Cambuur Online

Cambuur => De Jeugd => Topic gestart door: denistel op januari 18, 2013, 11:29:19

Titel: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op januari 18, 2013, 11:29:19
komend seizoen hebben nog een samenwerking met fc groningen.

dus er blijven 2 teams hier spelen en onze andere spelers spelen
en trainen op corpus den hoor.

komend seizoen verwacht ik 1 nieuwe speler bij de 1e selectie uit
de a1 en verder zijn er nog 3 a 4 die in de toekomst dat ook kunnen
halen.
blijft toch belangrijk dat er eigen jeugd door breekt.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: reisbureau op januari 19, 2013, 17:30:10
Citaat van: denistel op januari 18, 2013, 11:29:19
komend seizoen hebben nog een samenwerking met fc groningen.

dus er blijven 2 teams hier spelen en onze andere spelers spelen
en trainen op corpus den hoor.

komend seizoen verwacht ik 1 nieuwe speler bij de 1e selectie uit
de a1 en verder zijn er nog 3 a 4 die in de toekomst dat ook kunnen
halen.
blijft toch belangrijk dat er eigen jeugd door breekt.

D's van Cambuur hebben gewoon oefenpotje ondergaan vandaag (19-01). In Groningen tegen Velocitas en de uitslag was 0 - 2 in voordeel van Cambuur.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op januari 20, 2013, 13:13:01
cambuur/groningen c2 oefende in leeuwarden tegen rood geel c1.

de geel/blauwen wonnen na een ruststand van 2-4 met 4-8 in een
aantrekkelijke wedstrijd.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Chipke op januari 22, 2013, 15:09:22
Vind het eigenlijk het mooiste als we weer de beschikking krijgen over een eigen jeugdopleiding, maar als dat niet mogelijk is vind ik dat je niet moet klagen dat je met Groningen samen kan.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op januari 23, 2013, 15:45:57
at we weer eigen jeugd krijgen dan ga ik vast wel weer wat doen.
op dit moment financieel nog niet haalbaar.

daarom idd als onze spelers bij groningen/cambuur maar ons label
houden dan komen er nog wel een paar door de komende jaren.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: punkman op januari 29, 2013, 18:25:59
CiteerFC Groningen en SC Veendam gaan op sportief vlak nauwer samenwerken. De eredivisionist wil voortaan meer spelers aan de provinciegenoot verhuren, in de hoop dat die zich bij Veendam sneller kunnen ontwikkelen. Dat hebben beide clubs dinsdag gemeld.

Bron: telegraaf
Volledig artikel:http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/fcgroningen/21255114/__Groningen_gaat_samenwerken__.html (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/fcgroningen/21255114/__Groningen_gaat_samenwerken__.html)

Einde samenwerking Cambuur en Groningen ?
Zie geen meer waarde in Veendam.
En als Groningen toch talenten gaat stallen bij Veendam, wat hebben wij er dan nog aan ?
Denk zelf dat het beter is dat we onze eigen jeugd weer hebben en zo snel mogelijk ons eigen reserve team.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op januari 29, 2013, 19:15:04
Ontzettend jammer dat je zo'n beetje jaarlijks hetzelfde bericht moet lezen over nauwere samenwerking tussen Grunn en Veendam terwijl er met ons op jeugdgebied een samenwerking is.

Ik ga er dan ook van uit dat er geen enkele speler met Cambuur label in de richting van Veendam zal gaan. Mocht dit wel het geval zijn, dan verwacht ik wel dat er een stevig gesprek gevoerd gaat worden  tussen beide directies.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op januari 29, 2013, 23:08:26
er staat dat die spelers verhuurd worden aan veendam he,,,als die nog wat kunnen
huren tenminste.

spelers met een cambuur label zijn gewoon van cambuur en als ze bij
veendam zouden gaan spelen dan moet veendam daar gewoon voor
betalen he.

wij hebben op zich op zich ook geen samenwerking met groningen
maar wel een gedeelde jeugdopleiding en ik denk dat we daar op
dit moment al is het niet ideaal toch het beste mee af zijn.
jongens die nu in lwden in de d,tjes of c,tjes spelen blijven gewoon
van cambuur ook al maken ze in de in deb,s de stap naar groningen.
als we dit niet hadden was er helemaal geen cambuur jeugd meer en
dat zou de doodsteek zijn denk ik.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: padie op januari 31, 2013, 19:49:19
Eurovoetbal docu talent op noppen met Mark Diemers
http://www.youtube.com/watch?v=MHcZiXpgoDE
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Bakker90 op februari 01, 2013, 14:00:48
SC Cambuur kan ook een jeugdsamenwerking gaan doen met FC Emmen.. en op de grens van Drenthe/Friesland een accomodatie laten festigen zodat het gereis wat mee valt.. Of een samenwerking met DKV..

Wat is het beste voor SC Cambuur.. ik denk iets in deze beide richtingen.. we zullen het wel zien in de toekomst hoe dit gaat rollen..  |:)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op februari 01, 2013, 15:14:35
Wie openlijk over een samenwerkingsverband met dkv durft te praten dient eigenlijk  :zweep te krijgen én levenslang  :X :devil

Wij en DKV is het zelfde als NEK en Vistas samen laten werken of Stillem II en NAK. NOT DONE!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Ronnie tng op februari 01, 2013, 15:16:46
Citaat van: Bakker90 op februari 01, 2013, 14:00:48
SC Cambuur kan ook een jeugdsamenwerking gaan doen met FC Emmen.. en op de grens van Drenthe/Friesland een accomodatie laten festigen zodat het gereis wat mee valt.. Of een samenwerking met DKV..

Wat is het beste voor SC Cambuur.. ik denk iets in deze beide richtingen.. we zullen het wel zien in de toekomst hoe dit gaat rollen..  |:)

Het best voor Cambuur is niet z'n samenwerking. Dan breekt de hel los!  :rodekaart
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op februari 01, 2013, 20:59:26
komend jaar nog met groningen daarna zien we wel weer in ieder geval
niet met dkv.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Grijskijkert op februari 12, 2013, 04:59:03
Citaat van: denistel op februari 01, 2013, 20:59:26
komend jaar nog met groningen daarna zien we wel weer in ieder geval
niet met dkv.
Dat is mooi, maar wat nog mooier is op eigen benen staan,dus eigen jeugd en 2e elftal.. Is het al onderzocht wat dat de club kost? Dan maar een paar dure jongens minder in de selectie en dat geld investeren in eigen jeugd en 2e elftal.. En meer lokale mensen(ouders of geïnteresseerden ) er bij betrekken,als(assistent) trainer,elftal leider,speler begeleider(niet commercieel maar meer op sociaal vlak)  ,verzorger/masseur(indien nodig een interne of externe opleiding geven) of chauffeur(voor nieuwe spelers of spelers zonder rijbewijs).

Dus zelf (weer) gaan opleiden, op lange termijn zal dat veel beter zijn voor de club!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Ronald op februari 12, 2013, 08:06:38
Gewoon stoppen met die samenwerking met Groningen, Groningen trekt steeds meer naar veendam toe. Zien dat je inderdaad een eigen opleiding kan opzetten en eventueel in samenwerking met een aantal amateurclubs om de kosten laag te houden en de regionale talenten in het vizier te houden.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Sonnema op februari 12, 2013, 09:37:14
Ga kijken wat je kunt doen met je amateur partners en breng in de regio's de talenten allemaal onder bij zo'n club en zet daar een trainer bij die door Cambuur wordt aangewezen om ze alles bij te brengen. Laat deze talenten dan wedstrijden spelen tegen elkaar of tegen andere teams zo hou je zelf het overzicht en zijn de kosten laag. En stop met de samenwerking met Groningen en ga nooit met DKV.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Grijskijkert op februari 12, 2013, 20:05:12
Citaat van: Sonnema op februari 12, 2013, 09:37:14
Ga kijken wat je kunt doen met je amateur partners en breng in de regio's de talenten allemaal onder bij zo'n club en zet daar een trainer bij die door Cambuur wordt aangewezen om ze alles bij te brengen. Laat deze talenten dan wedstrijden spelen tegen elkaar of tegen andere teams zo hou je zelf het overzicht en zijn de kosten laag. En stop met de samenwerking met Groningen en ga nooit met DKV.
Je kan het op eigen kracht proberen of met amateurs die dicht bij staan en dan zal je niet altijd de top talenten binnen halen maar daar zijn trainers voor die moeten spelersjong of oud) beter maken.E moet iets bij jonge spelers ontstaan zodat ze voor Cambuur willen spelen.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: marrumer op februari 12, 2013, 20:07:09
Citaat van: Sonnema op februari 12, 2013, 09:37:14
Ga kijken wat je kunt doen met je amateur partners en breng in de regio's de talenten allemaal onder bij zo'n club en zet daar een trainer bij die door Cambuur wordt aangewezen om ze alles bij te brengen. Laat deze talenten dan wedstrijden spelen tegen elkaar of tegen andere teams zo hou je zelf het overzicht en zijn de kosten laag. En stop met de samenwerking met Groningen en ga nooit met DKV.
cambuur samenwerken met dkv? dat zal nooit gebeuren, ajax en feyenoord gaan ook niet met elkaar samenwerken of nec en vitesse  ;)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Grijskijkert op februari 13, 2013, 08:44:22
Citaat van: marrumer op februari 12, 2013, 20:07:09

cambuur samenwerken met dkv?
Simpel.. NOOIT!

