Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

samenwerking fc groningen-sc cambuur

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 11:29:19

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Jeugdopleiding SC Cambuur vanaf volgend seizoen weer op eigen benen

Met ingang van het seizoen 2016/2017 zal SC Cambuur weer over een volledig eigen jeugdopleiding beschikken. Dit houdt in dat er in Leeuwarden naast een voetbalschool, de D1 en C1 ook een eigen B1 en A1 team actief zal zijn. Daarnaast zal Jong SC Cambuur ook volgend seizoen weer functioneren als belangrijke schakel tussen de opleiding en het eerste elftal.

De afgelopen jaren werkte SC Cambuur op het gebied van het opleiden van jonge voetballers samen met FC Groningen. Dit tot tevredenheid van beide partijen, omdat dit voor FC Groningen de mogelijkheid bood om ook te vissen in de Friese vijver en voor onze club was dit destijds vanwege financiƫle redenen de enige mogelijkheid tot het behouden van een jeugdopleiding. Hier zijn en blijven we FC Groningen zeer erkentelijk voor.

Toch is nu, zo vindt Technisch Directeur Henry van der Vegt, de tijd gekomen om weer op eigen benen te staan. "Met het oog op de toekomst is het hebben van een volledig eigen jeugdopleiding een belangrijke pijler voor SC Cambuur. Niet voor niks wordt de jeugdopleiding vaak de levensader van een club genoemd. Bovendien kunnen we nu nog meer inzetten op het opleiden van spelers die bekend zijn met onze manier van voetballen en de unieke cultuur van onze club."

Achter de schermen is al veel werk verricht om deze stap tot een succes te maken en de komende periode gaat worden benut om de technische staf en organisatie rond de opleiding verder in te vullen.

http://cambuur.nl/nieuws/6268/
Kalmte alleen kan u redden.

denistel

goeie zaak dacht ik zo.leuk om de b en a hier ook weer te hebben

Vedetski

:koffie

moodygrunn

Citaat van: Vedetski op maart 23, 2016, 21:51:07
Goede zaak, maar van welk geld?

Volgend jaar gaan we het zonder TD proberen  :_schater
In Henk en Sandor we trust

denistel

gaat wat meer geld kosten dan nu maar dan heb je zelf ook weer alles in eigen hand.

b en a gaan op zaterdag waarschijnlijk in eigen stadion spelen dus dan is er
elk weekend een leuke wedstrijd te bekijken.
goeie b spelers kunnen eerder doorstromen goeie a spelers kunnen aan sluiten
bij de beloften.
en je speelt bij cambuur en niet meer bij groningen/cambuur.
mooi dat vooral financieel en organisitorsch groningen veel heeft
geregeld de laatste jaren maar eigenlijk hoor je zelf een jeugdopleiding te hebben.

denistel

RVO Groningen/Cambuur wint onder de 15 toernooi in breda door Volendam
in de finale te verslaan.

deelnemende teams waren Cheltenham Town-Volendam-Groningen/Cambuur
Wimbledon-Brabant United-Millwall-Baronie-Barnet-Central Toyohashi FC-NAC

knappe prestatie dus.

D.H.Skolten

Citaat van: denistel op maart 28, 2016, 18:21:50
RVO Groningen/Cambuur wint onder de 15 toernooi in breda door Volendam
in de finale te verslaan.

deelnemende teams waren Cheltenham Town-Volendam-Groningen/Cambuur
Wimbledon-Brabant United-Millwall-Baronie-Barnet-Central Toyohashi FC-NAC

knappe prestatie dus.
ja knappe prestatie! Zal Groningen wel wat aan hebben.

denistel


sccambuurlwdd

Milan de Koe, speler van SC Cambuur C1, speelt met ingang van volgend seizoen voor de jeugdopleiding van FC Groningen.

En nog meer 'transfernieuws'. Ook doelman Levi de Ron verruilt SC Cambuur C1 voor de jeugdopleiding van FC Groningen.

Via @fcjeugd.

Waren dit niet twee grote talentjes...?

denistel

ja klopt die zijn ook al op stage geweest bij Chelsea he.

groningen heeft gewoon meer te bieden ..hoger niveau in alle onderdelen
omdat ze gewoon meer geld hebben natuurlijk.

tis wel doodzonde dat de 2 beste spelers weg worden gehaald.
ik hoop dat er financieel wel iets geregeld is anders is het helmaal min.

maar voor die jongens wel mooi natuurlijk die kunnen daar al1 nog maar
beter worden en daar gaat het uiteindelijk om.

DayDreamer

Op deze manier heb je dus helemaal niks aan een eigen jeugdopleiding, nog voordat ze oud genoeg zijn om bij het eerste te komen zijn ze voor een candybar weg.

denistel

zo werkt het nou eenmaal he. dit zijn trouwens wel hele grote talenten hoor.

je moet je eigen jeugdopleiding op een hoog niveau zien te krijgen zodat ze niet
over hoeven te stappen.
maar dat zal wel een paar jaar gaan duren en je trainers en overige begeleiding
zullen op niveau moeten zijn en alle voorwaarden er om heen.
en de clubleiding zal ook intresse voor de jeugd moeten hebben als je verder wil
bouwen. nou komen ze misschien 2 of 3 keer per jaar kijken.dat is natuurlijk
niet goed.
wat dat betreft is groningen tis stappen verder dan wij.

El Ma-kri-niii

Leegloop Cambuur jeugd

Het bovenstaande is (nog) geen onvoldongen feit, maar de eerste spelers hebben al hun vertrek aangekondigd.

Nu de jeugdopleiding van Cambuur en Groningen per volgend seizoen worden gescheiden lijkt leegloop op handen. Vooral ook mede omdat Cambuur afstevent op degradatie naar de eerste divisie kiezen spelers elders hun heil. Vanwege de samenwerking is dan FC Groningen een eenvoudige en denkbare keuze.

Milan de Koe en Levi de Ron, de talenten die opvielen tijdens een wedstrijd in Londen en zelfs een week stage hebben gelopen bij Chelsea, hebben aangekondigd dat ze naar de jeugdopleiding van Groningen gaan. Gezien de situatie waarin Cambuur verkeert misschien een begrijpelijke keuze, maar het is wel een (eerste) aderlating voor de jeugd van Cambuur.

Het is geen (publiek) geheim dat nog meer jeugd van Cambuur zich aan het beraden en rondkijken is. De verwachting is dan ook dat nog meer jeugdspelers de Leeuwarder opleiding zullen verlaten. Afgezien van het feit dat je altijd vertrekkende spelers hebt aan het einde van een seizoen is dit ook inherent aan een splitsing van een samenwerking.

En aan de andere kant schept dit ook weer kansen voor jeugdleden van Friese amateurclubs die weer kunnen instromen bij de jeugd van Cambuur. Voor deze jongens weer een mooie kans om hogerop te komen.

'Elk nadeel heb ook zijn voordeel' zullen we maar zeggen.



denistel

het feit of je 1e team 1e of ere divisie speelt zal wel een beetje mee tellen maar
gaat meer om het biveau waar de jeugd zelf speelt neem ik aan en das bij groningen
een stuk hoger.tevens staat alles daar veel beter op poten natuurlijk.

als je kijkt naar jeugdspelers die ook echt door breken dan heb je bij groningen
nog minder kans dan bij cambuur om in het 1e te komen lijkt mij want daar spelen
bijna alleen maar buitenlanders.