Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Bolle

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 23, 2021, 11:25:08
Behalve als je lang rechte tegenover iemand hard praat, zingt of schreeuwt

En dáár zou het dus wél mis kunnen gaan :devil :proost

Een paar duizend schreeuwende -en in benevelde toestand verkerende- mannen en vrouwen die elkaar in de armen vliegen na het behalen van ons kampioenschap! GENOT!  |:)

Bankzitter

Goede goal van Korte weer tegen De Graafschap  :zweep

Cor

Was een leuke wedstrijd, blij dat ik erbij was  :devil

Huizen


thankyou

#169
Krijgen alle complotdenkers toch weer gelijk. Premium hoef je niet te hebben om de essentie te lezen https://www.telegraaf.nl/nieuws/2120520552/vaccinatiepaspoort-gaat-ook-in-binnenland-gelden

Ik ben voor het denken in oplossingen. Zoals gevaccineerden (die willen) goed beschermen. Gun dan ook mensen die niet willen hun vrijheid en een sociaal leven.

Straks is het maar de vraag of je als beschaafd en gezond persoon nog naar: het werk, de sportschool, de bibliotheek, het terras, discotheek, festivals, evenementen, op vakantie kunt.

Ohja was ik nog wat vergeten? Onze fantastische club. Het is ongelofelijk dat een motie GEEN INDIRECTE VACCINATIEPLICHT aangenomen is en dit er toch door heen wordt geduwd.

Ik ga zowel uit en thuis naar naar Cambuur. Hoeveel zin heeft het nog om een seizoenskaart te verlengen? En kom a.u.b. niet met nep supporter, want waarschijnlijk zijn wij elkaar vaak genoeg tegengekomen in uitvakken ;-).
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Grijskijkert

Citaat van: thankyou op mei 05, 2021, 09:07:33
Krijgen alle complotdenkers toch weer gelijk. Premium hoef je niet te hebben om de essentie te lezen https://www.telegraaf.nl/nieuws/2120520552/vaccinatiepaspoort-gaat-ook-in-binnenland-gelden

Ik ben voor het denken in oplossingen. Zoals gevaccineerden (die willen) goed beschermen. Gun dan ook mensen die niet willen hun vrijheid en een sociaal leven.

Straks is het maar de vraag of je als beschaafd en gezond persoon nog naar: het werk, de sportschool, de bibliotheek, het terras, discotheek, festivals, evenementen, op vakantie kunt.

Ohja was ik nog wat vergeten? Onze fantastische club. Het is ongelofelijk dat een motie GEEN INDIRECTE VACCINATIEPLICHT aangenomen is en dit er toch door heen wordt geduwd.

Ik ga zowel uit en thuis naar naar Cambuur. Hoeveel zin heeft het nog om een seizoenskaart te verlengen? En kom a.u.b. niet met nep supporter, want waarschijnlijk zijn wij elkaar vaak genoeg tegengekomen in uitvakken ;-).
Zal komend seizoen voor de club niet veel uitmaken, voor jou 10 anderen!
IN HENK WE TRUST!!!

Kuzmanovic-Apeldoorn

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2379302-wetenschappers-aerosolen-spelen-belangrijke-rol-bij-besmetting-coronavirus

Een berichtje op NOS.nl

Dezelfde claim die Maurice de Hond al een jaar doet. Met precies dezelfde bewijzen als nu. De Hond werd een gevaarlijke denker genoemd, die buiten zijn boekje praatte. werd afgebeeld als een charlatan, ondanks dat het buitenland de aerosollen al lang als besmettingsgevaar had geaccepteerd. En dat De Hond dit al meer dan een jaar claimt wordt niet genoemd.

Maar de belangrijkste conclusie is dat de regering al een jaar lang de kans op goede beslissingen heeft laten liggen en aan de oude (onbewezen) maatregelen is blijven vasthouden. Het is werkelijk ongelofelijk dat onze geniale regering in alle maatregelen vanaf het begin toen we nog vrijwel niets wisten over het virus toch steeds de juiste maatregelen heeft weten te kiezen (ze hebben nog geen enkele keer een fout toegegeven). Of het zijn een stel genieën bij elkaar of ze durven geen fouten toe te geven. We zullen nooit weten hoeveel doden dat heeft veroorzaakt...
Henk, held, bedankt

Eewal

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 10:30:56
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2379302-wetenschappers-aerosolen-spelen-belangrijke-rol-bij-besmetting-coronavirus

Een berichtje op NOS.nl

Dezelfde claim die Maurice de Hond al een jaar doet. Met precies dezelfde bewijzen als nu. De Hond werd een gevaarlijke denker genoemd, die buiten zijn boekje praatte. werd afgebeeld als een charlatan, ondanks dat het buitenland de aerosollen al lang als besmettingsgevaar had geaccepteerd. En dat De Hond dit al meer dan een jaar claimt wordt niet genoemd.

