Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 15:47:43
Het grootste deel van de tweede kamer, inclusief kabinet Rutte is voor een nieuw normaal. 'Veilig' is het al zonder maatregelen, virus is zoals ik al zei totaal ongevaarlijk voor de het grootste deel van de bevolking. Daar hoeven deze (disproportionele) maatregelen helemaal niet van kracht voor te zijn. De risicogroep moet beschermd worden, maar de rest moet weer vogelvrij zijn.  Dat het allemaal voorbij is na het vaccin klopt niet, de voorzitter van de WHO heeft gezegd dat het na het nemen van het vaccin nog niet afgelopen is met de lockdowns en het testen enz. Is wel interessant trouwens om een onderzoek naar die vaccins te doen over gezondheid gesproken...

Oh goed idee. Heel interessant om onderzoek te doen naar die vaccin. Dat niemand anders daar op is gekomen he?




Oh, wacht eens eventjes.....

Inferno-058

Citaat van: Lore op februari 23, 2021, 08:35:43
Oh goed idee. Heel interessant om onderzoek te doen naar die vaccin. Dat niemand anders daar op is gekomen he?




Oh, wacht eens eventjes.....
Blijkbaar heeft Vlampiep dat niet gedaan, want anders was hij er niet zo vol van.

Inferno-058

#107
Citaat van: Bankzitter op februari 22, 2021, 21:01:12
Rutte is een (neo)liberaal die al jaren zo weinig mogelijk bemoeienis van de overheid wil.
Dus dat hij deze maatregelen treft tegen zijn ideologie in, zegt wel dat er iets aan de hand moet zijn.

Maar inderdaad, het is een onderwerp waarop we het niet snel eens zullen worden.
VVD is al jaren geen echte liberale (rechtse) partij meer. Die zijn aanzienlijk naar links opgeschoven. Dat blijkt maar weer uit de bemoeienissen vanuit de overheid om zelfs een niet werkende draconische avondklok in te voeren (en dat als je demissionair bent)en het op slot zetten van het MKB, terwijl VVD van oudsher een ondernemerspartij is.

Vlampiep

Citaat van: Inferno-058 op februari 23, 2021, 09:14:45
Blijkbaar heeft Vlampiep dat niet gedaan, want anders was hij er niet zo vol van.
Wat nog veel gevaarlijker is dan Covid 19, zijn de complot denkers en de ontkenners, want daar is tot op heden nog geen vaccin tegen gevonden. 8)


Eewal

Citaat van: Vlampiep op februari 23, 2021, 09:44:28
Wat nog veel gevaarlijker is dan Covid 19, zijn de complot denkers en de ontkenners, want daar is tot op heden nog geen vaccin tegen gevonden. 8)

Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn op de getroffen maatregelen en een complotdenker/ontkenner. Ze worden vaak op 1 hoop gegooid, lekker makkelijk. Corona is er, bestaat, en is voor een (klein) deel van de bevolking gevaarlijk en zelfs dodelijk. Er moet een weg in worden gevonden hoe de economie toch door moet draaien, wat in mijn optiek te weinig wordt gedaan momenteel.

Inferno-058

Citaat van: Vlampiep op februari 23, 2021, 09:44:28
Wat nog veel gevaarlijker is dan Covid 19, zijn de complot denkers en de ontkenners, want daar is tot op heden nog geen vaccin tegen gevonden. 8)
Kijk daar is de typische complotdenker-kaart al, omdat je inhoudelijk niks in te brengen hebt. De complot denkers waren de mensen die de avondklok, de 2e lockdown, vaccinatiebewijs, (indirecte) vaccinatieplicht enzo. zagen aankomen (werden toen destijds voor gek verklaard). Kijk waar we nu zijn, de 'complotten' zijn waarheid geworden. En ik ontken het virus niet. Misschien moet je eens wat meer onderzoek in plaats van alles aannemen van wat je verteld wordt.

Inferno-058

Citaat van: Eewal op februari 23, 2021, 09:57:06
Er is een groot verschil tussen mensen die kritisch zijn op de getroffen maatregelen en een complotdenker/ontkenner. Ze worden vaak op 1 hoop gegooid, lekker makkelijk. Corona is er, bestaat, en is voor een (klein) deel van de bevolking gevaarlijk en zelfs dodelijk. Er moet een weg in worden gevonden hoe de economie toch door moet draaien, wat in mijn optiek te weinig wordt gedaan momenteel.
Zo is het.

Eewal

Citaat van: Inferno-058 op februari 23, 2021, 10:01:49
Kijk daar is de typische complotdenker-kaart al, omdat je inhoudelijk niks in te brengen hebt. De complot denkers waren de mensen die de avondklok, de 2e lockdown, vaccinatiebewijs, (indirecte) vaccinatieplicht enzo. zagen aankomen (werden toen destijds voor gek verklaard). Kijk waar we nu zijn, de 'complotten' zijn waarheid geworden. En ik ontken het virus niet. Misschien moet je eens wat meer onderzoek in plaats van alles aannemen van wat je verteld wordt.

Punt is dat heel veel mensen deze maatregelen (veelal zonder deugdelijke argumentatie) allemaal maar prima vinden. Dat kan ik niet begrijpen. 'Ik lig 21 uur toch vaak op de bank, wat maakt het uit', is een veelgenoemd argument waar mijn nekharen van overeind gaan staan.

