Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuwe hoofdtrainer

Gestart door Destroyer, maart 25, 2026, 17:24:42

Vorige topic - Volgende topic

papier

Citaat van: Oud Cambuur op maart 26, 2026, 11:46:46
snap niet dat bij de meesten hier Bosbaard de voorkeur krijgt op wat voor prestaties? Toen hij het van Henk overnam ging het steeds slechter en zijn periode bij Feijenoord is ook het voetbal niet echt geweldig en het zal wel een vriend van Henk zijn maar dat kan nooit een argument zijn om hem hier neer te zetten.

Dat beeld deel ik ook wel ja. Heb het idee dat men bij hem iets te positief is en bij Ultee weer iets te negatief. Alleen om het feit dat Pascal qua persoon wat beter bij de club/supporters lijkt te passen dan Ultee. De volkszanger tov de professor om het zo maar te zeggen.

Andy King

Citaat van: Galdiano op maart 25, 2026, 22:04:29
Wat mij betreft is er maar ??n route de 4 jaar.

Jaar 1-2 Sierksma. Een jonge trainer die zich kan ontwikkelen bij Cambuur waarna hij een stap gaat maken.
Jaar 3-4 Van der Weij. Welke dan hopelijk is toegelaten en de diploma's heeft gehaald.

Ja, Sierksma zou een goede zet zijn.

James

Volgens mij was het sentiment bij Cambuur rond Bosschaart destijds niet positief en is het gebasseerd op hoe hij zich heeft gepresenteerd rond de wedstrijden tegen AC Milaan waarbij hij goed overkwam. Hij komt om mij wel als ?cht over en doet volgens mij geen gekke dingen om interessant over te komen. Zijn werkwijze is mij verder niet duidelijk geworden. Binnen Cambuur kennen ze hem goed genoeg om hier een waardeoordeel over te geven.

Ook aan Edwin de Graaf weten ze wat ze aan hem hebben. Als dit goed bevallen is dan lijkt het mij, als hij dit zelf ook wil, mij het meest logisch om hem hoofdtrainer te maken. Dan veranderen alleen de verantwoordelijkheden maar niet de poppetjes.

Gasgeve

Sierksma voldoet aan alle eisen die Lambooij stelt. Kan een gouden duo gaan vormen met Henk. Hoop op Jan  |:)

michello

Citaat van: Gasgeve op maart 27, 2026, 11:10:23
Sierksma voldoet aan alle eisen die Lambooij stelt. Kan een gouden duo gaan vormen met Henk. Hoop op Jan  |:)

Op alle punten een GO. 

* Heeft de papieren
* Uit de regio, Cambuurman
* Jong en talentvol
Aan de basis van de doorgebroken talenten van AZ
* De perfecte stap, helemaal nu AZ Simonis of Correira gaat aantrekken, die nemen ook eigen mensen mee.

Een staf met Sierksma, De Jong, De Graaf en Reinsma. Weer een kwartet zoals we dat eerder hadden in de eredivisie. Perfect.

wacko jacko

Ik zou zeggen Sipke Hulshoff binnenhalen. Heeft een schat aan Europese ervaring en weet onder immense druk te werken.

papier

Citaat van: wacko jacko op maart 27, 2026, 11:18:12
Ik zou zeggen Sipke Hulshoff binnenhalen. Heeft een schat aan Europese ervaring en weet onder immense druk te werken.

En volgens mij ook het hoogste puntengemiddelde per wedstrijd als hoofdcoach van Cambuur. Denk wel onhaalbaar.

Sierksma staat bij mij op 1. Maar goed, ik heb er niks over te zeggen.

