meer dan de zin " gewoon maar even je bek houden".
Maar hoe snel we weer een wedstrijd kunnen bezoeken hangt grotendeels af van ons gedrag mbt de maatregelen van de 1,5 mtr en hygiëne.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: PePe op oktober 04, 2020, 12:12:15
De overheid vind ook, dat de reisbewegingen van en naar stadions door vele duizenden fans niet gewenst is, tijdens de 2e Corona golf.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op oktober 04, 2020, 13:21:28
Dat is alleen een argument als men heeft  onderzocht of mensen ipv het voetbal niet iets gaan doen waarbij risico groter is.
Mogelijk buiten de regio, zonder (camara)toezicht rondlopend in een veel drukkere locatie.
Anders is naar het voetbal laten gaan wellicht veiliger
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: EdsjeSCC op oktober 04, 2020, 19:49:42
Vanwege voetbal kom ik nooit op zaterdag in de stad, nu moesten we gister echt wat hebben en als je er dan toch bent kun je net zo goed nog ff rondstruinen. Dachten we. De tandjes wat een drukte overal zeg. Meteen de auto weer opgezocht en de groeten!

En vandaag zat iedereen schijnbaar in de kerk. Te zingen
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Noordcambuur op oktober 04, 2020, 20:41:08
Citaat van: EdsjeSCC op oktober 04, 2020, 19:49:42
Vanwege voetbal kom ik nooit op zaterdag in de stad, nu moesten we gister echt wat hebben en als je er dan toch bent kun je net zo goed nog ff rondstruinen. Dachten we. De tandjes wat een drukte overal zeg. Meteen de auto weer opgezocht en de groeten!

En vandaag zat iedereen schijnbaar in de kerk. Te zingen
haha geweldig.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: sunderland op oktober 04, 2020, 21:41:07
Hoorde ook dat het gister heel druk was. Zelf moest ik vandaag naar de decathlon. Wat een drukte daar op de centrale, belachelijk
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 04, 2020, 21:50:16
Citaat van: sunderland op oktober 04, 2020, 21:41:07
Zelf moest ik vandaag naar de decathlon.

Strak broekje voor het hardlopen?  :y
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: sunderland op oktober 04, 2020, 22:50:31
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 04, 2020, 21:50:16
Strak broekje voor het hardlopen?  :y
:rodekaart
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op oktober 05, 2020, 08:32:54
Citaat van: sunderland op oktober 04, 2020, 21:41:07
Hoorde ook dat het gister heel druk was. Zelf moest ik vandaag naar de decathlon. Wat een drukte daar op de centrale, belachelijk

Je was er zelf ook toch?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: sunderland op oktober 05, 2020, 09:04:12
Citaat van: Treb op oktober 05, 2020, 08:32:54
Je was er zelf ook toch?
ik moest wel even. Anders kon Mien seun vandaag niet naar school fietsen. Maar klopt idd dat je dat zegt.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op oktober 12, 2020, 17:42:02
https://nos.nl/artikel/2352052-kabinet-legt-amateursporten-aan-banden-groepsgrootte-verder-beperkt.html

Professionele sport is uitgezonderd.  _O_
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op oktober 12, 2020, 17:45:37
Citaat van: Diemen op oktober 12, 2020, 17:42:02
https://nos.nl/artikel/2352052-kabinet-legt-amateursporten-aan-banden-groepsgrootte-verder-beperkt.html

Professionele sport is uitgezonderd.  _O_

Mooi nieuws!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op oktober 12, 2020, 18:05:11
Het zou ook niets bijdragen aan het aantal besmetting... het aantal profvoetballers is een van de kleinste beroepsgroepen van Nederland schat ik zo in. Dat zou puur symboolpolitiek zijn.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op oktober 12, 2020, 20:27:11
Opzich wel mooi nieuws idd.. maar aan de andere kant .. straks tot en maart geen Supporters erbij?? Ik hou mijn hart vast
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: speculeter op oktober 12, 2020, 20:32:09
Wat ik gehoord heb tot Januari.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op oktober 12, 2020, 20:40:55
Citaat van: thankyou op oktober 12, 2020, 20:27:11
Opzich wel mooi nieuws idd.. maar aan de andere kant .. straks tot en maart geen Supporters erbij?? Ik hou mijn hart vast

Zolang de competitie maar door blijft gaan.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op oktober 12, 2020, 20:55:02
Citaat van: speculeter op oktober 12, 2020, 20:32:09
Wat ik gehoord heb tot Januari.
Dan maar zo nu en dan wat doneren om inkomsten tijdena de wedtrijden te compenseren. Heeft iemand nog die link om te doneren?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op oktober 12, 2020, 20:56:06
Citaat van: speculeter op oktober 12, 2020, 20:32:09
Wat ik gehoord heb tot Januari.

Meest logische conclusie is dat er geen publiek met komt totdat er een vaccin is of er wetenschappelijk bewijs komt dat besmettingen in een stadion te verwaarlozen zijn.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op oktober 12, 2020, 21:18:38
Het is ook wel heel krom.... in maart liever stoppen dan zonder publiek uitspelen (waar ons clubje slachtoffer van werd).
En dan nu zich in nu in alle bochten moeten wringen om dan toch zonder publiek door te kunnen spelen.
En door die draai totaal ongeloofwaardig om nog iets in Den Haag te kunnen regelen.



Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op oktober 13, 2020, 12:39:20
Hier de routekaart: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/Documenten/routekaart_coronamaatregelen_1310.pdf

Enige lichtpuntje:
Sporters (volwassen en jeugd) met een A-status opaangewezen topsportlocaties en voetbal(Eredivisie en Eerste Divisie) incl. overig personeelin "bubbel"

(top)Voetbal is net als een trouwerij en begravenis nu een algemene uitzondering.  :) _O_
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op november 09, 2020, 14:38:39
Twee mooie nieuwsberichten deze maandag. Binnenkort weer naar het stadion?  |:)

https://www.nu.nl/coronavirus/6089284/rivm-meldt-4709-positieve-tests-forse-daling-van-bijna-duizend.html
https://www.nu.nl/coronavirus/6089267/eerste-onderzoeksresultaten-coronavaccin-pfizer-laten-90-procent-effectiviteit-zien.html
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: PePe op november 11, 2020, 12:30:41
KNVB sluit knuffelverbod voor profs niet uit!! (Straks ook nog mondkapjes dragen?)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op november 13, 2020, 15:53:18
https://nos.nl/artikel/2356435-groen-licht-voor-proeven-met-publiek-zonder-anderhalve-meter-afstand.html
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: speculeter op november 13, 2020, 15:56:05
Elke keer testen voor je de wedstrijd mag zien?
Nou nee dank je wel.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op november 13, 2020, 17:22:39
Ook een stukje competitievervalsing als N.E.C. en Almere met thuispubliek spelen en de rest zonder... .
Maar goed, ik hoop dat wij voetballend en mentaal zo sterk zijn dat we er toch wel bovenuit steken en dat niet veel uitmaakt.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op november 13, 2020, 20:20:11
Citaat van: Bankzitter op november 13, 2020, 17:22:39
Ook een stukje competitievervalsing als N.E.C. en Almere met thuispubliek spelen en de rest zonder... .
Maar goed, ik hoop dat wij voetballend en mentaal zo sterk zijn dat we er toch wel bovenuit steken en dat niet veel uitmaakt.

Ach voordat ze dit in de praktijk gingen brengen moest het niveau "waakzaam" zijn in de regio. Dat wordt het pas weer als er een vaccin is.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op november 22, 2020, 16:55:54
Ontwikkelen van het vaccin gaat nu snel. Natuurlijk afwachten hoe snel we weer terug naar  "normaal" kunnen.
Als  je op reis naar het verre oosten gaat, dan neem je ook wat prikjes. Zo heel veel anders is dit niet maar er zullen nog aardig wat dwarsliggers zijn.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op november 24, 2020, 09:37:31
Citaat van: Bankzitter op november 22, 2020, 16:55:54
Ontwikkelen van het vaccin gaat nu snel. Natuurlijk afwachten hoe snel we weer terug naar  "normaal" kunnen.
Als  je op reis naar het verre oosten gaat, dan neem je ook wat prikjes. Zo heel veel anders is dit niet maar er zullen nog aardig wat dwarsliggers zijn.

Er zijn in Nederland ongeveer 3,5 mensen boven de 65 jaar. Volgens de verwachtingen kunnen deze allemaal worden ingeënt in Q1 van 2021. Dat zou betekenen dat dan echt de grootste problemen opgelost kunnen zijn.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 24, 2020, 13:08:28
Citaat van: Lore op november 24, 2020, 09:37:31
Er zijn in Nederland ongeveer 3,5 mensen boven de 65 jaar.

Dan heeft Corona wel echt hard toegeslagen  :proost
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op november 24, 2020, 13:56:55
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 24, 2020, 13:08:28
Dan heeft Corona wel echt hard toegeslagen  :proost

Goed voor mijn pensioen!  |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op november 24, 2020, 13:57:48
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 24, 2020, 13:08:28
Dan heeft Corona wel echt hard toegeslagen  :proost

:_schater :_schater :_schater
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op januari 18, 2021, 12:35:42
Stel er komt een Avondklok: wat doen ze dan met wedstrijden na 20:00 uur?  8P Alles naar de middag? En blijft voetbal doorgaan?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op januari 18, 2021, 12:42:23
Citaat van: Diemen op januari 18, 2021, 12:35:42
Stel er komt een Avondklok: wat doen ze dan met wedstrijden na 20:00 uur?  8P Alles naar de middag? En blijft voetbal doorgaan?
Zolang er zonder publiek wordt gespeeld is het makkelijk schuiven..
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op januari 18, 2021, 12:44:27
Citaat van: Diemen op januari 18, 2021, 12:35:42
Stel er komt een Avondklok: wat doen ze dan met wedstrijden na 20:00 uur?  8P Alles naar de middag? En blijft voetbal doorgaan?

Ik hoop dat de redenatie gaat zijn dat mensen toch iets moeten hebben om zich mee te vermaken, maar de redenatie kan net zo makkelijk zijn om dit ook te verbieden/
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: weestwel op januari 18, 2021, 12:46:27
Citaat van: Diemen op januari 18, 2021, 12:35:42
Stel er komt een Avondklok: wat doen ze dan met wedstrijden na 20:00 uur?  8P Alles naar de middag? En blijft voetbal doorgaan?

Kunnen ook gewoon na 20 uur spelen. Middels een werkgeversverklaring kun je gewoon vrijstelling krijgen van de avondklok. Zijn nog genoeg mensen die in de avonduren van en naar werk moeten.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op januari 18, 2021, 12:48:39
In Spanje hebben ze ook een avondklok dacht ik, gisteren toch nog Barcelona kunnen kijken
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op januari 18, 2021, 12:52:11
Als je moet werken, dan zul je wel dispensatie hebben.
Anders zijn er te veel praktische problemen.

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op februari 05, 2021, 08:14:29
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1033125-lege-stadions-zorgen-voor-buikpijn-bij-friese-betaaldvoetbalclubs

De stadions gingen alleen maar dicht i.v.m. de reisbewegingen. Of zijn er besmetting uitbraken geweest door een stadionbezoek? Ik heb daar niets over gehoord! Open gooien dus en uiteraard op een veilige manier, maar dat gebeurde al!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: EdsjeSCC op februari 05, 2021, 09:11:54
Ik snap dat ook niet hoor.
Dan vooral de traagheid waar alles mee gaat. Die Casper van Eijk wilde samen met virologe Van der Eijk onderzoek doen naar bestemmingen in de buitenlucht (stadions), maar dat moet bij de helsdeuren vandaan worden gehaald.
Je wilt toch zo snel mogelijk informatie verzamelen en ervoor zorgen dat weer dingen kunnen!!

https://www.ad.nl/buitenland/testevenement-succesvol-in-spanje-niemand-raakt-besmet-met-het-coronavirus~a7375a73/
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/onderzoek-nauwelijks-kans-op-besmetting-in-buitenlucht~b28c006b/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: James op februari 05, 2021, 09:55:31
Nou begrijp ik de (financiële) buikpijn heel goed, maar wat voor signaal geef je af als je Doodeman haalt terwijl hij over een half jaar transfervrij is. Natuurlijk is het maar een schijntje in verhouding tot de financiële buikpijn en kun je hem al laten wennen aan volgend seizoen, maar het gaat om het signaal wat je hiermee afgeeft. En regeren is ook vooruit zien, maar de selectie is goed genoeg.

Wat ook in het stuk naar voren komt is dat de clubs niet weten of de mensen hun seizoenskaart nog een keer verlengen, ik ga dit zeker doen. Je moet alleen wel aan klantenbinding blijven doen. Dat doe je door goed te voetballen maar ook door tijdens dit seizoen van je te laten horen. Had bv. met kerst een sjaal opgestuurd als bedankje richting de 12e man en zo kun je nog wel veel meer bedenken. Kost ook geld maar zo laat je zien dat je niet alleen je handje ophoudt en komt de liefde niet van 1 kant. Hier had je het geld van Doodeman beter aan kunnen besteden. Ik ben blij met de speler en blijf een trouwe supporter, voor altijd. Ook als de liefde bij wijze van spreke van 1 kant komt. Cambuur laat wat meer van je horen en wacht niet af.

Ps. Een pubquiz is bijvoorbeeld wel een mooi initiatief
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op februari 05, 2021, 10:00:44
Citaat van: James op februari 05, 2021, 09:55:31
Nou begrijp ik de (financiële) buikpijn heel goed, maar wat voor signaal geef je af als je Doodeman haalt terwijl hij over een half jaar transfervrij is. Natuurlijk is het maar een schijntje in verhouding tot de financiële buikpijn en kun je hem al laten wennen aan volgend seizoen, maar het gaat om het signaal wat je hiermee geeft. En regeren is ook vooruit zien maar de selectie is goed genoeg.

Wat ook in het stuk naar voren komt is dat de clubs niet weten of de mensen hun seizoenskaart nog een keer verlengen, ik ga dit zeker doen. Je moet alleen wel aan klantenbinding blijven doen. Dat doe je door goed te voetballen maar ook door tijdens dit seizoen van je te laten horen. Had bv. met kerst een sjaal opgestuurd als bedankje richting de 12e man en zo kun je nog wel veel meer bedenken. Kost ook geld maar zo laat je zien dat je niet alleen je handje ophoudt en doe je ook aan klantenbinding. Hier had je het geld van Doodeman beter aan kunnen besteden. Ik ben blij met de speler en blijf een trouwe supporter, voor altijd. Ook als de liefde bij wijze van spreke van 1 kant komt. Cambuur laat wat meer van je horen en wacht niet af...

niet met je eens. prima signaal dat ze doodeman hebben gehaald nu al. alles voor promotie! weet jij hoeveel geld ze hebben overgemaakt aan volendam?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op februari 05, 2021, 10:16:02
Citaat van: Eewal op februari 05, 2021, 10:00:44
niet met je eens. prima signaal dat ze doodeman hebben gehaald nu al. alles voor promotie! weet jij hoeveel geld ze hebben overgemaakt aan volendam?
50k volgens een Volendammer..of het klopt weet ik niet!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: James op februari 05, 2021, 10:24:49
Nee dat weet ik niet en misschien komt het ook wel uit het spelersfonds waar je geen andere dingen mee mag doen. Ik denk ook best dat dit een hele goede zet is voor dit seizoen, in ieder geval voor volgend seizoen. Het gaat mij er meer om dat je als club op de supporters af moet stappen. Er vanuitgaande dat Cambuur de eredivisie gaat halen komt het met het verlengen wel goed.

Toen Cambuur vorig jaar ernstig benadeeld werd waren er allerlei acties, dit zorgde voor saamhorigheid. Cambuur laat nu niks van zich horen, ja op het veld en dat is het belangrijkste maar je had dit 'er bij willen horen' nog meer uit kunnen bouwen. Niet bewust, maar oprecht. Net als de spontane acties van vorig seizoen. Het gevoel van, ik laat Cambuur niet zakken want ik wil erbij horen. Ik vindt dat Cambuur dit heel anders aan kan pakken.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op februari 05, 2021, 11:11:54
Ik kan me niet voorstellen dat mensen volgend jaar hun seizoenkaart niet gaan verlengen.

En ik heb liever de beste rechtsbuiten van de KKD in m'n selectie dan een sjaal thus.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Specuveter op februari 05, 2021, 12:45:13
Natuurlijk ga ik hem verlengen!
Problemen met inloggen en nieuwe mail gehad.
Dus geen Speculeter meer maar specuveter :y
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 05, 2021, 13:23:12
Citaat van: Specuveter op februari 05, 2021, 12:45:13
Natuurlijk ga ik hem verlengen!
Problemen met inloggen en nieuwe mail gehad.
Dus geen Speculeter meer maar specuveter :y

Dan ga je lekker zakken op de ranglijst  :_schater
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: janou op februari 05, 2021, 13:58:02
Citaat van: Grijskijkert op februari 05, 2021, 08:14:29
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1033125-lege-stadions-zorgen-voor-buikpijn-bij-friese-betaaldvoetbalclubs

De stadions gingen alleen maar dicht i.v.m. de reisbewegingen. Of zijn er besmetting uitbraken geweest door een stadionbezoek? Ik heb daar niets over gehoord! Open gooien dus en uiteraard op een veilige manier, maar dat gebeurde al!

