Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

#136
Ook dat gelul van "dit schept perspectief" (sorry Ard..) maar die eerdere testen met publiek leverden ook niets concreet op.
Dus ik zie dit echt als een eenmalig iets waarvan men eigenlijk nog geen idee heeft wat dan weer de vervolgstap is.
In augustus ziet alles er weer compleet anders uit, dus ook uit deze test gaat weer niets komen.

Eerder hadden al ruim 1000 man en bij Almere zaten er naar verhouding ook meer dus hoe de overheid dan op een aantal van 1350 komt is ook onduidelijk. Dat lijkt volledig arbitrair, dus zonder dat gekeken is wat er uit eerdere wedstrijden met publiek is geleerd.

Mijn punt: men doet maar wat. De KNVB zou heldere afspraken met de overheid moeten maken met echt perspectief.

papier

Citaat van: Bankzitter op april 07, 2021, 12:14:34
Ook dat gelul van "dit schept perspectief" (sorry Ard..) maar die eerdere testen met publiek leverden ook niets concreet op.
Dus ik zie dit echt als een eenmalig iets waarvan men eigenlijk nog geen idee heeft wat dan weer de vervolgstap is.
In augustus ziet alles er weer compleet anders uit, dus ook uit deze test gaat weer niets komen.

Eerder hadden al ruim 1000 man en bij Almere zaten er naar verhouding ook meer dus hoe de overheid dan op een aantal van 1350 komt is ook onduidelijk. Dat lijkt volledig arbitrair, dus zonder dat gekeken is wat er uit eerdere wedstrijden met publiek is geleerd.

Mijn punt: men doet maar wat. De KNVB zou heldere afspraken met de overheid moeten maken met echt perspectief.

De KNVB zou dat meoten doen ja, maar je zult vast gelezen hebben dat Ajax en PSV verbaasd waren over het besluit. In een interview met de Omrop noemt De Graaf de informatievoorziening ook summier. Aan de andere kant snapt Gudde daar weer niks van. Mijn conclusie obv deze flinterdunne analyse; de KNVB vindt het wel lekker rustig zo en laat het aan de overheid over en doet niets voor haar leden.

Bankzitter

Behalve als de UEFA iets vraagt, dan gaan ze wel ineens rennen.  :R

Huizen

Het kabinet overweegt de coronaregels te versoepelen door de heropening van terrassen toe te staan en de avondklok af te schaffen vanaf 21 april. Dat bevestigen ingewijden in Den Haag.

Terrassen open, Cambuur kampioen en geen avondklok #OwOwOw  ;) |:)

Grijskijkert

Citaat van: Diemen op april 07, 2021, 15:38:04
Het kabinet overweegt de coronaregels te versoepelen door de heropening van terrassen toe te staan en de avondklok af te schaffen vanaf 21 april. Dat bevestigen ingewijden in Den Haag.

Terrassen open, Cambuur kampioen en geen avondklok #OwOwOw  ;) |:)
Je weet dat ze daar niet vies zijn van leugen(tje) of mensen voor de gek houden :koffie
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

thankyou

#142
Ik wil hier het volgende over zeggen. Ik vind dat we binnen dit onderwerp naar elkaar moeten luisteren. Volgens mij doen we dat aardig met zijn allen hier en daarom een compliment naar iedereen.

Voor of tegen een vaccinatie of test, we laten iedereen in zijn waarde. Geen van alle individuele beslissingen zijn goed of slecht.
We moeten denken in oplossingen en daarom zal het de komende jaren waarschijnlijk ieder weekend een fieldlab wedstrijd worden, is mijn overtuiging.

Ik ben onwetend en daarom stel ik de vraag. Hoe lang mogen bezoekers naar binnen met een negatieve test, totdat we overgaan tot vaccine only?
Het kan in mijn overtuiging nog 1 jaar duren voordat er vanwege personeelskosten wordt bespaard op het aanbieden van (gratis) testen.

Met mij zijn er vele anderen die op vrijdagmiddag haasten om door te gaan naar Claus en daar zoveel mogelijk te gaan eten en te drinken, vanaf 17:00. Om vervolgens 1 minuut te laat ons vertrouwde plekje te zoeken op noord vak 14. Cambuur is voor mij spontaan, in de drukte naast elkaar staan en een vol stadion.

