Man, dat we dit topic moeten beginnen. Maar ben toch wel nieuwsgierig naar suggesties al....
Ze gaan niet van plekje ruilen neem ik aan?
Sandor.
Maar dat zal wel niet.
Hoop ik niet, maar vindt eens een nieuwe Henk?!
Citaat van: Eewal op maart 25, 2026, 17:26:11
Ze gaan niet van plekje ruilen neem ik aan?
ik hoop het wel
Of zou het een tijdelijke constructie worden?!
Ze werken heel goed samen. Ik acht de kans groot dat het De Graaf wordt nu. Die is niet voor niks aangetrokken toch?
Henk krijgt een vierjarig contract als assistent , dus lijkt me logisch dat De Graaf als hoofdtrainer gaat werken.
De stress van regelmatig verliezen in fe eredivisie, dan is henk niet op zijn best. Ik vind deze keus heel verstandig. Meer in de luwte werken.
Kan Henk echt in de luwte werken en accepteert een nieuwe trainer dan de rol van Henk. Edwin de Graaf denk ik wel maar een compleet nieuwe trainer staat altijd deels in de schaduw van Henk. Ben benieuwd wat ze doen??.in de eerste divisie zie ik nu niet echt talentvolle trainers die dit jaar iets moois hebben laten zien??.
De Graaf. Zou hele logische keuze zijn denk ik. Heb al eerder geschreven dat het tactisch dit jaar zoveel beter staat. Het kan niet anders dan dat de Graaf hier ook de hand in heeft.
Verder ken ik hem niet zo goed maar heb alle vertrouwen in Lambooij
Sipke Hulshoff :)
Citaat van: Scc4-ever op maart 25, 2026, 17:42:21
Sipke Hulshoff :)
Sipke blijft bij Arne en heeft voorlopig nog een contract. Ik deel het gevoel van Sunderland. Edwin de Graaf is vorig jaar bewust al gehaald voor eventuele opvolging Henk.
Citaat van: Stanley op maart 25, 2026, 17:54:54
Sipke blijft bij Arne en heeft voorlopig nog een contract. Ik deel het gevoel van Sunderland. Edwin de Graaf is vorig jaar bewust al gehaald voor eventuele opvolging Henk.
ja dat kan inderdaad ook dat de graaf t wordt. En inderdaad sipke zit nu goed bij Liverpool. Maar wie weet in de toekomst. Hij had t ooit wel gezegd.
Citaat van: Scc4-ever op maart 25, 2026, 18:01:00
ja dat kan inderdaad ook dat de graaf t wordt. En inderdaad sipke zit nu goed bij Liverpool. Maar wie weet in de toekomst. Hij had t ooit wel gezegd.
het kan zo veranderen in Liverpool :_schater
Rene van der Weij zou ik de ideale man vinden. Je zal zijn contract wel af moeten kopen. Maar die past uitstekend bij Cambuur en kan ook goed met Henk samen werken.
Las net ergens Pascal Bosschaart, dat zou ook een goede optie kunnen zijn. Maar is in het verleden niet heel ?lekker? weggegaan toch?
Bijna zeker dat Edwin en Henk gaan "ruilen" van functie
Anders heb je naast de hoofdtrainer nog 2 met het hoogste diploma zitten... dat zal niet gebeuren.
Citaat van: mark1989 op maart 25, 2026, 18:21:20
Rene van der Weij zou ik de ideale man vinden. Je zal zijn contract wel af moeten kopen. Maar die past uitstekend bij Cambuur en kan ook goed met Henk samen werken.
zijn contract afkopen is niet waar. Staat er al in
Citaat van: Specuveter op maart 25, 2026, 18:40:34
Bijna zeker dat Edwin en Henk gaan "ruilen" van functie
laat het maar zien. Als Lambooij dat ook ziet zitten. Heel Nederland wil hier wel heen.
Citaat van: mark1989 op maart 25, 2026, 18:21:20
Rene van der Weij zou ik de ideale man vinden. Je zal zijn contract wel af moeten kopen. Maar die past uitstekend bij Cambuur en kan ook goed met Henk samen werken.
heeft hij de diploma's ervoor?
Citaat van: sunderland op maart 25, 2026, 19:47:47
zijn contract afkopen is niet waar. Staat er al in
Maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ze waren op zoek naar een assistent die het later eventueel van Henk zou kunnen overnemen, maar toen namen ze Ren? niet. Dus wat is er nu anders?
Volkomen K*t , Cambuur de mooiste kutclub van nederland doet zijn naam eer aan.
Promotie en een dag later je ene beste speler verkocht en Henk doet een stap terug.
Gemengde gevoelens.
Het is stil gehouden, dat is wel knap.
De opmerking dat de Graaf voor dit scenario is gehaald lijkt legitiem.
Waarom ook niet.
Kan niets bedenken .
Sandor geloof ik niets van.
Als je de Baard haalt wat moet je dan met Edwin of hij vindt het wel prima, dat kan natuurlijk.
Wie weet heeft de vrouw van Arne gezegd, thus koomen anders zwaait er wat !!!
Citaat van: KlinkHamer op maart 25, 2026, 20:13:49
Volkomen K*t , Cambuur de mooiste kutclub van nederland doet zijn naam eer aan.
Promotie en een dag later je ene beste speler verkocht en Henk doet een stap terug.
Gemengde gevoelens.
Het is stil gehouden, dat is wel knap.
De opmerking dat de Graaf voor dit scenario is gehaald lijkt legitiem.
Waarom ook niet.
Kan niets bedenken .
Sandor geloof ik niets van.
Als je de Baard haalt wat moet je dan met Edwin of hij vindt het wel prima, dat kan natuurlijk.
Wie weet heeft de vrouw van Arne gezegd, thus koomen anders zwaait er wat !!!
Sjostrand in een jaar bijna 1,5 miljoen aan verdiend, prachtig toch. Zo snel mogelijk de kortlopende schulden aflossen en dan kun je echt vooruit. Ze vinden vast weer de nieuwe Sjostrand, Ferrah of Baouf.
Citaat van: KlinkHamer op maart 25, 2026, 20:13:49
Volkomen K*t , Cambuur de mooiste kutclub van nederland doet zijn naam eer aan.
Promotie en een dag later je ene beste speler verkocht en Henk doet een stap terug.
Gemengde gevoelens.
Het is stil gehouden, dat is wel knap.
De opmerking dat de Graaf voor dit scenario is gehaald lijkt legitiem.
Waarom ook niet.
Kan niets bedenken .
Sandor geloof ik niets van.
Als je de Baard haalt wat moet je dan met Edwin of hij vindt het wel prima, dat kan natuurlijk.
Wie weet heeft de vrouw van Arne gezegd, thus koomen anders zwaait er wat !!!
Net zoals Henk, positief blijven! Deze man heeft meer voor onze club gewerkt dan dat hij er voor zijn familie kon zijn. Even relativeren graag...
Bosschaart gaat weg bij Feijenoord. Wil een nieuwe uitdaging.
Wat mij betreft is er maar ??n route de 4 jaar.
Jaar 1-2 Sierksma. Een jonge trainer die zich kan ontwikkelen bij Cambuur waarna hij een stap gaat maken.
Jaar 3-4 Van der Weij. Welke dan hopelijk is toegelaten en de diploma's heeft gehaald.
Citaat van: zeewolde op maart 25, 2026, 21:58:31
Bosschaart gaat weg bij Feijenoord. Wil een nieuwe uitdaging.
Dit is wel heel toevallig toch?
Citaat van: zeewolde op maart 25, 2026, 21:58:31
Bosschaart gaat weg bij Feijenoord. Wil een nieuwe uitdaging.
Zou mooi zijn.... verdient wel wat krediet hier.
Met Henk als begeleiding, prima idee.
Citaat van: Galdiano op maart 25, 2026, 22:04:29
Wat mij betreft is er maar ??n route de 4 jaar.
Jaar 1-2 Sierksma. Een jonge trainer die zich kan ontwikkelen bij Cambuur waarna hij een stap gaat maken.
Jaar 3-4 Van der Weij. Welke dan hopelijk is toegelaten en de diploma's heeft gehaald.
Jonge trainer ... wedstrijd 4... henk de jong ole ole...
Kan toch niet waar zijn.
Citaat van: Lore op maart 25, 2026, 22:11:43
Dit is wel heel toevallig toch?
Bosbaart moet eerst zijn papieren halen...
Citaat van: zeewolde op maart 25, 2026, 21:58:31
Bosschaart gaat weg bij Feijenoord. Wil een nieuwe uitdaging.
Ik vind Bosschaart een goede assist, maar zie hem niet als ideale hoofdtrainer. Het jaar dat Henk uitviel hebben we maar weinig punten gepakt onder hem.Maar het zou kunnen voor 1 jaar en daarna beoordelen. Moet hij wel naar friesland verhuizen. Je kunt niet elke dag naar rotterdam rijden.
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 25, 2026, 22:18:10
Jonge trainer ... wedstrijd 4... henk de jong ole ole...
Kan toch niet waar zijn.
Foppe de Haan heeft na zijn pensioen in crisis ook nog eens het overgenomen. Toen was hij al gestopt. Is toch ook mooi dat we die optie hebben. Dat bij hoge nood henk iets kan doen.
Citaat van: Galdiano op maart 25, 2026, 22:04:29
Wat mij betreft is er maar ??n route de 4 jaar.
Jaar 1-2 Sierksma. Een jonge trainer die zich kan ontwikkelen bij Cambuur waarna hij een stap gaat maken.
Jaar 3-4 Van der Weij. Welke dan hopelijk is toegelaten en de diploma's heeft gehaald.
Sierksma wou het niet overnemen bij AZ omdat het midden in het seizoen was. Die blijft natuurlijk bij AZ . Het is geen toeval dat Az weer goed gaat voetballen, dat komt niet door die slome koeienkop.
De selectie was dit seizoen wel helemaal afgestemd op Henk's idee over voetbal. De backs moesten bijvoorbeeld complementair zijn aan de buitenspelers. Hoe ga je dat volgend seizoen dan? Halen we spelers in de huidige speelstijl maar beter en gaat Henk dan een (jonge) trainer zijn systeem uitleggen?
Ik denk dta een reden is dat de Graaf , Siersema en Boschaart worden genoemd is dat we ook niet een ander type voetbal willen zijn. Een trainer die na 3 verliespotten op de counter gaat of 5-3-2 redt het hier niet.
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 25, 2026, 22:18:10
Jonge trainer ... wedstrijd 4... henk de jong ole ole...
Kan toch niet waar zijn.
Hij kan de perfecte mentor zijn voor jonge trainers. Als je dit voorkomen moet Henk geen assistent worden. Bij elke trainer heb je dit.
Citaat van: sunderland op maart 26, 2026, 04:37:39
Sierksma wou het niet overnemen bij AZ omdat het midden in het seizoen was. Die blijft natuurlijk bij AZ . Het is geen toeval dat Az weer goed gaat voetballen, dat komt niet door die slome koeienkop.
Zijn hart ligt nog steeds in Leeuwarden. :y
We gaan het meemaken.
Pascal Bosschaart
lijkt mij ook dat Sierksma de grootste kanshebber is, Bosbaard heeft zijn diploma nog niet en moet op cursus en ander krijg je weer gedoe met dispensatie en de KNVB
Met 2 anderen in dienst met een hoofddiploma plus 1 in opleiding zou dat wel wat flauw zijn... .
En was Rik ook niet bezig?
Citaat van: diekhuzen op maart 26, 2026, 07:57:56
Pascal Bosschaart
Dat denk ik ook. Zou ik trouwens een prima keuze vinden. Er zal ongetwijfeld een constructie te bedenken zijn tot hij zijn papieren heeft.
Namen:
Pascal Bosschaart
Rene v/d Weij
Edwin de Graaf
Sipke Hulshof (alleen bij ontslag Slot?)
en ik hoor de naam Sierksma van AZ.
