Poll
Vraag:
Man of the Match
Optie 1: Janssen
stemmen: 0
Optie 2: Mulders
stemmen: 1
Optie 3: Amofa
stemmen: 0
Optie 4: Berkhout
stemmen: 1
Optie 5: Marsman
stemmen: 14
Optie 6: Balk
stemmen: 0
Optie 7: souren
stemmen: 1
Optie 8: Diemers
stemmen: 12
Optie 9: Ferrah
stemmen: 1
Optie 10: van der Sande
stemmen: 0
Optie 11: Sjostrand
stemmen: 0
Optie 12: Kian Visser
stemmen: 0
Optie 13: Kooistra
stemmen: 0
Optie 14: van de Veen
stemmen: 0
Optie 15: Jonker
stemmen: 0
Optie 16: Henstra
stemmen: 0
Het volgende avondje Cambuur. Opnieuw proberen de ongeslagen status in de Kooi voort te zetten.
Ouderwetse zaterdagavond pot. :proost :proost
Helaas laatste wedstrijden niet bij kunnen zijn
Niet erg hoor, vakantie
Maar nu dus ?rg veel zin in avondje Cambuur.
Zin in! |:)
Noord al uitverkoch!
En dat terwijl Noord er altijd treurig totaal niet uitverkocht uitziet. Daar moeten ze echt wat aan doen.
Citaat van: De Gast op oktober 04, 2025, 10:09:04
En dat terwijl Noord er altijd treurig totaal niet uitverkocht uitziet. Daar moeten ze echt wat aan doen.
ben ik met jouw eens gewoon 1 ? 2 vakken staanplaatsen van maken en rest zitplaatsen.
Wat is de westtribune nog altijd half gevuld.
Citaat van: Noordcambuur op oktober 04, 2025, 10:17:47
ben ik met jouw eens gewoon 1 ? 2 vakken staanplaatsen van maken en rest zitplaatsen.
Wat is de westtribune nog altijd half gevuld.
Westtribune is veel voller de laatste wedstrijden.
Citaat van: Zuid1991 op oktober 04, 2025, 10:26:30
Westtribune is veel voller de laatste wedstrijden.
Ja, dat gaat steeds beter. Dat moet ook lekker zijn voor de begroting!
Weerzien met Fedde. Wat een pegel gister.
Citaat van: Zuid1991 op oktober 04, 2025, 10:26:30
Westtribune is veel voller de laatste wedstrijden.
Dat viel me idd ook op. Was goed gevuld
Kunnen een gigantisch gat slaan bij winst (8 en 9 punten) op onze EERSTE achtervolgers. Hebben dan wel een wedstrijd meer gespeeld, maar toch!
Citaat van: De Gast op oktober 04, 2025, 10:09:04
En dat terwijl Noord er altijd treurig totaal niet uitverkocht uitziet. Daar moeten ze echt wat aan doen.
Mag niet, kwestie van veiligheid. Men wil warm tegen elkaar aanhangen. Dit gaat echt niet veranderen.
Citaat van: Stanley op oktober 04, 2025, 17:34:07
Mag niet, kwestie van veiligheid. Men wil warm tegen elkaar aanhangen. Dit gaat echt niet veranderen.
Het zou al schelen als de trappen leeg worden gehouden
Galvez er niet bij, interlands met Finland onder 21
En dan...
Marsman h?le wedstrijd
Of Jermoumi?
Citaat van: Specuveter op oktober 06, 2025, 10:16:12
En dan...
Marsman h?le wedstrijd
Of Jermoumi?
zou wel een linkspoot daar neer zetten. De Graafschap gaat daar sowieso hun plan op afstemmen
Wat een vreemd speelschema eigenlijk. 3 weken op rij een thuiswedstrijd (ok?, op maandag tussendoor Roda-uit gehad). Straks eind november ook 3 op rij thuis (ADO - Helmond - Den Bosch)
Gewoon Marsman opstelen.
Citaat van: Ollie op oktober 06, 2025, 11:26:05
Wat een vreemd speelschema eigenlijk. 3 weken op rij een thuiswedstrijd (ok?, op maandag tussendoor Roda-uit gehad). Straks eind november ook 3 op rij thuis (ADO - Helmond - Den Bosch)
klopt helemaal snap er soms niks van.
Citaat van: Galdiano op oktober 06, 2025, 11:41:29
Gewoon Marsman opstelen.
gewoon? gaat ook gebeuren anders kan ie net zo goed ophouden
Geef Marsman nou het vertrouwen eerst discussie met Souren en nou met Marsman. :_schater
Maar ik ben wel een keer klaar mee met die interland wedstrijden.
Wedstrijd tegen jong Ajax is verplaatst naar maandag 3 november 8P
Citaat van: Noordcambuur op oktober 06, 2025, 17:17:32
Wedstrijd tegen jong Ajax is verplaatst naar maandag 3 november 8P
Het staat er wat raar maar de nieuwe datum wordt nog bekend gemaakt.
Citaat van: Noordcambuur op oktober 06, 2025, 14:38:46
Maar ik ben wel een keer klaar mee met die interland wedstrijden.
Aan de andere kant....speel liever op zaterdag dan maandag !
Citaat van: Noordcambuur op oktober 06, 2025, 17:17:32
Wedstrijd tegen jong Ajax is verplaatst naar maandag 3 november 8P
knjb die Ajax weer even helpt. ?
Citaat van: Noordcambuur op oktober 06, 2025, 17:17:32
Wedstrijd tegen jong Ajax is verplaatst naar maandag 3 november 8P
Is nog niet zeker toch dat het 03-11 is? Het kan ook nog naar 01-11 of 02-11 bijvoorbeeld.
