Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

samenwerking fc groningen-sc cambuur

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 11:29:19

Vorige topic - Volgende topic

scc-aaron

Gister is bekend gemaakt dat onze jeugdopleiding bijna 21k krijgt van de vriendenloterij. Word het geld van FC Groningen hierbij toegevoegd? Aangezien we gezamenlijk een jeugdopleiding runnen.


jeff

Groningen stopt met het gecombineerde beloften elftal.
Ben benieuwd of Cambuur nu zelf met een beloften elftal komt.
http://www.fcgroningen.nl/home/nieuws/nieuwsbericht/artikel/vanaf-volgend-seizoen-weer-zelfstandig-beloftenteam/
CiteerJong FC Groningen
"Jong FC Groningen/Cambuur heeft zich gisteravond door een 1-4 overwinning op Jong FC Dordrecht aan kop genesteld van de Beloftencompetitie, divisie B. Vanaf volgend seizoen zal FC Groningen weer met een eigen onder-21-team gaan opereren, dus niet meer in combinatie met SC Cambuur. Wij gaan ons inschrijven voor deelname aan de zogenaamde voetbalpiramide. Het zelfstandige team wordt binnen de club gepositioneerd aan de top van de opleiding."

"Voor 1 maart moeten clubs aan de KNVB laten weten of zij aan het nieuwe voetbalmodel willen meedoen en op welk niveau zij in dat geval wensen in te stromen. Wij zetten met Jong FC Groningen zo hoog mogelijk in en willen vanaf het seizoen 2016/2017 ingedeeld worden in de nieuw te creëren Landelijke Divisie of in de Topklasse. Op basis van sportieve en organisatorische criteria kunnen Beloftenteams zich hiervoor in het volgende seizoen plaatsen."

Spine

Begrijp en begreep hier toch niets van. Speler van Cambuur C1, komt van Friesland, gaar naar het combi team en tekent een contract bij Grunn.....

drg

Stel ondankbaren daar, jarenlang gebruik maken en profiteren, maar nu Cambuur op hetzelfde niveau komt (zo niet overstijgt) heffen ze de boel maar op  :zucht

moodygrunn

Citaat van: drg op februari 24, 2015, 17:57:11
Stel ondankbaren daar, jarenlang gebruik maken en profiteren, maar nu Cambuur op hetzelfde niveau komt (zo niet overstijgt) heffen ze de boel maar op  :zucht

Uiteindelijk misschien wel het beste voor onze club, om in een periode van relatieve stabiliteit een eigen jeugdopleiding op poten te zetten inclusief een beloftenteam. Dat dat ooit weggesaneerd is voor een kostenbesparing van 2-3 ton, ongelofelijk...
In Henk en Sandor we trust

drg

Citaat van: moodygrunn op februari 24, 2015, 18:35:37
Uiteindelijk misschien wel het beste voor onze club, om in een periode van relatieve stabiliteit een eigen jeugdopleiding op poten te zetten inclusief een beloftenteam. Dat dat ooit weggesaneerd is voor een kostenbesparing van 2-3 ton, ongelofelijk...

Ja dat dan weer wel, maar wat mag het nu allemaal weer kosten om dat weer op te zetten?

666

Citaat van: drg op februari 24, 2015, 18:45:28
Ja dat dan weer wel, maar wat mag het nu allemaal weer kosten om dat weer op te zetten?

Een beloften 11tal helpt je spelers, die kort achter de basis zitten, om beter te worden. Ik denk je daar mee moet gaan beginnen, van daaruit verder bouwen naar een jeugdopleiding.

Ik zeg een mooie kans om het zelf goed op te zetten. Ook leren van gerenommeerde jeugdopleidingen, bv Feyenoord.

Al met al levert het je denk ik geld op als je dit goed opzet.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

jeff

Goed Nieuws :
http://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-vanaf-volgend-seizoen-weer-eigen-beloftenteam/
CiteerSC Cambuur vanaf volgend seizoen weer met eigen beloftenteam
24 februari 2015, 19:52

Vanaf het seizoen 2015/2016 beschikt SC Cambuur weer over een eigen beloftenteam. Dit elftal, dat gaat voetballen onder de naam 'Jong SC Cambuur', gaat uitkomen in een beloftencompetitie buiten de voetbalpiramde.

Jong SC Cambuur gaat zijn wedstrijden spelen op de maandagavond en de thuisduels worden afgewerkt in het Cambuur Stadion.

Dit seizoen werd het beloftenteam nog gecombineerd met dat van FC Groningen onder de noemer 'Jong Groningen/Cambuur', maar aan deze constructie komt deze zomer een eind.

De komende weken wordt hard gewerkt aan de invulling van de selectie.

Dokkumer

Citaat van: Spine op februari 24, 2015, 16:32:20
Begrijp en begreep hier toch niets van. Speler van Cambuur C1, komt van Friesland, gaar naar het combi team en tekent een contract bij Grunn.....
Ik weet niet of jij meer van de achtergrond weet, maar misschien is het wel een keuze geweest van de speler in kwestie. Ik neem aan dat er wel overleg geweest is tussen speler en club(s).

moodygrunn

Citaat van: 666 op februari 24, 2015, 19:18:05
Een beloften 11tal helpt je spelers, die kort achter de basis zitten, om beter te worden. Ik denk je daar mee moet gaan beginnen, van daaruit verder bouwen naar een jeugdopleiding.

Ik zeg een mooie kans om het zelf goed op te zetten. Ook leren van gerenommeerde jeugdopleidingen, bv Feyenoord.


Ik zou dan zelf ook in het buitenland gaan kijken, even kijken hoe men het in Bilbao doet. Acteren al vrij lang op het hoogste niveau met spelers uit eigen regio
In Henk en Sandor we trust

denistel

Citaat van: drg op februari 24, 2015, 17:57:11
Stel ondankbaren daar, jarenlang gebruik maken en profiteren, maar nu Cambuur op hetzelfde niveau komt (zo niet overstijgt) heffen ze de boel maar op  :zucht

betaalden dan oek tig keer zo veel als cambuur he. dus gebruik maken en profiteren wat bedoel je dar mee.

denistel

Nadat gister officieel bekend werd wie de technische staf van Jong SC Cambuur gaan vormen (zie: nieuwsbericht)  is er vandaag wederom nieuws te melden over het beloften team.

De eerste drie spelers die gaan uitkomen voor Jong SC Cambuur zijn namelijk bekend. Deze eer valt te beurt aan Daniël van Warven (DVS'33 Ermelo), Kevin Wilpstra (FC Groningen) en Noureddine Boutzamar (FC Groningen).

Boutzamar en Wilpstra, 2 jongens uit de Cambuur jeugd.

el haj

Sorry voor het geval ik er overheen gelezen heb, maar hoe zit het vanaf volgend seizoen met de eigen jeugd? De D's, C's B's en A's dus. Komt dat compleet in eigen beheer, vervalt het of blijft dat wel samen met Groningen?

Dokkumer

Citaat van: el haj op april 22, 2015, 16:36:22
Sorry voor het geval ik er overheen gelezen heb, maar hoe zit het vanaf volgend seizoen met de eigen jeugd? De D's, C's B's en A's dus. Komt dat compleet in eigen beheer, vervalt het of blijft dat wel samen met Groningen?
Voor zover ik het begrepen heb blijft de jeugd nog wel samen, alleen de beloften staan op eigen benen. Overigens is er wel een deel van de jeugd onder de vlag van Cambuur actief.

denistel

blijft precies zoals het nu ook is toch de d2 en c2 spelen in leeuwarden bij leovardia waar ze ook trainen