Volgens mij allemaal goede kandidaten |:)
snap niet dat bij de meesten hier Bosbaard de voorkeur krijgt op wat voor prestaties? Toen hij het van Henk overnam ging het steeds slechter en zijn periode bij Feijenoord is ook het voetbal niet echt geweldig en het zal wel een vriend van Henk zijn maar dat kan nooit een argument zijn om hem hier neer te zetten.
Sierksma heeft al bewezen hoe om te gaan met talenten bij Az die heeft echt de voorkeur bij mij Derkx gaf ook al aan dat hij al een paar keer in het stadion is geweest zou een hele goede keuze zijn
Citaat van: Oud Cambuur op maart 26, 2026, 11:46:46
snap niet dat bij de meesten hier Bosbaard de voorkeur krijgt op wat voor prestaties? Toen hij het van Henk overnam ging het steeds slechter en zijn periode bij Feijenoord is ook het voetbal niet echt geweldig en het zal wel een vriend van Henk zijn maar dat kan nooit een argument zijn om hem hier neer te zetten.
Topper van een vent. Ligt goed bij ons publiek (niet onbelangrijk aangezien je een zware taak krijgt om Henk over te nemen) goede uitstraling en doet het volgens mij gewoon goed als trainer. Kreeg bij Feyenoord veel lovende woorden en heb zelf bij Dordt uit met wat mensen gesproken die nog steeds balen dat hij weg is daar. Daarnaast goede relatie met Henk zelf, lijkt mij ook niet onbelangrijk.
Maar goed, er zijn genoeg kandidaten en Edwin de Graaf zal ook serieus mee gesproken worden neem ik aan.
Citaat van: Galdiano op maart 26, 2026, 07:29:46
Zijn hart ligt nog steeds in Leeuwarden. :y
We gaan het meemaken.
Dat klopt wat je zegt, en heeft afgelopen periode een huis gekocht in Leeuwarden. Lijkt me een logische keuze vanwege dat hij een goed netwerk heeft en ervaring op heeft gedaan met de werkwijze van AZ. Een club die een prima beleid voert en weet wat er gevraagd wordt voor een goed team in de eredivisie. Boscchaart heeft geen diploma en Vd Graaf lijkt me zich prettiger te voelen bij een assistentschap. Reinsma gaat de cursus doen, dus die doet nu extra ervaring op bij Cambuur.
We gaan het allemaal zien.
Als ik Ard zo beluister komt er wel een nieuwe trainer
Citaat van: sunderland op maart 26, 2026, 17:30:24
Als ik Ard zo beluister komt er wel een nieuwe trainer
Waar heeft ard gereageerd?
Citaat van: Sonnema op maart 26, 2026, 12:23:08
Dat klopt wat je zegt, en heeft afgelopen periode een huis gekocht in Leeuwarden. Lijkt me een logische keuze vanwege dat hij een goed netwerk heeft en ervaring op heeft gedaan met de werkwijze van AZ. Een club die een prima beleid voert en weet wat er gevraagd wordt voor een goed team in de eredivisie. Boscchaart heeft geen diploma en Vd Graaf lijkt me zich prettiger te voelen bij een assistentschap. Reinsma gaat de cursus doen, dus die doet nu extra ervaring op bij Cambuur.
We gaan het allemaal zien.
we gaan het zien, ken um niet heel goed. Lijkt mij een stille jongen op de achtergrond. Zijn kennis staat volgens mij buiten kijf
Schijnt dat ze gesprekken voeren met Ultee
Citaat van: sunderland op maart 26, 2026, 18:54:25
Schijnt dat ze gesprekken voeren met Ultee
Heerlijk na alle verliespotjes weer die eeuwige glimlach in de intervieuws....
Echt vol voor Foeke Booy gaan zeg ik, mag wat kosten!
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 26, 2026, 19:05:36
Heerlijk na alle verliespotjes weer die eeuwige glimlach in de intervieuws....
en alles was niet zijn schuld
Citaat van: Sonnema op maart 26, 2026, 12:23:08
Dat klopt wat je zegt, en heeft afgelopen periode een huis gekocht in Leeuwarden. Lijkt me een logische keuze vanwege dat hij een goed netwerk heeft en ervaring op heeft gedaan met de werkwijze van AZ. Een club die een prima beleid voert en weet wat er gevraagd wordt voor een goed team in de eredivisie. Boscchaart heeft geen diploma en Vd Graaf lijkt me zich prettiger te voelen bij een assistentschap. Reinsma gaat de cursus doen, dus die doet nu extra ervaring op bij Cambuur.
We gaan het allemaal zien.
Bosbaard zit bij Reinsma op de cursus
Cambuur schijnt op zoek te zijn naar een jonge talentvolle trainer
Dan ligt Sierksma op pole position denk ik..
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/18327270/opvolger-henk-de-jong-moet-jonge-moderne-trainer-worden-die-de-club-kan-helpen-in-de-volgende-stap
Waarom zou je graag voor een jonge trainer willen gaan? Ik snap dat nooit zo goed. Teveel voorbeelden van dat het fout gaat (van persie heitinga cocu enzovoort) en maar zelden dat het goed gaat. Dus snap niet zo goed wat dat oplevert.
Ik zie veel liever iemand die de klappen van de zweep kent en met veel eredivisie-ervaring . Een type rogier meijer oid
Stijn Schaars lijkt mij een uitstekende keuze. Jong , ervaring opgedaan bij Peter Bosz en doet het erg goed bij jong Psv. Vond Jong Psv ook 2 x tactisch erg goed tegen ons.
Weet niet of die haalbaar is maar past perfect in het profiel
Citaat van: sunderland op maart 27, 2026, 05:07:24
Stijn Schaars lijkt mij een uitstekende keuze. Jong , ervaring opgedaan bij Peter Bosz en doet het erg goed bij jong Psv. Vond Jong Psv ook 2 x tactisch erg goed tegen ons.
Weet niet of die haalbaar is maar past perfect in het profiel
Zelfde als Bosbaard beschikt nog niet over het trainersdiploma moet ook nog beginnen aan de cursus
Citaat van: sjaak op maart 26, 2026, 19:13:26
Echt vol voor Foeke Booy gaan zeg ik, mag wat kosten!
Dan zeg ik Arne Slot!!!! :_schater
Lekker voor de nieuwe trainer straks met Henk nog op de bank. Ook al is het als
hulpje. Is dit niet puur een keuze vanuit emotie? Het publiek dat elke wedstrijd straks de naam van Henk scandeert 8P dat moet je als trainer dan ook telkens maar slikken.
Henk zal altijd de belangrijkste man op de bank blijven. Daar moet je maar mee om kunnen gaan.
Citaat van: De Gast op maart 27, 2026, 07:43:09
Lekker voor de nieuwe trainer straks met Henk nog op de bank. Ook al is het als
hulpje. Is dit niet puur een keuze vanuit emotie? Het publiek dat elke wedstrijd straks de naam van Henk scandeert 8P dat moet je als trainer dan ook telkens maar slikken.
Henk zal altijd de belangrijkste man op de bank blijven. Daar moet je maar mee om kunnen gaan.
Precies. De enige manier waarop dit iets van logisch is, is al Cambuur al er bijna uit is met een trainer. En die trainer hier echt blij van wordt en dat kan eigenlijk alleen met een trainer die Henk al heel goed kent. Dus De Graaf, Boschaard of misschien Sierksma
Het is wel een aparte constructie zo. Als ik het goed begrijp in de Sportcast diende Henk zijn ontslag in. Ard De Graaf biedt hem dan een 4 - jarig contract aan waarbij Henk eigenlijk zelf kan invullen wat hij voor de club doet en dat is in eerste instantie een nieuwe trainer ondersteunen.
Maar hij wil ook wel scouten, of "iets"met cambur verbindt" of met nieuwe spelers om tafel ect. ect.
Dat lijkt me een lastige situatie voor een nieuwe trainer, maar ook voor een nieuwe algemeen directeur en in de toekomst de opvolger van Lambooij.
Die moeten steeds maar invulling geven aan dat contract.
Henk verdient het absoluut om aan de club verbonden te blijven maar praktisch gezien ben ik wel heel benieuwd hoe dit contract dan ingevuld gaat worden.
Citaat van: Bankzitter op maart 27, 2026, 08:52:01
Het is wel een aparte constructie zo. Als ik het goed begrijp in de Sportcast diende Henk zijn ontslag in. Ard De Graaf biedt hem dan een 4 - jarig contract aan waarbij Henk eigenlijk zelf kan invullen wat hij voor de club doet en dat is in eerste instantie een nieuwe trainer ondersteunen.
Maar hij wil ook wel scouten, of "iets"met cambur verbindt" of met nieuwe spelers om tafel ect. ect.
Dat lijkt me een lastige situatie voor een nieuwe trainer, maar ook voor een nieuwe algemeen directeur en in de toekomst de opvolger van Lambooij.
Die moeten steeds maar invulling geven aan dat contract.
Henk verdient het absoluut om aan de club verbonden te blijven maar praktisch gezien ben ik wel heel benieuwd hoe dit contract dan ingevuld gaat worden.
die nieuwe trainer moet niet zeiken en blij zijn dat ie hier mag werken. Dit is de situatie. Wou je dan dat Henk weg zou gaan? Op deze manier kan hij mooi blijven bij ons. Moeten het niet te groot maken, anders zou 100% een andere club hem in dienst nemen. ( niet als hoofdtrainer) . Man is goud op alle gebieden, sponsor, kennis, publiek,spelers
Citaat van: Oud Cambuur op maart 27, 2026, 07:30:40
Zelfde als Bosbaard beschikt nog niet over het trainersdiploma moet ook nog beginnen aan de cursus
Bosbaard rond volgens Espn in mei zijn cursus af. En waarom is Stijn n? hoofdverantwoordelijk?
Citaat van: sunderland op maart 27, 2026, 09:03:20
die nieuwe trainer moet niet zeiken en blij zijn dat ie hier mag werken. Dit is de situatie. Wou je dan dat Henk weg zou gaan? Op deze manier kan hij mooi blijven bij ons. Moeten het niet te groot maken, anders zou 100% een andere club hem in dienst nemen. ( niet als hoofdtrainer) . Man is goud op alle gebieden, sponsor, kennis, publiek,spelers
Tot aan de winterstop ook een prima oplossing dat Henk een nieuwe trainer begeleidt.
Maar daarna zul je toch iets duidelijker moeten gaan invullen. Als er in die 4 jaar onduidelijkheid of spanning ontstaat over verantwoordelijkheden is dat niet goed, ook niet voor Henk zelf. Ik geloof nooit dat Henk het de bedoeling is dat Henk vier lang lang assistent trainer blijft zoals het een beetje in de pers kwam.
Citaat van: sunderland op maart 27, 2026, 09:03:20
die nieuwe trainer moet niet zeiken en blij zijn dat ie hier mag werken. Dit is de situatie. Wou je dan dat Henk weg zou gaan? Op deze manier kan hij mooi blijven bij ons. Moeten het niet te groot maken, anders zou 100% een andere club hem in dienst nemen. ( niet als hoofdtrainer) . Man is goud op alle gebieden, sponsor, kennis, publiek,spelers
Exact.
Wat een gezever zeg. Men vergeet voor het gemak ook dat Henk een sociaal persoon is en met bijna iedereen prima kan werken. JUIST voor een jongere talentvolle trainer is dit de perfecte stap, met Henk als leermeester. Denken sommigen nou echt dat er trainers afhaken omdat Henk er ook nog zit? Die denken toch ook vooral aan hun eigen carri?re en portemonnee.
En dan nog dat napraat gelul van analisten die dan beweren dat het moeilijk zou zijn om samen met Henk te werken, omdat de supporters bij de eerste de beste nederlaag om Henk schreeuwen.