Zo snel als mogelijk weer zelf baas zijn en zelf weer opleiden.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Sonnema op februari 13, 2013, 09:11:48
Marrummer je hoort mij ook niet zeggen dat ze gaan samenwerken met DKV. Het zal ook echt nooit gebeuren. We moeten nu alleen niet denken dat Cambuur het geld heeft om een eigen opleiding op de been te kunnen zetten want er is gewoon geen geld voor. Dus daarom zeg ik zorg dat je met een amateur partner iets op kan zetten, zoals het vroeger met Leeuwarden ook ging. De selectie teams van de jeugd waren van Cambuur en de 2e teams waren van Leeuwarden maar allemaal onder de naam Cambuur-Leeuwarden. Er stonden toen trainers op die door Cambuur werden aangesteld. Alleen moet je zorgen dat er een duidelijk plan ligt om het goed uit te voeren, want dat is altijd het grote probleem van Cambuur geweest. In het huidige zie je gewoon de duidelijke lijn van Fc Groningen erin en daar heb je nu van geleerd en probeer dan nu zelf wat.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Ronnie tng op februari 13, 2013, 13:07:54
Ik denk dat men opzoek moet naar een alternatief. In het verleden zijn er wel "spelerfondsen" geweest waarbij spelers met dank aan investeerders binnen kon worden gehaald. Ik zie z'n soort constructie wel zitten voor de jeugd. Investeerders maken een eigen jeugd afdeling mogelijk, en mocht er dan een speler doorbreken dat er dan een bepaald percentage terug gaat naar de investeerders. Het feit dat er nu al een aantal jonge spelers verkocht zijn zou eventueel kunnen helpen in dit verhaal. Voorlopig zal Cambuur geen geld hebben voor een jeugdopleiding, misschien dat het op deze manier wel mogelijk is.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Ronnie tng op februari 13, 2013, 13:08:27
Citaat van: Ronnie tng op februari 13, 2013, 13:07:54
Ik denk dat men opzoek moet naar een alternatief. In het verleden zijn er wel "spelerfondsen" geweest waarbij spelers met dank aan investeerders binnen kon worden gehaald. Ik zie z'n soort constructie wel zitten voor de jeugd. Investeerders maken een eigen jeugd afdeling mogelijk, en mocht er dan een speler doorbreken dat er dan een bepaald percentage terug gaat naar de investeerders. Het feit dat er nu al een aantal jonge spelers verkocht zijn zou eventueel kunnen helpen in dit verhaal. Voorlopig zal Cambuur geen geld hebben voor een jeugdopleiding, misschien dat het op deze manier wel mogelijk is.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op februari 13, 2013, 19:31:41
Citaat van: Ronnie tng op februari 13, 2013, 13:07:54
Ik denk dat men opzoek moet naar een alternatief. In het verleden zijn er wel "spelerfondsen" geweest waarbij spelers met dank aan investeerders binnen kon worden gehaald. Ik zie z'n soort constructie wel zitten voor de jeugd. Investeerders maken een eigen jeugd afdeling mogelijk, en mocht er dan een speler doorbreken dat er dan een bepaald percentage terug gaat naar de investeerders. Het feit dat er nu al een aantal jonge spelers verkocht zijn zou eventueel kunnen helpen in dit verhaal. Voorlopig zal Cambuur geen geld hebben voor een jeugdopleiding, misschien dat het op deze manier wel mogelijk is.
Dit zou ik op zich wel een mooie constructie vinden. Het blijkt nu dat de jeugd van Cambuur een mooie lichting heeft voortgebracht met Schepers, Diemers, Oztürk en Bijker. In iets mindere mate met Bouwer, Dantuma en wat er nog allemaal met Cambuurlabel in Groningen rondloopt.

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de KNVB het samenvoegen van jeugdopleidingen zo stimuleert. Ik vind namelijk persoonlijk dat het de doorstroming van talentvolle jeugd beperkt. Er is immers steeds minder ruimte voor die spelertjes. De allerbeste spelertjes zullen altijd wel boven komen drijven, maar er is ook een categorie die pas later in hun jeugd echt enorme stappen gaat maken. Zie bijvoorbeeld Bergkamp, spits van Ajax A2 maar uiteindelijk wel een van de betere voetballers die Nederland de laatste 25 jaar gekend heeft.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op februari 16, 2013, 20:29:40
de KNVB kijkt idd te veel naar de top van de jeugdafdelingen.

komend jaar nog met groningen maar ik denk dat het in de
toekomst toch weer heel anders gaat worden maar het zal met
geduld en een goed plan moeten gebeuren.waarin het bovenstaande
plan van investeerders misschien wel mee genomen wordt.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op februari 23, 2013, 21:15:03
achter de schermen wordt er wel aan gewerkt maar waar zouden we nu moeten spelen met de eigen jeugd en beloftes en aan kosten ben je per jaar zo 2 ton kwijt..

boutzamar van middag weer nadrukkelijk aanwezig bij de a1,,die mutte we gewoon wast legge.

NAC BREDA A1 0-6 FC GRONINGEN/CAMBUUR A1
0-1 Noureddine Boutzamar (18.), 0-2 Jafar Arias (28.), 0-3 Tigran Gazarjan (36.), 0-4 Tigran Gazarjan (49.), 0-5 Kevin Mennega (54.), 0-6 Tigran Gazarjan (63.)


opstelling FCG A1 Wieger Sietsma, Desevio Payne (75.Glenn Bijl), Hans Hateboer, Marciano van Leyenhorst (68.Tolgahan Cicek), Ron Janzen (80.Joost Hommenga), Burak Saban, Tigran Gazarjan, Noureddine Boutzamar, Jafar Arias (64.Arjen Hagenauw), Liban Abdulahi (75.Thijs Gerlofs), Kevin Mennega.

Het vlaggenschip van de Regionale Voetbalopleiding had alle redenen om juichend terug te keren naar Groningen. De ploeg van trainer Paul Raveneau had geen kind aan NAC Breda A1 en stapte met een monsterzege van het veld. In het eerste kwartier leverden pogingen van Burak Saban, Ron Janzen en Tigran Gazarjan geen treffers op. In de achttiende minuut was het wel raak. Een kopbal van Kevin Mennega werd gered door de doelman waarna Noureddine Boutzamar een hoekschop ineens raak schoot. Zeven minuten later werd een kopbal van Marciano van Leyenhorst op de lijn gered. Een nieuwe corner leverde wel de tweede treffer op. Kevin Mennega bediende Jafar Arias die raakschoot: 0-2. Negen minuten voor rust werd de score nog verder opgevoerd. In een een-tegen-een situatie met de doelman bleek Tigran Gazarjan koelbloedig.

De thuisploeg was niet gevaarlijk en het eenzijdige duel werd ook na rust voortgezet. Uit een corner van Boutzamar tekende Gazarjan voor de vierde Groningse treffer. In de 54ste minuut was Mennega wederom, net als voor rust, gevaarlijk met het hoofd. Ditmaal trof hij wel doel waardoor het scorebord op 0-5 kwam te staan. Een klein half uur voor tijd werd de eindstand bepaald op 0-6. Liban Abdulahi zag zijn inzet gekeerd door de doelman maar de rebound werd door Gazarjan wel ingeschoten. De FC kreeg nog enkele kansen op een hogere uitslag terwijl de Brabantse opponent eenmaal de lat raakte
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Grijskijkert op februari 23, 2013, 23:56:34
Citaat van: denistel op februari 23, 2013, 21:15:03
achter de schermen wordt er wel aan gewerkt maar waar zouden we nu moeten spelen met de eigen jeugd en beloftes en aan kosten ben je per jaar zo 2 ton kwijt..

boutzamar van middag weer nadrukkelijk aanwezig bij de a1,,die mutte we gewoon wast legge.

NAC BREDA A1 0-6 FC GRONINGEN/CAMBUUR A1
0-1 Noureddine Boutzamar (18.), 0-2 Jafar Arias (28.), 0-3 Tigran Gazarjan (36.), 0-4 Tigran Gazarjan (49.), 0-5 Kevin Mennega (54.), 0-6 Tigran Gazarjan (63.)


opstelling FCG A1 Wieger Sietsma, Desevio Payne (75.Glenn Bijl), Hans Hateboer, Marciano van Leyenhorst (68.Tolgahan Cicek), Ron Janzen (80.Joost Hommenga), Burak Saban, Tigran Gazarjan, Noureddine Boutzamar, Jafar Arias (64.Arjen Hagenauw), Liban Abdulahi (75.Thijs Gerlofs), Kevin Mennega.

Het vlaggenschip van de Regionale Voetbalopleiding had alle redenen om juichend terug te keren naar Groningen. De ploeg van trainer Paul Raveneau had geen kind aan NAC Breda A1 en stapte met een monsterzege van het veld. In het eerste kwartier leverden pogingen van Burak Saban, Ron Janzen en Tigran Gazarjan geen treffers op. In de achttiende minuut was het wel raak. Een kopbal van Kevin Mennega werd gered door de doelman waarna Noureddine Boutzamar een hoekschop ineens raak schoot. Zeven minuten later werd een kopbal van Marciano van Leyenhorst op de lijn gered. Een nieuwe corner leverde wel de tweede treffer op. Kevin Mennega bediende Jafar Arias die raakschoot: 0-2. Negen minuten voor rust werd de score nog verder opgevoerd. In een een-tegen-een situatie met de doelman bleek Tigran Gazarjan koelbloedig.

De thuisploeg was niet gevaarlijk en het eenzijdige duel werd ook na rust voortgezet. Uit een corner van Boutzamar tekende Gazarjan voor de vierde Groningse treffer. In de 54ste minuut was Mennega wederom, net als voor rust, gevaarlijk met het hoofd. Ditmaal trof hij wel doel waardoor het scorebord op 0-5 kwam te staan. Een klein half uur voor tijd werd de eindstand bepaald op 0-6. Liban Abdulahi zag zijn inzet gekeerd door de doelman maar de rebound werd door Gazarjan wel ingeschoten. De FC kreeg nog enkele kansen op een hogere uitslag terwijl de Brabantse opponent eenmaal de lat raakte
Kost het 2 ton per jaar? Das best wel wat geld, waar zitten die kosten in dan? Want als een clubs als Dordrecht ,Fortuna Sittard of Den bosch een 2e elftal kan hebben dan moet dat hier ook kunnen of niet?
Welke jeugd spelers zijn of horen bij Cambuur?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op februari 24, 2013, 00:19:45
een beloften team een ton denk ik .je moet dan wel 30 spelers hebben voor 2 teams
je moet elke keer reizen dat kost ook geld he.

verder moet je een complex hebben waar je kan spelen of je moet
in het stadion spelen wat ook kosten met zich mee brengt.

als je een eigen jeugd opleiding doet met een a1 b1 c1 en d1

heb je 4 teams x 18 spelers met trainers er bij fysio een teamleider
en grensrechter.
waar moet je trainen met die teams ze trainen allemaal zeker 4 xper
week en b1 en a1 6 x volgens mij.

er komt toch heel wat bij kijken en we hebben nu talenten die in de c,s b,s en
a,s spelen bij groningen en die regelen dat toch perfect he terwijl die spelers
toch van ons blijven oa boutzamar-wilpstra-veldman-agricola en voigt.

maar er wordt toch ook verder gekeken dan komend seizoen en wie weet
wat er vanaf seizoen 2014-2015 gaat gebeuren.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Grijskijkert op februari 24, 2013, 00:44:04
Citaat van: denistel op februari 24, 2013, 00:19:45
een beloften team een ton denk ik .je moet dan wel 30 spelers hebben voor 2 teams
je moet elke keer reizen dat kost ook geld he.

verder moet je een complex hebben waar je kan spelen of je moet
in het stadion spelen wat ook kosten met zich mee brengt.

als je een eigen jeugd opleiding doet met een a1 b1 c1 en d1

heb je 4 teams x 18 spelers met trainers er bij fysio een teamleider
en grensrechter.
waar moet je trainen met die teams ze trainen allemaal zeker 4 xper
week en b1 en a1 6 x volgens mij.

er komt toch heel wat bij kijken en we hebben nu talenten die in de c,s b,s en
a,s spelen bij groningen en die regelen dat toch perfect he terwijl die spelers
toch van ons blijven oa boutzamar-wilpstra-veldman-agricola en voigt.

maar er wordt toch ook verder gekeken dan komend seizoen en wie weet
wat er vanaf seizoen 2014-2015 gaat gebeuren.
Er komt veel bij kijken zeg, het is natuurlijk niet makkelijk..

