Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - gewoon een fan

#2
Selectie en Technische staf / Re: Doke Schmidt
augustus 29, 2021, 13:25:30
Citaat van: AL op augustus 28, 2021, 23:45:09
Voor mij motm.
Echt een voortreffelijke pot.

Hier ben ik het helemaal mee eens!!!!
#3
Citaat van: sunderland op april 17, 2021, 22:54:18
Je hebt in ieder team een mindere speler die minder word gewaardeerd. Doke is dat vaak bij ons. Heb al vaker gezegd dat hij precies weet wat ie wel en niet kan. Opbouwend denk je soms zozo maar ik heb dit hele seizoen niet 1 x mee gemaakt dat de tegenstander beter was dan hem of dat je tegengoals aan hem kon toeschrijven. Je hebt dit soort spelers nodig om anderen beter te laten voetballen en om als team op te kunnen bouwen als het even niet wil. !

Precies, dit bedoel ik.
Een team kan niet zonder dergelijke spelers, helaas worden deze spelers vaak ondergewaardeerd.
#4
Het is misschien niet altijd heel sierlijk maar zijn onverzettelijkheid kan ik heel erg waarderen en is wat mij betreft erg belangrijk in een team  :thumbsup
#5
Citaat van: denistel op april 17, 2021, 18:20:07
van harte met de promotie topper je hebt je geweldig staande gehouden
ondanks dat je hier misschien niet altijd met gejuich bent ontvangen.

respect voor je inbreng bij onze mooie club

Hier ben ik het helemaal mee eens  :thumbsup
#6
Ongelooflijk knap hoe jij dit team bij elkaar hebt weten te houden en het team altijd met beide beentjes op de grond hebt laten staan  :thumbsup

Dit is een waar huzarenstukje wat jij gepresteerd hebt.
#7
Selectie en Technische staf / Re: Issa Kallon
maart 06, 2021, 13:02:07
Citaat van: Specuveter op maart 06, 2021, 09:06:02
Kan die jongen ook niks aan doen maar hij os wel vaak geblesseerd

Kallon is een explosieve speler en je ziet wel vaker dat explosieve spelers vaker spierblessures hebben.
Maar zoals hier al aangegeven is hebben wij een brede selectie dus is deze blessure gelukkig goed op te vangen  :thumbsup
#8
Selectie en Technische staf / Re: Doke Schmidt
januari 23, 2021, 09:26:57
Citaat van: denistel op januari 22, 2021, 20:53:14
vooral 1e helft fantastisch

Echt wel, ik ben al langere tijd tevreden over zijn spel.
Hij wordt vaak niet op waarde geschat heb ik het idee.
#9
Selectie en Technische staf / Re: Henk de Jong
december 29, 2020, 08:56:48
Dit artikeltje kwam ik tegen in de digitale Ad, hopelijk is het een beetje te lezen door het knippen en plakken.

Henk de Jong over turbulent 2020: 'Afscheid nemen van een 16-jarige jongen doet ongekend veel pijn'
Voor Cambuur-trainer Henk de Jong (56) voelde het door corona mislopen van promotie met zijn club 'als de grootste schande in de Nederlandse sportgeschiedenis'. Maar hij had in 2020 veel belangrijkere zaken aan zijn hoofd, na de roofmoord op de 16-jarige zoon van goede vrienden.

Daniël Dwarswaard 29-12-20, 07:00
1
Door Daniël Dwarswaard

Henk de Jong weet het nog precies. Met Cambuur hadden ze die zondagmiddag vlak voor de kerstdagen in Rotterdam gespeeld tegen Excelsior. Door de 1-3 overwinning zat hij met een goed gemoed terug in de bus naar Friesland. Een overwinning vlak voor de feestdagen, beter kan niet. Totdat 's avonds het afgrijselijke nieuws komt. Roan Brilstra (dan 15), de zoon van heel goede vrienden, is neergestoken in Drachten. Slachtoffer van een roofoverval door leeftijdsgenoten. Roan, die meerdere keren een hartstilstand krijgt, ligt in coma. Een week later komt hij om het leven.

Lees ook
Cambuur verliest opnieuw van Go Ahead en is al vroeg uitgebekerd
Cambuur verliest opnieuw van Go Ahead en is al vroeg uitgebekerd
Mühren ook bij Excelsior weer goud waard voor Cambuur
Mühren ook bij Excelsior weer goud waard voor Cambuur

,,Kerst en oudjaar stonden voor ons toen volledig in het teken van zijn ouders Simon en Angelique, onze vrienden. Hen helpen waar je kunt'', zegt De Jong. ,,Ik ben met mijn broertje René een paar keer langs geweest bij Roan in het ziekenhuis in Groningen. Even leek het de goede kant op te gaan, maar een dag na zijn zestiende verjaardag is hij overleden.'' Zijn ouders wilden niet dat hij zou sterven op zijn verjaardag. Op 30 december om 00.00 uur werd de beademing afgekoppeld.

