Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

nee,wel?

Ik laat me voorlopig ook niet vaccineren ik ben gezond en ga uit van mijn eigen immuun systeem,alleen met de huidige regels gaat men er al vanuit dat je ziek bent, en moet jij maar even aantonen dat het niet zo is.
ik wil de lange termijn nog even afwachten en dan kan er altijd nog een vaccin geprikt worden.
Door deze keuze kan het inderdaad zijn dat ik door de regelgeving buitenspel word gezet iets wat grondwet rechterlijk niet mag maar men zal zich wel verschuilen achter een vaag regeltje of kleine lettertjes.
er word nog al wat propaganda gemaakt voor het halen van het vaccin, gezien de reclames en al die goednieuwsshows op tv van de msm zelfde hosanna polonaise dan dat achterlijke nederlandse elftal.
voor de rest eenieder moet het voor zichzelf weten ,als volgende week het salaris komt zal ik verlengen mij bewust van het feit dat het een seizoen espn gaat worden.

Lore

Citaat van: nee,wel? op juni 10, 2021, 11:57:35

Door deze keuze kan het inderdaad zijn dat ik door de regelgeving buitenspel word gezet iets wat grondwet rechterlijk niet mag maar men zal zich wel verschuilen achter een vaag regeltje of kleine lettertjes.


Even uit juridische interesse, maar waar in de grondwet staat dit? Er staat wel een artikel in over lichamelijke integriteit en dat de overheid je niet mag dwingen een vaccin te nemen, maar wat jij zegt is wel daadwerkelijk wat anders volgens mij.

thankyou

Ik val in herhaling, maar ik blijf het zeggen. Ik verwacht dat we niet meer normaal naar het stadion kunnen zonder vaccin of een pcr/sneltest.
Rond 2022 zal het definitieve bericht komen dat de teststraten verdwijnen. Met als gevolg dat we uitsluitend toegang hebben met een vaccin door in te checken met een QR code. Ik hoop dat ik ongelijk krijg en dan zal ik de eerste zijn die mijzelf hier tegenspreekt. Maar ik ben zo bang dat ik niet meer normaal naar mijn clubje kan?

Noem het negatief of realistisch..... Heb namelijk zo ontzettend veel zin om op een normale manier naar thuis en uitwedstrijden te gaan.  |:)
Cambuur, Beer & Loyal Mates

thankyou

Als het vanavond klopt wat onze media beweerd dan kunnen we het voorlopig schudden om naar het stadion te gaan  :zucht
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Specuveter

Meerdaagse evenementen worden voorlopig verboden en nachtclubs gaan weer dicht.
Dat is wat anders dan een sportwedstrijd.
Als je gevacineerd bent kun je toch gewoon naar binnen?

hobbes

Citaat van: Specuveter op juli 09, 2021, 13:47:11
Meerdaagse evenementen worden voorlopig verboden en nachtclubs gaan weer dicht.
Dat is wat anders dan een sportwedstrijd.
Als je gevacineerd bent kun je toch gewoon naar binnen?

Morgen zijn er geen test/vaccinatie eisen, wel 1,5m afstand houden.

thankyou

Citaat van: Specuveter op juli 09, 2021, 13:47:11
Meerdaagse evenementen worden voorlopig verboden en nachtclubs gaan weer dicht.
Dat is wat anders dan een sportwedstrijd.
Als je gevacineerd bent kun je toch gewoon naar binnen?
Maximaal 1000 mensen bij buitenevenementen volgens https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5240939/horeca-kabinet-corona-persconferentie
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Treb

Citaat van: thankyou op juli 09, 2021, 13:39:05
Als het vanavond klopt wat onze media beweerd dan kunnen we het voorlopig schudden om naar het stadion te gaan  :zucht

Nee.

Geplaceerde evenementen. Dus waar men moeten zitten, zou testen voor toegang mogelijk blijven.

Bankzitter

En niet bekend hoe lang die beperking geldt...
Over een maand zijn er al weer een heul veul extra prikjes gezet waarvan ook veel mensen de 2e erin hebben zitten.
En dan weten we ook of veel besmettingen ook echt  druk geeft op de zorg of niet.

En wie weet heeft betaald voetbal weer een uitzondering net als eerder bij evenmenten het geval was.
Nog weinig van te zeggen dus.

Gelukkig hebben we een daadkrachtige KNVB die vast al wel flink aan het lobbyen is :P

Bernardo

Voor evenementen, theaters, bioscopen, stadions etc, binnen én buiten, geldt: tweederde maximumcapaciteit mét Testen voor Toegang, op stoeltjes dus.

T/m 13 augustus gelden deze maatregelen.

Bankzitter

En de competitie start op 15 augustus, toch?

nee,wel?

als de cijfertjes rond en in aanloop naar 13 augustus niet dalen,dan huppelen we  zo weer een nieuwe lockdown in, een goede twee weken later zit de r weer in de maand en kan de angstporno weer van voor af aan beginnen. :clint 8P

Bankzitter

1,5 miljoen vacinaties per week.Plus alle mensen die ondertussen besmet zijn geweest. In september is het aantal Nederlanders wat nog besmet kan worden een relatief kleine groep die amper nog voor volle IC's kan zorgen. Do the math... .

Cambuur Groningen

Citaat van: nee,wel? op juli 10, 2021, 16:32:03
als de cijfertjes rond en in aanloop naar 13 augustus niet dalen,dan huppelen we  zo weer een nieuwe lockdown in, een goede twee weken later zit de r weer in de maand en kan de angstporno weer van voor af aan beginnen. :clint 8P
Die cijfers dalen wel, midden augustus is de datum dat iedereen boven de 18 die dat wil gevaccineerd is. Zelfs nu met 10.000 besmettingen per dag vallen de ziekenhuisopnames al mee. Volgens mij doordat met name jongeren nu besmet raken en wat vorig jaar al het geval was: die komen minder snel in het ziekenhuis. Ouderen raken minder besmet omdat ze veelal al gevaccineerd zijn. 15 augustus in een mooi bijna vol stadion

AL

Ze moeten dan wel de ziekenhuisopnames als maatstaf nemen (zoals altijd ook gezegd werd) en niet de besmettingen. Volgende week woensdag spoeddebat en erg benieuwd wat er uit komt.
Ik hoop dat iedereen die vaccin  heeft gehad of getest heeft straks naar binnen mag.
Voor mij wordt het ESPN aankomend seizoen.