Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: justremco op mei 06, 2021, 12:16:41
Dat is flauwekul en voor mij ook de reden om niet mee te doen aan die testerij. Vorig jaar zomer was ook vrijwel alles open en begin van het seizoen konden er al minimaal 2500+ naar Cambuur zonder te testen. Nu zijn er ook nog eens steeds meer mensen gevaccineerd

Je hebt gelijk. Gooi maar open en dan gokken wij wel of het goed gaat!


Inferno-058

Citaat van: Lore op mei 06, 2021, 15:29:21
Je hebt gelijk. Gooi maar open en dan gokken wij wel of het goed gaat!
Hoezo is dat gokken? Volgens mij hebben de statistieken ondertussen al uitgewezen dat er geen uitbraken ontstaan in de buitenlucht.

Naastismis

Vorig jaar zomer zo goed als geen ziekenhuisopname/ doden. Dus dit jaar zal dat ook gebeuren en omdat er na de zomer al vele burgers zijn ingeƫnt komt het ook niet met een piek terug zoals vorig jaar Herfst. Burgers de vrijheid ontnemen kan toch niet. Vrijheden die de laatste jaar ook al zijn ingeperkt. Zo'n vaccinatiepaspoort is gewoon een dwangmiddel om je te laten vaccineren.

Bankzitter

Het is veiliger in de buitenlucht dan binnen. Met een (gratis) testje is het nog veiliger. Ik snap de weerstand tegen etsten niet zo (mits gratis en makkelijk toegankelijk uiteraard).

Natuurlijk moeten we daar ook zo snel als dat kan  vanaf zo snel als dat kan maar als ze daarmee meer mensen in het stadion kunnen krijgen, dan snap ik dat clubs daar voor gaan kiezen.

Gelukkig verbiedt de grondwet een vaccinatieplicht dus daarvoor hoef je geen angst te hebben.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op mei 06, 2021, 16:58:29
Gelukkig verbiedt de grondwet een vaccinatieplicht dus daarvoor hoef je geen angst te hebben.
Gelukkig zijn er ook maatregelen die iemand toestaat naar evenement of iets dergelijks te gaan als er een negatieve test of vaccinatie bewijs kan worden getoond..
Zo heeft de medaille twee zijden en het is maar waar de meerderheid  oor kiest.

AL

Definitief (en waarschijnlijk structureel) dus een negatieve test of gevaccineerd zijn een eis om het stadion binnen te komen.
Ben benieuwd hoe vol (of leeg) de tribunes volgend seizoen zijn.

Treb

Citaat van: AL op mei 06, 2021, 22:08:06
Definitief (en waarschijnlijk structureel) dus een negatieve test of gevaccineerd zijn een eis om het stadion binnen te komen.
Ben benieuwd hoe vol (of leeg) de tribunes volgend seizoen zijn.

Structureel?

Daar geloof ik niks van.

Bankzitter

Waar baseer je dat structureel op?

Testen is een tijdelijke noodwet om in de zomer al weer evenemeten en sectoren te kunnen heropenen
Zelfs met dit langzame vaccinatieschema is iedereen die het wil in augustus wel gevaccineerd en vervalt die spoedwet.

Daar komt nog bij dat zomers er een positieve seizoensinvloed is voor de druk op de zorg.
Na de zomer zal er in de maatschappij ook geen draagvlak voor zijn voor dit soort maatregelen.




Grijskijkert

Citaat van: Bankzitter op mei 07, 2021, 08:55:24
Waar baseer je dat structureel op?

Testen is een tijdelijke noodwet om in de zomer al weer evenementen en sectoren te kunnen heropenen
Zelfs met dit langzame vaccinatieschema is iedereen die het wil in augustus wel gevaccineerd en vervalt die spoedwet.

Daar komt nog bij dat zomers er een positieve seizoensinvloed is voor de druk op de zorg.
Na de zomer zal er in de maatschappij ook geen draagvlak voor zijn voor dit soort maatregelen.
Er wordt nu opgeschaald naar een miljoen per week en eind v/d maand gaan 60(!) ziekenhuizen ook prikken hoorde ik Kuipers zeggen. Dus het vaccineertempo gaat omhoog, prikje halen en je kan gaan en staan waar je wil en de stadions kunnen weer ouderwets vol, ik ben voor.
IN HENK WE TRUST!!!