Citaat van: michello op oktober 06, 2025, 18:48:49
Is nog niet zeker toch dat het 03-11 is? Het kan ook nog naar 01-11 of 02-11 bijvoorbeeld.
dat bepaalt Ajax
Kaartverkoop gaat heel goed 4 vakken op Oosttribune al uitverkocht meeste kaarten nog tekoop vak 21.
Zuidtribune nog rond 80 kaarten beschikbaar.
Noordtribune uitverkocht.
Nog 3 dagen te gaan voor een uitverkocht stadion :y
Kan jammer genoeg niet naar de wedstrijd. De vorige keer was in het stadion een geweldige sfeer doordat beide supporter groepen 90 minuten hun best deden hun club te steunen.
Ik kan mij niet herinneren dat we een tegenstander hadden die zo'n sfeer 90 minuten kon brengen. Ook na de wedstrijd geen ellende, dus hopelijk deze keer weer zo'n treffen.
Iemand toevallig een kaartje voor Noord over?
Citaat van: Vlampiep op oktober 09, 2025, 09:11:36
Kan jammer genoeg niet naar de wedstrijd. De vorige keer was in het stadion een geweldige sfeer doordat beide supporter groepen 90 minuten hun best deden hun club te steunen.
Ik kan mij niet herinneren dat we een tegenstander hadden die zo'n sfeer 90 minuten kon brengen. Ook na de wedstrijd geen ellende, dus hopelijk deze keer weer zo'n treffen.
Ja, deed mij in het uitvak heel erg denken aan de fantastische sfeer in de Harmonie!
:D
Citaat van: Vlampiep op oktober 09, 2025, 09:11:36
Kan jammer genoeg niet naar de wedstrijd. De vorige keer was in het stadion een geweldige sfeer doordat beide supporter groepen 90 minuten hun best deden hun club te steunen.
Ik kan mij niet herinneren dat we een tegenstander hadden die zo'n sfeer 90 minuten kon brengen. Ook na de wedstrijd geen ellende, dus hopelijk deze keer weer zo'n treffen.
90 minuten lang geregisseerd. Niet mijn manier van sfeer maken.
Meen dat de kaartverkoop voor het uitvak helaas niet zo voorspoedig gaat. Zag iets van 450 tickets voorbij komen. Uitvak is flink groter toch?
Kunnen volgens mij 786 man in. Dat hadden ze vorig jaar in ieder geval mee en toen was het uitverkocht.
Citaat van: michello op oktober 09, 2025, 10:11:33
Kunnen volgens mij 786 man in. Dat hadden ze vorig jaar in ieder geval mee en toen was het uitverkocht.
Klopt enorm van genoten. Hoop dat ze nog even een flinke push krijgen en ook richting dat aantal gaan! |:)
Citaat van: Noordcambuur op oktober 08, 2025, 21:16:31
Kaartverkoop gaat heel goed 4 vakken op Oosttribune al uitverkocht meeste kaarten nog tekoop vak 21.
Zuidtribune nog rond 80 kaarten beschikbaar.
Noordtribune uitverkocht.
De hoofdtribune lijkt met elke wedstrijd langzaam wat voller te raken.
Citaat van: Viper op oktober 09, 2025, 10:27:19
De hoofdtribune lijkt met elke wedstrijd langzaam wat voller te raken.
ok? mooi nieuws :thumbsup
Scheidsrechter bij deze wedstrijd is Sander van der Eijk.
Citaat van: Noordcambuur op oktober 09, 2025, 11:09:44
Scheidsrechter bij deze wedstrijd is Sander van der Eijk.
NEEEE!! ;(
Kooij en Van der Eijk de parade paardjes van de KNVB, maar hebben echt 0,0 gevoel bij dit soort wedstrijden. Fluiten alles dood, en juist bij dit soort wedstrijden moet je de boel los laten.
Citaat van: Lore op oktober 09, 2025, 09:54:47
Ja, deed mij in het uitvak heel erg denken aan de fantastische sfeer in de Harmonie!
:D
Iedereen zijn manier van sfeer beleven, maar de regisseur zorgde er wel voor dat ze zingend de bussen ingingen en niets sloopten en kon iedereen veilig naar huis.
Citaat van: Viper op oktober 09, 2025, 10:27:19
De hoofdtribune lijkt met elke wedstrijd langzaam wat voller te raken.
Mag tot op heden ook nog niet vol heb ik begrepen. Brandtechnisch is er iets nog niet af/op orde.
Citaat van: Bussum op oktober 09, 2025, 10:23:41
Klopt enorm van genoten. Hoop dat ze nog even een flinke push krijgen en ook richting dat aantal gaan! |:)
Velen kwamen toen ook ivm het nieuwe stadion.
Citaat van: PePe op oktober 09, 2025, 12:50:11
Velen kwamen toen ook ivm het nieuwe stadion.
Het helpt denk ik ook niet mee dat ze zijn gestopt met hun ultra's, de Brigata Tifosi.
Citaat van: Vlampiep op oktober 09, 2025, 12:19:33
Iedereen zijn manier van sfeer beleven, maar de regisseur zorgde er wel voor dat ze zingend de bussen ingingen en niets sloopten en kon iedereen veilig naar huis.
Van een bekende nog wel gehoord dat ook de inrichting van ons uitvak daarbij helpt. Noemde de lage poortjes ipv kooien en de gastvrije ontvangst. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Citaat van: Galdiano op oktober 09, 2025, 11:20:18
NEEEE!! ;(
Kooij en Van der Eijk de parade paardjes van de KNVB, maar hebben echt 0,0 gevoel bij dit soort wedstrijden. Fluiten alles dood, en juist bij dit soort wedstrijden moet je de boel los laten.
klopt is niet beste scheidsrechter heeft totaal geen gevoel voor de wedstrijden die hij fluit.
