Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Culturele Hoofdstad en Cambuur?

Gestart door renesmidje, februari 17, 2013, 19:59:08

Vorige topic - Volgende topic

piene hassus

150 duzend besoekers per jaar kenne je toch niet omheen toch? STADION!!!

drg

Tja opzich is er wel wat voor te zeggen dat een nieuw stadion ook bij zou kunnen dragen aan het festival ipv andersom.

Maar dat zullen we de komende maanden gaan merken dan, ik hoop in ieder geval dat ze wat meer op Leeuwarden richting in plaats van dat provinciale gedoe, ken wel bijna boven de schijtbak gaan hangen met al dat 'wij de provincie' en 'wij fryslan'

Eewal

Citaat van: drg op september 06, 2013, 18:06:37
Tja opzich is er wel wat voor te zeggen dat een nieuw stadion ook bij zou kunnen dragen aan het festival ipv andersom.

Maar dat zullen we de komende maanden gaan merken dan, ik hoop in ieder geval dat ze wat meer op Leeuwarden richting in plaats van dat provinciale gedoe, ken wel bijna boven de schijtbak gaan hangen met al dat 'wij de provincie' en 'wij fryslan'

mee eens hoor. ik spreek ook Fries (net als vele Cambuursupporters met mij  8)), maar dat Friese gedoe krijg je echt de zenuwen van...

Westerpark

Voor de stad zijn dit helemaal geen slechte ontwikkelingen denk ik. Het is simpelweg afwachten hoe groot de impuls is en wat het oplevert. In ieder geval een stukje positieve reclame en een hoop activiteiten in de stad. Ook kan het de besluitvorming van andere projecten die in het slop zitten bevorderen, bijvoorbeeld een nieuw stadion.
Het is alleen jammer dat het gepaard gaat met beeldvorming zoals de Friese mienskip, iets waar onze stad niet voor staat.

Eewal

Citaat van: Westerpark op september 06, 2013, 18:09:27
Voor de stad zijn dit helemaal geen slechte ontwikkelingen denk ik. Het is simpelweg afwachten hoe groot de impuls is en wat het oplevert. In ieder geval een stukje positieve reclame en een hoop activiteiten in de stad. Ook kan het de besluitvorming van andere projecten die in het slop zitten bevorderen, bijvoorbeeld een nieuw stadion.
Het is alleen jammer dat het gepaard gaat met beeldvorming zoals de Friese mienskip, iets waar onze stad niet voor staat.

eens!

drg

Citaat van: Westerpark op september 06, 2013, 18:09:27Friese mienskip

Ja dat ken ik niet uit m'n strot krijgen  :R

Nou maar hopen op 't beste, het lijkt me toch sterk dat er veel te beleven zal zijn buiten Leeuwarden want d'r is verder toch niks daar, mensen komen echt niet over de grens om die weilanden en gehuchten om kerken te bewonderen.

GerardFraneker


Wat Fred Crone na mijn idee vertelde tegen omroep abe is dat ze het niet als een provinciaal feestje zien maar meer als Europees. Dus waarschijnlijk niets wat te maken heeft fryslan Zeg het niet graag maar dat doet Crone weer goed :devil

Dokkumer

De grootste feestjes bij de pluchepijpers in Brussel dus? :devil

Westerpark

Citaat van: GerardFraneker op september 06, 2013, 18:42:50
Wat Fred Crone na mijn idee vertelde tegen omroep abe is dat ze het niet als een provinciaal feestje zien maar meer als Europees. Dus waarschijnlijk niets wat te maken heeft fryslan Zeg het niet graag maar dat doet Crone weer goed :devil

Deze uitspraak had alleen betrekking op wat Leeuwarden nu vertegenwoordigd.
Ipv alleen Friesland vertegenwoordigen we na deze toewijzing heel Europa.
Dus verwacht maar net zoveel pompebleden en andere meuk dat niet bij onze stadscultuur hoort.

John Hiatt

Volgens aanwezigen waren er vanmiddag al mensen in bloedvlekkenshirt op Gouveneursplein. Voorbode voor invasie?

Jules058

Ik kan wel kotsen van dat pro Fries gebeuren. Donder straal toch een eind op met je bloedvlekken en dergelijke gadver de gadver! Overal heb je het weer, als je studio sport kijkt is het altijd de Friese club cambuur. Ik heb die lui werkelijk nog nooit horen zeggen de zuid-Hollandse club feyenoord ofzo ik heb er geen woorden meer voor. Maar wil nog wel 1 ding kwijt. LEEUARDEN ANTI FRIES! @!
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

SCCornjum

Er is 70.000.000 euro beschikbaar.

Is er iemand hier op het forum die weet waar de opening van dit "feest" moet plaats vinden?
Zou onze nieuwe tempel een mooie plaats zijn?

:0= WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN
Watching Football Is Not A Crime

Jules058

Citaat van: SCCornjum op september 06, 2013, 21:24:54
Er is 70.000.000 euro beschikbaar.

Is er iemand hier op het forum die weet waar de opening van dit "feest" moet plaats vinden?
Zou onze nieuwe tempel een mooie plaats zijn?

:0= WIJ ZIJN CAMBUUR, CAMBUUR LEEUWARDEN

Leuk in de nieuwe tempel vieren. Ik bedoel als je het over cultuur hebt hoort cambuur erbij! Dus hoppa bouwen die handel!
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

OuweSkeve

Culturele hoofdstad,... 70 miljoen.... welkom op het feestje van de elite.

En een stadion voor het volk ken er niet vanaf....... :R

piene hassus