Vanmiddag was er de Harlem Shake op het Zaailand, waar duizenden mensen op afkwamen. Het was er deels ook ter promotie van de stad Leeuwarden, Serious Request en de verkiezingen voor Culturele Hoofdstad van Europa in 2018, eind dit jaar.
Is het een idee dat wij daar als Cambuur-supporters aandacht aan besteden? We houden allemaal van deze stad en zijn trots op de club, de Oldehove en alles wat Leeuwarden zo mooi maakt. Zou het dan niet fantastisch zijn dat we de stad en de club promoten? Wereldwijde naamsbekendheid, dat zal het opleveren als Leeuwarden Culturele Hoofdstad wordt. Een mooie actie bedenken en dan knallen. Voor de club, voor de stad! |:)
Ik was vanmiddag bij de Harlem Shake en schreef onderstaand verslag (inclusief foto's + video).
http://renesmid.wordpress.com/2013/02/17/leeuwarden-gaat-los-op-harlem-shake/ (http://renesmid.wordpress.com/2013/02/17/leeuwarden-gaat-los-op-harlem-shake/)
Ook al zijn we nog zo gek op onze stad, ik heb nooit begrepen waarom Leeuwarden zo nodig de Culturele Hoofdstad van Europa wil zijn. Wij zijn en blijven een provinciestad(je) en d'r zijn honderden steden in Europa die meer aanspraak maken op die titel. Maar René, in welk opzicht zie jij dat er iets valt te halen voor Cambuur?
Die culturele hoofdstad gedoe kost klauwen vol geld, belachelijk. wat had je in het hoofd, een Cambuur shake op de noordtribune of zo? :X
Citaat van: Destroyer op februari 17, 2013, 21:32:12
Die culturele hoofdstad gedoe kost klauwen vol geld, belachelijk.
Helemaal mee eens. Geldweggooierij.
PS: Zolang dat bushokje op de Oldehove staat, verdien je niet eens om een culturele hoofdstad te worden. :(
Inderdaad als je zulke onzin op onze trots zet heb je er geen ballen verstand van. En Leeuwarden is het nog niet ze zitten bij de laatste 3, en als ze het niet worden dan is er behoorlijk veel geld over de balk gesmeten.
Het gaat mij niet zozeer om de Culturele Hoofdstad zelf, maar om de combinatie van beide. Onze club en stad promoten en ze wellicht helpen in die strijd om de Culturele Hoofdstad. We zijn dichtbij, moeten Maastricht en Eindhoven nog verslaan en dat zal heel lastig worden en daarom is alle promotie mooi meegenomen, dunkt me.
Ik heb vanuit het management begrepen dat er vanuit Cambuur zelf wel degelijk plannen zijn om iets met de Culturele Hoofdstad te doen. Dat het met geld smijten is kan ik begrijpen, maar moeten wij als Cambuur-supporters ons dan maar afzetten tegen alles wat met de Culturele Hoofdstad te maken heeft?
We zijn trots op de club en op de stad, maar promotie ten faveure van de supporters/club/stad en Culturele Hoofdstad is teveel gevraagd?
Serious Request is een uitgelezen mogelijkheid om acties te houden. Zo kan je mooi de club en de stad promoten.
Zou me trouwens niks verbazen als die fienen 30 km verder op zich ook zoveel mogelijk gaan bezig houden met dit evenement.
:scc
ik denk wat renesmidje bedoeld is dat wij ook een soort actie moeten doen wat anders is en opvalt. Maar geen harlem shake :P Want dat zou gewoon fout zijn. Dan maak je van een "harde kern" een "zachte kern". :clint
Maar wat had je zelf in gedachten dan? als je iets doet moet het natuurlijk in het voordeel zijn van de stad en/of de club. :proost
Citaat van: MP4L op februari 19, 2013, 13:15:51
ik denk wat renesmidje bedoeld is dat wij ook een soort actie moeten doen wat anders is en opvalt. Maar geen harlem shake :P Want dat zou gewoon fout zijn. Dan maak je van een "harde kern" een "zachte kern". :clint
Maar wat had je zelf in gedachten dan? als je iets doet moet het natuurlijk in het voordeel zijn van de stad en/of de club. :proost
Ik ga binnenkort met iemand afspreken en eens kijken of we een actie kunnen bedenken. Ik wilde nu vooral even peilen of er onder de supporters iets van draagvlak is om de club/stad te promoten. Tot nu toe is dat nog niet gelukt, maar dit forum stroomt dan ook niet over van positivisme natuurlijk ;)
Mijn mening:
Serious Request: Een dikke JA!
Culturele hoofdstad: Een nog dikkere NEE!
|:)
FF een vraagje.
Waar zal de opening van dit festival moeten plaatsvinden?
Welke locatie in de stad heeft in 2018 ongeveer 15.000 overdekte plaatsen en ruim voldoende parkeerplaatsen!!!
|:)
Citaat van: SCCornjum op februari 20, 2013, 19:39:35
FF een vraagje.
Waar zal de opening van dit festival moeten plaatsvinden?
Welke locatie in de stad heeft in 2018 ongeveer 15.000 overdekte plaatsen en ruim voldoende parkeerplaatsen!!!
|:)
Geen idee.
Citaat van: clint op februari 18, 2013, 10:18:04
Citaat van: Destroyer op februari 17, 2013, 21:32:12
Die culturele hoofdstad gedoe kost klauwen vol geld, belachelijk.
Helemaal mee eens. Geldweggooierij.
PS: Zolang dat bushokje op de Oldehove staat, verdien je niet eens om een culturele hoofdstad te worden. :(
Die puist is één groot gedrocht! Verkloten van oude bouwkunde! Past precies in het straatje oud Leeuwarden om zeep helpen. :R
Citaat van: SCCornjum op februari 20, 2013, 19:39:35
FF een vraagje.
Waar zal de opening van dit festival moeten plaatsvinden?
Welke locatie in de stad heeft in 2018 ongeveer 15.000 overdekte plaatsen en ruim voldoende parkeerplaatsen!!!
|:)
Tja, daarvoor moet je bij de organisatie van CH2018 zijn. Zal allemaal wel loslopen, mocht Leeuwarden überhaupt worden verkozen tot Culturele Hoofdstad.
Das het nadeel van passanten in het gemeente bestuur.. Mensen die totaal geen binding hebben of ook maar iets weten van de stad/ regio.
En ze willen allemaal graag hun stempel achterlaten dus worden er steeds gekkere dingen bedacht. Zoals miljoenen over de balk gooien om bovenaan een lijstje te eindigen wat ooit door iemand bedacht is.
