Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: Grijskijkert op februari 05, 2021, 08:14:29
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1033125-lege-stadions-zorgen-voor-buikpijn-bij-friese-betaaldvoetbalclubs

De stadions gingen alleen maar dicht i.v.m. de reisbewegingen. Of zijn er besmetting uitbraken geweest door een stadionbezoek? Ik heb daar niets over gehoord! Open gooien dus en uiteraard op een veilige manier, maar dat gebeurde al!

Is ook zo, maar zo zijn er genoeg andere branches die compleet gesloten zijn terwijl de maatregelen goed zijn en de kans op besmetting klein is. Als de lockdown voorbij is en de horeca gaat weer open is het pas te rechtvaardigen dat het stadion open gaat lijkt mij. Overigens hoop ik z.s.m. natuurlijk.

Bankzitter

#76
Ik vind die testlabs bijv ook heel raar.
Het ging prima de eerste rondes in de KKD en er zijn bij mijn weten ook geen besmettingen toen herleidt naar stadionbezoek.
Plus dat inderdaad de reisbewegingen als argument voor lege stadions is aangevoerd en niet het spelen met publiek zelf.

En dan moeten er weer allerlei tests worden gedaan hoe een stadionbezoek moet verlopen terwijl daar in augustus allang draaiboeken voor waren.
Volgens mij heel simpel, als er genoeg gvaccineerd is, dan de poorten weer open... veel moeilijker is het niet.

Ik ben echt geen tegenstander van strenge maatregelen als dat moet, maar de logica is niet altijd duidelijk.
En de lobby van clubs/KNVB is wel heel erg slecht dus ook niet raar dat je dan achterin de rij staat voor compensatie of versoepelingen.

Alleen al weer de opmerking dat de eredivisieclubs gezamenlijk naar buiten willen treden... nee dat doe je met 34 clubs. Zonder solidariteit krijg je als sector niets gedaan.

Specuveter


Lore

Citaat van: Specuveter op februari 05, 2021, 14:18:48
:rodekaart

Heb je weer zo'n newby die direct een rode kaart uit deelt!

:_schater

Treb

Vanaf april wil het kabinet weer deels supporters toelaten in het stadion. Ze gaan werken met sneltests.

|:)

Bron: AD.nl

Grijskijkert

Citaat van: Treb op februari 22, 2021, 09:28:46
Vanaf april wil het kabinet weer deels supporters toelaten in het stadion. Ze gaan werken met sneltests.

|:)

Bron: AD.nl
Citaat van: Grijskijkert op februari 20, 2021, 14:40:47
Ander nieuws... Dit seizoen toch naar wedstrijden en het kampioenschap vieren..

Het kabinet verwacht dat het vanaf april mogelijk is om 'dagelijks enkele honderdduizenden mensen een testbewijs te geven'. Op die manier moeten mensen met een negatieve sneltest-uitslag de gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld naar evenementen en sportwedstrijden te gaan, zegt gezondheidsminister De Jonge.

Het ministerie zei eerder deze week al dat er wordt nagedacht over testbewijzen, mogelijk via een app, en toegangstesten. Hierover ligt er al een uitgebreid advies van de Gezondheidsraad. Het ligt eerder voor de hand om die in te zetten voor toegang tot de culturele sector en evenementen dan om naar kantoor te gaan.
Bron: AD
:thumbsup |:)
IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Treb op februari 22, 2021, 09:28:46
Vanaf april wil het kabinet weer deels supporters toelaten in het stadion. Ze gaan werken met sneltests.

|:)

Bron: AD.nl

Eerst zien en dan geloven. Het kabinet komt ineens met oplossingen die al wat langer voor de hand lagen. Ik kan dat niet helemaal los zien van de verkiezingen die er aan komen.

Huizen

Inderdaad. Avondklok zou er ook als eerste af. Gaat rustig verlengd worden met 3 weken. He-le-maal klaar mee

Grijskijkert

#83
Citaat van: Lore op februari 22, 2021, 10:30:36
Eerst zien en dan geloven. Het kabinet komt ineens met oplossingen die al wat langer voor de hand lagen. Ik kan dat niet helemaal los zien van de verkiezingen die er aan komen.
Zou wel passen in de strategie, nu tot 15 maart de avond klok, daarna alles langzaam maar zeker weer open en weer 3 weken later is het begin april waar over gesproken word en wat binnen de club bekend is. Het zal wel niet gelijk met 10000 tegelijk kunnen, maar beginnen zoals we het seizoen begonnen zijn en misschien langzaam maar zeker uitbreiden naar meer. Ik zie het wel gebeuren..

EDIT: En de testuitslagen zijn dan ook bekend!
IN HENK WE TRUST!!!

Inferno-058

#84
Citaat van: Grijskijkert op februari 22, 2021, 10:45:15
Zou wel passen in de strategie, nu tot 15 maart de avond klok, daarna alles langzaam maar zeker weer open en weer 3 weken later is het begin april waar over gesproken word en wat binnen de club bekend is. Het zal wel niet gelijk met 10000 tegelijk kunnen, maar beginnen zoals we het seizoen begonnen zijn en misschien langzaam maar zeker uitbreiden naar meer. Ik zie het wel gebeuren..

EDIT: En de testuitslagen zijn dan ook bekend!