Citaat van: papier op oktober 09, 2025, 12:46:33
Mag tot op heden ook nog niet vol heb ik begrepen. Brandtechnisch is er iets nog niet af/op orde.
is al klaar hoorde het van de week.
Citaat van: Vlampiep op oktober 09, 2025, 12:19:33
Iedereen zijn manier van sfeer beleven, maar de regisseur zorgde er wel voor dat ze zingend de bussen ingingen en niets sloopten en kon iedereen veilig naar huis.
Klopt, en fijn dat anderen er wel van kunnen genieten.
Denk dat we over de 14000 kaarten gaan zaterdag! |:)
Nog een 200 kaarten te koop.
Citaat van: Zuid1991 op oktober 10, 2025, 08:19:41
Denk dat we over de 14000 kaarten gaan zaterdag! |:)
Nog een 200 kaarten te koop.
oost en zuid komen vol :thumbsup
Er zijn naar verwachting ca. 14.000 kaarten verkocht. De kassa's zijn zaterdag nog geopend en er geldt een vrije verkoop.
Vanuit De Graafschap reizen ca. 500 supporters af naar Leeuwarden.
Citaat van: Bussum op oktober 09, 2025, 10:23:41
Klopt enorm van genoten. Hoop dat ze nog even een flinke push krijgen en ook richting dat aantal gaan! |:)
Wat boeien die lui me nou. We zijn er voor Cambuur. Ik hoop dat we ze flink stil krijgen morgen al zal dat moeilijk worden gezien hun geprogrammeerde sfeer
Citaat van: Inferno-058 op oktober 10, 2025, 11:57:28
Wat boeien die lui me nou. We zijn er voor Cambuur. Ik hoop dat we ze flink stil krijgen morgen al zal dat moeilijk worden gezien hun geprogrammeerde sfeer
Ze boeien me in zoverre dat voor de sfeer in het stadion een vol uitvak leuker is dan een (bijna) leeg uitvak.
Geen veranderingen alleen Marsman
Citaat van: Zuid1991 op oktober 10, 2025, 08:19:41
Denk dat we over de 14000 kaarten gaan zaterdag! |:)
Nog een 200 kaarten te koop.
Oost nog slechts 54 kaarten
Zuid nog 40.
West :?
Volle bak !
Citaat van: fred op oktober 11, 2025, 05:12:09
Oost nog slechts 54 kaarten
Zuid nog 40.
West :?
Volle bak !
West schijnt vanavond ook aardig vol te lopen! |:)
Prachtig man! Misschien wel hoogste toeschouweraantal sinds opening van het stadion.
Bizar knap eigenlijk dat binnen 1.5 jaar we van 8000 man in de kkd in het oude stadion naar 14.000 in het nieuwe stadion zijn gegaan.
Beloofd nog wat als we de eredivisie ingaan. Kan er nog wel een ring op worden gebouwd |:)
Citaat van: CambuurAmersfoort op oktober 11, 2025, 10:35:41
Prachtig man! Misschien wel hoogste toeschouweraantal sinds opening van het stadion.
Bizar knap eigenlijk dat binnen 1.5 jaar we van 8000 man in de kkd in het oude stadion naar 14.000 in het nieuwe stadion zijn gegaan.
Beloofd nog wat als we de eredivisie ingaan. Kan er nog wel een ring op worden gebouwd |:)
Ring zal moeilijk gaan. Hoeken schijnen wel een optie te zijn.
Citaat van: CambuurAmersfoort op oktober 11, 2025, 10:35:41
Prachtig man! Misschien wel hoogste toeschouweraantal sinds opening van het stadion.
Bizar knap eigenlijk dat binnen 1.5 jaar we van 8000 man in de kkd in het oude stadion naar 14.000 in het nieuwe stadion zijn gegaan.
Beloofd nog wat als we de eredivisie ingaan. Kan er nog wel een ring op worden gebouwd |:)
Helemaal mee eens.
Jarenlang gedacht en gehoopt dat die potentie qua aantallen er zou zijn en dat komt er nu echt uit!
Genieten vanavond! |:)
Citaat van: Galdiano op oktober 11, 2025, 11:00:24
Hoeken schijnen wel een optie te zijn.
Gelukkig hebben we daar nog lang geen geld voor 8)
Noord lijkt nooit vol, hier kan met gemak nog wel 1000 man bij.
Vanavond vanaf minuut 1 met z'n allen dr achter gaan staan! |:)
Citaat van: Galdiano op oktober 11, 2025, 09:18:25
West schijnt vanavond ook aardig vol te lopen! |:)
nog nooit gezien en ik geloof t nu ook niet.
Heerlijk die zaterdagavond wedstrijden!
Oost uitverkocht en zuid nog 5 tickets!
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1700791/antifa-roept-op-tot-linkse-sfeeracties-in-stadions-en-wil-nederlandse-vlag-weren.html (https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1700791/antifa-roept-op-tot-linkse-sfeeracties-in-stadions-en-wil-nederlandse-vlag-weren.html)
Dit word nog wat :_schater
:0= uitverkocht !
Eens kijken of er minder lege plekken op West zijn dan op Noord
Citaat van: okkele op oktober 11, 2025, 13:40:13
nog nooit gezien en ik geloof t nu ook niet.
Je speelt nu al ruim meer dan een jaar in het nieuwe stadion en het is nog niet gelukt om de West tribune helemaal vol te krijgen terwijl het stadion wel telkens (zo goed als) uitverkocht is
Citaat van: dennisw8 op oktober 11, 2025, 14:51:40
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1700791/antifa-roept-op-tot-linkse-sfeeracties-in-stadions-en-wil-nederlandse-vlag-weren.html (https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1700791/antifa-roept-op-tot-linkse-sfeeracties-in-stadions-en-wil-nederlandse-vlag-weren.html)
Dit word nog wat :_schater
Oef.... dat is wel pijnlijk als Antifa achter je staat....