Nee, Serious request lijkt me een beter doel om iets voor te doen als supporters(vereniging) zijnde..
Feestje geven.. en de opbrengst naar SR2013 |:) :ams
Weet niet of het cultuur is maar als we promoveren geven we het mooiste feest in jaren :y
Citaat van: Ronnie tng op februari 20, 2013, 18:37:52
Mijn mening:
Serious Request: Een dikke JA!
Culturele hoofdstad: Een nog dikkere NEE!
|:)
_O_
In de organisatie van CH2018 zitten bijna alleen maar mensen die bitter weinig met Leeuwarden hebben en nog minder met Cambuur. Dat feestje wordt een feestje voor een kleine elite, wat tientallen miljoenen euri gaat kosten. Mocht Leeuwarden het worden, en die kans is zeer zeker aanwezig, dan gaat de provincie er mee aan de haal.
ik zie de run voor CH2018 positief, natuurlijk het kost geld, maar het is Leeuwarders eigen om alleen naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.
Zelfs als een gedeelte van de kosten door Europa gedragen wordt
Eerst maar eens afwachten of we het worden en dan er een succes van maken (gemiddelde stijging door de jaren heen van de toeristen die naar de CH komen: tussen de 10 en 15 % meer toeristen, in sommige gevallen werd er meer dan € 70 miljoen verdiend)
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben
Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
ik zie de run voor CH2018 positief, natuurlijk het kost geld, maar het is Leeuwarders eigen om alleen naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.
Zelfs als een gedeelte van de kosten door Europa gedragen wordt
Eerst maar eens afwachten of we het worden en dan er een succes van maken (gemiddelde stijging door de jaren heen van de toeristen die naar de CH komen: tussen de 10 en 15 % meer toeristen, in sommige gevallen werd er meer dan € 70 miljoen verdiend)
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben
Ja, dat kan wel zo zijn, maar (een paar voorbeelden) Liverpool (2008), Istanbul (2010) en Marseille (2013) zijn nogal wat andere namen dan ons provinciestadje met nog geen 100 000 inwoners.
Citaat van: Sander Scc op februari 20, 2013, 22:31:48
SR2013
Leuke aandachtstrekker. Als je er wat mee wil doen, dan wel massaal. En overtuigend. Anders staan we voor aap voor het hele land.
Als je de voorpagina wil halen, plak je de centjes op bakstenen. En gooien maar.... :X ;) ;) :D
Citaat van: brambo3004 op februari 21, 2013, 19:10:06
Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
ik zie de run voor CH2018 positief, natuurlijk het kost geld, maar het is Leeuwarders eigen om alleen naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.
Zelfs als een gedeelte van de kosten door Europa gedragen wordt
Eerst maar eens afwachten of we het worden en dan er een succes van maken (gemiddelde stijging door de jaren heen van de toeristen die naar de CH komen: tussen de 10 en 15 % meer toeristen, in sommige gevallen werd er meer dan € 70 miljoen verdiend)
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben
Ja, dat kan wel zo zijn, maar (een paar voorbeelden) Liverpool (2008), Istanbul (2010) en Marseille (2013) zijn nogal wat andere namen dan ons provinciestadje met nog geen 100 000 inwoners.
Kom nog maar eens met wat namen! Veel steden die er zwaar zijn bij ingeschoten.
Die CH gaat nergens over... In deze tijd van crisis kun je de centjes beter spenderen aan nuttiger zaken. Zoals een nieuw stadion voor onze trots. Dat blijft. Die CH ellende is een hoogmis voor aandachtsgeile ambtenaren en ander subsidievolk.
_O_
Hoewel negatief zijn in het bloed van de mens zit, kunnen we ook eens positief naar iets kijken, in plaats van alles afschieten.
Ja, de (sociaal)economische situatie is niet goed in Leeuwarden. Meer dan vijfduizend (!) inwoners van de stad hebben geen baan. Op een inwonertal van iets meer dan 95.000 is dat 11,3%. Daar komt nog bij dat bijna achtduizend mensen in Leeuwarden moeten leven van een minimuminkomen: 16,5% van de bevolking.. Ja, Schieringen is de slechtste wijk van Nederland, er is veel jeugdoverlast, et cetera. Maar zijn dat meteen redenen om er maar negatief tegenover te staan? Deze stad kan een enorme boost wel gebruiken, en met de Culturele Hoofdstad zal toch zeker het imago van Leeuwarden verbeteren en ik durf te wedden dat de economie zal aantrekken.
Als we het niet worden, kost dat in totaal 3,4 miljoen euro. Dat is verdomd veel geld, maar als we het wel worden - en daar hebben wij als Cambuur-supporters zeker niet veel invloed op - dan KAN dat de stad enorm veel miljoenen opleveren, ook al zijn we niet zo groot als Liverpool.
Maar we kunnen natuurlijk ook blijven zitten en niets doen. Ik ben zo niet, ik wil vechten. Voor de club, voor de stad. Cambuur in een positief daglicht zetten EN de stad helpen. Moet kunnen, toch?
Als je het wordt dan levert het geld op, maar waar gaat dat geld allemaal naar toe? Voor de bedrijven is het allemaal leuk maar het geld wat de gemeente er aan verdient wordt niet gestoken in de bevolking maar in hun eigen projecten. De gemeente heeft een mentaliteit van we willen het niet hebben of dit heeft hier niks te zoeken. Ga nu eerst maar eens onderzoeken wat de bevolking mist in de stad en ga daar vanuit maar eens aan het werk. En denk eens niet aan jullie eigen reet om zo omhoog te komen in de politieke wereld. Niet alleen Leeuwarden wordt er beter van ook de provincie zal er dan beter van worden. En wat zien wij terug van de provincie????? Ze laten bedrijven naar de klote gaan omdat er geen vergunningen worden verleend en daardoor willen mensen niet naar leeuwarden toe omdat hier nooit een reet te doen is. Dus kom eerst eens met concrete dingen voor de mensen zodat je ze achter je gaat krijgen. Het is op dit moment 1 grote luchtbel waar niemand duidelijkheid over heeft.
Praat je nu tegen mij of tegen de gemeente? Ik ben slechts voorstander van de CH en wil een actie met Cambuur mbt de CH.
Wat is CH? Wat krijg je? Wie waren de vorige CH?
Citaat van: SCC-J op februari 23, 2013, 19:14:45
Wat is CH? Wat krijg je? Wie waren de vorige CH?
Lees terug en/of ken je feiten.
KUL-turele hoofdstad!!!!
Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben
Ik denk dat je de plannen nog maar eens goed moet gaan lezen. Het wordt een provinciaal feestje. Waarin het alleen maar zal draaien om het "gezien worden". Een hoogmis voor publiciteitsgeile bestuurders cq. politieke carrierejagers. Daar koopt de stad niet veel voor.
Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben
Opgeslokt? Leeuwarden groeit op natuurlijke wijze veel harder dan het Friese platteland. Hiermee groeit natuurlijk ook de potentiële Leeuwarder beroepsbevolking. Dit soort projecten zullen daar echt niet structureel aan bijdragen. Het voelt meer als een kans voor Friesland (lees: Friesland) om vanuit een bepaalde angst de Friese cultuur te kunnen promoten.
Dat plan met het 50m hoge beeld van Doutzen zegt genoeg. Dom provinciaal ''feest''. Pure geldverspilling.
Citaat van: Len Cantello op februari 26, 2013, 20:12:50
Het wordt een provinciaal feestje. Waarin het alleen maar zal draaien om het "gezien worden". Een hoogmis voor publiciteitsgeile bestuurders cq. politieke carrierejagers.
Oh waarde heer Cantello. Wat weet u het weer prachtig te omschrijven met betrekking tot de pluchebeffers.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
_O_
Culturele Hoofdstad ??
Wat heeft Leeuwarden op cultureel vlak gedaan eigenlijk ?
Cultureel centrum Parnas gesloten, zalen schaaf proberen tegen de vlakte te werken.
Maar wel gelukkig een fries museum dat veel te veel heeft gekost en die niemand wou.
Om nog maar niet te spreken over de binnenstad die vakkundig om zeep geholpen is met nieuwbouw en/of leegstand.
Men maakt zich nu belachelijk met CH 2018.
De gemeente vroeg ontwerpers en ontwikkelaars in het kader van 'Kloppend Hart' om ideeën om het gebruik van de binnenstad te versterken en de ruimtelijke kwaliteit te verbeteren. De resultaten waren eind 2012 in het Stadskantoor te zien. In april 2013 beoordeelden burgemeester en wethouders de inzendingen. Het is nu duidelijk welke plannen doorgaan.
Blokhuisplein
Het plan van landschapsarchitect Peter de Ruyter, in samenwerking met landschapsarchitect Martijn Al, is 1 van de projecten die uitgevoerd wordt. In het verleden is de Blokhuispoort door zijn functie als gevangenis altijd afgekeerd geweest van de stad. Nu de Blokhuispoort veranderd is in een bruisende creatieve plek, willen wij een goede functionele en ruimtelijke relatie met de binnenstad maken. Het wegdek wordt over een grote lengte groen geschilderd met een wit strepenpatroon. Het afwijkende wegdek zal snelheid remmend werken en de attentie van weggebruikers vergroten, waardoor het makkelijker wordt om over te steken.
Omleiding
Het gaat om tijdelijke herinrichting van het Blokhuisplein, vanaf de bocht richting Nieuwe Keizersgracht tot de brug over de Zuiderstadsgracht. Van vrijdag 9 augustus 18.00 uur t/m maandag 12 augustus 06.00 uur wordt op het Blokhuisplein deze nieuwe wegmarkering aangebracht. Het Blokhuisplein is in bovenstaande periode gestremd voor alle doorgaand verkeer.
Het verkeer tussen het Zuiderplein en de Oostersingel/Keizersgracht/Tweebaksmarkt wordt omgeleid via het Vliet, Archipelweg en de Willem Lodewijkstraat. De parkeergarage Zaailand is bereikbaar vanaf het Zuiderplein.
[verwijderd door de beheerder]
Citaat van: Nightmarelwd op augustus 11, 2013, 10:38:50
Het wegdek wordt over een grote lengte groen geschilderd met een wit strepenpatroon.
;(
Citaat van: Len Cantello op augustus 11, 2013, 10:45:02
;(
Ik dacht eerst aan een ludieke actie van FC Groningen
Voorlopig het dat grapke wel 30 duzend euro kost :rodekaart
Doe het dan geel en blauw! Wit binnenkort maar geel verven en groen maar blauw?
Gemeente Leeuwarden geeft weer eens een gratis cursus Hoe gooi ik geld over de balk.
Citaat van: Len Cantello op februari 26, 2013, 20:12:50
Het wordt een provinciaal feestje.
Kijk voor de gein eens op de website www.2018.nl en zie daar, de promotiefilmpjes van de friese "helden" Riemer en Foppe waarin enkel SCH centraal staat. Dit hele project is puur een marketing project voor Friesland. Het verbaast me nog dat ze die weg niet blauw wit (met rode vlekken) hebben geverft.... :R
Kosten van het verfpartijtje; 30.000 euro. Even naar de bouwmarkt is goedkoper
Inmiddels gaat deze foto de ronde
[verwijderd door de beheerder]
Zouden wij burgers van de culturele hoofdstad ook nog ergens inbreng over hebben of is dit weer zo'n verhaal als die kut eieren op het zaailand toen?
Voor de hoofdstad die centraal staat krijgen de kleuren en het grootste recreatie evenement van de stad bijzonder weinig aandacht... :|
SCC SCC SCC
(https://pbs.twimg.com/media/BRY2j9WCcAAglqx.jpg:large)
Zebrapad te groen voor Cambuurfan
LEEUWARDEN – Nog geen nacht lang bleef het splinternieuwe groene zebrapad op het Leeuwarder Blokhuisplein vrij van graffiti.
Klaarblijkelijk stond de kleur van de oversteekplaats een aantal Cambuursupporters niet aan: op verschillende plekken stond op het groene asfalt '058' en 'SCC' (een afkorting voor SC Cambuur) gekalkt. Misschien had het te maken met het bezoek dat FC Groningen, dat in groen-wit speelt, vrijdag aan het Cambuurstadion brengt.
Ook op Twitter zorgt het zebrapad voor de nodige ophef. ,,Ze zijn gek geworden hier in Leeuwarden'', merkt Michel Tilma op. ,,Kostenplaatje €30.000. Veilig oversteken doe je op een zebrapad. Zwartwit en niet groenwit.'' De bedoeling van de oversteekplaats is juist dat het veiliger wordt om vanuit de binnenstad over te steken naar de Blokhuispoort.
In één opzicht is dat doel voorlopig bereikt: het drukke autoverkeer reed aanmerkelijk langzamer langs de oude gevangenis dan normaal.
LC
Groen-wit. :_schater :_schater
Die lui snappen er helemaal niets van. Als ze het blauw-geel hadden gemaakt had niemand in Leeuwarden er op gekalkt. :clint
Oh ja, deze hebben we ook nog: Crone.....dat bakje mut d'r af!!
