Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

samenwerking fc groningen-sc cambuur

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 11:29:19

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Lore op april 03, 2014, 09:56:59
Ja, dat zal de clubcultuur te goede komen!  :_schater
Er vanuit gaande dat we weer een eigen jeugdopleiding krijgen; er zijn twee (nu nog) grotere clubs die in dezelfde vijver vissen. Sentimenten als mooie club werken dan minder als je zoon ineens de kans krijgt om bij een grotere club te voetballen. Niet iedereen deelt die enorme passie voor SCC.
Tweede punt is natuurlijk een leegloop in de regio, plus dat het al dunbevolkt is. Dan is de spoeling qua talent al dunner, dus is de kans op een flinke doorstroom vanuit de jeugd ook automatisch kleiner.

Zoontje van een kennis van me speelt trouwens wel mee met de Cambuurjeugd, is geen Cambuursupporter, maar wil niet naar de andere clubs ;)

mario

Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 10:35:33
Er vanuit gaande dat we weer een eigen jeugdopleiding krijgen; er zijn twee (nu nog) grotere clubs die in dezelfde vijver vissen. Sentimenten als mooie club werken dan minder als je zoon ineens de kans krijgt om bij een grotere club te voetballen. Niet iedereen deelt die enorme passie voor SCC.
Tweede punt is natuurlijk een leegloop in de regio, plus dat het al dunbevolkt is. Dan is de spoeling qua talent al dunner, dus is de kans op een flinke doorstroom vanuit de jeugd ook automatisch kleiner.

Zoontje van een kennis van me speelt trouwens wel mee met de Cambuurjeugd, is geen Cambuursupporter, maar wil niet naar de andere clubs ;)

Hoe is dit mogelijk Dokkie?

Dokkumer

Dat moet er nog ingestampt worden. Rustig aan werken, komt vanzelf goed :D

Lore

Citaat van: IsmailvanEssen op april 03, 2014, 10:02:40
Die opmerking snap ik niet helemaal?? Wil jij niet dat SCC een goede jeugdopleiding zelf zou hebben??

Natuurlijk wel, maar niet ten koste van alles! Als morgen een oliesheik voor de deur staat, dan is hij in staat om Cambuur kampioen te maken, maar dan wel met een cultuur als Vitesse. Ik wil graag een eigen, echte club met zoveel mogelijke lokale spelers en als dat niet kan Nederlandse spelers. Ik zit niet te wachten om te kijken naar een elftal als NEC!

Dokkumer

Citaat van: Lore op april 03, 2014, 13:08:09
Natuurlijk wel, maar niet ten koste van alles! Als morgen een oliesheik voor de deur staat, dan is hij in staat om Cambuur kampioen te maken, maar dan wel met een cultuur als Vitesse. Ik wil graag een eigen, echte club met zoveel mogelijke lokale spelers en als dat niet kan Nederlandse spelers. Ik zit niet te wachten om te kijken naar een elftal als NEC!
Een oliesheik nimmer... Een aantal buitenlandse talenten zou ik geen problemen mee hebben, mits er geen beter materiaal in eigen land (liefst regio) rondloopt.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: IsmailvanEssen op april 03, 2014, 09:49:53
Ik hoop dat cambuur straks wat meer centjes heeft om deze samenwerking te verbreken en zelf een goede jeugdopleiding kan opzetten.. Denk zelf dat cambuur zicht moet focussen op jonge talenten uit oost europa die binnen de EU vallen..

_O_ Yes, op zoek naar de nieuwe KUZMAN!! _O_
Henk, held, bedankt

denistel

Citaat van: Galdiano op april 03, 2014, 08:58:00
Hoe kan dit?

omdat er in deze lichtingen geen spelers ala schepers bijker of diemers zitten. en dat er meer
van groningen bij zitten is logisch die hebben meer teams en steken ook meer geld in de gezamelijke
opleiding. ze verkopen zivkovic voor 2.5 miljoen aan dus dan kun je weer een paar jaar voor uit
en hopen dat je weer eens zo,s talent voort kan brengen.
een samenwerking is nog altijd beter dan helemaal geen jeugd want dan heb je niks.van de d en c spelertjes
die nu in leeuwarden spelen en die over een paar jaar wel het betaalde voetbal halen heeft cambuur altijd de rechten.

