Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur - NAC Breda (13-03-2020)

Gestart door Chielvak19, maart 02, 2020, 17:04:45

Vorige topic - Volgende topic

denistel

als je in paasweekend vrijdag maandag kan spelen kan dat de andere weken toch ook dan heb je 3 wedstrijden zo ingehaald toch

el haj

Jammer, we zitten juist wel weer in een lekkere flow qua resultaten. Anderzijds zitten we wel met wat blessures en pijntjes, wat dat betreft zou het wel lekker zijn als de ziekenboeg verder leegstroomt - al was de bank tegen Jong AZ ook al bijzonder sterk.

Cambuur Groningen

Ik probeer de zonnige zijde te blijven zien: nog een voordeel is beginnen met nog een uitwedstrijd, die winnen en dan blijven er 5 thuiswedstrijden en 3 uit over daarna

Dreet

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 12, 2020, 17:52:16
terecht.. ik bedoelde na 1 mei wanneer de reguliere einddatum zou zijn. Zeker nu EK verplaatst gaat worden alle tijd om in te halen. En overigens zou 2 wedstrijden per week geen probleem moeten zijn voor profs. 2 x per week een kilometer of 10 hardlopen is nou ook weer niet zo problematisch lijkt me

Nou, dan vergis je je. Als het alleen hardlopen was wel ja, maar het zijn de sprints die het hem doen. Vier weken lang twee wedstrijden per week: dat zijn de spelers van Cambuur niet gewend....zeker niet met het spel dat Cambuur speelt. De trainingsintensiteit moest deze week al omlaag....

justremco

Citaat van: Dreet op maart 12, 2020, 18:18:01
Nou, dan vergis je je. Als het alleen hardlopen was wel ja, maar het zijn de sprints die het hem doen. Vier weken lang twee wedstrijden per week: dat zijn de spelers van Cambuur niet gewend....zeker niet met het spel dat Cambuur speelt. De trainingsintensiteit moest deze week al omlaag....

Bij andere clubs is het ook niet echt vanzelfsprekend toch om 2x per week te spelen??

Destroyer

Citaat van: Dreet op maart 12, 2020, 18:18:01
Nou, dan vergis je je. Als het alleen hardlopen was wel ja, maar het zijn de sprints die het hem doen. Vier weken lang twee wedstrijden per week: dat zijn de spelers van Cambuur niet gewend....zeker niet met het spel dat Cambuur speelt. De trainingsintensiteit moest deze week al omlaag....

Geld voor elke club toch?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur Groningen

Citaat van: Dreet op maart 12, 2020, 18:18:01
Nou, dan vergis je je. Als het alleen hardlopen was wel ja, maar het zijn de sprints die het hem doen. Vier weken lang twee wedstrijden per week: dat zijn de spelers van Cambuur niet gewend....zeker niet met het spel dat Cambuur speelt. De trainingsintensiteit moest deze week al omlaag....
lijkt me nog steeds niet zo zwaar als bv wielrennen

Dreet

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 12, 2020, 18:35:52
lijkt me nog steeds niet zo zwaar als bv wielrennen

Voetbal met wielrennen vergelijken is appels met peren vergelijken. Bij topvoetballers (waar ik de spelers van Cambuur onder schaar) is het de vermoeidheid van de snelle spiervezels (sprinten) die de hersteltijd bepaalt. Die is veel langer dan die van wielrenners, die hoofdzakelijk de langzame spiervezels (lang kunnen volhouden) gebruiken. Bovendien is neuromusculaire (aantal spiervezels dat wordt aangestuurd door een zenuw) vermoeidheid en herstel van de energiebalans voor wielrenners veel bepalender voor de mate van herstel.

Cambuur Groningen

Citaat van: Dreet op maart 12, 2020, 18:53:18
Voetbal met wielrennen vergelijken is appels met peren vergelijken. Bij topvoetballers (waar ik de spelers van Cambuur onder schaar) is het de vermoeidheid van de snelle spiervezels (sprinten) die de hersteltijd bepaalt. Die is veel langer dan die van wielrenners, die hoofdzakelijk de langzame spiervezels (lang kunnen volhouden) gebruiken. Bovendien is neuromusculaire (aantal spiervezels dat wordt aangestuurd door een zenuw) vermoeidheid en herstel van de energiebalans voor wielrenners veel bepalender voor de mate van herstel.
mooi verhaal, tennissers die eens in de 2 dagen dan niets anders doen dan korte sprintjes trekken? Ik vind dat 2 wedstrijden per week echt geen probleem zou mogen zijn. Gewoon een kwestie van trainen. Maar goed daar worden we het vast niet over eens :)

Dreet

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 12, 2020, 18:58:54
mooi verhaal, tennissers die eens in de 2 dagen dan niets anders doen dan korte sprintjes trekken? Ik vind dat 2 wedstrijden per week echt geen probleem zou mogen zijn. Gewoon een kwestie van trainen. Maar goed daar worden we het vast niet over eens :)

Tennis is een ander soort sprint dan voetbal, daar herstel je sneller van. En: hoe wil je een wedstrijd trainen? Dat kan niet. Nee, ik denk niet dat we het eens worden... :_schater

Cambuur Groningen

Citaat van: Dreet op maart 12, 2020, 19:28:14
Tennis is een ander soort sprint dan voetbal, daar herstel je sneller van. En: hoe wil je een wedstrijd trainen? Dat kan niet. Nee, ik denk niet dat we het eens worden... :_schater
eens.... en we zijn het er ook vast over eens dat uiteindelijk maar een ding belangrijk is: kampioen en promoveren (Ehhh dat zijn er eigenlijk 2)

gewoon een fan

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 12, 2020, 19:56:08
eens.... en we zijn het er ook vast over eens dat uiteindelijk maar een ding belangrijk is: kampioen en promoveren (Ehhh dat zijn er eigenlijk 2)

Als je kampioen wordt is de promotie een gevolg hiervan dus toch één ding   :proost

PePe

We mogen hopen dat Corona geen negatieve uitwerking gaat hebben, op onze verwachtingen.

sunderland

In het zonnetje bierdrinken straks :proost

Dreet

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 12, 2020, 19:56:08
eens.... en we zijn het er ook vast over eens dat uiteindelijk maar een ding belangrijk is: kampioen en promoveren (Ehhh dat zijn er eigenlijk 2)

Promotie gaat boven alles natuurlijk!!!