Dit kan ook weer alleen in Leeuwarden...onbegrijpelijk :zucht
Citaat van: Nightmarelwd op augustus 11, 2013, 10:38:50
Men maakt zich nu belachelijk met CH 2018.
De gemeente vroeg ontwerpers en ontwikkelaars in het kader van 'Kloppend Hart' om ideeën om het gebruik van de binnenstad te versterken en de ruimtelijke kwaliteit te verbeteren. De resultaten waren eind 2012 in het Stadskantoor te zien. In april 2013 beoordeelden burgemeester en wethouders de inzendingen. Het is nu duidelijk welke plannen doorgaan.
Blokhuisplein
Het plan van landschapsarchitect Peter de Ruyter, in samenwerking met landschapsarchitect Martijn Al, is 1 van de projecten die uitgevoerd wordt. In het verleden is de Blokhuispoort door zijn functie als gevangenis altijd afgekeerd geweest van de stad. Nu de Blokhuispoort veranderd is in een bruisende creatieve plek, willen wij een goede functionele en ruimtelijke relatie met de binnenstad maken. Het wegdek wordt over een grote lengte groen geschilderd met een wit strepenpatroon. Het afwijkende wegdek zal snelheid remmend werken en de attentie van weggebruikers vergroten, waardoor het makkelijker wordt om over te steken.
Omleiding
Het gaat om tijdelijke herinrichting van het Blokhuisplein, vanaf de bocht richting Nieuwe Keizersgracht tot de brug over de Zuiderstadsgracht. Van vrijdag 9 augustus 18.00 uur t/m maandag 12 augustus 06.00 uur wordt op het Blokhuisplein deze nieuwe wegmarkering aangebracht. Het Blokhuisplein is in bovenstaande periode gestremd voor alle doorgaand verkeer.
Het verkeer tussen het Zuiderplein en de Oostersingel/Keizersgracht/Tweebaksmarkt wordt omgeleid via het Vliet, Archipelweg en de Willem Lodewijkstraat. De parkeergarage Zaailand is bereikbaar vanaf het Zuiderplein.
Lees ook nog landschapsarchitect? In het centrum van Leeuwarden :y
Citaat van: The king1 op augustus 13, 2013, 19:20:20
Lees ook nog landschapsarchitect? In het centrum van Leeuwarden :y
't kunstgras is zo'n succes dat ze de hele stad er mee gaan bekleden :devil
Citaat van: SCCornjum op augustus 11, 2013, 17:31:17
SCC SCC SCC
(https://pbs.twimg.com/media/BRY2j9WCcAAglqx.jpg:large)
Ik zeg :0= DAT KAN BETER!!!
Citaat van: WouterZz op augustus 13, 2013, 10:40:35
Zebrapad te groen voor Cambuurfan
LEEUWARDEN – Nog geen nacht lang bleef het splinternieuwe groene zebrapad op het Leeuwarder Blokhuisplein vrij van graffiti.
Klaarblijkelijk stond de kleur van de oversteekplaats een aantal Cambuursupporters niet aan: op verschillende plekken stond op het groene asfalt '058' en 'SCC' (een afkorting voor SC Cambuur) gekalkt. Misschien had het te maken met het bezoek dat FC Groningen, dat in groen-wit speelt, vrijdag aan het Cambuurstadion brengt.
Ook op Twitter zorgt het zebrapad voor de nodige ophef. ,,Ze zijn gek geworden hier in Leeuwarden'', merkt Michel Tilma op. ,,Kostenplaatje €30.000. Veilig oversteken doe je op een zebrapad. Zwartwit en niet groenwit.'' De bedoeling van de oversteekplaats is juist dat het veiliger wordt om vanuit de binnenstad over te steken naar de Blokhuispoort.
In één opzicht is dat doel voorlopig bereikt: het drukke autoverkeer reed aanmerkelijk langzamer langs de oude gevangenis dan normaal.
LC
Is dit nieuws?
Je bedoelt dat de gemeente weer eens iets verneukt in onze stad?
Nee, dan is dit geen nieuws. :clint
Echt ongelofelijk.. ;(
Wie verzint dit??
Je schaamt je gewoon dood als je er langskomt.. :zucht
Als Leeuwarden de strijd om Culturele Hoofdstad te worden wint, krijgen we nog veel meer van deze onzindingen. Voor €40 miljoen wist ik wel wat anders....
Begin september wordt bekend wie wint.
Als dat doorgaat dan heeft meneer crone dat maar weer mooi op z'n cv staan. Daardoor kan hij hogerop en laat hij Leeuwarden achter met een nietszeggende prijs wat achterlijk veel geld gekost heeft.
Met een nieuw stadion doet hij iets voor de stad, niet voor zichzelf. Dat past natuurlijk niet in z'n straatje.
Deze burgermeester zit er vooral voor zichzelf. Hij heeft helemaal niks met Leeuwarden.
Citaat van: John Hiatt op augustus 16, 2013, 05:20:43
Begin september wordt bekend wie wint.
9 september meende ik. Het gaat tussen Leeuwarden, Maastricht en Eindhoven.
Al met al het dat hokje bij de Achmeatoren en die verf bij het Blokhuusplein
maar 100.000 duzend euro kost en dat binne precies de kosten voor het
parkeerterrein achter de oosttribune :rodekaart :rodekaart
Citaat van: clint op augustus 16, 2013, 07:18:59
9 september meende ik. Het gaat tussen Leeuwarden, Maastricht en Eindhoven.
Klopt. Ik denk dat Leeuwarden gaat winnen. Maastricht hoeft geen promotie, Eindhoven ligt aardig op z'n gat en de Europese commissie is behoorlijk gecharmeerd van de tweetaligheid. Tel uit je verlies...
Citaat van: John Hiatt op augustus 16, 2013, 09:24:35
Klopt. Ik denk dat Leeuwarden gaat winnen. Maastricht hoeft geen promotie, Eindhoven ligt aardig op z'n gat en de Europese commissie is behoorlijk gecharmeerd van de tweetaligheid. Tel uit je verlies...
Kutzooi :R
:0=HUP MAASTRICHT :devil
Wanneer Leeuwarden CH2018 wordt gaat 90% van de aandacht uit naar de provincie en met name het sportgehucht..
:0=KAPPEN MET DIE ONGEIN
Vanaf dag 1 gezegd dat Maastricht het gaat worden, veel meer te bieden en een eigen airport ;)
Citaat van: Galdiano op augustus 16, 2013, 09:49:32
Vanaf dag 1 gezegd dat Maastricht het gaat worden, veel meer te bieden en een eigen airport ;)
Vanuit Europa wil men achterstandsgebieden in de kijker zetten. En Maastricht heeft iets minder achterstand dan Leeuwarden...