Oud Cambuur

Het enige probleem met sierksma kan zijn dat zijn contract loopt tot 2028 bij AZ maar ik weet natuurlijk niet dat hij een clausule in zijn contract heeft staan dat hij weg mag als hij ergens hoofdtrainer kan worden

michello

Citaat van: Oud Cambuur op maart 27, 2026, 11:32:33
Het enige probleem met sierksma kan zijn dat zijn contract loopt tot 2028 bij AZ maar ik weet natuurlijk niet dat hij een clausule in zijn contract heeft staan dat hij weg mag als hij ergens hoofdtrainer kan worden

Het zal er waarschijnlijk dan niet van komen (zoals bij Lambooij) maar ?positieverbetering? is het wel degelijk, dus AZ zal wel moeten in dat geval.

anderszchristian

Citaat van: michello op maart 27, 2026, 11:34:28
Het zal er waarschijnlijk dan niet van komen (zoals bij Lambooij) maar ?positieverbetering? is het wel degelijk, dus AZ zal wel moeten in dat geval.
Wellicht staat AZ hier ook niet onwelwillend tegenover en kunnen er goede afspraken worden gemaakt. Het feit dat ze niet hem, maar Echteld naar voren hebben geschoven na het vertrek van Martens, geeft wel aan dat ze hem nog niet rijp achten voor het hoofdtrainerschap bij AZ. Tegelijkertijd zien ze blijkbaar wel toekomst in hem en is het voor hen ook interessant om te volgen hoe hij zich ontwikkelt als hoofdcoach van een Eredivisie-team.

Stel dat hij het hier een paar jaar goed doet, dan kunnen ze hem via de eerder gemaakte afspraken altijd weer terughalen.

NRG

Het is natuurlijk geweldig dat het Cambuur gelukt is om de Jong voor de club te behouden.
Hoop alleen dat zijn aanwezigheid potenti?le trainers niet zal afschrikken. Ze zullen duidelijk afspraken moeten maken over de rol en verantwoordelijkheden van de Jong.

YellowBlue

Ik hoop op Sierksma. Heeft alles in huis, kent de club en heel belangrijk: ook de stad en de regio.

mark1989

Je zou toch ook rene vd weij bij de staf kunnen voegen en edwin de graaf hoofdtrainer maken. En dan kan rene later doorschuiven als het moment daar is.

Oud Cambuur

Citaat van: mark1989 op maart 27, 2026, 15:29:27
Je zou toch ook rene vd weij bij de staf kunnen voegen en edwin de graaf hoofdtrainer maken. En dan kan rene later doorschuiven als het moment daar is.
Dan zou je 2 trainers hebben die op de pro cursus zitten Reinsma zit er ook dus dat gaat niet gebeuren

James

Citaat van: mark1989 op maart 27, 2026, 15:29:27
Je zou toch ook rene vd weij bij de staf kunnen voegen en edwin de graaf hoofdtrainer maken. En dan kan rene later doorschuiven als het moment daar is.
[/]

Op voorhand had ik liever Sierksma gehad maar nu de Graaf er zit lijkt het mij logisch om eerst met hem in gesprek te gaan en dat hij kandidaat nr 1 is. Henk geeft aan een prima staf te hebben en als Henk hiermee niet had kunnen samenwerken had hij op voorhand al niet voor de rol als assistent-trainer gekozen. Volgens mij is er vorig seizoen ook bewust gekozen voor een trainer met de hoogste papieren. Veltman was een optie en het is De Graaf geworden. Ik vermoed met het idee dat die op termijn kan doorschuiven. Henk kiest voor zijn gezin en ook voor zichzelf nadat hij zelf ziek is geweest. In de podcast geeft hij aan dat hij bij het ?jonassen? dacht aan zijn hoofd. Gezien de druk van de eredivisie, zoals Henk het omschrijft, kiest hij volgens mij ook op dat vlak voor meer rust.

Vd Weij zou heel logisch zijn om erbij te nemen als assistent. Kent de club, traint al vele jaren topamateurs en heeft als speler bij Henk gespeeld.

Henk is voor vier jaar vastgelegd maar zegt ook dat het is als assistent-trainer of welke rol dan ook. Ik denk dat er wordt gekeken hoe het komende jaar/twee jaar verloopt met zowel het eerste elftal als Henk zelf en het dan zo maar kan zijn dat Henk dan een andere rol krijgt. Want qua werkuren vraag ik mij af of Henk het rustiger krijgt alleen is er nu niet meer de druk van eerste man.