Maar zo'n belofte team moet toch wel eerder dan '14/'15 er kunnen staan, ik snap dat zo'n jeugdopleiding veel meer werk is.. De selectie is nu 25 man dus 5 spelers op amateurbasis erbij en dan zijn er volgens de regels voldoende spelers,maar ik zal er wel iets te makkelijk overdenken..

En zijn die jongens die je noemt echte talenten als Diemers,Scheepers of Bijker?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op februari 24, 2013, 18:43:28
je moet je wel aanmelden he bij de KNVB voor de beloften competitie.
en ik denk dat we financieel nog niet zo goed zitten dat het komend
seizoen gaat lukken.

boutzamar heeft de laatste 2 jaar een sterke ontwikkeling door gemaakt.
hij zit al vanaf de c1 bij cambuur.is voetballend misschien wat minder
dan de genoemde 3 maar fysiek juist wat sterker.goed afstand schot
en juiste mentaliteit.

de anderen zitten nog in de b,s dus die zullen nog moeten door groeien
al denk ik dat wilpstra in de toekomst wel eens de cambuur keeper kan worden.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 17, 2013, 16:25:48
Met ingang van volgend seizoen wordt Hans Schrijver technisch coördinator van SC Cambuur. Schrijver zal zich voornamelijk bezig houden met de scouting, de jeugdopleiding van Cambuur en de samenwerking met FC Groningen. Hij heeft een contract getekend voor een dienstverband van één seizoen. De functie van coördinator scouting zal in deze functie opgaan. Jan Korte zal betrokken blijven bij de scouting.

In het verleden was de inmiddels 53-jarige Schrijver onder meer actief als speler voor Go Ahead Eagles en als trainer voor FC Groningen, FC Edmonton (Canada) en JEF United (Japan). Ook is hij een aantal jaar werkzaam geweest bij de KNVB, waar hij de leiding had over het Nederlandse Beloften elftal
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Ronnie tng op april 17, 2013, 16:39:35
Vreemd, ik dacht dat Lodeweges die taken op zich zou nemen.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 17, 2013, 19:21:32
denk dat het zeker goed is dat er iemand is die onze jeugd in groningen goed inde gaten houdt en natuurlijk de teams in leeuwarden
ik denk niet dat lodeweges dat er allemaal bij kan doen he.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: reisbureau op april 17, 2013, 20:05:13
Citaat van: denistel op april 17, 2013, 19:21:32
denk dat het zeker goed is dat er iemand is die onze jeugd in groningen goed inde gaten houdt en natuurlijk de teams in leeuwarden
ik denk niet dat lodeweges dat er allemaal bij kan doen he.

Eens dat er centraal punt komt maar dat had ik jou ook wel zien doen.
En we weten inmiddels dat we talenten kunnen opleiden. Met Bob Schepers, Mark Diemers, Sicco Bouwer, Frits Dantuma en zeker niet te vergeten Lucas Bijker hebben we voorbeelden te over.
Maar dan liefst vanuit de eigen visie en strategie inclusief Club cultuur. 

Ik had daar graag als eindverantwoordelijke iemand met een echt Club hart gezien. Helaas lijkt dat blijkbaar niet mogelijk.

Maar goed deze man heeft een stevige CV dus laten we het een kans geven.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: SportClubCambuur op mei 05, 2013, 20:15:03
Meteen stoppen met de samenwerking tussen Cambuur en Groningen. Een eigen beloftenelftal is straks een must in de ere divisie! Neem daarbij een eigen C1, B1 en A1 en je kunt bouwen aan je eigen toekomst!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Yellow Army op mei 05, 2013, 20:33:52
Citaat van: SportClubCambuur op mei 05, 2013, 20:15:03
Meteen stoppen met de samenwerking tussen Cambuur en Groningen. Een eigen beloftenelftal is straks een must in de ere divisie! Neem daarbij een eigen C1, B1 en A1 en je kunt bouwen aan je eigen toekomst!

en wie gaat dat betalen?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op mei 09, 2013, 22:29:21
zal dan ook een d team moeten komen.maar idd waar moet het geld vandaan komen?? komend seizoen is het zo wie zo nog groningen-cambuur.

d en c team ook in leeuwarden d c b en a teams in groningen.startende cambuurders blijven wel gewoon onder cambuur label.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op mei 09, 2013, 22:39:19
Citaat van: SportClubCambuur op mei 05, 2013, 20:15:03
Meteen stoppen met de samenwerking tussen Cambuur en Groningen. Een eigen beloftenelftal is straks een must in de ere divisie! Neem daarbij een eigen C1, B1 en A1 en je kunt bouwen aan je eigen toekomst!

Het idee kan ik me voorstellen, echter ook de kosten vormen op dit moment nog een probleem. Je kan bijvoorbeeld ook gefaseerd de samenwerking afbouwen. Dat geeft Cambuur de tijd om dit in een jaar of 4 op eigen velden op te zetten, daarnaast heb je niet in 1 keer alle kosten.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: SCCRulez op mei 15, 2013, 00:39:37
Citaat van: moodygrunn op mei 09, 2013, 22:39:19
Het idee kan ik me voorstellen, echter ook de kosten vormen op dit moment nog een probleem. Je kan bijvoorbeeld ook gefaseerd de samenwerking afbouwen. Dat geeft Cambuur de tijd om dit in een jaar of 4 op eigen velden op te zetten, daarnaast heb je niet in 1 keer alle kosten.

Maak van die 4 jaar 2 of 3 jaar en ben het geheel eens.  |:)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op mei 19, 2013, 11:49:41
zou top zijn als we het zelf weer kunnen oppakken vergeet echter niet dat er financieel heel veel voor komt kijken
als je een beloften team a b c en d team wilt hebben.

18 spelers per team 2 trainers, fysio, een team leider en bij jeugd grensrechter dan zit je al snel op 120 mensen.
waarvan 90 die ook allemaal 4 a 5 x per week trainen en hun wedstrijd hebben.

wat dat betreft is kunstgras wel lekker want dan kun je daar ook gaan trainen. bij a en b in stadion en c en d net
als nu bij leovardia laten trainen.
je zit met studie begeleidng enz enz.

iets wat nu allemaal in groningen wordt geregeld en die doen dat goed dat moet je niet onderschatten.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: SCCRulez op juni 09, 2013, 23:03:32
Ik vind wel dat er naast de samenwerking in de jeugd erg weinig te merken is van samenwerking. Je zou toch verwachten dat er ook naar bij Grunn afvallende contractspelers wat voorsprong voor SCC zou moeten zijn maar wat we tot nu toe hebben gekregen zijn nu niet echt grote meerwaardes gebleken.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op juni 10, 2013, 15:17:14
Helaas geldt dit alleen voor de jeugd, qua beloften en andere afvallers was Veendam eerste keuze. Dat is altijd strikt gescheiden gebleven..
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op juni 17, 2013, 22:28:57
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/fc-groningen-legt-vier-jeugdspelers-vast (http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/fc-groningen-legt-vier-jeugdspelers-vast)

Een van deze spelers is Boutazamar. Ik meende dat dit een van de spelers is/was met een "cambuurlabel". Kan iemand meer duidelijkheid geven over de gang van zaken?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Chipke op juni 17, 2013, 22:31:54
Citaat van: moodygrunn op juni 17, 2013, 22:28:57
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/fc-groningen-legt-vier-jeugdspelers-vast (http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/fc-groningen-legt-vier-jeugdspelers-vast)

Een van deze spelers is Boutazamar. Ik meende dat dit een van de spelers is/was met een "cambuurlabel". Kan iemand meer duidelijkheid geven over de gang van zaken?

Heeft inderdaad bij Cambuur gespeeld in de B1.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op juni 17, 2013, 22:36:06
Citaat van: Chipke op juni 17, 2013, 22:31:54
Heeft inderdaad bij Cambuur gespeeld in de B1.

Heeft Cambuur dan zitten slapen vwb het aanbieden van een contract? Of is afstand gedaan van het cambuurlabel om nienhuis/v moorsel hier te krijgen/houden?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Chipke op juni 17, 2013, 22:37:44
Citaat van: moodygrunn op juni 17, 2013, 22:36:06
Heeft Cambuur dan zitten slapen vwb het aanbieden van een contract? Of is afstand gedaan van het cambuurlabel om nienhuis/v moorsel hier te krijgen/houden?

Zou het niet weten, Cambuur zal vast wel op de hoogte zijn.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: papier op juni 18, 2013, 06:20:26
Welke spelers hebben er eigenlijk een Cambuur label?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op juni 18, 2013, 19:19:20
Citaat van: Chipke op juni 17, 2013, 22:37:44
Zou het niet weten, Cambuur zal vast wel op de hoogte zijn.
Cambuur wou zelf niet lees ik net.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op juni 18, 2013, 20:08:02
boutzamar speelde vanaf de b1 in groningen en was afgelopen seizoen 1 van de beteren in de a1 en speelde en trainde
ook al met de beloften mee.

cambuur heeft echter niet voor hem gekozen en dus heeft hij een contract getekend bij fc groningen.hoe de vergoeding
is afgehandeld weet ik niet maar zou idd met nienhuis en v moorsel te maken kunnen hebben.

op zich vind ik het jammer want deze jongen is de laatste 2 jaar echt beter geworden
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op juni 18, 2013, 20:54:06
Citaat van: papier op juni 18, 2013, 06:20:26
Welke spelers hebben er eigenlijk een Cambuur label?

https://nl-nl.facebook.com/notes/rvo-fc-groningencambuur/selecties-20132014/537010452988982 (https://nl-nl.facebook.com/notes/rvo-fc-groningencambuur/selecties-20132014/537010452988982)

Tussen haakjes staat bij sommige spelers Cambuur genoteerd
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op juni 20, 2013, 22:45:25
Citaat van: moodygrunn op juni 18, 2013, 20:54:06
https://nl-nl.facebook.com/notes/rvo-fc-groningencambuur/selecties-20132014/537010452988982 (https://nl-nl.facebook.com/notes/rvo-fc-groningencambuur/selecties-20132014/537010452988982)

Tussen haakjes staat bij sommige spelers Cambuur genoteerd

pier veldman-daan ganzinga-kevin wilpstra-cheriel girdharie-en niels Hylkema hebben volgens mij ook een cambuur label
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Cambuur058 op juni 30, 2013, 20:30:24
SC Cambuur D1 Heeft het beach soccer toernooi 2013 gewonnen en gaan dus door naar de finales. De finale is 14 juli in Scheveningen.

Niet dat iemand dit interesseert..
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op juni 30, 2013, 21:50:28
klasse werk mannen w:)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Yellow Army op augustus 17, 2013, 11:33:40
Samenwerking met FC Groningen is dit voetbalseizoen het vierde jaar ingegaan

Cambuur wil weer beloftenteam

LEEUWARDEN – De reserves van
Cambuur klopten maandagavond
Jong FC Groningen. Als het even
kan, wil de club weer een eigen beloftenteam
optuigen.