Citaat van: dennisw8 op oktober 11, 2025, 14:51:40
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1700791/antifa-roept-op-tot-linkse-sfeeracties-in-stadions-en-wil-nederlandse-vlag-weren.html (https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1700791/antifa-roept-op-tot-linkse-sfeeracties-in-stadions-en-wil-nederlandse-vlag-weren.html)
Dit word nog wat :_schater
De club kennende zou dat liever willen zien dan de Nederlandse vlag. Gekke wereld
Citaat van: Inferno-058 op oktober 11, 2025, 15:05:07
De club kennende zou dat liever willen zien dan de Nederlandse vlag. Gekke wereld
Wat een onzin dit.
Steun je spelers gewoon en die spelen in geel/blauw. |:)
Tenzij DKV met hun Friesje lapjes komt, dan is het wel humor.
Citaat van: Bankzitter op oktober 11, 2025, 15:27:11
Steun je club gewoon en die kleuren zijn geel/blauw. |:)
Als iedereen die vorige week een Nederlandse vlag meehad, nu gaat zwaaien met een blauwgele vlag, zou dat wel sfeerverhogend zijn ja :thumbsup
Citaat van: Poetser op oktober 11, 2025, 15:18:54
Wat een onzin dit.
Ohja?
(https://i.postimg.cc/VL1t3C33/G2-Wz-HS6-XEAAg-Wah.jpg)
Zo'n actie is een reactie op wat er in stadions gebeurt. Je hoeft niet links te zijn om je uit te spreken tegen spreekkoren te zijn die homo als scheldwoord gebruiken. Als liberaal begrijp ik ook dat clubs daar een statement tegen maakten, niks met links of woke te maken. . Dat geld ook voor racisme. Als club wil je dat iedereen zich welkom voelt in het stadion.
Citaat van: Inferno-058 op oktober 11, 2025, 15:47:19
Ohja?
(https://i.postimg.cc/VL1t3C33/G2-Wz-HS6-XEAAg-Wah.jpg)
Was dat toen niet 'opgelegd' vanuit de knvb? Dat die aanvoerder van excelsior daar niet aan meedeed
Citaat van: Inferno-058 op oktober 11, 2025, 15:47:19
Ohja?
(https://i.postimg.cc/VL1t3C33/G2-Wz-HS6-XEAAg-Wah.jpg)
Ik voorzie nieuwe uitshirts voor volgend jaar :zweep
Citaat van: Edr op oktober 11, 2025, 16:43:25
Nog iemand die een kaart voor noord zoekt?
Op facebook worden nog kaarten gevraagd
Volle bak, gas op de plank. |:) |:) |:)
(https://pbs.twimg.com/media/G2_zB6QW8AAJsyI?format=jpg&name=large)
Wat slecht dat de frietkramen weg zijn
Citaat van: KlinkHamer op oktober 11, 2025, 20:34:54
Wat slecht dat de frietkramen weg zijn
Op oost half warm half koud met een lading zout. Eenmalige actie.
Wij springen allemaal voor bob bob bob bob bob |:)
Bobbie doet het geweldig, op deze manier heeft Galvez een probleem
Tijd voor Binder..!
En weer +3. Prima overwinning.
Af en toe slaapverwekkend, maar dat zat er aan te komen na die rode kaart. Keeper haalde er ook best veel uit. Valt die 2-0 eerder voetbalt het ook minder met de rem erop.
G??n Binder en g??n Rolke erin.
Dat kleine stukje met Kooistra op de back smaakte naar m??r
Mooi dat de jongens van onder 21 Cambuur vandaag redden.
Voor de rest het duel maar snel vergeten :D
Mooie verdiende overwinning.
Maar wat heb ik me lopen irriteren aan de jostiband in het uitvak. Ik las hier van de week iemand die dit mooi vindt.....
2 x in de week oefenen op de dansjes en het zwaaien van de sjaaltjes.
En dan ook nog zo'n gek in een bakje met een megafoon er bij , die aan moet geven wanneer en hoe je moet zwaaien met het sjaaltje ..
Citaat van: zeewolde op oktober 11, 2025, 23:47:41
Mooie verdiende overwinning.
Maar wat heb ik me lopen irriteren aan de jostiband in het uitvak. Ik las hier van de week iemand die dit mooi vindt.....
2 x in de week oefenen op de dansjes en het zwaaien van de sjaaltjes.
En dan ook nog zo'n gek in een bakje met een megafoon er bij , die aan moet geven wanneer en hoe je moet zwaaien met het sjaaltje ..
past niet bij onze club maar ik irriteer me er ook niet aan. Zoveel mooier, de wedstrijden met een goed gevuld uitvak.
Citaat van: zeewolde op oktober 11, 2025, 23:47:41
Maar wat heb ik me lopen irriteren aan de jostiband in het uitvak. Ik las hier van de week iemand die dit mooi vindt.....
Dat had ik vandaag ook. Verschrikkelijk, dat geregisseerde. Als ze nou 3-0 winnen of 3-0 verliezen, het zal geen verschil maken.
En dan na de wedstrijd moet het elftal ook nog een verplicht stukje opvoeren/aanhoren?!
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 12, 2025, 00:01:18
Dat had ik vandaag ook. Verschrikkelijk, dat geregisseerde. Als ze nou 3-0 winnen of 3-0 verliezen, het zal geen verschil maken.