Maar de belangrijkste conclusie is dat de regering al een jaar lang de kans op goede beslissingen heeft laten liggen en aan de oude (onbewezen) maatregelen is blijven vasthouden. Het is werkelijk ongelofelijk dat onze geniale regering in alle maatregelen vanaf het begin toen we nog vrijwel niets wisten over het virus toch steeds de juiste maatregelen heeft weten te kiezen (ze hebben nog geen enkele keer een fout toegegeven). Of het zijn een stel genieën bij elkaar of ze durven geen fouten toe te geven. We zullen nooit weten hoeveel doden dat heeft veroorzaakt...

Dit is geen verrassing toch? Het heeft al lang niet meer alleen met Covid te maken. Er zijn meer slimme mensen op deze wereld en zodra deze mensen tegengas geven wordt ze de mond gesnoerd.

Lore

Citaat van: Eewal op mei 05, 2021, 10:35:34
Dit is geen verrassing toch? Het heeft al lang niet meer alleen met Covid te maken. Er zijn meer slimme mensen op deze wereld en zodra deze mensen tegengas geven wordt ze de mond gesnoerd.

Ken je de film Conspiratie theorie? Daar moet ik bij De Hond wel een beetje aan denken. Hij heeft namelijk ook enorm veel onzinnige dingen gezegd en dan heeft hij vast ook wel eens gelijk. De mening van De Hond is toch niet meer waard als de mening van elke willekeurige andere? Hij is niet een viroloog.

Na De Deventer Moordzaak kan ik De Hond niet meer serieus nemen.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op mei 05, 2021, 12:43:19
Hij is niet een viroloog.

Hij is sociaal demograaf dacht ik en heeft ook altijd gezegd dat hij geen viroloog is en daar ook niet over spreekt. Maar een verspreiding van een ziekte heeft sociaal demografische aspecten waar hij zinnige dingen over zegt. De grootste ellende van onze situatie is dat we een samenleving in de handen leggen van virologen en ic specialisten. Alsof die iets weten van economie, psychologie, de samenhang in de samenleving, democratische rechten en vrijheden, de ontwikkeling van jonge kinderen en adolecenten enz. Er komt een zware storm aan en het regeringsbeleid wordt bepaald door de weerkundigen.
Citaat van: Lore op mei 05, 2021, 12:43:19
Na De Deventer Moordzaak kan ik De Hond niet meer serieus nemen.
Van deze moordzaak bij de buren weet ik niets. Maar jij weet ook dat dat geen argument is  :y Ondanks dat jij een keer een verkeerd idee hebt over de tactiek van onze mooie club, heb je nog steeds alle recht om in deze discussie zinnige dingen te zeggen  :proost
Henk, held, bedankt

Eewal

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 13:26:04
Hij is sociaal demograaf dacht ik en heeft ook altijd gezegd dat hij geen viroloog is en daar ook niet over spreekt. Maar een verspreiding van een ziekte heeft sociaal demografische aspecten waar hij zinnige dingen over zegt. De grootste ellende van onze situatie is dat we een samenleving in de handen leggen van virologen en ic specialisten. Alsof die iets weten van economie, psychologie, de samenhang in de samenleving, democratische rechten en vrijheden, de ontwikkeling van jonge kinderen en adolecenten enz. Er komt een zware storm aan en het regeringsbeleid wordt bepaald door de weerkundigen. Van deze moordzaak bij de buren weet ik niets. Maar jij weet ook dat dat geen argument is  :y Ondanks dat jij een keer een verkeerd idee hebt over de tactiek van onze mooie club, heb je nog steeds alle recht om in deze discussie zinnige dingen te zeggen  :proost
wat mij betreft mag jij in het OMT plaatsnemen om mee te denken aan oplossingen. Alleen virologie helpen ons nl ook niet uit deze crisis.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Eewal op mei 05, 2021, 13:36:06
wat mij betreft mag jij in het OMT plaatsnemen om mee te denken aan oplossingen. Alleen virologie helpen ons nl ook niet uit deze crisis.