Is ook zo, maar zo zijn er genoeg andere branches die compleet gesloten zijn terwijl de maatregelen goed zijn en de kans op besmetting klein is. Als de lockdown voorbij is en de horeca gaat weer open is het pas te rechtvaardigen dat het stadion open gaat lijkt mij. Overigens hoop ik z.s.m. natuurlijk.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op februari 05, 2021, 14:08:46
Ik vind die testlabs bijv ook heel raar.
Het ging prima de eerste rondes in de KKD en er zijn bij mijn weten ook geen besmettingen toen herleidt naar stadionbezoek.
Plus dat inderdaad de reisbewegingen als argument voor lege stadions is aangevoerd en niet het spelen met publiek zelf.

En dan moeten er weer allerlei tests worden gedaan hoe een stadionbezoek moet verlopen terwijl daar in augustus allang draaiboeken voor waren.
Volgens mij heel simpel, als er genoeg gvaccineerd is, dan de poorten weer open... veel moeilijker is het niet.

Ik ben echt geen tegenstander van strenge maatregelen als dat moet, maar de logica is niet altijd duidelijk.
En de lobby van clubs/KNVB is wel heel erg slecht dus ook niet raar dat je dan achterin de rij staat voor compensatie of versoepelingen.

Alleen al weer de opmerking dat de eredivisieclubs gezamenlijk naar buiten willen treden... nee dat doe je met 34 clubs. Zonder solidariteit krijg je als sector niets gedaan.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Specuveter op februari 05, 2021, 14:18:48
 :rodekaart
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 05, 2021, 13:23:12
Dan ga je lekker zakken op de ranglijst  :_schater
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op februari 05, 2021, 16:55:06
Citaat van: Specuveter op februari 05, 2021, 14:18:48
:rodekaart

Heb je weer zo'n newby die direct een rode kaart uit deelt!

:_schater
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op februari 22, 2021, 09:28:46
Vanaf april wil het kabinet weer deels supporters toelaten in het stadion. Ze gaan werken met sneltests.

|:)

Bron: AD.nl
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op februari 22, 2021, 09:35:49
Citaat van: Treb op februari 22, 2021, 09:28:46
Vanaf april wil het kabinet weer deels supporters toelaten in het stadion. Ze gaan werken met sneltests.

|:)

Bron: AD.nl
Citaat van: Grijskijkert op februari 20, 2021, 14:40:47
Ander nieuws... Dit seizoen toch naar wedstrijden en het kampioenschap vieren..

Het kabinet verwacht dat het vanaf april mogelijk is om 'dagelijks enkele honderdduizenden mensen een testbewijs te geven'. Op die manier moeten mensen met een negatieve sneltest-uitslag de gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld naar evenementen en sportwedstrijden te gaan, zegt gezondheidsminister De Jonge.

Het ministerie zei eerder deze week al dat er wordt nagedacht over testbewijzen, mogelijk via een app, en toegangstesten. Hierover ligt er al een uitgebreid advies van de Gezondheidsraad. Het ligt eerder voor de hand om die in te zetten voor toegang tot de culturele sector en evenementen dan om naar kantoor te gaan.
Bron: AD
:thumbsup |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op februari 22, 2021, 10:30:36
Citaat van: Treb op februari 22, 2021, 09:28:46
Vanaf april wil het kabinet weer deels supporters toelaten in het stadion. Ze gaan werken met sneltests.

|:)

Bron: AD.nl

Eerst zien en dan geloven. Het kabinet komt ineens met oplossingen die al wat langer voor de hand lagen. Ik kan dat niet helemaal los zien van de verkiezingen die er aan komen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op februari 22, 2021, 10:41:05
Inderdaad. Avondklok zou er ook als eerste af. Gaat rustig verlengd worden met 3 weken. He-le-maal klaar mee
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op februari 22, 2021, 10:45:15
Citaat van: Lore op februari 22, 2021, 10:30:36
Eerst zien en dan geloven. Het kabinet komt ineens met oplossingen die al wat langer voor de hand lagen. Ik kan dat niet helemaal los zien van de verkiezingen die er aan komen.
Zou wel passen in de strategie, nu tot 15 maart de avond klok, daarna alles langzaam maar zeker weer open en weer 3 weken later is het begin april waar over gesproken word en wat binnen de club bekend is. Het zal wel niet gelijk met 10000 tegelijk kunnen, maar beginnen zoals we het seizoen begonnen zijn en misschien langzaam maar zeker uitbreiden naar meer. Ik zie het wel gebeuren..

EDIT: En de testuitslagen zijn dan ook bekend!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 14:16:54
Citaat van: Grijskijkert op februari 22, 2021, 10:45:15
Zou wel passen in de strategie, nu tot 15 maart de avond klok, daarna alles langzaam maar zeker weer open en weer 3 weken later is het begin april waar over gesproken word en wat binnen de club bekend is. Het zal wel niet gelijk met 10000 tegelijk kunnen, maar beginnen zoals we het seizoen begonnen zijn en misschien langzaam maar zeker uitbreiden naar meer. Ik zie het wel gebeuren..

EDIT: En de testuitslagen zijn dan ook bekend!

Met dat testen krijg je het oude normaal nooit meer terug. Voor mij daarom geen stadionbezoek op deze manier, en ik denk dat ik niet de enige ben. Voetbalwedstrijden beleven kan alleen maar anti corona proof. Er zijn helaas maar heel weinig partijen in de politiek die terug willen naar het oude normaal, dus het ziet er niet goed uit.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op februari 22, 2021, 14:44:26
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 14:16:54
Met dat testen krijg je het oude normaal nooit meer terug. Voor mij daarom geen stadionbezoek op deze manier, en ik denk dat ik niet de enige ben. Voetbalwedstrijden beleven kan alleen maar anti corona proof. Er zijn helaas maar heel weinig partijen in de politiek die terug willen naar het oude normaal, dus het ziet er niet goed uit.

Hest dien alu hoedsje weer op?

Als ik naar het stadion mag, met als voorwaarde dat ik voor en na de wedstrijd getest moet worden, doe ik dat met liefde.

Dit zijn uitzonderlijke tijden he..
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 14:52:23
Citaat van: Treb op februari 22, 2021, 14:44:26
Hest dien alu hoedsje weer op?

Als ik naar het stadion mag, met als voorwaarde dat ik voor en na de wedstrijd getest moet worden, doe ik dat met liefde.

Dit zijn uitzonderlijke tijden he..
Nou ik niet, werk niet graag mee aan een nieuw normaal. Wil zo snel mogelijk weer terug naar het oude normaal, als we ons allemaal laten testen enzo. dan heeft de overheid weer stof om het nieuwe normaal verder door te voeren. Geen tests > geen nieuw normaal, en eindelijk een einde aan de corona heisa. Mijn club supporten doe ik wel door middel van donaties..
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op februari 22, 2021, 15:07:28
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 14:52:23
Nou ik niet, werk niet graag mee aan een nieuw normaal. Wil zo snel mogelijk weer terug naar het oude normaal, als we ons allemaal laten testen enzo. dan heeft de overheid weer stof om het nieuwe normaal verder door te voeren. Geen tests > geen nieuw normaal, en eindelijk een einde aan de corona heisa. Mijn club supporten doe ik wel door middel van donaties..
Wie wil niet graag terug naar het " oude" normaal.
Maar zolang wij niet allemaal het vaccin in onze mik gespoten hebben gekregen, lijkt mij dit een onmogelijke wens.
Weer naar het stadion met een negatieve test is wat mij betreft een uitkomst en veilig.
Zonder deze test het stadion weer open te gooien, is Russische roulette en kan levens van onze kwetsbare supporters bedreigen die in het stadion aanwezig zijn.
En zonder tests en vaccinaties geen einde van het Covid 19.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 15:47:43
Citaat van: Vlampiep op februari 22, 2021, 15:07:28
Wie wil niet graag terug naar het " oude" normaal.
Maar zolang wij niet allemaal het vaccin in onze mik gespoten hebben gekregen, lijkt mij dit een onmogelijke wens.
Weer naar het stadion met een negatieve test is wat mij betreft een uitkomst en veilig.
Zonder deze test het stadion weer open te gooien, is Russische roulette en kan levens van onze kwetsbare supporters bedreigen die in het stadion aanwezig zijn.
En zonder tests en vaccinaties geen einde van het Covid 19.
Het grootste deel van de tweede kamer, inclusief kabinet Rutte is voor een nieuw normaal. 'Veilig' is het al zonder maatregelen, virus is zoals ik al zei totaal ongevaarlijk voor de het grootste deel van de bevolking. Daar hoeven deze (disproportionele) maatregelen helemaal niet van kracht voor te zijn. De risicogroep moet beschermd worden, maar de rest moet weer vogelvrij zijn.  Dat het allemaal voorbij is na het vaccin klopt niet, de voorzitter van de WHO heeft gezegd dat het na het nemen van het vaccin nog niet afgelopen is met de lockdowns en het testen enz. Is wel interessant trouwens om een onderzoek naar die vaccins te doen over gezondheid gesproken...
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op februari 22, 2021, 16:08:20
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 15:47:43
Het grootste deel van de tweede kamer, inclusief kabinet Rutte is voor een nieuw normaal. 'Veilig' is het al zonder maatregelen, virus is zoals ik al zei totaal ongevaarlijk voor de het grootste deel van de bevolking. Daar hoeven deze (disproportionele) maatregelen helemaal niet van kracht voor te zijn. De risicogroep moet beschermd worden, maar de rest moet weer vogelvrij zijn.  Dat het allemaal voorbij is na het vaccin klopt niet, de voorzitter van de WHO heeft gezegd dat het na het nemen van het vaccin nog niet afgelopen is met de lockdowns en het testen enz. Is wel interessant trouwens om een onderzoek naar die vaccins te doen over gezondheid gesproken...
Omdat er ook mensen zijn die een andere opvatting hebben welke onderbouwd zijn door virologen en niet met persoonlijk gewin en weerzin tegen het kabinet waarbij de kwetsbaren in de samenlevinging worden uitgesloten, worden dergelijke maatregelen genomen.
Jouw opvatting en antipathie tegen het kabinet is aan jou, maar past volgens mij niet binnen de opvattingen van een volks club als Cambuur waar wel aandacht is voor de zwakkeren binnen de samenleving.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op februari 22, 2021, 17:18:52
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 15:47:43
Het grootste deel van de tweede kamer, inclusief kabinet Rutte is voor een nieuw normaal. 'Veilig' is het al zonder maatregelen, virus is zoals ik al zei totaal ongevaarlijk voor de het grootste deel van de bevolking. Daar hoeven deze (disproportionele) maatregelen helemaal niet van kracht voor te zijn. De risicogroep moet beschermd worden, maar de rest moet weer vogelvrij zijn.  Dat het allemaal voorbij is na het vaccin klopt niet, de voorzitter van de WHO heeft gezegd dat het na het nemen van het vaccin nog niet afgelopen is met de lockdowns en het testen enz. Is wel interessant trouwens om een onderzoek naar die vaccins te doen over gezondheid gesproken...

Ah. Dou bist er sun een.

Fijne avond.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 18:18:44
Citaat van: Vlampiep op februari 22, 2021, 16:08:20
Omdat er ook mensen zijn die een andere opvatting hebben welke onderbouwd zijn door virologen en niet met persoonlijk gewin en weerzin tegen het kabinet waarbij de kwetsbaren in de samenlevinging worden uitgesloten, worden dergelijke maatregelen genomen.
Jouw opvatting en antipathie tegen het kabinet is aan jou, maar past volgens mij niet binnen de opvattingen van een volks club als Cambuur waar wel aandacht is voor de zwakkeren binnen de samenleving.
Bedoel je die virologen die eerst zeiden dat een mondkapje niet werkt, en nu zeggen dat het wel werkt (terwijl het niet werkt), of het feit dat PCR testen betrouwbaar zijn terwijl nota bene de maker van de PCR tests gezegd heeft dat de tests onbetrouwbaar zijn voor het testen op virussen. Nee de virologen kan je vertrouwen... En ik heb het nooit over uitsluitingen gehad, iedereen moet zelf de keuze hebben om zich aan desbetreffende maatregelen te houden, ook ouderen... Ga anders lekker polariseren met wie wel en niet bij Cambuur past. Waar blijkt trouwens uit dat ik niks om de zwakkeren geef? Ik vind dat de zwakkeren beschermd moeten worden maar dat dat niet ten koste moet gaan door de gehele samenleving op slot te zetten. Over zwakkeren gesproken, weet je wel wat voor effect lockdowns hebben op ouderen: ouderen kunnen hun familie niet zien en worden eenzaam. Dit kan leiden tot depressies, en in het ergste geval overlijden ze er zelfs aan. Maar ik zal wel niks om hun geven...
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op februari 22, 2021, 18:28:05
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 18:18:44
Ga anders lekker polariseren met wie wel en niet bij Cambuur past. Waar blijkt trouwens uit dat ik niks om de zwakkeren geef? Ik vind dat de zwakkeren beschermd moeten worden maar dat dat niet ten koste moet gaan door de gehele samenleving op slot te zetten. Over zwakkeren gesproken, weet je wel wat voor effect lockdowns hebben op ouderen: ouderen kunnen hun familie niet zien en worden eenzaam. Dit kan leiden tot depressies, en in het ergste geval overlijden ze er zelfs aan. Maar ik zal wel niks om hun geven...
kun je uitleggen hoe je de zwakkeren dan wel wilt beschermen zonder ze in aanraking te laten komen met niet zwakkeren zonder dat er voldoende vaccins zijn? Afzonderen? Worden ze daar dan niet eenzaam van?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op februari 22, 2021, 18:29:47
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 18:18:44
Ga anders lekker polariseren met wie wel en niet bij Cambuur past. Waar blijkt trouwens uit dat ik niks om de zwakkeren geef? Ik vind dat de zwakkeren beschermd moeten worden maar dat dat niet ten koste moet gaan door de gehele samenleving op slot te zetten. Over zwakkeren gesproken, weet je wel wat voor effect lockdowns hebben op ouderen: ouderen kunnen hun familie niet zien en worden eenzaam. Dit kan leiden tot depressies, en in het ergste geval overlijden ze er zelfs aan. Maar ik zal wel niks om hun geven...
Kest lulle wat wist, mar uutkomme doean we toch niet.
Tog un succesvolle avond en de groeatnis.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 18:42:45
Citaat van: Cambuur Groningen op februari 22, 2021, 18:28:05
kun je uitleggen hoe je de zwakkeren dan wel wilt beschermen zonder ze in aanraking te laten komen met niet zwakkeren zonder dat er voldoende vaccins zijn? Afzonderen? Worden ze daar dan niet eenzaam van?
Mensen (dus ook ouderen) het zelf uiteindelijk laten bepalen. Naar mijn mening mag de overheid hoogstens een advies geven om je aan bepaalde maatregelen (waarvan bewezen zijn dat ze werken) te houden. Hierdoor verplicht je ouderen niet om zich af te sluiten van de samenleving, wat er nu duidelijk wel gebeurd. Zo geldt het ook met het vaccineren, wat ook volledig vrij moet zijn en niet zo opgedrongen moet worden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op februari 22, 2021, 19:00:56
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 18:42:45
Mensen (dus ook ouderen) het zelf uiteindelijk laten bepalen. Naar mijn mening mag de overheid hoogstens een advies geven om je aan bepaalde maatregelen (waarvan bewezen zijn dat ze werken) te houden. Hierdoor verplicht je ouderen niet om zich af te sluiten van de samenleving, wat er nu duidelijk wel gebeurd. Zo geldt het ook met het vaccineren, wat ook volledig vrij moet zijn en niet zo opgedrongen moet worden.
:?

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 19:15:00
Citaat van: Vlampiep op februari 22, 2021, 19:00:56
:?
Wat snap je er niet aan?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op februari 22, 2021, 19:17:20
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 18:18:44
of het feit dat PCR testen betrouwbaar zijn terwijl nota bene de maker van de PCR tests gezegd heeft dat de tests onbetrouwbaar zijn voor het testen op virussen.

Hij heeft dat in ieder geval niet gezegd over het Coronavirus.

Trouwens de tests zijn wel betrouwbaar, maar je kunt er niet aan zien of je nog besmettelijk bent volgens mij.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op februari 22, 2021, 19:25:00
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 18:42:45
Mensen (dus ook ouderen) het zelf uiteindelijk laten bepalen. Naar mijn mening mag de overheid hoogstens een advies geven om je aan bepaalde maatregelen (waarvan bewezen zijn dat ze werken) te houden. Hierdoor verplicht je ouderen niet om zich af te sluiten van de samenleving, wat er nu duidelijk wel gebeurd. Zo geldt het ook met het vaccineren, wat ook volledig vrij moet zijn en niet zo opgedrongen moet worden.