Vanavond is het Cambuur
– FC Groningen (18.45 uur).
Logisch dat aan de vooravond
van deze wedstrijd
de samenwerking tussen
beide clubs een thema is.
Officiële cijfers ontbreken, maar
een geschatte zeshonderd Cambuurfans
beklommen maandagavond de
tribuneomte kijken naar de verrichtingen
van de reserves. Gratis voetbal
en nog aantrekkelijk ook. Bij Jong
FC Groningen stal het veelbesproken
talent Richairo Zivkovic de show, aan
Cambuur-kant deed Jeremy de Graaf
weinig voor hem onder.
Deflankspeler vanVVOGkon deze
zomerop voorspraak vanDwight Lodeweges
een contract tekenen bij
Cambuur. Een kans die menig jonge
amateur zou aangrijpen, maar de
vraag is gerechtvaardigd hoe groot
zijn kans op speeltijd is. Natuurlijk,
als hij zo blijft spelen als maandagavond,
zal Lodeweges hem ongetwijfeld
een keer bij het keurkorps halen,
maar de concurrentie is moordend.
Ga maar na: Oebele Schokker, Oliver
Feldballe, Jody Lukoki, Kevin
Brands, Alexander Christovao en
zelfs Martijn Barto, allen zijn opties
voor op de vleugel. En allemaal willen
ze speelminuten.
Een aantal zal vooral bevrediging
moeten halen uit oefenduels, zoals
die van maandag tegen Jong FC Groningen.
Maar hoe aardig die pot bij
vlagen ook was, het blijft surrogaat.
Cambuur-directeur Gerald van den
Belt is de eerste om dat te erkennen.
Jong FC Groningen pakt volgende
week de draad weer op in de beloftencompetitie,
de reserves van Cambuur
spelen hoogstens een wedstrijdje
om de baard van de keizer.
,,Formeel hebben we een gezamenlijk
beloftenteam met FC Groningen",
stelt Van den Belt. ,,Die club
kan gebruikmaken van onze selectiespelers
onder 23 jaar, maar in de
praktijk gebeurt dat weinig. Ja, voorheen
gebeurde het iets vaker. Alim
Öztürk, Mart Dijkstra, Marco Bizot
toen hij nog bij ons zat, Lucas Bijker...
Het is heel simpel: Groningen heeft
hier de regie in. De competitie is wel
vrij groot; in november, december
verwacht ik dat ze misschien spelers
nodig hebben door blessures en
schorsingen."
De samenwerking tussen beide
clubs is het vierde jaar ingegaan. De
overeenkomst kreeg destijds een
looptijd van drie jaar en is stilzwijgend
met een jaar verlengd. Het
partnerschap is vooral zichtbaar bij
de jeugd. Beide clubs hebben een eigen
voetbalschool voor E-pupillen.
De talentjes uit de Cambuur-regio
kunnen bij gebleken geschiktheid
nog terecht in D2 en C2, maar stromen
daarna door naar Groningen.
Hoewel Van den Belt het belang
van een goede jeugdopleiding onderschrijft,
vindt hij een eigen beloftenteam
nog belangrijker voor Cambuur.
,,We gaan wel veel oefenduels
spelen, maar het blijft oefenvoetbal.
Dat is jammer, ontzettend jammer
zelfs. We kunnen Groningen niets
verwijten, zij bepalen zelf hoe ze het
invullen. Het is voor ons alleen te
kostbaar om het zelf te gaan doen.
Hoewel, met het kunstgras wordt
het wel gemakkelijker.''

> vervolg op pagina 24
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Yellow Army op augustus 17, 2013, 11:35:25
Van den Belt: 'Een
beloftenteam geeft rust'

VERVOLG VAN PAGINA 21

LEEUWARDEN – Als Cambuur
weer een beloftenteam in het leven
roept, kost dat de club jaarlijks
een slordige €150.000.

Cambuur is echter geen extra
veldhuur meer kwijt, het gras
hoeft niet te worden gespaard, en
in het stadion zijn alle faciliteiten
voorhanden.
,,We zitten nadrukkelijk te zoeken
naar een modus om een beloftenteam
te realiseren", zegt
Van den Belt. ,,Ik vind het een
groot gemis."
Ter illustratie noemt hij RKC.
De Waalwijkse eredivisieclub
heeft een bescheiden beurs, maar
beschikt wel over een beloftenteam.
,,Zij begonnen deze zomer met
een eerste selectie van veertien
man, maar ze hebben ook tien beloftespelers",
vertelt Van den Belt.
,,Dan heb je 24 man, is niemand
onrustig en kun je rustigwachten
tot er kwaliteit binnenkomt.''
,,Wij begonnen met vijftien,
zestien man en iedereen was ongerust.
Datwas geen prettige situatie.
We oefenden bijvoorbeeld
op vrijdag tegen DTD en speelden
een dag later tegen ONB. Ik heb
even gedacht: moeten we dat wel
doen, moeten we wel spelen? Het
is eigenlijk onverantwoord geweest."
Dat soort netelige situaties elimineer
je met een beloftenteam,
stelt de Cambuur-directeur. Een
dergelijk team geeft volgens hem
rust. Je kunt altijd tien tegen tien
spelen op de training, je kunt talentvolle
amateurs bij de club betrekken
en geblesseerden uit het
eerste kunnen weer wedstrijdritme
opdoen.
De wil is er, maar het optuigen
van een Jong Cambuur vereist
volgens Van den Belt nog wel het
een en ander.
Cambuur heeft nog even de
tijd: in maart moet de inschrijving
binnen zijn.

LC
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op augustus 17, 2013, 12:09:16
Hehe, eindelijk gaan de ogen weer open...
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lore op augustus 17, 2013, 14:13:17
Citaat van: Dokkumer op augustus 17, 2013, 12:09:16
Hehe, eindelijk gaan de ogen weer open...

Tjah, ik zie het probleem ook wel weer. 150k, is in de
Jupiler League 2 top spelers!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op augustus 17, 2013, 14:59:53
Citaat van: Lore op augustus 17, 2013, 14:13:17
Tjah, ik zie het probleem ook wel weer. 150k, is in de
Jupiler League 2 top spelers!
Ja en met een beloftenelftal kun je ook op termijn weer meer geld verdienen. Jongens die anders tussen wal en schip vallen kunnen in eigen gelederen klaargestoomd worden voor het eerste en misschien verkoop. Plus dat spelers die geblesseerd zijn geweest/weinig aan spelen toekomen toch wedstrijdritme opdoen om Broekhof taferelen te voorkomen...

Op langere termijn ben ik van mening dat je met eigen beloften meer wint dan met 2 topspelers voor die 150K..
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Yellow Army op augustus 17, 2013, 15:14:19
Gezien de eenmalige uitgaven van 800K (veld, uitvak, parkeerterrein, lichtmasten) dit seizoen moet 150K volgend seizoen op te brengen zijn lijkt me. En een beloftenteam moet je inderdaad zien als een investering en is imo onmisbaar voor een (eredivisie)club.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lore op augustus 17, 2013, 15:18:32
Citaat van: Dokkumer op augustus 17, 2013, 14:59:53
Ja en met een beloftenelftal kun je ook op termijn weer meer geld verdienen. Jongens die anders tussen wal en schip vallen kunnen in eigen gelederen klaargestoomd worden voor het eerste en misschien verkoop. Plus dat spelers die geblesseerd zijn geweest/weinig aan spelen toekomen toch wedstrijdritme opdoen om Broekhof taferelen te voorkomen...

Op langere termijn ben ik van mening dat je met eigen beloften meer wint dan met 2 topspelers voor die 150K..

Dat ben ik zeker met je eens. Alleen is alles in het voetbal hier en nu!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op augustus 17, 2013, 22:37:06
Klopt, in het voetbal is alles in de waan van de dag... Daarom ben ik wel blij dat men NU al aan volgend seizoen denkt.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Greg op augustus 18, 2013, 12:26:38
Wel idioot: samenwerken en ondertussen een stelletje idioten die mensen met verplichte buscombi waaronder gezinnen, ouderen en kinderen, met stenen door de ramen slaan. Heeft NIETS met Cambuur te maken maar zal zo wel worden opgevat.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Ronnie tng op augustus 18, 2013, 12:29:47
Hou toch eens op te janken over na de wedstrijd, geniet van de 3 punten!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op augustus 18, 2013, 12:30:31
Sorry hoor, maar wat heeft dit met de samenwerking te maken? Ik ben zeker geen voorstander van het gooien op bussen, sterker nog, dat vind ik laf.. Maar nu niet gaan doen alsof alle bussen "op z'n NACs" gesloopt zijn.. Groningers hebben zichzelf niet bepaald netjes gedragen en zelf ook de nodige vernielingen aangericht. Plus wat de heren in het stadion probeerden na de 2-0.

Oh nee, je hebt de LC gelezen.. Die vermelden dat soort dingen niet of nauwelijks.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Greg op augustus 18, 2013, 12:34:21
Was idd wederzijds
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op augustus 18, 2013, 23:34:29
lekker over voetbal praten die randzaken mutte we geen aandacht aan besteden
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: mescc op augustus 19, 2013, 00:00:25
Citaat van: denistel op augustus 18, 2013, 23:34:29
lekker over voetbal praten die randzaken mutte we geen aandacht aan besteden

Hebben we nog wat talentjes in bv. de A's waar we op (korte) termijn wat van gaan horen? :scc
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op augustus 19, 2013, 22:01:01
pier veldman

kevin wilpstra

zijn in ieder geval nog spelers met een cambuur label maar of de club daar wat mee doet moet je afwachten he

nourredine boutzamar had ook een cambuur label maar die is geen contract aangeboden en dat heeft groningen
wel gedaan.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op augustus 20, 2013, 21:42:17
Aanstaande zaterdag speelt SC Cambuur D1 ter voorbereiding op het aanstaande seizoen een minitoernooi in het Cambuur Stadion tegen de hoogste D-elftallen van Ajax en FC Groningen. Alle drie de ploegen spelen één keer tegen elkaar in wedstrijden van twee keer twintig minuten.

Supporters zijn van harte welkom en kunnen gebruik maken van de ingang aan de Noord-zijde van het stadion en plaatsnemen op de Hoofdtribune. De Business Club (te bereiken vanaf de Hoofdtribune) zal open zijn om u te voorzien van een hapje en een drankje.

Speelschema
11.00u SC Cambuur D1 – FC Groningen D1
11.50u FC Groningen D1 – Ajax D1
12.40u Ajax D1 – SC Cambuur D1

Graag tot zaterdag!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op augustus 23, 2013, 23:23:27
ajax komt niet dus al een duel tussen groningen cambuur d1 en groningen cambuur d2
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lwdscc op september 18, 2013, 17:54:09
Het befaamde Eurovoetbaltoernooi houdt definitief op te bestaan. De organisatie hoopte op een doorstart, maar de financiering kwam niet rond. Het internationale jeugdtoernooi werd jaarlijks tijdens Pinksteren gehouden in het Groningse Haren.

Het evenement, dat in 1977 van start ging, had de afgelopen jaren al moeite om het hoofd boven water te houden. Het terugtreden van hoofdsponsor GasTerra in 2012 blijkt het begin van het einde te zijn geweest. De organisatie van het toernooi heeft dit verlies niet weten op te vangen.