Citaat van: John Hiatt op augustus 16, 2013, 12:28:44
Vanuit Europa wil men achterstandsgebieden in de kijker zetten. En Maastricht heeft iets minder achterstand dan Leeuwarden...
Dan is de kans groot dat het hier gaat komen idd... :|
Citaat van: Galdiano op augustus 16, 2013, 09:49:32
Vanaf dag 1 gezegd dat Maastricht het gaat worden, veel meer te bieden en een eigen airport ;)
Dat vliegveld is zo goed als failliet met teruglopende passagiersaantallen. En de stad heeft een redelijk slecht drugs imago.
Ben er dus bang voor...
Citaat van: Galdiano op augustus 16, 2013, 09:49:32
Vanaf dag 1 gezegd dat Maastricht het gaat worden, veel meer te bieden en een eigen airport ;)
Leeuwarden ook! En de vliegtuigen die in Lwd opstijgen en landen gaan ook nog es veel sneller :insane
Citaat van: John Hiatt op augustus 16, 2013, 12:28:44
Vanuit Europa wil men achterstandsgebieden in de kijker zetten. En Maastricht heeft iets minder achterstand dan Leeuwarden...
Vandaar dat ze heel stiekem dat dorp meer willen profileren tijdens CH2018...
En we zijn het geworden...
http://nos.nl/artikel/548500-leeuwarden-culturele-hoofdstad.html
Leeuwarden dus culturele hoofdstad 2018, ben benieuwd.
Leeuwarden in the picture...
hier hoort mooi.nieuw stadion bij!!
Cambuur in de spotlights?
heeft Leeuwarden alweer een feestje verziekt voor Eindhoven _O_
Citaat van: chef-lwd op september 06, 2013, 17:02:52
Cambuur in de spotlights?
wat heeft cambuur hier mee te maken.
cambuur is strijd, passie en beleving |:)
Citaat van: fred op september 06, 2013, 17:11:09
wat heeft cambuur hier mee te maken.
cambuur is strijd, passie en beleving |:)
ik zie Cambuur als een van de fundamenten van onze cultuur :thumbsup
We zullen het zien de komende maanden jaren
Citaat van: peter op september 06, 2013, 17:02:21
Leeuwarden in the picture...
hier hoort mooi.nieuw stadion bij!!
Inderdaad! Dat was ook meteen mijn gedachte, :0=
nieuw stadion!
mooie foto op 't ad:
http://www.ad.nl/ad/nl/5600/Kunst-literatuur/article/detail/3505190/2013/09/06/Leeuwarden-Culturele-Hoofdstad-van-Europa.dhtml
Citaat van: chef-lwd op september 06, 2013, 17:13:52
ik zie Cambuur als een van de fundamenten van onze cultuur :thumbsup
oke oke een vreettent van v. Kammen bij Cambuur het oek wel wat....
mits de bamihappen warm zijn van binnen :devil
Prachtig plaatje
[verwijderd door de beheerder]
Citaat van: fred op september 06, 2013, 17:27:38
oke oke een vreettent van v. Kammen bij Cambuur het oek wel wat....
mits de bamihappen warm zijn van binnen :devil
Dat is uiteraard onderdeel van de vlijmscherpe criteria :y
kut kut kut KUT :0=
daar gaat het belastinggeld weer... dadelijk alle wegen in Leeuwarden groen met witte strepen en overal die bebloede vlaggen?!
Als ik alles mag geloven wat ze nu hebben gepresenteerd komt het mooiste culturele stuk van Leeuwarden natuurlijk weer niet voor in de plannen godverdomme, dat stadion zal wel weer tot na 2018 moeten wachten zeker
Citaat van: drg op september 06, 2013, 17:35:37
kut kut kut KUT :0=
daar gaat het belastinggeld weer... dadelijk alle wegen in Leeuwarden groen met witte strepen en overal die bebloede vlaggen?!
Als ik alles mag geloven wat ze nu hebben gepresenteerd komt het mooiste culturele stuk van Leeuwarden natuurlijk weer niet voor in de plannen godverdomme, dat stadion zal wel weer tot na 2018 moeten wachten zeker
haha, denk eens verder dan dat mafkees...
Citaat van: Eewal op september 06, 2013, 17:46:30
haha, denk eens verder dan dat mafkees...
Ja ik denk constant verder, maar ik zie het nut van een gesubsidieerde 'kunst' festival niet in. Zal uiteraard goed zijn voor de stad maar ik hoor ze meer 'provincie, provincie' roepen dan Leeuwarden.
Citaat van: drg op september 06, 2013, 17:52:36
Zal uiteraard goed zijn voor de stad maar ik hoor ze meer 'provincie, provincie' roepen dan Leeuwarden.
Dat irriteert mij ook mateloos
Citaat van: drg op september 06, 2013, 17:52:36
Ja ik denk constant verder, maar ik zie het nut van een gesubsidieerde 'kunst' festival niet in. Zal uiteraard goed zijn voor de stad maar ik hoor ze meer 'provincie, provincie' roepen dan Leeuwarden.
ik neem mafkees terug! maar ik denk dat dit heel erg goed voor onze stad kan uitpakken.. Leeuwarden in the picture is sowieso goed.. mocht deze stad meer gaan bloeien, dan gaat Cambuur ook zeker hier van profiteren!
Citaat van: drg op september 06, 2013, 17:52:36
Ja ik denk constant verder, maar ik zie het nut van een gesubsidieerde 'kunst' festival niet in. Zal uiteraard goed zijn voor de stad maar ik hoor ze meer 'provincie, provincie' roepen dan Leeuwarden.
Natuurlijk niet man. Dit is de ultieme kans om een mooi stadion te bouwen. Kan de gemeente het mooi huren om evenementen in te organiseren. Het is nu of nooit |:)
150 duzend besoekers per jaar kenne je toch niet omheen toch? STADION!!!
Tja opzich is er wel wat voor te zeggen dat een nieuw stadion ook bij zou kunnen dragen aan het festival ipv andersom.
Maar dat zullen we de komende maanden gaan merken dan, ik hoop in ieder geval dat ze wat meer op Leeuwarden richting in plaats van dat provinciale gedoe, ken wel bijna boven de schijtbak gaan hangen met al dat 'wij de provincie' en 'wij fryslan'
Citaat van: drg op september 06, 2013, 18:06:37
Tja opzich is er wel wat voor te zeggen dat een nieuw stadion ook bij zou kunnen dragen aan het festival ipv andersom.