1. Het is zijn eigen keus.
2. Hij is er zelf bij en betrokken bij welk resultaat dan ook.
3. Totaal andere situatie dus dan tijdens zijn ziekte toen hij thuis of op de tribune zat.
4. Mocht de roep dan toch komen, kan hij dat zelf de kop indrukken.
5. Henk verdient een standbeeld, eeuwige roem, maar zal toch een keer moeten loslaten. Dat het nu op deze manier gaat is de perfecte.
Citaat van: Destroyer op maart 27, 2026, 07:37:55
Dan zeg ik Arne Slot!!!! :_schater
Juust. Nimt ie Salah oek maar met, want Ferrari zie ik helaas niet terugkeren
Citaat van: michello op maart 27, 2026, 10:02:17
Exact.
Wat een gezever zeg. Men vergeet voor het gemak ook dat Henk een sociaal persoon is en met bijna iedereen prima kan werken. JUIST voor een jongere talentvolle trainer is dit de perfecte stap, met Henk als leermeester. Denken sommigen nou echt dat er trainers afhaken omdat Henk er ook nog zit? Die denken toch ook vooral aan hun eigen carri?re en portemonnee.
En dan nog dat napraat gelul van analisten die dan beweren dat het moeilijk zou zijn om samen met Henk te werken, omdat de supporters bij de eerste de beste nederlaag om Henk schreeuwen.
1. Het is zijn eigen keus.
2. Hij is er zelf bij en betrokken bij welk resultaat dan ook.
3. Totaal andere situatie dus dan tijdens zijn ziekte toen hij thuis of op de tribune zat.
4. Mocht de roep dan toch komen, kan hij dat zelf de kop indrukken.
5. Henk verdient een standbeeld, eeuwige roem, maar zal toch een keer moeten loslaten. Dat het nu op deze manier gaat is de perfecte.
Helemaal eens. Goed verwoord!
Henk doet ook nog een stap ?terug?. Hij is echt assistent dus een situatie als met Ultee met twee hoofdtrainers is er niet. Dat betekent ook dat er aan de voorkant duidelijkheid is over taken, rollen en verantwoordelijkheden. Je kan dus prima afspraken maken over hoe daarmee om te gaan.
Cambuur is geen gemakkelijke club en Henk weet als geen ander hoe daarmee om te gaan. Nog los van het technisch en tactische aspect is dat juist iets waarin hij een hoofdtrainer kan helpen. In feite wordt de functie juist aantrekkelijker met Henk als assistent.
Citaat van: sunderland op maart 27, 2026, 09:05:17
Bosbaard rond volgens Espn in mei zijn cursus af. En waarom is Stijn n? hoofdverantwoordelijk?
Het grote PSV krijgt natuurlijk dispensatie van de KNVB dat gaat Cambuur niet lukken
Citaat van: Oud Cambuur op maart 26, 2026, 11:46:46
snap niet dat bij de meesten hier Bosbaard de voorkeur krijgt op wat voor prestaties? Toen hij het van Henk overnam ging het steeds slechter en zijn periode bij Feijenoord is ook het voetbal niet echt geweldig en het zal wel een vriend van Henk zijn maar dat kan nooit een argument zijn om hem hier neer te zetten.
Dat beeld deel ik ook wel ja. Heb het idee dat men bij hem iets te positief is en bij Ultee weer iets te negatief. Alleen om het feit dat Pascal qua persoon wat beter bij de club/supporters lijkt te passen dan Ultee. De volkszanger tov de professor om het zo maar te zeggen.
Citaat van: Galdiano op maart 25, 2026, 22:04:29
Wat mij betreft is er maar ??n route de 4 jaar.
Jaar 1-2 Sierksma. Een jonge trainer die zich kan ontwikkelen bij Cambuur waarna hij een stap gaat maken.
Jaar 3-4 Van der Weij. Welke dan hopelijk is toegelaten en de diploma's heeft gehaald.
Ja, Sierksma zou een goede zet zijn.
Volgens mij was het sentiment bij Cambuur rond Bosschaart destijds niet positief en is het gebasseerd op hoe hij zich heeft gepresenteerd rond de wedstrijden tegen AC Milaan waarbij hij goed overkwam. Hij komt om mij wel als ?cht over en doet volgens mij geen gekke dingen om interessant over te komen. Zijn werkwijze is mij verder niet duidelijk geworden. Binnen Cambuur kennen ze hem goed genoeg om hier een waardeoordeel over te geven.
Ook aan Edwin de Graaf weten ze wat ze aan hem hebben. Als dit goed bevallen is dan lijkt het mij, als hij dit zelf ook wil, mij het meest logisch om hem hoofdtrainer te maken. Dan veranderen alleen de verantwoordelijkheden maar niet de poppetjes.
Sierksma voldoet aan alle eisen die Lambooij stelt. Kan een gouden duo gaan vormen met Henk. Hoop op Jan |:)
Citaat van: Gasgeve op maart 27, 2026, 11:10:23
Sierksma voldoet aan alle eisen die Lambooij stelt. Kan een gouden duo gaan vormen met Henk. Hoop op Jan |:)
Op alle punten een GO.
* Heeft de papieren
* Uit de regio, Cambuurman
* Jong en talentvol
Aan de basis van de doorgebroken talenten van AZ
* De perfecte stap, helemaal nu AZ Simonis of Correira gaat aantrekken, die nemen ook eigen mensen mee.
Een staf met Sierksma, De Jong, De Graaf en Reinsma. Weer een kwartet zoals we dat eerder hadden in de eredivisie. Perfect.
Ik zou zeggen Sipke Hulshoff binnenhalen. Heeft een schat aan Europese ervaring en weet onder immense druk te werken.
Citaat van: wacko jacko op maart 27, 2026, 11:18:12
Ik zou zeggen Sipke Hulshoff binnenhalen. Heeft een schat aan Europese ervaring en weet onder immense druk te werken.
En volgens mij ook het hoogste puntengemiddelde per wedstrijd als hoofdcoach van Cambuur. Denk wel onhaalbaar.
Sierksma staat bij mij op 1. Maar goed, ik heb er niks over te zeggen.
Het enige probleem met sierksma kan zijn dat zijn contract loopt tot 2028 bij AZ maar ik weet natuurlijk niet dat hij een clausule in zijn contract heeft staan dat hij weg mag als hij ergens hoofdtrainer kan worden
Citaat van: Oud Cambuur op maart 27, 2026, 11:32:33
Het enige probleem met sierksma kan zijn dat zijn contract loopt tot 2028 bij AZ maar ik weet natuurlijk niet dat hij een clausule in zijn contract heeft staan dat hij weg mag als hij ergens hoofdtrainer kan worden
Het zal er waarschijnlijk dan niet van komen (zoals bij Lambooij) maar ?positieverbetering? is het wel degelijk, dus AZ zal wel moeten in dat geval.
Citaat van: michello op maart 27, 2026, 11:34:28
Het zal er waarschijnlijk dan niet van komen (zoals bij Lambooij) maar ?positieverbetering? is het wel degelijk, dus AZ zal wel moeten in dat geval.
Wellicht staat AZ hier ook niet onwelwillend tegenover en kunnen er goede afspraken worden gemaakt. Het feit dat ze niet hem, maar Echteld naar voren hebben geschoven na het vertrek van Martens, geeft wel aan dat ze hem nog niet rijp achten voor het hoofdtrainerschap bij AZ. Tegelijkertijd zien ze blijkbaar wel toekomst in hem en is het voor hen ook interessant om te volgen hoe hij zich ontwikkelt als hoofdcoach van een Eredivisie-team.
Stel dat hij het hier een paar jaar goed doet, dan kunnen ze hem via de eerder gemaakte afspraken altijd weer terughalen.
Het is natuurlijk geweldig dat het Cambuur gelukt is om de Jong voor de club te behouden.
Hoop alleen dat zijn aanwezigheid potenti?le trainers niet zal afschrikken. Ze zullen duidelijk afspraken moeten maken over de rol en verantwoordelijkheden van de Jong.
Ik hoop op Sierksma. Heeft alles in huis, kent de club en heel belangrijk: ook de stad en de regio.
Je zou toch ook rene vd weij bij de staf kunnen voegen en edwin de graaf hoofdtrainer maken. En dan kan rene later doorschuiven als het moment daar is.
Citaat van: mark1989 op maart 27, 2026, 15:29:27
Je zou toch ook rene vd weij bij de staf kunnen voegen en edwin de graaf hoofdtrainer maken. En dan kan rene later doorschuiven als het moment daar is.
Dan zou je 2 trainers hebben die op de pro cursus zitten Reinsma zit er ook dus dat gaat niet gebeuren
Citaat van: mark1989 op maart 27, 2026, 15:29:27
Je zou toch ook rene vd weij bij de staf kunnen voegen en edwin de graaf hoofdtrainer maken. En dan kan rene later doorschuiven als het moment daar is.
[/]
Op voorhand had ik liever Sierksma gehad maar nu de Graaf er zit lijkt het mij logisch om eerst met hem in gesprek te gaan en dat hij kandidaat nr 1 is. Henk geeft aan een prima staf te hebben en als Henk hiermee niet had kunnen samenwerken had hij op voorhand al niet voor de rol als assistent-trainer gekozen. Volgens mij is er vorig seizoen ook bewust gekozen voor een trainer met de hoogste papieren. Veltman was een optie en het is De Graaf geworden. Ik vermoed met het idee dat die op termijn kan doorschuiven. Henk kiest voor zijn gezin en ook voor zichzelf nadat hij zelf ziek is geweest. In de podcast geeft hij aan dat hij bij het ?jonassen? dacht aan zijn hoofd. Gezien de druk van de eredivisie, zoals Henk het omschrijft, kiest hij volgens mij ook op dat vlak voor meer rust.
Vd Weij zou heel logisch zijn om erbij te nemen als assistent. Kent de club, traint al vele jaren topamateurs en heeft als speler bij Henk gespeeld.
Henk is voor vier jaar vastgelegd maar zegt ook dat het is als assistent-trainer of welke rol dan ook. Ik denk dat er wordt gekeken hoe het komende jaar/twee jaar verloopt met zowel het eerste elftal als Henk zelf en het dan zo maar kan zijn dat Henk dan een andere rol krijgt. Want qua werkuren vraag ik mij af of Henk het rustiger krijgt alleen is er nu niet meer de druk van eerste man.
Er werd vorig jaar gezocht naar een assistent die de hoogste traininrspapieren heeft, om mocht Henk stoppen die het kon overnemen. Nu is het zover, komt er een trainer van buitenaf is het een dikke middelvinger naar Edwin de Graaf.
Edwin de Graaf is aangetrokken als assistent en dat staat ook in zijn contract. Er zijn geen beloften gedaan dat hij Henk mag opvolgen. We spelen straks eredivisie en het is logisch dat je als club alle opties naast elkaar legt en dan tot de beste keuze komt. Eerlijk gezegd twijfel ik ook aan de graaf als hoofdtrainer. Ik vind hem wel een hele goede assistent.
Waarom is het dikke middelvinger. Als club heb je tot het recht om elke keer je eigen keuzes te maken. Dat doen spelers ook en trainers ook.
Ik heb ook nooit begrepen waarom ze iemand zochten met A diploma. Maar goed. Dat is verleden tijd.
Citaat van: Oud Cambuur op maart 27, 2026, 10:20:06
Het grote PSV krijgt natuurlijk dispensatie van de KNVB dat gaat Cambuur niet lukken
Is gewoon een pilotproject bij een jong ploeg voor een jaar, met gediplomeerde assistent (Dirckx) naast hem, niks geen voortrekkerij
https://www.transfermarkt.nl/johan-plat/profil/trainer/50839
Hier zou Cambuur een gesprek mee hebben gehad blijkbaar. Bron: OF
'Johan Plat ol? ol?' past wel op dezelfde melodie als 'Henk de Jong ol? ol? :y
Ik wil Bosbaardje |:) Toffe combi met Henk en Sandor(achter de coulissen)
Citaat van: wacko jacko op maart 27, 2026, 11:18:12
Ik zou zeggen Sipke Hulshoff binnenhalen. Heeft een schat aan Europese ervaring en weet onder immense druk te werken.
als die een stap terug wil doen zou dat fantastisch zijn. Hij voelt hem er sowieso niet te groot voor maar zal volgens mij zijn maat niet in de steek laten. De lijnen zijn super kort.