De overheid is dus adviserend begrijp ik en je mag er zelf voor kiezen welke van de maatregelen voor jou gelden en welke niet? Dus als ik voortaan bepaal dat ik niet meer voor het rode stoplicht hoef te wachten dan is dat prima? Belasting betalen sla ik dan voortaan ook over want dat komt me eerlijk gezegd ook niet zo goed uit. Ik twijfel nog of ik onverzekerd wil rondrijden want in combinatie met het door het rode stoplicht rijden wordt dat misschien wat lastig. Ik overdrijf nu natuurlijk maar wordt een beetje moe vak dat afgeven op de overheid zonder zelf met echte oplossingen te komen en let wel: ik heb op geen vak de partijen in de huidge coalitie gekozen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op februari 22, 2021, 19:35:22
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 19:15:00
Wat snap je er niet aan?
Zou een samenleving gaan worden waarin het recht van de sterksten bepalend is.
Ondanks dat ik het soms echt oneens ben met bepaalde maatregelen, dank ik op mijn knietjes dat personen met jouw denkwijze niet bepalen hoe onze samenleving moet functioneren.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 19:48:35
Citaat van: Cambuur Groningen op februari 22, 2021, 19:25:00
De overheid is dus adviserend begrijp ik en je mag er zelf voor kiezen welke van de maatregelen voor jou gelden en welke niet? Dus als ik voortaan bepaal dat ik niet meer voor het rode stoplicht hoef te wachten dan is dat prima? Belasting betalen sla ik dan voortaan ook over want dat komt me eerlijk gezegd ook niet zo goed uit. Ik twijfel nog of ik onverzekerd wil rondrijden want in combinatie met het door het rode stoplicht rijden wordt dat misschien wat lastig. Ik overdrijf nu natuurlijk maar wordt een beetje moe vak dat afgeven op de overheid zonder zelf met echte oplossingen te komen en let wel: ik heb op geen vak de partijen in de huidge coalitie gekozen.
Je overdrijft inderdaad, want ik heb niet gezegd dat er geen regels moeten zijn in de samenleving. Dat maak je er zelf van. Ik vind simpelweg dat de overheid zich minder met het volk moet bemoeien. Dus minder macht in Den Haag, dat dat nodig is blijkt maar weer.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 22, 2021, 19:53:53
Citaat van: Vlampiep op februari 22, 2021, 19:35:22
Zou een samenleving gaan worden waarin het recht van de sterksten bepalend is.
Ondanks dat ik het soms echt oneens ben met bepaalde maatregelen, dank ik op mijn knietjes dat personen met jouw denkwijze niet bepalen hoe onze samenleving moet functioneren.
Met meer vrijheid voor de burger bedoel ik niet dat er geen regels in de samenleving moeten zijn. Die moeten er wel degelijk zijn, tot een bepaald punt. Jij blijft natuurlijk liever maanden in lockdown. Nou ik heb liever volle stadions, geen eenzame ouderen, vrijheid, het mkb wat niet stil staat enzovoort.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op februari 22, 2021, 20:51:38
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 19:48:35
Je overdrijft inderdaad, want ik heb niet gezegd dat er geen regels moeten zijn in de samenleving. Dat maak je er zelf van. Ik vind simpelweg dat de overheid zich minder met het volk moet bemoeien. Dus minder macht in Den Haag, dat dat nodig is blijkt maar weer.
dat blijkt voor mij niet hoor, maar we stoppen, hier worden we het niet over eens. laten we het maar op houden dat we het er vast wel over eens zijn dat we hopen dat onze club vamavond wint
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op februari 22, 2021, 21:01:12
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 19:48:35
Je overdrijft inderdaad, want ik heb niet gezegd dat er geen regels moeten zijn in de samenleving. Dat maak je er zelf van. Ik vind simpelweg dat de overheid zich minder met het volk moet bemoeien. Dus minder macht in Den Haag, dat dat nodig is blijkt maar weer.

Rutte is een (neo)liberaal die al jaren zo weinig mogelijk bemoeienis van de overheid wil.
Dus dat hij deze maatregelen treft tegen zijn ideologie in, zegt wel dat er iets aan de hand moet zijn.

Maar inderdaad, het is een onderwerp waarop we het niet snel eens zullen worden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op februari 23, 2021, 08:33:38
Citaat van: Grijskijkert op februari 22, 2021, 10:45:15
Zou wel passen in de strategie, nu tot 15 maart de avond klok, daarna alles langzaam maar zeker weer open en weer 3 weken later is het begin april waar over gesproken word en wat binnen de club bekend is. Het zal wel niet gelijk met 10000 tegelijk kunnen, maar beginnen zoals we het seizoen begonnen zijn en misschien langzaam maar zeker uitbreiden naar meer. Ik zie het wel gebeuren..

EDIT: En de testuitslagen zijn dan ook bekend!

Man, ik hoop echt dat je gelijk hebt. Vind het alleen wel bijzonder dat vlak voor de verkiezingen ineens allerlei nieuwe opties besproken worden. Het kan, of het kan niet. Maar waarom kon dit dan niet en kan het nu misschien ineens toch na testen. Zijn er nu dan meer testen beschikbaar? is er iets anders verandert?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op februari 23, 2021, 08:35:43
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 15:47:43
Het grootste deel van de tweede kamer, inclusief kabinet Rutte is voor een nieuw normaal. 'Veilig' is het al zonder maatregelen, virus is zoals ik al zei totaal ongevaarlijk voor de het grootste deel van de bevolking. Daar hoeven deze (disproportionele) maatregelen helemaal niet van kracht voor te zijn. De risicogroep moet beschermd worden, maar de rest moet weer vogelvrij zijn.  Dat het allemaal voorbij is na het vaccin klopt niet, de voorzitter van de WHO heeft gezegd dat het na het nemen van het vaccin nog niet afgelopen is met de lockdowns en het testen enz. Is wel interessant trouwens om een onderzoek naar die vaccins te doen over gezondheid gesproken...

Oh goed idee. Heel interessant om onderzoek te doen naar die vaccin. Dat niemand anders daar op is gekomen he?




Oh, wacht eens eventjes.....
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 23, 2021, 09:14:45
Citaat van: Lore op februari 23, 2021, 08:35:43
Oh goed idee. Heel interessant om onderzoek te doen naar die vaccin. Dat niemand anders daar op is gekomen he?




Oh, wacht eens eventjes.....
Blijkbaar heeft Vlampiep dat niet gedaan, want anders was hij er niet zo vol van.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 23, 2021, 09:22:50
Citaat van: Bankzitter op februari 22, 2021, 21:01:12
Rutte is een (neo)liberaal die al jaren zo weinig mogelijk bemoeienis van de overheid wil.
Dus dat hij deze maatregelen treft tegen zijn ideologie in, zegt wel dat er iets aan de hand moet zijn.

Maar inderdaad, het is een onderwerp waarop we het niet snel eens zullen worden.
VVD is al jaren geen echte liberale (rechtse) partij meer. Die zijn aanzienlijk naar links opgeschoven. Dat blijkt maar weer uit de bemoeienissen vanuit de overheid om zelfs een niet werkende draconische avondklok in te voeren (en dat als je demissionair bent)en het op slot zetten van het MKB, terwijl VVD van oudsher een ondernemerspartij is.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op februari 23, 2021, 09:44:28
Citaat van: Inferno-058 op februari 23, 2021, 09:14:45
Blijkbaar heeft Vlampiep dat niet gedaan, want anders was hij er niet zo vol van.
Wat nog veel gevaarlijker is dan Covid 19, zijn de complot denkers en de ontkenners, want daar is tot op heden nog geen vaccin tegen gevonden. 8)

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op februari 23, 2021, 09:57:06
Citaat van: Vlampiep op februari 23, 2021, 09:44:28
Wat nog veel gevaarlijker is dan Covid 19, zijn de complot denkers en de ontkenners, want daar is tot op heden nog geen vaccin tegen gevonden. 8)

Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn op de getroffen maatregelen en een complotdenker/ontkenner. Ze worden vaak op 1 hoop gegooid, lekker makkelijk. Corona is er, bestaat, en is voor een (klein) deel van de bevolking gevaarlijk en zelfs dodelijk. Er moet een weg in worden gevonden hoe de economie toch door moet draaien, wat in mijn optiek te weinig wordt gedaan momenteel.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 23, 2021, 10:01:49
Citaat van: Vlampiep op februari 23, 2021, 09:44:28
Wat nog veel gevaarlijker is dan Covid 19, zijn de complot denkers en de ontkenners, want daar is tot op heden nog geen vaccin tegen gevonden. 8)
Kijk daar is de typische complotdenker-kaart al, omdat je inhoudelijk niks in te brengen hebt. De complot denkers waren de mensen die de avondklok, de 2e lockdown, vaccinatiebewijs, (indirecte) vaccinatieplicht enzo. zagen aankomen (werden toen destijds voor gek verklaard). Kijk waar we nu zijn, de 'complotten' zijn waarheid geworden. En ik ontken het virus niet. Misschien moet je eens wat meer onderzoek in plaats van alles aannemen van wat je verteld wordt.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op februari 23, 2021, 10:03:33
Citaat van: Eewal op februari 23, 2021, 09:57:06
Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn op de getroffen maatregelen en een complotdenker/ontkenner. Ze worden vaak op 1 hoop gegooid, lekker makkelijk. Corona is er, bestaat, en is voor een (klein) deel van de bevolking gevaarlijk en zelfs dodelijk. Er moet een weg in worden gevonden hoe de economie toch door moet draaien, wat in mijn optiek te weinig wordt gedaan momenteel.
Zo is het.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op februari 23, 2021, 10:04:08
Citaat van: Inferno-058 op februari 23, 2021, 10:01:49
Kijk daar is de typische complotdenker-kaart al, omdat je inhoudelijk niks in te brengen hebt. De complot denkers waren de mensen die de avondklok, de 2e lockdown, vaccinatiebewijs, (indirecte) vaccinatieplicht enzo. zagen aankomen (werden toen destijds voor gek verklaard). Kijk waar we nu zijn, de 'complotten' zijn waarheid geworden. En ik ontken het virus niet. Misschien moet je eens wat meer onderzoek in plaats van alles aannemen van wat je verteld wordt.

Punt is dat heel veel mensen deze maatregelen (veelal zonder deugdelijke argumentatie) allemaal maar prima vinden. Dat kan ik niet begrijpen. 'Ik lig 21 uur toch vaak op de bank, wat maakt het uit', is een veelgenoemd argument waar mijn nekharen van overeind gaan staan.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op februari 23, 2021, 10:09:05
Citaat van: Lore op februari 23, 2021, 08:33:38
Man, ik hoop echt dat je gelijk hebt. Vind het alleen wel bijzonder dat vlak voor de verkiezingen ineens allerlei nieuwe opties besproken worden. Het kan, of het kan niet. Maar waarom kon dit dan niet en kan het nu misschien ineens toch na testen. Zijn er nu dan meer testen beschikbaar? is er iets anders verandert?
Testuitslag van de wedstrijden met publiek bedoelde ik.. en ik denk als je een negatieve (snel)test kan overleggen dan zou je toch weer naar het stadion kunnen lijkt me, daar zijn de testen met publiek belangrijk voor wat ik ervan begreep.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op februari 23, 2021, 12:10:27
Citaat van: Grijskijkert op februari 23, 2021, 10:09:05
Testuitslag van de wedstrijden met publiek bedoelde ik.. en ik denk als je een negatieve (snel)test kan overleggen dan zou je toch weer naar het stadion kunnen lijkt me, daar zijn de testen met publiek belangrijk voor wat ik ervan begreep.

Ja, dat lijkt mij ook een logische gedachtegang. Maar waarom is dat er dan niet eerder geregeld? Wij zijn al een jaar ondwerweg.

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op februari 23, 2021, 12:14:21
Citaat van: Eewal op februari 23, 2021, 10:04:08
Punt is dat heel veel mensen deze maatregelen (veelal zonder deugdelijke argumentatie) allemaal maar prima vinden. Dat kan ik niet begrijpen. 'Ik lig 21 uur toch vaak op de bank, wat maakt het uit', is een veelgenoemd argument waar mijn nekharen van overeind gaan staan.

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich neerleggen bij de maatregelen omdat zij niet kunnen overzien wat er daadwerkelijk aan de hand is. Ik heb voornamelijk veel moeite mensen mensen (aan beide kanten) die doen alsof zij het overzicht hebben. De mensen die doen alsof zij, zonder jarenlange studies, snappen hoe dit virus werkt. Alsof zij kunnen overzien wat de consequenties zouden zij van alles open gooien, of juist alles gesloten houden.

Ik kan het in ieder geval niet overzien.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: zeewolde op februari 23, 2021, 12:37:23
Citaat van: Grijskijkert op februari 23, 2021, 10:09:05
Testuitslag van de wedstrijden met publiek bedoelde ik.. en ik denk als je een negatieve (snel)test kan overleggen dan zou je toch weer naar het stadion kunnen lijkt me, daar zijn de testen met publiek belangrijk voor wat ik ervan begreep.
wat ik hiwr nog niet gelezen heb zijn de kosten van dergeliijke sneltesten. 80-100 euro extra om een wedstrijs te kijken? Of heb ik iets gemist en wordt dit anders geregeld
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 23, 2021, 12:51:33
Citaat van: Lore op februari 23, 2021, 12:14:21
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich neerleggen bij de maatregelen omdat zij niet kunnen overzien wat er daadwerkelijk aan de hand is. Ik heb voornamelijk veel moeite mensen mensen (aan beide kanten) die doen alsof zij het overzicht hebben. De mensen die doen alsof zij, zonder jarenlange studies, snappen hoe dit virus werkt. Alsof zij kunnen overzien wat de consequenties zouden zij van alles open gooien, of juist alles gesloten houden.

Het jammerlijke is natuurlijk dat de regering en het OMT hier ook onder vallen omdat het een nieuw virus is. Ik begrijp heel goed hoe lastig het is om in die nieuwe situatie goede beslissingen te nemen. Dat vergt moed en houdt altijd risico in.

Ik vind het wel onvoorstelbaar dat ze geen enkele fout hebben gemaakt in z'n nieuwe situatie met zo veel onzekerheden. Ik vrees dus dat ze meer vasthouden aan maatregels dan dat ze iets gaan toegeven. Het zou ze sieren als ze een andere houding aannamen en ze zouden daarmee n mijn ogen veel betrouwbaarder overkomen.

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op februari 23, 2021, 15:59:22
Citaat van: zeewolde op februari 23, 2021, 12:37:23
wat ik hiwr nog niet gelezen heb zijn de kosten van dergeliijke sneltesten. 80-100 euro extra om een wedstrijs te kijken? Of heb ik iets gemist en wordt dit anders geregeld
Zal via GGD gaan, en is dan gratis lijkt mij..
Titel: Re: Corona maatregelene
Bericht door: Lore op februari 23, 2021, 19:48:57
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 23, 2021, 12:51:33
Het jammerlijke is natuurlijk dat de regering en het OMT hier ook onder vallen omdat het een nieuw virus is. Ik begrijp heel goed hoe lastig het is om in die nieuwe situatie goede beslissingen te nemen. Dat vergt moed en houdt altijd risico in.

Ik vind het wel onvoorstelbaar dat ze geen enkele fout hebben gemaakt in z'n nieuwe situatie met zo veel onzekerheden. Ik vrees dus dat ze meer vasthouden aan maatregels dan dat ze iets gaan toegeven. Het zou ze sieren als ze een andere houding aannamen en ze zouden daarmee n mijn ogen veel betrouwbaarder overkomen.

Klopt natuurlijk wat je zegt, maar ik volg liever het OMT dan een aantal mensen op Facebook die doen of ze alles weten. Het kabinet maakt natuurlijk fouten, denk alleen dat die pas echt in te schatten zijn als de crisis achter ons ligt. Maar dan nog is het makkelijk oordelen, het kabinet moet in extreem moeilijke omstandigheden oordelen over leven en dood. Bizarre opgave
Titel: Re: Corona maatregelene
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 23, 2021, 19:50:31
Citaat van: Lore op februari 23, 2021, 19:48:57
Klopt natuurlijk wat je zegt, maar ik volg liever het OMT dan een aantal mensen op Facebook die doen of ze alles weten. Het kabinet maakt natuurlijk fouten, denk alleen dat die pas echt in te schatten zijn als de crisis achter ons ligt. Maar dan nog is het makkelijk oordelen, het kabinet moet in extreem moeilijke omstandigheden oordelen over leven en dood. Bizarre opgave
Helemaal mee eens
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op april 06, 2021, 18:18:20
Op 30 april mogen de clubs uit de Keuken Kampioen Divisie fans toelaten. Zo mag SC Cambuur-De Graafschap worden bezocht door 1.350 toeschouwers en is er bij Roda JC-Jong AZ ruimte voor 1.950 personen.

De voetbalfans die naar binnen mogen, moeten binnen 24 uur voor de wedstrijd een coronatest ondergaan in een teststraat. Wie een negatieve uitslag heeft, kan die aan de stadionpoort laten zien via de CoronaCheck-app en mag naar binnen. De toeschouwers moeten zich op de tribunes houden aan de verplichte onderlinge 1,5 meter afstand.

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op april 06, 2021, 18:22:17
Citaat van: Diemen op april 06, 2021, 18:18:20
Op 30 april mogen de clubs uit de Keuken Kampioen Divisie fans toelaten. Zo mag SC Cambuur-De Graafschap worden bezocht door 1.350 toeschouwers en is er bij Roda JC-Jong AZ ruimte voor 1.950 personen.

De voetbalfans die naar binnen mogen, moeten binnen 24 uur voor de wedstrijd een coronatest ondergaan in een teststraat. Wie een negatieve uitslag heeft, kan die aan de stadionpoort laten zien via de CoronaCheck-app en mag naar binnen. De toeschouwers moeten zich op de tribunes houden aan de verplichte onderlinge 1,5 meter afstand.

Is er wel bier?

En als je gevaccineerd bent, moet je dan ook een test doen?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op april 06, 2021, 18:26:53
Echt zo verschrikkelijk kansloos dat we naar een testmaatschappij gaan.

Je moet dus een app hebben met een QR code, alvast lekker opwarmen zodat straks iedereen een app heeft met vaccinatiebewijs...

En als iedereen getest is, kunnen we vast aan het bier. Was destijds bij Almere - Cambuur ook  :proost :proost :proost :proost :proost
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 06, 2021, 18:37:12
Tja.. de KNVB
Eerst schrijven in de zomer een protocol wat uiteindelijk maar een paar speelrondes is gebruikt maar op zich wel aardig liep.
Dan de Fieldlab wedstrijden waaruit je nu toch al wat eerste conclusies had kunnen trekken.
En dan nu weer een andere aanpak rond speelronde 36.