Het is zo oneerlijk dat zo iemand ineens uit het leven wordt gerukt. Daar ben ik neerslach­tig van geweest.

Henk de Jong
,,Een week later stonden we bij zijn uitvaart. Afscheid nemen van een 16-jarige jongen doet ongekend veel pijn. Hij had nog zoveel dromen. Roan wilde net als zijn vader het leger in. Het is zo oneerlijk dat zo iemand ineens uit het leven wordt gerukt. Daar ben ik neerslachtig van geweest. Het verdriet van vrienden zien, is ook zwaar. Dat was dus ons begin van 2020. Er zijn ook nog zes andere dierbare weggevallen in de eerste maanden van het jaar. Ik ben echt van slag geweest.''

Deze feestdagen heeft De Jong daarom nog meer het besef wat hij eigenlijk altijd heeft. ,,Help elkaar, wees goed voor elkaar. Geniet van de dingen die je hebt. Ik ben dit jaar 25 jaar getrouwd met mijn Diana. Daar kan ik echt van genieten. Een kwarteeuw geleden was ik trainer van Drachtster Boys. Diana stond toen achter de bar in de kantine. Ik heb haar beetgepakt en niet meer losgelaten. Toen ik twee jaar terug trainer van De Graafschap was, heeft ze een burn-out gehad. Dat was voor mij ook een voorname reden om weer terug te gaan naar Friesland. Dat was pittig, maar ze is heel goed bezig. Ze heeft een eigen bedrijfje als virtual assistent en voelt zich weer goed.''


© BSR Agency
Henk de John
Natuurlijk was 2020 ook het jaar waarin zijn club Cambuur niet promoveerde, ondanks een ruime voorsprong van elf punten. Nadat de Nederlandse competities vanwege corona niet werden uitgespeeld, besloot voetbalbond KNVB om geen einduitslag van de competitie op te maken. Dus ook geen promotie voor Cambuur. Een sportieve en financiële ramp, ook voor nummer 2 De Graafschap. De woede bij de clubs was groot, de boosheid richting Zeist enorm. De clubs spanden een rechtszaak aan, maar tevergeefs.

We stonden zelfs in de New York Times en in Japan ging het ook over Cambuur. Wist ik dat?

Henk de Jong
De Jong werd letterlijk wereldnieuws toen hij zei dat het voor hem voelde 'als de grootste schande in de Nederlandse sportgeschiedenis'. Op de BBC noemden ze hem Henk de John van voetbalclub Cambuurg. ,,Moest ik opeens interviews geven in het Engels. In het Nederlands gaat me dat toch beter af, haha. We stonden zelfs in de New York Times en in Japan ging het ook over Cambuur. Wist ik dat? Ik deed die uitspraak gewoon op mijn gevoel. Ik kon niet weten wat er allemaal achter weg zou komen. Het was best even hectisch.''

Spijt heeft hij niet. ,,Ik vond en vind dat ons groot onrecht is aangedaan. Ik sta nog honderd procent achter mijn woorden. Maar op het moment dat de rechter uitsprak dat we niet promoveerden, heb ik er een punt achter gezet. Die man was duidelijk. Als je er dan in blijft hangen, maak je jezelf helemaal gek. En dat zou ook een beetje zielig zijn.''

Dus verscheurde hij letterlijk twee uitspraken in de kleedkamer voor het oog van zijn spelers, op de eerste dag van het nieuwe seizoen. Eentje met zijn eigen uitspraak over de schande. Het andere papier was de uitspraak van de rechter. ,,Zo, hup. Afsluiten die handel. Klaar. Die jongens konden er wel om lachen. Als we wél in die negativiteit waren blijven hangen, hadden we nu achtste gestaan in plaats van weer koploper. En de KNVB? Ik merk dat er op kantoor nog wel wat rancune leeft. Ik ben niet haatdragend. Ik vond dat KNVB-directeur Eric Gudde een grote fout heeft gemaakt. Hij blijft langer bij de bond, las ik. Prima joh. Ik gun die man verder alles. Hij doet ook veel dingen goed. Ik kan daar heel zuiver naar kijken.''

