Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuwe hoofdtrainer

Gestart door Destroyer, maart 25, 2026, 17:24:42

Vorige topic - Volgende topic

R058

Citaat van: michello op april 02, 2026, 13:28:52
Even logisch denken. Als je Lambooij zou zijn dan zou je toch als eerst Schreuder bellen voor een referentie? Jaren samengewerkt dan is hij de enige die Plat goed kent. Wel of geen breuk, hij zal toch wel wat zinnigs kunnen zeggen?
Heeft iemand trouwens ook een artikel oid over die breuk? Van hoe ik t heb gezien is Schreuder alleen ontslagen en Plat niet. Dan kun je niet zomaar ontslag nemen als Plat. Die heeft ook een salaris nodig. Maar misschien mis ik iets.

carlo de leeuw

Ben zeer benieuwd.  Ze durven iig risico te nemen en doen het gewoon. Ik heb wel wat vertrouwen in de eigenwijze Lambooi!

sunderland

Citaat van: Stiens op april 02, 2026, 12:31:53
SC Cambuur heeft nieuwe trainer bijna binnen: Johan Plat tekent voor 2 jaar in Leeuwarden

SC Cambuur gaat met Johan Plat de eredivisie in. De 39-jarige trainer gaat, als de laatste contractuele plooien zijn gladgestreken, voor twee jaar tekenen.

Met Johan Plat haalt SC Cambuur een jonge en vernieuwende oefenmeester in huis, passend in de lijn die voetbalbaas Lars Lambooij de voorbije jaren heeft ingezet in Leeuwarden.

De uit Purmerend afkomstige Plat zit sinds september vorig jaar zonder club, nadat hij werd ontslagen bij CD Castell?n. Plat werkte aanvankelijk als assistent-trainer van Dick Schreuder bij de ambitieuze Spaanse club. Na het ontslag van Schreuder in januari 2025, nam Plat het stokje over om negen maanden later zelf zijn cong? te krijgen.

Vertrek De Jong
Cambuur zocht de voorbije weken naar een nieuwe hoofdtrainer, nadat bekend werd dat Henk de Jong na dit seizoen stopt als eindverantwoordelijke. De Jong blijft de komende vier seizoenen wel verbonden aan Cambuur. De exacte invulling van zijn takenpakket is nog onduidelijk, maar De Jong gaat op zowel sportief als organisatorisch vlak een rol spelen bij de club.

Zodoende gaat De Jong dus ook nauw samenwerken met Plat, die als voetballer bij onder meer PEC Zwolle, Telstar en Hansa Rostock in Duitsland speelde.

Vernieuwen
Vernieuwen. Verjongen. Verbeteren. Dat is kortgezegd het beleid van Cambuur, sinds de komst van Lambooij naar Leeuwarden. En die sportieve koers legde de club geen windeieren. Cambuur verkoopt voetballers inmiddels voor bedragen met zes nullen. Milan Smit, Benjamin Pauwels en onlangs Oscar Sj?strand zijn de vruchten van dat beleid.

De transferinkomsten zijn noodzakelijk om de financi?n van de club op orde te krijgen. Tegelijk wil Cambuur uiteraard ook doorbouwen aan de selectie. Handhaving in de eredivisie is volgend seizoen het doel, maar de club wil dat bovenal doen met spelers die zich ontwikkelen en kapitaal vertegenwoordigen.

Aanvallend voetbal
De naderende komst van Plat past feilloos in die filosofie. Niet per se een grote naam of een indrukwekkend cv. W?l een trainer die zijn ploegen aanvallend laat spelen en spelers ontwikkelt.

Cambuur heeft volgend seizoen veel trainers met het hoogste diploma in dienst. Naast De Jong zijn Edwin de Graaf en Rik Reinsma zijn gewaardeerde assistent-trainers in Leeuwarden. De Graaf beschikt al over het hoogste trainersdiploma, terwijl Reinsma is toegelaten voor de cursus waarmee ook hij dit benodigde papiertje kan behalen.

Bron: Lc.nl
wha ha lc leest ook Cambuur online

Trainert!

Ik hoor de roep om Henk De Jong nu al

zeewolde

Arno A

Citaat van: R058 op april 02, 2026, 13:32:48
Heeft iemand trouwens ook een artikel oid over die breuk? Van hoe ik t heb gezien is Schreuder alleen ontslagen en Plat niet. Dan kun je niet zomaar ontslag nemen als Plat. Die heeft ook een salaris nodig. Maar misschien mis ik iets.

Plat is aangesteld als opvolger van Schreuder. En ontslagen na een matige seizoensstart met 2 punten uit 5 wedstrijden.

R058

Citaat van: Arno A op april 02, 2026, 15:19:57
Plat is aangesteld als opvolger van Schreuder. En ontslagen na een matige seizoensstart met 2 punten uit 5 wedstrijden.
Ja, dat snap ik. Ik wil alleen weten waar het vandaan komt dat Plat Schreuder genaaid heeft.

Andy King

Nou, laat het maar zien.

Bernardo

Citaat van: R058 op april 02, 2026, 15:43:05
Ja, dat snap ik. Ik wil alleen weten waar het vandaan komt dat Plat Schreuder genaaid heeft.

Bij Roelof de V.
Dus maar afwachten wat er van waar is

sunderland

Citaat van: Bernardo op april 02, 2026, 16:15:51
Bij Roelof de V.
Dus maar afwachten wat er van waar is
Roelof legerdesheils blouse die 5 maten te groot is de Vries

Bankzitter

Citaat van: De Gast op april 02, 2026, 13:09:12
Weer een omhooggevallen assistent.. daar hebben we al zoveel minne ervaringen mee.

Arne Slot was ook een omhooggevallen assistent

carlo de leeuw

Citaat van: sunderland op april 02, 2026, 16:36:55
:_schater  :_schater

Korezev

Citaat van: sunderland op april 02, 2026, 16:36:55
Wat weer een niveau!!!!!!!!

zeewolde

Citaat van: Korezev op april 02, 2026, 18:55:13
Wat weer een niveau!!!!!!!!

Voor een hoog niveau moet je je eigen bijdrages eens teruglezen :_schater

Moet je vooral eens kijken hoe vaak je de mede forummers loopt af te zeiken, over niveau gesproken...

Inferno-058