Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

samenwerking fc groningen-sc cambuur

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 11:29:19

Vorige topic - Volgende topic

Sonnema

Ga kijken wat je kunt doen met je amateur partners en breng in de regio's de talenten allemaal onder bij zo'n club en zet daar een trainer bij die door Cambuur wordt aangewezen om ze alles bij te brengen. Laat deze talenten dan wedstrijden spelen tegen elkaar of tegen andere teams zo hou je zelf het overzicht en zijn de kosten laag. En stop met de samenwerking met Groningen en ga nooit met DKV.

Grijskijkert

Citaat van: Sonnema op februari 12, 2013, 09:37:14
Ga kijken wat je kunt doen met je amateur partners en breng in de regio's de talenten allemaal onder bij zo'n club en zet daar een trainer bij die door Cambuur wordt aangewezen om ze alles bij te brengen. Laat deze talenten dan wedstrijden spelen tegen elkaar of tegen andere teams zo hou je zelf het overzicht en zijn de kosten laag. En stop met de samenwerking met Groningen en ga nooit met DKV.
Je kan het op eigen kracht proberen of met amateurs die dicht bij staan en dan zal je niet altijd de top talenten binnen halen maar daar zijn trainers voor die moeten spelersjong of oud) beter maken.E moet iets bij jonge spelers ontstaan zodat ze voor Cambuur willen spelen.
IN HENK WE TRUST!!!

marrumer

Citaat van: Sonnema op februari 12, 2013, 09:37:14
Ga kijken wat je kunt doen met je amateur partners en breng in de regio's de talenten allemaal onder bij zo'n club en zet daar een trainer bij die door Cambuur wordt aangewezen om ze alles bij te brengen. Laat deze talenten dan wedstrijden spelen tegen elkaar of tegen andere teams zo hou je zelf het overzicht en zijn de kosten laag. En stop met de samenwerking met Groningen en ga nooit met DKV.
cambuur samenwerken met dkv? dat zal nooit gebeuren, ajax en feyenoord gaan ook niet met elkaar samenwerken of nec en vitesse  ;)

Grijskijkert

Citaat van: marrumer op februari 12, 2013, 20:07:09

cambuur samenwerken met dkv?
Simpel.. NOOIT!

Zo snel als mogelijk weer zelf baas zijn en zelf weer opleiden.
IN HENK WE TRUST!!!

Sonnema

Marrummer je hoort mij ook niet zeggen dat ze gaan samenwerken met DKV. Het zal ook echt nooit gebeuren. We moeten nu alleen niet denken dat Cambuur het geld heeft om een eigen opleiding op de been te kunnen zetten want er is gewoon geen geld voor. Dus daarom zeg ik zorg dat je met een amateur partner iets op kan zetten, zoals het vroeger met Leeuwarden ook ging. De selectie teams van de jeugd waren van Cambuur en de 2e teams waren van Leeuwarden maar allemaal onder de naam Cambuur-Leeuwarden. Er stonden toen trainers op die door Cambuur werden aangesteld. Alleen moet je zorgen dat er een duidelijk plan ligt om het goed uit te voeren, want dat is altijd het grote probleem van Cambuur geweest. In het huidige zie je gewoon de duidelijke lijn van Fc Groningen erin en daar heb je nu van geleerd en probeer dan nu zelf wat.

Ronnie tng

Ik denk dat men opzoek moet naar een alternatief. In het verleden zijn er wel "spelerfondsen" geweest waarbij spelers met dank aan investeerders binnen kon worden gehaald. Ik zie z'n soort constructie wel zitten voor de jeugd. Investeerders maken een eigen jeugd afdeling mogelijk, en mocht er dan een speler doorbreken dat er dan een bepaald percentage terug gaat naar de investeerders. Het feit dat er nu al een aantal jonge spelers verkocht zijn zou eventueel kunnen helpen in dit verhaal. Voorlopig zal Cambuur geen geld hebben voor een jeugdopleiding, misschien dat het op deze manier wel mogelijk is.