Vlampiep

Citaat van: Inferno-058 op mei 06, 2021, 15:40:53
Hoezo is dat gokken? Volgens mij hebben de statistieken ondertussen al uitgewezen dat er geen uitbraken ontstaan in de buitenlucht.
Jij refereert naar statistieken,
Als het Willem Engel en zijn component is die dit naar voren brengen hoef ik het niet te weten.. Maar denk je nu echt dat de samenleving op slot blijft als er onomstotelijk bewezen is dat er geen besmettingen plaats vinden in de buitenlucht? Minder besmettingen is inmiddels wel vastgesteld.

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op mei 07, 2021, 09:07:07
Er wordt nu opgeschaald naar een miljoen per week en eind v/d maand gaan 60(!) ziekenhuizen ook prikken hoorde ik Kuipers zeggen. Dus het vaccineertempo gaat omhoog, prikje halen en je kan gaan en staan waar je wil en de stadions kunnen weer ouderwets vol, ik ben voor.
Ik oek en dan lekker met un koude klets met sun duuzenden weer lekker ouwerwets ut woanskip singe kenne. Maak mie gek :proost :proost

Inferno-058

#191
Citaat van: Vlampiep op mei 07, 2021, 09:08:23
Jij refereert naar statistieken,
Als het Willem Engel en zijn component is die dit naar voren brengen hoef ik het niet te weten.. Maar denk je nu echt dat de samenleving op slot blijft als er onomstotelijk bewezen is dat er geen besmettingen plaats vinden in de buitenlucht? Minder besmettingen is inmiddels wel vastgesteld.
Natuurlijk zouden er wel besmettingen 'kunnen' ontstaan in de buitenlucht (kans is zeer klein), maar een uitbraak komt er niet. Kijk naar koningsdag, feest Cambuur, demonstraties enzovoort, grote groepen mensen op de been maar geen uitbraak. Het laat daarom zien dat het ook prima zonder maatregelen kan.

Bankzitter

Dat ben ik ook wel met je eens en ook niet elke besmetting leidt tot een ziekenhuisopname of IC-plek.

Als je de maatschappij nu opengooit betekend dat wel ieder weekend tientallen tot honderden van dit soort evenementen. Dus niet incidenteel maar structureel grote groepen mensen bij elkaar.

En dan is de vraag wat dat voor gevolgen dat  heeft. Dat kan niemand nog met zekerheid zeggen.  We weten wel dat het risico minder is als je vooraf weet dat die groepen mensen gevaccineerd of getest is dus vandaar dat nu als "tussenfase"wordt gedaan om in de zomermaanden weer alles te kunnen opstarten.

Ik hoop net zo goed dat de conclusie is dat je het testen achterwege kan laten omdat er nog nauwelijks druk op de zorg is, maar je kunt dat nu nog gewoon nog niet zeker weten.

Lore

Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2021, 09:42:36
Natuurlijk zouden er wel besmettingen 'kunnen' ontstaan in de buitenlucht (kans is zeer klein), maar een uitbraak komt er niet. Kijk naar koningsdag, feest Cambuur, demonstraties enzovoort, grote groepen mensen op de been maar geen uitbraak. Het laat daarom zien dat het ook prima zonder maatregelen kan.

En in dezelfde logica "bewijzen" India en Braziliƫ dat het absoluut mis gaat,.

Lore

Citaat van: Treb op mei 06, 2021, 23:41:38
Structureel?

Daar geloof ik niks van.

Ik ook niet, maar ik heb wel het idee dat deze wet niet alleen voor komende zomer is aangenomen. Ik denk dat er ook rekening gehouden wordt met eventuele mutaties waar het vaccin niet zo goed tegen werkt. Dan kunnen zij gemakkelijk terug grijpen op deze wet om toch te zorgen dat wij niet weer volledig in lockdown hoeven.