Een jaar verder en nog steeds geen visie of daadkracht vanuit de bond in deze crisis. En de clubs vinden het allemaal wel prima.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op april 06, 2021, 18:41:53
Citaat van: Bankzitter op april 06, 2021, 18:37:12
Tja.. de KNVB
Eerst schrijven in de zomer een protocol wat uiteindelijk maar een paar speelrondes is gebruikt maar op zich wel aardig liep.
Dan de Fieldlab wedstrijden waaruit je nu toch al wat eerste conclusies had kunnen trekken.
En dan nu weer een andere aanpak rond speelronde 36.

Een jaar verder en nog steeds geen visie of daadkracht vanuit de bond in deze crisis. En de clubs vinden het allemaal wel prima.
eenmalig? Dan is bv Emmen wel in het voordeel met een thuiswedstrijd in de eredivisie. Blijft voor mij een vorm van competitievervalsing
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 06, 2021, 19:37:04
Ik denk ook dat de KNVB dit helemaal niet voor de clubs doet maar voor de UEFA om te laten zien dat er tijdens het EK weer met publiek kan worden gespeeld. Voor de clubs maakt 1 speelronde met publiek nu niks meer uit, het is al een verloren seizoen wat dat betreft.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Scc4-ever op april 06, 2021, 21:40:28
Citaat van: Bankzitter op april 06, 2021, 18:37:12
Tja.. de KNVB
Eerst schrijven in de zomer een protocol wat uiteindelijk maar een paar speelrondes is gebruikt maar op zich wel aardig liep.
Dan de Fieldlab wedstrijden waaruit je nu toch al wat eerste conclusies had kunnen trekken.
En dan nu weer een andere aanpak rond speelronde 36.

Een jaar verder en nog steeds geen visie of daadkracht vanuit de bond in deze crisis. En de clubs vinden het allemaal wel prima.
duidelijk zijn ze nog niet overtuigd over de twee eerdere  test wedstrijden met publiek, anders hadden ze nu denk ik toch wel t anders kunnen oplossen lijkt mij. Ik vraag mij ook af of clubs t prima vinden zo hoor. Want je schiet hier niks mee op zo.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 06, 2021, 23:00:50
Clubs zeggen nu verrast te zijn en de KNVB meent alles gecommuniceerd te hebben.
Weinig veranderd in een jaar crisis.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op april 07, 2021, 08:19:35
Dit zegt Buma vandaag over versoepelingen waaronder terassen etc.
er wordt afgesloten met:
En het is volgens Buma goed om een eventuele verruiming van maatregelen in het juiste perspectief te blijven zien. ,,De beperkingen blijven: geen grote groepen bij elkaar, geen evenementen. Het geduld wordt nog wel even op de proef gesteld."

Heel benieuwd naar het promotiefeest en kampioensfeest. Gewoon los laten, niks organiseren en zien hoe het loopt zonder in te grijpen.

Zie je het al voor je bij de Oldehove, 1000 man op een plein vooraf getest en allemaal in een vooraf ingedeeld vak.
Vorige keer was het al een bende toen de gemeente besloot het beheersbaar te houden door hekken te plaatsen om het plein.  :R
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op april 07, 2021, 08:27:56
Citaat van: Galdiano op april 07, 2021, 08:19:35
Dit zegt Buma vandaag over versoepelingen waaronder terassen etc.
er wordt afgesloten met:
En het is volgens Buma goed om een eventuele verruiming van maatregelen in het juiste perspectief te blijven zien. ,,De beperkingen blijven: geen grote groepen bij elkaar, geen evenementen. Het geduld wordt nog wel even op de proef gesteld."

Heel benieuwd naar het promotiefeest en kampioensfeest. Gewoon los laten, niks organiseren en zien hoe het loopt zonder in te grijpen.

Zie je het al voor je bij de Oldehove, 1000 man op een plein vooraf getest en allemaal in een vooraf ingedeeld vak.
Vorige keer was het al een bende toen de gemeente besloot het beheersbaar te houden door hekken te plaatsen om het plein.  :R
Feestvieren en daarna een week in thuisquarantaine(kunnen we mooi bijkomen) en sowieso kwetsbare mensen een week mijden.. zo kan je misschien Glasgow taferelen vermijden!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op april 07, 2021, 09:42:51
Citaat van: Galdiano op april 07, 2021, 08:19:35
Dit zegt Buma vandaag over versoepelingen waaronder terassen etc.
er wordt afgesloten met:
En het is volgens Buma goed om een eventuele verruiming van maatregelen in het juiste perspectief te blijven zien. ,,De beperkingen blijven: geen grote groepen bij elkaar, geen evenementen. Het geduld wordt nog wel even op de proef gesteld."

Heel benieuwd naar het promotiefeest en kampioensfeest. Gewoon los laten, niks organiseren en zien hoe het loopt zonder in te grijpen.

Zie je het al voor je bij de Oldehove, 1000 man op een plein vooraf getest en allemaal in een vooraf ingedeeld vak.
Vorige keer was het al een bende toen de gemeente besloot het beheersbaar te houden door hekken te plaatsen om het plein.  :R

Dat laatste is allemaal niet te behappen joh. Voetbalfans - en zeker wij -; daar komt zoveel emotie en vreugde bij los. Dat valt niet te beheersen. Het is een hel voor de "Coronamaatregelen" en de Ab Osterhaus figuren  (:R) het zal maar even. In Glasgow is er nu ook geen vierde golf  :devil

SCC  |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op april 07, 2021, 09:59:09
Citaat van: Diemen op april 07, 2021, 09:42:51
Dat laatste is allemaal niet te behappen joh. Voetbalfans - en zeker wij -; daar komt zoveel emotie en vreugde bij los. Dat valt niet te beheersen. Het is een hel voor de "Coronamaatregelen" en de Ab Osterhaus figuren  (:R) het zal maar even. In Glasgow is er nu ook geen vierde golf  :devil

SCC  |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:)
Gewoon als experiment alle seizoenkaarthouders naar binnen laten (stuk of 5.000)? Dan kan iedereen die de club al jaren door dik en dun steunen gewoon naar binnen ipv 1350.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op april 07, 2021, 10:25:33
Citaat van: Grijskijkert op april 07, 2021, 08:27:56
Feestvieren en daarna een week in thuisquarantaine(kunnen we mooi bijkomen) en sowieso kwetsbare mensen een week mijden.. zo kan je misschien Glasgow taferelen vermijden!

Of nu heel leeuwarden inenten, dan man het precies
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: hobbes op april 07, 2021, 10:35:30
Citaat van: Bankzitter op april 06, 2021, 23:00:50
Clubs zeggen nu verrast te zijn en de KNVB meent alles gecommuniceerd te hebben.
Weinig veranderd in een jaar crisis.

Misschien kunnen ze er over stemmen?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op april 07, 2021, 10:45:37
Citaat van: hobbes op april 07, 2021, 10:35:30
Misschien kunnen ze er over stemmen?
_O_ :_schater :_schater :_schater
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 07, 2021, 12:14:34
Ook dat gelul van "dit schept perspectief" (sorry Ard..) maar die eerdere testen met publiek leverden ook niets concreet op.
Dus ik zie dit echt als een eenmalig iets waarvan men eigenlijk nog geen idee heeft wat dan weer de vervolgstap is.
In augustus ziet alles er weer compleet anders uit, dus ook uit deze test gaat weer niets komen.

Eerder hadden al ruim 1000 man en bij Almere zaten er naar verhouding ook meer dus hoe de overheid dan op een aantal van 1350 komt is ook onduidelijk. Dat lijkt volledig arbitrair, dus zonder dat gekeken is wat er uit eerdere wedstrijden met publiek is geleerd.

Mijn punt: men doet maar wat. De KNVB zou heldere afspraken met de overheid moeten maken met echt perspectief.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: papier op april 07, 2021, 12:55:37
Citaat van: Bankzitter op april 07, 2021, 12:14:34
Ook dat gelul van "dit schept perspectief" (sorry Ard..) maar die eerdere testen met publiek leverden ook niets concreet op.
Dus ik zie dit echt als een eenmalig iets waarvan men eigenlijk nog geen idee heeft wat dan weer de vervolgstap is.
In augustus ziet alles er weer compleet anders uit, dus ook uit deze test gaat weer niets komen.

Eerder hadden al ruim 1000 man en bij Almere zaten er naar verhouding ook meer dus hoe de overheid dan op een aantal van 1350 komt is ook onduidelijk. Dat lijkt volledig arbitrair, dus zonder dat gekeken is wat er uit eerdere wedstrijden met publiek is geleerd.

Mijn punt: men doet maar wat. De KNVB zou heldere afspraken met de overheid moeten maken met echt perspectief.

De KNVB zou dat meoten doen ja, maar je zult vast gelezen hebben dat Ajax en PSV verbaasd waren over het besluit. In een interview met de Omrop noemt De Graaf de informatievoorziening ook summier. Aan de andere kant snapt Gudde daar weer niks van. Mijn conclusie obv deze flinterdunne analyse; de KNVB vindt het wel lekker rustig zo en laat het aan de overheid over en doet niets voor haar leden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 07, 2021, 15:01:25
Behalve als de UEFA iets vraagt, dan gaan ze wel ineens rennen.  :R
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op april 07, 2021, 15:38:04
Het kabinet overweegt de coronaregels te versoepelen door de heropening van terrassen toe te staan en de avondklok af te schaffen vanaf 21 april. Dat bevestigen ingewijden in Den Haag.

Terrassen open, Cambuur kampioen en geen avondklok #OwOwOw  ;) |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op april 07, 2021, 15:56:16
Citaat van: Diemen op april 07, 2021, 15:38:04
Het kabinet overweegt de coronaregels te versoepelen door de heropening van terrassen toe te staan en de avondklok af te schaffen vanaf 21 april. Dat bevestigen ingewijden in Den Haag.

Terrassen open, Cambuur kampioen en geen avondklok #OwOwOw  ;) |:)
Je weet dat ze daar niet vies zijn van leugen(tje) of mensen voor de gek houden :koffie
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op april 07, 2021, 16:12:21
https://www.nac.nl/nieuws/mogelijk-weer-publiek-welkom-in-rat-verlegh-stadion

Wat voor hun geldt ,geldt ook voor ons |:) |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op april 07, 2021, 18:11:15
Ik wil hier het volgende over zeggen. Ik vind dat we binnen dit onderwerp naar elkaar moeten luisteren. Volgens mij doen we dat aardig met zijn allen hier en daarom een compliment naar iedereen.

Voor of tegen een vaccinatie of test, we laten iedereen in zijn waarde. Geen van alle individuele beslissingen zijn goed of slecht.
We moeten denken in oplossingen en daarom zal het de komende jaren waarschijnlijk ieder weekend een fieldlab wedstrijd worden, is mijn overtuiging.

Ik ben onwetend en daarom stel ik de vraag. Hoe lang mogen bezoekers naar binnen met een negatieve test, totdat we overgaan tot vaccine only?
Het kan in mijn overtuiging nog 1 jaar duren voordat er vanwege personeelskosten wordt bespaard op het aanbieden van (gratis) testen.

Met mij zijn er vele anderen die op vrijdagmiddag haasten om door te gaan naar Claus en daar zoveel mogelijk te gaan eten en te drinken, vanaf 17:00. Om vervolgens 1 minuut te laat ons vertrouwde plekje te zoeken op noord vak 14. Cambuur is voor mij spontaan, in de drukte naast elkaar staan en een vol stadion.

De komende tijd zal het (misschien nooit) niet zo zijn om in het oude normaal naar het stadion te kunnen. Met mij zijn er vele anderen, die mijn onderstaande mening delen. Deze fanatieke jongens zullen niet snel in hier hun mening geven.

Wat ik wil zeggen is, dat het voor het clubbelang van Cambuur en de spelers er geen andere optie zal zijn dan field lab wedstrijden. Uiteraard komt dit door de maatschappelijke (in mijn overtuiging) buhne. Ik ben 100% tegen testen zonder klachten, en daarom ook tegen testen bij evenementen. Om over gezonde mensen maar te zwijgen, die indirect een voorlopig goedgekeurd vaccine moeten nemen waar niemand de gevolgen van kent.

Ik Fitness 4x per week en boks 1-2x per week. Eet 350 gram groente, 2 stukken fruit, drink voldoende water, wandel en ben gezond. Gaan we nu ook alle mensen controleren die de hele dag alleen maar brood eten en 's avonds meerdere flesjes bier drinken? Ik ben 100% tegen alles wat niet in lijn is met oude normaal.

Mocht het vaccins only worden binnen nu en 1-2 jaar, dan zal ik nooit meer een voet in het Cambuur stadion zetten. Terwijl ik er iedere dag met de club bezig ben in mijn hoofd. Mijn vrienden en ik zijn zowel uit en thuis met een vaste ploeg aanwezig.

Ik denk dat ze de corona maatregelen (onzichtbare vijand) de komende 10 jaar onder ons blijft. Wat denken jullie, wat gaat er gebeuren? blijft corona voor altijd onder ons?

Ten slotte, ik begrijp dat er mensen bang zijn gemaakt binnen dit forum. Ik begrijp ook dat onze generatie (millennials) in een andere wereld leeft dan de 40+ers die alleen op Facebook scrollen en het nieuws volgen. De jongere generatie is met name opzoek naar de waarheid en onthoud zich in de meeste gevallen van nieuwszenders. Mocht je jezelf er ooit op betrapt hebben om andere mensen weg te zetten als: complotdenker of wappie? Juist dan wil ik je uitnodigen om ontvankelijk te kijken naar deze documentaire van 60 minuten waarbij je leert om autonoom te denken.

https://www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM

PS: Gas en veel plezier met zijn allen de 23e of 30e ;)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op april 07, 2021, 18:52:08
Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 18:11:15
Ik wil hier het volgende over zeggen. Ik vind dat we binnen dit onderwerp naar elkaar moeten luisteren. Volgens mij doen we dat aardig met zijn allen hier en daarom een compliment naar iedereen.

Voor of tegen een vaccinatie of test, we laten iedereen in zijn waarde. Geen van alle individuele beslissingen zijn goed of slecht.
We moeten denken in oplossingen en daarom zal het de komende jaren waarschijnlijk ieder weekend een fieldlab wedstrijd worden, is mijn overtuiging.

Ik ben onwetend en daarom stel ik de vraag. Hoe lang mogen bezoekers naar binnen met een negatieve test, totdat we overgaan tot vaccine only?
Het kan in mijn overtuiging nog 1 jaar duren voordat er vanwege personeelskosten wordt bespaard op het aanbieden van (gratis) testen.

Met mij zijn er vele anderen die op vrijdagmiddag haasten om door te gaan naar Claus en daar zoveel mogelijk te gaan eten en te drinken, vanaf 17:00. Om vervolgens 1 minuut te laat ons vertrouwde plekje te zoeken op noord vak 14. Cambuur is voor mij spontaan, in de drukte naast elkaar staan en een vol stadion.

De komende tijd zal het (misschien nooit) niet zo zijn om in het oude normaal naar het stadion te kunnen. Met mij zijn er vele anderen, die mijn onderstaande mening delen. Deze fanatieke jongens zullen niet snel in hier hun mening geven.

Wat ik wil zeggen is, dat het voor het clubbelang van Cambuur en de spelers er geen andere optie zal zijn dan field lab wedstrijden. Uiteraard komt dit door de maatschappelijke (in mijn overtuiging) buhne. Ik ben 100% tegen testen zonder klachten, en daarom ook tegen testen bij evenementen. Om over gezonde mensen maar te zwijgen, die indirect een voorlopig goedgekeurd vaccine moeten nemen waar niemand de gevolgen van kent.

Ik Fitness 4x per week en boks 1-2x per week. Eet 350 gram groente, 2 stukken fruit, drink voldoende water, wandel en ben gezond. Gaan we nu ook alle mensen controleren die de hele dag alleen maar brood eten en 's avonds meerdere flesjes bier drinken? Ik ben 100% tegen alles wat niet in lijn is met oude normaal.

Mocht het vaccins only worden binnen nu en 1-2 jaar, dan zal ik nooit meer een voet in het Cambuur stadion zetten. Terwijl ik er iedere dag met de club bezig ben in mijn hoofd. Mijn vrienden en ik zijn zowel uit en thuis met een vaste ploeg aanwezig.

Ik denk dat ze de corona maatregelen (onzichtbare vijand) de komende 10 jaar onder ons blijft. Wat denken jullie, wat gaat er gebeuren? blijft corona voor altijd onder ons?

Ten slotte, ik begrijp dat er mensen bang zijn gemaakt binnen dit forum. Ik begrijp ook dat onze generatie (millennials) in een andere wereld leeft dan de 40+ers die alleen op Facebook scrollen en het nieuws volgen. De jongere generatie is met name opzoek naar de waarheid en onthoud zich in de meeste gevallen van nieuwszenders. Mocht je jezelf er ooit op betrapt hebben om andere mensen weg te zetten als: complotdenker of wappie? Juist dan wil ik je uitnodigen om ontvankelijk te kijken naar deze documentaire van 60 minuten waarbij je leert om autonoom te denken.

https://www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM

PS: Gas en veel plezier met zijn allen de 23e of 30e ;)
Als  je denkt dat iedere 40+er alleen maar wat op Facebook scrollt neem ik persoonlijk je verhaal niet echt serieus. Ik geloof ook niet alles wat er op nieuws wordt verteld en probeer me ook zo objectief mogelijk op te stellen, maar als werkelijke iedere medewerker die in een ziekenhuis werkt die ik ken aangeeft dat het echt niet meevalt als je besmet raakt dan geloof ik  zo iemand persoonlijk eerder dan het nieuws of een filmpje op youtjoep, maar ieder zijn mening.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op april 07, 2021, 19:07:23
Citaat van: Cambuur Groningen op april 07, 2021, 18:52:08
Als  je denkt dat iedere 40+er alleen maar wat op Facebook scrollt neem ik persoonlijk je verhaal niet echt serieus. Ik geloof ook niet alles wat er op nieuws wordt verteld en probeer me ook zo objectief mogelijk op te stellen, maar als werkelijke iedere medewerker die in een ziekenhuis werkt die ik ken aangeeft dat het echt niet meevalt als je besmet raakt dan geloof ik  zo iemand persoonlijk eerder dan het nieuws of een filmpje op youtjoep, maar ieder zijn mening.
In mijn verhaal staat het niet goed beschreven, ben ik met je eens. Uiteraard denk ik niet dat iedereen van 40+ dezelfde menig heeft. Datzelfde geldt voor het feit dat niet iedereen van onze generatie het een echt griepvirus vindt. 