Verwacht iemand uit de hoed van Lambooij die niemand kent
https://x.com/i/status/2037613347596603480
Sierksma en Plat dus
Citaat van: DeBruyne op maart 27, 2026, 20:37:54
https://x.com/i/status/2037613347596603480
Sierksma en Plat dus
Dit is een grunninger die dit publiceert, zou die nu meer weten?
Die volg ik al een tijdje. En die weet altijd heel veel. Kijk zn berichten maar eens na
Plat heeft wel met Dick Schreuder in Spanje gewerkt, zou dit een plus zijn?
Zou het wel ??n Lambooy move vinden dat hij met Plat aankomt.
Sierksma is de bewezen topkandidaat lijkt me.
Johan Plat, nog niks laten zien. Risico te groot
Is het gek dat ik nog nooit van Johan Plat heb gehoord?
Nee maar wie heeft er buiten Friesland gehoord van Sandor, Sipke of vd Weij die hier vaak zijn genoemd?
En Slot was ook niet een hele bekende speler.
Als Schreuder graag met Plat werkt, dan is dat wel een aanbeveling.
Plat heeft een vooralbij kleine clubs in de KKD gespeeld en daarna jeugd, amateurs en assistent trainer en uiteindelijk hoofdtrainer CD Castell?n (als opvolger Schreuder).
Citaat van: Poetser op maart 28, 2026, 07:28:27
Is het gek dat ik nog nooit van Johan Plat heb gehoord?
Bist niet de enige.
Rick Kruys? Doet het ook goed met Volendam, is nog jong! Maar weet niet hoe lang zijn contract daar nog loopt...
Staat inderdaad in de LC in de vorm van namedropping. Volgens mij niet zeker of daarmee wordt gesproken. Dat vind ik wel een goede kandidaat. Bij Plat weet ik het zo niet, niet echt zo?n goed gevoel bij, maar dat zal wel door zijn uitstraling komen.
Citaat van: michello op maart 28, 2026, 09:21:47
Staat inderdaad in de LC in de vorm van namedropping. Volgens mij niet zeker of daarmee wordt gesproken. Dat vind ik wel een goede kandidaat. Bij Plat weet ik het zo niet, niet echt zo?n goed gevoel bij, maar dat zal wel door zijn uitstraling komen.
owk,
Kun je dat stuk posten?
Henk de Jong is voor altijd vergroeid met SC Cambuur. Hoe nu verder zonder de promotiekoning aan het roer?
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 07:40 ? SC Cambuur
Henk de Jong wordt door zijn spelers in de lucht geworpen na een van zijn laatste kunstjes als hoofdtrainer van SC Cambuur.
Henk de Jong wordt door zijn spelers in de lucht geworpen na een van zijn laatste kunstjes als hoofdtrainer van SC Cambuur. Foto: Cor Lasker
Hij doorstond moeilijke tijden, maar kwam altijd weer bovendrijven. Henk de Jong is onmiskenbaar voor altijd vergroeid met SC Cambuur. Hoe nu verder, zonder de promotiekoning aan het roer?
Lees meer over
SC Cambuur
Het is eind november vorig jaar als Henk de Jong in het Kooi Stadion langs de rand van het veld vertelt over zijn vrouw Diana. Ze ondergaat een behandeling tegen borstkanker. De Jong houdt zich groot, zegt dat het goedkomt, maar zorgen tekenen zijn gelaat. Zoals dat steeds vaker het geval is. Het is de zoveelste tegenvaller in het leven van de immer positieve Drachtster.
In 2021 wordt zijn zoon Ruben getroffen door long-covid. Aan het einde van datzelfde jaar zit hijzelf ziek thuis door de cyste in zijn hoofd. Hij knapt op, gaat weer aan het werk, maar dat is slechts van korte duur. Wat volgt is een ingrijpende operatie en een lange periode van herstel. Te midden van al die ellende verliest hij eind 2022 zijn vader Pier, door de gevolgen van een tekenbeet.
Een ge?motioneerde Henk de Jong nadat de promotie van SC Cambuur is veiliggesteld.
Een ge?motioneerde Henk de Jong nadat de promotie van SC Cambuur is veiliggesteld. Foto: Henk Jan Dijks
?We hebben wat dat betreft wel veel dingen meegemaakt in ons leventje, maar we komen er altijd goed uit", zegt De Jong begin dit jaar. Nee, hij houdt er niet van bij de pakken neer te zitten. Bovendien is er altijd voetbal als afleiding. Als welkome uitlaatklep in onrustige tijden. Toch botst juist voetbal steeds vaker met zijn wens meer tijd met naasten door te brengen.
Bijzonder
Woensdag maakte De Jong daarom bekend te stoppen als hoofdtrainer van Cambuur en voorlopig verder te gaan als assistent. Wie hem de voorbije maanden hoorde praten, over de immense druk die het vak op zijn schouders legde, over het ouder worden, over te weinig tijd hebben voor zijn (klein)kinderen, over de gezondheid van zijn vrouw en zichzelf, zag het ergens wel aankomen.
Met het besluit van de Drachtster komt na dit seizoen een eind aan een bijzondere samenwerking. Onder leiding van De Jong wist Cambuur liefst drie keer te promoveren (2013, 2021 en 2026), iets wat de club in al die jaren daarvoor slechts twee keer was gelukt. Ondertussen flikte hij het ook met De Graafschap (2018). Niemand lukte dat deze eeuw vaker. Zijn bijnaam? Promotiekoning.
De Jong is een peoplesmanager pur sang, weet zijn spelers te raken als geen ander. De meesten lopen met hem weg. Zijn nuchtere karakter en benaderbare persoonlijkheid, passend bij een volksclub als Cambuur, spreken supporters aan. Niet voor niets pleiten supporters voor een standbeeld bij het Kooi Stadion of een eerbetoon in andere vorm.
Henk de Jong is gek met zijn spelers en zij met hen. Hier gearmd met Toni Jonker.
Henk de Jong is gek met zijn spelers en zij met hen. Hier gearmd met Toni Jonker. Foto: Henk Jan Dijks
Ook dit seizoen was de hand van De Jong zichtbaar. Hij wist van een mix van jong talent en een aantal ervarener krachten, samen goed voor een gemiddelde leeftijd van 23 jaar, een hechte groep te smeden. Niet ??n moment of ??n speler maakte het verschil, maar het collectief. Ook de wissels droegen hun steentje bij. Gemor werd door De Jong vroegtijdig in de kiem gesmoord.
Afgrond
Toegegeven, het tijdperk van De Jong bij Cambuur was niet probleemloos. In februari 2016 legde de hoofdtrainer zijn taken neer omdat hij vond dat hij niet langer de juiste persoon was om de club te behoeden voor degradatie uit de eredivisie. Iets waar zijn opvolger Marcel Keizer overigens ook niet in slaagde. Vorig seizoen scheelde het niet veel of de club had h?m ontslagen.
Na een beschamende dertiende plek op de ranglijst het seizoen ervoor, stond Cambuur na vijf duels op een bedroevende zeventiende plaats. Sportief was er weinig progressie. Ook was er heibel in de technische staf. Iedere andere trainer was allang de deur gewezen, maar dat gold niet voor De Jong. En dat was deels te begrijpen. Dankzij twee promoties was zijn krediet in Leeuwarden nog altijd groot.
Toch twijfelden de beleidsbepalers aan de houdbaarheid van de hoofdtrainer. Als De Jong na de nederlaag tegen FC Emmen op 29 september 2024 (1-4), waar Cambuur volledig door de ondergrens zakte, nog een aantal keer had verloren, dan had hij nu niet drie promoties achter zijn naam gehad. Maar een nipte zege op VVV-Venlo betekende het begin van een indrukwekkende opmars. Ontegenzeggelijk een knappe prestatie.
Henk de Jong geflankeerd door scheidend algemeen directeur Ard de Graaf (l) en financieel directeur Harry van der Zee.
Henk de Jong geflankeerd door scheidend algemeen directeur Ard de Graaf (l) en financieel directeur Harry van der Zee. Foto: Dijks Media / Henk Jan Dijks
In die periode kwam alles waar Henk de Jong voor staat samen. De gehaaide trainer die weet hoe het wereldje in elkaar steekt. Die voelde dat het te heet onder zijn voeten werd en in de media van zich afbeet in de richting van de directie , wetende dat het de publieke opinie zou be?nvloeden. De peoplesmanager wist zijn spelers te motiveren en de club door een woeste zee te manoeuvreren, uiteindelijk eindigend in een derde plaats en een nieuw contract.
Opluchting
Een seizoen later is hij voor de derde keer met Cambuur gepromoveerd. Er was dinsdag in Emmen vanzelfsprekend blijdschap, maar wat overheerste was toch de opluchting. ?Ik had wat goed te maken", zei De Jong met tranen in zijn ogen. ?Ik voelde me al die jaren schuldig dat ik ziek werd en de club weer was afgegleden. Er hing werkgelegenheid vanaf, h?. Gelukkig zijn we nu weer terug."
Er staat dit seizoen een andere trainer dan voorheen. Iemand die meer dan ooit vrijheid aan zijn assistenten geeft, die beduidend fitter en energieker is dan toen hij eind 2023 de klus van Sjors Ultee overnam. De Jong had nog jaren meegekund, maar de keuze is gemaakt. Diana, zijn (klein)kinderen, hijzelf: ze krijgen de tijd die ze verdienen. Bovendien: ?Op een van de absolute hoogtepunten kunnen stoppen, mooier kun je het niet krijgen."
Een trotse vader en zoon: Henk en Ruben de Jong.
Een trotse vader en zoon: Henk en Ruben de Jong. Foto: Henk Jan Dijks
Hoe nu verder, zonder de promotiekoning aan het roer? Ja, hij zal de komende jaren assistent bij het eerste team zijn en de nieuwe trainer wegwijs maken, maar hij zal niet zijn rechterhand worden. Afgelopen week zinspeelde De Jong er al op dat hij in de loop der tijd, binnen zijn contracttermijn, mogelijk een andere functie krijgt. Als boegbeeld bijvoorbeeld, dat sponsoren aan de club bindt en zich bezighoudt met maatschappelijke activiteiten.
Hoofdtrainer zal hij niet meer worden, dat heeft hij helder voor ogen. Dat is wezenlijk anders dan een aantal jaar geleden, toen De Jong hersteld was van de operatie aan de cyste in zijn hoofd en vanaf de spreekwoordelijke reservebank toekeek hoe Ultee onder druk kwam te staan. Een roep om de terugkeer van De Jong, die toen met ja werd beantwoord , heeft nu geen zin meer.
Stap vooruit
Het stapje terug van De Jong biedt de club de kans om de gewenste stap vooruit te zetten. Het is geen geheim dat de club liefst een jonge, moderne trainer aan wil stellen. Dat was ook al zo in de tijd van De Jong. Het sluit aan op de weg die onder technisch manager Lars Lambooij is ingeslagen: jonge mensen aantrekken, ze de kans bieden zich te ontwikkelen en een stap te maken.
Met Rik Reinsma (30) heeft Cambuur al zo?n trainer in huis. De huidige assistent is voorlopig nog niet klaar met zijn cursus Coach Betaald Voetbal. Al behoudt de KNVB zich de mogelijkheid voor in dergelijke gevallen dispensatie te verlenen.