Maar dat zullen we de komende maanden gaan merken dan, ik hoop in ieder geval dat ze wat meer op Leeuwarden richting in plaats van dat provinciale gedoe, ken wel bijna boven de schijtbak gaan hangen met al dat 'wij de provincie' en 'wij fryslan'
mee eens hoor. ik spreek ook Fries (net als vele Cambuursupporters met mij 8)), maar dat Friese gedoe krijg je echt de zenuwen van...
Voor de stad zijn dit helemaal geen slechte ontwikkelingen denk ik. Het is simpelweg afwachten hoe groot de impuls is en wat het oplevert. In ieder geval een stukje positieve reclame en een hoop activiteiten in de stad. Ook kan het de besluitvorming van andere projecten die in het slop zitten bevorderen, bijvoorbeeld een nieuw stadion.
Het is alleen jammer dat het gepaard gaat met beeldvorming zoals de Friese mienskip, iets waar onze stad niet voor staat.
Citaat van: Westerpark op september 06, 2013, 18:09:27
Voor de stad zijn dit helemaal geen slechte ontwikkelingen denk ik. Het is simpelweg afwachten hoe groot de impuls is en wat het oplevert. In ieder geval een stukje positieve reclame en een hoop activiteiten in de stad. Ook kan het de besluitvorming van andere projecten die in het slop zitten bevorderen, bijvoorbeeld een nieuw stadion.
Het is alleen jammer dat het gepaard gaat met beeldvorming zoals de Friese mienskip, iets waar onze stad niet voor staat.
eens!
Citaat van: Westerpark op september 06, 2013, 18:09:27Friese mienskip
Ja dat ken ik niet uit m'n strot krijgen :R
Nou maar hopen op 't beste, het lijkt me toch sterk dat er veel te beleven zal zijn buiten Leeuwarden want d'r is verder toch niks daar, mensen komen echt niet over de grens om die weilanden en gehuchten om kerken te bewonderen.
Wat Fred Crone na mijn idee vertelde tegen omroep abe is dat ze het niet als een provinciaal feestje zien maar meer als Europees. Dus waarschijnlijk niets wat te maken heeft fryslan Zeg het niet graag maar dat doet Crone weer goed :devil
De grootste feestjes bij de pluchepijpers in Brussel dus? :devil
Citaat van: GerardFraneker op september 06, 2013, 18:42:50
Wat Fred Crone na mijn idee vertelde tegen omroep abe is dat ze het niet als een provinciaal feestje zien maar meer als Europees. Dus waarschijnlijk niets wat te maken heeft fryslan Zeg het niet graag maar dat doet Crone weer goed :devil
Deze uitspraak had alleen betrekking op wat Leeuwarden nu vertegenwoordigd.
Ipv alleen Friesland vertegenwoordigen we na deze toewijzing heel Europa.
Dus verwacht maar net zoveel pompebleden en andere meuk dat niet bij onze stadscultuur hoort.
Volgens aanwezigen waren er vanmiddag al mensen in bloedvlekkenshirt op Gouveneursplein. Voorbode voor invasie?
Ik kan wel kotsen van dat pro Fries gebeuren. Donder straal toch een eind op met je bloedvlekken en dergelijke gadver de gadver! Overal heb je het weer, als je studio sport kijkt is het altijd de Friese club cambuur. Ik heb die lui werkelijk nog nooit horen zeggen de zuid-Hollandse club feyenoord ofzo ik heb er geen woorden meer voor. Maar wil nog wel 1 ding kwijt. LEEUARDEN ANTI FRIES! @!
Er is 70.000.000 euro beschikbaar.
Is er iemand hier op het forum die weet waar de opening van dit "feest" moet plaats vinden?
Zou onze nieuwe tempel een mooie plaats zijn?
:0= WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN
Citaat van: SCCornjum op september 06, 2013, 21:24:54
Er is 70.000.000 euro beschikbaar.
Is er iemand hier op het forum die weet waar de opening van dit "feest" moet plaats vinden?
Zou onze nieuwe tempel een mooie plaats zijn?
:0= WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN
Leuk in de nieuwe tempel vieren. Ik bedoel als je het over cultuur hebt hoort cambuur erbij! Dus hoppa bouwen die handel!
Culturele hoofdstad,... 70 miljoen.... welkom op het feestje van de elite.
En een stadion voor het volk ken er niet vanaf....... :R
Dat mut gewoan dus flink lobbye
De lc is duidelijk vandaag. Culturele hoofdstad moet een jaar lang Oerol worden. Dus niet te betalen en allemaal voorstellingen voor de elite.
Een stadion in een vorm van een woanskip... Dat is pas cultuur |:) :_schater
Citaat van: John Hiatt op september 07, 2013, 10:51:38
De lc is duidelijk vandaag. Culturele hoofdstad moet een jaar lang Oerol worden. Dus niet te betalen en allemaal voorstellingen voor de elite.
Lekker dan, allemaal van die wereldverbeteraars/hippies in de stad krijg je dan.. :rodekaart
Citaat van: Jules058 op september 07, 2013, 11:32:11
Lekker dan, allemaal van die wereldverbeteraars/hippies in de stad krijg je dan.. :rodekaart
Gewoon op een van die culturele oerol eiland zetten en voor 20 miljoen een hek er om heen bouwen, dan hoeven we dat gedrocht ook nooit meer aan te zien :R
De rest van 't geld mooi in een multifunctioneel sportcomplex steken met oa. een stadion, fatsoenlijk onderkomen voor Aris en een schaatsbaan. En de naam... Sportstad Leovardia!
Ik als inwoner van Leeuwarden ben juist zeer benieuwd naar 2018! Ik vind die Crone een rare wezel, maar er gebeuren een hoop goeie dingen in deze stad. Ik hoop dat ze nog steeds serieus bezig zijn om Cambuur binnen enkele jaren in een mooi nieuw stadion te laten spelen, maar los daarvan; chapeau voor Culturele Hoofdstad. Ik zag gister anders maar mooi een shot van het Cambuurpubliek in de promo van CH2018!
Citaat van: John Hiatt op september 07, 2013, 10:51:38
Culturele hoofdstad voor de elite.
Stads economie zal er ook wel een graantje van meepikken, etc. Ik heb liever dat ze 70mio in dit project steken, dan in de verhoging van ambtenarensalarissen of andere bodemloze putten.
:grolsch
Kan iemand mij uitleggen in hoeverre de leeuwarder bevolking hiervan profiteerd? Krijgt de plaatselijke economie een boost? Werkgelegenheid?
Ik lees ook dat er 70K mee is gemoeid? Moet de stad daarvan worden opgeknapt? Gaan we achterlijke culturele feestjes organiseren?