Uiteraard valt het voor sommige mensen niet mee om besmet te raken. Dat staat niet ter discussie, alleen heeft 99.5% (ongeveer) er geen ernstig last en of gevolgen van.
Maar de bovenstaande beweringen zijn, minder relevant.

Ik wou voor het eerst mijn mening persoonlijke mening geven over de corona maatregelen omtrent onze prachtige club. En wat ik probeer te schetsen is dat ik voorspel dat het nooit meer normaal wordt. Enerzijds doordat de maatregelen (1.5 meter, fieldlabs, mogelijke toegangstijden) blijven de komende tijd. Zelfs na vaccinatie. En anderzijds omdat er vele fanatieke jongens niet zullen komen.

Conclusie: lange leven het oude normaal.

Vraag: zorgt 1 typfout ervoor dat hele mening, niet serieus kan worden genomen? En waar kan jij je wel in vinden, binnen mijn verhaal?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op april 07, 2021, 19:16:26
Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 19:07:23
In mijn verhaal staat het niet goed beschreven, ben ik met je eens. Uiteraard denk ik niet dat iedereen van 40+ dezelfde menig heeft. Datzelfde geldt voor het feit dat niet iedereen van onze generatie het een echt griepvirus vindt. 

Uiteraard valt het voor sommige mensen niet mee om besmet te raken. Dat staat niet ter discussie, alleen heeft 99.5% (ongeveer) er geen ernstig last en of gevolgen van.
Maar de bovenstaande beweringen zijn, minder relevant. Ik wou voor het eerst mijn mening persoonlijke mening geven over de corona maatregelen omtrent onze prachtige club. En wat ik probeer te schetsen is dat ik voorspel dat het nooit meer normaal wordt. Enerzijds doordat de maatregelen (1.5 meter, fieldlabs, mogelijke toegangstijden) blijven de komende tijd. Zelfs na vaccinatie. En anderzijds omdat er vele fanatieke jongens niet zullen komen. Conclusie: lange leven het oude normaal.
ik denk dat het wel degelijk terug gaat naar normaal met dien verstande dat er meest waarschijnlijk wel een jaarlijkse prik gaat komen. Maar ik lees net vers van de pers (mainstream media, sorry :) ) bv dat verpleeghuizen al een stuk mogen versoepelen (geen mondkapjes, meerdere mensen op kamers, groepsactiviteiten etc.) omdat meeste bewoners gevaccineerd zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te springen om een prik maar persoonlijk lig ik er geen seconde wakker van.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op april 07, 2021, 20:06:57
https://www.omropfryslan.nl/nijs/1048888-buma-fernuvere-gjin-oerlis-mei-gemeenten-oer-testeveneminten

Onze burgervader..

Heel gereserveerd en doet, tegen beter weten in denk ik, tussen neus en lippen door een beroep op het gezonde verstand van de Cambuur supporter.

Oppert zelfs een ontheffing van de avondklok tijdens Cambuur - de Graafschap.

Zegt nergens dat hij gaat handhaven ala Museumplein.

Kortom; Buma doet een beroep op het gezonde verstand, maar weet zelf ook wel dat er een spontaan feest gaat komen waar niet op gehandhaafd gaat/kan worden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 07, 2021, 20:28:04
Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 18:11:15
Mocht je jezelf er ooit op betrapt hebben om andere mensen weg te zetten als: complotdenker of wappie? Juist dan wil ik je uitnodigen om ontvankelijk te kijken naar deze documentaire van 60 minuten waarbij je leert om autonoom te denken.

https://www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM

Dan voor de link, ik was wel benieuwd naar de theorie over "the great reset". Al zal de kans klein zijn dat ik daarvan overtuigd raak, ik vind dit wel interessant.

Wat ik wel heel grappig vind in deze crisis: ik ben al een jaar of dertig non-conformist en punk. En nu wordt ik als "schaap"of "niet autonoom" denkend  weggezet omdat ik wetenschappelijke noodzaak inzie om mijn gedrag zo aan te passen dat de kans op verspreiding van het virus minimaal is. Niet door jou voor alle duidelijkheid, maar in het algemeen door mensen die verborgen agenda's zien in plaats van de dodelijke eigenschappen van deze Corona-variant (geen influenza/griep). Het gevaar van Corona heeft niets met politiek te maken maar met biologie en een stukje statistiek (exponentiële verspreiding).

Heel veel mensen die nu de maatregelen steunen en naleven zullen nadat zij met hun dierbaren zijn gevaccineerd ook niet meer bereid zijn tot aanvullende regeltjes van anderhalve meter en mondkapjes, laat staan onzin als niet mogen zingen of schreeuwen.
Een bewijs van vaccinatie/test heeft mogelijk meer draagvlak (En snap ook de redenen wel sommigen daar principieel op tegen zijn).

Die groep mensen, waar ik ook onder val, die nu nog hun gedrag aanpassen, zal straks niet meer accepteren dat we niet zo snel mogelijk terug naar "normaal" gaan als dat kan. Er komt een omslagpunt waarin de meerderheid van de mensen de corona - regels loslaat zonder dat de ziekenhuizen overstromen en dan kunnen deze crisis achter ons laten.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: gobo op april 07, 2021, 20:44:19
Eigenlijk vind ik het al irritant als iemand me naar een documentaire wil laten kijken om me mogelijk anders te laten denken. Ook die zullen proberen me een kant op te trekken.
Dus lekker doen wat je zelf denkt dat zinvol is. Als iemand het prettig vind om zich te laten leiden, dikke prima. Als iemand graag volledig autonoom wil denken, ook dikke prima.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Drumfather SCC op april 07, 2021, 20:47:22
Citaat van: Cambuur Groningen op april 07, 2021, 19:16:26
ik denk dat het wel degelijk terug gaat naar normaal met dien verstande dat er meest waarschijnlijk wel een jaarlijkse prik gaat komen. Maar ik lees net vers van de pers (mainstream media, sorry :) ) bv dat verpleeghuizen al een stuk mogen versoepelen (geen mondkapjes, meerdere mensen op kamers, groepsactiviteiten etc.) omdat meeste bewoners gevaccineerd zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te springen om een prik maar persoonlijk lig ik er geen seconde wakker van.

Als ik mijn bescheiden mening mag geven?

Ik kan me in zowel jouw verhaal als in die van Thankyou me wel wat vinden; Ik zit namelijk op twee gedachten

Enerzijds vind ik alles ontzettend ver gaan (De regels, het MOETEN testen en dat je zonder vaccinatie(paspoort) straks niks meer kan/mag) Het wordt je bijna opgedrongen en dat staat me tegen want Corona is absoluut niet te onderschatten maar voor velen van ons redelijk ongevaarlijk. Daarbij, Voetbal is ook nog eens in de buitenlucht waar kans op besmetting nihil is dus ik vind dat het allemaal niet opschiet en dat er teveel en te krampachtig uit een soort van paniek wordt gehandeld.

Daar komt ook de weerstand bij velen vandaan denk ik maar daar ligt ook een bottleneck. Want ga je te ver, dan val je terug maar doe je niks dan laten we ons alles maar aanpraten en kunnen we straks niks meer want het gezonde verstand is verdwenen

Het gebrek aan perspectief word ik, net als velen, gewoon zat en ik hoop echt dat we weer terug naar het oude kunnen want deze angstcultuur is niet leefbaar.
Corona zal onder ons blijven maar met een goede (vaccinatie)strategie en met gezond verstand moet het toch de boeken in gaan als een hevige griep voor velen.
Maar hoe pak je dit aan? Want handelen uit emotie helpt hierin niet. We zitten op een kantelpunt; Gaan we dwars doen, volop feesten en worden we weer terug geworpen of bijten we op onze tanden en pakken we elke strohalm die we krijgen.

Het is heel erg dubbel maar ik hoop dat er toch gezond verstand gebruikt gaat worden want als we het verpesten dan kunnen we alles voorlopig wel gedag zeggen en dat willen we niet denk ik...

Want aan de andere kant heb ik ook Corona meegemaakt en gezien wat het doet. Ik was ook kort door de bocht maar ik ben daar heel erg van terug gekomen. Ik heb nu veel meer respect en begrip voor de regels gekregen. Ik laat me nu zelfs preventief testen als ik op bezoek moet bij iemand uit de zwakkere doelgroep. Het valt namelijk reuze mee en ik ben gelukkig al 2x negatief getest.

Maar nogmaals, Ik vind het allemaal veel te angstig, vooral bij buiten evenementen en ik ben pertinent tegen een paspoort en mensen buiten sluiten die geen test of vaccin hebben. Maar ik begrijp het ook wel en vind vooral het laatste ook wel verstandig...

Ik hoop gewoon dat mijn beeld goed overkomt want ik vind het enorm lastig. Ik begrijp het maar ook weer niet. Ik wil los gaan maar ook voorzichtig zijn enz enz enz

Maar ik laat me niet vaccineren zolang elk vaccin nog zoveel bijwerkingen heeft. Dan maar geen Cambuur of concerten, het is niet anders

Maar een test om naar mijn club of een fijn concert te mogen? Absoluut, want het blijft toch beide je passie
Alleen moet dat krampachtige er eerst af, De visie en het perspectief ontbreekt en dat valt me nog steeds verkeerd

Bedrijven vallen om, mensen raken hun baan kwijt, gelegenheden sluiten en voor wat?
Het wordt tijd voor een duidelijk perspectief en een route naar een heldere toekomst want dit kan zo niet langer (in mijn ogen)

Het is allemaal erg lastig...
Ik wil afsluiten met iedereen die helaas wel met Corona te maken heeft, heel veel sterkte te wensen!

1 ding is zeker; We gaan kampioen worden en ik hoop dat we allemaal een zo mooi mogelijk feest met onze selectie kunnen hebben want dat verdienen we/ze |:)


Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op april 07, 2021, 20:59:58
Citaat van: gobo op april 07, 2021, 20:44:19
Eigenlijk vind ik het al irritant als iemand me naar een documentaire wil laten kijken om me mogelijk anders te laten denken. Ook die zullen proberen me een kant op te trekken.
Dus lekker doen wat je zelf denkt dat zinvol is. Als iemand het prettig vind om zich te laten leiden, dikke prima. Als iemand graag volledig autonoom wil denken, ook dikke prima.
Het geestige in de documentaire is dat het juist gaat over alles waar we naar kijken. Ik dring niemand iets op, als je graag wilt weten welke machtsstructuren er schuilen achter: 's ochtends de krant lezen, de radio, het journaal en shownieuws. Dan is het juist reuze interessant.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op april 07, 2021, 21:06:00
Citaat van: Bankzitter op april 07, 2021, 20:28:04
Dan voor de link, ik was wel benieuwd naar de theorie over "the great reset". Al zal de kans klein zijn dat ik daarvan overtuigd raak, ik vind dit wel interessant.

Wat ik wel heel grappig vind in deze crisis: ik ben al een jaar of dertig non-conformist en punk. En nu wordt ik als "schaap"of "niet autonoom" denkend  weggezet omdat ik wetenschappelijke noodzaak inzie om mijn gedrag zo aan te passen dat de kans op verspreiding van het virus minimaal is. Niet door jou voor alle duidelijkheid, maar in het algemeen door mensen die verborgen agenda's zien in plaats van de dodelijke eigenschappen van deze Corona-variant (geen influenza/griep). Het gevaar van Corona heeft niets met politiek te maken maar met biologie en een stukje statistiek (exponentiële verspreiding).

Heel veel mensen die nu de maatregelen steunen en naleven zullen nadat zij met hun dierbaren zijn gevaccineerd ook niet meer bereid zijn tot aanvullende regeltjes van anderhalve meter en mondkapjes, laat staan onzin als niet mogen zingen of schreeuwen.
Een bewijs van vaccinatie/test heeft mogelijk meer draagvlak (En snap ook de redenen wel sommigen daar principieel op tegen zijn).

Die groep mensen, waar ik ook onder val, die nu nog hun gedrag aanpassen, zal straks niet meer accepteren dat we niet zo snel mogelijk terug naar "normaal" gaan als dat kan. Er komt een omslagpunt waarin de meerderheid van de mensen de corona - regels loslaat zonder dat de ziekenhuizen overstromen en dan kunnen deze crisis achter ons laten.

Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt. Ik ben benieuwd naar jouw mening na afloop van de video. Zou je die hier willen geven? Dat zou ik in iedergeval erg waarderen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op april 08, 2021, 08:11:59
Citaat van: Grijskijkert op april 07, 2021, 16:12:21
https://www.nac.nl/nieuws/mogelijk-weer-publiek-welkom-in-rat-verlegh-stadion

Wat voor hun geldt ,geldt ook voor ons |:) |:)
Dus tegen De Graafschap, Dordrecht en NAC en play-off publiek erbij...
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: hobbes op april 08, 2021, 09:29:46
Citaat van: Grijskijkert op april 08, 2021, 08:11:59
Dus tegen De Graafschap, Dordrecht en NAC en play-off publiek erbij...

Play off??
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op april 08, 2021, 09:34:53
Citaat van: hobbes op april 08, 2021, 09:29:46
Play off??
Ja voor voor NAC en De Graafschap ;) :D
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 08, 2021, 10:29:27
Citaat van: hobbes op april 08, 2021, 09:29:46
Play off??

We hebben 2 periodes dus ons tweede elftal gaat ook voor promotie spelen in de Play Off.
Goedmakertje voor het niet promoveren van vorig jaar.  :zweep
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 12, 2021, 20:56:07
Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 21:06:00
Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt. Ik ben benieuwd naar jouw mening na afloop van de video. Zou je die hier willen geven? Dat zou ik in iedergeval erg waarderen.
"

Erg interressant en amusant.

De feiten kloppen wel en waren grotendeels wel bekend bij mij. Ik heb geen reden te twijfelen dat de overige feiten uit het eerste stuk ook kloppen.

Echter de conclusies die hij hieruit trekt bevatten nogal wat fouten in de logica, aannames, onterechte verbanden en selectieve keuze van feiten en brongebruik. Daarnaast ook nogal wat suggestief of sturend taalgebruik ("uiteraard","het is vanzelfsprekend", "de omstreden multimiljonair", "of spelen er andere belangen?"). De mooiste na het opsommen van enkele complottheorieën over Tesla en Ford:  "Dit zijn geen complottheorieën maar feiten".  :zucht

Ook zijn vraag "waarom hoor je hier (Blackrock/Vanguard) niets over in de media" is bijvoorbeeld simpel te beantwoorden.
Omdat je met enig gezond verstand ook wel weet dat grootste investeerders geld hebben zitten in alle grote bedrijven.
Ik investeer ook in bijv. meerdere concurende bedrijven met een behoorlijk gespreid over verschillende sectoren, hoogstwaarschijnlijk investeer ik zelf ook in alle bedrijven genoemd worden...
En de reden is dezelfde als die van grote beleggers... simpelweg omdat die bedrijven betrouwbaar en goed rendement bieden.
Daar zit geen diepere motivatie achter en zeker geen complot. Dat een belegger (groot of klein) in alle sectoren en grote (concurrende) bedrijven wel geld heeft zitten is vanzelfsprekend en niet nieuwswaardig.

Als je zelf op onderzoek uitgaat, vind je bijvoorbeeld ook de meer logische en gangbare verklaring achter de liefdadigheidsfondsen in de VS. Ook daar zit geeen Corona-complot achter maar is een diepgewortelde traditie die we in Europa minder kennen(https://en.wikipedia.org/wiki/Philanthropy_in_the_United_States).

Wat betreft de media: schakel eens tussen Fox en CNN  en je krijgt echt 2 totaal conflicterende invalshoeken.
Juist de Amerikaanse media is extreem verdeeld ook over het gevaar van Corona en maatregelen. Dat punt dat media eenzijdig berichtgeven en centraal worden aangestuurd, klopt dus ook niet.

Kortom: de feiten zullen best kloppen maar de verklaring voor de verbanden tussen die feiten niet. Er zijn veel logischere verbanden dan hier worden aangedragen.

De term "Building back better" wordt hier uit zijn verband gerukt. Churchill zei het vroeger anders "Never waste a good crisis".
Of Cruijfiaans "ieder nadeel heb z'n voordeel". Het wil gewoon zeggen dat we er straks het beste ervan moeten maken als we uit deze shitzooi van een pandemie komen ;)

Anyway, ik zal niet op ieder detail ingaan, maar je kunt ook dit soort filmpjes vinden waarin heel overtuigend wordt beweerd dat de aarde plat is. Daarmee wil ik niet mensen wegzetten als "dom" die in dit soort filmpjes geloven want het is wel ontzettend slim in elkaar gezet. Toevallig ken ik de Amerikaanse geschiedenis en cultuur vrij goed waardoor ik veel beweringen in het juiste perspectief kan plaatsen.  Daarnaast ken ik al heel wat "complottheorien" van Alien abduction,chemtrails, 5G , flat earth ect ect en ken dus de truukjes wel waarmee die geloofwaardig worden gemaakt.