Ronnie tng

Citaat van: Ronnie tng op februari 13, 2013, 13:07:54
Ik denk dat men opzoek moet naar een alternatief. In het verleden zijn er wel "spelerfondsen" geweest waarbij spelers met dank aan investeerders binnen kon worden gehaald. Ik zie z'n soort constructie wel zitten voor de jeugd. Investeerders maken een eigen jeugd afdeling mogelijk, en mocht er dan een speler doorbreken dat er dan een bepaald percentage terug gaat naar de investeerders. Het feit dat er nu al een aantal jonge spelers verkocht zijn zou eventueel kunnen helpen in dit verhaal. Voorlopig zal Cambuur geen geld hebben voor een jeugdopleiding, misschien dat het op deze manier wel mogelijk is.

Dokkumer

Citaat van: Ronnie tng op februari 13, 2013, 13:07:54
Ik denk dat men opzoek moet naar een alternatief. In het verleden zijn er wel "spelerfondsen" geweest waarbij spelers met dank aan investeerders binnen kon worden gehaald. Ik zie z'n soort constructie wel zitten voor de jeugd. Investeerders maken een eigen jeugd afdeling mogelijk, en mocht er dan een speler doorbreken dat er dan een bepaald percentage terug gaat naar de investeerders. Het feit dat er nu al een aantal jonge spelers verkocht zijn zou eventueel kunnen helpen in dit verhaal. Voorlopig zal Cambuur geen geld hebben voor een jeugdopleiding, misschien dat het op deze manier wel mogelijk is.
Dit zou ik op zich wel een mooie constructie vinden. Het blijkt nu dat de jeugd van Cambuur een mooie lichting heeft voortgebracht met Schepers, Diemers, Oztürk en Bijker. In iets mindere mate met Bouwer, Dantuma en wat er nog allemaal met Cambuurlabel in Groningen rondloopt.

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de KNVB het samenvoegen van jeugdopleidingen zo stimuleert. Ik vind namelijk persoonlijk dat het de doorstroming van talentvolle jeugd beperkt. Er is immers steeds minder ruimte voor die spelertjes. De allerbeste spelertjes zullen altijd wel boven komen drijven, maar er is ook een categorie die pas later in hun jeugd echt enorme stappen gaat maken. Zie bijvoorbeeld Bergkamp, spits van Ajax A2 maar uiteindelijk wel een van de betere voetballers die Nederland de laatste 25 jaar gekend heeft.

denistel

de KNVB kijkt idd te veel naar de top van de jeugdafdelingen.

komend jaar nog met groningen maar ik denk dat het in de
toekomst toch weer heel anders gaat worden maar het zal met
geduld en een goed plan moeten gebeuren.waarin het bovenstaande
plan van investeerders misschien wel mee genomen wordt.

denistel

achter de schermen wordt er wel aan gewerkt maar waar zouden we nu moeten spelen met de eigen jeugd en beloftes en aan kosten ben je per jaar zo 2 ton kwijt..

boutzamar van middag weer nadrukkelijk aanwezig bij de a1,,die mutte we gewoon wast legge.

NAC BREDA A1 0-6 FC GRONINGEN/CAMBUUR A1
0-1 Noureddine Boutzamar (18.), 0-2 Jafar Arias (28.), 0-3 Tigran Gazarjan (36.), 0-4 Tigran Gazarjan (49.), 0-5 Kevin Mennega (54.), 0-6 Tigran Gazarjan (63.)


opstelling FCG A1 Wieger Sietsma, Desevio Payne (75.Glenn Bijl), Hans Hateboer, Marciano van Leyenhorst (68.Tolgahan Cicek), Ron Janzen (80.Joost Hommenga), Burak Saban, Tigran Gazarjan, Noureddine Boutzamar, Jafar Arias (64.Arjen Hagenauw), Liban Abdulahi (75.Thijs Gerlofs), Kevin Mennega.