En dan na de wedstrijd moet het elftal ook nog een verplicht stukje opvoeren/aanhoren?!
Noord-koreaans geregisseerde sfeer, met een hoog 'kijk ons eens mooi georganiseerd zingen en dansen' gehalte. Heeft niks met voetbal te maken en toch zijn er mensen die het prachtig vinden.
Citaat van: Eewal op oktober 11, 2025, 23:54:40
past niet bij onze club maar ik irriteer me er ook niet aan. Zoveel mooier, de wedstrijden met een goed gevuld uitvak.
waar maken sommigen zich druk over. Laat gaan
Goede degelijke wedstrijd gezien waarin de jonkies het mochten afmaken in het laatst. Marsman speelde beste pot.
2 e helft speelde je tegen een muur en dan moet je vooral geduldig blijven en geen balverlies leiden. Dat deden we gewoon heel goed. Niet heel sprankelend maar professioneel.
Citaat van: sunderland op oktober 12, 2025, 01:10:37
waar maken sommigen zich druk over. Laat gaan
Maak je nou niet zo druk om waar anderen zich druk om maken :proost
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 12, 2025, 01:29:14
Maak je nou niet zo druk om waar anderen zich druk om maken :proost
Maak je nou niet zo druk waar anderen zich druk over maken waar anderen zich weer druk over maken :_schater
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 12, 2025, 00:01:18
Dat had ik vandaag ook. Verschrikkelijk, dat geregisseerde. Als ze nou 3-0 winnen of 3-0 verliezen, het zal geen verschil maken.
En dan na de wedstrijd moet het elftal ook nog een verplicht stukje opvoeren/aanhoren?!
Klopt. Wat een sneuheid eigenlijk. Een hoop mensen om me heen begonnen ze op een gegeven moment ook maar wat uit te lachen.
Citaat van: Poetser op oktober 12, 2025, 08:22:48
Klopt. Wat een sneuheid eigenlijk. Een hoop mensen om me heen begonnen ze op een gegeven moment ook maar wat uit te lachen.
Het was inderdaad echt een vreselijk kansloos gezicht. Staat zo'n gek in zo'n bakje helemaal los te gaan wie wanneer z'n handjes in de lucht moet steken of wanneer ze walsend heen en weer moeten gaan. Het heeft niks met voetbalbeleving te maken en ik vond het vooral een beetje sneu. Ik denk ook niet dat je veel van de wedstrijd en de spanning meekrijgt als je alleen maar met je optreden bezig bent.
Erg mooi dat er gister op het laatst zoveel lokale spelers op het veld stonden. Tegen het einde 3 Leeuwarders, een Sneker, een Harekiet en een uit Surhuisterveen. Kan me eigenlijk niet herinneren dat dat voor het laatst het geval was voor dit seizoen.
Citaat van: gobo op oktober 12, 2025, 08:59:48
Erg mooi dat er gister op het laatst zoveel lokale spelers op het veld stonden. Tegen het einde 3 Leeuwarders, een Sneker, een Harekiet en een uit Surhuisterveen. Kan me eigenlijk niet herinneren dat dat voor het laatst het geval was voor dit seizoen.
prachtig idd, maar tot de 2-0 vond ik het af en wel wat wankel. Mooie toekomst!
Tegen Emmen kwamen Rolke, Binder etc erin en viel het als een kaarten huis
Nu met de "jonkies" erin niet.
Zullen we het nu hebben over de wedstrijd ipv die clowns in het uitvak? :_schater
Marsman heeft het eindelijk laten zien. Hier zo vaak verguisd, maar was de afgelopen 2 jaar de beste back van de O21 competitie. En nu laat hij dat gelukkig ook zien. Chalvez moet op gaan passen.
Sjostrand wat een speler de eerste helft. Zoveel dreiging en zowel binnenlangs als buitenom zo onvoorspelbaar. Wat heeft die een schoppen moeten incasseren.
Amofa op de kopbal van de lijn na weer erg slordig en dromerig. Dat moet er echt uit.
Een moeilijke wedstrijd waar geen doorkomen aan was door de defensieve gedacht. Maar geen moment ingezetenen dat we deze zouden verliezen.
Citaat van: Specuveter op oktober 12, 2025, 09:09:53
Tegen Emmen kwamen Rolke, Binder etc erin en viel het als een kaarten huis
Nu met de "jonkies" erin niet.
we speelden gister dan ook wel tegen 10 man he... ik vind het achter de eerste 14 in de selectie nog wat piepen en kraken. Maar doet niks af aan de prestatie van de jonkies.
Citaat van: Specuveter op oktober 12, 2025, 09:09:53
Tegen Emmen kwamen Rolke, Binder etc erin en viel het als een kaarten huis
Nu met de "jonkies" erin niet.
Ik vrees wel voor die twee dat het enkeltjes Duitsland en Oostenrijk worden. Beide log en moeilijk.. past toch helemaal niet in het snelle spel dat we willen spelen.
Citaat van: De Gast op oktober 12, 2025, 10:20:01
Ik vrees wel voor die twee dat het enkeltjes Duitsland en Oostenrijk worden. Beide log en moeilijk.. past toch helemaal niet in het snelle spel dat we willen spelen.
Opzich ook niet heel erg toch.
Als je 1 miskoop per jaar doet dan doe je het gewoon erg goed |:)
Citaat van: Galdiano op oktober 12, 2025, 09:10:36
Zullen we het nu hebben over de wedstrijd ipv die clowns in het uitvak? :_schater
Marsman heeft het eindelijk laten zien. Hier zo vaak verguisd, maar was de afgelopen 2 jaar de beste back van de O21 competitie. En nu laat hij dat gelukkig ook zien. Chalvez moet op gaan passen.