De komende tijd zal het (misschien nooit) niet zo zijn om in het oude normaal naar het stadion te kunnen. Met mij zijn er vele anderen, die mijn onderstaande mening delen. Deze fanatieke jongens zullen niet snel in hier hun mening geven.

Wat ik wil zeggen is, dat het voor het clubbelang van Cambuur en de spelers er geen andere optie zal zijn dan field lab wedstrijden. Uiteraard komt dit door de maatschappelijke (in mijn overtuiging) buhne. Ik ben 100% tegen testen zonder klachten, en daarom ook tegen testen bij evenementen. Om over gezonde mensen maar te zwijgen, die indirect een voorlopig goedgekeurd vaccine moeten nemen waar niemand de gevolgen van kent.

Ik Fitness 4x per week en boks 1-2x per week. Eet 350 gram groente, 2 stukken fruit, drink voldoende water, wandel en ben gezond. Gaan we nu ook alle mensen controleren die de hele dag alleen maar brood eten en 's avonds meerdere flesjes bier drinken? Ik ben 100% tegen alles wat niet in lijn is met oude normaal.

Mocht het vaccins only worden binnen nu en 1-2 jaar, dan zal ik nooit meer een voet in het Cambuur stadion zetten. Terwijl ik er iedere dag met de club bezig ben in mijn hoofd. Mijn vrienden en ik zijn zowel uit en thuis met een vaste ploeg aanwezig.

Ik denk dat ze de corona maatregelen (onzichtbare vijand) de komende 10 jaar onder ons blijft. Wat denken jullie, wat gaat er gebeuren? blijft corona voor altijd onder ons?

Ten slotte, ik begrijp dat er mensen bang zijn gemaakt binnen dit forum. Ik begrijp ook dat onze generatie (millennials) in een andere wereld leeft dan de 40+ers die alleen op Facebook scrollen en het nieuws volgen. De jongere generatie is met name opzoek naar de waarheid en onthoud zich in de meeste gevallen van nieuwszenders. Mocht je jezelf er ooit op betrapt hebben om andere mensen weg te zetten als: complotdenker of wappie? Juist dan wil ik je uitnodigen om ontvankelijk te kijken naar deze documentaire van 60 minuten waarbij je leert om autonoom te denken.

https://www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM

PS: Gas en veel plezier met zijn allen de 23e of 30e ;)
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Cambuur Groningen

Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 18:11:15
Ik wil hier het volgende over zeggen. Ik vind dat we binnen dit onderwerp naar elkaar moeten luisteren. Volgens mij doen we dat aardig met zijn allen hier en daarom een compliment naar iedereen.

Voor of tegen een vaccinatie of test, we laten iedereen in zijn waarde. Geen van alle individuele beslissingen zijn goed of slecht.
We moeten denken in oplossingen en daarom zal het de komende jaren waarschijnlijk ieder weekend een fieldlab wedstrijd worden, is mijn overtuiging.

Ik ben onwetend en daarom stel ik de vraag. Hoe lang mogen bezoekers naar binnen met een negatieve test, totdat we overgaan tot vaccine only?
Het kan in mijn overtuiging nog 1 jaar duren voordat er vanwege personeelskosten wordt bespaard op het aanbieden van (gratis) testen.

Met mij zijn er vele anderen die op vrijdagmiddag haasten om door te gaan naar Claus en daar zoveel mogelijk te gaan eten en te drinken, vanaf 17:00. Om vervolgens 1 minuut te laat ons vertrouwde plekje te zoeken op noord vak 14. Cambuur is voor mij spontaan, in de drukte naast elkaar staan en een vol stadion.

De komende tijd zal het (misschien nooit) niet zo zijn om in het oude normaal naar het stadion te kunnen. Met mij zijn er vele anderen, die mijn onderstaande mening delen. Deze fanatieke jongens zullen niet snel in hier hun mening geven.

Wat ik wil zeggen is, dat het voor het clubbelang van Cambuur en de spelers er geen andere optie zal zijn dan field lab wedstrijden. Uiteraard komt dit door de maatschappelijke (in mijn overtuiging) buhne. Ik ben 100% tegen testen zonder klachten, en daarom ook tegen testen bij evenementen. Om over gezonde mensen maar te zwijgen, die indirect een voorlopig goedgekeurd vaccine moeten nemen waar niemand de gevolgen van kent.

