Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

samenwerking fc groningen-sc cambuur

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 11:29:19

Vorige topic - Volgende topic

Greg

Wel idioot: samenwerken en ondertussen een stelletje idioten die mensen met verplichte buscombi waaronder gezinnen, ouderen en kinderen, met stenen door de ramen slaan. Heeft NIETS met Cambuur te maken maar zal zo wel worden opgevat.
Er is er maar 1 !

Ronnie tng

Hou toch eens op te janken over na de wedstrijd, geniet van de 3 punten!

Dokkumer

Sorry hoor, maar wat heeft dit met de samenwerking te maken? Ik ben zeker geen voorstander van het gooien op bussen, sterker nog, dat vind ik laf.. Maar nu niet gaan doen alsof alle bussen "op z'n NACs" gesloopt zijn.. Groningers hebben zichzelf niet bepaald netjes gedragen en zelf ook de nodige vernielingen aangericht. Plus wat de heren in het stadion probeerden na de 2-0.

Oh nee, je hebt de LC gelezen.. Die vermelden dat soort dingen niet of nauwelijks.

Greg

Er is er maar 1 !

denistel

lekker over voetbal praten die randzaken mutte we geen aandacht aan besteden

mescc

Citaat van: denistel op augustus 18, 2013, 23:34:29
lekker over voetbal praten die randzaken mutte we geen aandacht aan besteden

Hebben we nog wat talentjes in bv. de A's waar we op (korte) termijn wat van gaan horen? :scc

denistel

pier veldman

kevin wilpstra

zijn in ieder geval nog spelers met een cambuur label maar of de club daar wat mee doet moet je afwachten he

nourredine boutzamar had ook een cambuur label maar die is geen contract aangeboden en dat heeft groningen
wel gedaan.

denistel

Aanstaande zaterdag speelt SC Cambuur D1 ter voorbereiding op het aanstaande seizoen een minitoernooi in het Cambuur Stadion tegen de hoogste D-elftallen van Ajax en FC Groningen. Alle drie de ploegen spelen één keer tegen elkaar in wedstrijden van twee keer twintig minuten.

Supporters zijn van harte welkom en kunnen gebruik maken van de ingang aan de Noord-zijde van het stadion en plaatsnemen op de Hoofdtribune. De Business Club (te bereiken vanaf de Hoofdtribune) zal open zijn om u te voorzien van een hapje en een drankje.

Speelschema
11.00u SC Cambuur D1 – FC Groningen D1
11.50u FC Groningen D1 – Ajax D1
12.40u Ajax D1 – SC Cambuur D1

Graag tot zaterdag!

denistel

ajax komt niet dus al een duel tussen groningen cambuur d1 en groningen cambuur d2

Lwdscc

Het befaamde Eurovoetbaltoernooi houdt definitief op te bestaan. De organisatie hoopte op een doorstart, maar de financiering kwam niet rond. Het internationale jeugdtoernooi werd jaarlijks tijdens Pinksteren gehouden in het Groningse Haren.

Het evenement, dat in 1977 van start ging, had de afgelopen jaren al moeite om het hoofd boven water te houden. Het terugtreden van hoofdsponsor GasTerra in 2012 blijkt het begin van het einde te zijn geweest. De organisatie van het toernooi heeft dit verlies niet weten op te vangen.

Eerder werd de editie van 2013 al geschrapt wegens een gebrek aan geld. Omdat de problemen ook dit jaar bleven aanhouden, is besloten de stichting Eurovoetbal helemaal op te heffen.

el haj

Jammer hoor, toch wel een erg bekend (jeugd)toernooi op internationaal niveau; gewoon hier in de buurt.
Zat laatst eens wat beelden van oude edities te kijken op youtube, echt leuk om te zien hoe sommige echt grote spelers van nu, toen speelden.

denistel

idd laatste jaren een paar keer geweest toptoernooi met een leuke sfeer en idd heel wat grote spelers daar geweest

Collingwood

Continuering samenwerking jeugdopleiding FC Groningen en Cambuur

De reeds bestaande samenwerking in de jeugdopleiding van FC Groningen en SC Cambuur wordt met drie jaar verlengd. Daarmee onderstrepen beide betaald voetbalorganisaties het belang van de gezamenlijke jeugdopleiding RVO FC Groningen/Cambuur. De samenwerking startte op 1 juli 2010 en werd vorig seizoen tussentijds al een keer met een jaar verlengd.

Daar waar in Nederland diverse bestaande samenwerkingsverbanden worden beëindigd, zien FC Groningen en SC Cambuur juist wel toekomst in de bestaande constructie. Een belangrijke pijler daarbinnen is vooral dat beide BVO's de eigen cultuur weten te bewaken en die niet ten koste van alles proberen samen te vlechten.

Beide clubs hebben onlangs plannen rond nieuwbouw gepresenteerd. In Leeuwarden zijn de gesprekken voor een nieuw stadion in volle gang en is het trainingscomplex voor de jeugd
net totaal gerenoveerd. In Groningen zal er in 2015 een geheel nieuw Topsportzorgcentrum verrijzen op de huidige jeugdaccommodatie Corpus den Hoorn. Daarmee onderstrepen beide clubs nog eens de belangrijke rol binnen het betaalde voetbal in het Noorden.

Volgens manager technisch zaken Henk Veldmate van FC Groningen is het een duidelijk signaal dat de continuering voor nog eens minimaal drie jaar wordt voortgezet. "Hieruit blijkt dat beide partijen sterk het gevoel hebben dat de samenwerking steeds beter wordt en de goede kant op gaat. Vorig jaar hebben we tussentijds voor één jaar verlengd omdat we beiden wilden zien welke kant diverse ontwikkelingen zouden opgaan en dat is positief verlopen. Daarom hebben we nu weer voor een wat langere periode gekozen. Door de samenwerking is ons gezamenlijk scoutingsgebied in Noord-Nederland veel groter. Wij hebben een behoorlijk aandeel in Friesland en Cambuur heeft dat door deze samenwerking op haar beurt in de provincie Groningen."

Algemeen directeur Gerald van den Belt van SC Cambuur kan zich goed vinden in de woorden van Henk Veldmate; "De afgelopen jaren is duidelijk gebleken dat beide clubs baat hebben bij de samenwerking en zijn bij zowel FC Groningen als SC Cambuur meerdere jeugdspelers doorgestroomd naar de eerste selectie.

Bovendien krijgen wij er vanaf het tweede contractjaar een extra D-team bij, wat goed past bij ons beleid met talentontwikkeling als belangrijke pijler. Voor een volksclub als SC Cambuur, die onlosmakelijk verbonden is met de stad Leeuwarden en omliggende regio, is dit heel belangrijk om de nauwe band met het achterland te behouden en versterken."

http://cambuur.nl/nieuws/continuering-samenwerking-jeugdopleiding-fc-groningen-en-cambuur
Kalmte alleen kan u redden.

denistel

lijkt me een goeie zaak en idd bij beide clubs zijn jeugdspelers door gekomen. nu nog een eigen beloften team komend jaar en we
kunnen weer stappen zetten. bovendien hebben we nog steeds enkele spelers met een cambuur label die nu in fc groningen a1 of de
b,s spelen.

Leovardiascc