Mijn spelers kan ik als knuffel­trai­ner niet meer aanraken, maar ik ben nu een 'afstands­knuf­fel­trai­ner'.

Gehandicapten
De misgelopen titel is niet het enige dat De Jong voelt van corona. Hij is het type dat mensen graag aanraakt. Een manier van doen die hij heel zijn leven al heeft. Het past bij hem. Voor de club is hij graag actief voor sociale doelen. Op pad met gehandicapten of langs bij nabestaanden van overleden supporters. ,,Dat is nu natuurlijk allemaal anders. Het zijn dingen die ik graag doe en belangrijk vind. Ik kies wel veel bewuster. Vroeger had ik het gevoel dat ik me overal moest laten zien voor de club, maar dat kost echt te veel energie. Mijn spelers kan ik als knuffeltrainer niet meer aanraken, maar ik ben nu een 'afstandsknuffeltrainer'.''

Cambuur staat nu dus wéér bovenaan. ,,We staan er nu zelfs beter voor dan vorig jaar. Maar oppassen om op de zaken vooruit te lopen. Mócht het lukken, dan zou dat echt een unieke prestatie zijn van iedereen bij deze club. Ik heb eerder een promotie mee mogen maken met Cambuur in 2013, daarna bij De Graafschap. En vorig jaar tel ik voor mezelf stiekem ook een beetje mee. Een vierde keer zou wel bijzonder zijn.''

De club is hem veel waard. Oók als uitlaatklep en motivatie om het leven mooi te maken. Zeker na die eerste zware maanden van het jaar. ,,Het is een cliché maar waar: koester de kleine dingen in het leven. Ik geniet van mijn gezin. Marc van 23 gaat het huis uit. Weer een nieuw moment in ons leven. Zijn tweelingbroer Ruben woont nog bij ons. We hebben nog twee nakomertjes. Onze extra cadeautjes noemen we hen. Steffan van 11 en Fardau van 10. We moeten lekker leven. Dat heb ik wel geleerd dit jaar.''
#10
Citaat van: speculeter op november 27, 2020, 10:00:06
Niet eens te zien op fox....
Nou lekker dan....

Volgens mij op Fox4  :thumbsup
#13
Wedstrijden / Re: competitie )hervatting'
mei 16, 2020, 12:06:08
Citaat van: D.H.Skolten op mei 15, 2020, 19:46:12
Een hond en 3 katten hebben in Nederland het corona virus opgelopen,de minister zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat het virus van dier naar mens kan worden overgedragen?!? Het virus kwam toch zogenaamd van vleermuizen! Knjvb, de overheid, beide leugenaars met agenda's!

Zo lang ze de besmette hond en katten niet opeten is het zeer waarschijnlijk niet overdraagbaar van dier op mens  ;)
Met de Chinezen in Nederland is het natuurlijk wel link v.w.b. het niet opeten van deze huisdieren  :P
#14
Citaat van: Cambuur Groningen op maart 12, 2020, 19:56:08
eens.... en we zijn het er ook vast over eens dat uiteindelijk maar een ding belangrijk is: kampioen en promoveren (Ehhh dat zijn er eigenlijk 2)

Als je kampioen wordt is de promotie een gevolg hiervan dus toch één ding   :proost
#15
Wedstrijden / Re: FC Eindhoven - Cambuur
november 23, 2019, 12:21:53
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 22, 2019, 23:22:06
Lieve mensen hier........

Ik ben hier niet om aandacht te vragen of in de belangstelling te komen nu.
Vorige week heb ik de thuiswedstrijd gemist omdat het heel slecht ging met mijn moeder.
Mijn moeder is vandaag overleden.
We hebben er vrede mee het is goed zo.
Maar wat mooi dat het goed gaat met mijn Cambuur en we weer goed gespeeld hebben met drie punten erbij.
Cambuur staat in geen verhouding tot......
Maar ik ben in liefde opgegroeid met Cambuur.
Heb op sinterklaas van mijn ouders een Cambuursjaal gekregen toen ik 12 .. 13 jaar oud was. (Ben nu 53)
Ik draag m nu nog. Bijna niemand heeft zon ding geel blauw met alleen CAMBUUR erop geen rafel er meer aan.
In liefde denk ik terug aan mn ouders, het is voorbij ik ben nu alleen.( Wel Vrouw en zoon gelukkig)
In liefde blijf ik altijd Cambuurman voor het eerst meegenomen door pa met trap tribune en sintelpaadjes ik geloof tegen een in het paars VVV.
Het maakt niet uit.
Cambuur is in mijn hart voor altijd.
Net als mn ouders.

Gecondoleerd