Eerder werd de editie van 2013 al geschrapt wegens een gebrek aan geld. Omdat de problemen ook dit jaar bleven aanhouden, is besloten de stichting Eurovoetbal helemaal op te heffen.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: el haj op september 18, 2013, 23:47:28
Jammer hoor, toch wel een erg bekend (jeugd)toernooi op internationaal niveau; gewoon hier in de buurt.
Zat laatst eens wat beelden van oude edities te kijken op youtube, echt leuk om te zien hoe sommige echt grote spelers van nu, toen speelden.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op september 21, 2013, 18:22:51
idd laatste jaren een paar keer geweest toptoernooi met een leuke sfeer en idd heel wat grote spelers daar geweest
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Collingwood op januari 29, 2014, 11:55:20
Continuering samenwerking jeugdopleiding FC Groningen en Cambuur

De reeds bestaande samenwerking in de jeugdopleiding van FC Groningen en SC Cambuur wordt met drie jaar verlengd. Daarmee onderstrepen beide betaald voetbalorganisaties het belang van de gezamenlijke jeugdopleiding RVO FC Groningen/Cambuur. De samenwerking startte op 1 juli 2010 en werd vorig seizoen tussentijds al een keer met een jaar verlengd.

Daar waar in Nederland diverse bestaande samenwerkingsverbanden worden beëindigd, zien FC Groningen en SC Cambuur juist wel toekomst in de bestaande constructie. Een belangrijke pijler daarbinnen is vooral dat beide BVO's de eigen cultuur weten te bewaken en die niet ten koste van alles proberen samen te vlechten.

Beide clubs hebben onlangs plannen rond nieuwbouw gepresenteerd. In Leeuwarden zijn de gesprekken voor een nieuw stadion in volle gang en is het trainingscomplex voor de jeugd
net totaal gerenoveerd. In Groningen zal er in 2015 een geheel nieuw Topsportzorgcentrum verrijzen op de huidige jeugdaccommodatie Corpus den Hoorn. Daarmee onderstrepen beide clubs nog eens de belangrijke rol binnen het betaalde voetbal in het Noorden.

Volgens manager technisch zaken Henk Veldmate van FC Groningen is het een duidelijk signaal dat de continuering voor nog eens minimaal drie jaar wordt voortgezet. "Hieruit blijkt dat beide partijen sterk het gevoel hebben dat de samenwerking steeds beter wordt en de goede kant op gaat. Vorig jaar hebben we tussentijds voor één jaar verlengd omdat we beiden wilden zien welke kant diverse ontwikkelingen zouden opgaan en dat is positief verlopen. Daarom hebben we nu weer voor een wat langere periode gekozen. Door de samenwerking is ons gezamenlijk scoutingsgebied in Noord-Nederland veel groter. Wij hebben een behoorlijk aandeel in Friesland en Cambuur heeft dat door deze samenwerking op haar beurt in de provincie Groningen."

Algemeen directeur Gerald van den Belt van SC Cambuur kan zich goed vinden in de woorden van Henk Veldmate; "De afgelopen jaren is duidelijk gebleken dat beide clubs baat hebben bij de samenwerking en zijn bij zowel FC Groningen als SC Cambuur meerdere jeugdspelers doorgestroomd naar de eerste selectie.

Bovendien krijgen wij er vanaf het tweede contractjaar een extra D-team bij, wat goed past bij ons beleid met talentontwikkeling als belangrijke pijler. Voor een volksclub als SC Cambuur, die onlosmakelijk verbonden is met de stad Leeuwarden en omliggende regio, is dit heel belangrijk om de nauwe band met het achterland te behouden en versterken."

http://cambuur.nl/nieuws/continuering-samenwerking-jeugdopleiding-fc-groningen-en-cambuur
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op januari 29, 2014, 12:54:50
lijkt me een goeie zaak en idd bij beide clubs zijn jeugdspelers door gekomen. nu nog een eigen beloften team komend jaar en we
kunnen weer stappen zetten. bovendien hebben we nog steeds enkele spelers met een cambuur label die nu in fc groningen a1 of de
b,s spelen.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Leovardiascc op januari 29, 2014, 15:23:40
goed bezig :thumbsup
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 29, 2014, 22:08:17
Citaat van: denistel op januari 29, 2014, 12:54:50
lijkt me een goeie zaak en idd bij beide clubs zijn jeugdspelers door gekomen. nu nog een eigen beloften team komend jaar en we
kunnen weer stappen zetten. bovendien hebben we nog steeds enkele spelers met een cambuur label die nu in fc groningen a1 of de
b,s spelen.

En wat zegt zo'n label, dat Cambuur daar meer rechten op heeft?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op januari 31, 2014, 23:38:12
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 29, 2014, 22:08:17
En wat zegt zo'n label, dat Cambuur daar meer rechten op heeft?

dat cambuur daar de 1e rechten op heeft om die speler vast te leggen of als er belangstelling is de
vergoedingen te incasseren.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: papier op februari 01, 2014, 09:43:55
Kunnen we Nienhuis en Vd Laan ook een beetje zien als een gevolg van de samenwerking? GENOT
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op februari 01, 2014, 18:30:19
Citaat van: papier op februari 01, 2014, 09:43:55
Kunnen we Nienhuis en Vd Laan ook een beetje zien als een gevolg van de samenwerking? GENOT
Nienhuis heel misschien wel, vd Laan stond toch onder contract bij Veendam?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: brambo3004 op februari 01, 2014, 18:34:48
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2014, 18:30:19
Nienhuis heel misschien wel, vd Laan stond toch onder contract bij Veendam?



[verwijderd door de beheerder]
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op februari 01, 2014, 18:38:47
Jahaaa, daar heeft hij welgeteld 2 wedstrijden gespeeld en daarna 2.5 seizoen Veendam. Je gaat me niet wijsmaken dat hij 2,5 jaar gehuurd is van Grunnnnn
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Cambuur058 op februari 01, 2014, 18:46:55
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2014, 18:38:47
Jahaaa, daar heeft hij welgeteld 2 wedstrijden gespeeld en daarna 2.5 seizoen Veendam. Je gaat me niet wijsmaken dat hij 2,5 jaar gehuurd is van Grunnnnn
In Groningen heeft hij toch de jeugdopleiding doorlopen. Maar de jeugdopleiding zorgt ook voor een goede relatie tussen de beide clubs waardoor we heel gemakkelijk redelijke talenten van Grunn kunnen huren
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Galdiano op februari 15, 2014, 09:12:52
Hoeveel spelers lopen er eigenlijk met een Cambuur stempel bij B1, A1?
Zit er nog wat aan te komen? Je hoort er eigenlijk nooit wat over  :zucht
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Cambuur058 op februari 15, 2014, 14:47:11
Citaat van: Galdiano op februari 15, 2014, 09:12:52
Hoeveel spelers lopen er eigenlijk met een Cambuur stempel bij B1, A1?
Zit er nog wat aan te komen? Je hoort er eigenlijk nooit wat over  :zucht
Volgensmij zijn ze bijna allemaal van Groningen
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lore op februari 16, 2014, 21:41:51
Citaat van: Cambuur058 op februari 15, 2014, 14:47:11
Volgensmij zijn ze bijna allemaal van Groningen

Dan werkt de samenwerking toch niet?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 03, 2014, 08:41:08
op dit moment zit er geen echt groot talent met cambuur label bij de a1.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Galdiano op april 03, 2014, 08:58:00
Citaat van: denistel op april 03, 2014, 08:41:08
op dit moment zit er geen echt groot talent met cambuur label bij de a1.

Hoe kan dit?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: IsmailvanEssen op april 03, 2014, 09:49:53
Ik hoop dat cambuur straks wat meer centjes heeft om deze samenwerking te verbreken en zelf een goede jeugdopleiding kan opzetten.. Denk zelf dat cambuur zicht moet focussen op jonge talenten uit oost europa die binnen de EU vallen..
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lore op april 03, 2014, 09:56:59
Citaat van: IsmailvanEssen op april 03, 2014, 09:49:53
Ik hoop dat cambuur straks wat meer centjes heeft om deze samenwerking te verbreken en zelf een goede jeugdopleiding kan opzetten.. Denk zelf dat cambuur zicht moet focussen op jonge talenten uit oost europa die binnen de EU vallen..

Ja, dat zal de clubcultuur te goede komen!  :_schater
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: IsmailvanEssen op april 03, 2014, 10:02:40
Citaat van: Lore op april 03, 2014, 09:56:59
Ja, dat zal de clubcultuur te goede komen!  :_schater

Die opmerking snap ik niet helemaal?? Wil jij niet dat SCC een goede jeugdopleiding zelf zou hebben??
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op april 03, 2014, 10:35:33
Citaat van: Lore op april 03, 2014, 09:56:59
Ja, dat zal de clubcultuur te goede komen!  :_schater
Er vanuit gaande dat we weer een eigen jeugdopleiding krijgen; er zijn twee (nu nog) grotere clubs die in dezelfde vijver vissen. Sentimenten als mooie club werken dan minder als je zoon ineens de kans krijgt om bij een grotere club te voetballen. Niet iedereen deelt die enorme passie voor SCC.
Tweede punt is natuurlijk een leegloop in de regio, plus dat het al dunbevolkt is. Dan is de spoeling qua talent al dunner, dus is de kans op een flinke doorstroom vanuit de jeugd ook automatisch kleiner.

Zoontje van een kennis van me speelt trouwens wel mee met de Cambuurjeugd, is geen Cambuursupporter, maar wil niet naar de andere clubs ;)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: mario op april 03, 2014, 11:18:33
Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 10:35:33
Er vanuit gaande dat we weer een eigen jeugdopleiding krijgen; er zijn twee (nu nog) grotere clubs die in dezelfde vijver vissen. Sentimenten als mooie club werken dan minder als je zoon ineens de kans krijgt om bij een grotere club te voetballen. Niet iedereen deelt die enorme passie voor SCC.
Tweede punt is natuurlijk een leegloop in de regio, plus dat het al dunbevolkt is. Dan is de spoeling qua talent al dunner, dus is de kans op een flinke doorstroom vanuit de jeugd ook automatisch kleiner.

Zoontje van een kennis van me speelt trouwens wel mee met de Cambuurjeugd, is geen Cambuursupporter, maar wil niet naar de andere clubs ;)

Hoe is dit mogelijk Dokkie?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op april 03, 2014, 11:26:38
Dat moet er nog ingestampt worden. Rustig aan werken, komt vanzelf goed :D
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lore op april 03, 2014, 13:08:09
Citaat van: IsmailvanEssen op april 03, 2014, 10:02:40
Die opmerking snap ik niet helemaal?? Wil jij niet dat SCC een goede jeugdopleiding zelf zou hebben??