Ik Fitness 4x per week en boks 1-2x per week. Eet 350 gram groente, 2 stukken fruit, drink voldoende water, wandel en ben gezond. Gaan we nu ook alle mensen controleren die de hele dag alleen maar brood eten en 's avonds meerdere flesjes bier drinken? Ik ben 100% tegen alles wat niet in lijn is met oude normaal.

Mocht het vaccins only worden binnen nu en 1-2 jaar, dan zal ik nooit meer een voet in het Cambuur stadion zetten. Terwijl ik er iedere dag met de club bezig ben in mijn hoofd. Mijn vrienden en ik zijn zowel uit en thuis met een vaste ploeg aanwezig.

Ik denk dat ze de corona maatregelen (onzichtbare vijand) de komende 10 jaar onder ons blijft. Wat denken jullie, wat gaat er gebeuren? blijft corona voor altijd onder ons?

Ten slotte, ik begrijp dat er mensen bang zijn gemaakt binnen dit forum. Ik begrijp ook dat onze generatie (millennials) in een andere wereld leeft dan de 40+ers die alleen op Facebook scrollen en het nieuws volgen. De jongere generatie is met name opzoek naar de waarheid en onthoud zich in de meeste gevallen van nieuwszenders. Mocht je jezelf er ooit op betrapt hebben om andere mensen weg te zetten als: complotdenker of wappie? Juist dan wil ik je uitnodigen om ontvankelijk te kijken naar deze documentaire van 60 minuten waarbij je leert om autonoom te denken.

https://www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM

PS: Gas en veel plezier met zijn allen de 23e of 30e ;)
Als  je denkt dat iedere 40+er alleen maar wat op Facebook scrollt neem ik persoonlijk je verhaal niet echt serieus. Ik geloof ook niet alles wat er op nieuws wordt verteld en probeer me ook zo objectief mogelijk op te stellen, maar als werkelijke iedere medewerker die in een ziekenhuis werkt die ik ken aangeeft dat het echt niet meevalt als je besmet raakt dan geloof ik  zo iemand persoonlijk eerder dan het nieuws of een filmpje op youtjoep, maar ieder zijn mening.

thankyou

#144
Citaat van: Cambuur Groningen op april 07, 2021, 18:52:08
Als  je denkt dat iedere 40+er alleen maar wat op Facebook scrollt neem ik persoonlijk je verhaal niet echt serieus. Ik geloof ook niet alles wat er op nieuws wordt verteld en probeer me ook zo objectief mogelijk op te stellen, maar als werkelijke iedere medewerker die in een ziekenhuis werkt die ik ken aangeeft dat het echt niet meevalt als je besmet raakt dan geloof ik  zo iemand persoonlijk eerder dan het nieuws of een filmpje op youtjoep, maar ieder zijn mening.
In mijn verhaal staat het niet goed beschreven, ben ik met je eens. Uiteraard denk ik niet dat iedereen van 40+ dezelfde menig heeft. Datzelfde geldt voor het feit dat niet iedereen van onze generatie het een echt griepvirus vindt. 

Uiteraard valt het voor sommige mensen niet mee om besmet te raken. Dat staat niet ter discussie, alleen heeft 99.5% (ongeveer) er geen ernstig last en of gevolgen van.
Maar de bovenstaande beweringen zijn, minder relevant.

Ik wou voor het eerst mijn mening persoonlijke mening geven over de corona maatregelen omtrent onze prachtige club. En wat ik probeer te schetsen is dat ik voorspel dat het nooit meer normaal wordt. Enerzijds doordat de maatregelen (1.5 meter, fieldlabs, mogelijke toegangstijden) blijven de komende tijd. Zelfs na vaccinatie. En anderzijds omdat er vele fanatieke jongens niet zullen komen.

Conclusie: lange leven het oude normaal.

Vraag: zorgt 1 typfout ervoor dat hele mening, niet serieus kan worden genomen? En waar kan jij je wel in vinden, binnen mijn verhaal?
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Cambuur Groningen

Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 19:07:23
In mijn verhaal staat het niet goed beschreven, ben ik met je eens. Uiteraard denk ik niet dat iedereen van 40+ dezelfde menig heeft. Datzelfde geldt voor het feit dat niet iedereen van onze generatie het een echt griepvirus vindt. 

