Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corona maatregelen

Gestart door Huizen, september 28, 2020, 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Ik plaats het hier maar even.

Mijn gezin had een vakantie gepland in mooi Slowakije, maar omdat de regels daar zijn gewijzigd (zonder vaccinatie is quarantaine verplicht en niet iedereen in het gezin is volledig gevaccineerd) is dat in het water gevallen.

Nu zijn we op zoek om nog een paar dagen in Nederland weg te kunnen. Maar dat blijkt wat lastiger dan gehoopt. Is er iemand van jullie die een plaats heeft, een caravan of huisje dat nog een paar dagen vanaf volgende week vrij is en dat jullie ons zouden willen verhuren, dan zou ik dat graag horen in een PB.

Bij voorbaat dank
Henk, held, bedankt

AL

Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.

Eewal

Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.
dit is echt een groot schandaal als je het mij vraagt.

Cambuur Groningen

#228
Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.
Ben benieuwd of dit klopt, het zou toch voldoende moeten zijn om je QR code vanuit die app te laten zien.

Edit... Even snel gezocht, bericht klopt inderdaad, maar reden wordt ook aangegeven: Die check app QR code blijft groen ook terwijl je positief getest bent. Dat lijkt me niet al te ingewikkeld om in zo'n app aan te passen toch?

Specuveter

Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.
lekker dan....dan blijf ik thuis.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Cambuur Groningen op juli 20, 2021, 09:26:14
Ben benieuwd of dit klopt, het zou toch voldoende moeten zijn om je QR code vanuit die app te laten zien.

Edit... Even snel gezocht, bericht klopt inderdaad, maar reden wordt ook aangegeven: Die check app QR code blijft groen ook terwijl je positief getest bent. Dat lijkt me niet al te ingewikkeld om in zo'n app aan te passen toch?
Met een vaccinatie kun je nog besmet worden en besmettelijk zijn, bij het oorspronkelijk virus was dat rond de 5 tot 10 % dacht ik. Maar bij de nieuwe varianten weet niemand hoe hoog het percentage is.
Henk, held, bedankt

Cambuur Groningen

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 09:53:46
Met een vaccinatie kun je nog besmet worden en besmettelijk zijn, bij het oorspronkelijk virus was dat rond de 5 tot 10 % dacht ik. Maar bij de nieuwe varianten weet niemand hoe hoog het percentage is.
Klopt, afhankelijk van type vaccinatie. Moderna en Pfizer zitten op 95, 96% volgens mij. Maar volgens mij zou de discussie niet moeten gaan over de besmettelijkheid maar over het aantal ziekenhuisopnames. Dat stijgt nu wel, maar licht (gisteren 12). Over 4 weken zijn er nog weer 4 miljoen extra prikken gezet en zullen veel meer mensen volledig gevaccineerd zijn. Ik ga er nog steeds vanuit dat het aantal ziekenhuisopnames niet meer op die enorme aantallen komen die er zo nu en dan het afgelopen jaar waren en dan zie ik niet wat dan nog het probleem zou moeten zijn. Maar ja.. ik heb het niet voor het zeggen :-)

Huizen

Citaat van: AL op juli 20, 2021, 09:18:28
Het OMT gaat advies uitbrengen om bij (grote)evenementen en drukke horeca altijd een negatieve test te tonen ook als je volledig gevaccineerd  bent.
Ik weet niet of voetbalwedstrijden hier ook tot gerekend worden.

Op een gegeven moment is de koek wel op voor velen denk ik. Dit kan niet anders dan uitmonden in grote protesten en demonstraties.

Cambuur Groningen

Citaat van: Bussum op juli 20, 2021, 10:04:52
Op een gegeven moment is de koek wel op voor velen denk ik. Dit kan niet anders dan uitmonden in grote protesten en demonstraties.
Wel het hele stuk lezen: het is een advies van het OMT, demissionair kabinet gaat er niets mee doen (en dan hoop ik dat ze bedoelen dat ze op de achtergrond die coronacheck app gaan aanpassen. Hoe moeilijk kan het zijn, als ik een test aanvraag weten ze wie ik ben, als ik dan positief getest wordt dan is het een koud kunstje om in die app mijn QR code ongeldig te verklaren lijkt me. En pas als ik weer hersteld ben vraag ik een nieuwe QR code aan die dan weer groen oplicht bij inscannen. Zo niet... dan ga ik ook mee protesteren en zelfs naast Skolten lopen :-)

Bankzitter

Ik loop mee hoor ;)

Ik ben voor testen mits tijdelijk en voor mensen die nog niet volledig zijn gevaccineerd zijn of kiezen dat niet te doen.
En dan alleen als het is om te voorkomen dat er geen of minder bezoekers bij een wedstrijd of evenement binnen kunnen o dat mensen die geen vaccinatie willen worden buitengesloten (en min of meer gedwongen worden).

Maar het slaat helemaal door als ze elk risico willen uitsluiten ... doel moet zijn om weer op een normale manier evenementen op te starten en de risico's op overbelasting van de zorg te verkleinen. Niet 0 besmettingen,dat risico zal er altijd zijn.

Eewal

In Engeland is alles losgelaten nu. De wereld kijkt mee...

Specuveter

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 13, 2021, 21:21:50
Ik plaats het hier maar even.

Mijn gezin had een vakantie gepland in mooi Slowakije, maar omdat de regels daar zijn gewijzigd (zonder vaccinatie is quarantaine verplicht en niet iedereen in het gezin is volledig gevaccineerd) is dat in het water gevallen.

Nu zijn we op zoek om nog een paar dagen in Nederland weg te kunnen. Maar dat blijkt wat lastiger dan gehoopt. Is er iemand van jullie die een plaats heeft, een caravan of huisje dat nog een paar dagen vanaf volgende week vrij is en dat jullie ons zouden willen verhuren, dan zou ik dat graag horen in een PB.

Bij voorbaat dank
is het nog gelukt Kuzmanovic?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Eewal

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 20, 2021, 11:44:31
We zoeken nog

Misschien een weekje in een kleedkamer in het stadion?  ;)

Zonder dollen, Nederland is vol momenteel of onbetaalbaar. Willen jullie niet een stukje over de grens?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Eewal op juli 20, 2021, 11:56:24
Misschien een weekje in een kleedkamer in het stadion?  ;)

Zonder dollen, Nederland is vol momenteel of onbetaalbaar. Willen jullie niet een stukje over de grens?
Ja daar kijken we ook naar, maar dan zitten we met die testen
Henk, held, bedankt