Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

thankyou

Citaat van: gobo op april 07, 2021, 20:44:19
Eigenlijk vind ik het al irritant als iemand me naar een documentaire wil laten kijken om me mogelijk anders te laten denken. Ook die zullen proberen me een kant op te trekken.
Dus lekker doen wat je zelf denkt dat zinvol is. Als iemand het prettig vind om zich te laten leiden, dikke prima. Als iemand graag volledig autonoom wil denken, ook dikke prima.
Het geestige in de documentaire is dat het juist gaat over alles waar we naar kijken. Ik dring niemand iets op, als je graag wilt weten welke machtsstructuren er schuilen achter: 's ochtends de krant lezen, de radio, het journaal en shownieuws. Dan is het juist reuze interessant.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

thankyou

Citaat van: Bankzitter op april 07, 2021, 20:28:04
Dan voor de link, ik was wel benieuwd naar de theorie over "the great reset". Al zal de kans klein zijn dat ik daarvan overtuigd raak, ik vind dit wel interessant.

Wat ik wel heel grappig vind in deze crisis: ik ben al een jaar of dertig non-conformist en punk. En nu wordt ik als "schaap"of "niet autonoom" denkend  weggezet omdat ik wetenschappelijke noodzaak inzie om mijn gedrag zo aan te passen dat de kans op verspreiding van het virus minimaal is. Niet door jou voor alle duidelijkheid, maar in het algemeen door mensen die verborgen agenda's zien in plaats van de dodelijke eigenschappen van deze Corona-variant (geen influenza/griep). Het gevaar van Corona heeft niets met politiek te maken maar met biologie en een stukje statistiek (exponentiële verspreiding).

Heel veel mensen die nu de maatregelen steunen en naleven zullen nadat zij met hun dierbaren zijn gevaccineerd ook niet meer bereid zijn tot aanvullende regeltjes van anderhalve meter en mondkapjes, laat staan onzin als niet mogen zingen of schreeuwen.
Een bewijs van vaccinatie/test heeft mogelijk meer draagvlak (En snap ook de redenen wel sommigen daar principieel op tegen zijn).

Die groep mensen, waar ik ook onder val, die nu nog hun gedrag aanpassen, zal straks niet meer accepteren dat we niet zo snel mogelijk terug naar "normaal" gaan als dat kan. Er komt een omslagpunt waarin de meerderheid van de mensen de corona - regels loslaat zonder dat de ziekenhuizen overstromen en dan kunnen deze crisis achter ons laten.

Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt. Ik ben benieuwd naar jouw mening na afloop van de video. Zou je die hier willen geven? Dat zou ik in iedergeval erg waarderen.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Grijskijkert

Citaat van: Grijskijkert op april 07, 2021, 16:12:21
https://www.nac.nl/nieuws/mogelijk-weer-publiek-welkom-in-rat-verlegh-stadion

Wat voor hun geldt ,geldt ook voor ons |:) |:)
Dus tegen De Graafschap, Dordrecht en NAC en play-off publiek erbij...
IN HENK WE TRUST!!!

hobbes

Citaat van: Grijskijkert op april 08, 2021, 08:11:59
Dus tegen De Graafschap, Dordrecht en NAC en play-off publiek erbij...

Play off??

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Citaat van: hobbes op april 08, 2021, 09:29:46
Play off??

We hebben 2 periodes dus ons tweede elftal gaat ook voor promotie spelen in de Play Off.
Goedmakertje voor het niet promoveren van vorig jaar.  :zweep

Bankzitter

#156
Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 21:06:00
Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt. Ik ben benieuwd naar jouw mening na afloop van de video. Zou je die hier willen geven? Dat zou ik in iedergeval erg waarderen.
"

Erg interressant en amusant.

De feiten kloppen wel en waren grotendeels wel bekend bij mij. Ik heb geen reden te twijfelen dat de overige feiten uit het eerste stuk ook kloppen.

Echter de conclusies die hij hieruit trekt bevatten nogal wat fouten in de logica, aannames, onterechte verbanden en selectieve keuze van feiten en brongebruik. Daarnaast ook nogal wat suggestief of sturend taalgebruik ("uiteraard","het is vanzelfsprekend", "de omstreden multimiljonair", "of spelen er andere belangen?"). De mooiste na het opsommen van enkele complottheorieën over Tesla en Ford:  "Dit zijn geen complottheorieën maar feiten".  :zucht

Ook zijn vraag "waarom hoor je hier (Blackrock/Vanguard) niets over in de media" is bijvoorbeeld simpel te beantwoorden.
Omdat je met enig gezond verstand ook wel weet dat grootste investeerders geld hebben zitten in alle grote bedrijven.
Ik investeer ook in bijv. meerdere concurende bedrijven met een behoorlijk gespreid over verschillende sectoren, hoogstwaarschijnlijk investeer ik zelf ook in alle bedrijven genoemd worden...
En de reden is dezelfde als die van grote beleggers... simpelweg omdat die bedrijven betrouwbaar en goed rendement bieden.
Daar zit geen diepere motivatie achter en zeker geen complot. Dat een belegger (groot of klein) in alle sectoren en grote (concurrende) bedrijven wel geld heeft zitten is vanzelfsprekend en niet nieuwswaardig.