Grijskijkert

Citaat van: Lore op februari 23, 2021, 08:33:38
Man, ik hoop echt dat je gelijk hebt. Vind het alleen wel bijzonder dat vlak voor de verkiezingen ineens allerlei nieuwe opties besproken worden. Het kan, of het kan niet. Maar waarom kon dit dan niet en kan het nu misschien ineens toch na testen. Zijn er nu dan meer testen beschikbaar? is er iets anders verandert?
Testuitslag van de wedstrijden met publiek bedoelde ik.. en ik denk als je een negatieve (snel)test kan overleggen dan zou je toch weer naar het stadion kunnen lijkt me, daar zijn de testen met publiek belangrijk voor wat ik ervan begreep.
IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Grijskijkert op februari 23, 2021, 10:09:05
Testuitslag van de wedstrijden met publiek bedoelde ik.. en ik denk als je een negatieve (snel)test kan overleggen dan zou je toch weer naar het stadion kunnen lijkt me, daar zijn de testen met publiek belangrijk voor wat ik ervan begreep.

Ja, dat lijkt mij ook een logische gedachtegang. Maar waarom is dat er dan niet eerder geregeld? Wij zijn al een jaar ondwerweg.


Lore

Citaat van: Eewal op februari 23, 2021, 10:04:08
Punt is dat heel veel mensen deze maatregelen (veelal zonder deugdelijke argumentatie) allemaal maar prima vinden. Dat kan ik niet begrijpen. 'Ik lig 21 uur toch vaak op de bank, wat maakt het uit', is een veelgenoemd argument waar mijn nekharen van overeind gaan staan.

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich neerleggen bij de maatregelen omdat zij niet kunnen overzien wat er daadwerkelijk aan de hand is. Ik heb voornamelijk veel moeite mensen mensen (aan beide kanten) die doen alsof zij het overzicht hebben. De mensen die doen alsof zij, zonder jarenlange studies, snappen hoe dit virus werkt. Alsof zij kunnen overzien wat de consequenties zouden zij van alles open gooien, of juist alles gesloten houden.

Ik kan het in ieder geval niet overzien.

zeewolde

Citaat van: Grijskijkert op februari 23, 2021, 10:09:05
Testuitslag van de wedstrijden met publiek bedoelde ik.. en ik denk als je een negatieve (snel)test kan overleggen dan zou je toch weer naar het stadion kunnen lijkt me, daar zijn de testen met publiek belangrijk voor wat ik ervan begreep.
wat ik hiwr nog niet gelezen heb zijn de kosten van dergeliijke sneltesten. 80-100 euro extra om een wedstrijs te kijken? Of heb ik iets gemist en wordt dit anders geregeld

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op februari 23, 2021, 12:14:21
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich neerleggen bij de maatregelen omdat zij niet kunnen overzien wat er daadwerkelijk aan de hand is. Ik heb voornamelijk veel moeite mensen mensen (aan beide kanten) die doen alsof zij het overzicht hebben. De mensen die doen alsof zij, zonder jarenlange studies, snappen hoe dit virus werkt. Alsof zij kunnen overzien wat de consequenties zouden zij van alles open gooien, of juist alles gesloten houden.

Het jammerlijke is natuurlijk dat de regering en het OMT hier ook onder vallen omdat het een nieuw virus is. Ik begrijp heel goed hoe lastig het is om in die nieuwe situatie goede beslissingen te nemen. Dat vergt moed en houdt altijd risico in.

Ik vind het wel onvoorstelbaar dat ze geen enkele fout hebben gemaakt in z'n nieuwe situatie met zo veel onzekerheden. Ik vrees dus dat ze meer vasthouden aan maatregels dan dat ze iets gaan toegeven. Het zou ze sieren als ze een andere houding aannamen en ze zouden daarmee n mijn ogen veel betrouwbaarder overkomen.

Henk, held, bedankt

Grijskijkert

Citaat van: zeewolde op februari 23, 2021, 12:37:23
wat ik hiwr nog niet gelezen heb zijn de kosten van dergeliijke sneltesten. 80-100 euro extra om een wedstrijs te kijken? Of heb ik iets gemist en wordt dit anders geregeld
Zal via GGD gaan, en is dan gratis lijkt mij..
IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 23, 2021, 12:51:33
Het jammerlijke is natuurlijk dat de regering en het OMT hier ook onder vallen omdat het een nieuw virus is. Ik begrijp heel goed hoe lastig het is om in die nieuwe situatie goede beslissingen te nemen. Dat vergt moed en houdt altijd risico in.

Ik vind het wel onvoorstelbaar dat ze geen enkele fout hebben gemaakt in z'n nieuwe situatie met zo veel onzekerheden. Ik vrees dus dat ze meer vasthouden aan maatregels dan dat ze iets gaan toegeven. Het zou ze sieren als ze een andere houding aannamen en ze zouden daarmee n mijn ogen veel betrouwbaarder overkomen.

Klopt natuurlijk wat je zegt, maar ik volg liever het OMT dan een aantal mensen op Facebook die doen of ze alles weten. Het kabinet maakt natuurlijk fouten, denk alleen dat die pas echt in te schatten zijn als de crisis achter ons ligt. Maar dan nog is het makkelijk oordelen, het kabinet moet in extreem moeilijke omstandigheden oordelen over leven en dood. Bizarre opgave