Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Culturele Hoofdstad en Cambuur?

Gestart door renesmidje, februari 17, 2013, 19:59:08

Vorige topic - Volgende topic

John Hiatt

De lc is duidelijk vandaag. Culturele hoofdstad moet een jaar lang Oerol worden. Dus niet te betalen en allemaal voorstellingen voor de elite.

legeips

Een stadion in een vorm van een woanskip... Dat is pas cultuur |:) :_schater

Jules058

Citaat van: John Hiatt op september 07, 2013, 10:51:38
De lc is duidelijk vandaag. Culturele hoofdstad moet een jaar lang Oerol worden. Dus niet te betalen en allemaal voorstellingen voor de elite.

Lekker dan, allemaal van die wereldverbeteraars/hippies in de stad krijg je dan..  :rodekaart
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

drg

#108
Citaat van: Jules058 op september 07, 2013, 11:32:11
Lekker dan, allemaal van die wereldverbeteraars/hippies in de stad krijg je dan..  :rodekaart

Gewoon op een van die culturele oerol eiland zetten en voor 20 miljoen een hek er om heen bouwen, dan hoeven we dat gedrocht ook nooit meer aan te zien  :R

De rest van 't geld mooi in een multifunctioneel sportcomplex steken met oa. een stadion, fatsoenlijk onderkomen voor Aris en een schaatsbaan. En de naam... Sportstad Leovardia!

Eewal

Ik als inwoner van Leeuwarden ben juist zeer benieuwd naar 2018! Ik vind die Crone een rare wezel, maar er gebeuren een hoop goeie dingen in deze stad. Ik hoop dat ze nog steeds serieus bezig zijn om Cambuur binnen enkele jaren in een mooi nieuw stadion te laten spelen, maar los daarvan; chapeau voor Culturele Hoofdstad. Ik zag gister anders maar mooi een shot van het Cambuurpubliek in de promo van CH2018!

Len Cantello

Citaat van: John Hiatt op september 07, 2013, 10:51:38
Culturele hoofdstad voor de elite.
Stads economie zal er ook wel een graantje van meepikken, etc. Ik heb liever dat ze 70mio in dit project steken, dan in de verhoging van ambtenarensalarissen of andere bodemloze putten.
:grolsch
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

poelie-lwd

Kan iemand mij uitleggen in hoeverre de leeuwarder bevolking hiervan profiteerd? Krijgt de plaatselijke economie een boost? Werkgelegenheid?

Ik lees ook dat er 70K mee is gemoeid? Moet de stad daarvan worden opgeknapt? Gaan we achterlijke culturele feestjes organiseren?
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Eewal

Citaat van: poelie-lwd op september 08, 2013, 11:41:26
Kan iemand mij uitleggen in hoeverre de leeuwarder bevolking hiervan profiteerd? Krijgt de plaatselijke economie een boost? Werkgelegenheid?

Ik lees ook dat er 70K mee is gemoeid? Moet de stad daarvan worden opgeknapt? Gaan we achterlijke culturele feestjes organiseren?

wat zijn jouw hobby's?

Yellow Army

Citaat van: poelie-lwd op september 08, 2013, 11:41:26
Kan iemand mij uitleggen in hoeverre de leeuwarder bevolking hiervan profiteerd? Krijgt de plaatselijke economie een boost? Werkgelegenheid?

Ik lees ook dat er 70K mee is gemoeid? Moet de stad daarvan worden opgeknapt? Gaan we achterlijke culturele feestjes organiseren?

Horeca en toerisme zullen ongetwijfeld een boost krijgen en als eea opgeknapt en generenoveerd gaat worden zal dit ook positief zijn voor de werkgelegenheid in de stad. Ze moeten alleen niet beginnen om van die achterlijke kunstwerken overal neer te plempen, dan kan je het geld beter besteden imo.
Area 58

Eewal

Citaat van: Yellow Army op september 08, 2013, 12:20:42
Horeca en toerisme zullen ongetwijfeld een boost krijgen en als eea opgeknapt en generenoveerd gaat worden zal dit ook positief zijn voor de werkgelegenheid in de stad. Ze moeten alleen niet beginnen om van die achterlijke kunstwerken overal neer te plempen, dan kan je het geld beter besteden imo.

kunstwerken idd een grote nee.. festivals.. prachtig!

CambuurAmersfoort

Los van het feit dat ik geen cultuurfan ben denk ik dat dit een prachtige kans is voor leeuwarden. De stad heeft een evenement van naam nodig en dat is nu binnen. In de komende jaren zal de stad worden aangepakt om in 2018 er op en top bij te liggen en in dat jaar zal er, vermoed ik, beduidend meer bedrijvigheid zijn in de stad wat ook qua inkomsten zal meehelpen. Ik vind het erg verrassend dat zoveel mensen er hier negatief over zijn.  Wees blij dat de stad weer leeft! In 1 jaar tijd serious request binnengehaald, cambuur naar de eredivisie en nu CH 2018 binnengesleept. Ik vind het mooi dat leeuwarden weer nadrukelijk in de belangstelling staat en denk dat we blij mogen zijn dat er weer wat gebeurt in de stad.
Verder ben ik het er helemaal mee eens, dat van die stomme kunstwerken e.d. pure geldverspilling is :proost



Cor

Citaat van: John Hiatt op september 07, 2013, 10:51:38
De lc is duidelijk vandaag. Culturele hoofdstad moet een jaar lang Oerol worden. Dus niet te betalen en allemaal voorstellingen voor de elite.

Nog nooit op Oerol weest zeker?

Clint

Citaat van: Westerpark op september 06, 2013, 18:09:27
Het is alleen jammer dat het gepaard gaat met beeldvorming zoals de Friese mienskip, iets waar onze stad niet voor staat.

_O_ _O_ _O_

Heb afgelopen vrijdag nog nooit zoveel Fries georiƫnteerde rotzooi gezien in mijn stad. Van die huppelkutjes in friese jurkjes...... :R :R
En dan zie je op de Westertoren in Amsterdam ook nog eens dat friese ding wapperen. Daar had de Leeuwarder vlag moeten hangen.

Het zegt allemaal genoeg. Ben bang dat we rond die tijd meer friese rotzooi om ons heen zien dan blauw-geel.

:R

DayDreamer

De stad Leeuwarden gebruiken om dit binnen te halen, maar het gaat een smerig Fries feestje worden,  :R die beelden om Omrop Abe.

IsmailvanEssen

Ik begrijp dat mensen die blij zijn met die friese rommel... Maarjah we zijn helaas de hoofdstad van dat zooitje.. nu moeten we er wel van profiteren.. Dit geeft leeuwarden wel een status en staat leeuwarden ook in de picture.. dit is goed voor onze stad!
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...