Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

samenwerking fc groningen-sc cambuur

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 11:29:19

Vorige topic - Volgende topic

papier

Welke spelers hebben er eigenlijk een Cambuur label?

Dokkumer

Citaat van: Chipke op juni 17, 2013, 22:37:44
Zou het niet weten, Cambuur zal vast wel op de hoogte zijn.
Cambuur wou zelf niet lees ik net.

denistel

boutzamar speelde vanaf de b1 in groningen en was afgelopen seizoen 1 van de beteren in de a1 en speelde en trainde
ook al met de beloften mee.

cambuur heeft echter niet voor hem gekozen en dus heeft hij een contract getekend bij fc groningen.hoe de vergoeding
is afgehandeld weet ik niet maar zou idd met nienhuis en v moorsel te maken kunnen hebben.

op zich vind ik het jammer want deze jongen is de laatste 2 jaar echt beter geworden

moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

denistel

Citaat van: moodygrunn op juni 18, 2013, 20:54:06
https://nl-nl.facebook.com/notes/rvo-fc-groningencambuur/selecties-20132014/537010452988982

Tussen haakjes staat bij sommige spelers Cambuur genoteerd

pier veldman-daan ganzinga-kevin wilpstra-cheriel girdharie-en niels Hylkema hebben volgens mij ook een cambuur label

Cambuur058

SC Cambuur D1 Heeft het beach soccer toernooi 2013 gewonnen en gaan dus door naar de finales. De finale is 14 juli in Scheveningen.

Niet dat iemand dit interesseert..

denistel


Yellow Army

Samenwerking met FC Groningen is dit voetbalseizoen het vierde jaar ingegaan

Cambuur wil weer beloftenteam

LEEUWARDEN – De reserves van
Cambuur klopten maandagavond
Jong FC Groningen. Als het even
kan, wil de club weer een eigen beloftenteam
optuigen.

Vanavond is het Cambuur
– FC Groningen (18.45 uur).
Logisch dat aan de vooravond
van deze wedstrijd
de samenwerking tussen
beide clubs een thema is.
Officiële cijfers ontbreken, maar
een geschatte zeshonderd Cambuurfans
beklommen maandagavond de
tribuneomte kijken naar de verrichtingen
van de reserves. Gratis voetbal
en nog aantrekkelijk ook. Bij Jong
FC Groningen stal het veelbesproken
talent Richairo Zivkovic de show, aan
Cambuur-kant deed Jeremy de Graaf
weinig voor hem onder.
Deflankspeler vanVVOGkon deze
zomerop voorspraak vanDwight Lodeweges
een contract tekenen bij
Cambuur. Een kans die menig jonge
amateur zou aangrijpen, maar de
vraag is gerechtvaardigd hoe groot
zijn kans op speeltijd is. Natuurlijk,
als hij zo blijft spelen als maandagavond,
zal Lodeweges hem ongetwijfeld
een keer bij het keurkorps halen,
maar de concurrentie is moordend.
Ga maar na: Oebele Schokker, Oliver
Feldballe, Jody Lukoki, Kevin
Brands, Alexander Christovao en
zelfs Martijn Barto, allen zijn opties
voor op de vleugel. En allemaal willen
ze speelminuten.
Een aantal zal vooral bevrediging
moeten halen uit oefenduels, zoals
die van maandag tegen Jong FC Groningen.
Maar hoe aardig die pot bij
vlagen ook was, het blijft surrogaat.
Cambuur-directeur Gerald van den
Belt is de eerste om dat te erkennen.
Jong FC Groningen pakt volgende
week de draad weer op in de beloftencompetitie,
de reserves van Cambuur
spelen hoogstens een wedstrijdje
om de baard van de keizer.
,,Formeel hebben we een gezamenlijk
beloftenteam met FC Groningen",
stelt Van den Belt. ,,Die club
kan gebruikmaken van onze selectiespelers
onder 23 jaar, maar in de
praktijk gebeurt dat weinig. Ja, voorheen
gebeurde het iets vaker. Alim
Öztürk, Mart Dijkstra, Marco Bizot
toen hij nog bij ons zat, Lucas Bijker...
Het is heel simpel: Groningen heeft
hier de regie in. De competitie is wel
vrij groot; in november, december
verwacht ik dat ze misschien spelers
nodig hebben door blessures en
schorsingen."
De samenwerking tussen beide
clubs is het vierde jaar ingegaan. De
overeenkomst kreeg destijds een
looptijd van drie jaar en is stilzwijgend
met een jaar verlengd. Het
partnerschap is vooral zichtbaar bij
de jeugd. Beide clubs hebben een eigen
voetbalschool voor E-pupillen.
De talentjes uit de Cambuur-regio
kunnen bij gebleken geschiktheid
nog terecht in D2 en C2, maar stromen
daarna door naar Groningen.
Hoewel Van den Belt het belang
van een goede jeugdopleiding onderschrijft,
vindt hij een eigen beloftenteam
nog belangrijker voor Cambuur.
,,We gaan wel veel oefenduels
spelen, maar het blijft oefenvoetbal.
Dat is jammer, ontzettend jammer
zelfs. We kunnen Groningen niets
verwijten, zij bepalen zelf hoe ze het
invullen. Het is voor ons alleen te
kostbaar om het zelf te gaan doen.
Hoewel, met het kunstgras wordt
het wel gemakkelijker.''