Natuurlijk wel, maar niet ten koste van alles! Als morgen een oliesheik voor de deur staat, dan is hij in staat om Cambuur kampioen te maken, maar dan wel met een cultuur als Vitesse. Ik wil graag een eigen, echte club met zoveel mogelijke lokale spelers en als dat niet kan Nederlandse spelers. Ik zit niet te wachten om te kijken naar een elftal als NEC!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op april 03, 2014, 15:05:20
Citaat van: Lore op april 03, 2014, 13:08:09
Natuurlijk wel, maar niet ten koste van alles! Als morgen een oliesheik voor de deur staat, dan is hij in staat om Cambuur kampioen te maken, maar dan wel met een cultuur als Vitesse. Ik wil graag een eigen, echte club met zoveel mogelijke lokale spelers en als dat niet kan Nederlandse spelers. Ik zit niet te wachten om te kijken naar een elftal als NEC!
Een oliesheik nimmer... Een aantal buitenlandse talenten zou ik geen problemen mee hebben, mits er geen beter materiaal in eigen land (liefst regio) rondloopt.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 03, 2014, 15:38:29
Citaat van: IsmailvanEssen op april 03, 2014, 09:49:53
Ik hoop dat cambuur straks wat meer centjes heeft om deze samenwerking te verbreken en zelf een goede jeugdopleiding kan opzetten.. Denk zelf dat cambuur zicht moet focussen op jonge talenten uit oost europa die binnen de EU vallen..

_O_ Yes, op zoek naar de nieuwe KUZMAN!! _O_
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 04, 2014, 19:03:16
Citaat van: Galdiano op april 03, 2014, 08:58:00
Hoe kan dit?

omdat er in deze lichtingen geen spelers ala schepers bijker of diemers zitten. en dat er meer
van groningen bij zitten is logisch die hebben meer teams en steken ook meer geld in de gezamelijke
opleiding. ze verkopen zivkovic voor 2.5 miljoen aan dus dan kun je weer een paar jaar voor uit
en hopen dat je weer eens zo,s talent voort kan brengen.
een samenwerking is nog altijd beter dan helemaal geen jeugd want dan heb je niks.van de d en c spelertjes
die nu in leeuwarden spelen en die over een paar jaar wel het betaalde voetbal halen heeft cambuur altijd de rechten.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Cambuur058 op april 15, 2014, 17:12:10
volgend jaar gezamenlijk beloftenelftal met Groningen
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: PeterTa op april 15, 2014, 17:21:20
We zouden toch een eigen belofteteam krijgen?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Collingwood op april 15, 2014, 17:38:55
Citaat van: Cambuur058 op april 15, 2014, 17:12:10
volgend jaar gezamenlijk beloftenelftal met Groningen

Ik zie dit wel op Twitter voorbij komen, maar nergens een officieel bericht (volgens mij)? Als het waar is zal het wel vanuit financieel oogpunt zijn. Het is in ieder geval beter dan helemaal geen belofteteam.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Cambuur058 op april 15, 2014, 22:25:26
Citaat van: Collingwood op april 15, 2014, 17:38:55
Ik zie dit wel op Twitter voorbij komen, maar nergens een officieel bericht (volgens mij)? Als het waar is zal het wel vanuit financieel oogpunt zijn. Het is in ieder geval beter dan helemaal geen belofteteam.
niet door clubs bevestigt volgensmij nee, maar het staat wel in een krant uit Grunn
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Collingwood op april 16, 2014, 14:41:53
Gezamenlijk Beloftenteam SC Cambuur en FC Groningen

SC Cambuur en FC Groningen zijn in gesprek over de opzet van een gezamenlijk Beloftenteam voor het seizoen 2014/2015.

De details van de samenwerking dienen nog nader te worden ingevuld, maar het uitgangspunt is dat SC Cambuur per wedstrijd een gegarandeerde inbreng heeft van een minimaal (nog nader te bepalen) aantal spelers. Paul Raveneau, de huidige trainer van Jong FC Groningen, zal ook het nieuwe combinatieteam gaan leiden. Hij wordt daarbij geassisteerd door een trainer, aangesteld door SC Cambuur.

In de nieuwe opzet zullen minimaal twee duels voor, en twee duels na de winterstop in Leeuwarden worden gespeeld. De overige wedstrijden worden afgewerkt op Sportpark Corpus den Hoorn in Groningen.

Over de inzet van spelers en andere details worden de komende weken gesprekken gevoerd tussen de technische mensen van beide Eredivisieclubs.

Bron: www.cambuur.nl
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lore op april 16, 2014, 14:50:28
Citaat van: Collingwood op april 16, 2014, 14:41:53
Gezamenlijk Beloftenteam SC Cambuur en FC Groningen

SC Cambuur en FC Groningen zijn in gesprek over de opzet van een gezamenlijk Beloftenteam voor het seizoen 2014/2015.

De details van de samenwerking dienen nog nader te worden ingevuld, maar het uitgangspunt is dat SC Cambuur per wedstrijd een gegarandeerde inbreng heeft van een minimaal (nog nader te bepalen) aantal spelers. Paul Raveneau, de huidige trainer van Jong FC Groningen, zal ook het nieuwe combinatieteam gaan leiden. Hij wordt daarbij geassisteerd door een trainer, aangesteld door SC Cambuur.

In de nieuwe opzet zullen minimaal twee duels voor, en twee duels na de winterstop in Leeuwarden worden gespeeld. De overige wedstrijden worden afgewerkt op Sportpark Corpus den Hoorn in Groningen.

Over de inzet van spelers en andere details worden de komende weken gesprekken gevoerd tussen de technische mensen van beide Eredivisieclubs.

Bron: www.cambuur.nl

Ik hoop wel dat ook de financiele inbreng is verdeeld volgens de verdeling van de thuiswedstrijden!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 17, 2014, 20:20:22
dat zit wel goed denk ik maar volgens mij zijn die wedstrijden gratis te bezoeken toch.ook met de jeugd zijn we samen maar groningen
steekt daar wel veel meer geld in dan wij hoor.ook logisch wij hebben 2 teams en zei in groningen 7.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lore op april 18, 2014, 08:18:15
Citaat van: denistel op april 17, 2014, 20:20:22
dat zit wel goed denk ik maar volgens mij zijn die wedstrijden gratis te bezoeken toch.ook met de jeugd zijn we samen maar groningen
steekt daar wel veel meer geld in dan wij hoor.ook logisch wij hebben 2 teams en zei in groningen 7.

Dat lijkt mij dan zeker logisch. Ik ben allang blij dat spelers die nu net buiten de boot gaan vallen dan toch minuten kunnen maken. Denk alleen wel dat je  nog steeds oefenwedstrijden moet organiseren, want als wij enkele plaatsen krijgen in dit team en de selectie wordt groter dan zijn er nog zat die niet wekelijks spelen!
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: legeips op april 21, 2014, 09:21:02
Alleen een samenwerking met een grote club heeft zin. Nu ben je een speelbal van een club die het iets beter doet dan wij. Dat moet je niet willen.

Een belofte team is alleen zinvol als het eigen is.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Lwdscc op mei 02, 2014, 12:04:16
Citaat van: denistel op april 17, 2013, 16:25:48
Met ingang van volgend seizoen wordt Hans Schrijver technisch coördinator van SC Cambuur. Schrijver zal zich voornamelijk bezig houden met de scouting, de jeugdopleiding van Cambuur en de samenwerking met FC Groningen. Hij heeft een contract getekend voor een dienstverband van één seizoen. De functie van coördinator scouting zal in deze functie opgaan. Jan Korte zal betrokken blijven bij de scouting.

In het verleden was de inmiddels 53-jarige Schrijver onder meer actief als speler voor Go Ahead Eagles en als trainer voor FC Groningen, FC Edmonton (Canada) en JEF United (Japan). Ook is hij een aantal jaar werkzaam geweest bij de KNVB, waar hij de leiding had over het Nederlandse Beloften elftal

''Voor de functie van hoofd jeugdopleiding heeft dkv zijn oog laten vallen op Hans Schrijver. De oud - trainer van Sneek is op dit moment trainer van Genemuiden en technisch coördinator bij Cambuur

Foar de funksje fan haad jeugdoplieding hat dkv it each falle litte op Hans Schrijver. De âld-trainer fan Snits is no trainer by Genemuiden en technysk koördinator by Cambuur.''  :R :R :R

http://www.omropfryslan.nl/nijs/jansen-assistint-hearrenfean (http://www.omropfryslan.nl/nijs/jansen-assistint-hearrenfean)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op mei 03, 2014, 11:37:42
Ik zie overeenkomsten met onze meest recente ex trainer...
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op mei 08, 2014, 15:08:47
Citaat van: legeips op april 21, 2014, 09:21:02
Alleen een samenwerking met een grote club heeft zin. Nu ben je een speelbal van een club die het iets beter doet dan wij. Dat moet je niet willen.

Een belofte team is alleen zinvol als het eigen is.

we zijn wel verplicht een belofte team te hebben maar aangezien we dat financieel zelf niet kunnen doen is dit wel
de manier he.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Collingwood op september 15, 2014, 13:24:38
Vanavond doen Slijngard, Schootstra, Schet en Van de Streek mee bij Jong FC Groningen/Cambuur tegen jong DKV.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: speculeter op september 15, 2014, 16:12:34
En schokker?
Schepers?
Dijkstra?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: oostside op september 15, 2014, 16:30:48
Citaat van: speculeter op september 15, 2014, 16:12:34
En schokker?
Schepers?
Dijkstra?

Cambuur mag per wedstrijd minimaal en dus misschien ook maximaal 4 spelers selecteren in het gezamenlijke beloften elftal. De rest wordt door FCG ingevuld.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: reisbureau op september 15, 2014, 16:56:42
Citaat van: speculeter op september 15, 2014, 16:12:34
En schokker?
Schepers?
Dijkstra?

Die nemen ze in de winterstop van ons over.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op september 15, 2014, 19:11:41
Tussenstand 1-1, Slijngaard heeft het moeilijk tegen een boer genaamd Kada ofzo. vd Streek miste een beste kans
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: dit is mien club op september 15, 2014, 19:48:23
Ruststand is 2-1
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Destroyer op september 15, 2014, 20:01:28
Citaat van: Dokkumer op september 15, 2014, 19:11:41
Tussenstand 1-1, Slijngaard heeft het moeilijk tegen een boer genaamd Kada ofzo. vd Streek miste een beste kans

dus vd Streek meteen weer spelen, lekker
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Destroyer op september 15, 2014, 20:01:48
Citaat van: dit is mien club op september 15, 2014, 19:48:23
Ruststand is 2-1

Voor wie en wie gescoord?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Cambuur058 op september 15, 2014, 20:06:58
Citaat van: Destroyer op september 15, 2014, 20:01:48
Voor wie en wie gescoord?
voor fcg/cambuur en 2 mantjes van fcg hebben gescoord
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op september 15, 2014, 21:24:05
Opstelling Jong FCG/Cambuur: Sietsma, Hateboer, Schootstra, Baas, Slijngard, Saban, Hagenauw, Van der Streek, Damiano Schet, Islamovic, Bos

baas en islamovic gescoord en 2-1 gewonnen van die boerkes
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Gasgeve op november 24, 2014, 12:16:37
Bakker, Meleg, Slijngard en Steblecki doen morgen mee met Jong Groningen/Cambuur.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: scc-aaron op februari 12, 2015, 17:43:45
Gister is bekend gemaakt dat onze jeugdopleiding bijna 21k krijgt van de vriendenloterij. Word het geld van FC Groningen hierbij toegevoegd? Aangezien we gezamenlijk een jeugdopleiding runnen.