Citaat van: poelie-lwd op september 08, 2013, 11:41:26
Kan iemand mij uitleggen in hoeverre de leeuwarder bevolking hiervan profiteerd? Krijgt de plaatselijke economie een boost? Werkgelegenheid?
Ik lees ook dat er 70K mee is gemoeid? Moet de stad daarvan worden opgeknapt? Gaan we achterlijke culturele feestjes organiseren?
wat zijn jouw hobby's?
Citaat van: poelie-lwd op september 08, 2013, 11:41:26
Kan iemand mij uitleggen in hoeverre de leeuwarder bevolking hiervan profiteerd? Krijgt de plaatselijke economie een boost? Werkgelegenheid?
Ik lees ook dat er 70K mee is gemoeid? Moet de stad daarvan worden opgeknapt? Gaan we achterlijke culturele feestjes organiseren?
Horeca en toerisme zullen ongetwijfeld een boost krijgen en als eea opgeknapt en generenoveerd gaat worden zal dit ook positief zijn voor de werkgelegenheid in de stad. Ze moeten alleen niet beginnen om van die achterlijke kunstwerken overal neer te plempen, dan kan je het geld beter besteden imo.
Citaat van: Yellow Army op september 08, 2013, 12:20:42
Horeca en toerisme zullen ongetwijfeld een boost krijgen en als eea opgeknapt en generenoveerd gaat worden zal dit ook positief zijn voor de werkgelegenheid in de stad. Ze moeten alleen niet beginnen om van die achterlijke kunstwerken overal neer te plempen, dan kan je het geld beter besteden imo.
kunstwerken idd een grote nee.. festivals.. prachtig!
Los van het feit dat ik geen cultuurfan ben denk ik dat dit een prachtige kans is voor leeuwarden. De stad heeft een evenement van naam nodig en dat is nu binnen. In de komende jaren zal de stad worden aangepakt om in 2018 er op en top bij te liggen en in dat jaar zal er, vermoed ik, beduidend meer bedrijvigheid zijn in de stad wat ook qua inkomsten zal meehelpen. Ik vind het erg verrassend dat zoveel mensen er hier negatief over zijn. Wees blij dat de stad weer leeft! In 1 jaar tijd serious request binnengehaald, cambuur naar de eredivisie en nu CH 2018 binnengesleept. Ik vind het mooi dat leeuwarden weer nadrukelijk in de belangstelling staat en denk dat we blij mogen zijn dat er weer wat gebeurt in de stad.
Verder ben ik het er helemaal mee eens, dat van die stomme kunstwerken e.d. pure geldverspilling is :proost
Citaat van: John Hiatt op september 07, 2013, 10:51:38
De lc is duidelijk vandaag. Culturele hoofdstad moet een jaar lang Oerol worden. Dus niet te betalen en allemaal voorstellingen voor de elite.
Nog nooit op Oerol weest zeker?
Citaat van: Westerpark op september 06, 2013, 18:09:27
Het is alleen jammer dat het gepaard gaat met beeldvorming zoals de Friese mienskip, iets waar onze stad niet voor staat.
_O_ _O_ _O_
Heb afgelopen vrijdag nog nooit zoveel Fries georiënteerde rotzooi gezien in mijn stad. Van die huppelkutjes in friese jurkjes...... :R :R
En dan zie je op de Westertoren in Amsterdam ook nog eens dat friese ding wapperen. Daar had de Leeuwarder vlag moeten hangen.
Het zegt allemaal genoeg. Ben bang dat we rond die tijd meer friese rotzooi om ons heen zien dan blauw-geel.
:R
De stad Leeuwarden gebruiken om dit binnen te halen, maar het gaat een smerig Fries feestje worden, :R die beelden om Omrop Abe.
Ik begrijp dat mensen die blij zijn met die friese rommel... Maarjah we zijn helaas de hoofdstad van dat zooitje.. nu moeten we er wel van profiteren.. Dit geeft leeuwarden wel een status en staat leeuwarden ook in de picture.. dit is goed voor onze stad!
Citaat van: John Hiatt op september 07, 2013, 10:51:38
De lc is duidelijk vandaag. Culturele hoofdstad moet een jaar lang Oerol worden. Dus niet te betalen en allemaal voorstellingen voor de elite.
daar ben jij er 1 van Hiatt de Bobo
was wel gezellig na de verkiezing van Leeuwarden. Danny Panadero in the house. Mag ik ff blazen haha PROOST
Wat hewwe die lui rondom LWD dr an deen eigeluk
Dit begint meer en meer op een Fries feestje te lijken...
Kan die Sietske Poepjes met haar plofkop ook door het riool worden gehaald?
Citaat van: Viper op maart 12, 2016, 10:52:54
Dit begint meer en meer op een Fries feestje te lijken...
Kan die Sietske Poepjes met haar plofkop ook door het riool worden gehaald?
Had je anders verwacht?
Citaat van: John Hiatt op maart 12, 2016, 11:45:30
Had je anders verwacht?
CH 2018 is een feestje voor de rode proleten en kost onnoemelijk veel geld.
Misrekeningen en opportunisme is de grondslag van een komend financieel debacle.
Deze gemeente is absoluut niet bezig met Cambuur buiten het feit dat toen het ons goed ging mee liften op succes met reclame voor CH 2018.
Als je ziet wat bij dit stelletje pluche bekledende Omkoalen prioriteit heeft, dan zakt mij de broek af en heb dan ook absoluut geen vertrouwen dat zij constructief willen mee denken in de plannen.
Ambtenaren, bestuurders, politieke elite en salonsocialisten worden heel blij van hun feestje CH2018, op kosten van de belastingbetaler. De bevolking interesseert het geen ene kut. Tel uit je winst.
Su wille natuurlijk wel graag un feesje in ut nieuwe stadion salle we mar hope, is ut toch noch erges goeed foor weest.
Ze weten nu al dat het financieel een ramp gaat worden, dus die stoppen voorlopig echt geen geld in een stadion ( infrastructuur ).
CiteerFoppe de Haan en Tim Douwsma gidsen kijker door opening Culturele Hoofdstad
Dat jullie het even weten.
2 echte Leeuwarder prominenten. Wat een aanfluiting
Citaat van: LWD vak 7 op januari 16, 2018, 16:57:21
2 echte Leeuwarder prominenten. Wat een aanfluiting
Denkst stou nou echt dat CH 2018 foor de liwwadders is ?
Citaat van: Viper op januari 16, 2018, 16:45:13
Dat jullie het even weten.
Kom op zeg. Andere steden zijn er toch niet in de buurt van Akkrum?
