Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Huizen

Misschien handig een eigen topic voor dit wereldprobleem. Volgens de berichten maken ze vanavond bekend dat er geen publiek bij alle sportwedstrijden toegestaan is. 20 oktober weer evaluatie...

;( ;( ;(

Galdiano

De belangrijkste punten uit het ACC:
* Het gaat niet goed met het aantal besmettingen, IC- en ziekenhuisopnames. Deze getallen zullen in de komende dagen zeker oplopen. We moeten nu maatregelen nemen om de R-waarde (1,3) weer onder de 1 te brengen (0,9).
* Landelijk worden extra maatregelen genomen. Het doel is hierbij: "een lock down voorkomen door de komende 3 weken de (sociale) contacten drastisch te beperken. Hiertoe nemen we landelijke maatregelen die hard ingrijpen in ons leven. Veel mensen en (sport/horeca)-locaties hebben zich goed gehouden aan de richtlijnen, maar het is niet genoeg om de R-waarde naar beneden te krijgen. Vandaar de maatregelen, niet als straf, maar omdat het moet.
* Landelijk de norm voor gezelschappen (ook thuis) wordt max 4.
* Landelijk: thuiswerken is de norm. Werkgevers dienen dit strikt te handhaven. Zij worden aangesproken op overtredingen. Sluiting tot 14 dagen van een locatie kan een gevolg zijn van een overtreding.
* Landelijk: er komt een registratie bij contactberoepen, zodat de BCO beter uitvoerbaar wordt.
* Landelijk: per ruimte binnen geldt een max van 30 personen (dus met max 4 mensen naar een restaurant, waar max 30 personen zitten). Een voorzitter van de veiligheidsregio mag een ontheffing geven voor een grote zaal die zich bewezen aan de richtlijnen houdt. Hier wordt gedoeld op Ahoy, Melkweg.
* Landelijk: buiten geldt een max van 50 personen (uitlegbaar, want buiten veiliger).
* Landelijk: eet- en drinkgelegenheden krijgen een inloop-stop om 21.00u en gaan om 22.00u dicht. Ook de bar in de bioscoop.
* Landelijk: bij doorstroom locaties (musea, dierentuin) moet gereserveerd worden in een tijdvak en geldt een maximum aantal bezoekers (afh. van de locatie).
* Landelijk: geen publiek bij sport, niet bij amateursport, niet bij profs.
* Landelijk: in de supermarkt weer alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid. Karretje wordt weer ontsmet. Kwetsbare groepen krijgen mogelijk weer 'bloktijden'. 
* G3: Reizen van en naar Amsterdam (stad), Rotterdam (stad) en Den Haag (stad): alleen noodzakelijke reizen worden gemaakt naar en van de 3 betreffende steden. Vitale processen zijn uitzondering, een ernstig zieke moeder ook. Onderwijs (basis, voortgezet) gaat door. Voor studenten wordt nog vandaag vergaderd met OCW. De reis van leraren naar school is een noodzakelijke reis.
* Op 20 oktober worden de maatregelen geëvalueerd. De herfstvakantie valt in deze periode. Hotel boeken in de G3 zal niet mogelijk zijn. Een huisje boeken in Drenthe wel (maar kan dat ook door iemand uit Amsterdam? Hier wordt nader over gecommuniceerd ...). BuZa vraagt aandacht voor een helder bericht aan (buitenlandse) toeristen.
* Vandaag wordt een evaluatierapport over mondkapjes (van de Gemeente Amsterdam) aan het OMT voorgelegd voor een advies. Dit advies zal volgende week komen.
* Vandaag spreken MinJenV en de Voorzitters van de Veiligheidsregio's nog over de uitwerking van bovenstaande maatregelen. Mogelijk verandert er nog iets in detail.
* De maatregelen worden vanavond bekend gesteld in een persconferentie. Dinsdag 18.00u gaan de maatregelen in.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Waneer zijn er weer verkiezingen?  :X
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

D.H.Skolten

Citaat van: Galdiano op september 28, 2020, 14:30:40
Waneer zijn er weer verkiezingen?  :X
Die gaan er niet komen denk ik, of je moet eerst het vaccin nemen denk ik. Wetende dat de meeste FvD stemmers dat niet zullen doen. Ze zijn bang dat FvD de grootste wordt dus dan veranderen ze de spelregels.