Overigens wel eens dat de scheve verdeling van welvaart en monopolie en grote investeerders een groot wereldwijd probleem vormen maar dat staat los van Corona en de maatregelen of een sinister plan voor een "great reset".
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op april 22, 2021, 16:15:07
Is het aantal besmettingen in Leeuwarden al flink gestegen na vorige week vrijdag?  :zweep :zweep :zweep

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Sakas op april 22, 2021, 19:48:38
Ik had toevallig gister gekeken, zag geen stijging in de gemeente!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op april 22, 2021, 21:42:18
Citaat van: Sakas op april 22, 2021, 19:48:38
Ik had toevallig gister gekeken, zag geen stijging in de gemeente!
en ik lees net dat het Martini ziekenhuis in Groningen hier 8 OK's sluit ivm toestroom patienten en het nieuwe Ommelanden ziekenhuis opnamestop Cardio, kennelijk gaat het hier nog niet zo lekker.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 23, 2021, 07:53:39
Ik ben wel benieuwd wat de mensen als alternatief/oplossing zien die overal op tegen zijn (tegen de "corona"-regels en evenementen zonder publiek maar ook tegen sneltesten, vaccinaties, apps ect. ).
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op april 23, 2021, 08:03:35
Citaat van: Bankzitter op april 23, 2021, 07:53:39
Ik ben wel benieuwd wat de mensen als alternatief/oplossing zien die overal op tegen zijn (tegen de "corona"-regels en evenementen zonder publiek maar ook tegen sneltesten, vaccinaties, apps ect. ).

Ik ben niet tegen corona regels, maar zet ze op een open bus, rijdt door alle wijken, en het was ook al heel anders geweest. Volgens mij ook nog bij de maatschappij waar wij altijd bussen huren:

(https://www.drenthetours.nl/upload/343/entities/86/IMG-20160602-WA0001%5B1%5D.jpg)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Sakas op april 23, 2021, 08:11:26
Citaat van: Cambuur Groningen op april 22, 2021, 21:42:18
en ik lees net dat het Martini ziekenhuis in Groningen hier 8 OK's sluit ivm toestroom patienten en het nieuwe Ommelanden ziekenhuis opnamestop Cardio, kennelijk gaat het hier nog niet zo lekker.

Ik keek puur naar de nieuwe besmettingen in Leeuwarden, 6 dagen na het feestje op het plein!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op april 23, 2021, 09:57:55
Ik vind het ook wel raar dat er niet veel beter is uitgezocht wel "gedrag"nu echt risicovol is.
Misschien is met 1000 man op een plein in de buitenlucht minder risico dan met 50 man in de Action in de winter. Misschien ook niet. Maar dat had inmiddels toch wel onderzocht moeten zijn, dan scheelt een boel discussie.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 23, 2021, 11:25:08
Citaat van: Bankzitter op april 23, 2021, 09:57:55
Ik vind het ook wel raar dat er niet veel beter is uitgezocht wel "gedrag"nu echt risicovol is.
Misschien is met 1000 man op een plein in de buitenlucht minder risico dan met 50 man in de Action in de winter. Misschien ook niet. Maar dat had inmiddels toch wel onderzocht moeten zijn, dan scheelt een boel discussie.
Daar zijn voldoende onderzoeken  naar gedaan. De kans op besmetting buiten is normaal gesproken nihil. Behalve als je lang rechte tegenover iemand hard praat, zingt of schreeuwt
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bolle op april 23, 2021, 13:40:43
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 23, 2021, 11:25:08
Behalve als je lang rechte tegenover iemand hard praat, zingt of schreeuwt

En dáár zou het dus wél mis kunnen gaan :devil :proost

Een paar duizend schreeuwende -en in benevelde toestand verkerende- mannen en vrouwen die elkaar in de armen vliegen na het behalen van ons kampioenschap! GENOT!  |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 03, 2021, 13:44:09
Goede goal van Korte weer tegen De Graafschap  :zweep
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cor op mei 03, 2021, 13:46:21
Was een leuke wedstrijd, blij dat ik erbij was  :devil
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op mei 03, 2021, 14:19:58
Hahahaha  :_schater
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op mei 05, 2021, 09:07:33
Krijgen alle complotdenkers toch weer gelijk. Premium hoef je niet te hebben om de essentie te lezen https://www.telegraaf.nl/nieuws/2120520552/vaccinatiepaspoort-gaat-ook-in-binnenland-gelden

Ik ben voor het denken in oplossingen. Zoals gevaccineerden (die willen) goed beschermen. Gun dan ook mensen die niet willen hun vrijheid en een sociaal leven.

Straks is het maar de vraag of je als beschaafd en gezond persoon nog naar: het werk, de sportschool, de bibliotheek, het terras, discotheek, festivals, evenementen, op vakantie kunt.

Ohja was ik nog wat vergeten? Onze fantastische club. Het is ongelofelijk dat een motie GEEN INDIRECTE VACCINATIEPLICHT aangenomen is en dit er toch door heen wordt geduwd.

Ik ga zowel uit en thuis naar naar Cambuur. Hoeveel zin heeft het nog om een seizoenskaart te verlengen? En kom a.u.b. niet met nep supporter, want waarschijnlijk zijn wij elkaar vaak genoeg tegengekomen in uitvakken ;-).
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op mei 05, 2021, 09:28:42
Citaat van: thankyou op mei 05, 2021, 09:07:33
Krijgen alle complotdenkers toch weer gelijk. Premium hoef je niet te hebben om de essentie te lezen https://www.telegraaf.nl/nieuws/2120520552/vaccinatiepaspoort-gaat-ook-in-binnenland-gelden

Ik ben voor het denken in oplossingen. Zoals gevaccineerden (die willen) goed beschermen. Gun dan ook mensen die niet willen hun vrijheid en een sociaal leven.

Straks is het maar de vraag of je als beschaafd en gezond persoon nog naar: het werk, de sportschool, de bibliotheek, het terras, discotheek, festivals, evenementen, op vakantie kunt.

Ohja was ik nog wat vergeten? Onze fantastische club. Het is ongelofelijk dat een motie GEEN INDIRECTE VACCINATIEPLICHT aangenomen is en dit er toch door heen wordt geduwd.

Ik ga zowel uit en thuis naar naar Cambuur. Hoeveel zin heeft het nog om een seizoenskaart te verlengen? En kom a.u.b. niet met nep supporter, want waarschijnlijk zijn wij elkaar vaak genoeg tegengekomen in uitvakken ;-).
Zal komend seizoen voor de club niet veel uitmaken, voor jou 10 anderen!
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 10:30:56
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2379302-wetenschappers-aerosolen-spelen-belangrijke-rol-bij-besmetting-coronavirus

Een berichtje op NOS.nl

Dezelfde claim die Maurice de Hond al een jaar doet. Met precies dezelfde bewijzen als nu. De Hond werd een gevaarlijke denker genoemd, die buiten zijn boekje praatte. werd afgebeeld als een charlatan, ondanks dat het buitenland de aerosollen al lang als besmettingsgevaar had geaccepteerd. En dat De Hond dit al meer dan een jaar claimt wordt niet genoemd.

Maar de belangrijkste conclusie is dat de regering al een jaar lang de kans op goede beslissingen heeft laten liggen en aan de oude (onbewezen) maatregelen is blijven vasthouden. Het is werkelijk ongelofelijk dat onze geniale regering in alle maatregelen vanaf het begin toen we nog vrijwel niets wisten over het virus toch steeds de juiste maatregelen heeft weten te kiezen (ze hebben nog geen enkele keer een fout toegegeven). Of het zijn een stel genieën bij elkaar of ze durven geen fouten toe te geven. We zullen nooit weten hoeveel doden dat heeft veroorzaakt...
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op mei 05, 2021, 10:35:34
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 10:30:56
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2379302-wetenschappers-aerosolen-spelen-belangrijke-rol-bij-besmetting-coronavirus

Een berichtje op NOS.nl

Dezelfde claim die Maurice de Hond al een jaar doet. Met precies dezelfde bewijzen als nu. De Hond werd een gevaarlijke denker genoemd, die buiten zijn boekje praatte. werd afgebeeld als een charlatan, ondanks dat het buitenland de aerosollen al lang als besmettingsgevaar had geaccepteerd. En dat De Hond dit al meer dan een jaar claimt wordt niet genoemd.

Maar de belangrijkste conclusie is dat de regering al een jaar lang de kans op goede beslissingen heeft laten liggen en aan de oude (onbewezen) maatregelen is blijven vasthouden. Het is werkelijk ongelofelijk dat onze geniale regering in alle maatregelen vanaf het begin toen we nog vrijwel niets wisten over het virus toch steeds de juiste maatregelen heeft weten te kiezen (ze hebben nog geen enkele keer een fout toegegeven). Of het zijn een stel genieën bij elkaar of ze durven geen fouten toe te geven. We zullen nooit weten hoeveel doden dat heeft veroorzaakt...

Dit is geen verrassing toch? Het heeft al lang niet meer alleen met Covid te maken. Er zijn meer slimme mensen op deze wereld en zodra deze mensen tegengas geven wordt ze de mond gesnoerd.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op mei 05, 2021, 12:43:19
Citaat van: Eewal op mei 05, 2021, 10:35:34
Dit is geen verrassing toch? Het heeft al lang niet meer alleen met Covid te maken. Er zijn meer slimme mensen op deze wereld en zodra deze mensen tegengas geven wordt ze de mond gesnoerd.

Ken je de film Conspiratie theorie? Daar moet ik bij De Hond wel een beetje aan denken. Hij heeft namelijk ook enorm veel onzinnige dingen gezegd en dan heeft hij vast ook wel eens gelijk. De mening van De Hond is toch niet meer waard als de mening van elke willekeurige andere? Hij is niet een viroloog.

Na De Deventer Moordzaak kan ik De Hond niet meer serieus nemen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 13:26:04
Citaat van: Lore op mei 05, 2021, 12:43:19
Hij is niet een viroloog.

Hij is sociaal demograaf dacht ik en heeft ook altijd gezegd dat hij geen viroloog is en daar ook niet over spreekt. Maar een verspreiding van een ziekte heeft sociaal demografische aspecten waar hij zinnige dingen over zegt. De grootste ellende van onze situatie is dat we een samenleving in de handen leggen van virologen en ic specialisten. Alsof die iets weten van economie, psychologie, de samenhang in de samenleving, democratische rechten en vrijheden, de ontwikkeling van jonge kinderen en adolecenten enz. Er komt een zware storm aan en het regeringsbeleid wordt bepaald door de weerkundigen.
Citaat van: Lore op mei 05, 2021, 12:43:19
Na De Deventer Moordzaak kan ik De Hond niet meer serieus nemen.
Van deze moordzaak bij de buren weet ik niets. Maar jij weet ook dat dat geen argument is  :y Ondanks dat jij een keer een verkeerd idee hebt over de tactiek van onze mooie club, heb je nog steeds alle recht om in deze discussie zinnige dingen te zeggen  :proost
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op mei 05, 2021, 13:36:06
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 13:26:04
Hij is sociaal demograaf dacht ik en heeft ook altijd gezegd dat hij geen viroloog is en daar ook niet over spreekt. Maar een verspreiding van een ziekte heeft sociaal demografische aspecten waar hij zinnige dingen over zegt. De grootste ellende van onze situatie is dat we een samenleving in de handen leggen van virologen en ic specialisten. Alsof die iets weten van economie, psychologie, de samenhang in de samenleving, democratische rechten en vrijheden, de ontwikkeling van jonge kinderen en adolecenten enz. Er komt een zware storm aan en het regeringsbeleid wordt bepaald door de weerkundigen. Van deze moordzaak bij de buren weet ik niets. Maar jij weet ook dat dat geen argument is  :y Ondanks dat jij een keer een verkeerd idee hebt over de tactiek van onze mooie club, heb je nog steeds alle recht om in deze discussie zinnige dingen te zeggen  :proost
wat mij betreft mag jij in het OMT plaatsnemen om mee te denken aan oplossingen. Alleen virologie helpen ons nl ook niet uit deze crisis.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 14:31:10
Citaat van: Eewal op mei 05, 2021, 13:36:06
wat mij betreft mag jij in het OMT plaatsnemen om mee te denken aan oplossingen. Alleen virologie helpen ons nl ook niet uit deze crisis.

Die uitnodiging neem ik graag aan. Ik vrees wel dat er maatregelen uitrollen die misschien op het eerste gezicht niet logisch lijken, zoals:

* Er zal een nieuw Corona MI paspoort worden ingevoerd. Via een nieuwe PCR-test (Pro Cambuur Resistentie) zal er worden gecontroleerd of er voldoende blauw en geel in het bloet aanwezig is en vooral of er het afweersysteem voldoende bestand is tegen het DKV virus
* Het verkoopverbod van alcohol na 20.00 uur zal strikt worden gehandhaafd, behalve bij de houders van het Corona MI paspoort. Voor hen geldt de verplichting om na 20.00 uur ruimschoot in te slaan.
* In bepaalde agrarische delen van het land wordt het dragen van strontkapjes verplicht
* Er zullen geen toeschouwers worden toegelaten bij zowel de eerste als de ere divisie wedstrijden. Bij een aantal verenigingen (AFC en DKV) worden ook geen keepers in het stadion toegelaten. Strikte uitzondering op deze regel geldt voor de Corona MI paspoort houders, die zowel bij thuis als uitwedstrijden de vereniging onbeperkt mogen ondersteunen.




Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Marc S op mei 05, 2021, 16:32:22
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 14:31:10
Die uitnodiging neem ik graag aan. Ik vrees wel dat er maatregelen uitrollen die misschien op het eerste gezicht niet logisch lijken, zoals:

* Er zal een nieuw Corona MI paspoort worden ingevoerd. Via een nieuwe PCR-test (Pro Cambuur Resistentie) zal er worden gecontroleerd of er voldoende blauw en geel in het bloet aanwezig is en vooral of er het afweersysteem voldoende bestand is tegen het DKV virus
* Het verkoopverbod van alcohol na 20.00 uur zal strikt worden gehandhaafd, behalve bij de houders van het Corona MI paspoort. Voor hen geldt de verplichting om na 20.00 uur ruimschoot in te slaan.
* In bepaalde agrarische delen van het land wordt het dragen van strontkapjes verplicht
* Er zullen geen toeschouwers worden toegelaten bij zowel de eerste als de ere divisie wedstrijden. Bij een aantal verenigingen (AFC en DKV) worden ook geen keepers in het stadion toegelaten. Strikte uitzondering op deze regel geldt voor de Corona MI paspoort houders, die zowel bij thuis als uitwedstrijden de vereniging onbeperkt mogen ondersteunen.

Ik zie een drie keer op rij kampioen met deze maatregelen. |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 06, 2021, 07:56:27
Citaat van: thankyou op mei 05, 2021, 09:07:33
Straks is het maar de vraag of je als beschaafd en gezond persoon nog naar: het werk, de sportschool, de bibliotheek, het terras, discotheek, festivals, evenementen, op vakantie kunt.

Ik kan wel een hele eind je zorg begrijpen maar bedenk wel dat alles dicht zou moeten blijven zonder vaccinatiepaspoort of een ander bewijsje dat je negatief bent getest of antistoffen hebt.

Zoals als het nu staat zal het alleen gelden  voor evenementen met grote bezoekersaantallen (zou ook wedstrijden kunnen betekenen maar dat is lang niet zeker). Daarnaast zou een test ook mogen en een meerderheid van de kamer is voor een gratis test.

Niet ideaal en moet zeker niet te lang duren, maar beter dan alles op slot te houden tot na de zomer.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: justremco op mei 06, 2021, 12:16:41
Citaat van: Bankzitter op mei 06, 2021, 07:56:27
Ik kan wel een hele eind je zorg begrijpen maar bedenk wel dat alles dicht zou moeten blijven zonder vaccinatiepaspoort of een ander bewijsje dat je negatief bent getest of antistoffen.

Dat is flauwekul en voor mij ook de reden om niet mee te doen aan die testerij. Vorig jaar zomer was ook vrijwel alles open en begin van het seizoen konden er al minimaal 2500+ naar Cambuur zonder te testen. Nu zijn er ook nog eens steeds meer mensen gevaccineerd
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op mei 06, 2021, 15:29:21
Citaat van: justremco op mei 06, 2021, 12:16:41
Dat is flauwekul en voor mij ook de reden om niet mee te doen aan die testerij. Vorig jaar zomer was ook vrijwel alles open en begin van het seizoen konden er al minimaal 2500+ naar Cambuur zonder te testen. Nu zijn er ook nog eens steeds meer mensen gevaccineerd

Je hebt gelijk. Gooi maar open en dan gokken wij wel of het goed gaat!

Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op mei 06, 2021, 15:40:53
Citaat van: Lore op mei 06, 2021, 15:29:21
Je hebt gelijk. Gooi maar open en dan gokken wij wel of het goed gaat!
Hoezo is dat gokken? Volgens mij hebben de statistieken ondertussen al uitgewezen dat er geen uitbraken ontstaan in de buitenlucht.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Naastismis op mei 06, 2021, 16:14:38
Vorig jaar zomer zo goed als geen ziekenhuisopname/ doden. Dus dit jaar zal dat ook gebeuren en omdat er na de zomer al vele burgers zijn ingeënt komt het ook niet met een piek terug zoals vorig jaar Herfst. Burgers de vrijheid ontnemen kan toch niet. Vrijheden die de laatste jaar ook al zijn ingeperkt. Zo'n vaccinatiepaspoort is gewoon een dwangmiddel om je te laten vaccineren.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 06, 2021, 16:58:29
Het is veiliger in de buitenlucht dan binnen. Met een (gratis) testje is het nog veiliger. Ik snap de weerstand tegen etsten niet zo (mits gratis en makkelijk toegankelijk uiteraard).