Citaat van: Vlampiep op januari 16, 2018, 17:38:11
Denkst stou nou echt dat CH 2018 foor de liwwadders is ?
Als je dat denkt heb je je nooit verdiept in de achterliggende ideeën vanCH2018
Citaat van: Cor op januari 17, 2018, 09:12:47
Als je dat denkt heb je je nooit verdiept in de achterliggende ideeën vanCH2018
Eerst maar eens kijken of dat elite feestje uit kan. De bezoekers aantallen zijn verre van duidelijk en het verwachte financiële effect ook niet.
Citaat van: Lwd79 op januari 17, 2018, 09:56:10
Eerst maar eens kijken of dat elite feestje uit kan. De bezoekers aantallen zijn verre van duidelijk en het verwachte financiële effect ook niet.
Ik denk niet dat jij het in de portemonnee gaat voelen. Wat heeft Cambuur de gemeente de afgelopen 50 jaar wel niet gekost.
Citaat van: Cor op januari 17, 2018, 10:22:43
Ik denk niet dat jij het in de portemonnee gaat voelen. Wat heeft Cambuur de gemeente de afgelopen 50 jaar wel niet gekost.
komop Cor dat valt gerust mee kijk eens naar andere clubs.
En hoelang lopen we al met CH 2018 op het shirt.
Citaat van: Cor op januari 17, 2018, 09:12:47
Als je dat denkt heb je je nooit verdiept in de achterliggende ideeën vanCH2018
Ehm een onder valse voorwendselen binnengehengelde promotiecampagne voor de hele provincie?
Toen ben ik namelijk afgehaakt.
Citaat van: Cor op januari 17, 2018, 10:22:43
Ik denk niet dat jij het in de portemonnee gaat voelen. Wat heeft Cambuur de gemeente de afgelopen 50 jaar wel niet gekost.
heb jij er wat aan als de hotels vol zitten? Ik niet. De harmonie moet jaarlijks nog 2.75 milj bij en dat is dan geen enkel probleem.Dat zijn dingen die vreemd zijn als mensen zeuren over ons nieuwe stadion waar geen geld in mag
Citaat van: sunderland op januari 19, 2018, 13:02:50
heb jij er wat aan als de hotels vol zitten? Ik niet. De harmonie moet jaarlijks nog 2.75 milj bij en dat is dan geen enkel probleem.Dat zijn dingen die vreemd zijn als mensen zeuren over ons nieuwe stadion waar geen geld in mag
Dat laatste is volgens mij meer iets vanuit Europa. Ik heb er niks aan wanneer de hotels vol zitten maar ik heb er ook niks aan wanneer ze leeg zijn. Met andere woorden, het zal mij jeuken. Als er geen CH2018 was geweest had ik ook niks Mere of minder gehad. Persoonlijk vind ik het een typisch Nederlandse gewoonte geworden om altijd over het geld van een ander te zeuren.
En wat ik in mijn vorige post ook heb gezegd, er is de afgelopen 50 jaar meer dan genoeg bijgesprongen door de gemeente maar we vergeten snel.
Ik hoop dat CH2018 een groot succes wordt en ik ga ervan uit dat wij een prachtig stadion krijgen dat er voor gaat zorgen dat we eindelijk daar gaan spelen waar we vinden dat we horen!
Citaat van: Dokkumer op januari 17, 2018, 11:53:54
Ehm een onder valse voorwendselen binnengehengelde promotiecampagne voor de hele provincie?
Toen ben ik namelijk afgehaakt.
Dan is het misschien toch de moeite waard om er weer eens wat meer over te lezen :proost
Citaat van: Cor op januari 19, 2018, 16:37:42
Dat laatste is volgens mij meer iets vanuit Europa. Ik heb er niks aan wanneer de hotels vol zitten maar ik heb er ook niks aan wanneer ze leeg zijn. Met andere woorden, het zal mij jeuken. Als er geen CH2018 was geweest had ik ook niks Mere of minder gehad. Persoonlijk vind ik het een typisch Nederlandse gewoonte geworden om altijd over het geld van een ander te zeuren.
En wat ik in mijn vorige post ook heb gezegd, er is de afgelopen 50 jaar meer dan genoeg bijgesprongen door de gemeente maar we vergeten snel.
Ik hoop dat CH2018 een groot succes wordt en ik ga ervan uit dat wij een prachtig stadion krijgen dat er voor gaat zorgen dat we eindelijk daar gaan spelen waar we vinden dat we horen!
In bijna alles kan ik wel met je mee gaan, maar mijn jeuk zit in het feit dat dit elitaire feestje is opgezet met heel veel gemeenschapsgeld.
Het is maar de vraag wat CH 2018 oplevert, want de eventuele tekorten zullen wederom te laste komen van de gemeenschap.
Citaat van: Vlampiep op januari 19, 2018, 18:26:13
In bijna alles kan ik wel met je mee gaan, maar mijn jeuk zit in het feit dat dit elitaire feestje is opgezet met heel veel gemeenschapsgeld.
Het is maar de vraag wat CH 2018 oplevert, want de eventuele tekorten zullen wederom te laste komen van de gemeenschap.
En nogmaals mijn vraag, als er geen CH2018 was geweest wat had je dan extra gehad in de maand? Of wat was er dan anders gegaan in Leeuwarden. Ik zou zeggen, eerst afwachten en pas klagen wanneer blijkt dat het inderdaad niks is en veel te veel heeft gekost. En waarom elitair? Ik heb er zin in maar ben zeker geen elite en met mij velen.
Citaat van: Cor op januari 19, 2018, 22:23:42
En nogmaals mijn vraag, als er geen CH2018 was geweest wat had je dan extra gehad in de maand? Of wat was er dan anders gegaan in Leeuwarden. Ik zou zeggen, eerst afwachten en pas klagen wanneer blijkt dat het inderdaad niks is en veel te veel heeft gekost. En waarom elitair? Ik heb er zin in maar ben zeker geen elite en met mij velen.
De start is in ieder geval prima. 40.000 bezoekers (dan kan je moeilijk elitair noemen toch?) en een uur lang Leeuwarden-promotie met een kijkcijfersdichtheid van 885.000.
Citaat van: Lore op januari 30, 2018, 17:16:36
De start is in ieder geval prima. 40.000 bezoekers (dan kan je moeilijk elitair noemen toch?) en een uur lang Friesland-promotie met een kijkcijfersdichtheid van 885.000.
Citaat van: DayDreamer op januari 30, 2018, 19:54:26
Zeker een punt, maar goed! ik ben benieuwd wat het jaar gaat brengen. Daarna kunnen wij eens oordelen.