Lore

Citaat van: D.H.Skolten op september 28, 2020, 21:16:55
Die gaan er niet komen denk ik, of je moet eerst het vaccin nemen denk ik. Wetende dat de meeste FvD stemmers dat niet zullen doen. Ze zijn bang dat FvD de grootste wordt dus dan veranderen ze de spelregels.

Jammer dat theaters gesloten zijn. Want jij bent echt heel grappig!

Vlampiep

Citaat van: Lore op september 28, 2020, 21:29:42
Jammer dat theaters gesloten zijn. Want jij bent echt heel grappig!
Hij heeft de retoriek van een dronken aardbei.

Grijskijkert

Dit zegt Ard de Graaf: "Het voetbal moet zich niet buiten de maatschappij plaatsen" prima, maar waarom blijven pretparken e.d. wel open?
IN HENK WE TRUST!!!

Huizen

Buiten de maatschappij oké. Maar ik zou gewoon wat meer duidelijkheid willen zien. Waar vinden de meeste besmettingen plaats? En waarom deze beslissingen?

Buitenlucht leek toch "veiliger"? Waarom stadions dan dicht? Zijn toch al tig demonstraties geweest buiten. Alle mensen gaan nu binnen kijken.

:(

Lore

Citaat van: Diemen op september 29, 2020, 12:50:40
Buiten de maatschappij oké. Maar ik zou gewoon wat meer duidelijkheid willen zien. Waar vinden de meeste besmettingen plaats? En waarom deze beslissingen?

Buitenlucht leek toch "veiliger"? Waarom stadions dan dicht? Zijn toch al tig demonstraties geweest buiten. Alle mensen gaan nu binnen kijken.

:(

Als ik het gisteren goed heb verstaan dan gaat het ook om de verplaatsingen naar een wedstrijd. Dus niet alleen voor de besmettingskans tijdens een wedstrijd!

Grijskijkert

Citaat van: Lore op september 29, 2020, 14:39:42
Als ik het gisteren goed heb verstaan dan gaat het ook om de verplaatsingen naar een wedstrijd. Dus niet alleen voor de besmettingskans tijdens een wedstrijd!
En hoeveel verplaatsingen zijn er rondom pretparken?
IN HENK WE TRUST!!!

666

Onze burgemeester zegt in de LC dat geloofsbijeenkomsten binnen en buiten gewoon door kunnen gaan met 100+ mensen. Dit is in de grondwet opgenomen verteld hij, als je dan toch begrijpelijke maatregelen wilt nemen gaan deze mensen maar een online dienst volgen. Het voetbal niet maar de geloofsbijeenkomsten wel  :wall.

Over 3 weken een avondklok, ze bouwen het weer op net zoals in de beginmaanden van dit jaar. Steeds iets meer vrijheden eraf. Ik denk persoonlijk dat er dit jaar niemand meer bij het voetbal op de tribune zit. De R zit in de maand en dan krijg je meer virusinfecties, welke varianten moet nog blijken.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

papier

Wat bedoel je met 'daar' Lore? Fier is een landelijke organisatie bij mijn weten en het delict betreft een uit de FC Utrecht tijd van Kallon.

Bankzitter

Citaat van: Lore op september 29, 2020, 14:39:42
Als ik het gisteren goed heb verstaan dan gaat het ook om de verplaatsingen naar een wedstrijd. Dus niet alleen voor de besmettingskans tijdens een wedstrijd!

Tijdens de wedstrijd lijkt me ook het probleem niet.
Het gaat om 2000 mensen die op een stoeltje zitten met veilige afstand, camaratoezicht en stewards.
Geserveerd op seizoenkaart zodat je altijd weet wie bij wie in de buurt gezeten heeft.
En dat 1 x in de twee weken, het zit niet iedere avond vol.

Veel gecontroleerder dan dat is het vrijwel nergens... .

Treb

Symboolpolitiek.

Hetzelfde als geen publiek meer bij amateurs.

Dan sta je als politiek zo ver weg van de burger.

Bankzitter

Ja,maar ik neem het de KNVB meer kwalijk dan de regering.
Het is aan de KNVB om in actie te komen na dat soort besluiten, te lobby-en, met alternatieven te komen ect ect

Wat hebben ze bereikt sinds maart? Er zijn in de eredivisie 3 ronden met publiek gespeeld... verder totaal niets oor de clubs binnengehaald.
Een dieptriest resultaat voor Gudde en co. .