Sjostrand wat een speler de eerste helft. Zoveel dreiging en zowel binnenlangs als buitenom zo onvoorspelbaar. Wat heeft die een schoppen moeten incasseren.
Amofa op de kopbal van de lijn na weer erg slordig en dromerig. Dat moet er echt uit.
Een moeilijke wedstrijd waar geen doorkomen aan was door de defensieve gedacht. Maar geen moment ingezetenen dat we deze zouden verliezen.
Enige minpunt bij Sj?strand vind ik dat hij alles met buitenkant rechts moet of wil doen. Soms is het makkelijker voor hem en teamgenoot om bal gewoon met links over de grond voor de goal te geven of terug te trekken.
Citaat van: Galdiano op oktober 12, 2025, 09:10:36
Maar geen moment ingezetenen dat we deze zouden verliezen.
dan heb ik toch echt wat anders gezien.
kon wat mij betreft beide kanten op wat echte mogelijkheden betreft en als de scheids niet zo blunderde bij die snel genomen vrije trap waar het 1 op 1 zou zijn geweest en waarschijnlijk de 1-1 dan werd het billenknijpen met al die vermoeidheid die dan nog zwaarder word.
ik ben blij met weer een 3punter tegen een lastige tegenstander.
Citaat van: okkele op oktober 12, 2025, 11:58:04
dan heb ik toch echt wat anders gezien.
kon wat mij betreft beide kanten op wat echte mogelijkheden betreft en als de scheids niet zo blunderde bij die snel genomen vrije trap waar het 1 op 1 zou zijn geweest en waarschijnlijk de 1-1 dan werd het billenknijpen met al die vermoeidheid die dan nog zwaarder word.
ik ben blij met weer een 3punter tegen een lastige tegenstander.
Door het trage tempo sukkelde Cambuur zichzelf in slaap, waardoor de passing onzorgvuldig was.
Dit had zomaar puntverlies op kunnen leveren. Net na de rust ook dikke kans voor de Graafschap, en we hadden mazzel met die vrije trap die over moest.
Citaat van: okkele op oktober 12, 2025, 11:58:04
dan heb ik toch echt wat anders gezien.
kon wat mij betreft beide kanten op wat echte mogelijkheden betreft en als de scheids niet zo blunderde bij die snel genomen vrije trap waar het 1 op 1 zou zijn geweest en waarschijnlijk de 1-1 dan werd het billenknijpen met al die vermoeidheid die dan nog zwaarder word.
ik ben blij met weer een 3punter tegen een lastige tegenstander.
terecht dat die vrije trap werd teruggefloten, bal lag 5 meter verderop. Maar ik vond het ook billenknijpen tot aan de 2-0.
Citaat van: Eewal op oktober 12, 2025, 12:24:39
terecht dat die vrije trap werd teruggefloten, bal lag 5 meter verderop. Maar ik vond het ook billenknijpen tot aan de 2-0.
dat was niet de uitleg van de scheids, die gaf aan dat hij nog rolde en dat was zeker niet het geval.
kijk de beelden maar even terug, terecht dat niemeijer boos werd en dus weer onterecht dat ie geel kreeg.
Citaat van: okkele op oktober 12, 2025, 12:36:15
dat was niet de uitleg van de scheids, die gaf aan dat hij nog rolde en dat was zeker niet het geval.
kijk de beelden maar even terug, terecht dat niemeijer boos werd en dus weer onterecht dat ie geel kreeg.
klopt, de scheids gaf andere reden.
Citaat van: okkele op oktober 12, 2025, 11:58:04
dan heb ik toch echt wat anders gezien.
kon wat mij betreft beide kanten op wat echte mogelijkheden betreft en als de scheids niet zo blunderde bij die snel genomen vrije trap waar het 1 op 1 zou zijn geweest en waarschijnlijk de 1-1 dan werd het billenknijpen met al die vermoeidheid die dan nog zwaarder word.
ik ben blij met weer een 3punter tegen een lastige tegenstander.
Bij een goal was het een mega blunder van de scheids geweest aangezien de man een meter of 5 uit positie lag.
ook goed hoor, heb je het voorgaande ook gelezen?
Citaat van: Johan-12 op oktober 12, 2025, 11:57:30
Enige minpunt bij Sj?strand vind ik dat hij alles met buitenkant rechts moet of wil doen. Soms is het makkelijker voor hem en teamgenoot om bal gewoon met links over de grond voor de goal te geven of terug te trekken.
oneens, hij doet dat omdat hij meer gevoel in zijn rechter heeft. Dat simpele balletje op Marsman was met gevoel precies op de juiste snelheid. Zijn lichaam staat er ook op gericht. Om terug te trekken wel eens maar dat kan ook niet anders als je dat wilt
Die lui zijn goed aan het stickers plakken geweest :_schater
Citaat van: Eewal op oktober 12, 2025, 12:24:39
terecht dat die vrije trap werd teruggefloten, bal lag 5 meter verderop. Maar ik vond het ook billenknijpen tot aan de 2-0.
ik ook. Je hebt zelf ook 6 kansen gehad in 2 e helft en die benoem ik liever dan die 1.5 van hun
wedstrijd had al na 20 gedaan moeten zijn maar we waren niet scherp genoeg
de rode kaart was voor de wedstrijd niet goed want die lui gingen verdedigender
spelen dan daar hadden we best wel moeite mee en maakten vaan verkeerde
keuze,s of speelden rond zonder naar voren te gaan.
de 3 pt tellen de rest moet ze eerst maar zien te halen.
respect ook voor de supporters van graafschap 90 min achter de ploeg
Citaat van: fred op oktober 12, 2025, 13:12:46
Die lui zijn goed aan het stickers plakken geweest :_schater
waar zie je dat?