Met dat testen krijg je het oude normaal nooit meer terug. Voor mij daarom geen stadionbezoek op deze manier, en ik denk dat ik niet de enige ben. Voetbalwedstrijden beleven kan alleen maar anti corona proof. Er zijn helaas maar heel weinig partijen in de politiek die terug willen naar het oude normaal, dus het ziet er niet goed uit.

Treb

Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 14:16:54
Met dat testen krijg je het oude normaal nooit meer terug. Voor mij daarom geen stadionbezoek op deze manier, en ik denk dat ik niet de enige ben. Voetbalwedstrijden beleven kan alleen maar anti corona proof. Er zijn helaas maar heel weinig partijen in de politiek die terug willen naar het oude normaal, dus het ziet er niet goed uit.

Hest dien alu hoedsje weer op?

Als ik naar het stadion mag, met als voorwaarde dat ik voor en na de wedstrijd getest moet worden, doe ik dat met liefde.

Dit zijn uitzonderlijke tijden he..

Inferno-058

Citaat van: Treb op februari 22, 2021, 14:44:26
Hest dien alu hoedsje weer op?

Als ik naar het stadion mag, met als voorwaarde dat ik voor en na de wedstrijd getest moet worden, doe ik dat met liefde.

Dit zijn uitzonderlijke tijden he..
Nou ik niet, werk niet graag mee aan een nieuw normaal. Wil zo snel mogelijk weer terug naar het oude normaal, als we ons allemaal laten testen enzo. dan heeft de overheid weer stof om het nieuwe normaal verder door te voeren. Geen tests > geen nieuw normaal, en eindelijk een einde aan de corona heisa. Mijn club supporten doe ik wel door middel van donaties..

Vlampiep

Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 14:52:23
Nou ik niet, werk niet graag mee aan een nieuw normaal. Wil zo snel mogelijk weer terug naar het oude normaal, als we ons allemaal laten testen enzo. dan heeft de overheid weer stof om het nieuwe normaal verder door te voeren. Geen tests > geen nieuw normaal, en eindelijk een einde aan de corona heisa. Mijn club supporten doe ik wel door middel van donaties..
Wie wil niet graag terug naar het " oude" normaal.
Maar zolang wij niet allemaal het vaccin in onze mik gespoten hebben gekregen, lijkt mij dit een onmogelijke wens.
Weer naar het stadion met een negatieve test is wat mij betreft een uitkomst en veilig.
Zonder deze test het stadion weer open te gooien, is Russische roulette en kan levens van onze kwetsbare supporters bedreigen die in het stadion aanwezig zijn.
En zonder tests en vaccinaties geen einde van het Covid 19.

Inferno-058

#88
Citaat van: Vlampiep op februari 22, 2021, 15:07:28
Wie wil niet graag terug naar het " oude" normaal.
Maar zolang wij niet allemaal het vaccin in onze mik gespoten hebben gekregen, lijkt mij dit een onmogelijke wens.
Weer naar het stadion met een negatieve test is wat mij betreft een uitkomst en veilig.
Zonder deze test het stadion weer open te gooien, is Russische roulette en kan levens van onze kwetsbare supporters bedreigen die in het stadion aanwezig zijn.
En zonder tests en vaccinaties geen einde van het Covid 19.
Het grootste deel van de tweede kamer, inclusief kabinet Rutte is voor een nieuw normaal. 'Veilig' is het al zonder maatregelen, virus is zoals ik al zei totaal ongevaarlijk voor de het grootste deel van de bevolking. Daar hoeven deze (disproportionele) maatregelen helemaal niet van kracht voor te zijn. De risicogroep moet beschermd worden, maar de rest moet weer vogelvrij zijn.  Dat het allemaal voorbij is na het vaccin klopt niet, de voorzitter van de WHO heeft gezegd dat het na het nemen van het vaccin nog niet afgelopen is met de lockdowns en het testen enz. Is wel interessant trouwens om een onderzoek naar die vaccins te doen over gezondheid gesproken...

Vlampiep

#89
Citaat van: Inferno-058 op februari 22, 2021, 15:47:43
Het grootste deel van de tweede kamer, inclusief kabinet Rutte is voor een nieuw normaal. 'Veilig' is het al zonder maatregelen, virus is zoals ik al zei totaal ongevaarlijk voor de het grootste deel van de bevolking. Daar hoeven deze (disproportionele) maatregelen helemaal niet van kracht voor te zijn. De risicogroep moet beschermd worden, maar de rest moet weer vogelvrij zijn.  Dat het allemaal voorbij is na het vaccin klopt niet, de voorzitter van de WHO heeft gezegd dat het na het nemen van het vaccin nog niet afgelopen is met de lockdowns en het testen enz. Is wel interessant trouwens om een onderzoek naar die vaccins te doen over gezondheid gesproken...
Omdat er ook mensen zijn die een andere opvatting hebben welke onderbouwd zijn door virologen en niet met persoonlijk gewin en weerzin tegen het kabinet waarbij de kwetsbaren in de samenlevinging worden uitgesloten, worden dergelijke maatregelen genomen.
Jouw opvatting en antipathie tegen het kabinet is aan jou, maar past volgens mij niet binnen de opvattingen van een volks club als Cambuur waar wel aandacht is voor de zwakkeren binnen de samenleving.