Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuwe hoofdtrainer

Gestart door Destroyer, maart 25, 2026, 17:24:42

Vorige topic - Volgende topic

carlo de leeuw

Kwamen gister een aantal, ook hier genoemde namen voorbij in de omrop sportcast.
Sipke Hulshof volgens mij niet!  Vond ik op zich wel opmerkelijk.

Beul B

Andy King

Citaat van: Beul B op maart 31, 2026, 12:37:11
Foppe _O_ _O_ _O_

Pffff.... Gisteren ook even gekeken. Prima kerel, die Foppe, maar heeft niet zoveel meer te melden. Alleen nog oude verhalen. Daar zit ik niet op te wachten.

Bernardo

Citaat van: carlo de leeuw op maart 31, 2026, 12:26:15
Kwamen gister een aantal, ook hier genoemde namen voorbij in de omrop sportcast.
Sipke Hulshof volgens mij niet!  Vond ik op zich wel opmerkelijk.

Is toch ook totaal niet realistische optie, helemaal financieel

R058

Citaat van: janou op maart 31, 2026, 11:34:19
Dit is toch geen ??n of het ander? Je moet goed met mensen kunnen werken, en de data en beelden gebruiken om het team en spelers individueel beter te maken. Als je ??n van de twee niet doet ben je ?berhaupt niet geschikt als trainer in deze tijd vind ik.
Eens. En daarnaast blijft het gaan om de resultaten en het voetbal. Robin Peter bij ADO heeft nou niet de gezelligste persoonlijkheid, maar niemand die erom zeurt daar.
Heb er ook het volste vertrouwen in dat Lambooij hierin een goede keuze gaat maken.

Lowieke

Lambooij maakt vaak goede keuzes, maar niet altijd. Zie b.v. Binder.

Lowieke

Was Lambooij vorig seizoen niet degene die Henk wou inruilen voor een jongere trainer? Is nu vast wel blij dat het toen niet is gebeurd.

janou

Citaat van: Lowieke op maart 31, 2026, 14:30:48

Noem mij een TD waarbij elke speler geslaagd is. Die zijn er niet kan ik je vertellen. En met de middelen die hij heeft heeft hij echt geweldig werk geleverd. Ik kijk liever naar de goede spelers die gehaald zijn (en aantal verkocht voor goede bedragen) dan naar een enkele speler die niet slaagt.

Op dit moment lijkt mij vertrouwen in Lambooij niets anders dan gepast. Helemaal omdat wij inhoudelijk helemaal niets meekrijgen van de gesprekken.

Korezev

Citaat van: Lowieke op maart 31, 2026, 14:30:48
Blijf lekker in je hol en stoor ons niet met je negatief geneuzel

Lowieke

Citaat van: Korezev op maart 31, 2026, 15:19:43
Blijf lekker in je hol en stoor ons niet met je negatief geneuzel
Alles goed daarboven? Ik wil helemaal niet negatief doen over Lambooij. Hij heeft heel goed werk verricht voor onze club. ik wil er maar mee zeggen dat hij niet onfeilbaar is.

KlinkHamer

Bij Fc Knudde waren de journalisten altijd lapzwansen die maar op 1 ding uit waren, het warme buffet .
Om ze het nog makkelijker te maken zijn er geen 2 maar drie kandidaten.
Naast Plat en Sierksma is Marink Reedijk erbij gekomen.
Misschien morgen als primeur, vers van de pers te lezen in de krant, anders vrijdag....

Dat die naam zo tussen neus en lippen door op de sportcast door van Rijswijk gedropt is .....

Het is natuurlijk de charme van dit forum om lekker te ouwehoeren  en als je vaak schiet is het altijd wel een keer raak.

Laat Lars maar schuiven.

carlo de leeuw

Door Geert v T. Gedropt indd

zeewolde

Marink Reedijk (r) viert na de zege op RWDM met zijn spelers het behalen van het kampioenschap met SK Beveren in de Challenger Pro League, de voormalige Tweede Klasse.
Marink Reedijk (r) viert na de zege op RWDM met zijn spelers het behalen van het kampioenschap met SK Beveren in de Challenger Pro League, de voormalige Tweede Klasse.  ? ANP
Logo telOude glorie herleeft bij SK Beveren aan de hand van jonge Nederlandse trainer Marink Reedijk (34)
BEVEREN- Onder leiding van de jonge Nederlandse trainer Marink Reedijk (34) is SK Beveren in de Challenger Pro League, het tweede profniveau in Belgi?, aan een uniek seizoen bezig.
Jeroen Kapteijns
Verslaggever Telesport, schrijft over: voetbal
2 minuten geleden
De Waaslanders bewerkstelligden een historisch vroege promotie (acht duels voor het einde), vierden inmiddels al uitbundig het kampioenschap en koersen nu af op een compleet ongeslagen seizoen met 25 zeges en 4 gelijke spelen na 29 duels.

Hoe belangrijk is het voor jou om die ongeslagen status tot het einde vol te houden?

Reedijk: ,,Ons doel voor dit seizoen was kampioen worden, maar nu we dat zijn, is het ons doel om ongeslagen te blijven. Het is in Belgi? sinds 1933 niet meer gebeurd dat een ploeg ongeslagen de competitie door is gekomen. Dat was toen Union. Als het ons lukt om dat ook te bereiken dan zou dat helemaal fantastisch zijn.?

Hoe is er in Beveren gereageerd op het kampioenschap?