Die uitnodiging neem ik graag aan. Ik vrees wel dat er maatregelen uitrollen die misschien op het eerste gezicht niet logisch lijken, zoals:

* Er zal een nieuw Corona MI paspoort worden ingevoerd. Via een nieuwe PCR-test (Pro Cambuur Resistentie) zal er worden gecontroleerd of er voldoende blauw en geel in het bloet aanwezig is en vooral of er het afweersysteem voldoende bestand is tegen het DKV virus
* Het verkoopverbod van alcohol na 20.00 uur zal strikt worden gehandhaafd, behalve bij de houders van het Corona MI paspoort. Voor hen geldt de verplichting om na 20.00 uur ruimschoot in te slaan.
* In bepaalde agrarische delen van het land wordt het dragen van strontkapjes verplicht
* Er zullen geen toeschouwers worden toegelaten bij zowel de eerste als de ere divisie wedstrijden. Bij een aantal verenigingen (AFC en DKV) worden ook geen keepers in het stadion toegelaten. Strikte uitzondering op deze regel geldt voor de Corona MI paspoort houders, die zowel bij thuis als uitwedstrijden de vereniging onbeperkt mogen ondersteunen.




Henk, held, bedankt

Marc S

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 05, 2021, 14:31:10
Die uitnodiging neem ik graag aan. Ik vrees wel dat er maatregelen uitrollen die misschien op het eerste gezicht niet logisch lijken, zoals:

* Er zal een nieuw Corona MI paspoort worden ingevoerd. Via een nieuwe PCR-test (Pro Cambuur Resistentie) zal er worden gecontroleerd of er voldoende blauw en geel in het bloet aanwezig is en vooral of er het afweersysteem voldoende bestand is tegen het DKV virus
* Het verkoopverbod van alcohol na 20.00 uur zal strikt worden gehandhaafd, behalve bij de houders van het Corona MI paspoort. Voor hen geldt de verplichting om na 20.00 uur ruimschoot in te slaan.
* In bepaalde agrarische delen van het land wordt het dragen van strontkapjes verplicht
* Er zullen geen toeschouwers worden toegelaten bij zowel de eerste als de ere divisie wedstrijden. Bij een aantal verenigingen (AFC en DKV) worden ook geen keepers in het stadion toegelaten. Strikte uitzondering op deze regel geldt voor de Corona MI paspoort houders, die zowel bij thuis als uitwedstrijden de vereniging onbeperkt mogen ondersteunen.

Ik zie een drie keer op rij kampioen met deze maatregelen. |:)

Bankzitter

Citaat van: thankyou op mei 05, 2021, 09:07:33
Straks is het maar de vraag of je als beschaafd en gezond persoon nog naar: het werk, de sportschool, de bibliotheek, het terras, discotheek, festivals, evenementen, op vakantie kunt.

Ik kan wel een hele eind je zorg begrijpen maar bedenk wel dat alles dicht zou moeten blijven zonder vaccinatiepaspoort of een ander bewijsje dat je negatief bent getest of antistoffen hebt.

Zoals als het nu staat zal het alleen gelden  voor evenementen met grote bezoekersaantallen (zou ook wedstrijden kunnen betekenen maar dat is lang niet zeker). Daarnaast zou een test ook mogen en een meerderheid van de kamer is voor een gratis test.

Niet ideaal en moet zeker niet te lang duren, maar beter dan alles op slot te houden tot na de zomer.

justremco

Citaat van: Bankzitter op mei 06, 2021, 07:56:27
Ik kan wel een hele eind je zorg begrijpen maar bedenk wel dat alles dicht zou moeten blijven zonder vaccinatiepaspoort of een ander bewijsje dat je negatief bent getest of antistoffen.

Dat is flauwekul en voor mij ook de reden om niet mee te doen aan die testerij. Vorig jaar zomer was ook vrijwel alles open en begin van het seizoen konden er al minimaal 2500+ naar Cambuur zonder te testen. Nu zijn er ook nog eens steeds meer mensen gevaccineerd