(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/10974464_759641557465554_7122956023300357202_o.jpg)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: jeff op februari 24, 2015, 16:07:47
Groningen stopt met het gecombineerde beloften elftal.
Ben benieuwd of Cambuur nu zelf met een beloften elftal komt.
http://www.fcgroningen.nl/home/nieuws/nieuwsbericht/artikel/vanaf-volgend-seizoen-weer-zelfstandig-beloftenteam/
CiteerJong FC Groningen
"Jong FC Groningen/Cambuur heeft zich gisteravond door een 1-4 overwinning op Jong FC Dordrecht aan kop genesteld van de Beloftencompetitie, divisie B. Vanaf volgend seizoen zal FC Groningen weer met een eigen onder-21-team gaan opereren, dus niet meer in combinatie met SC Cambuur. Wij gaan ons inschrijven voor deelname aan de zogenaamde voetbalpiramide. Het zelfstandige team wordt binnen de club gepositioneerd aan de top van de opleiding."

"Voor 1 maart moeten clubs aan de KNVB laten weten of zij aan het nieuwe voetbalmodel willen meedoen en op welk niveau zij in dat geval wensen in te stromen. Wij zetten met Jong FC Groningen zo hoog mogelijk in en willen vanaf het seizoen 2016/2017 ingedeeld worden in de nieuw te creëren Landelijke Divisie of in de Topklasse. Op basis van sportieve en organisatorische criteria kunnen Beloftenteams zich hiervoor in het volgende seizoen plaatsen."
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Spine op februari 24, 2015, 16:32:20
Begrijp en begreep hier toch niets van. Speler van Cambuur C1, komt van Friesland, gaar naar het combi team en tekent een contract bij Grunn.....
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: drg op februari 24, 2015, 17:57:11
Stel ondankbaren daar, jarenlang gebruik maken en profiteren, maar nu Cambuur op hetzelfde niveau komt (zo niet overstijgt) heffen ze de boel maar op  :zucht
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op februari 24, 2015, 18:35:37
Citaat van: drg op februari 24, 2015, 17:57:11
Stel ondankbaren daar, jarenlang gebruik maken en profiteren, maar nu Cambuur op hetzelfde niveau komt (zo niet overstijgt) heffen ze de boel maar op  :zucht

Uiteindelijk misschien wel het beste voor onze club, om in een periode van relatieve stabiliteit een eigen jeugdopleiding op poten te zetten inclusief een beloftenteam. Dat dat ooit weggesaneerd is voor een kostenbesparing van 2-3 ton, ongelofelijk...
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: drg op februari 24, 2015, 18:45:28
Citaat van: moodygrunn op februari 24, 2015, 18:35:37
Uiteindelijk misschien wel het beste voor onze club, om in een periode van relatieve stabiliteit een eigen jeugdopleiding op poten te zetten inclusief een beloftenteam. Dat dat ooit weggesaneerd is voor een kostenbesparing van 2-3 ton, ongelofelijk...

Ja dat dan weer wel, maar wat mag het nu allemaal weer kosten om dat weer op te zetten?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: 666 op februari 24, 2015, 19:18:05
Citaat van: drg op februari 24, 2015, 18:45:28
Ja dat dan weer wel, maar wat mag het nu allemaal weer kosten om dat weer op te zetten?

Een beloften 11tal helpt je spelers, die kort achter de basis zitten, om beter te worden. Ik denk je daar mee moet gaan beginnen, van daaruit verder bouwen naar een jeugdopleiding.

Ik zeg een mooie kans om het zelf goed op te zetten. Ook leren van gerenommeerde jeugdopleidingen, bv Feyenoord.

Al met al levert het je denk ik geld op als je dit goed opzet.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: jeff op februari 24, 2015, 19:58:57
Goed Nieuws :
http://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-vanaf-volgend-seizoen-weer-eigen-beloftenteam/
CiteerSC Cambuur vanaf volgend seizoen weer met eigen beloftenteam
24 februari 2015, 19:52

Vanaf het seizoen 2015/2016 beschikt SC Cambuur weer over een eigen beloftenteam. Dit elftal, dat gaat voetballen onder de naam 'Jong SC Cambuur', gaat uitkomen in een beloftencompetitie buiten de voetbalpiramde.

Jong SC Cambuur gaat zijn wedstrijden spelen op de maandagavond en de thuisduels worden afgewerkt in het Cambuur Stadion.

Dit seizoen werd het beloftenteam nog gecombineerd met dat van FC Groningen onder de noemer 'Jong Groningen/Cambuur', maar aan deze constructie komt deze zomer een eind.

De komende weken wordt hard gewerkt aan de invulling van de selectie.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op februari 24, 2015, 21:53:53
Citaat van: Spine op februari 24, 2015, 16:32:20
Begrijp en begreep hier toch niets van. Speler van Cambuur C1, komt van Friesland, gaar naar het combi team en tekent een contract bij Grunn.....
Ik weet niet of jij meer van de achtergrond weet, maar misschien is het wel een keuze geweest van de speler in kwestie. Ik neem aan dat er wel overleg geweest is tussen speler en club(s).
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op februari 24, 2015, 22:46:51
Citaat van: 666 op februari 24, 2015, 19:18:05
Een beloften 11tal helpt je spelers, die kort achter de basis zitten, om beter te worden. Ik denk je daar mee moet gaan beginnen, van daaruit verder bouwen naar een jeugdopleiding.

Ik zeg een mooie kans om het zelf goed op te zetten. Ook leren van gerenommeerde jeugdopleidingen, bv Feyenoord.


Ik zou dan zelf ook in het buitenland gaan kijken, even kijken hoe men het in Bilbao doet. Acteren al vrij lang op het hoogste niveau met spelers uit eigen regio
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op maart 10, 2015, 07:24:00
Citaat van: drg op februari 24, 2015, 17:57:11
Stel ondankbaren daar, jarenlang gebruik maken en profiteren, maar nu Cambuur op hetzelfde niveau komt (zo niet overstijgt) heffen ze de boel maar op  :zucht

betaalden dan oek tig keer zo veel als cambuur he. dus gebruik maken en profiteren wat bedoel je dar mee.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 21, 2015, 16:49:40
Nadat gister officieel bekend werd wie de technische staf van Jong SC Cambuur gaan vormen (zie: nieuwsbericht)  is er vandaag wederom nieuws te melden over het beloften team.

De eerste drie spelers die gaan uitkomen voor Jong SC Cambuur zijn namelijk bekend. Deze eer valt te beurt aan Daniël van Warven (DVS'33 Ermelo), Kevin Wilpstra (FC Groningen) en Noureddine Boutzamar (FC Groningen).

Boutzamar en Wilpstra, 2 jongens uit de Cambuur jeugd.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: el haj op april 22, 2015, 16:36:22
Sorry voor het geval ik er overheen gelezen heb, maar hoe zit het vanaf volgend seizoen met de eigen jeugd? De D's, C's B's en A's dus. Komt dat compleet in eigen beheer, vervalt het of blijft dat wel samen met Groningen?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op april 23, 2015, 09:57:25
Citaat van: el haj op april 22, 2015, 16:36:22
Sorry voor het geval ik er overheen gelezen heb, maar hoe zit het vanaf volgend seizoen met de eigen jeugd? De D's, C's B's en A's dus. Komt dat compleet in eigen beheer, vervalt het of blijft dat wel samen met Groningen?
Voor zover ik het begrepen heb blijft de jeugd nog wel samen, alleen de beloften staan op eigen benen. Overigens is er wel een deel van de jeugd onder de vlag van Cambuur actief.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 28, 2015, 12:57:23
blijft precies zoals het nu ook is toch de d2 en c2 spelen in leeuwarden bij leovardia waar ze ook trainen
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Bernardo op mei 10, 2015, 10:19:03
http://m.lc.nl/sport/jeugdspelers-cambuur-op-stage-bij-chelsea-18643413.html
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Collingwood op maart 22, 2016, 14:20:37
Jeugdopleiding SC Cambuur vanaf volgend seizoen weer op eigen benen

Met ingang van het seizoen 2016/2017 zal SC Cambuur weer over een volledig eigen jeugdopleiding beschikken. Dit houdt in dat er in Leeuwarden naast een voetbalschool, de D1 en C1 ook een eigen B1 en A1 team actief zal zijn. Daarnaast zal Jong SC Cambuur ook volgend seizoen weer functioneren als belangrijke schakel tussen de opleiding en het eerste elftal.

De afgelopen jaren werkte SC Cambuur op het gebied van het opleiden van jonge voetballers samen met FC Groningen. Dit tot tevredenheid van beide partijen, omdat dit voor FC Groningen de mogelijkheid bood om ook te vissen in de Friese vijver en voor onze club was dit destijds vanwege financiële redenen de enige mogelijkheid tot het behouden van een jeugdopleiding. Hier zijn en blijven we FC Groningen zeer erkentelijk voor.

Toch is nu, zo vindt Technisch Directeur Henry van der Vegt, de tijd gekomen om weer op eigen benen te staan. "Met het oog op de toekomst is het hebben van een volledig eigen jeugdopleiding een belangrijke pijler voor SC Cambuur. Niet voor niks wordt de jeugdopleiding vaak de levensader van een club genoemd. Bovendien kunnen we nu nog meer inzetten op het opleiden van spelers die bekend zijn met onze manier van voetballen en de unieke cultuur van onze club."

Achter de schermen is al veel werk verricht om deze stap tot een succes te maken en de komende periode gaat worden benut om de technische staf en organisatie rond de opleiding verder in te vullen.

http://cambuur.nl/nieuws/6268/
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op maart 22, 2016, 22:24:46
goeie zaak dacht ik zo.leuk om de b en a hier ook weer te hebben
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Vedetski op maart 23, 2016, 21:51:07
Goede zaak, maar van welk geld?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op maart 23, 2016, 22:06:46
Citaat van: Vedetski op maart 23, 2016, 21:51:07
Goede zaak, maar van welk geld?

