Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

hobbes

Citaat van: Lore op mei 07, 2021, 10:40:32
En in dezelfde logica "bewijzen" India en Brazilië dat het absoluut mis gaat,.

De omstandigheden in landen als India en Brazilië vergeleken met Nederland gaat niet helemaal op. Veel dichtbevolkte gebieden (Mumbai alleen al leven 12 miljoen mensen) het niveau van de ziekenhuizen en mindere hygiëne zorgt er voor dat een virus makkelijker doorgegeven wordt en de zwaar zieken minder goed behandeld.   

Inferno-058

Citaat van: hobbes op mei 07, 2021, 10:48:47
De omstandigheden in landen als India en Brazilië vergeleken met Nederland gaat niet helemaal op. Veel dichtbevolkte gebieden (Mumbai alleen al leven 12 miljoen mensen) het niveau van de ziekenhuizen en mindere hygiëne zorgt er voor dat een virus makkelijker doorgegeven wordt en de zwaar zieken minder goed behandeld.
Klopt. Zijn 2 enorme landen, in India wonen er gewoon 1,3 miljard mensen. Ondanks dat de zorg en de hygiëne er minder is, staan ze er qua besmettingen beter voor dan Nederland (per miljoen inwoners). 

thankyou

Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Cambuur Groningen

Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y
Ik denk dat dat mee gaat vallen. Er komt een omslagpunt waarbij er zoveel landgenoten of ingeent zijn, of ziek zijn geweest dat de bezetting in de ziekenhuizen echt gaat afnemen. En volgens mij is de druk op de zorg nog steeds de reden voor de huidige maatregelen. Ik denk wel dat het vaccin zal worden toegevoegd aan een jaarlijkse vaccinatie ronde die er nu al tegen griep is en er zal dan altijd een deel zijn die zich om welke reden dan ook niet laat inenten, maar dat kan volgens mij geen gegronde reden zijn om iemand ergens toegang te weigeren. Volgens mij zijn er in streng christelijke gebieden ook mensen die principieel weigeren zich te laten inenten, maar worden die ook nergens de toegang geweigerd.

Naastismis

Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y

Ik denk precies hetzelfde, ik kan je dus niet geruststellen.

zeewolde

Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y
je wilt je niet laten vaccineren?
Ben bang dat je dan voor iedere wedstrijd moet laten testen. En hoe lang dat zal duren,? Geen idee.
Ben niet bewust voor of tegen vaccineren, maar laat me vaccineren omdat ik denk er veel meer bewegingsvrijheid door te krijgen

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: thankyou op mei 07, 2021, 15:29:49
Ik ga open kaart spelen. Ik maak me grote zorgen dat ik straks met een seizoenskaart niet meer naar Cambuur mag. Ik denk namelijk dat het testen inderdaad tijdelijk is. En dat is gelijk ook het gevaarlijke. Ik verwacht dat je zonder vaccin nergens meer naar toe mag. Dat besluit gaat begin 2022 doorgevoerd worden ben ik bang.

Zijn er supporters die een andere visie hebben en mij gerust kunnen stellen? Je krijgt mijn eeuwige respect man.  :y

Ik begrijp dat jij geen voorstander bent van vaccinatie. Ik heb ook grote twijfels. Met de nieuwe technologie is het één groot experiment. Ik vrees ook dat een vaccinatie paspoort straks een indirect dwangmiddel is om nog een beetje leven te leiden. Ze zullen je nooit kunnen dwingen de spuit toe te laten, maar ze kunnen je wel vrijwel onmogelijk maken om een gewoon 'normaal' leven te leiden. En dan zeggen dat je zelf de keus hebt. In het begin van deze crisis hebben alle politieke partijen achter elkaar gezegd dat een vaccinatieplicht niet bespreekbaar was. Nu wordt een stapje voor stapje steeds meer naar toe gewerkt. Net zoals andere vrijheden of rechten in kleine stapjes worden afgenomen. Een heel gevaarlijke tendens.
Henk, held, bedankt

Bankzitter

Wie heeft er belang bij dan om onnodig een vaccinatiebewijs te vragen als de ziekenhuizen weer normaal hun werk kunnen doen?
En waarom zou men een deel van de consumenten hun vrijheid af willen nemen? Welk doel dient dat dan?

Mat alle respect, die angst snap ik echt niet dat at er ander motief zou zijn dan verspreiding van een virus tegen te gaan.

Inferno-058

Citaat van: Bankzitter op mei 07, 2021, 18:59:50
Wie heeft er belang bij dan om onnodig een vaccinatiebewijs te vragen als de ziekenhuizen weer normaal hun werk kunnen doen?
En waarom zou men een deel van de consumenten hun vrijheid af willen nemen? Welk doel dient dat dan?

Mat alle respect, die angst snap ik echt niet dat at er ander motief zou zijn dan verspreiding van een virus tegen te gaan.
De farmaceutische industrie heeft hier bijvoorbeeld belang bij. Door middel van vaccinatiepaspoorten wordt er druk gezet om je te laten vaccineren, want geen prik = geen toegang. Hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe meer geld de vaccinontwikkelaars er aan verdienen. Je moet eens weten hoeveel geld er in omgaat. Het doel van dit alles is om het nieuwe normaal er doorheen te drukken natuurlijk. Vrijheden worden gebruikt als wisselgeld, zodat de agenda uitgerold kan worden.

zeewolde

Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2021, 19:36:11
De farmaceutische industrie heeft hier bijvoorbeeld belang bij. Door middel van vaccinatiepaspoorten wordt er druk gezet om je te laten vaccineren, want geen prik = geen toegang. Hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe meer geld de vaccinontwikkelaars er aan verdienen. Je moet eens weten hoeveel geld er in omgaat. Het doel van dit alles is om het nieuwe normaal er doorheen te drukken natuurlijk. Vrijheden worden gebruikt als wisselgeld, zodat de agenda uitgerold kan worden.
discussie aangaan oke, maar dit gaat echt te ver. Al bang voor 5g?