Assistent-trainer Jan Sierksma langs de lijn bij het duel tussen AZ en Fortuna Sittard op 23 februari 2025.
Assistent-trainer Jan Sierksma langs de lijn bij het duel tussen AZ en Fortuna Sittard op 23 februari 2025. Foto: ANP/Bart Stoutjesdijk
Het is bovendien ook nog de vraag in hoeverre ze bij Cambuur vinden dat Reinsma na twee seizoenen als assistent klaar is voor het hoofdtrainerschap in de eredivisie. Edwin de Graaf (45), de andere assistent van Henk de Jong, beschikt w?l over de juiste papieren en was al eens hoofdtrainer bij NAC Breda en Roda JC. De Graaf lijkt daarentegen minder in het gezochte profiel te passen.
Een veelgenoemde naam is Pascal Bosschaart (46), voormalig assistent- en interim-trainer bij Cambuur. Deze week maakte hij bekend na dit seizoen te stoppen als hoofdtrainer van Jong Feyenoord, rijp voor een nieuwe uitdaging. Ook Bosschaart behoort tot dezelfde lichting cursisten als Reinsma. Mogelijk zou Cambuur dispensatie aan kunnen vragen.
Standbeeld
Logischer is dat Lambooij zich meldt bij een type als Jan Sierksma (41). De Dokkumer, voorheen jeugdtrainer bij Cambuur, is assistent bij AZ. Eerder stond hij aan het roer bij Jong AZ. Ook Rick Kruys (40) past in het profiel. Net als De Jong is de zoon van voormalig Cambuurtrainer Gert Kruys een peoplesmanager , maar dan wel eentje van de nieuwe generatie. Kruys heeft een doorlopend contract bij FC Volendam, maar wellicht biedt een mogelijke degradatie van de club een opening.
Rick Kruys, trainer van FC Volendam.
Rick Kruys, trainer van FC Volendam. Foto: ANP/Marcel van Dorst
Wie het ook wordt, hij kan rekenen op de hulp van Henk de Jong. Geen overbodige luxe, want hoe je het ook wendt of keert: de kans is groot dat Cambuur in de eredivisie een aantal keer tegen een nederlaag aanloopt, met morrende supporters als gevolg. De Jong is dan bij uitstek iemand die een woeste mensenmenigte in tien seconden kan veranderen in ideale schoonzonen.
Of er in de nabije toekomst wordt voldaan aan het verzoek om voor het Kooi Stadion een standbeeld van De Jong te plaatsen, valt overigens te betwijfelen. Vorig jaar, nadat Cambuur vanuit de kelder van de eerste divisie de play-offs bereikte, zei de Drachtster daar het volgende over: ?Vaak krijgt iemand een standbeeld als hij of zij dood is. Laat het voorlopig dan nog maar even zitten.?
Zo even allemaal open deuren
Citaat van: sunderland op maart 28, 2026, 11:20:46
Zo even allemaal open deuren
Ja dit is een stuk dat een ieder kan schrijven. Cambuur zoekt een bepaald profiel trainer en voor de rest mist iedere onderbouwing. Waarom is de ene trainer wel geschikt en de andere niet?
Bv. bij Bosschaart en de Graaf. Waarom voldoet bij de ene het profiel en bij de andere niet?
Citaat van: Destroyer op maart 28, 2026, 09:18:02
Rick Kruys? Doet het ook goed met Volendam, is nog jong! Maar weet niet hoe lang zijn contract daar nog loopt...
Hoeft voor mij niet. Denk dat Rick niet echt bij de club past. Anders dan zijn vader.
Citaat van: Andy King op maart 28, 2026, 13:31:35
Hoeft voor mij niet. Denk dat Rick niet echt bij de club past. Anders dan zijn vader.
past hier wel. Staat er onder het trainersgilde ook heel goed op in Nederland
Zolang het maar niet Fred Grim wordt. Dan lever ik mijn seizoen kaart in.
Was is die slecht zeg.
Citaat van: mark1989 op maart 28, 2026, 15:06:30
Zolang het maar niet Fred Grim wordt. Dan lever ik mijn seizoen kaart in.
Was is die slecht zeg.
Volgens mij is er een heel duidelijk profiel geschetst. Jong en modern.
Citaat van: sunderland op maart 28, 2026, 14:55:31
past hier wel. Staat er onder het trainersgilde ook heel goed op in Nederland
Onder het trainersgilde, ja. So what?
Het gerucht gaat dat er nu twee kandidaten zijn. Plat en Sierksma.
Citaat van: mark1989 op maart 29, 2026, 13:40:06
Het gerucht gaat dat er nu twee kandidaten zijn. Plat en Sierksma.
Dan ga ik voor Sierksma 100%....
SC Cambuur gelinkt aan Sipke Hulshoff
SC Cambuur is afgelopen week officieel naar de Eredivisie gepromoveerd. W??r een promotie voor Henk de Jong, maar de hoofdtrainer heeft besloten dat hij vanaf volgend seizoen meer tijd wil spenderen aan zijn thuissituatie. Om die reden doet hij een stap terug door ?slechts? als assistent-trainer verder te gaan.
Omrop Frysl?n heeft een lijstje samengesteld met potenti?le opvolgers. Jan Sierksma van AZ is daar ??n van, maar weet het medium: ?De naam van Sipke Hulshoff (51, Twijzel) is ook al meerdere keren gevallen onder supporters.? Hij staat er goed op bij de eigen achterban.
De regionale omroep vervolgt: ?Hulshoff werkt op dit moment bij een van de grootste clubs ter wereld met de beste spelers en daarom lijkt de stap naar Cambuur financieel en sportief een behoorlijke stap terug. Eerder heeft Hulshoff aangegeven dat hij het wel ziet zitten om ooit terug te keren bij Cambuur. Of dit het moment is? Dat blijft voor de Leeuwarder fans nog even afwachten.?
Hulshoff was al eens interim-trainer van SC Cambuur. Destijds beoefende hij die klus in samenspraak met Slot, die later juist de eindverantwoordelijkheid droeg.
|:) Mijn persoonlijke nummer 1!
:_schater :_schater :_schater Een artikel schrijven over namen die onder supporters rond gaan.
Citaat van: Lore op maart 30, 2026, 07:12:22
:_schater :_schater :_schater Een artikel schrijven over namen die onder supporters rond gaan.
dat stuk uit alC was al niet best, maar dit ook niet...
Het is weer eind maart :fant :_schater
Citaat van: zeewolde op maart 30, 2026, 07:22:02
dat stuk uit alC was al niet best, maar dit ook niet...
beetje overschrijven van hier. Ze zeggen bij omrop dat het wat speculaties zijn en nemen het niet serieus maar lc neemt zichzelf heel serieus en stelt niet even de vraag aan Ard waarom
Citaat van: Destroyer op maart 29, 2026, 23:18:40
SC Cambuur gelinkt aan Sipke Hulshoff
SC Cambuur is afgelopen week officieel naar de Eredivisie gepromoveerd. W??r een promotie voor Henk de Jong, maar de hoofdtrainer heeft besloten dat hij vanaf volgend seizoen meer tijd wil spenderen aan zijn thuissituatie. Om die reden doet hij een stap terug door ?slechts? als assistent-trainer verder te gaan.
Omrop Frysl?n heeft een lijstje samengesteld met potenti?le opvolgers. Jan Sierksma van AZ is daar ??n van, maar weet het medium: ?De naam van Sipke Hulshoff (51, Twijzel) is ook al meerdere keren gevallen onder supporters.? Hij staat er goed op bij de eigen achterban.
De regionale omroep vervolgt: ?Hulshoff werkt op dit moment bij een van de grootste clubs ter wereld met de beste spelers en daarom lijkt de stap naar Cambuur financieel en sportief een behoorlijke stap terug. Eerder heeft Hulshoff aangegeven dat hij het wel ziet zitten om ooit terug te keren bij Cambuur. Of dit het moment is? Dat blijft voor de Leeuwarder fans nog even afwachten.?
Hulshoff was al eens interim-trainer van SC Cambuur. Destijds beoefende hij die klus in samenspraak met Slot, die later juist de eindverantwoordelijkheid droeg.
|:) Mijn persoonlijke nummer 1!
Ja, Hulshof zou buitencategorie zijn. ervaring bij AZ, Feyenoord, Liverpool en Nederlands elftal. Daardoor onhaalbaar ben ik bang.
Citaat van: YellowBlue op maart 30, 2026, 12:06:16
Ja, Hulshof zou buitencategorie zijn. ervaring bij AZ, Feyenoord, Liverpool en Nederlands elftal. Daardoor onhaalbaar ben ik bang.
bij AZ? Dat is nieuw voor mij. Wel halve finale Knjb beker bij Az
Kogel schijnt door de kerk te zijn
de dominee of de pastoor
Plat gezegd ;)
Citaat van: Sonnema op maart 30, 2026, 16:18:21
Plat gezegd ;)
Dat gaat een Ultee?tje worden? Als hoofdtrainer hele slechte cijfers. 12 keer winst van de 45 wedstrijden.
En ik snap dat trainers ook voor hun eigen carri?re gaan, maar dat hij bleef zitten in Spanje terwijl zijn (oud) maatje is weggestuurd, is nou ook niet heel tof. Liep er wat omheen te lullen destijds.
Citaat van: michello op maart 30, 2026, 16:20:29
Dat gaat een Ultee?tje worden? Als hoofdtrainer hele slechte cijfers. 12 keer winst van de 45 wedstrijden.
En ik snap dat trainers ook voor hun eigen carri?re gaan, maar dat hij bleef zitten in Spanje terwijl zijn (oud) maatje is weggestuurd, is nou ook niet heel tof. Liep er wat omheen te lullen destijds.
Hij was/is ook meer een assistent, verwacht niet dat hij komt, of De Graaf moet de 1e man worden en Plat de nieuwe assistent.
Ik zou heel graag Sipke Hulshof hier als trainer zien. Een man die uitstekend bij de club past. En ook een goede trainer is. Kan heel goed met Henk samenwerken, maar ook met de andere stafleden.
Voor 3 jaar contract aanbieden en mooi gaan bouwen aan stabiele eredivisie club.
Ik zou het wel weten als ik Sipke was. Na nog geen 2 jaar begint die Premier League vast ook al wel te vervelen.
En wie wil nou assistent trainer bij het lokale clubje Liverpool zijn (met bijbehorend salaris!) als je ook hoofdtrainer bij wereldgrootmacht SC CAMBUUR kan/m?g zijn (met bijbehorend salaris!).
Daarbij is tegen degradatie spelen in d? Eredivisie natuurlijk ook veel leuker dan voor de prijzen spelen in de PL. En zich plaatsen voor dat ene toernooitje (Champions League ofzo?) kan ook nog steeds, maar ach: Wie wil dat als je mee mag doen aan de KNVB beker?!
Maar goed, ik had Sj?strand ook niet bij Malm? verwacht, dus misschien zit ik er wel weer naast w:)
Waarom niet de Graaf gewoon hoofdtrainer maken met een sterke assistent ernaast. Met alle respect, Henk heeft het niet allemaal alleen gedaan. Daar heeft de Graaf ook zeker aan bijgedragen. Loopt hier nu bijna een seizoen rond. Heeft de papieren.
Het gaat Johan Plat worden volgens de kenners
Dit seizoen was de selectie helemaal afgesteld op de wensen van de trainer (Henk) voor wat betreft het type spelers op elke positie.
Dus verwacht wel weer dat de selectie in samenspraak wordt samengesteld.
Citaat van: Specuveter op maart 30, 2026, 17:37:54
Het gaat Johan Plat worden volgens de kenners
Speelr die full gas voetbal net zoals schreuders?
Citaat van: Specuveter op maart 30, 2026, 17:37:54
Het gaat Johan Plat worden volgens de kenners
welke kenners?