Uiteraard valt het voor sommige mensen niet mee om besmet te raken. Dat staat niet ter discussie, alleen heeft 99.5% (ongeveer) er geen ernstig last en of gevolgen van.
Maar de bovenstaande beweringen zijn, minder relevant. Ik wou voor het eerst mijn mening persoonlijke mening geven over de corona maatregelen omtrent onze prachtige club. En wat ik probeer te schetsen is dat ik voorspel dat het nooit meer normaal wordt. Enerzijds doordat de maatregelen (1.5 meter, fieldlabs, mogelijke toegangstijden) blijven de komende tijd. Zelfs na vaccinatie. En anderzijds omdat er vele fanatieke jongens niet zullen komen. Conclusie: lange leven het oude normaal.
ik denk dat het wel degelijk terug gaat naar normaal met dien verstande dat er meest waarschijnlijk wel een jaarlijkse prik gaat komen. Maar ik lees net vers van de pers (mainstream media, sorry :) ) bv dat verpleeghuizen al een stuk mogen versoepelen (geen mondkapjes, meerdere mensen op kamers, groepsactiviteiten etc.) omdat meeste bewoners gevaccineerd zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te springen om een prik maar persoonlijk lig ik er geen seconde wakker van.

Treb

#146
https://www.omropfryslan.nl/nijs/1048888-buma-fernuvere-gjin-oerlis-mei-gemeenten-oer-testeveneminten

Onze burgervader..

Heel gereserveerd en doet, tegen beter weten in denk ik, tussen neus en lippen door een beroep op het gezonde verstand van de Cambuur supporter.

Oppert zelfs een ontheffing van de avondklok tijdens Cambuur - de Graafschap.

Zegt nergens dat hij gaat handhaven ala Museumplein.

Kortom; Buma doet een beroep op het gezonde verstand, maar weet zelf ook wel dat er een spontaan feest gaat komen waar niet op gehandhaafd gaat/kan worden.

Bankzitter

Citaat van: thankyou op april 07, 2021, 18:11:15
Mocht je jezelf er ooit op betrapt hebben om andere mensen weg te zetten als: complotdenker of wappie? Juist dan wil ik je uitnodigen om ontvankelijk te kijken naar deze documentaire van 60 minuten waarbij je leert om autonoom te denken.

https://www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM

Dan voor de link, ik was wel benieuwd naar de theorie over "the great reset". Al zal de kans klein zijn dat ik daarvan overtuigd raak, ik vind dit wel interessant.

Wat ik wel heel grappig vind in deze crisis: ik ben al een jaar of dertig non-conformist en punk. En nu wordt ik als "schaap"of "niet autonoom" denkend  weggezet omdat ik wetenschappelijke noodzaak inzie om mijn gedrag zo aan te passen dat de kans op verspreiding van het virus minimaal is. Niet door jou voor alle duidelijkheid, maar in het algemeen door mensen die verborgen agenda's zien in plaats van de dodelijke eigenschappen van deze Corona-variant (geen influenza/griep). Het gevaar van Corona heeft niets met politiek te maken maar met biologie en een stukje statistiek (exponentiële verspreiding).

Heel veel mensen die nu de maatregelen steunen en naleven zullen nadat zij met hun dierbaren zijn gevaccineerd ook niet meer bereid zijn tot aanvullende regeltjes van anderhalve meter en mondkapjes, laat staan onzin als niet mogen zingen of schreeuwen.
Een bewijs van vaccinatie/test heeft mogelijk meer draagvlak (En snap ook de redenen wel sommigen daar principieel op tegen zijn).

Die groep mensen, waar ik ook onder val, die nu nog hun gedrag aanpassen, zal straks niet meer accepteren dat we niet zo snel mogelijk terug naar "normaal" gaan als dat kan. Er komt een omslagpunt waarin de meerderheid van de mensen de corona - regels loslaat zonder dat de ziekenhuizen overstromen en dan kunnen deze crisis achter ons laten.

gobo

Eigenlijk vind ik het al irritant als iemand me naar een documentaire wil laten kijken om me mogelijk anders te laten denken. Ook die zullen proberen me een kant op te trekken.
Dus lekker doen wat je zelf denkt dat zinvol is. Als iemand het prettig vind om zich te laten leiden, dikke prima. Als iemand graag volledig autonoom wil denken, ook dikke prima.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Drumfather SCC

#149
Citaat van: Cambuur Groningen op april 07, 2021, 19:16:26
ik denk dat het wel degelijk terug gaat naar normaal met dien verstande dat er meest waarschijnlijk wel een jaarlijkse prik gaat komen. Maar ik lees net vers van de pers (mainstream media, sorry :) ) bv dat verpleeghuizen al een stuk mogen versoepelen (geen mondkapjes, meerdere mensen op kamers, groepsactiviteiten etc.) omdat meeste bewoners gevaccineerd zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te springen om een prik maar persoonlijk lig ik er geen seconde wakker van.