Volgend jaar gaan we het zonder TD proberen  :_schater
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op maart 23, 2016, 22:35:58
gaat wat meer geld kosten dan nu maar dan heb je zelf ook weer alles in eigen hand.

b en a gaan op zaterdag waarschijnlijk in eigen stadion spelen dus dan is er
elk weekend een leuke wedstrijd te bekijken.
goeie b spelers kunnen eerder doorstromen goeie a spelers kunnen aan sluiten
bij de beloften.
en je speelt bij cambuur en niet meer bij groningen/cambuur.
mooi dat vooral financieel en organisitorsch groningen veel heeft
geregeld de laatste jaren maar eigenlijk hoor je zelf een jeugdopleiding te hebben.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op maart 28, 2016, 18:21:50
RVO Groningen/Cambuur wint onder de 15 toernooi in breda door Volendam
in de finale te verslaan.

deelnemende teams waren Cheltenham Town-Volendam-Groningen/Cambuur
Wimbledon-Brabant United-Millwall-Baronie-Barnet-Central Toyohashi FC-NAC

knappe prestatie dus.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: D.H.Skolten op april 02, 2016, 05:20:21
Citaat van: denistel op maart 28, 2016, 18:21:50
RVO Groningen/Cambuur wint onder de 15 toernooi in breda door Volendam
in de finale te verslaan.

deelnemende teams waren Cheltenham Town-Volendam-Groningen/Cambuur
Wimbledon-Brabant United-Millwall-Baronie-Barnet-Central Toyohashi FC-NAC

knappe prestatie dus.
ja knappe prestatie! Zal Groningen wel wat aan hebben.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 02, 2016, 22:40:03
hoe bedoel je???
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: sccambuurlwdd op april 11, 2016, 23:11:03
Milan de Koe, speler van SC Cambuur C1, speelt met ingang van volgend seizoen voor de jeugdopleiding van FC Groningen.

En nog meer 'transfernieuws'. Ook doelman Levi de Ron verruilt SC Cambuur C1 voor de jeugdopleiding van FC Groningen.

Via @fcjeugd.

Waren dit niet twee grote talentjes...?
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 12, 2016, 06:55:29
ja klopt die zijn ook al op stage geweest bij Chelsea he.

groningen heeft gewoon meer te bieden ..hoger niveau in alle onderdelen
omdat ze gewoon meer geld hebben natuurlijk.

tis wel doodzonde dat de 2 beste spelers weg worden gehaald.
ik hoop dat er financieel wel iets geregeld is anders is het helmaal min.

maar voor die jongens wel mooi natuurlijk die kunnen daar al1 nog maar
beter worden en daar gaat het uiteindelijk om.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: DayDreamer op april 12, 2016, 08:32:15
Op deze manier heb je dus helemaal niks aan een eigen jeugdopleiding, nog voordat ze oud genoeg zijn om bij het eerste te komen zijn ze voor een candybar weg.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 12, 2016, 10:48:04
zo werkt het nou eenmaal he. dit zijn trouwens wel hele grote talenten hoor.

je moet je eigen jeugdopleiding op een hoog niveau zien te krijgen zodat ze niet
over hoeven te stappen.
maar dat zal wel een paar jaar gaan duren en je trainers en overige begeleiding
zullen op niveau moeten zijn en alle voorwaarden er om heen.
en de clubleiding zal ook intresse voor de jeugd moeten hebben als je verder wil
bouwen. nou komen ze misschien 2 of 3 keer per jaar kijken.dat is natuurlijk
niet goed.
wat dat betreft is groningen tis stappen verder dan wij.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: El Ma-kri-niii op april 13, 2016, 09:34:38
Leegloop Cambuur jeugd

Het bovenstaande is (nog) geen onvoldongen feit, maar de eerste spelers hebben al hun vertrek aangekondigd.

Nu de jeugdopleiding van Cambuur en Groningen per volgend seizoen worden gescheiden lijkt leegloop op handen. Vooral ook mede omdat Cambuur afstevent op degradatie naar de eerste divisie kiezen spelers elders hun heil. Vanwege de samenwerking is dan FC Groningen een eenvoudige en denkbare keuze.

Milan de Koe en Levi de Ron, de talenten die opvielen tijdens een wedstrijd in Londen en zelfs een week stage hebben gelopen bij Chelsea, hebben aangekondigd dat ze naar de jeugdopleiding van Groningen gaan. Gezien de situatie waarin Cambuur verkeert misschien een begrijpelijke keuze, maar het is wel een (eerste) aderlating voor de jeugd van Cambuur.

Het is geen (publiek) geheim dat nog meer jeugd van Cambuur zich aan het beraden en rondkijken is. De verwachting is dan ook dat nog meer jeugdspelers de Leeuwarder opleiding zullen verlaten. Afgezien van het feit dat je altijd vertrekkende spelers hebt aan het einde van een seizoen is dit ook inherent aan een splitsing van een samenwerking.

En aan de andere kant schept dit ook weer kansen voor jeugdleden van Friese amateurclubs die weer kunnen instromen bij de jeugd van Cambuur. Voor deze jongens weer een mooie kans om hogerop te komen.

'Elk nadeel heb ook zijn voordeel' zullen we maar zeggen.


Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 15, 2016, 16:25:15
het feit of je 1e team 1e of ere divisie speelt zal wel een beetje mee tellen maar
gaat meer om het biveau waar de jeugd zelf speelt neem ik aan en das bij groningen
een stuk hoger.tevens staat alles daar veel beter op poten natuurlijk.

als je kijkt naar jeugdspelers die ook echt door breken dan heb je bij groningen
nog minder kans dan bij cambuur om in het 1e te komen lijkt mij want daar spelen
bijna alleen maar buitenlanders.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 15, 2016, 21:53:19
Citaat van: denistel op april 15, 2016, 16:25:15
het feit of je 1e team 1e of ere divisie speelt zal wel een beetje mee tellen maar
gaat meer om het biveau waar de jeugd zelf speelt neem ik aan en das bij groningen
een stuk hoger.tevens staat alles daar veel beter op poten natuurlijk.

als je kijkt naar jeugdspelers die ook echt door breken dan heb je bij groningen
nog minder kans dan bij cambuur om in het 1e te komen lijkt mij want daar spelen
bijna alleen maar buitenlanders.

Ze gaan daar een heel nieuw beleid instellen met Kemkers. Daar gaat anders en veel meer getraind worden, vanaf de jeugd. Daar zijn al een paar teams mee begonnen volgens mij. Ik verwacht daar wel resultaat van.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op april 15, 2016, 23:03:40
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 15, 2016, 21:53:19
Ze gaan daar een heel nieuw beleid instellen met Kemkers. Daar gaat anders en veel meer getraind worden, vanaf de jeugd. Daar zijn al een paar teams mee begonnen volgens mij. Ik verwacht daar wel resultaat van.

Ik ben nog wat sceptisch. Volgens mij draait de gemeente op voor het realiseren van een trainingscomplex van FC Groningen twv een miljoen of 10, waarbij FCG wel aflossing en rente betaalt (over 75% van die 10 miljoen) de komende 20 jaar. 

Dat faciliteiten per definitie zorgen voor een betere ontwikkeling van talenten is volgens mij een illusie. In plaats van dat ze er naast gras, kunstgras ook nog een andere ondergrond naast bouwen (zaalvoetbal/straatvoetbal) hebben ze gewoon 3 grasvelden. Daar kweek je m.i. geen talent met techniek. Daar zorg je voor de betere ontwikkeling. Hoeveel talenten komen er niet uit sloppenwijken? Zijn onze beste voetballers ooit ook niet begonnen op straat?

Waar wel wat voor te zeggen valt is het gebruiken van de aanwezigheid van de faculteit bewegingswetenschappen en het UMCG voor een betere medische begeleiding.
De talenten van Fc Groningen bewegen zometeen als balleriinas, maar hebben nog steeds de techniek van Barto :)
Ik wens ze veel plezier met hun financiele molensteen waar een schaatscoach het voor het zeggen heeft. Als er nou 1 sport is, waar wij als Nederlanders totaal geen weerstand ondervinden, is het wel schaatsen. Ik had het wel geweten als voetbaltalent. Mooi naar Leeuwarden  |:)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 16, 2016, 07:37:05
techniek zat juist bij jeugdvoetballers maar het fysieke en mentale kunnen
ze zeker wel een dik voordeel aan krijgen zo.

dat we zo weinig weerstand hebben met schaatsen komt omdat ze zo
super goed en zwaar trainen en daar kunnen voetballers natuurlijk wel
van leren en winst mee maken.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op april 16, 2016, 21:45:23
Techniek is er zeker, 83.000 keer een bal hooghouden en andere circustruukjes kennen ze allemaal wel. Maar een fatsoenlijk passje laat staan een goed gericht schot op doel is er tegenwoordig niet meer bij. Het liefst goochelen ze de bal het doel in.

Fysiek en mentaal ben ik het zeker met je eens, voetballers zijn in het algemeen een stel verwende wijven vergeleken bij andere topsporters.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: moodygrunn op april 16, 2016, 22:26:28
Citaat van: Dokkumer op april 16, 2016, 21:45:23
Techniek is er zeker, 83.000 keer een bal hooghouden en andere circustruukjes kennen ze allemaal wel. Maar een fatsoenlijk passje laat staan een goed gericht schot op doel is er tegenwoordig niet meer bij. Het liefst goochelen ze de bal het doel in.

Fysiek en mentaal ben ik het zeker met je eens, voetballers zijn in het algemeen een stel verwende wijven vergeleken bij andere topsporters.
Wie heeft gezegd dat techniek 83000x hooghouden is dan? Ik niet toch hoop ik? Onder techniek versta ik aannemen, dribbelen/drijven, passen, koppen en in mindere mate tackelen. Ik zou zelf pleiten voor een Wiel Coerver-achtige opleiding, waarbij de perfectie van de basistechniek (met links, rechts, binnen- en buitenkant) bepalend is binnen de opleiding. Daarom pleitte ik ook voor een andersoortige ondergrond, zoals zaalvoetbal en straatvoetbal. Dat is minder vergevingsgezind dan een ondergrond als kunstgras.
Een voetballer in de jeugdopleiding zou van de 10-12 trainingsuren die hij maakt, tenminste 2 uren op een bijzondere ondergrond moeten doorbrengen. Dan heb je nog genoeg uren over om te besteden aan andere individuele training obv Coerver.Ohja, HvdV mag een PM sturen als hij die vacature ingevuld wil hebben :)
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: Dokkumer op april 17, 2016, 15:54:48
Dat is wel de techniek die je tegenwoordig ziet bij al die straatvoetballertjes. Het is meer trucjes leren dan daadwerkelijk voetballen.
De Wiel Coerver methode is qua techniek nog altijd onovertroffen, dat zal ik zeker niet betwisten.
Titel: Re: samenwerking fc groningen-sc cambuur
Bericht door: denistel op april 18, 2016, 17:18:41
nou de meeste van die acties kenne de jeugdige spelers wel maar hoe hoger ze komen
hoe meer opdrachten en het echte voetbal wordt er uit gehaald.

werd ook tegen frank de boer gezegd gister dat er niet 1 boven uit steekt
die zo goed en frivool is dat ie het verschil maakt.
het antwoord is dan het gaat om het team dus ja de leukste voetballers
zullen er dan niet komen. klopt oek wel want die zie je bijna niet meer
op de nederlandse velden.Ziyech  heb je en verder kan ik er zo snel
niet 1 noemen in nederland dat zegt genoeg.
het gaat echter meer om het Fysieke en daar lopen wij gewoon heel
ver mee achter in Nederland.