Citaat van: Specuveter op maart 30, 2026, 17:49:11
kenners dicht bij het vuur
Je hebt op dit gebied geen echte goede reputatie h?. Dus kan je iets specifieker zijn?
Citaat van: Specuveter op maart 30, 2026, 17:49:11
kenners dicht bij het vuur
Die komt dus niet :_schater
Welkom Sierksma |:) 8)
Roelof legde uit dat Plat, Schreuder heeft genaaid, dit komt overeen met het verhaal Michello hier op het forum. Ik snap eerlijk gezegd niets van de keuze op Plat. Er zijn volgens mij echt wel betere keuzes.
Sierksma schijnt ook mee gesproken te zijn.
Nep news vanmiddag dus?
Citaat van: Galdiano op maart 30, 2026, 18:45:49
Roelof legde uit dat Plat, Schreuder heeft genaaid, dit komt overeen met het verhaal Michello hier op het forum. Ik snap eerlijk gezegd niets van de keuze op Plat. Er zijn volgens mij echt wel betere keuzes.
Sierksma schijnt ook mee gesproken te zijn.
Maar staat Plat op pole position?
Plat vind ik een groot risico, Cambuur nieuw in de eredivisie, en een trainer zonder ervaring!
Modern en jong, zijn de toverwoorden?
https://www.transfermarkt.nl/marink-reedijk/profil/trainer/99580. ????
:?
Alex Pastoor of Maurice Stijn ook een optie? Heb je in ieder geval mensen die weten hoe de hazen lopen in de eredivisie en 100% direct hun mannetje staan.
Citaat van: JSE op maart 30, 2026, 20:32:39
Alex Pastoor of Maurice Stijn ook een optie? Heb je in ieder geval mensen die weten hoe de hazen lopen in de eredivisie en 100% direct hun mannetje staan.
Geen optie. Cambuur wil als springplank gezien worden.
Citaat van: JSE op maart 30, 2026, 20:32:39
Alex Pastoor of Maurice Stijn ook een optie? Heb je in ieder geval mensen die weten hoe de hazen lopen in de eredivisie en 100% direct hun mannetje staan.
Alsjeblieft niet Pastoor... Steijn lijkt me onhaalbaar
Citaat van: Specuveter op maart 30, 2026, 17:37:54
Het gaat Johan Plat worden volgens de kenners
Die naam wordt veel genoemd, alleen even navraag gedaan en dit is alleen zoals iedereen weet 1 van de 3. Er is geen akkoord met wie dan ook.
Die plat heeft nog helemaal niks laten zien. De roep om Henk zal snel toenemen.
De enige goede kandidaat is Sierksma, kan met talenten een voetbalmachine makn getuige de winst van de youth league. Talenten waar Cambuur oog voor heeft. Handelen en Sierksma halen
Marink Reedijk lijkt mij ook geen verkeerde keus. Met Henk er naast als ervaren man zou het een goed duo kunnen zijn. Bij Plat heb ik een slechter gevoel.
Op basis waarvan wordt Plat nu al afgeschoten? Omdat we m niet kennen? Of weten we al veel over die vent?
Ik vertrouw Lambooij volledig, heeft zichzelf inmiddels wel bewezen lijkt mij.
Citaat van: JSE op maart 30, 2026, 20:32:39
Alex Pastoor of Maurice Stijn ook een optie? Heb je in ieder geval mensen die weten hoe de hazen lopen in de eredivisie en 100% direct hun mannetje staan.
Nog even en Andries Jonker wordt hier ook genoemd :_schater :_schater
Is die Andries Jonker niet wat?
Citaat van: Andy King op maart 31, 2026, 09:43:22
Is die Andries Jonker niet wat?
die moet het maar mooi bij die vrouwtjes houden?.
Wat past het beste bij Cambuur? Een geliefde trainer of een data trainer?
Dan lezen we hier Pastoor, Steijn, Jonker.....dan ben je er niet helemaal bij :D.
Profiel: Jong (dus weinig/minder ervaring), modern
Dat zijn bovenstaande alledrie niet, los van de kwaliteiten die ze wel hebben.
Daarnaast zijn deze ook redelijk onbetaalbaar.
Citaat van: PePe op maart 31, 2026, 11:16:53
Wat past het beste bij Cambuur? Een geliefde trainer of een data trainer?
Dit is toch geen ??n of het ander? Je moet goed met mensen kunnen werken, en de data en beelden gebruiken om het team en spelers individueel beter te maken. Als je ??n van de twee niet doet ben je ?berhaupt niet geschikt als trainer in deze tijd vind ik.
Kwamen gister een aantal, ook hier genoemde namen voorbij in de omrop sportcast.
Sipke Hulshof volgens mij niet! Vond ik op zich wel opmerkelijk.
Foppe _O_ _O_ _O_
Citaat van: Beul B op maart 31, 2026, 12:37:11
Foppe _O_ _O_ _O_
Pffff.... Gisteren ook even gekeken. Prima kerel, die Foppe, maar heeft niet zoveel meer te melden. Alleen nog oude verhalen. Daar zit ik niet op te wachten.
Citaat van: carlo de leeuw op maart 31, 2026, 12:26:15
Kwamen gister een aantal, ook hier genoemde namen voorbij in de omrop sportcast.
Sipke Hulshof volgens mij niet! Vond ik op zich wel opmerkelijk.
Is toch ook totaal niet realistische optie, helemaal financieel
Citaat van: janou op maart 31, 2026, 11:34:19
Dit is toch geen ??n of het ander? Je moet goed met mensen kunnen werken, en de data en beelden gebruiken om het team en spelers individueel beter te maken. Als je ??n van de twee niet doet ben je ?berhaupt niet geschikt als trainer in deze tijd vind ik.
Eens. En daarnaast blijft het gaan om de resultaten en het voetbal. Robin Peter bij ADO heeft nou niet de gezelligste persoonlijkheid, maar niemand die erom zeurt daar.
Heb er ook het volste vertrouwen in dat Lambooij hierin een goede keuze gaat maken.
Lambooij maakt vaak goede keuzes, maar niet altijd. Zie b.v. Binder.
Was Lambooij vorig seizoen niet degene die Henk wou inruilen voor een jongere trainer? Is nu vast wel blij dat het toen niet is gebeurd.
Citaat van: Lowieke op maart 31, 2026, 14:30:48
Lambooij maakt vaak goede keuzes, maar niet altijd. Zie b.v. Binder.
Noem mij een TD waarbij elke speler geslaagd is. Die zijn er niet kan ik je vertellen. En met de middelen die hij heeft heeft hij echt geweldig werk geleverd. Ik kijk liever naar de goede spelers die gehaald zijn (en aantal verkocht voor goede bedragen) dan naar een enkele speler die niet slaagt.
Op dit moment lijkt mij vertrouwen in Lambooij niets anders dan gepast. Helemaal omdat wij inhoudelijk helemaal niets meekrijgen van de gesprekken.
Citaat van: Lowieke op maart 31, 2026, 14:30:48
Lambooij maakt vaak goede keuzes, maar niet altijd. Zie b.v. Binder.
Blijf lekker in je hol en stoor ons niet met je negatief geneuzel
Citaat van: Korezev op maart 31, 2026, 15:19:43
Blijf lekker in je hol en stoor ons niet met je negatief geneuzel
Alles goed daarboven? Ik wil helemaal niet negatief doen over Lambooij. Hij heeft heel goed werk verricht voor onze club. ik wil er maar mee zeggen dat hij niet onfeilbaar is.
Bij Fc Knudde waren de journalisten altijd lapzwansen die maar op 1 ding uit waren, het warme buffet .
Om ze het nog makkelijker te maken zijn er geen 2 maar drie kandidaten.
Naast Plat en Sierksma is Marink Reedijk erbij gekomen.
Misschien morgen als primeur, vers van de pers te lezen in de krant, anders vrijdag....
Dat die naam zo tussen neus en lippen door op de sportcast door van Rijswijk gedropt is .....
Het is natuurlijk de charme van dit forum om lekker te ouwehoeren en als je vaak schiet is het altijd wel een keer raak.
Laat Lars maar schuiven.
Door Geert v T. Gedropt indd
Marink Reedijk (r) viert na de zege op RWDM met zijn spelers het behalen van het kampioenschap met SK Beveren in de Challenger Pro League, de voormalige Tweede Klasse.
Marink Reedijk (r) viert na de zege op RWDM met zijn spelers het behalen van het kampioenschap met SK Beveren in de Challenger Pro League, de voormalige Tweede Klasse. ? ANP
Logo telOude glorie herleeft bij SK Beveren aan de hand van jonge Nederlandse trainer Marink Reedijk (34)
BEVEREN- Onder leiding van de jonge Nederlandse trainer Marink Reedijk (34) is SK Beveren in de Challenger Pro League, het tweede profniveau in Belgi?, aan een uniek seizoen bezig.
Jeroen Kapteijns
Verslaggever Telesport, schrijft over: voetbal
2 minuten geleden
De Waaslanders bewerkstelligden een historisch vroege promotie (acht duels voor het einde), vierden inmiddels al uitbundig het kampioenschap en koersen nu af op een compleet ongeslagen seizoen met 25 zeges en 4 gelijke spelen na 29 duels.
Hoe belangrijk is het voor jou om die ongeslagen status tot het einde vol te houden?
Reedijk: ,,Ons doel voor dit seizoen was kampioen worden, maar nu we dat zijn, is het ons doel om ongeslagen te blijven. Het is in Belgi? sinds 1933 niet meer gebeurd dat een ploeg ongeslagen de competitie door is gekomen. Dat was toen Union. Als het ons lukt om dat ook te bereiken dan zou dat helemaal fantastisch zijn.?
Hoe is er in Beveren gereageerd op het kampioenschap?
,,Geweldig. Als je ziet wat dit heeft losgemaakt in de gemeente. Dat is waanzinnig. Het was 29 jaar niet meer voorgekomen dat de club kampioen was geworden. Beveren is een traditieclub, die gewend was aan succes en in het verleden ook twee keer kampioen van Belgi? is geweest. Als je die gouden tijden kunt laten herleven, is dat heel mooi. Zeker ook door de manier waarop, omdat de mensen zich kunnen identificeren met het voetbal dat wordt gespeeld.?
Op drempel Eredivisie: trainer Robin Peter verricht bij ADO eenzelfde kunststukje als Dick Schreuder bij NEC
De Duitse trainer Robin Peter heeft een indrukwekkende prestatie neergezet dit seizoen met ADO Den Haag.
Hoe belangrijk was het aandeel van de Nederlandse doelman Beau Reus in jullie seizoen?
,,Het feit dat we zoveel clean sheets hebben en zo weinig tegengoals komt ook op zijn conto. Ik vind hem ook aan de bal veel sterker geworden. Die jongen heeft grote stappen gemaakt, als voetballer ?n als mens. Ik hoop dat hij bij ons blijft, maar hij heeft een aflopend contract.?
Je bent vanuit het amateurvoetbal het trainersvak ingerold. Welk traject heb jij bewandeld op weg naar dit succes met SK Beveren?
,,De stap naar de jeugd van Ajax was voor mij heel belangrijk om te ervaren hoe professioneel voetbal in de top eruit ziet qua eisen en details. Bij West Bromwich Albion zijn mijn ogen geopend in de zin van, dat het voetbal ook heel anders beleefd kan worden dan hoe er in Ajax en in Nederland naar gekeken kan worden. Daar stonden de mensen op de banken voor een sliding op de middenlijn. En bij Vitesse heb ik met Thomas Letsch en Phillip Cocu mogen werken, twee trainers met een heel eigen spelfilosofie. Al die ervaringen heb ik tot me genomen en daar mijn eigen idee?n op losgelaten.?
In 2024 ben je naar Belgi? gegaan. Wat heeft dat jou gebracht?