Als je zelf op onderzoek uitgaat, vind je bijvoorbeeld ook de meer logische en gangbare verklaring achter de liefdadigheidsfondsen in de VS. Ook daar zit geeen Corona-complot achter maar is een diepgewortelde traditie die we in Europa minder kennen(https://en.wikipedia.org/wiki/Philanthropy_in_the_United_States).

Wat betreft de media: schakel eens tussen Fox en CNN  en je krijgt echt 2 totaal conflicterende invalshoeken.
Juist de Amerikaanse media is extreem verdeeld ook over het gevaar van Corona en maatregelen. Dat punt dat media eenzijdig berichtgeven en centraal worden aangestuurd, klopt dus ook niet.

Kortom: de feiten zullen best kloppen maar de verklaring voor de verbanden tussen die feiten niet. Er zijn veel logischere verbanden dan hier worden aangedragen.

De term "Building back better" wordt hier uit zijn verband gerukt. Churchill zei het vroeger anders "Never waste a good crisis".
Of Cruijfiaans "ieder nadeel heb z'n voordeel". Het wil gewoon zeggen dat we er straks het beste ervan moeten maken als we uit deze shitzooi van een pandemie komen ;)

Anyway, ik zal niet op ieder detail ingaan, maar je kunt ook dit soort filmpjes vinden waarin heel overtuigend wordt beweerd dat de aarde plat is. Daarmee wil ik niet mensen wegzetten als "dom" die in dit soort filmpjes geloven want het is wel ontzettend slim in elkaar gezet. Toevallig ken ik de Amerikaanse geschiedenis en cultuur vrij goed waardoor ik veel beweringen in het juiste perspectief kan plaatsen.  Daarnaast ken ik al heel wat "complottheorien" van Alien abduction,chemtrails, 5G , flat earth ect ect en ken dus de truukjes wel waarmee die geloofwaardig worden gemaakt.

Overigens wel eens dat de scheve verdeling van welvaart en monopolie en grote investeerders een groot wereldwijd probleem vormen maar dat staat los van Corona en de maatregelen of een sinister plan voor een "great reset".

Huizen

Is het aantal besmettingen in Leeuwarden al flink gestegen na vorige week vrijdag?  :zweep :zweep :zweep


Sakas

Ik had toevallig gister gekeken, zag geen stijging in de gemeente!
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Cambuur Groningen

Citaat van: Sakas op april 22, 2021, 19:48:38
Ik had toevallig gister gekeken, zag geen stijging in de gemeente!
en ik lees net dat het Martini ziekenhuis in Groningen hier 8 OK's sluit ivm toestroom patienten en het nieuwe Ommelanden ziekenhuis opnamestop Cardio, kennelijk gaat het hier nog niet zo lekker.

Bankzitter

Ik ben wel benieuwd wat de mensen als alternatief/oplossing zien die overal op tegen zijn (tegen de "corona"-regels en evenementen zonder publiek maar ook tegen sneltesten, vaccinaties, apps ect. ).

Galdiano

#161
Citaat van: Bankzitter op april 23, 2021, 07:53:39
Ik ben wel benieuwd wat de mensen als alternatief/oplossing zien die overal op tegen zijn (tegen de "corona"-regels en evenementen zonder publiek maar ook tegen sneltesten, vaccinaties, apps ect. ).

Ik ben niet tegen corona regels, maar zet ze op een open bus, rijdt door alle wijken, en het was ook al heel anders geweest. Volgens mij ook nog bij de maatschappij waar wij altijd bussen huren:

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Sakas

Citaat van: Cambuur Groningen op april 22, 2021, 21:42:18
en ik lees net dat het Martini ziekenhuis in Groningen hier 8 OK's sluit ivm toestroom patienten en het nieuwe Ommelanden ziekenhuis opnamestop Cardio, kennelijk gaat het hier nog niet zo lekker.

Ik keek puur naar de nieuwe besmettingen in Leeuwarden, 6 dagen na het feestje op het plein!
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Bankzitter

Ik vind het ook wel raar dat er niet veel beter is uitgezocht wel "gedrag"nu echt risicovol is.
Misschien is met 1000 man op een plein in de buitenlucht minder risico dan met 50 man in de Action in de winter. Misschien ook niet. Maar dat had inmiddels toch wel onderzocht moeten zijn, dan scheelt een boel discussie.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Bankzitter op april 23, 2021, 09:57:55
Ik vind het ook wel raar dat er niet veel beter is uitgezocht wel "gedrag"nu echt risicovol is.
Misschien is met 1000 man op een plein in de buitenlucht minder risico dan met 50 man in de Action in de winter. Misschien ook niet. Maar dat had inmiddels toch wel onderzocht moeten zijn, dan scheelt een boel discussie.
Daar zijn voldoende onderzoeken  naar gedaan. De kans op besmetting buiten is normaal gesproken nihil. Behalve als je lang rechte tegenover iemand hard praat, zingt of schreeuwt
Henk, held, bedankt