Cambuur058

volgend jaar gezamenlijk beloftenelftal met Groningen

PeterTa

We zouden toch een eigen belofteteam krijgen?

Collingwood

Citaat van: Cambuur058 op april 15, 2014, 17:12:10
volgend jaar gezamenlijk beloftenelftal met Groningen

Ik zie dit wel op Twitter voorbij komen, maar nergens een officieel bericht (volgens mij)? Als het waar is zal het wel vanuit financieel oogpunt zijn. Het is in ieder geval beter dan helemaal geen belofteteam.
Kalmte alleen kan u redden.

Cambuur058

Citaat van: Collingwood op april 15, 2014, 17:38:55
Ik zie dit wel op Twitter voorbij komen, maar nergens een officieel bericht (volgens mij)? Als het waar is zal het wel vanuit financieel oogpunt zijn. Het is in ieder geval beter dan helemaal geen belofteteam.
niet door clubs bevestigt volgensmij nee, maar het staat wel in een krant uit Grunn

Collingwood

Gezamenlijk Beloftenteam SC Cambuur en FC Groningen

SC Cambuur en FC Groningen zijn in gesprek over de opzet van een gezamenlijk Beloftenteam voor het seizoen 2014/2015.

De details van de samenwerking dienen nog nader te worden ingevuld, maar het uitgangspunt is dat SC Cambuur per wedstrijd een gegarandeerde inbreng heeft van een minimaal (nog nader te bepalen) aantal spelers. Paul Raveneau, de huidige trainer van Jong FC Groningen, zal ook het nieuwe combinatieteam gaan leiden. Hij wordt daarbij geassisteerd door een trainer, aangesteld door SC Cambuur.

In de nieuwe opzet zullen minimaal twee duels voor, en twee duels na de winterstop in Leeuwarden worden gespeeld. De overige wedstrijden worden afgewerkt op Sportpark Corpus den Hoorn in Groningen.

Over de inzet van spelers en andere details worden de komende weken gesprekken gevoerd tussen de technische mensen van beide Eredivisieclubs.

Bron: www.cambuur.nl
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Citaat van: Collingwood op april 16, 2014, 14:41:53
Gezamenlijk Beloftenteam SC Cambuur en FC Groningen

SC Cambuur en FC Groningen zijn in gesprek over de opzet van een gezamenlijk Beloftenteam voor het seizoen 2014/2015.

De details van de samenwerking dienen nog nader te worden ingevuld, maar het uitgangspunt is dat SC Cambuur per wedstrijd een gegarandeerde inbreng heeft van een minimaal (nog nader te bepalen) aantal spelers. Paul Raveneau, de huidige trainer van Jong FC Groningen, zal ook het nieuwe combinatieteam gaan leiden. Hij wordt daarbij geassisteerd door een trainer, aangesteld door SC Cambuur.

In de nieuwe opzet zullen minimaal twee duels voor, en twee duels na de winterstop in Leeuwarden worden gespeeld. De overige wedstrijden worden afgewerkt op Sportpark Corpus den Hoorn in Groningen.

Over de inzet van spelers en andere details worden de komende weken gesprekken gevoerd tussen de technische mensen van beide Eredivisieclubs.

Bron: www.cambuur.nl

Ik hoop wel dat ook de financiele inbreng is verdeeld volgens de verdeling van de thuiswedstrijden!

denistel

dat zit wel goed denk ik maar volgens mij zijn die wedstrijden gratis te bezoeken toch.ook met de jeugd zijn we samen maar groningen
steekt daar wel veel meer geld in dan wij hoor.ook logisch wij hebben 2 teams en zei in groningen 7.

Lore

Citaat van: denistel op april 17, 2014, 20:20:22
dat zit wel goed denk ik maar volgens mij zijn die wedstrijden gratis te bezoeken toch.ook met de jeugd zijn we samen maar groningen
steekt daar wel veel meer geld in dan wij hoor.ook logisch wij hebben 2 teams en zei in groningen 7.

Dat lijkt mij dan zeker logisch. Ik ben allang blij dat spelers die nu net buiten de boot gaan vallen dan toch minuten kunnen maken. Denk alleen wel dat je  nog steeds oefenwedstrijden moet organiseren, want als wij enkele plaatsen krijgen in dit team en de selectie wordt groter dan zijn er nog zat die niet wekelijks spelen!