,,Geweldig. Als je ziet wat dit heeft losgemaakt in de gemeente. Dat is waanzinnig. Het was 29 jaar niet meer voorgekomen dat de club kampioen was geworden. Beveren is een traditieclub, die gewend was aan succes en in het verleden ook twee keer kampioen van Belgi? is geweest. Als je die gouden tijden kunt laten herleven, is dat heel mooi. Zeker ook door de manier waarop, omdat de mensen zich kunnen identificeren met het voetbal dat wordt gespeeld.?

Op drempel Eredivisie: trainer Robin Peter verricht bij ADO eenzelfde kunststukje als Dick Schreuder bij NEC
De Duitse trainer Robin Peter heeft een indrukwekkende prestatie neergezet dit seizoen met ADO Den Haag.
Hoe belangrijk was het aandeel van de Nederlandse doelman Beau Reus in jullie seizoen?

,,Het feit dat we zoveel clean sheets hebben en zo weinig tegengoals komt ook op zijn conto. Ik vind hem ook aan de bal veel sterker geworden. Die jongen heeft grote stappen gemaakt, als voetballer ?n als mens. Ik hoop dat hij bij ons blijft, maar hij heeft een aflopend contract.?

Je bent vanuit het amateurvoetbal het trainersvak ingerold. Welk traject heb jij bewandeld op weg naar dit succes met SK Beveren?

,,De stap naar de jeugd van Ajax was voor mij heel belangrijk om te ervaren hoe professioneel voetbal in de top eruit ziet qua eisen en details. Bij West Bromwich Albion zijn mijn ogen geopend in de zin van, dat het voetbal ook heel anders beleefd kan worden dan hoe er in Ajax en in Nederland naar gekeken kan worden. Daar stonden de mensen op de banken voor een sliding op de middenlijn. En bij Vitesse heb ik met Thomas Letsch en Phillip Cocu mogen werken, twee trainers met een heel eigen spelfilosofie. Al die ervaringen heb ik tot me genomen en daar mijn eigen idee?n op losgelaten.?

In 2024 ben je naar Belgi? gegaan. Wat heeft dat jou gebracht?

,,Het was een heel mooi moment voor mij om op eigen benen te gaan staan. Eerst bij de RSCA Futures, het opleidingsteam van Anderlecht, en na ??n seizoen bij SK Beveren.  Hier heb ik me verder kunnen ontwikkelen met dit seizoen als voorlopig hoogtepunt.?

Beveren-doelman Beau Reus troeft PSV af qua vroeg kampioen worden: ?Kreeg ineens tien man over me heen?
Beau Reus viert de titel van SK Beveren.
Je hebt geen achtergrond als profvoetballer. Wat betekent dat voor je trainerscarri?re?

,,Je mist wat en je krijgt er wat anders voor terug. Ik heb niet de specifieke spelers- en kleedkamerervaring op het hoogste niveau. Aan de andere kant heb ik wel andere invalshoeken, omdat ik geleerd heb de theorie in de praktijk te brengen. En daarbij heb ik op mijn 34e al heel veel vlieguren als trainer, terwijl de meeste oud-profs pas op deze leeftijd aan een trainerscarri?re beginnen.?

In Nederland staat ADO Den Haag bovenaan in de Keuken Kampioen Divisie. Net als SK Beveren een club van de Amerikaanse Bolt Football Holdings. Hoe heb je naar hun seizoen gekeken?

,,Ik heb het nauwgezet gevolgd, zoals ik alle Bolt-clubs volg, en ik heb ook regelmatig contact gehad met ADO-trainer Robin Peter. Het spel dat ADO speelt is wel anders. Zij spelen meer powervoetbal, Red Bull-geori?nteerd, met snel de verticale bal, terwijl wij een mix hebben van veel intensiteit en de tegenstander de wil opleggen door combinatievoetbal en door de linies spelen. Ik wil ook graag direct en effectief voetbal zien.?

SK Beveren met Nederlandse trainer en keeper ongeslagen kampioen
Beau Reus
Bij Vitesse heb je meegemaakt, dat zo?n buitenlandse overname helemaal niet goed kan uitpakken. Bij SK Beveren en ADO Den Haag is nu wel succes onder een Amerikaanse eigenaar. Wat zie jij als sleutel daarvoor?

,,Bij Bolt is er een heel duidelijke visie op hoe een club geleid moet worden, maar ook op sportief vlak. Het is geen toeval dat ADO Den Haag en SK Beveren succes hebben met een vergelijkbaar type coach.?

Hoe ziet jouw toekomst eruit?

,,Mijn contract loopt af, maar we zijn aan het praten over een vervolg. Er moet onder andere duidelijkheid komen over wat de mogelijkheden zijn en wat de ambitie van de club is. Ik heb het onwijs naar mijn zin bij SK Beveren, maar ondanks dat ik graag wil blijven, weet je het nooit. Er zijn natuurlijk slechtere momenten om een aflopend contract te hebben.?

Wat is je ultieme doel als trainer?

,,Ik zou ooit een keer een Champions League-wedstrijd willen coachen. Dat is het summum. Ik hoop het hoogst mogelijke niveau te bereiken, maar uiteindelijk gaat het om plezier hebben in je vak en met fijne mensen werken. Dat doe ik bij SK Beveren en dat vind ik heel belangrijk.?

zeewolde

Dit gaat een lastig verhaal worden denk ik.

EdsjeSCC

Ja idd, Champions League spelen we pas over een jaar of 5...