Het vlaggenschip van de Regionale Voetbalopleiding had alle redenen om juichend terug te keren naar Groningen. De ploeg van trainer Paul Raveneau had geen kind aan NAC Breda A1 en stapte met een monsterzege van het veld. In het eerste kwartier leverden pogingen van Burak Saban, Ron Janzen en Tigran Gazarjan geen treffers op. In de achttiende minuut was het wel raak. Een kopbal van Kevin Mennega werd gered door de doelman waarna Noureddine Boutzamar een hoekschop ineens raak schoot. Zeven minuten later werd een kopbal van Marciano van Leyenhorst op de lijn gered. Een nieuwe corner leverde wel de tweede treffer op. Kevin Mennega bediende Jafar Arias die raakschoot: 0-2. Negen minuten voor rust werd de score nog verder opgevoerd. In een een-tegen-een situatie met de doelman bleek Tigran Gazarjan koelbloedig.

De thuisploeg was niet gevaarlijk en het eenzijdige duel werd ook na rust voortgezet. Uit een corner van Boutzamar tekende Gazarjan voor de vierde Groningse treffer. In de 54ste minuut was Mennega wederom, net als voor rust, gevaarlijk met het hoofd. Ditmaal trof hij wel doel waardoor het scorebord op 0-5 kwam te staan. Een klein half uur voor tijd werd de eindstand bepaald op 0-6. Liban Abdulahi zag zijn inzet gekeerd door de doelman maar de rebound werd door Gazarjan wel ingeschoten. De FC kreeg nog enkele kansen op een hogere uitslag terwijl de Brabantse opponent eenmaal de lat raakte

Grijskijkert

Citaat van: denistel op februari 23, 2013, 21:15:03
achter de schermen wordt er wel aan gewerkt maar waar zouden we nu moeten spelen met de eigen jeugd en beloftes en aan kosten ben je per jaar zo 2 ton kwijt..

boutzamar van middag weer nadrukkelijk aanwezig bij de a1,,die mutte we gewoon wast legge.

NAC BREDA A1 0-6 FC GRONINGEN/CAMBUUR A1
0-1 Noureddine Boutzamar (18.), 0-2 Jafar Arias (28.), 0-3 Tigran Gazarjan (36.), 0-4 Tigran Gazarjan (49.), 0-5 Kevin Mennega (54.), 0-6 Tigran Gazarjan (63.)


opstelling FCG A1 Wieger Sietsma, Desevio Payne (75.Glenn Bijl), Hans Hateboer, Marciano van Leyenhorst (68.Tolgahan Cicek), Ron Janzen (80.Joost Hommenga), Burak Saban, Tigran Gazarjan, Noureddine Boutzamar, Jafar Arias (64.Arjen Hagenauw), Liban Abdulahi (75.Thijs Gerlofs), Kevin Mennega.

Het vlaggenschip van de Regionale Voetbalopleiding had alle redenen om juichend terug te keren naar Groningen. De ploeg van trainer Paul Raveneau had geen kind aan NAC Breda A1 en stapte met een monsterzege van het veld. In het eerste kwartier leverden pogingen van Burak Saban, Ron Janzen en Tigran Gazarjan geen treffers op. In de achttiende minuut was het wel raak. Een kopbal van Kevin Mennega werd gered door de doelman waarna Noureddine Boutzamar een hoekschop ineens raak schoot. Zeven minuten later werd een kopbal van Marciano van Leyenhorst op de lijn gered. Een nieuwe corner leverde wel de tweede treffer op. Kevin Mennega bediende Jafar Arias die raakschoot: 0-2. Negen minuten voor rust werd de score nog verder opgevoerd. In een een-tegen-een situatie met de doelman bleek Tigran Gazarjan koelbloedig.

De thuisploeg was niet gevaarlijk en het eenzijdige duel werd ook na rust voortgezet. Uit een corner van Boutzamar tekende Gazarjan voor de vierde Groningse treffer. In de 54ste minuut was Mennega wederom, net als voor rust, gevaarlijk met het hoofd. Ditmaal trof hij wel doel waardoor het scorebord op 0-5 kwam te staan. Een klein half uur voor tijd werd de eindstand bepaald op 0-6. Liban Abdulahi zag zijn inzet gekeerd door de doelman maar de rebound werd door Gazarjan wel ingeschoten. De FC kreeg nog enkele kansen op een hogere uitslag terwijl de Brabantse opponent eenmaal de lat raakte
Kost het 2 ton per jaar? Das best wel wat geld, waar zitten die kosten in dan? Want als een clubs als Dordrecht ,Fortuna Sittard of Den bosch een 2e elftal kan hebben dan moet dat hier ook kunnen of niet?
Welke jeugd spelers zijn of horen bij Cambuur?
IN HENK WE TRUST!!!