,,Het was een heel mooi moment voor mij om op eigen benen te gaan staan. Eerst bij de RSCA Futures, het opleidingsteam van Anderlecht, en na ??n seizoen bij SK Beveren. Hier heb ik me verder kunnen ontwikkelen met dit seizoen als voorlopig hoogtepunt.?
Beveren-doelman Beau Reus troeft PSV af qua vroeg kampioen worden: ?Kreeg ineens tien man over me heen?
Beau Reus viert de titel van SK Beveren.
Je hebt geen achtergrond als profvoetballer. Wat betekent dat voor je trainerscarri?re?
,,Je mist wat en je krijgt er wat anders voor terug. Ik heb niet de specifieke spelers- en kleedkamerervaring op het hoogste niveau. Aan de andere kant heb ik wel andere invalshoeken, omdat ik geleerd heb de theorie in de praktijk te brengen. En daarbij heb ik op mijn 34e al heel veel vlieguren als trainer, terwijl de meeste oud-profs pas op deze leeftijd aan een trainerscarri?re beginnen.?
In Nederland staat ADO Den Haag bovenaan in de Keuken Kampioen Divisie. Net als SK Beveren een club van de Amerikaanse Bolt Football Holdings. Hoe heb je naar hun seizoen gekeken?
,,Ik heb het nauwgezet gevolgd, zoals ik alle Bolt-clubs volg, en ik heb ook regelmatig contact gehad met ADO-trainer Robin Peter. Het spel dat ADO speelt is wel anders. Zij spelen meer powervoetbal, Red Bull-geori?nteerd, met snel de verticale bal, terwijl wij een mix hebben van veel intensiteit en de tegenstander de wil opleggen door combinatievoetbal en door de linies spelen. Ik wil ook graag direct en effectief voetbal zien.?
SK Beveren met Nederlandse trainer en keeper ongeslagen kampioen
Beau Reus
Bij Vitesse heb je meegemaakt, dat zo?n buitenlandse overname helemaal niet goed kan uitpakken. Bij SK Beveren en ADO Den Haag is nu wel succes onder een Amerikaanse eigenaar. Wat zie jij als sleutel daarvoor?
,,Bij Bolt is er een heel duidelijke visie op hoe een club geleid moet worden, maar ook op sportief vlak. Het is geen toeval dat ADO Den Haag en SK Beveren succes hebben met een vergelijkbaar type coach.?
Hoe ziet jouw toekomst eruit?
,,Mijn contract loopt af, maar we zijn aan het praten over een vervolg. Er moet onder andere duidelijkheid komen over wat de mogelijkheden zijn en wat de ambitie van de club is. Ik heb het onwijs naar mijn zin bij SK Beveren, maar ondanks dat ik graag wil blijven, weet je het nooit. Er zijn natuurlijk slechtere momenten om een aflopend contract te hebben.?
Wat is je ultieme doel als trainer?
,,Ik zou ooit een keer een Champions League-wedstrijd willen coachen. Dat is het summum. Ik hoop het hoogst mogelijke niveau te bereiken, maar uiteindelijk gaat het om plezier hebben in je vak en met fijne mensen werken. Dat doe ik bij SK Beveren en dat vind ik heel belangrijk.?
Dit gaat een lastig verhaal worden denk ik.
Ja idd, Champions League spelen we pas over een jaar of 5...
Citaat van: EdsjeSCC op april 01, 2026, 12:00:16
Ja idd, Champions League spelen we pas over een jaar of 5...
Heeft hij nog wel mooi de tijd om aan het elftal te schaven
Reedijk is trainer geweest van Baouf bij Anderlecht. Niet dat het wat uit zal maken natuurlijk, maar wel een leuk feitje.
Dit is de andere kant, en als je dit leest snap ik de keuze van Plat ook wel wat meer:
Plat, ex-speler van onder andere FC Volendam en PEC Zwolle, was bezig aan zijn derde seizoen als trainer van Jong FC Volendam. Sindsdien zijn veel spelers via het Volendamse beloftenteam doorgestroomd naar de hoofdmacht en is de kwaliteit verbeterd. Dit seizoen al maakten zes spelers hun debuut in het profvoetbal, het seizoen ervoor waren dat er maar liefst tien. Plat liet Jong FC Volendam in de Jack?s League (Tweede Divisie) herkenbaar aanvallend voetbal spelen en was geliefd onder de spelers en staf. Met een dertiende plaats is het talentvolle team nog vol actief in de strijd handhaving op het derde niveau van Nederland.
?Vertrek voelt dubbel?
?Dit is een mooie kans en uitdaging in een andere rol dan ik bij Volendam had?, stelt Plat. ?Daarnaast kan ik weer samenwerken met Dick, die ik goed ken en ook graag wil helpen om PEC voor de Eredivisie te behouden. Toch voelt mijn vertrek dubbel, omdat ik een leuke tijd heb gehad en omdat we op de goede weg zijn richting het doel waarvoor we met z?n allen keihard voor werken, namelijk de Eredivisie. In de ideale situatie komen we elkaar daar volgend jaar weer tegen, maar dat wordt nog een flinke klus, vooral voor PEC. Via deze weg wil ik graag nog alle spelers, staf en mensen binnen de club bedanken die mijn verblijf zo prettig hebben gemaakt. En ik hoop veel spelers nog in de top terug te zien!?
'Bijdrage Johan groot'
Ook technisch directeur Jasper van Leeuwen heeft dubbele gevoelens bij het vertrek van Plat. ?Toen Johan mij vertelde van de interesse van Zwolle was dat geen complete verrassing, gezien zijn ambities en goede klik met Dick. Het is altijd mooi als iemand gezien wordt en nieuwe kansen krijgt, maar met de Volendam pet op was het natuurlijk wel even balen. Want Johan heeft een heel belangrijke rol gespeeld bij Jong FC Volendam en zijn vertrek kan natuurlijk impact hebben op dat proces.?
Wie het ook wordt... trainers hebben het hier altijd lastig .
Naast Henk en interim Sipke / Slot moet je helemaal terug naar 2014 voor de laatste succesvolle trainer (Lodeweges).
Daarna Keizer, Maas, Dijkhuizen,Hake, interim Boschaart / Haar en tenslotte Ultee.
Allemaal weinig succesvol hier.
Citaat van: Bankzitter op april 02, 2026, 11:49:15
Wie het ook wordt... trainers hebben het hier altijd lastig .
Naast Henk en interim Sipke / Slot moet je helemaal terug naar 2014 voor de laatste succesvolle trainer (Lodeweges).
Daarna Keizer, Maas, Dijkhuizen,Hake, interim Boschaart / Haar en tenslotte Ultee.
Allemaal weinig succesvol hier.
Ik hoop gewoon dat de nieuwe trainer in elk geval een eerlijke kans krijgt. De rol van Henk de Jong wordt puur symbolisch. Daar kunnen we niet meer op terugvallen.
Plat word volgende week gepresenteerd.
Citaat van: Specuveter op april 02, 2026, 12:24:28
Plat word volgende week gepresenteerd.
We gaan het zien. Hoop dat de nieuwe trainer, wie het ook wordt, in elk geval een eerlijke kans krijgt. Over Plat als trainer heb ik verder geen oordeel, want ik ken hem niet. Maar ik kende Baouf ook niet. En Ferrah ook niet. Om van Sj?strand maar te zwijgen.
SC Cambuur heeft nieuwe trainer bijna binnen: Johan Plat tekent voor 2 jaar in Leeuwarden
SC Cambuur gaat met Johan Plat de eredivisie in. De 39-jarige trainer gaat, als de laatste contractuele plooien zijn gladgestreken, voor twee jaar tekenen.
Met Johan Plat haalt SC Cambuur een jonge en vernieuwende oefenmeester in huis, passend in de lijn die voetbalbaas Lars Lambooij de voorbije jaren heeft ingezet in Leeuwarden.
De uit Purmerend afkomstige Plat zit sinds september vorig jaar zonder club, nadat hij werd ontslagen bij CD Castell?n. Plat werkte aanvankelijk als assistent-trainer van Dick Schreuder bij de ambitieuze Spaanse club. Na het ontslag van Schreuder in januari 2025, nam Plat het stokje over om negen maanden later zelf zijn cong? te krijgen.
Vertrek De Jong
Cambuur zocht de voorbije weken naar een nieuwe hoofdtrainer, nadat bekend werd dat Henk de Jong na dit seizoen stopt als eindverantwoordelijke. De Jong blijft de komende vier seizoenen wel verbonden aan Cambuur. De exacte invulling van zijn takenpakket is nog onduidelijk, maar De Jong gaat op zowel sportief als organisatorisch vlak een rol spelen bij de club.
Zodoende gaat De Jong dus ook nauw samenwerken met Plat, die als voetballer bij onder meer PEC Zwolle, Telstar en Hansa Rostock in Duitsland speelde.
Vernieuwen
Vernieuwen. Verjongen. Verbeteren. Dat is kortgezegd het beleid van Cambuur, sinds de komst van Lambooij naar Leeuwarden. En die sportieve koers legde de club geen windeieren. Cambuur verkoopt voetballers inmiddels voor bedragen met zes nullen. Milan Smit, Benjamin Pauwels en onlangs Oscar Sj?strand zijn de vruchten van dat beleid.
De transferinkomsten zijn noodzakelijk om de financi?n van de club op orde te krijgen. Tegelijk wil Cambuur uiteraard ook doorbouwen aan de selectie. Handhaving in de eredivisie is volgend seizoen het doel, maar de club wil dat bovenal doen met spelers die zich ontwikkelen en kapitaal vertegenwoordigen.
Aanvallend voetbal
De naderende komst van Plat past feilloos in die filosofie. Niet per se een grote naam of een indrukwekkend cv. W?l een trainer die zijn ploegen aanvallend laat spelen en spelers ontwikkelt.
Cambuur heeft volgend seizoen veel trainers met het hoogste diploma in dienst. Naast De Jong zijn Edwin de Graaf en Rik Reinsma zijn gewaardeerde assistent-trainers in Leeuwarden. De Graaf beschikt al over het hoogste trainersdiploma, terwijl Reinsma is toegelaten voor de cursus waarmee ook hij dit benodigde papiertje kan behalen.
Bron: Lc.nl
Weer een omhooggevallen assistent.. daar hebben we al zoveel minne ervaringen mee.
Daar was hij al
Soms heeft Specuveter het wel eens bij het rechte eind :_schater
Ik weet niet of ik hier heel erg blij mee ben. :|
Citaat van: De Gast op april 02, 2026, 13:09:12
Weer een omhooggevallen assistent.. daar hebben we al zoveel minne ervaringen mee.
Ah natuurlijk. Omhooggevallen. Meteen maar weer beginnen met zeiken. Wacht nou eerst eens af dat je hem hoort praten over zijn voetbalidee en de eerste oefenwedstrijden en ga daarna oordelen over zijn kwaliteit. Lambooij baseert deze keuze echt niet op niks lijkt mij.
Citaat van: Poetser op april 02, 2026, 13:22:49
Ik weet niet of ik hier heel erg blij mee ben. :|
Ik ook niet meteen. We wachten af. Was toen Ultee kwam wel blij, maar later was dat toch minder; wie weet gaat het deze keer andersom. Hij houdt van aanvallend voetbal, dat is in ieder geval positief.
Even logisch denken. Als je Lambooij zou zijn dan zou je toch als eerst Schreuder bellen voor een referentie? Jaren samengewerkt dan is hij de enige die Plat goed kent. Wel of geen breuk, hij zal toch wel wat zinnigs kunnen zeggen?
Niemand kent hem en nu alweer afbranden. Geef hem gewoon eerst 1 wedstrijd de kans :devil
Citaat van: michello op april 02, 2026, 13:28:52
Even logisch denken. Als je Lambooij zou zijn dan zou je toch als eerst Schreuder bellen voor een referentie? Jaren samengewerkt dan is hij de enige die Plat goed kent. Wel of geen breuk, hij zal toch wel wat zinnigs kunnen zeggen?