Natuurlijk moeten we daar ook zo snel als dat kan  vanaf zo snel als dat kan maar als ze daarmee meer mensen in het stadion kunnen krijgen, dan snap ik dat clubs daar voor gaan kiezen.

Gelukkig verbiedt de grondwet een vaccinatieplicht dus daarvoor hoef je geen angst te hebben.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op mei 06, 2021, 21:51:54
Citaat van: Bankzitter op mei 06, 2021, 16:58:29
Gelukkig verbiedt de grondwet een vaccinatieplicht dus daarvoor hoef je geen angst te hebben.
Gelukkig zijn er ook maatregelen die iemand toestaat naar evenement of iets dergelijks te gaan als er een negatieve test of vaccinatie bewijs kan worden getoond..
Zo heeft de medaille twee zijden en het is maar waar de meerderheid  oor kiest.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: AL op mei 06, 2021, 22:08:06
Definitief (en waarschijnlijk structureel) dus een negatieve test of gevaccineerd zijn een eis om het stadion binnen te komen.
Ben benieuwd hoe vol (of leeg) de tribunes volgend seizoen zijn.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op mei 06, 2021, 23:41:38
Citaat van: AL op mei 06, 2021, 22:08:06
Definitief (en waarschijnlijk structureel) dus een negatieve test of gevaccineerd zijn een eis om het stadion binnen te komen.
Ben benieuwd hoe vol (of leeg) de tribunes volgend seizoen zijn.

Structureel?

Daar geloof ik niks van.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 07, 2021, 08:55:24
Waar baseer je dat structureel op?

Testen is een tijdelijke noodwet om in de zomer al weer evenemeten en sectoren te kunnen heropenen
Zelfs met dit langzame vaccinatieschema is iedereen die het wil in augustus wel gevaccineerd en vervalt die spoedwet.

Daar komt nog bij dat zomers er een positieve seizoensinvloed is voor de druk op de zorg.
Na de zomer zal er in de maatschappij ook geen draagvlak voor zijn voor dit soort maatregelen.



Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Grijskijkert op mei 07, 2021, 09:07:07
Citaat van: Bankzitter op mei 07, 2021, 08:55:24
Waar baseer je dat structureel op?

Testen is een tijdelijke noodwet om in de zomer al weer evenementen en sectoren te kunnen heropenen
Zelfs met dit langzame vaccinatieschema is iedereen die het wil in augustus wel gevaccineerd en vervalt die spoedwet.

Daar komt nog bij dat zomers er een positieve seizoensinvloed is voor de druk op de zorg.
Na de zomer zal er in de maatschappij ook geen draagvlak voor zijn voor dit soort maatregelen.
Er wordt nu opgeschaald naar een miljoen per week en eind v/d maand gaan 60(!) ziekenhuizen ook prikken hoorde ik Kuipers zeggen. Dus het vaccineertempo gaat omhoog, prikje halen en je kan gaan en staan waar je wil en de stadions kunnen weer ouderwets vol, ik ben voor.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op mei 07, 2021, 09:08:23
Citaat van: Inferno-058 op mei 06, 2021, 15:40:53
Hoezo is dat gokken? Volgens mij hebben de statistieken ondertussen al uitgewezen dat er geen uitbraken ontstaan in de buitenlucht.
Jij refereert naar statistieken,
Als het Willem Engel en zijn component is die dit naar voren brengen hoef ik het niet te weten.. Maar denk je nu echt dat de samenleving op slot blijft als er onomstotelijk bewezen is dat er geen besmettingen plaats vinden in de buitenlucht? Minder besmettingen is inmiddels wel vastgesteld.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Vlampiep op mei 07, 2021, 09:12:17
Citaat van: Grijskijkert op mei 07, 2021, 09:07:07
Er wordt nu opgeschaald naar een miljoen per week en eind v/d maand gaan 60(!) ziekenhuizen ook prikken hoorde ik Kuipers zeggen. Dus het vaccineertempo gaat omhoog, prikje halen en je kan gaan en staan waar je wil en de stadions kunnen weer ouderwets vol, ik ben voor.
Ik oek en dan lekker met un koude klets met sun duuzenden weer lekker ouwerwets ut woanskip singe kenne. Maak mie gek :proost :proost
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op mei 07, 2021, 09:42:36
Citaat van: Vlampiep op mei 07, 2021, 09:08:23
Jij refereert naar statistieken,
Als het Willem Engel en zijn component is die dit naar voren brengen hoef ik het niet te weten.. Maar denk je nu echt dat de samenleving op slot blijft als er onomstotelijk bewezen is dat er geen besmettingen plaats vinden in de buitenlucht? Minder besmettingen is inmiddels wel vastgesteld.
Natuurlijk zouden er wel besmettingen 'kunnen' ontstaan in de buitenlucht (kans is zeer klein), maar een uitbraak komt er niet. Kijk naar koningsdag, feest Cambuur, demonstraties enzovoort, grote groepen mensen op de been maar geen uitbraak. Het laat daarom zien dat het ook prima zonder maatregelen kan.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 07, 2021, 09:55:53
Dat ben ik ook wel met je eens en ook niet elke besmetting leidt tot een ziekenhuisopname of IC-plek.

Als je de maatschappij nu opengooit betekend dat wel ieder weekend tientallen tot honderden van dit soort evenementen. Dus niet incidenteel maar structureel grote groepen mensen bij elkaar.

En dan is de vraag wat dat voor gevolgen dat  heeft. Dat kan niemand nog met zekerheid zeggen.  We weten wel dat het risico minder is als je vooraf weet dat die groepen mensen gevaccineerd of getest is dus vandaar dat nu als "tussenfase"wordt gedaan om in de zomermaanden weer alles te kunnen opstarten.

Ik hoop net zo goed dat de conclusie is dat je het testen achterwege kan laten omdat er nog nauwelijks druk op de zorg is, maar je kunt dat nu nog gewoon nog niet zeker weten.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op mei 07, 2021, 10:40:32
Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2021, 09:42:36
Natuurlijk zouden er wel besmettingen 'kunnen' ontstaan in de buitenlucht (kans is zeer klein), maar een uitbraak komt er niet. Kijk naar koningsdag, feest Cambuur, demonstraties enzovoort, grote groepen mensen op de been maar geen uitbraak. Het laat daarom zien dat het ook prima zonder maatregelen kan.

En in dezelfde logica "bewijzen" India en Brazilië dat het absoluut mis gaat,.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op mei 07, 2021, 10:42:13
Citaat van: Treb op mei 06, 2021, 23:41:38
Structureel?

Daar geloof ik niks van.

Ik ook niet, maar ik heb wel het idee dat deze wet niet alleen voor komende zomer is aangenomen. Ik denk dat er ook rekening gehouden wordt met eventuele mutaties waar het vaccin niet zo goed tegen werkt. Dan kunnen zij gemakkelijk terug grijpen op deze wet om toch te zorgen dat wij niet weer volledig in lockdown hoeven.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: hobbes op mei 07, 2021, 10:48:47
Citaat van: Lore op mei 07, 2021, 10:40:32
En in dezelfde logica "bewijzen" India en Brazilië dat het absoluut mis gaat,.

De omstandigheden in landen als India en Brazilië vergeleken met Nederland gaat niet helemaal op. Veel dichtbevolkte gebieden (Mumbai alleen al leven 12 miljoen mensen) het niveau van de ziekenhuizen en mindere hygiëne zorgt er voor dat een virus makkelijker doorgegeven wordt en de zwaar zieken minder goed behandeld.   
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op mei 07, 2021, 11:22:34
Citaat van: hobbes op mei 07, 2021, 10:48:47
De omstandigheden in landen als India en Brazilië vergeleken met Nederland gaat niet helemaal op. Veel dichtbevolkte gebieden (Mumbai alleen al leven 12 miljoen mensen) het niveau van de ziekenhuizen en mindere hygiëne zorgt er voor dat een virus makkelijker doorgegeven wordt en de zwaar zieken minder goed behandeld.
Klopt. Zijn 2 enorme landen, in India wonen er gewoon 1,3 miljard mensen. Ondanks dat de zorg en de hygiëne er minder is, staan ze er qua besmettingen beter voor dan Nederland (per miljoen inwoners). 
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op mei 07, 2021, 15:42:55
Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y
Ik denk dat dat mee gaat vallen. Er komt een omslagpunt waarbij er zoveel landgenoten of ingeent zijn, of ziek zijn geweest dat de bezetting in de ziekenhuizen echt gaat afnemen. En volgens mij is de druk op de zorg nog steeds de reden voor de huidige maatregelen. Ik denk wel dat het vaccin zal worden toegevoegd aan een jaarlijkse vaccinatie ronde die er nu al tegen griep is en er zal dan altijd een deel zijn die zich om welke reden dan ook niet laat inenten, maar dat kan volgens mij geen gegronde reden zijn om iemand ergens toegang te weigeren. Volgens mij zijn er in streng christelijke gebieden ook mensen die principieel weigeren zich te laten inenten, maar worden die ook nergens de toegang geweigerd.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Naastismis op mei 07, 2021, 18:30:15
Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y

Ik denk precies hetzelfde, ik kan je dus niet geruststellen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: zeewolde op mei 07, 2021, 18:39:21
Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y
je wilt je niet laten vaccineren?
Ben bang dat je dan voor iedere wedstrijd moet laten testen. En hoe lang dat zal duren,? Geen idee.
Ben niet bewust voor of tegen vaccineren, maar laat me vaccineren omdat ik denk er veel meer bewegingsvrijheid door te krijgen
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 07, 2021, 18:42:20
Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y

Ik begrijp dat jij geen voorstander bent van vaccinatie. Ik heb ook grote twijfels. Met de nieuwe technologie is het één groot experiment. Ik vrees ook dat een vaccinatie paspoort straks een indirect dwangmiddel is om nog een beetje leven te leiden. Ze zullen je nooit kunnen dwingen de spuit toe te laten, maar ze kunnen je wel vrijwel onmogelijk maken om een gewoon 'normaal' leven te leiden. En dan zeggen dat je zelf de keus hebt. In het begin van deze crisis hebben alle politieke partijen achter elkaar gezegd dat een vaccinatieplicht niet bespreekbaar was. Nu wordt een stapje voor stapje steeds meer naar toe gewerkt. Net zoals andere vrijheden of rechten in kleine stapjes worden afgenomen. Een heel gevaarlijke tendens.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 07, 2021, 18:59:50
Wie heeft er belang bij dan om onnodig een vaccinatiebewijs te vragen als de ziekenhuizen weer normaal hun werk kunnen doen?
En waarom zou men een deel van de consumenten hun vrijheid af willen nemen? Welk doel dient dat dan?

Mat alle respect, die angst snap ik echt niet dat at er ander motief zou zijn dan verspreiding van een virus tegen te gaan.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op mei 07, 2021, 19:36:11
Citaat van: Bankzitter op mei 07, 2021, 18:59:50
Wie heeft er belang bij dan om onnodig een vaccinatiebewijs te vragen als de ziekenhuizen weer normaal hun werk kunnen doen?
En waarom zou men een deel van de consumenten hun vrijheid af willen nemen? Welk doel dient dat dan?

Mat alle respect, die angst snap ik echt niet dat at er ander motief zou zijn dan verspreiding van een virus tegen te gaan.
De farmaceutische industrie heeft hier bijvoorbeeld belang bij. Door middel van vaccinatiepaspoorten wordt er druk gezet om je te laten vaccineren, want geen prik = geen toegang. Hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe meer geld de vaccinontwikkelaars er aan verdienen. Je moet eens weten hoeveel geld er in omgaat. Het doel van dit alles is om het nieuwe normaal er doorheen te drukken natuurlijk. Vrijheden worden gebruikt als wisselgeld, zodat de agenda uitgerold kan worden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: zeewolde op mei 07, 2021, 19:38:12
Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2021, 19:36:11
De farmaceutische industrie heeft hier bijvoorbeeld belang bij. Door middel van vaccinatiepaspoorten wordt er druk gezet om je te laten vaccineren, want geen prik = geen toegang. Hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe meer geld de vaccinontwikkelaars er aan verdienen. Je moet eens weten hoeveel geld er in omgaat. Het doel van dit alles is om het nieuwe normaal er doorheen te drukken natuurlijk. Vrijheden worden gebruikt als wisselgeld, zodat de agenda uitgerold kan worden.
discussie aangaan oke, maar dit gaat echt te ver. Al bang voor 5g?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op mei 07, 2021, 19:52:06
Citaat van: zeewolde op mei 07, 2021, 19:38:12
discussie aangaan oke, maar dit gaat echt te ver. Al bang voor 5g?
Ja inderdaad, over de farmaceutische industrie hebben in een corona topic gaat te ver...  :O
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 07, 2021, 20:18:42
Citaat van: Bankzitter op mei 07, 2021, 18:59:50
Wie heeft er belang bij dan om onnodig een vaccinatiebewijs te vragen als de ziekenhuizen weer normaal hun werk kunnen doen?
En waarom zou men een deel van de consumenten hun vrijheid af willen nemen? Welk doel dient dat dan?

Mat alle respect, die angst snap ik echt niet dat at er ander motief zou zijn dan verspreiding van een virus tegen te gaan.

Om de verspreiding van het virus tegen te gaan is de regering gebaat bij een hoog percentage gevaccineerden, omdat het anders onder een grote populatie niet werkt. Door er een groot voordeel aan vast te plakken, bijvoorbeeld dat je evenementen, de horeca en geweldige cambuurwedstrijden mag bezoeken kun je het percentage natuurlijk flink vergroten.

Dat er miljarden wordt verdiend met de vaccins door de producenten die met overheidssteun de vaccins hebben ontwikkeld en de patenten niet willen vrijgeven is natuurlijk ook waar, maar dat bedoelde ik niet.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 07, 2021, 21:09:46
Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2021, 19:36:11
De farmaceutische industrie heeft hier bijvoorbeeld belang bij.

En zo zijn er veel meer sectoren die juist er belang bij hebben dat we weer geld gaan verdienen en geld uitgeven.
Denk aan luchtvaartmaatschappijen, de toeristische sector.

En ook de overheid heeft belang bij heropenen van de economie. Heel simpel, er wordt nu alleen maar geld geleend om bedrijven in die sectoren overeind te houden ipv dat er belastingen geint kunnen worden. Dan zou het dom zijn een grote groep consumenten uit te blijven sluiten.

Ik kan Kuzmanovic nog wel volgen dat de overheid wel in de verleiding kan komen om het percentage te verhogen door niet vaccineren onaantrekkelijk te maken. En dat ik vind ik net zo goed onaanvaardbaar. Al laat ik mezelf wel vaccineren, moet dat uiteraard een vrije keuze zijn zoals dat ook in de grondwet is vastgelegd.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op mei 08, 2021, 08:46:12
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 07, 2021, 18:42:20
Ik begrijp dat jij geen voorstander bent van vaccinatie. Ik heb ook grote twijfels. Met de nieuwe technologie is het één groot experiment. Ik vrees ook dat een vaccinatie paspoort straks een indirect dwangmiddel is om nog een beetje leven te leiden. Ze zullen je nooit kunnen dwingen de spuit toe te laten, maar ze kunnen je wel vrijwel onmogelijk maken om een gewoon 'normaal' leven te leiden. En dan zeggen dat je zelf de keus hebt. In het begin van deze crisis hebben alle politieke partijen achter elkaar gezegd dat een vaccinatieplicht niet bespreekbaar was. Nu wordt een stapje voor stapje steeds meer naar toe gewerkt. Net zoals andere vrijheden of rechten in kleine stapjes worden afgenomen. Een heel gevaarlijke tendens.
Iedereen bedankt voor de nuttige reacties en bijdragen. En in het bijzonder Kuzman. Je beschrijft exact waar ik gestopt ben met typen. Dat zijn ook precies mijn zorgen. Goed weekend allen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op mei 11, 2021, 19:23:34
om het luchtig te houden ;)

Britten voor coronaprik belanden per ongeluk in rij voor tickets van voetbalclub :_schater
Meerdere Britten die hun coronaprik gingen halen in de Engelse stad Plymouth kwamen gisteren per abuis in de rij terecht voor een seizoenkaart van Plymouth Argyle FC, een lokale voetbalclub die uitkomt in League 1, het derde niveau van Engeland. Dat schrijft de Plymouth Herald.

Sinds januari kunnen mensen bij het stadion Home Park terecht voor een coronavaccin. Gisteren begon echter ook de verkoop van seizoenkaarten voor Plymouth Argyle voor het komende seizoen. Zodoende kwamen meerdere prikgerechtigden in de rij terecht tussen Green Army-fans, zoals de supporters van de voetbalclub genoemd worden.

Een man vertelt tegen de lokale krant dat er vier rijen naast elkaar stonden bij het stadion. "Het kostte me een paar minuten om te beseffen dat ik per ongeluk in de rij stond voor kaarten van Plymouth Argyle", zegt hij.