denistel

een beloften team een ton denk ik .je moet dan wel 30 spelers hebben voor 2 teams
je moet elke keer reizen dat kost ook geld he.

verder moet je een complex hebben waar je kan spelen of je moet
in het stadion spelen wat ook kosten met zich mee brengt.

als je een eigen jeugd opleiding doet met een a1 b1 c1 en d1

heb je 4 teams x 18 spelers met trainers er bij fysio een teamleider
en grensrechter.
waar moet je trainen met die teams ze trainen allemaal zeker 4 xper
week en b1 en a1 6 x volgens mij.

er komt toch heel wat bij kijken en we hebben nu talenten die in de c,s b,s en
a,s spelen bij groningen en die regelen dat toch perfect he terwijl die spelers
toch van ons blijven oa boutzamar-wilpstra-veldman-agricola en voigt.

maar er wordt toch ook verder gekeken dan komend seizoen en wie weet
wat er vanaf seizoen 2014-2015 gaat gebeuren.

Grijskijkert

Citaat van: denistel op februari 24, 2013, 00:19:45
een beloften team een ton denk ik .je moet dan wel 30 spelers hebben voor 2 teams
je moet elke keer reizen dat kost ook geld he.

verder moet je een complex hebben waar je kan spelen of je moet
in het stadion spelen wat ook kosten met zich mee brengt.

als je een eigen jeugd opleiding doet met een a1 b1 c1 en d1

heb je 4 teams x 18 spelers met trainers er bij fysio een teamleider
en grensrechter.
waar moet je trainen met die teams ze trainen allemaal zeker 4 xper
week en b1 en a1 6 x volgens mij.

er komt toch heel wat bij kijken en we hebben nu talenten die in de c,s b,s en
a,s spelen bij groningen en die regelen dat toch perfect he terwijl die spelers
toch van ons blijven oa boutzamar-wilpstra-veldman-agricola en voigt.

maar er wordt toch ook verder gekeken dan komend seizoen en wie weet
wat er vanaf seizoen 2014-2015 gaat gebeuren.
Er komt veel bij kijken zeg, het is natuurlijk niet makkelijk..

Maar zo'n belofte team moet toch wel eerder dan '14/'15 er kunnen staan, ik snap dat zo'n jeugdopleiding veel meer werk is.. De selectie is nu 25 man dus 5 spelers op amateurbasis erbij en dan zijn er volgens de regels voldoende spelers,maar ik zal er wel iets te makkelijk overdenken..

En zijn die jongens die je noemt echte talenten als Diemers,Scheepers of Bijker?
IN HENK WE TRUST!!!

denistel

je moet je wel aanmelden he bij de KNVB voor de beloften competitie.
en ik denk dat we financieel nog niet zo goed zitten dat het komend
seizoen gaat lukken.

boutzamar heeft de laatste 2 jaar een sterke ontwikkeling door gemaakt.
hij zit al vanaf de c1 bij cambuur.is voetballend misschien wat minder
dan de genoemde 3 maar fysiek juist wat sterker.goed afstand schot
en juiste mentaliteit.

de anderen zitten nog in de b,s dus die zullen nog moeten door groeien
al denk ik dat wilpstra in de toekomst wel eens de cambuur keeper kan worden.

denistel

Met ingang van volgend seizoen wordt Hans Schrijver technisch coördinator van SC Cambuur. Schrijver zal zich voornamelijk bezig houden met de scouting, de jeugdopleiding van Cambuur en de samenwerking met FC Groningen. Hij heeft een contract getekend voor een dienstverband van één seizoen. De functie van coördinator scouting zal in deze functie opgaan. Jan Korte zal betrokken blijven bij de scouting.

In het verleden was de inmiddels 53-jarige Schrijver onder meer actief als speler voor Go Ahead Eagles en als trainer voor FC Groningen, FC Edmonton (Canada) en JEF United (Japan). Ook is hij een aantal jaar werkzaam geweest bij de KNVB, waar hij de leiding had over het Nederlandse Beloften elftal