Heeft iemand trouwens ook een artikel oid over die breuk? Van hoe ik t heb gezien is Schreuder alleen ontslagen en Plat niet. Dan kun je niet zomaar ontslag nemen als Plat. Die heeft ook een salaris nodig. Maar misschien mis ik iets.
Ben zeer benieuwd. Ze durven iig risico te nemen en doen het gewoon. Ik heb wel wat vertrouwen in de eigenwijze Lambooi!
Citaat van: Stiens op april 02, 2026, 12:31:53
SC Cambuur heeft nieuwe trainer bijna binnen: Johan Plat tekent voor 2 jaar in Leeuwarden
SC Cambuur gaat met Johan Plat de eredivisie in. De 39-jarige trainer gaat, als de laatste contractuele plooien zijn gladgestreken, voor twee jaar tekenen.
Met Johan Plat haalt SC Cambuur een jonge en vernieuwende oefenmeester in huis, passend in de lijn die voetbalbaas Lars Lambooij de voorbije jaren heeft ingezet in Leeuwarden.
De uit Purmerend afkomstige Plat zit sinds september vorig jaar zonder club, nadat hij werd ontslagen bij CD Castell?n. Plat werkte aanvankelijk als assistent-trainer van Dick Schreuder bij de ambitieuze Spaanse club. Na het ontslag van Schreuder in januari 2025, nam Plat het stokje over om negen maanden later zelf zijn cong? te krijgen.
Vertrek De Jong
Cambuur zocht de voorbije weken naar een nieuwe hoofdtrainer, nadat bekend werd dat Henk de Jong na dit seizoen stopt als eindverantwoordelijke. De Jong blijft de komende vier seizoenen wel verbonden aan Cambuur. De exacte invulling van zijn takenpakket is nog onduidelijk, maar De Jong gaat op zowel sportief als organisatorisch vlak een rol spelen bij de club.
Zodoende gaat De Jong dus ook nauw samenwerken met Plat, die als voetballer bij onder meer PEC Zwolle, Telstar en Hansa Rostock in Duitsland speelde.
Vernieuwen
Vernieuwen. Verjongen. Verbeteren. Dat is kortgezegd het beleid van Cambuur, sinds de komst van Lambooij naar Leeuwarden. En die sportieve koers legde de club geen windeieren. Cambuur verkoopt voetballers inmiddels voor bedragen met zes nullen. Milan Smit, Benjamin Pauwels en onlangs Oscar Sj?strand zijn de vruchten van dat beleid.
De transferinkomsten zijn noodzakelijk om de financi?n van de club op orde te krijgen. Tegelijk wil Cambuur uiteraard ook doorbouwen aan de selectie. Handhaving in de eredivisie is volgend seizoen het doel, maar de club wil dat bovenal doen met spelers die zich ontwikkelen en kapitaal vertegenwoordigen.
Aanvallend voetbal
De naderende komst van Plat past feilloos in die filosofie. Niet per se een grote naam of een indrukwekkend cv. W?l een trainer die zijn ploegen aanvallend laat spelen en spelers ontwikkelt.
Cambuur heeft volgend seizoen veel trainers met het hoogste diploma in dienst. Naast De Jong zijn Edwin de Graaf en Rik Reinsma zijn gewaardeerde assistent-trainers in Leeuwarden. De Graaf beschikt al over het hoogste trainersdiploma, terwijl Reinsma is toegelaten voor de cursus waarmee ook hij dit benodigde papiertje kan behalen.
Bron: Lc.nl
wha ha lc leest ook Cambuur online
Ik hoor de roep om Henk De Jong nu al
Welkom en veel succes!
Citaat van: R058 op april 02, 2026, 13:32:48
Heeft iemand trouwens ook een artikel oid over die breuk? Van hoe ik t heb gezien is Schreuder alleen ontslagen en Plat niet. Dan kun je niet zomaar ontslag nemen als Plat. Die heeft ook een salaris nodig. Maar misschien mis ik iets.
Plat is aangesteld als opvolger van Schreuder. En ontslagen na een matige seizoensstart met 2 punten uit 5 wedstrijden.
Citaat van: Arno A op april 02, 2026, 15:19:57
Plat is aangesteld als opvolger van Schreuder. En ontslagen na een matige seizoensstart met 2 punten uit 5 wedstrijden.
Ja, dat snap ik. Ik wil alleen weten waar het vandaan komt dat Plat Schreuder genaaid heeft.
Nou, laat het maar zien.
Citaat van: R058 op april 02, 2026, 15:43:05
Ja, dat snap ik. Ik wil alleen weten waar het vandaan komt dat Plat Schreuder genaaid heeft.
Bij Roelof de V.
Dus maar afwachten wat er van waar is
Citaat van: Bernardo op april 02, 2026, 16:15:51
Bij Roelof de V.
Dus maar afwachten wat er van waar is
Roelof legerdesheils blouse die 5 maten te groot is de Vries
Citaat van: De Gast op april 02, 2026, 13:09:12
Weer een omhooggevallen assistent.. daar hebben we al zoveel minne ervaringen mee.
Arne Slot was ook een omhooggevallen assistent
Citaat van: sunderland op april 02, 2026, 16:36:55
Roelof legerdesheils blouse die 5 maten te groot is de Vries
:_schater :_schater
Citaat van: sunderland op april 02, 2026, 16:36:55
Roelof legerdesheils blouse die 5 maten te groot is de Vries
Wat weer een niveau!!!!!!!!
Citaat van: Korezev op april 02, 2026, 18:55:13
Wat weer een niveau!!!!!!!!
Voor een hoog niveau moet je je eigen bijdrages eens teruglezen :_schater
Moet je vooral eens kijken hoe vaak je de mede forummers loopt af te zeiken, over niveau gesproken...
Nieuwe trainer ken ik niet goed, had hoop op Sierksma. Maar goed, voordeel van de twijfel... Ben benieuwd
Als die net zo als Schreuder gaat spelen kan het een mooi seizoen worden. Het kolkende Kooi stadion erachter! |:)
Hij heeft weinig uitstraling. Maar ja ze zullen er wel over nagedacht hebben.
Ik had nog nooit van deze man gehoord.
Citaat van: mark1989 op april 03, 2026, 01:04:00
Hij heeft weinig uitstraling. Maar ja ze zullen er wel over nagedacht hebben.
Ik had nog nooit van deze man gehoord.
Welke trainer heeft wel een uitstraling? :_schater
Het zijn toch bijna allemaal van die media getrainde zure chagrijnige figuren.
Moet deze trainer ook gesprekken voeren met potentiele nieuwe spelers, of doet Henk dit?
Plat doet de verdedigers, Henk de middenvelders en Lambooij zorgt voor de spits :zweep
Citaat van: Bankzitter op april 03, 2026, 07:57:01
Plat doet de verdedigers, Henk de middenvelders en Lambooij zorgt voor de spits :zweep
. :_schater
Citaat van: Trainert! op april 03, 2026, 06:22:27
Moet deze trainer ook gesprekken voeren met potentiele nieuwe spelers, of doet Henk dit?
Dat hangt af van het beleid van de club.
Bij Cambuur denk ik dat ze trainer slechts om advies vragen. De onderhandelingen worden gedaan door Lars.
En ik denk dat je Henk moet gebruiken om spelers binnen te halen. Een kennismaking met de trainer zal wel gebeuren. Maar niet als doorslagevend gesprek.
Citaat van: mark1989 op april 03, 2026, 11:01:46
Dat hangt af van het beleid van de club.
Bij Cambuur denk ik dat ze trainer slechts om advies vragen. De onderhandelingen worden gedaan door Lars.
En ik denk dat je Henk moet gebruiken om spelers binnen te halen. Een kennismaking met de trainer zal wel gebeuren. Maar niet als doorslagevend gesprek.
Of samen?
Citaat van: Andy King op april 03, 2026, 11:07:00
Of samen?
Lijkt mij wel. Veel hangt af hoeveel budget er is voor versterkingen. De trainer zal genoeg te wensen hebben.
Citaat van: Andy King op april 03, 2026, 11:07:00
Of samen?
Henk zei in de Sportcast al dat hij ook bij de gesprekken met nieuwe spelers zal zitten. Lijkt mij ook niet meer dan logisch, als iemand spelers kan overtuigen is het Henk.
Citaat van: Bankzitter op april 02, 2026, 16:44:16
Arne Slot was ook een omhooggevallen assistent
Je hebt altijd uitzonderingen.
Plat heeft het al op eigen benen mogen proberen en dat was geen succes.
Als je kijkt naar de uitstraling dan krijg ik de indruk dat we naar kil en zakelijk gaan. Zo is Lambooij ook. Past dat bij ons en kunnen we die omschakeling maken na 13 jaar het tegenovergestelde met Henkie.
Is hetzelfde als verderop met Foppe toch? hoeveel trainers hebben die nadien wel niet gehad en ze werden allemaal vergeleken met Foppe..
Ben benieuwd hoe het gaat als we idd 2 thuiswedstrijden thuis verliezen. Denk dat elke trainer na Henk een enorme uitdaging heeft, ook al zit ie ernaast op de bank. Het gaat om het geheel als club en daar heb ik wel vertrouwen in..
Nieuwe coach was een veelscorende spits toch? Hopelijk gaat dan eindelijk die positie goed ingevuld worden _O_
Een verdediger bij laaggeklasseerde KKD clubs. Maar dat zegt niet zoveel.
Citaat van: Bankzitter op april 04, 2026, 11:47:55
Een verdediger bij laaggeklasseerde KKD clubs. Maar dat zegt niet zoveel.
Was een spits.
Plat had net een huis gekocht in Spanje toen Schreuder de laan uitgestuurd werd en bleef dus hangen. Uiteindelijk stond hij in 24 duels als eindverantwoordelijke aan het roer. "Daarna is hij er wel uitgegooid. Alle onderliggende data lieten zien dat dat best een gekke beslissing was.
Hest die data oek nog toevallig?
Citaat van: Bernardo op april 04, 2026, 11:51:02
Was een spits.
Verrek, klopt. Geen idee ear ik had gezien dat ?ie cv was.
ook bekend waarom die zo vroeg gestopt is als voetballer?
https://www.youtube.com/watch?v=HSBFn67-asw&t=90s&pp=ygUKam9oYW4gcGxhdNIHCQnZCgGHKiGM7w%3D%3D
Doelpunten Plat als spits
Ken de nieuwe trainer totaal niet. Vertrouw volledig op Lambooij in deze.
Beetje iemand met eigen filosofie?n lijkt mij wel leuk ipv een 12 in een dozijn trainer.
We gaan sowieso spectaculaire wedstrijden zien.
Citaat van: De Gast op april 04, 2026, 10:03:08
Je hebt altijd uitzonderingen.
Plat heeft het al op eigen benen mogen proberen en dat was geen succes.
Als je kijkt naar de uitstraling dan krijg ik de indruk dat we naar kil en zakelijk gaan. Zo is Lambooij ook. Past dat bij ons en kunnen we die omschakeling maken na 13 jaar het tegenovergestelde met Henkie.
Je moet ook geen 1 op 1 kopie van Henk willen halen, want die bestaat namelijk niet. Als mens en als trainer is Henk uniek. Maar het hoofdstuk Henk gaat straks wel dicht. En als club moet je verder. Of Plat de gedroomde opvolger is weet ik niet, maar de club vertrouwen in hem heeft verdient hij in elk geval een eerlijke kans.
Weet iemand wanneer de nieuwe trainer wordt gepresenteerd?
Citaat van: Bens op april 07, 2026, 11:41:32
Weet iemand wanneer de nieuwe trainer wordt gepresenteerd?
er moeten nog gesprekken gevoerd worden?.
Citaat van: Bens op april 07, 2026, 11:41:32
Weet iemand wanneer de nieuwe trainer wordt gepresenteerd?
Staat nu op Insta.