Als ik mijn bescheiden mening mag geven?

Ik kan me in zowel jouw verhaal als in die van Thankyou me wel wat vinden; Ik zit namelijk op twee gedachten

Enerzijds vind ik alles ontzettend ver gaan (De regels, het MOETEN testen en dat je zonder vaccinatie(paspoort) straks niks meer kan/mag) Het wordt je bijna opgedrongen en dat staat me tegen want Corona is absoluut niet te onderschatten maar voor velen van ons redelijk ongevaarlijk. Daarbij, Voetbal is ook nog eens in de buitenlucht waar kans op besmetting nihil is dus ik vind dat het allemaal niet opschiet en dat er teveel en te krampachtig uit een soort van paniek wordt gehandeld.

Daar komt ook de weerstand bij velen vandaan denk ik maar daar ligt ook een bottleneck. Want ga je te ver, dan val je terug maar doe je niks dan laten we ons alles maar aanpraten en kunnen we straks niks meer want het gezonde verstand is verdwenen

Het gebrek aan perspectief word ik, net als velen, gewoon zat en ik hoop echt dat we weer terug naar het oude kunnen want deze angstcultuur is niet leefbaar.
Corona zal onder ons blijven maar met een goede (vaccinatie)strategie en met gezond verstand moet het toch de boeken in gaan als een hevige griep voor velen.
Maar hoe pak je dit aan? Want handelen uit emotie helpt hierin niet. We zitten op een kantelpunt; Gaan we dwars doen, volop feesten en worden we weer terug geworpen of bijten we op onze tanden en pakken we elke strohalm die we krijgen.

Het is heel erg dubbel maar ik hoop dat er toch gezond verstand gebruikt gaat worden want als we het verpesten dan kunnen we alles voorlopig wel gedag zeggen en dat willen we niet denk ik...

Want aan de andere kant heb ik ook Corona meegemaakt en gezien wat het doet. Ik was ook kort door de bocht maar ik ben daar heel erg van terug gekomen. Ik heb nu veel meer respect en begrip voor de regels gekregen. Ik laat me nu zelfs preventief testen als ik op bezoek moet bij iemand uit de zwakkere doelgroep. Het valt namelijk reuze mee en ik ben gelukkig al 2x negatief getest.

Maar nogmaals, Ik vind het allemaal veel te angstig, vooral bij buiten evenementen en ik ben pertinent tegen een paspoort en mensen buiten sluiten die geen test of vaccin hebben. Maar ik begrijp het ook wel en vind vooral het laatste ook wel verstandig...

Ik hoop gewoon dat mijn beeld goed overkomt want ik vind het enorm lastig. Ik begrijp het maar ook weer niet. Ik wil los gaan maar ook voorzichtig zijn enz enz enz

Maar ik laat me niet vaccineren zolang elk vaccin nog zoveel bijwerkingen heeft. Dan maar geen Cambuur of concerten, het is niet anders

Maar een test om naar mijn club of een fijn concert te mogen? Absoluut, want het blijft toch beide je passie
Alleen moet dat krampachtige er eerst af, De visie en het perspectief ontbreekt en dat valt me nog steeds verkeerd

Bedrijven vallen om, mensen raken hun baan kwijt, gelegenheden sluiten en voor wat?
Het wordt tijd voor een duidelijk perspectief en een route naar een heldere toekomst want dit kan zo niet langer (in mijn ogen)

Het is allemaal erg lastig...
Ik wil afsluiten met iedereen die helaas wel met Corona te maken heeft, heel veel sterkte te wensen!

1 ding is zeker; We gaan kampioen worden en ik hoop dat we allemaal een zo mooi mogelijk feest met onze selectie kunnen hebben want dat verdienen we/ze |:)