Citaat van: diekhuzen op oktober 12, 2025, 12:57:18
Bij een goal was het een mega blunder van de scheids geweest aangezien de man een meter of 5 uit positie lag.
Ja, die discussie snap ik ook niet. Volgens mij floot hij niet af omdat de bal niet stil lag, maar 9mdat hij op de foute plaats werd genomen. Volledig terecht in mijn ogen,
Citaat van: denistel op oktober 12, 2025, 13:16:29
respect ook voor de supporters van graafschap 90 min achter de ploeg
Serieus?
Die hebben geen wedstrijd gezien.
80% heeft in Doetinchem pas gehoord dat ze een uur met 10 man speelden.
Je komt toch voor het voetbal en niet voor je eigen groep 8 musical uitvoering?
Citaat van: Eewal op oktober 12, 2025, 13:20:54
waar zie je dat?
Vlak voor het begin van de 2e helft. Die hele zijwand vol :_schater
Citaat van: zeewolde op oktober 12, 2025, 13:34:24
Serieus?
Die hebben geen wedstrijd gezien.
80% heeft in Doetinchem pas gehoord dat ze een uur met 10 man speelden.
Je komt toch voor het voetbal en niet voor je eigen groep 8 musical uitvoering?
ze waren de hele wedstrijd bezig met zang en van alles en nog wat mooie
supportsschare in mijn ogen
Citaat van: denistel op oktober 12, 2025, 13:55:02
ze waren de hele wedstrijd bezig met zang en van alles en nog wat mooie
supportsschare in mijn ogen
Serieus?
Jostiband on tour man. We hebben in ieder geval hartelijk om ze moeten lachen af en toe. Sjaaltjes omhoog en omlaag.. geregisseerd en al. Poppenkast.
Wat vonden jullie buiten het geregisseerde uitvak om, van de wedstrijd ?
:_schater
Citaat van: fred op oktober 12, 2025, 14:14:10
Wat vonden jullie buiten het geregisseerde uitvak om, van de wedstrijd ?
we hebben eindelijk weer eens mensen die op voetbal zitten. Gister was niet perfect, naar je hebt gewoon zin om naar dit cambuur te kijken. Veel verrassende acties, variatie, mannetje voorbij spelen. Vorig jaar was er geen reet aan, alles zo voorspelbaar..
Citaat van: Eewal op oktober 12, 2025, 14:23:53
we hebben eindelijk weer eens mensen die op voetbal zitten. Gister was niet perfect, naar je hebt gewoon zin om naar dit cambuur te kijken. Veel verrassende acties, variatie, mannetje voorbij spelen. Vorig jaar was er geen reet aan, alles zo voorspelbaar..
Ik ga tegenwoordig naar het stadion met het idee dat als we ons normale niveau halen in ieder geval niet gaan verliezen.
Onze ondergrens is even goed als iedere ploeg vanaf plek 5.
Genieten man dit jaar.
Het schijnt dat Foppe bij de wedstrijd aanwezig was. Kwam hij om te schouten of voor de Oktober fest?
Citaat van: denistel op oktober 12, 2025, 13:55:02
ze waren de hele wedstrijd bezig met zang en van alles en nog wat mooie
supportsschare in mijn ogen
Helemaal mee eens mooi dat je zo achter je club blijft staan. Gisteravond bij Portugal Ierland bleven de Ieren zingen ook ondanks het verlies, prachtig zo'n instelling. Het is maar waar je je aan wilt ergeren.
Citaat van: PePe op oktober 12, 2025, 14:36:19
Het schijnt dat Foppe bij de wedstrijd aanwezig was. Kwam hij om te schouten of voor de Oktober fest?
Die kwam bij ons om eindelijk eens een leuke wedstrijd te zien |:)
Prachtig die 500 man van de graafschap, maar dat gedirigeer van zo'n capo en allemaal als makke lammetjes luisteren, het werd lachwekkend en vermoeiend...
Wel mooi al die vlaggen en doeken.
Waarom van onze kant geen mooie sfeeractie vooraf?
Citaat van: sunderland op oktober 12, 2025, 13:10:23
oneens, hij doet dat omdat hij meer gevoel in zijn rechter heeft. Dat simpele balletje op Marsman was met gevoel precies op de juiste snelheid. Zijn lichaam staat er ook op gericht. Om terug te trekken wel eens maar dat kan ook niet anders als je dat wilt
Ja, ik begrijp ook wel dat hij meer gevoel in zijn rechterbeen heeft omdat rechtsbenig is.
Maar een simpele bal breed zou hij ook met links moeten kunnen geven. Daarmee maak je het tegenstander lastiger en teamgenoten en jezelf makkelijker.
Citaat van: Bankzitter op oktober 11, 2025, 16:18:23
Zo'n actie is een reactie op wat er in stadions gebeurt. Je hoeft niet links te zijn om je uit te spreken tegen spreekkoren te zijn die homo als scheldwoord gebruiken. Als liberaal begrijp ik ook dat clubs daar een statement tegen maakten, niks met links of woke te maken. . Dat geld ook voor racisme. Als club wil je dat iedereen zich welkom voelt in het stadion.
CiteerSteun je spelers gewoon en die spelen in geel/blauw. |:)
Tenzij DKV met hun Friesje lapjes komt, dan is het wel humor.
Je spreekt jezelf wat tegen. Willekeur.
Citaat van: Poetser op oktober 11, 2025, 16:31:03
Was dat toen niet 'opgelegd' vanuit de knvb? Dat die aanvoerder van excelsior daar niet aan meedeed
Het is altijd aan de club om hier geen gehoor aan te geven. Regenboog vindt Cambuur klaarblijkelijk ok?.