> vervolg op pagina 24
Area 58

Yellow Army

Van den Belt: 'Een
beloftenteam geeft rust'

VERVOLG VAN PAGINA 21

LEEUWARDEN – Als Cambuur
weer een beloftenteam in het leven
roept, kost dat de club jaarlijks
een slordige €150.000.

Cambuur is echter geen extra
veldhuur meer kwijt, het gras
hoeft niet te worden gespaard, en
in het stadion zijn alle faciliteiten
voorhanden.
,,We zitten nadrukkelijk te zoeken
naar een modus om een beloftenteam
te realiseren", zegt
Van den Belt. ,,Ik vind het een
groot gemis."
Ter illustratie noemt hij RKC.
De Waalwijkse eredivisieclub
heeft een bescheiden beurs, maar
beschikt wel over een beloftenteam.
,,Zij begonnen deze zomer met
een eerste selectie van veertien
man, maar ze hebben ook tien beloftespelers",
vertelt Van den Belt.
,,Dan heb je 24 man, is niemand
onrustig en kun je rustigwachten
tot er kwaliteit binnenkomt.''
,,Wij begonnen met vijftien,
zestien man en iedereen was ongerust.
Datwas geen prettige situatie.
We oefenden bijvoorbeeld
op vrijdag tegen DTD en speelden
een dag later tegen ONB. Ik heb
even gedacht: moeten we dat wel
doen, moeten we wel spelen? Het
is eigenlijk onverantwoord geweest."
Dat soort netelige situaties elimineer
je met een beloftenteam,
stelt de Cambuur-directeur. Een
dergelijk team geeft volgens hem
rust. Je kunt altijd tien tegen tien
spelen op de training, je kunt talentvolle
amateurs bij de club betrekken
en geblesseerden uit het
eerste kunnen weer wedstrijdritme
opdoen.
De wil is er, maar het optuigen
van een Jong Cambuur vereist
volgens Van den Belt nog wel het
een en ander.
Cambuur heeft nog even de
tijd: in maart moet de inschrijving
binnen zijn.

LC
Area 58

Dokkumer

Hehe, eindelijk gaan de ogen weer open...

Lore

Citaat van: Dokkumer op augustus 17, 2013, 12:09:16
Hehe, eindelijk gaan de ogen weer open...

Tjah, ik zie het probleem ook wel weer. 150k, is in de
Jupiler League 2 top spelers!

Dokkumer

Citaat van: Lore op augustus 17, 2013, 14:13:17
Tjah, ik zie het probleem ook wel weer. 150k, is in de
Jupiler League 2 top spelers!
Ja en met een beloftenelftal kun je ook op termijn weer meer geld verdienen. Jongens die anders tussen wal en schip vallen kunnen in eigen gelederen klaargestoomd worden voor het eerste en misschien verkoop. Plus dat spelers die geblesseerd zijn geweest/weinig aan spelen toekomen toch wedstrijdritme opdoen om Broekhof taferelen te voorkomen...

Op langere termijn ben ik van mening dat je met eigen beloften meer wint dan met 2 topspelers voor die 150K..

Yellow Army

Gezien de eenmalige uitgaven van 800K (veld, uitvak, parkeerterrein, lichtmasten) dit seizoen moet 150K volgend seizoen op te brengen zijn lijkt me. En een beloftenteam moet je inderdaad zien als een investering en is imo onmisbaar voor een (eredivisie)club.
Area 58

Lore

Citaat van: Dokkumer op augustus 17, 2013, 14:59:53
Ja en met een beloftenelftal kun je ook op termijn weer meer geld verdienen. Jongens die anders tussen wal en schip vallen kunnen in eigen gelederen klaargestoomd worden voor het eerste en misschien verkoop. Plus dat spelers die geblesseerd zijn geweest/weinig aan spelen toekomen toch wedstrijdritme opdoen om Broekhof taferelen te voorkomen...

Op langere termijn ben ik van mening dat je met eigen beloften meer wint dan met 2 topspelers voor die 150K..

Dat ben ik zeker met je eens. Alleen is alles in het voetbal hier en nu!

Dokkumer

Klopt, in het voetbal is alles in de waan van de dag... Daarom ben ik wel blij dat men NU al aan volgend seizoen denkt.