Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

samenwerking fc groningen-sc cambuur

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 11:29:19

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: denistel op april 15, 2016, 16:25:15
het feit of je 1e team 1e of ere divisie speelt zal wel een beetje mee tellen maar
gaat meer om het biveau waar de jeugd zelf speelt neem ik aan en das bij groningen
een stuk hoger.tevens staat alles daar veel beter op poten natuurlijk.

als je kijkt naar jeugdspelers die ook echt door breken dan heb je bij groningen
nog minder kans dan bij cambuur om in het 1e te komen lijkt mij want daar spelen
bijna alleen maar buitenlanders.

Ze gaan daar een heel nieuw beleid instellen met Kemkers. Daar gaat anders en veel meer getraind worden, vanaf de jeugd. Daar zijn al een paar teams mee begonnen volgens mij. Ik verwacht daar wel resultaat van.
Henk, held, bedankt

moodygrunn

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 15, 2016, 21:53:19
Ze gaan daar een heel nieuw beleid instellen met Kemkers. Daar gaat anders en veel meer getraind worden, vanaf de jeugd. Daar zijn al een paar teams mee begonnen volgens mij. Ik verwacht daar wel resultaat van.

Ik ben nog wat sceptisch. Volgens mij draait de gemeente op voor het realiseren van een trainingscomplex van FC Groningen twv een miljoen of 10, waarbij FCG wel aflossing en rente betaalt (over 75% van die 10 miljoen) de komende 20 jaar. 

Dat faciliteiten per definitie zorgen voor een betere ontwikkeling van talenten is volgens mij een illusie. In plaats van dat ze er naast gras, kunstgras ook nog een andere ondergrond naast bouwen (zaalvoetbal/straatvoetbal) hebben ze gewoon 3 grasvelden. Daar kweek je m.i. geen talent met techniek. Daar zorg je voor de betere ontwikkeling. Hoeveel talenten komen er niet uit sloppenwijken? Zijn onze beste voetballers ooit ook niet begonnen op straat?

Waar wel wat voor te zeggen valt is het gebruiken van de aanwezigheid van de faculteit bewegingswetenschappen en het UMCG voor een betere medische begeleiding.
De talenten van Fc Groningen bewegen zometeen als balleriinas, maar hebben nog steeds de techniek van Barto :)
Ik wens ze veel plezier met hun financiele molensteen waar een schaatscoach het voor het zeggen heeft. Als er nou 1 sport is, waar wij als Nederlanders totaal geen weerstand ondervinden, is het wel schaatsen. Ik had het wel geweten als voetbaltalent. Mooi naar Leeuwarden  |:)
In Henk en Sandor we trust

denistel

techniek zat juist bij jeugdvoetballers maar het fysieke en mentale kunnen
ze zeker wel een dik voordeel aan krijgen zo.

dat we zo weinig weerstand hebben met schaatsen komt omdat ze zo
super goed en zwaar trainen en daar kunnen voetballers natuurlijk wel
van leren en winst mee maken.

Dokkumer

Techniek is er zeker, 83.000 keer een bal hooghouden en andere circustruukjes kennen ze allemaal wel. Maar een fatsoenlijk passje laat staan een goed gericht schot op doel is er tegenwoordig niet meer bij. Het liefst goochelen ze de bal het doel in.

Fysiek en mentaal ben ik het zeker met je eens, voetballers zijn in het algemeen een stel verwende wijven vergeleken bij andere topsporters.

moodygrunn

Citaat van: Dokkumer op april 16, 2016, 21:45:23
Techniek is er zeker, 83.000 keer een bal hooghouden en andere circustruukjes kennen ze allemaal wel. Maar een fatsoenlijk passje laat staan een goed gericht schot op doel is er tegenwoordig niet meer bij. Het liefst goochelen ze de bal het doel in.

Fysiek en mentaal ben ik het zeker met je eens, voetballers zijn in het algemeen een stel verwende wijven vergeleken bij andere topsporters.
Wie heeft gezegd dat techniek 83000x hooghouden is dan? Ik niet toch hoop ik? Onder techniek versta ik aannemen, dribbelen/drijven, passen, koppen en in mindere mate tackelen. Ik zou zelf pleiten voor een Wiel Coerver-achtige opleiding, waarbij de perfectie van de basistechniek (met links, rechts, binnen- en buitenkant) bepalend is binnen de opleiding. Daarom pleitte ik ook voor een andersoortige ondergrond, zoals zaalvoetbal en straatvoetbal. Dat is minder vergevingsgezind dan een ondergrond als kunstgras.
Een voetballer in de jeugdopleiding zou van de 10-12 trainingsuren die hij maakt, tenminste 2 uren op een bijzondere ondergrond moeten doorbrengen. Dan heb je nog genoeg uren over om te besteden aan andere individuele training obv Coerver.Ohja, HvdV mag een PM sturen als hij die vacature ingevuld wil hebben :)
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Dat is wel de techniek die je tegenwoordig ziet bij al die straatvoetballertjes. Het is meer trucjes leren dan daadwerkelijk voetballen.
De Wiel Coerver methode is qua techniek nog altijd onovertroffen, dat zal ik zeker niet betwisten.

denistel

nou de meeste van die acties kenne de jeugdige spelers wel maar hoe hoger ze komen
hoe meer opdrachten en het echte voetbal wordt er uit gehaald.

werd ook tegen frank de boer gezegd gister dat er niet 1 boven uit steekt
die zo goed en frivool is dat ie het verschil maakt.
het antwoord is dan het gaat om het team dus ja de leukste voetballers
zullen er dan niet komen. klopt oek wel want die zie je bijna niet meer
op de nederlandse velden.Ziyech  heb je en verder kan ik er zo snel
niet 1 noemen in nederland dat zegt genoeg.
het gaat echter meer om het Fysieke en daar lopen wij gewoon heel
ver mee achter in Nederland.