Citaat van: Destroyer op oktober 12, 2025, 16:14:31
Prachtig die 500 man van de graafschap, maar dat gedirigeer van zo'n capo en allemaal als makke lammetjes luisteren, het werd lachwekkend en vermoeiend...
Wel mooi al die vlaggen en doeken.
Waarom van onze kant geen mooie sfeeractie vooraf?
Van de Graafschap kwam er geen sfeeractie hoor. Dat er dan van onze kant geen sfeeractie kwam vind ik wel opvallend. Volgens mij liegen de statiegeld inkomsten er niet om.
Het was inderdaad een erg geprogrammeerde sfeer van hun kant. Iets te ultra.
Citaat van: PePe op oktober 12, 2025, 14:36:19
Het schijnt dat Foppe bij de wedstrijd aanwezig was. Kwam hij om te schouten of voor de Oktober fest?
Dat klopt ook. Zat op de West tribune.
Citaat van: Vlampiep op oktober 12, 2025, 14:59:20
Helemaal mee eens mooi dat je zo achter je club blijft staan. Gisteravond bij Portugal Ierland bleven de Ieren zingen ook ondanks het verlies, prachtig zo'n instelling. Het is maar waar je je aan wilt ergeren.
Ieren zingen vooral uit passie, de Graafschap zingt vooral volgens het script met die voorzanger op de verhoging
Citaat van: Inferno-058 op oktober 12, 2025, 17:47:22
Van de Graafschap kwam er geen sfeeractie hoor. Dat er dan van onze kant geen sfeeractie kwam vind ik wel opvallend. Volgens mij liegen de statiegeld inkomsten er niet om.
Het was inderdaad een erg geprogrammeerde sfeer van hun kant. Iets te ultra.
Helaas al jaren een probleem om een vaste (verf)locatie te vinden.. En hierdoor is groots uitpakken ook altijd lastig.
Gelukkig waren er tegen Feyenoord thuis, Willem II thuis en Oss thuis nog sfeeracties.
Dus als er iemand is met een gouden tip voor een grote locatie in Leeuwarden, horen we het graag.
Citaat van: debaas058 op oktober 12, 2025, 18:54:07
Helaas al jaren een probleem om een vaste (verf)locatie te vinden.. En hierdoor is groots uitpakken ook altijd lastig.
Gelukkig waren er tegen Feyenoord thuis, Willem II thuis en Oss thuis nog sfeeracties.
Dus als er iemand is met een gouden tip voor een grote locatie in Leeuwarden, horen we het graag.
Wtc zit er naast toch? Dacht dat daar al eens eerder gebruik is van gemaakt. Maar een actie kan ook zonder grote doeken toch? Miste echt wat bij deze topper gisteren!
Citaat van: debaas058 op oktober 12, 2025, 18:54:07
Helaas al jaren een probleem om een vaste (verf)locatie te vinden.. En hierdoor is groots uitpakken ook altijd lastig.
Gelukkig waren er tegen Feyenoord thuis, Willem II thuis en Oss thuis nog sfeeracties.
Dus als er iemand is met een gouden tip voor een grote locatie in Leeuwarden, horen we het graag.
Als dat verven in een paar dagen is gedaan kan dat misschien op de tribune?? Op de omloop?
Citaat van: Destroyer op oktober 12, 2025, 19:53:39
Wtc zit er naast toch? Dacht dat daar al eens eerder gebruik is van gemaakt. Maar een actie kan ook zonder grote doeken toch? Miste echt wat bij deze topper gisteren!
WTC zit nu weer midden in hun 'beurs-seizoen', dus is een lastige.
De omloop van de oost-tribune was in de zomer een optie inderdaad, maar met een klein beetje regen is het daar gelijk zeiknat omdat het een open ruimte is.
Alleen de eerste wedstrijd verloren, daarna niks meer. Dat is heel erg knap gezien de dramatische voorbereiding. Tegenstanders komen hier en parkeren de bus muv jong psv. Het is dus lastig voetballen. Door het aanvallende voetbal geef je wel wat kansen weg maar dat is logisch. Tot nu toe zit alles mee, je zag het zaterdag aan de 2 doelpunten die er via binnenkant paal ingaan. Maar dat dwing je zelf af. Complimenten aan de technische staf die er weer een vriendenteam van heeft gemaakt. Gewoon zo doorgaan en nu de punten blijven pakken, want een dip(je) kan niet uitblijven. Tegenstanders analyseren ons dood dus het wordt elke pot lastiger. En dan nog even over het uitvak. Lees 3 pagina's over die lui. Totaal onbelangrijk in mijn ogen. Wat die lui doen moeten ze zelf weten. Ik heb er in ieder geval helemaal niks mee.
Snel een doelpunt maken, dan kunnen alle analyses de prullenbak in.
(https://pbs.twimg.com/media/G3Y8CqDXsAI438b?format=jpg&name=large) Cijfers uit de VI...
Citaat van: Derkx R.H. op oktober 16, 2025, 16:52:58
(https://pbs.twimg.com/media/G3Y8CqDXsAI438b?format=jpg&name=large) Cijfers uit de VI...
5,5 van Balk kan ik niet helemaal plaatsen
Citaat van: Derkx R.H. op oktober 16, 2025, 16:52:58
(https://pbs.twimg.com/media/G3Y8CqDXsAI438b?format=jpg&name=large) Cijfers uit de VI...
dat je vi nog serieus neemt. Heb de vi allang niet meer. De mooie interviews met spelers die zeiden wat ze dachten is allang niet meer. Allemaal voorgekauwde antwoorden. En de cijfers, nadat Daley Blind boven Martijn vd Laan eindigde was het klaar