Het vaccinatiecentrum zegt dat het samen met de voetbalclub gaat zorgen voor betere bewegwijzering om te voorkomen dat mensen opnieuw in de verkeerde rij belanden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: nee,wel? op juni 10, 2021, 11:57:35
Ik laat me voorlopig ook niet vaccineren ik ben gezond en ga uit van mijn eigen immuun systeem,alleen met de huidige regels gaat men er al vanuit dat je ziek bent, en moet jij maar even aantonen dat het niet zo is.
ik wil de lange termijn nog even afwachten en dan kan er altijd nog een vaccin geprikt worden.
Door deze keuze kan het inderdaad zijn dat ik door de regelgeving buitenspel word gezet iets wat grondwet rechterlijk niet mag maar men zal zich wel verschuilen achter een vaag regeltje of kleine lettertjes.
er word nog al wat propaganda gemaakt voor het halen van het vaccin, gezien de reclames en al die goednieuwsshows op tv van de msm zelfde hosanna polonaise dan dat achterlijke nederlandse elftal.
voor de rest eenieder moet het voor zichzelf weten ,als volgende week het salaris komt zal ik verlengen mij bewust van het feit dat het een seizoen espn gaat worden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Lore op juni 11, 2021, 10:33:29
Citaat van: nee,wel? op juni 10, 2021, 11:57:35

Door deze keuze kan het inderdaad zijn dat ik door de regelgeving buitenspel word gezet iets wat grondwet rechterlijk niet mag maar men zal zich wel verschuilen achter een vaag regeltje of kleine lettertjes.


Even uit juridische interesse, maar waar in de grondwet staat dit? Er staat wel een artikel in over lichamelijke integriteit en dat de overheid je niet mag dwingen een vaccin te nemen, maar wat jij zegt is wel daadwerkelijk wat anders volgens mij.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op juni 11, 2021, 11:14:57
Ik val in herhaling, maar ik blijf het zeggen. Ik verwacht dat we niet meer normaal naar het stadion kunnen zonder vaccin of een pcr/sneltest.
Rond 2022 zal het definitieve bericht komen dat de teststraten verdwijnen. Met als gevolg dat we uitsluitend toegang hebben met een vaccin door in te checken met een QR code. Ik hoop dat ik ongelijk krijg en dan zal ik de eerste zijn die mijzelf hier tegenspreekt. Maar ik ben zo bang dat ik niet meer normaal naar mijn clubje kan?

Noem het negatief of realistisch..... Heb namelijk zo ontzettend veel zin om op een normale manier naar thuis en uitwedstrijden te gaan.  |:)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op juli 09, 2021, 13:39:05
Als het vanavond klopt wat onze media beweerd dan kunnen we het voorlopig schudden om naar het stadion te gaan  :zucht
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Specuveter op juli 09, 2021, 13:47:11
Meerdaagse evenementen worden voorlopig verboden en nachtclubs gaan weer dicht.
Dat is wat anders dan een sportwedstrijd.
Als je gevacineerd bent kun je toch gewoon naar binnen?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: hobbes op juli 09, 2021, 13:56:00
Citaat van: Specuveter op juli 09, 2021, 13:47:11
Meerdaagse evenementen worden voorlopig verboden en nachtclubs gaan weer dicht.
Dat is wat anders dan een sportwedstrijd.
Als je gevacineerd bent kun je toch gewoon naar binnen?

Morgen zijn er geen test/vaccinatie eisen, wel 1,5m afstand houden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op juli 09, 2021, 13:56:35
Citaat van: Specuveter op juli 09, 2021, 13:47:11
Meerdaagse evenementen worden voorlopig verboden en nachtclubs gaan weer dicht.
Dat is wat anders dan een sportwedstrijd.
Als je gevacineerd bent kun je toch gewoon naar binnen?
Maximaal 1000 mensen bij buitenevenementen volgens https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5240939/horeca-kabinet-corona-persconferentie
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Treb op juli 09, 2021, 13:59:26
Citaat van: thankyou op juli 09, 2021, 13:39:05
Als het vanavond klopt wat onze media beweerd dan kunnen we het voorlopig schudden om naar het stadion te gaan  :zucht

Nee.

Geplaceerde evenementen. Dus waar men moeten zitten, zou testen voor toegang mogelijk blijven.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op juli 09, 2021, 14:38:04
En niet bekend hoe lang die beperking geldt...
Over een maand zijn er al weer een heul veul extra prikjes gezet waarvan ook veel mensen de 2e erin hebben zitten.
En dan weten we ook of veel besmettingen ook echt  druk geeft op de zorg of niet.

En wie weet heeft betaald voetbal weer een uitzondering net als eerder bij evenmenten het geval was.
Nog weinig van te zeggen dus.

Gelukkig hebben we een daadkrachtige KNVB die vast al wel flink aan het lobbyen is :P
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bernardo op juli 09, 2021, 16:39:35
Voor evenementen, theaters, bioscopen, stadions etc, binnen én buiten, geldt: tweederde maximumcapaciteit mét Testen voor Toegang, op stoeltjes dus.

T/m 13 augustus gelden deze maatregelen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op juli 09, 2021, 18:15:27
En de competitie start op 15 augustus, toch?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: nee,wel? op juli 10, 2021, 16:32:03
als de cijfertjes rond en in aanloop naar 13 augustus niet dalen,dan huppelen we  zo weer een nieuwe lockdown in, een goede twee weken later zit de r weer in de maand en kan de angstporno weer van voor af aan beginnen. :clint 8P
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op juli 10, 2021, 22:26:07
1,5 miljoen vacinaties per week.Plus alle mensen die ondertussen besmet zijn geweest. In september is het aantal Nederlanders wat nog besmet kan worden een relatief kleine groep die amper nog voor volle IC's kan zorgen. Do the math... .
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 10, 2021, 22:45:20
Citaat van: nee,wel? op juli 10, 2021, 16:32:03
als de cijfertjes rond en in aanloop naar 13 augustus niet dalen,dan huppelen we  zo weer een nieuwe lockdown in, een goede twee weken later zit de r weer in de maand en kan de angstporno weer van voor af aan beginnen. :clint 8P
Die cijfers dalen wel, midden augustus is de datum dat iedereen boven de 18 die dat wil gevaccineerd is. Zelfs nu met 10.000 besmettingen per dag vallen de ziekenhuisopnames al mee. Volgens mij doordat met name jongeren nu besmet raken en wat vorig jaar al het geval was: die komen minder snel in het ziekenhuis. Ouderen raken minder besmet omdat ze veelal al gevaccineerd zijn. 15 augustus in een mooi bijna vol stadion
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: AL op juli 10, 2021, 23:08:17
Ze moeten dan wel de ziekenhuisopnames als maatstaf nemen (zoals altijd ook gezegd werd) en niet de besmettingen. Volgende week woensdag spoeddebat en erg benieuwd wat er uit komt.
Ik hoop dat iedereen die vaccin  heeft gehad of getest heeft straks naar binnen mag.
Voor mij wordt het ESPN aankomend seizoen.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 13, 2021, 21:21:50
Ik plaats het hier maar even.

Mijn gezin had een vakantie gepland in mooi Slowakije, maar omdat de regels daar zijn gewijzigd (zonder vaccinatie is quarantaine verplicht en niet iedereen in het gezin is volledig gevaccineerd) is dat in het water gevallen.

Nu zijn we op zoek om nog een paar dagen in Nederland weg te kunnen. Maar dat blijkt wat lastiger dan gehoopt. Is er iemand van jullie die een plaats heeft, een caravan of huisje dat nog een paar dagen vanaf volgende week vrij is en dat jullie ons zouden willen verhuren, dan zou ik dat graag horen in een PB.

Bij voorbaat dank
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op juli 20, 2021, 09:21:35
Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.
dit is echt een groot schandaal als je het mij vraagt.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 20, 2021, 09:26:14
Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.
Ben benieuwd of dit klopt, het zou toch voldoende moeten zijn om je QR code vanuit die app te laten zien.

Edit... Even snel gezocht, bericht klopt inderdaad, maar reden wordt ook aangegeven: Die check app QR code blijft groen ook terwijl je positief getest bent. Dat lijkt me niet al te ingewikkeld om in zo'n app aan te passen toch?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Specuveter op juli 20, 2021, 09:53:01
Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.
lekker dan....dan blijf ik thuis.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 09:53:46
Citaat van: Cambuur Groningen op juli 20, 2021, 09:26:14
Ben benieuwd of dit klopt, het zou toch voldoende moeten zijn om je QR code vanuit die app te laten zien.

Edit... Even snel gezocht, bericht klopt inderdaad, maar reden wordt ook aangegeven: Die check app QR code blijft groen ook terwijl je positief getest bent. Dat lijkt me niet al te ingewikkeld om in zo'n app aan te passen toch?
Met een vaccinatie kun je nog besmet worden en besmettelijk zijn, bij het oorspronkelijk virus was dat rond de 5 tot 10 % dacht ik. Maar bij de nieuwe varianten weet niemand hoe hoog het percentage is.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 20, 2021, 10:02:58
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 09:53:46
Met een vaccinatie kun je nog besmet worden en besmettelijk zijn, bij het oorspronkelijk virus was dat rond de 5 tot 10 % dacht ik. Maar bij de nieuwe varianten weet niemand hoe hoog het percentage is.
Klopt, afhankelijk van type vaccinatie. Moderna en Pfizer zitten op 95, 96% volgens mij. Maar volgens mij zou de discussie niet moeten gaan over de besmettelijkheid maar over het aantal ziekenhuisopnames. Dat stijgt nu wel, maar licht (gisteren 12). Over 4 weken zijn er nog weer 4 miljoen extra prikken gezet en zullen veel meer mensen volledig gevaccineerd zijn. Ik ga er nog steeds vanuit dat het aantal ziekenhuisopnames niet meer op die enorme aantallen komen die er zo nu en dan het afgelopen jaar waren en dan zie ik niet wat dan nog het probleem zou moeten zijn. Maar ja.. ik heb het niet voor het zeggen :-)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Huizen op juli 20, 2021, 10:04:52
Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.

Op een gegeven moment is de koek wel op voor velen denk ik. Dit kan niet anders dan uitmonden in grote protesten en demonstraties.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 20, 2021, 10:15:55
Citaat van: Bussum op juli 20, 2021, 10:04:52
Op een gegeven moment is de koek wel op voor velen denk ik. Dit kan niet anders dan uitmonden in grote protesten en demonstraties.
Wel het hele stuk lezen: het is een advies van het OMT, demissionair kabinet gaat er niets mee doen (en dan hoop ik dat ze bedoelen dat ze op de achtergrond die coronacheck app gaan aanpassen. Hoe moeilijk kan het zijn, als ik een test aanvraag weten ze wie ik ben, als ik dan positief getest wordt dan is het een koud kunstje om in die app mijn QR code ongeldig te verklaren lijkt me. En pas als ik weer hersteld ben vraag ik een nieuwe QR code aan die dan weer groen oplicht bij inscannen. Zo niet... dan ga ik ook mee protesteren en zelfs naast Skolten lopen :-)
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Bankzitter op juli 20, 2021, 11:21:20
Ik loop mee hoor ;)

Ik ben voor testen mits tijdelijk en voor mensen die nog niet volledig zijn gevaccineerd zijn of kiezen dat niet te doen.
En dan alleen als het is om te voorkomen dat er geen of minder bezoekers bij een wedstrijd of evenement binnen kunnen o dat mensen die geen vaccinatie willen worden buitengesloten (en min of meer gedwongen worden).

Maar het slaat helemaal door als ze elk risico willen uitsluiten ... doel moet zijn om weer op een normale manier evenementen op te starten en de risico's op overbelasting van de zorg te verkleinen. Niet 0 besmettingen,dat risico zal er altijd zijn.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op juli 20, 2021, 11:36:03
In Engeland is alles losgelaten nu. De wereld kijkt mee...
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Specuveter op juli 20, 2021, 11:43:26
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 13, 2021, 21:21:50
Ik plaats het hier maar even.

Mijn gezin had een vakantie gepland in mooi Slowakije, maar omdat de regels daar zijn gewijzigd (zonder vaccinatie is quarantaine verplicht en niet iedereen in het gezin is volledig gevaccineerd) is dat in het water gevallen.

Nu zijn we op zoek om nog een paar dagen in Nederland weg te kunnen. Maar dat blijkt wat lastiger dan gehoopt. Is er iemand van jullie die een plaats heeft, een caravan of huisje dat nog een paar dagen vanaf volgende week vrij is en dat jullie ons zouden willen verhuren, dan zou ik dat graag horen in een PB.

Bij voorbaat dank
is het nog gelukt Kuzmanovic?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 11:44:31
Citaat van: Specuveter op juli 20, 2021, 11:43:26
is het nog gelukt Kuzmanovic?
We zoeken nog
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Eewal op juli 20, 2021, 11:56:24
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 11:44:31
We zoeken nog

Misschien een weekje in een kleedkamer in het stadion?  ;)

Zonder dollen, Nederland is vol momenteel of onbetaalbaar. Willen jullie niet een stukje over de grens?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 12:11:35
Citaat van: Eewal op juli 20, 2021, 11:56:24
Misschien een weekje in een kleedkamer in het stadion?  ;)

Zonder dollen, Nederland is vol momenteel of onbetaalbaar. Willen jullie niet een stukje over de grens?
Ja daar kijken we ook naar, maar dan zitten we met die testen
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Sakas op juli 20, 2021, 12:41:52
Citaat van: Cambuur Groningen op juli 20, 2021, 10:15:55
Wel het hele stuk lezen: het is een advies van het OMT, demissionair kabinet gaat er niets mee doen (en dan hoop ik dat ze bedoelen dat ze op de achtergrond die coronacheck app gaan aanpassen. Hoe moeilijk kan het zijn, als ik een test aanvraag weten ze wie ik ben, als ik dan positief getest wordt dan is het een koud kunstje om in die app mijn QR code ongeldig te verklaren lijkt me. En pas als ik weer hersteld ben vraag ik een nieuwe QR code aan die dan weer groen oplicht bij inscannen. Zo niet... dan ga ik ook mee protesteren en zelfs naast Skolten lopen :-)

die app aanpassen heeft geen zin, om de qr code te verkrijgen moet je eerst inloggen met DigiD.
Om dus een nieuwe status te generen in de app zal je ook opnieuw met DigiD moeten inloggen, en wie gaat dat doen na een positieve test.....
Het is niet zo dat je na één keer inloggen met DigiD, de app altijd maar synchroniseert met de gegevens van de GGD/RIVM.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Inferno-058 op juli 20, 2021, 12:42:44
Citaat van: Eewal op juli 20, 2021, 11:36:03
In Engeland is alles losgelaten nu. De wereld kijkt mee...
Tja voor hoelang. Vanaf september volstaan daar enkel vaccinatiebewijzen voor het bezoeken van evenementen en discotheken. Frankrijk en Griekenland gingen al dezelfde koers op. Wie dit een jaar geleden beweerde werd voor gek verklaard.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 20, 2021, 12:52:38
Citaat van: Sakas op juli 20, 2021, 12:41:52
die app aanpassen heeft geen zin, om de qr code te verkrijgen moet je eerst inloggen met DigiD.
Om dus een nieuwe status te generen in de app zal je ook opnieuw met DigiD moeten inloggen, en wie gaat dat doen na een positieve test.....
Het is niet zo dat je na één keer inloggen met DigiD, de app altijd maar synchroniseert met de gegevens van de GGD/RIVM.
helder, maar dan zou je dat proces op een of andere manier aan moeten passen om af te dwingen dat er bij positieve test wel degelijk een actie in je app nodig is. Geen idee hoe dat zou moeten, maar er zijn vast knappe koppen die daar wel creatieve ideeen bij hebben die ook nog een keer voldoen aan privacywetgeving.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Specuveter op juli 20, 2021, 13:09:03
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 12:11:35
Ja daar kijken we ook naar, maar dan zitten we met die testen waar in Nederland zit je aan te denken?
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 15:19:35
Citaat van: Specuveter op juli 20, 2021, 13:09:03

We proberen nu oostenrijk met alle regels
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Specuveter op juli 20, 2021, 15:30:34
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 15:19:35
We proberen nu oostenrijk met alle regels
als ik even met je mee moet zoeken moet je maar een gil geven   :y
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 15:32:41
Citaat van: Specuveter op juli 20, 2021, 15:30:34
als ik even met je mee moet zoeken moet je maar een gil geven   :y
Is al gelukt hoorde ik net thx  :proost
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Galdiano op juli 20, 2021, 20:00:43
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 15:19:35
We proberen nu oostenrijk met alle regels

Zit in Italië. 0,0 controles. Zowel in hotels in Duitsland Oostenrijk als Italië.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Noordcambuur op september 12, 2021, 22:01:19
Stadions mogen weer vol..geen 1.5 meter meer.
Ben heel benieuwd of het vol komt te zitten bij ons.
 

          10.000
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: michello op september 12, 2021, 22:17:27
AZ thuis op zondagmiddag 14:30, ik denk het wel.
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: Yellow Army op september 13, 2021, 00:48:31
Citaat van: Noordcambuur op september 12, 2021, 22:01:19
Stadions mogen weer vol..geen 1.5 meter meer.
Ben heel benieuwd of het vol komt te zitten bij ons.
 

          10.000

Tuurlijk komt het vol te zitten
Titel: Re: Corona maatregelen
Bericht door: thankyou op november 03, 2021, 08:29:39
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 07, 2021, 18:42:20
Ik begrijp dat jij geen voorstander bent van vaccinatie. Ik heb ook grote twijfels. Met de nieuwe technologie is het één groot experiment. Ik vrees ook dat een vaccinatie paspoort straks een indirect dwangmiddel is om nog een beetje leven te leiden. Ze zullen je nooit kunnen dwingen de spuit toe te laten, maar ze kunnen je wel vrijwel onmogelijk maken om een gewoon 'normaal' leven te leiden. En dan zeggen dat je zelf de keus hebt. In het begin van deze crisis hebben alle politieke partijen achter elkaar gezegd dat een vaccinatieplicht niet bespreekbaar was. Nu wordt een stapje voor stapje steeds meer naar toe gewerkt. Net zoals andere vrijheden of rechten in kleine stapjes worden afgenomen. Een heel gevaarlijke tendens.

@Kuzman. Deze dialoog is actueler dan ooit.... angstaanjagend.