Inferno-058

Citaat van: zeewolde op mei 07, 2021, 19:38:12
discussie aangaan oke, maar dit gaat echt te ver. Al bang voor 5g?
Ja inderdaad, over de farmaceutische industrie hebben in een corona topic gaat te ver...  :O

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Bankzitter op mei 07, 2021, 18:59:50
Wie heeft er belang bij dan om onnodig een vaccinatiebewijs te vragen als de ziekenhuizen weer normaal hun werk kunnen doen?
En waarom zou men een deel van de consumenten hun vrijheid af willen nemen? Welk doel dient dat dan?

Mat alle respect, die angst snap ik echt niet dat at er ander motief zou zijn dan verspreiding van een virus tegen te gaan.

Om de verspreiding van het virus tegen te gaan is de regering gebaat bij een hoog percentage gevaccineerden, omdat het anders onder een grote populatie niet werkt. Door er een groot voordeel aan vast te plakken, bijvoorbeeld dat je evenementen, de horeca en geweldige cambuurwedstrijden mag bezoeken kun je het percentage natuurlijk flink vergroten.

Dat er miljarden wordt verdiend met de vaccins door de producenten die met overheidssteun de vaccins hebben ontwikkeld en de patenten niet willen vrijgeven is natuurlijk ook waar, maar dat bedoelde ik niet.
Henk, held, bedankt

Bankzitter

Citaat van: Inferno-058 op mei 07, 2021, 19:36:11
De farmaceutische industrie heeft hier bijvoorbeeld belang bij.

En zo zijn er veel meer sectoren die juist er belang bij hebben dat we weer geld gaan verdienen en geld uitgeven.
Denk aan luchtvaartmaatschappijen, de toeristische sector.

En ook de overheid heeft belang bij heropenen van de economie. Heel simpel, er wordt nu alleen maar geld geleend om bedrijven in die sectoren overeind te houden ipv dat er belastingen geint kunnen worden. Dan zou het dom zijn een grote groep consumenten uit te blijven sluiten.

Ik kan Kuzmanovic nog wel volgen dat de overheid wel in de verleiding kan komen om het percentage te verhogen door niet vaccineren onaantrekkelijk te maken. En dat ik vind ik net zo goed onaanvaardbaar. Al laat ik mezelf wel vaccineren, moet dat uiteraard een vrije keuze zijn zoals dat ook in de grondwet is vastgelegd.

thankyou

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 07, 2021, 18:42:20
Ik begrijp dat jij geen voorstander bent van vaccinatie. Ik heb ook grote twijfels. Met de nieuwe technologie is het één groot experiment. Ik vrees ook dat een vaccinatie paspoort straks een indirect dwangmiddel is om nog een beetje leven te leiden. Ze zullen je nooit kunnen dwingen de spuit toe te laten, maar ze kunnen je wel vrijwel onmogelijk maken om een gewoon 'normaal' leven te leiden. En dan zeggen dat je zelf de keus hebt. In het begin van deze crisis hebben alle politieke partijen achter elkaar gezegd dat een vaccinatieplicht niet bespreekbaar was. Nu wordt een stapje voor stapje steeds meer naar toe gewerkt. Net zoals andere vrijheden of rechten in kleine stapjes worden afgenomen. Een heel gevaarlijke tendens.
Iedereen bedankt voor de nuttige reacties en bijdragen. En in het bijzonder Kuzman. Je beschrijft exact waar ik gestopt ben met typen. Dat zijn ook precies mijn zorgen. Goed weekend allen.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Bankzitter

om het luchtig te houden ;)

Britten voor coronaprik belanden per ongeluk in rij voor tickets van voetbalclub :_schater
Meerdere Britten die hun coronaprik gingen halen in de Engelse stad Plymouth kwamen gisteren per abuis in de rij terecht voor een seizoenkaart van Plymouth Argyle FC, een lokale voetbalclub die uitkomt in League 1, het derde niveau van Engeland. Dat schrijft de Plymouth Herald.

Sinds januari kunnen mensen bij het stadion Home Park terecht voor een coronavaccin. Gisteren begon echter ook de verkoop van seizoenkaarten voor Plymouth Argyle voor het komende seizoen. Zodoende kwamen meerdere prikgerechtigden in de rij terecht tussen Green Army-fans, zoals de supporters van de voetbalclub genoemd worden.

Een man vertelt tegen de lokale krant dat er vier rijen naast elkaar stonden bij het stadion. "Het kostte me een paar minuten om te beseffen dat ik per ongeluk in de rij stond voor kaarten van Plymouth Argyle", zegt hij.

Het vaccinatiecentrum zegt dat het samen met de voetbalclub gaat zorgen voor betere bewegwijzering om te voorkomen dat mensen opnieuw in de verkeerde rij belanden.